Laat doen is niet waar. Ze komt er zelf mee en ik heb geen tijd om te helpen iig.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:24 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Hij laat het zijn vriendin doen, dan valt het wel mee.
Heb het even gescand. Lijkt een prima initiatief, maar je ondermijnd daarmee natuurlijk wel de landelijk gekozen richting. Als iedere instantie dat gaat doen is het hek van de dam.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:24 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Zachte heelmeesters en dan nog iets...
Zou het toch even lezen.
Gemeenschappelijke deuren neemt ze niet mee en de gemeenschappelijke trap ook niet.quote:
Bij Op1 zei de viroloog precies hetzelfde, is ook de aanpak in zuidkorea, singapore, taiwan, noorwegen...quote:Op maandag 23 maart 2020 00:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb het even gescand. Lijkt een prima initiatief, maar je ondermijnd daarmee natuurlijk wel de landelijk gekozen richting. Als iedere instantie dat gaat doen is het hek van de dam.
Ja, poeh, je zal gaan testen en er achter komen wie er wel of niet besmet zijnquote:Op maandag 23 maart 2020 00:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb het even gescand. Lijkt een prima initiatief, maar je ondermijnd daarmee natuurlijk wel de landelijk gekozen richting. Als iedere instantie dat gaat doen is het hek van de dam.
Wat bedoel je precies? Dat de viroloog hetzelfde zei als ik? Of dat de viroloog zei dat we het zo moesten aanpakken als in dat verhaal staat?quote:Op maandag 23 maart 2020 00:30 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Bij Op1 zei de viroloog precies hetzelfde, is ook de aanpak in zuidkorea, singapore, taiwan, noorwegen...
Ik denk dat jij hier de vinger op de zere plek legtquote:Op maandag 23 maart 2020 00:22 schreef maan_man het volgende:
Zou de keuze voor 24 uur na de laatste klachten niet gewoon een combinatie zijn van hopen dat het niet meer overdraagbaar is, maar ook wat men maximaal kan doen gezien de capaciteit in de zorg. Mijn tante werk in een niet zo'n groot verpleeghuis en ik begreep dat daar al 7 collega's zijn weggevallen nadat ze positief zijn getest. Als die allemaal 2 weken thuis blijven na de laatste klachten en er komen nog een paar collega's bij, dan mogen die bejaarden elkaar geen verzorgen. En als ik dan lees dat een groot gedeelde van de positief geteste uit de medische hoek komt, dan denk ik gewoon dat daar de schoen gaat wringen.
Nou dat is mijn punt ook niet echt, het gaat er meer om dat straks iedere provincie/gemeente denkt te kunnen bepalen wat wel en niet goed is. Met landelijke coordinatie zouden er misschien wel veel meer Brabanders getest kunnen worden met de capaciteit die men in Groningen heeft bijvoorbeeld.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, poeh, je zal gaan testen en er achter komen wie er wel of niet besmet zijn
Nee, maar serieus... in Groningen zeggen ze "geen testcapaciteit? onzin, is er genoeg".
Lijkt me niet zo lastig, o.a. Zuid-Korea kiest voor: testen, testen, testen en testenquote:Op maandag 23 maart 2020 00:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Dat de viroloog hetzelfde zei als ik? Of dat de viroloog zei dat we het zo moesten aanpakken als in dat verhaal staat?
Ja maar die capaciteit hebben we blijkbaar niet overal in Nederland.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo lastig, o.a. Zuid-Korea kiest voor: testen, testen, testen en testen
Dan moet je met die samples heen-en-weer gaan rijden.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nou dat is mijn punt ook niet echt, het gaat er meer om dat straks iedere provincie/gemeente denkt te kunnen bepalen wat wel en niet goed is. Met landelijke coordinatie zouden er misschien wel veel meer Brabanders getest kunnen worden met de capaciteit die men in Groningen heeft bijvoorbeeld.
Het lijkt vooral een bureaucratisch probleem.quote:Maar, hoe krijgen jullie het voor elkaar? Er is toch niet genoeg testcapaciteit in Nederland?
‘Ik heb nooit begrepen dat dat steeds wordt volgehouden. We hebben geen capaciteitsprobleem. Het kan dat een bepaald lab een tekort heeft aan bepaalde materialen, maar dat is business as usual, dat los je op. Zolang je niet afhankelijk bent van een commerciėle partij is dat niet zo. We hebben zo’n partij ook niet nodig, want deze tests kun je in vrijwel ieder gewoon lab doen.’
Ligt eraan wie je gelooft en dat is het probleem momenteel. Wie kan je nog geloven.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:34 schreef Blueheeler het volgende:
Het WHO zei laatst dat er wordt aangeraden om een week in isolatie te blijven vanaf het moment dat je klachtenvrij bent.
Die huisarts neemt een enorm risico.
Was Bruins vergeten in te kopenquote:Op maandag 23 maart 2020 00:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja maar die capaciteit hebben we blijkbaar niet overal in Nederland.
Daar lijkt het wel op..quote:Op maandag 23 maart 2020 00:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dan moet je met die samples heen-en-weer gaan rijden.
Als ik lees wat ze in het UMCG doen, moet dat ook in Brabant uit te voeren zijn als je jezelf niet oplegt om met 1 of 2 partijen te werken:
[..]
Het lijkt vooral een bureaucratisch probleem.
Ik heb er moeite mee dat te geloven. We zetten complete mondkapjes productielijnen op, maar dit kunnen we dan niet regelen?quote:Op maandag 23 maart 2020 00:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dan moet je met die samples heen-en-weer gaan rijden.
Als ik lees wat ze in het UMCG doen, moet dat ook in Brabant uit te voeren zijn als je jezelf niet oplegt om met 1 of 2 partijen te werken:
[..]
Het lijkt vooral een bureaucratisch probleem.
quote:Op maandag 23 maart 2020 00:34 schreef Blueheeler het volgende:
Het WHO zei laatst dat er wordt aangeraden om een week in isolatie te blijven vanaf het moment dat je klachtenvrij bent.
Die huisarts neemt een enorm risico.
2 weken zelfstwitter:WHO twitterde op maandag 16-03-2020 om 17:00:07"People infected with #COVID19 can still infect others after they stop feeling sick, so these measures should continue for at least 2 weeks after symptoms disappear.
Visitors should not be allowed until the end of this period.
There are more details in WHO’s guidance"-@DrTedros reageer retweet
Waarom zou je als huisarts het risico nemen?quote:Op maandag 23 maart 2020 00:41 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ligt eraan wie je gelooft en dat is het probleem momenteel. Wie kan je nog geloven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |