Ja, dat zou ik ook zeggen met zijn verleden.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Jeroen wilde wat woorden in zijn mond leggen en hem laten uithalen naar het RIVM, maar Ab sloeg dat toch best netjes af. Hij was kritisch, maar fakkelde ze niet af. Hij zei zelfs iets als "wij moeten niet naar het verleden kijken, maar naar de toekomst".
De conclusie hier was dat dat door bureaucratie komt. Volgens het UMCG kunnen er veel meer mensen getest worden.quote:
quote:Op maandag 23 maart 2020 01:08 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Was hij niet degene met aandelen in het vaccin tegen die ander griep.
Yep..... hij (Ab Oosterhuis) als oeverloze lulhannes zat bij OP1 even een top-expert ontwikkeling van o.a. Vaccins (Professor Eric Snijder van het LUMC, hoogleraar RNA virussen) ; te overschreeuwen met zijn mond/klauwzeer gebrabbel en en ondefinieerbare WuHan LockDown praatjes.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:09 schreef Kyran het volgende:
Iedereen zou echt even Op1 van vandaag moeten terugkijken, en dan met name het stukje met Ab Osterhaus. Hij houdt het netjes en valt het RIVM niet aan, maar tussen de regels door laat hij toch echt wel merken dat ze slecht werk hebben geleverd.
Ab Osterhaus gaf vandaag o.a. aan dat maar liefst 55% van de besmettingen plaatsvinden voor en/of aan het begin van de periode met klachten. Niet te geloven dat het RIVM dit niet duidelijk communiceert.
Ik ben in ieder geval blij dat vandaag zowel Ab Osterhaus als Alex Friedrich mijn opvattingen hebben bevestigd. Heb veel commentaar gehad dat ik altijd buitenlandse experts als bron had. Nu zijn er in ieder geval twee belangrijke Nederlandse experts die het zelfde verkondingen.
Technisch gezien wellicht wel, alleen zijn we hier niet logistiek op ingericht als ik dat zo hier en daar lees. Die tests moeten worden beoordeeld. Als je mensen met lichte symptomen ook laat testen betekent dat dat de mensen die het echt nodig hebben dus aanzienlijk langer moeten wachten op de uitslag wat dus weer de behandeling in de weg staat.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De conclusie hier was dat dat door bureaucratie komt. Volgens het UMCG kunnen er veel meer mensen getest worden.
Leuk, maar nu een keer door 3,5 delen , gezien de populatie van Italiequote:Op maandag 23 maart 2020 00:51 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
Weet niet of deze al was gepost maar die vergelijking met Italie in het aantal doden is ook maar net afhankelijk van wanneer je het startpunt kiest. Opvallende cijfers: koersen we af op Italiaanse toestanden?
True maar het is nogal teleurstellend aangezien andere landen het (schijnbaar) wel kunnen.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:19 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Technisch gezien wellicht wel, alleen zijn we hier niet logistiek op ingericht als ik dat zo hier en daar lees. Die tests moeten worden beoordeeld. Als je mensen met lichte symptomen ook laat testen betekent dat dat de mensen die het echt nodig hebben dus aanzienlijk langer moeten wachten op de uitslag wat dus weer de behandeling in de weg staat.
Klinkt vrij legitiem dus.
In dat artikel staat dat Nederland in principe capaciteit genoeg heeft om 33.000 testen per week te doen. Alleen moet het RIVM en de GGD dan wel meewerken.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:19 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Technisch gezien wellicht wel, alleen zijn we hier niet logistiek op ingericht als ik dat zo hier en daar lees. Die tests moeten worden beoordeeld. Als je mensen met lichte symptomen ook laat testen betekent dat dat de mensen die het echt nodig hebben dus aanzienlijk langer moeten wachten op de uitslag wat dus weer de behandeling in de weg staat.
Zo'n test zal toch via een standaard instructie verlopen, of niet?quote:Op maandag 23 maart 2020 01:19 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Logischquote:Op maandag 23 maart 2020 01:21 schreef Gehrman het volgende:
[..]
True maar het is nogal teleurstellend aangezien andere landen het (schijnbaar) wel kunnen.
Hij was continu aan het stoelpoten zagen. Kan ik best boos over worden dat die vent nog een podium krijgt voor zijn eigen missie.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:16 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Ik neem zijn mening zeer serieus hoor maar ik vond hem wel wat afdoen aan autoriteit RIVM.
Dat kan ik mij ook niet voorstellen:quote:Op maandag 23 maart 2020 01:19 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ik zou verder ook niet een scenario kunnen bedenken wat dat zou verklaren. Alsof men momenteel te lui is om het adequaat aan te pakken of daar niet echt zin in heeft en denkt "krijg toch lekker de corona", ofzo.
quote:Op maandag 23 maart 2020 00:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb er moeite mee dat te geloven. We zetten complete mondkapjes productielijnen op, maar dit kunnen we dan niet regelen?
Als het waar is, is het een regelrechte schande.
Hij is geen expert en heeft een dubbele agenda, ik zou hem vertrouwen zover ik hem kan werpen en dat is niet ver.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hij was continu aan het stoelpoten zagen. Kan ik best boos over worden dat die vent een podum krijgt.
Tijd om te gaan slapen voordat je weer een reprimande over je heen krijgt dat Ab een expert is en alleen maar gelijk heef in zijn zwalkende uitspraken.
Hij was zeer duidelijk met zijn uitspraken, niks zwalkends aan.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hij was continu aan het stoelpoten zagen. Kan ik best boos over worden dat die vent nog een podium krijgt voor zijn eigen missie.
Tijd om te gaan slapen voordat je weer een reprimande over je heen krijgt dat Ab een expert is en alleen maar gelijk heeft in zijn zwalkende uitspraken.
Als de groei minder afbuigt dan verwacht/gehoopt, dan is het wel nog de vraag welke duiding ze hieraan geven.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:16 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Deze week zou volgens het RIVM duidelijk moeten worden of de genomen maatregelen werken. Als hun modellen berusten op de aanname dat pre-symptomatische en asymptomatische besmetting nauwelijks plaatsvindt terwijl dat wel het geval is zal dat binnenkort blijken, zeker als dat voor meer dan 50% van de besmettngen de oorzaak zou zijn.
eens. Men moet echt beter met die cijfers leren omgaan, dit is prutswerk.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:20 schreef riazop het volgende:
[..]
Leuk, maar nu een keer door 3,5 delen , gezien de populatie van Italie
Ab Osterhaus geen expert noemen .....quote:Op maandag 23 maart 2020 01:25 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Hij is geen expert en heeft een dubbele agenda, ik zou hem vertrouwen zover ik hem kan werpen en dat is niet ver.
Dat mens zat gewoon (volgens 24* uur cooldown regels), daar ziek te zijn aan tafel.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:12 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik dacht dat het asymptomatische besmetten vooral aan het begin van deze ziekte kan gebeuren, maar ik vond het wel redelijk awkward dat ze daar gewoon zat ja.Vooral omdat ze haar eerstvolgende spreekuur volledig telefonisch zou doen uit voorzorg, dus ze vertrouwt er ook weer niet helemáál op dat ze niks meer kan overdragen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ab_Osterhausquote:Op maandag 23 maart 2020 01:25 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Hij is geen expert en heeft een dubbele agenda, ik zou hem vertrouwen zover ik hem kan werpen en dat is niet ver.
quote:Albertus Dominicus Marcellinus Erasmus "Ab" Osterhaus (born 2 June 1948) is a leading Dutch virologist and influenza expert. An Emeritus Professor of Virology at Erasmus University Rotterdam since 1993, Osterhaus is known throughout the world for his work on SARS and H5N1, the pathogen that causes avian influenza.
Wikipediaquote:Op maandag 23 maart 2020 01:31 schreef DawN het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Ab_Osterhaus
Ik zou het even lezen. Al is het maar de eerste alinea..
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |