Hey! Ze leven! Zat mij al af te vragen waarom ze niks van zich lieten horen.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:38 schreef leolinedance het volgende:
https://www.philips.com/a(...)vid-19-pandemic.html
Philips ramps up production of critical health technology products in response to COVID-19 pandemic
Er wordt nu 24/7 gewerkt om die piek op te kunnen vangen. Hopelijk is het genoeg...quote:Op maandag 23 maart 2020 01:36 schreef einzeinz het volgende:
Piek valt mogelijk op 7 april. Dus we kunnen nog 2 weken dalen.
[ afbeelding ]
Ik ook, vandaar dat ik even op onderzoek uit ben gegaanquote:Op maandag 23 maart 2020 01:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hey! Ze leven! Zat mij al af te vragen waarom ze niks van zich lieten horen.
Die zijn nooit in quarantaine geweest hoor. Gewoon hetzelfde beleid als andere terugkeerders: pas bij klachten thuisblijven.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:34 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoe is het trouwens met de geestelijk gehandicapte groep van 900 uit Groningen. Die mogen toch uit quarantaine of hebben die dit weekend een lock down party gehad?
Was net ook op de radio, waarbij gezegd werd dat er mensen voor worden aangenomen.... urgentie wtf?quote:Op maandag 23 maart 2020 01:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ook, vandaar dat ik even op onderzoek uit ben gegaan
Het gaat ook allemaal zo verdomde traag ....quote:Op maandag 23 maart 2020 01:42 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Was net ook op de radio, waarbij gezegd werd dat er mensen voor worden aangenomen.... urgentie wtf?
Hij (Ab Oosterhuis) pleitte samengevat voor de aanpak van China "quote:Op maandag 23 maart 2020 01:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hij was zeer duidelijk met zijn uitspraken, niks zwalkends aan.
En dat is het compleet foute signaal dat is afgegeven en wij niet weten noch daarmee bewezen is. Je bent kennelijk genezen omdat het RIVM een regel heeft van 24 uur symptom vrij. !!!quote:Op maandag 23 maart 2020 01:31 schreef Firuze60 het volgende:
Die Ab is in mijn ogen een analyticus en een expert in zijn vak, maar weet geen oplossingen en niemand kan dat. Het RIVM is een incrowd-ambtenarenzooi, die bang zijn voor hun eigen baantje dus ook alleen maar wat roepen.
Waarom is de meest grote kans vanavond gemist om toch iets positiefs te melden?
Als je besmet bent geweest met het virus en je hebt geen klachten meer, dan ben je immuun en besmet je geen anderen meer en de test is negatief.
Ja wat verwacht je dan bij een bedrijf met 78000 werknemers...daar gaat dat nu eenmaal zo. Een bedrijf(je) met 100 man schaalt morgen nog op. Gek maar waar.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het gaat ook allemaal zo verdomde traag ....
Dat vind ik ergens nog wel logisch. Om als grote organisatie (of dat nou overheid is of multinationals) de koers helemaal om te gooien kost gewoon tijd. Wat ik veel gekker vind is dat daar geen voorzieningen voor zijn getroffen. Je zou verwachten dat er gewoon ergens in NL een grote loods vol met handschoenen, mondkapjes, apparatuur etc. ligt voor de eerste nood. Zodat je tijd hebt om om te schakelen.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het gaat ook allemaal zo verdomde traag ....
heerlijke gedachte...quote:Op maandag 23 maart 2020 01:41 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Die zijn nooit in quarantaine geweest hoor. Gewoon hetzelfde beleid als andere terugkeerders: pas bij klachten thuisblijven.
Precies!quote:Op maandag 23 maart 2020 01:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dat is het compleet foute signaal dat is afgegeven en wij niet weten noch daarmee bewezen is. Je bent kennelijk genezen omdat het RIVM een regel heeft van 24 uur symptom vrij. !!!
Sorry, maar jij hebt dus echt met een gekleurde bril op gekeken. Dit zei hij namelijk absoluut niet, maar jij hebt gewoon gehoord wat je al had bedacht te gaan horen.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hij (Ab Oosterhuis) pleitte samengevat voor de aanpak van China "" die vervolgens niets zou oplossen omdat dan het virus zonder Vaccin dan weer de kop zou opsteken.
Iets eerder roeptoetert hij dat een Vaccin binnen een jaar of zo wel klaar zou zijn. Z'n colelga van het lUMC.... corrigeert daarbij Ab uiters voorzichtig met dat er momenteel niets is dan een begin.
Die (Ab Oosterhuis gewezen RIVM viroloog) die weet het dus en de rest van het Virologen veld - impliciet dus het RIVM met Prof Dr Jaap van Dissel aan het roer) lult dus uit zijn nek. Hij 9Ab) zal best zijn sporen hebben verdiend maar hier wordt een oude ruzie uitgevochten zodat zijn nieuwe (private) instituut zieltjes kan winnen.
Daarom pleurt geweldige burgemeester Aboutaleb morgen eigenhandig een noodwet in en dienen Rotterdammers en de bezoekers zich te houden aan het contactverbod.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat vind ik ergens nog wel logisch. Om als grote organisatie (of dat nou overheid is of multinationals) de koers helemaal om te gooien kost gewoon tijd. Wat ik veel gekker vind is dat daar geen voorzieningen voor zijn getroffen. Je zou verwachten dat er gewoon ergens in NL een grote loods vol met handschoenen, mondkapjes, apparatuur etc. ligt voor de eerste nood. Zodat je tijd hebt om om te schakelen.
Dat idee heb ik ook. Kennelijk twijfelt Ab aan de modellen van het RIVM. Ab Osterhaus is echter géén modelleur van infectieziekten/wiskundige... Ik vind het bijzonder dat hij zich waagt aan voorspellingen. Dat hij zich zorgen maakt... oké. Maar zijn opmerking: "Zoals het nu gaat, gaat het fout. Dan gaat het de kant van Italië op" kan ik niet volgen. Hij doet alsof er in Nederland helemaal geen maatregelen zijn getroffen.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:14 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Ik vind Ad juist wel erg venijnig richting RIVM. Lijkt zelfs een beetje oud zeer.
Je hebt daar wel een punt, maar gooi dan even paar weken lang echt strenge maatregelen er tegen aan, zodat je tijd hebt om het beter aan te pakken. Nu is het gewoon één grote teringbende om het maar duidelijk te zeggen.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat vind ik ergens nog wel logisch. Om als grote organisatie (of dat nou overheid is of multinationals) de koers helemaal om te gooien kost gewoon tijd. Wat ik veel gekker vind is dat daar geen voorzieningen voor zijn getroffen. Je zou verwachten dat er gewoon ergens in NL een grote loods vol met handschoenen, mondkapjes, apparatuur etc. ligt voor de eerste nood. Zodat je tijd hebt om om te schakelen.
Juist, verantwoordelijkheid en handhaving. Owquote:Op maandag 23 maart 2020 01:49 schreef trein2000 het volgende:
Het RIVM doet ook maar wat. Dat is niet gek want iedereen doet maar wat want er is nog veel onduidelijk.
Waar het mijns inziens fout gaat is dat het RIVM dat er niet bij vermeldt en uitstraalt dat hun waarheid de waarheid is.
Allemaal spullen die je hopelijk de komende 10 jaar of langer niet nodig hebt. Apparatuur wat niet zo lang zonder stroom mag zitten, mogelijk kapot gaat, waarvan de kwaliteit na verloop van tijd afneemt. Nee, zo makkelijk is het helaas niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat hier gebeurd is en-publique een pijnlijke oorlog uitvechten tussen de virologen-groepen van Utrecht (=RIVM), Rotterdam en Amsterdam. Eerder in Buitenhuis, een hele week geleden, was er iemand uit Rotterdam die het RIVM de maat nam. Allemaal gefrustreerde alfa mannetjes zonder feitelijke verantwoording (dat het RIVM wel heeft) die niets concreets hebben te melden.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:31 schreef DawN het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Ab_Osterhaus
Ik zou het even lezen. Al is het maar de eerste alinea..
[..]
Het schijnt dat landen in Azië die met Sars te maken hebben gehad het wel hadden. Dus kennelijk kan het wel.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Allemaal spullen die je hopelijk de komende 10 jaar of langer niet nodig hebt. Apparatuur wat niet zo lang zonder stroom mag zitten, mogelijk kapot gaat, waarvan de kwaliteit na verloop van tijd afneemt. Nee, zo makkelijk is het helaas niet.
Waar staat dat van die noodwet?quote:Op maandag 23 maart 2020 01:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daarom pleurt geweldige burgemeester Aboutaleb morgen eigenhandig een noodwet in en dienen Rotterdammers en de bezoekers zich te houden aan het contactverbod.
Hou van die man!
Daarom komt er een sterke leider en dat gaat Aboutaleb zijn, opperhoofd der burgemeestersquote:Op maandag 23 maart 2020 01:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat hier gebeurd is en-publique een pijnlijke oorlog uitvechten tussen de virogen-groepen van Utrecht (=RIVM), Rotterdam en Amsterdam. Eerder in Buitenhuis, een hele week geleden, was er iemand uit Rotterdam die het RIVM de maat nam. Allemaal gefrustreerde alfa mannetjes zonder feitelijke verantwoording (dat het RIVM wel heeft) die niets concreets hebben te melden.
Ik kan hier erg kwaad over worden dat die klojo's ons met dikke verhalen de hel aan het insturen zijn met denken dat zij hun onderzoeksgelijk moeten bevechten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |