Een winkel is toch geen sociale gelegenheid? En de winkels die dat wel zijn zitten al dicht. Daar zit het probleem niet, dit is een gedragskwestie.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:57 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nee. Supermarkten, apotheek en Kruidvat open. De rest moet gewoon dicht helaas.
Als je 24 uur geen gezondheidsklachten hebt gehad. Dan zijn er geen symptomen meer en als er geen symptomen zijn is de kans op besmetting heel klein.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
24 uur is gewoon veel te kort. En wanneer zijn de symptomen voorbij? Wanneer gaat die 24 uur in? Een virus kent sowieso geen dagen en uren, daarom is het absurd om zo'n kort tijdspanne op te geven. Echt niet te geloven het geblunder van het RIVM.
quote:Op zondag 22 maart 2020 23:59 schreef Newone82 het volgende:
Hoogtepunt van vandaag/vannacht. Een huisarts aan tafel bij Op1 die pas paar dagen corona vrij was die aanschoof en zei de legendarische woorden: “ Ik heb al heerlijk hardgelopen hoor.” En haar man die zat bog ziek thuis met corona😅😂
En sluit die bedrijven nu eens die niet open hoeven te zijn, ik zie in dat andere topic nog steeds enorm veel mensen die naar kantoor moeten komen.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:57 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nee. Supermarkten, apotheek en Kruidvat open. De rest moet gewoon dicht helaas.
Zeer bizar inderdaad.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:59 schreef RensAjacied het volgende:
Dat bij Pauw was ongekend vanavond. Wtf denkt die vrouw.
Historisch tv momentjequote:Op zondag 22 maart 2020 23:59 schreef Newone82 het volgende:
Hoogtepunt van vandaag/vannacht. Een huisarts aan tafel bij Op1 die pas paar dagen corona vrij was die aanschoof en zei de legendarische woorden: “ Ik heb al heerlijk hardgelopen hoor.” En haar man die zat bog ziek thuis met corona😅😂
Jij bent nog vrijgezel?quote:Op zondag 22 maart 2020 23:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een winkel is toch geen sociale gelegenheid? En de winkels die dat wel zijn zitten al dicht. Daar zit het probleem niet, dit is een gedragskwestie.
pas vandaag 24u toch?quote:Op zondag 22 maart 2020 23:59 schreef Newone82 het volgende:
Hoogtepunt van vandaag/vannacht. Een huisarts aan tafel bij Op1 die pas paar dagen corona vrij was die aanschoof en zei de legendarische woorden: “ Ik heb al heerlijk hardgelopen hoor.” En haar man die zat nog ziek thuis met corona😅😂
Ja. En net 1 minuut eerder was een huisarts in beeld met een heel ingepakt pak tegen corona met een masker op. 😂quote:
Ingevlogen. Nu op NPO1, herhaling bezig... over een minuut of 20 of zo....komt item van huisarts die meldt dat ze recentelijk Corona heeft gehad en net hersteld was. Gasten trekken ongeveer wit weg.quote:
Hoe bedoel je Pauw?quote:Op zondag 22 maart 2020 23:59 schreef RensAjacied het volgende:
Precies. Mijn moeder moet ook nog morgen. Ja ze werkt in een klein bedrijf, maar nog steeds 5 mensen met andere contacten..quote:Op maandag 23 maart 2020 00:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
En sluit die bedrijven nu eens die niet open hoeven te zijn, ik zie in dat andere topic nog steeds enorm veel mensen die naar kantoor moeten komen.
Ik kijk nu de hh, over welke vrouw heb je het?quote:Op zondag 22 maart 2020 23:59 schreef RensAjacied het volgende:
Je zat nog in het oude topic.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:58 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Hadden ze misschien beter gelijk kunnen doen. Al begreep ik de visie van Rutte ook wel. Politiek en sociaal gezien trouwens.
Waar kan ik dat terug zien?quote:Op zondag 22 maart 2020 23:59 schreef Newone82 het volgende:
Hoogtepunt van vandaag/vannacht. Een huisarts aan tafel bij Op1 die pas paar dagen corona vrij was die aanschoof en zei de legendarische woorden: “ Ik heb al heerlijk hardgelopen hoor.” En haar man die zat nog ziek thuis met corona😅😂
Ja, maar geen 'gezondheidsklachten' is natuurlijk onzettend subjectief. Zeker met dit soort ziektes die nawerken. Het is niet zo dat je op een ochtend wakker wordt en kan beginnen met het aftellen van die 24 uren omdat je niet meer hoest. Waarom dan zo'n korte periode gebruiken. Dat wordt echt nergens anders gedaan en is zo vermoed ik ook ingegeven vanwege economische belangen.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je 24 uur geen gezondheidsklachten hebt gehad. Dan zijn er geen symptomen meer en als er geen symptomen zijn is de kans op besmetting heel klein.
Ja 100% uitsluiten doet het RIVM niet. Risico afweging.
Het is dwaas te denken dat de andere gasten bij Op1 wel gezond waren. Alleen dat accepteren we wel omdat er geen symtonen zien
Net teruggekeken. Wordt nogal overtrokken hier. Ik zag helemaal geen heftige reactie bij de andere tafelgasten.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:59 schreef Newone82 het volgende:
Ze zei dat ze na 24 uur klachtenvrij te zijn, ze weer mag werken. Dus, dat ze morgen weer mag werken.quote:
NPO, Op1 uitzending van afgelopen avondquote:
Topshow idd. Ik dacht ook echt zegt ze dit nu echt? Ja hoor, en nog hardlopen gaan ook. Historische tv.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ingevlogen. Nu op NPO1, herhaling bezig... over een minuut of 20 of zo....komt item van huisarts die meldt dat ze recentelijk Corona heeft gehad en net hersteld was. Gasten trekken ongeveer wit weg.
Daarvoor was het ook al leuk, Ab Oosterhuis, onze diernarts die van link naar rechts Zijn plannen ontvouwt om te beluiten dat het niets oplost.
Top TV.
Nee die zat nog steede ziek thuisquote:Op maandag 23 maart 2020 00:03 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Net teruggekeken. Wordt nogal overtrokken hier. Ik zag helemaal geen heftige reactie bij de andere tafelgasten.
En haar man was een week geleden ziek, en zijzelf tot afgelopen donderdag.
https://www.npostart.nl/live/npo-1
Hier terugscrollen tot 23:20 uur.
Hier de artsengekkie;twitter:Double_Pain twitterde op maandag 23-03-2020 om 00:02:29HOE IS HET MOGELIJK DAT ZE AAN TAFEL ZIT #OP1 #RIVM https://t.co/MTIMRwirRt reageer retweet
Er zit een arts die een paar dagen terug nog last van corona had.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:02 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ik kijk nu de hh, over welke vrouw heb je het?
Ik heb Npo 1 al aanstaanquote:Op maandag 23 maart 2020 00:03 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Nu op #NPO1... live herhaling, over een minuute 15-20.... was iets na halverwege toen de rel begon. Dus tijd voor review.quote:
Uhuquote:Op maandag 23 maart 2020 00:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze zei dat ze na 24 uur klachtenvrij te zijn, ze weer mag werken. Dus, dat ze morgen weer mag werken.
Ze is dus nog maar 24 uur of zo, klachtenvrij.
Aflevering staat al online: https://www.npostart.nl/op1/22-03-2020/POW_04660742quote:
Je snapt toch wel dat dit niet kan?!quote:Op maandag 23 maart 2020 00:03 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Net teruggekeken. Wordt nogal overtrokken hier. Ik zag helemaal geen heftige reactie bij de andere tafelgasten.
En haar man was een week geleden ziek, en zijzelf tot afgelopen donderdag.
Hier terugscrollen tot 23:20 uur.
Gewoon heel naïef om te denken dat Nederland zich aan de regels zou houden. "Hoe moet ik mijn kinderen dan vermaken?".quote:Op maandag 23 maart 2020 00:02 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Je zat nog in het oude topic.
Er is overal wel wat voor te zeggen, in België zouden ze als het alleen aan de Vlamingen had gelegen ook de scholen langer openhouden. Maar de Walen gooiden ze dicht en dus werd er federaal besloten alle scholen te sluiten. Het was voor het eerst dat dat rare politieke landschap in België een voordeel had.
Nou jij maakt er wel een héél erg spektakel van hoorquote:Op maandag 23 maart 2020 00:03 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Topshow idd. Ik dacht ook echt zegt ze dit nu echt? Ja hoor, en nog hardlopen gaan ook. Historische tv.
Ja, maar jouw reactie hier is heftiger dan die van de gasten aan tafel.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:04 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat dit niet kan?!
Oh ja klopt, dat zegt ze later nog.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:03 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Nee die zat nog steede ziek thuis
https://twitter.com/double_pain/status/1241862845584809985?s=21quote:Op maandag 23 maart 2020 00:06 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik heb het fragment niet gezien, maar ik weet al zeker dat het overtrokken wordt.
Als men geen klachten meer heeft is men toch immuun? Het RIVM stelt zelfs dat je na 24 uur klachtenvrij ook niet meer besmettelijk bent.
Ik doe niet aan twitteren. Maar vond het niet zo dramatisch hoor, hoe die gasten reageren.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:03 schreef Doublepain het volgende:
Hier de artsengekkie;twitter:Double_Pain twitterde op maandag 23-03-2020 om 00:02:29HOE IS HET MOGELIJK DAT ZE AAN TAFEL ZIT #OP1 #RIVM https://t.co/MTIMRwirRt reageer retweet
Jongens graag like en RT aub
Was en is het ook. Zaten 3 topitems in:quote:Op maandag 23 maart 2020 00:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nou jij maakt er wel een héél erg spektakel van hoor
Verstandige user die ver gaat komenquote:Op maandag 23 maart 2020 00:07 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
https://twitter.com/double_pain/status/1241862845584809985?s=21
Niemand weet of je het niet een tweede keer kan krijgen/ziek worddnquote:Op maandag 23 maart 2020 00:06 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik heb het fragment niet gezien, maar ik weet al zeker dat het overtrokken wordt.
Als men geen klachten meer heeft is men toch immuun? Het RIVM stelt zelfs dat je na 24 uur klachtenvrij ook niet meer besmettelijk bent.
Zal vast wel een combinatie van factoren zijn, daarom dat het WHO 13 jaar als veilige grens aanhoudt (ik overdrijf).quote:Op maandag 23 maart 2020 00:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ja, maar geen 'gezondheidsklachten' is natuurlijk onzettend subjectief. Zeker met dit soort ziektes die nawerken. Het is niet zo dat je op een ochtend wakker wordt en kan beginnen met het aftellen van die 24 uren omdat je niet meer hoest. Waarom dan zo'n korte periode gebruiken. Dat wordt echt nergens anders gedaan en is zo vermoed ik ook ingegeven vanwege economische belangen.
RIVM heeft altijd gelijk.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:06 schreef Grishenko_ het volgende:
Zeker een topshow.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Was en is het ook. Zaten 3 topitems in:
1) Puberexpert die eventjes vertelde hoe je pubers moest bedwingen
2) Ab Oosterhuis die alles voorstelde dat het een probleem zou blijven
3) Huisarts aan tafel, net hersteld (1 dag) van Corona besmetting.
#PauwGod die z'n stomme verbazing in scherpe vrage probeert te verbergen.
Moet je verder kijken maatquote:Op maandag 23 maart 2020 00:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik doe niet aan twitteren. Maar vond het niet zo dramatisch hoor, hoe die gasten reageren.
Je hebt duidelijk het hoofd van Pauw niet gezien en die kale arts tegenover haar. Die arts stond op knappenquote:Op maandag 23 maart 2020 00:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik doe niet aan twitteren. Maar vond het niet zo dramatisch hoor, hoe die gasten reageren.
Ab zei ook 'Lockdown is maar een kreet'.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Was en is het ook. Zaten 3 topitems in:
1) Puberexpert die eventjes vertelde hoe je pubers moest bedwingen
2) Ab Oosterhuis die alles voorstelde dat het een probleem zou blijven
3) Huisarts aan tafel, net hersteld (1 dag) van Corona besmetting.
#PauwGod die z'n stomme verbazing in scherpe vrage probeert te verbergen.
Het valt dus reuze mee.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:07 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Ze is arts, en die worden wel getest.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:09 schreef SecretStoryWous het volgende:
Vind de reacties wel meevallen eigenlijk.
Ik vind het vreemder dat het voor haar (en haar man) zo makkelijk was om getest te worden. Bij andere mensen met griepverschijnselen doen ze dat niet
quote:Op maandag 23 maart 2020 00:07 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Yep. Prachtige tv.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:09 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk het hoofd van Pauw niet gezien en die kale arts tegenover haar. Die arts stond op knappen
Die zit in lockdown hahahaquote:Op maandag 23 maart 2020 00:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Harvey Weinstein besmet met corona.
Nee, want voor de rest twitter ik over voetbal en dat is er toch niet meerquote:Op maandag 23 maart 2020 00:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Moet ik ook een belletje aanklikken?
Als die mensen al lacherig doen kunnen we wel inschatten hoe het in NL gaat verlopenquote:Op maandag 23 maart 2020 00:07 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 23 maart 2020 00:11 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Nee, want voor de rest twitter ik over voetbal en dat is er toch niet meer
Dat weten ze al wel dacht ik, er was toch al een genezen vrouw die opnieuw besmet was geraakt?quote:Op maandag 23 maart 2020 00:08 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Niemand weet of je het niet een tweede keer kan krijgen/ziek worddn
Maar elke griep die men doorstaat, creëert men anti-stoffen. Hierdoor wordt men immuun.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:08 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Niemand weet of je het niet een tweede keer kan krijgen/ziek worddn
mensen in de zorg >>>>>> mensen niet in de zorg.. zo lastig is dat niet te bedenken he?quote:Op maandag 23 maart 2020 00:09 schreef SecretStoryWous het volgende:
Ik vind het vreemder dat het voor haar (en haar man) zo makkelijk was om getest te worden. Bij andere mensen met griepverschijnselen doen ze dat niet
En waarom? Om even fame te pakken op televisie.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:12 schreef Confetti het volgende:
Een afgang voor de Nederlandse huisartsen. Dit is echt bizar hoe luchtig ze dat ook vertelt. Totaal geen enkel besef van de situatie.
Kutwijf. En niets anders dan kutwijf.
Zij en haar man zijn huisartsen. Medisch personeel wordt wel getest.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:09 schreef SecretStoryWous het volgende:
Een afgang voor haar, haar collega's hebben er toch niks mee te maken?quote:Op maandag 23 maart 2020 00:12 schreef Confetti het volgende:
Een afgang voor de Nederlandse huisartsen. Dit is echt bizar hoe luchtig ze dat ook vertelt. Totaal geen enkel besef van de situatie.
Het RIVM heeft in ieder geval meer data en kennis dan jij als simpele zolder-user.quote:
Ik heb dat filmpje op twitter bekeken van 1,5 minuut ofzo.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:09 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk het hoofd van Pauw niet gezien en die kale arts tegenover haar. Die arts stond op knappen
Nou nou, het heeft je dag wel gemaakt als ik het zo lees.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:09 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit zoiets gezien inderdaad.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:13 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nou nou, het heeft je dag wel gemaakt als ik het zo lees.
Niemand weet iets, maar dat kunnen ze niet zeggen.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:13 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het RIVM heeft in ieder geval meer data en kennis dan jij als simpele zolder-user.
Hij verandert wel heel snel van een positief scenario, ongeveer een week terug, naar dat er echt veel harder onmiddellijk moet worden ingegrepen.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:09 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ab zei ook 'Lockdown is maar een kreet'.
Mooi tochquote:Op maandag 23 maart 2020 00:13 schreef Newone82 het volgende:
Als een overkoepelende bazin van huisartsen er zo mee omgaat en zelfs kan hardlopen 9KM. Waar maken we ons zorgen over.
Ik ga gerust slapen😀👍👌
Het is goed dat je hier je emoties kwijt kan. Dat is beter dan tegen een prullenbak aanslaan, zoals de vorige keer.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:12 schreef Confetti het volgende:
Inderdaad. We hebben ook al genoeg verhalen gehoord over mensen die eroverheen dachten te zijn. Vervolgens bleef het toch sluimeren en sloeg het een paar dagen later alsnog genadeloos toe.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:12 schreef Confetti het volgende:
quote:Op maandag 23 maart 2020 00:15 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het is goed dat je hier je emoties kwijt kan. Dat is beter dan tegen een prullenbak aanslaan, zoals de vorige keer.
Dat is wel met mensen met iets heftigere klachten hoor.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:16 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Inderdaad. We hebben ook al genoeg verhalen gehoord over mensen die eroverheen dachten te zijn. Vervolgens bleef het toch sluimeren en sloeg het een paar dagen later alsnog genadeloos toe.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:09 schreef SecretStoryWous het volgende:
Het heftige deel van de klachten was vaak het tweede deel, dus dat lijkt niets te zeggen. Al leek het bij deze huisarts wel heel erg licht te zijn inderdaad.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:17 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat is wel met mensen met iets heftigere klachten hoor.
Mijn vriendin welquote:Op maandag 23 maart 2020 00:18 schreef leolinedance het volgende:
Doen jullie nou ook in huis alles desinfecteren enzo? Deurklinken, afstandsbediening etc?
Ze kunnen zich beroepen op eerdere varianten van dit griepvirussen, waarbij anti-stoffen wordt gemaakt door het immuunsysteem. Dit creëert immuniteit.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:14 schreef Nober het volgende:
[..]
Niemand weet iets, maar dat kunnen ze niet zeggen.
Handen wassen als je thuiskomt en niemand binnenlaten lijkt me handiger.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:18 schreef leolinedance het volgende:
Doen jullie nou ook in huis alles desinfecteren enzo? Deurklinken, afstandsbediening etc?
Ik spuit overal gewoon slagroom overheen en laat alles aflikken door mijn kat.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:18 schreef leolinedance het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Nee, dat besefte ik me gisteren ook.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:18 schreef leolinedance het volgende:
Mwa. Als je niet flink kucht en proest ga je met corona niet snel in het ziekenhuis komen iig.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:19 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Het heftige deel van de klachten was vaak het tweede deel, dus dat lijkt niets te zeggen. Al leek het bij deze huisarts wel heel erg licht te zijn inderdaad.
Desinfecteren niet echt, maar wel met zo'n vochtig wegwerpdoekje van de Lidl elke dag effe door het huis.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:18 schreef leolinedance het volgende:
Niet helemaal waar. Zoveel werk is schoonmaken niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:20 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Nee, dat besefte ik me gisteren ook.
Niemand zal dat doen, want dan heb je geen tijd meer om hier te posten.
Niet helemaal gelezen, maar dit zegt al genoegquote:Op maandag 23 maart 2020 00:21 schreef Adrie072 het volgende:
Noordelijke provincies laten landelijk beleid los en testen massaal zorgmedewerkers
Echt alles desinfecteren? Dat is héél veel werk.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:21 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Zoveel werk is schoonmaken niet.
Eén van mijn zonen werkt en woont nog thuis. Kan hem slecht op straat laten staan.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:20 schreef KennyPowers het volgende:
Handen wassen als je thuiskomt en niemand binnenlaten lijkt me handiger.
Serieus ja? Wij halen wel een extra doekje door het huis zo nu en dan, maar kan niet zeggen dat het veel meer dan 5 minuten extra is tov normaal.quote:
Dit heeft daar sowieso mee te maken ja. Daarom volgen alle bedrijven ook het RIVM. Mijn tante heeft een spa achtig iets en is ook gewoon open.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:22 schreef maan_man het volgende:
Zou de keuze voor 24 uur na de laatste klachten niet gewoon een combinatie zijn van hopen dat het niet meer overdraagbaar is, maar ook wat men maximaal kan doen gezien de capaciteit in de zorg. Mijn tante werk in een niet zo'n groot verpleeghuis en ik begreep dat daar al 7 collega's zijn weggevallen nadat ze positief zijn getest. Als die allemaal 2 weken thuis blijven na de laatste klachten en er komen nog een paar collega's bij, dan mogen die bejaarden elkaar geen verzorgen. En als ik dan lees dat een groot gedeelde van de positief geteste uit de medische hoek komt, dan denk ik gewoon dat daar de schoen gaat wringen.
Hij laat het zijn vriendin doen, dan valt het wel mee.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:22 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Echt alles desinfecteren? Dat is héél veel werk.
Zachte heelmeesters en dan nog iets...quote:Op maandag 23 maart 2020 00:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Niet helemaal gelezen, maar dit zegt al genoegWaarom maken we nog beleid dan?
Lijkt me logisch dat je je eigen zoon die thuis woont binnen laatquote:Op maandag 23 maart 2020 00:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Eén van mijn zonen werkt en woont nog thuis. Kan hem slecht op straat laten staan.
Maar verder wens ik geen bezoek te ontvangen. Zelfs (schoon)ouders niet.
Nee, handen reinigen bij thuiskomst en voor de rest komt het hopelijk wel goed.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:18 schreef leolinedance het volgende:
Als hij zijn handen wast als hij thuiskomt hoef je toch niet de afstandsbediening ook nog schoon te maken?quote:Op maandag 23 maart 2020 00:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Eén van mijn zonen werkt en woont nog thuis. Kan hem slecht op straat laten staan.
Maar verder wens ik geen bezoek te ontvangen. Zelfs (schoon)ouders niet.
Ah ja. Ik bedoel meer de plekken waar je hebt gelopen. Ik vind het onzin iig.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:22 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Echt alles desinfecteren? Dat is héél veel werk.
Same herequote:Op maandag 23 maart 2020 00:26 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ah ja. Ik bedoel meer de plekken waar je hebt gelopen. Ik vind het onzin iig.
Laat doen is niet waar. Ze komt er zelf mee en ik heb geen tijd om te helpen iig.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:24 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Hij laat het zijn vriendin doen, dan valt het wel mee.
Heb het even gescand. Lijkt een prima initiatief, maar je ondermijnd daarmee natuurlijk wel de landelijk gekozen richting. Als iedere instantie dat gaat doen is het hek van de dam.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:24 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Zachte heelmeesters en dan nog iets...
Zou het toch even lezen.
Gemeenschappelijke deuren neemt ze niet mee en de gemeenschappelijke trap ook niet.quote:
Bij Op1 zei de viroloog precies hetzelfde, is ook de aanpak in zuidkorea, singapore, taiwan, noorwegen...quote:Op maandag 23 maart 2020 00:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb het even gescand. Lijkt een prima initiatief, maar je ondermijnd daarmee natuurlijk wel de landelijk gekozen richting. Als iedere instantie dat gaat doen is het hek van de dam.
Ja, poeh, je zal gaan testen en er achter komen wie er wel of niet besmet zijnquote:Op maandag 23 maart 2020 00:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb het even gescand. Lijkt een prima initiatief, maar je ondermijnd daarmee natuurlijk wel de landelijk gekozen richting. Als iedere instantie dat gaat doen is het hek van de dam.
Wat bedoel je precies? Dat de viroloog hetzelfde zei als ik? Of dat de viroloog zei dat we het zo moesten aanpakken als in dat verhaal staat?quote:Op maandag 23 maart 2020 00:30 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Bij Op1 zei de viroloog precies hetzelfde, is ook de aanpak in zuidkorea, singapore, taiwan, noorwegen...
Ik denk dat jij hier de vinger op de zere plek legtquote:Op maandag 23 maart 2020 00:22 schreef maan_man het volgende:
Zou de keuze voor 24 uur na de laatste klachten niet gewoon een combinatie zijn van hopen dat het niet meer overdraagbaar is, maar ook wat men maximaal kan doen gezien de capaciteit in de zorg. Mijn tante werk in een niet zo'n groot verpleeghuis en ik begreep dat daar al 7 collega's zijn weggevallen nadat ze positief zijn getest. Als die allemaal 2 weken thuis blijven na de laatste klachten en er komen nog een paar collega's bij, dan mogen die bejaarden elkaar geen verzorgen. En als ik dan lees dat een groot gedeelde van de positief geteste uit de medische hoek komt, dan denk ik gewoon dat daar de schoen gaat wringen.
Nou dat is mijn punt ook niet echt, het gaat er meer om dat straks iedere provincie/gemeente denkt te kunnen bepalen wat wel en niet goed is. Met landelijke coordinatie zouden er misschien wel veel meer Brabanders getest kunnen worden met de capaciteit die men in Groningen heeft bijvoorbeeld.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, poeh, je zal gaan testen en er achter komen wie er wel of niet besmet zijn
Nee, maar serieus... in Groningen zeggen ze "geen testcapaciteit? onzin, is er genoeg".
Lijkt me niet zo lastig, o.a. Zuid-Korea kiest voor: testen, testen, testen en testenquote:Op maandag 23 maart 2020 00:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Dat de viroloog hetzelfde zei als ik? Of dat de viroloog zei dat we het zo moesten aanpakken als in dat verhaal staat?
Ja maar die capaciteit hebben we blijkbaar niet overal in Nederland.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo lastig, o.a. Zuid-Korea kiest voor: testen, testen, testen en testen
Dan moet je met die samples heen-en-weer gaan rijden.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nou dat is mijn punt ook niet echt, het gaat er meer om dat straks iedere provincie/gemeente denkt te kunnen bepalen wat wel en niet goed is. Met landelijke coordinatie zouden er misschien wel veel meer Brabanders getest kunnen worden met de capaciteit die men in Groningen heeft bijvoorbeeld.
Het lijkt vooral een bureaucratisch probleem.quote:Maar, hoe krijgen jullie het voor elkaar? Er is toch niet genoeg testcapaciteit in Nederland?
‘Ik heb nooit begrepen dat dat steeds wordt volgehouden. We hebben geen capaciteitsprobleem. Het kan dat een bepaald lab een tekort heeft aan bepaalde materialen, maar dat is business as usual, dat los je op. Zolang je niet afhankelijk bent van een commerciële partij is dat niet zo. We hebben zo’n partij ook niet nodig, want deze tests kun je in vrijwel ieder gewoon lab doen.’
Ligt eraan wie je gelooft en dat is het probleem momenteel. Wie kan je nog geloven.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:34 schreef Blueheeler het volgende:
Het WHO zei laatst dat er wordt aangeraden om een week in isolatie te blijven vanaf het moment dat je klachtenvrij bent.
Die huisarts neemt een enorm risico.
Was Bruins vergeten in te kopenquote:Op maandag 23 maart 2020 00:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja maar die capaciteit hebben we blijkbaar niet overal in Nederland.
Daar lijkt het wel op..quote:Op maandag 23 maart 2020 00:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dan moet je met die samples heen-en-weer gaan rijden.
Als ik lees wat ze in het UMCG doen, moet dat ook in Brabant uit te voeren zijn als je jezelf niet oplegt om met 1 of 2 partijen te werken:
[..]
Het lijkt vooral een bureaucratisch probleem.
Ik heb er moeite mee dat te geloven. We zetten complete mondkapjes productielijnen op, maar dit kunnen we dan niet regelen?quote:Op maandag 23 maart 2020 00:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dan moet je met die samples heen-en-weer gaan rijden.
Als ik lees wat ze in het UMCG doen, moet dat ook in Brabant uit te voeren zijn als je jezelf niet oplegt om met 1 of 2 partijen te werken:
[..]
Het lijkt vooral een bureaucratisch probleem.
quote:Op maandag 23 maart 2020 00:34 schreef Blueheeler het volgende:
Het WHO zei laatst dat er wordt aangeraden om een week in isolatie te blijven vanaf het moment dat je klachtenvrij bent.
Die huisarts neemt een enorm risico.
2 weken zelfstwitter:WHO twitterde op maandag 16-03-2020 om 17:00:07"People infected with #COVID19 can still infect others after they stop feeling sick, so these measures should continue for at least 2 weeks after symptoms disappear.
Visitors should not be allowed until the end of this period.
There are more details in WHO’s guidance"-@DrTedros reageer retweet
Waarom zou je als huisarts het risico nemen?quote:Op maandag 23 maart 2020 00:41 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ligt eraan wie je gelooft en dat is het probleem momenteel. Wie kan je nog geloven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |