abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 20:44:09 #1
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192104995
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Informatie bij gezondheidsinstituten:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19
WHO World Health Organisation - Q & A
• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351
Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)
https://corona-scanner.com/ World live counter
• Worldometers: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:
• Timelapse: Mapping the Outbreak
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
Preppers kaart verspreiding in NL
Nog een kaartje van NL
• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER
• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER
Wuhan Corona Virus Map

Informatie & achtergronden:
• Wikipedia: Coronavirus outbreak
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2
CoronaVirus Freedom Of Speech
Waarom je de maatregelen op moet volgen en binnen moet blijven
• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk
COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland

Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE

-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
pi_192105002
thanks, alles crasht hier whaaaaaa
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:44:47 #3
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_192105003
Kunnen we dit kabinet en haar kabinetsbeleid in enige mate verantwoordelijk houden voor de crisis? Als we de eigen keuze hadden over onze eigen grenzen, hadden we dan een crisis in Nederland van dit formaat? Hebben we de gevolgen van de open grenzen en het ruimhartige EU vluchtelingenbeleid juist ingeschat? Zouden veel harde maar noodzakelijke maatregelen die nu worden genomen, grenzen sluiten, asielzoekers weren, moskeeen en andere religieuze instellingen sluiten, zich eerst richten op de mensen uit Nederland, etc ook in de toekomst moeten nemen? Zo ja waarom wel of niet?

Als we meer baas in eigen land waren denk ik dat we ons beter tegen ongewenste gevolgen hadden kunnen weren. Waarom kan dat alleen wanneer het water ons na aan de lippen staat? Wake up call?
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_192105010
misschien hebben ze ons een paar dagen gegeven om te wennen aan de sluiting van de scholen en horeca en volgen de winkels deze week
pi_192105013
mensen nogmaals.. chekc mijn topic van begin dit jaar

F&L / De halve wereld uitmoorden om haar te redden?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 20:45:15 #6
416575 crew  Evenstar
pi_192105017

Spandoek op P+R garage van UMC Utrecht / Uithof :)
pi_192105020
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:40 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Wat is de strekking van het verhaal? Ik kan dat filmpje niet bekijken..
Er wordt een kijkje genomen op de IC in een Italiaans ziekenhuis. Patienten liggen er op de buik aan de beademing. Ondertussen wordt een bed met een overleden persoon voorbereiden gereden. De dokter vertelt dat er nog niemand hersteld is op de IC. En dat ze last heeft van nachtmerries en slecht slaapt. Ook dat er veel jonge mensen ernstig aan toe zijn.

Een deprimerende situatieschets dus zeg maar.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:46:07 #8
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_192105037
Ach het zal wel loslopen, in Italië lijkt het ergste achter de rug. Eind april zullen we wel weer een pilsje kunnen nuttigen op een terras.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:47:20 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192105070
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:44 schreef VeX- het volgende:
Kunnen we dit kabinet en haar kabinetsbeleid in enige mate verantwoordelijk houden voor de crisis? Als we de eigen keuze hadden over onze eigen grenzen, hadden we dan een crisis in Nederland van dit formaat? Hebben we de gevolgen van de open grenzen en het ruimhartige EU vluchtelingenbeleid juist ingeschat? Zouden veel harde maar noodzakelijke maatregelen die nu worden genomen, grenzen sluiten, asielzoekers weren, moskeeen en andere religieuze instellingen sluiten, zich eerst richten op de mensen uit Nederland, etc ook in de toekomst moeten nemen? Zo ja waarom wel of niet?

Als we meer baas in eigen land waren denk ik dat we ons beter tegen ongewenste gevolgen hadden kunnen weren. Waarom kan dat alleen wanneer het water ons na aan de lippen staat? Wake up call?
De regering is door het volk gekozen om ze te vertegenwoordigen. Hoe had je het voor je gezien anders? Elke dag een referendum om te checken welke maatregelen mensen willen? Mensen die niet geinformeerd worden door experts?

Oh sorry je bedoelt NL meer baas in eigen land.
pi_192105071
quote:

Nee want niemand weet wat het beste is
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_192105073
Nederland smijt met tientallen miljarden terwijl het zon beetje het enige land is zonder een noodtoestand en verbod op niet-essentiele verplaatsingen.

Zelden heeft een land zo dom geld verbrand als Nederland vandaag. De hele wereld kijkt er met open mond naar. We gaan als eerste capituleren.
pi_192105083
Doe wat aa die TT joh
pi_192105090
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:47 schreef Confetti het volgende:
Nederland smijt met tientallen miljarden terwijl het zon beetje het enige land is zonder een noodtoestand en verbod op niet-essentiele verplaatsingen.

Zelden heeft een land zo dom geld verbrand als Nederland vandaag. De hele wereld kijkt er met open mond naar. We gaan als eerste capituleren.
Klopt.
pi_192105102
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:46 schreef PzKpfw het volgende:
Ach het zal wel loslopen, in Italië lijkt het ergste achter de rug. Eind april zullen we wel weer een pilsje kunnen nuttigen op een terras.
Dit denken😂
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:48:45 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192105106
quote:

Als het virus van oorsprong uit Marokko of Syrië zou komen had je wel een punt.
Maar het komt uit China. En Nederlanders vinden China niet eng (wat trouwens onterecht is).
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_192105108
quote:

We zijn ook ongeveer het rijkste land in de eurozone dus kunnen ons dat permitteren
blablablabla
pi_192105113
Jongens, meiden, hoewel ik het erg gezellig vind en ik blij ben dat ik na 2 barre, donkere dagen zonder internet nu eindelijk weer kan meepraten met jullie, ga ik toch even lekker wat anders doen en even heerlijk bingewatchen.

Even de aandacht richten op wat anders i.p.v. alleen dat maar dat Corona. Ik lijk er haast wel mee getrouwd ondertussen.

Ik zie jullie vanavond wel weer hier in het gezellige Corona Café. :W
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 20:49:32 #18
416575 crew  Evenstar
pi_192105121
quote:
Al het openbare leven valt vanaf morgen stil, meldt dagblad De Morgen. Mensen mogen alleen naar buiten in noodsituaties, of om naar supermarkten, banken, apotheken en postkantoren te gaan, schrijft omroep RTBF. Fysieke activiteiten als wandelen zijn toegestaan, maar alleen met iemand die in hetzelfde huis woont.
Prima oplossing dit ook. Combineren met max. X mensen in een supermarkt/postkantoor etc. en je hebt echt prima maatregelen om even alles tot rust te laten komen i.p.v. constant onder druk beslissingen nemen.
pi_192105128
quote:

Had dit liever niet geloofd, maar het klinkt wel aannemelijk :{
Brutal. Fucking. Metal.
pi_192105149
Jammer dat de NS met minder treinen gaat rijden waardoor het wel weer drukker zal worden en er meer risico is op
besmettingen.
blablablabla
pi_192105150
Ik mag hopen dat die Chinezen hier nou eens een keertje wat van geleerd hebben. Wat een ellende. Hoop wel dat het met Augustus over zijn hoogtepunt heen is. Deze situatie met een pasgeboren baby lijkt me verschrikkelijk.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:50:47 #22
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_192105151
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:48 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dit denken😂
Waarom niet?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:50:48 #23
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192105152
Uiteindelijk gaan mensen nog steeds werken in Frankrijk en België. In kantoren lijkt de kans op besmetting veel groter dan in winkels. Het voordeel van het sluiten van winkels is vooral dat het verspreiding tussen "groepen" vermindert (van werknemers van het ene naar werknemers van het andere bedrijf, van één gezin naar een ander, etc.). Maar die verspreiding zal nog steeds plaatsvinden, als persoon X bij bedrijf A werkt en z'n partner bij bedrijf B dan kan het via dat koppel van A naar B gaan. En de kinderopvang in scholen kan het tussen gezinnen verspreiden.

Hoeveel effect die bijkomende maatregelen dan hebben?
are we infinite or am I alone
pi_192105155
quote:

Zoals nu gaat gaat het echt zo catastrofaal zijn hier. Heel erg bezorgd hierover. Heel erg
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:51:11 #25
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192105156
quote:

Geld verbranden doen we sowieso in alle drie de scenarios.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:51:18 #26
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_192105158
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:49 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Had dit liever niet geloofd, maar het klinkt wel aannemelijk :{
Het wordt voor de verandering wel een keer richting de gewone man gesmeten. Toch nog iets positiefs.
And so is the past
pi_192105160
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:49 schreef Salina het volgende:
Jongens, meiden, hoewel ik het erg gezellig vind en ik blij ben dat ik na 2 barre, donkere dagen zonder internet nu eindelijk weer kan meepraten met jullie, ga ik toch even lekker wat anders doen en even heerlijk bingewatchen.

Even de aandacht richten op wat anders i.p.v. alleen dat maar dat Corona. Ik lijk er haast wel mee getrouwd ondertussen.

Ik zie jullie vanavond wel weer hier in het gezellige Corona Café. :W
Even de zinnen verzetten. Viel spass. B:)B
pi_192105161
ad

20:49
Nederland gaat niet zoals België en Frankrijk in 'lockdown'. De EU-leiders hebben tijdens hun videoconferentie over maatregelen in verband met het coronavirus wel afgesproken dat alle lidstaten 'minimaal op oranje' gaan, maar elk land beslist zelf of het het maatschappelijk leven tijdelijk helemaal platlegt. Nederland kiest daar nu niet voor, herhaalde premier Mark Rutte vanavond.
pi_192105162
quote:

Wij zijn straks het enige land waar het nog een beetje fatsoenlijk leven is.
pi_192105163
nrc twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 20:50:55 Het RIVM bekijkt of de sluiting van scholen en horeca per 6 april nog nodig is. Specifiekere maatregelen kunnen effectiever zijn. https://t.co/QidYVXW0Wt reageer retweet
pi_192105179
Hoe kunnen ze dit nu al bekijken?
pi_192105182
Het lijkt wel zomervakantie met al die kinderen ‘s avonds op straat.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 20:52:08 #33
416575 crew  Evenstar
pi_192105183
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:50 schreef Elan het volgende:
Jammer dat de NS met minder treinen gaat rijden waardoor het wel weer drukker zal worden en er meer risico is op
besmettingen.
Zij houden gelukkig wel overcapaciteit toch?

Zij hebben nog maar 15% van het aantal reizigers dat ze normaal hebben, maar gaan maar terug naar 35% van het materiaal om te voorkomen dat het te druk wordt.
pi_192105187
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:51 schreef bitterbal het volgende:
ad

Nederland gaat niet zoals België en Frankrijk in 'lockdown'. De EU-leiders hebben tijdens hun videoconferentie over maatregelen in verband met het coronavirus wel afgesproken dat alle lidstaten 'minimaal op oranje' gaan, maar elk land beslist zelf of het het maatschappelijk leven tijdelijk helemaal platlegt. Nederland kiest daar nu niet voor, herhaalde premier Mark Rutte vanavond.
Top. Rutte!👍
pi_192105188
Al dat geld is toch niks meer waard binnenkort. :')
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 maart 2020 @ 20:52:34 #36
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192105191
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:52:41 #37
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192105196
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:51 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Wij zijn straks het enige land waar het nog een beetje fatsoenlijk leven is.
Ik hoop toch eigenlijk dat het gewoon werkt, en dat het tegendraads zijn in ieder geval wat oplevert.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:53:02 #38
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192105200
Godverdomme, er zitten meer mensen in de trein dan ik had gehoopt ;(. Lang moeten doorwerken, dat kon niet thuis, en nu zit ik tussen allerlei hoestende geintrappende studenten en andere halvezolen die doen alsof er niks aan de hand is.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 20:53:17 #39
416575 crew  Evenstar
pi_192105207
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:50 schreef crystal_meth het volgende:
Uiteindelijk gaan mensen nog steeds werken in Frankrijk en België. In kantoren lijkt de kans op besmetting veel groter dan in winkels. Het voordeel van het sluiten van winkels is vooral dat het verspreiding tussen "groepen" vermindert (van werknemers van het ene naar werknemers van het andere bedrijf, van één gezin naar een ander, etc.). Maar die verspreiding zal nog steeds plaatsvinden, als persoon X bij bedrijf A werkt en z'n partner bij bedrijf B dan kan het via dat koppel van A naar B gaan. En de kinderopvang in scholen kan het tussen gezinnen verspreiden.

Je kan het ook niet helemaal stoppen en dat is de bedoeling ook niet. Het gaat er om dat je het zo gecontroleerd mogelijk laat gebeuren. Die controle heeft geen enkel land in Europa nu.
pi_192105210
quote:

quote:
ad

Top!
pi_192105213
quote:
ad

Nou lekker dan. Ga maar alvast mezelf laten besmetten voor de baas en BV Nederland. Nu er nog ruimte is op de IC.

Wat een drama.
pi_192105214
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:51 schreef Netflixed het volgende:
nrc twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 20:50:55 Het RIVM bekijkt of de sluiting van scholen en horeca per 6 april nog nodig is. Specifiekere maatregelen kunnen effectiever zijn. https://t.co/QidYVXW0Wt reageer retweet
nou ja ze zullen wel wete waar ze het over hebben en zo :P
pi_192105223
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:51 schreef _I het volgende:

[..]

Even de zinnen verzetten. Viel spass. B:)B
Thanx!
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192105227
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:51 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Zoals nu gaat gaat het echt zo catastrofaal zijn hier. Heel erg bezorgd hierover. Heel erg
Nee, catastrofaal niet. Pittig ja! Voor heel veel mensen, maar we zijn redelijk weerbarstig.

Ga lekker andere dingen doen, want je hoeft niet de zorgen van een heel land te dragen. Het komt zoals het komt. Ga plezier maken. Binnen!
pi_192105228
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Het wordt voor de verandering wel een keer richting de gewone man gesmeten. Toch nog iets positiefs.
Dat is wel zo.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_192105238
als zelfs who zegt dat we het verkeerd doen dan maak ik mij wel wat zorgen :p
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:54:48 #48
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192105247
quote:
Doe dat toch gewoon in stappen van een paar weken of max een maand zou ik zeggen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:54:53 #49
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_192105249
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik mag hopen dat die Chinezen hier nou eens een keertje wat van geleerd hebben. Wat een ellende. Hoop wel dat het met Augustus over zijn hoogtepunt heen is. Deze situatie met een pasgeboren baby lijkt me verschrikkelijk.
Dit is de verantwoordelijkheid van de hele wereld.
Die dierenmarkten in China moeten echt verboden worden, maar het had ook niet zo kunnen doorgaan. We hadden niet nog jaren kunnen vliegen naar elke uithoek van de wereld, meerdere keren per jaar.
Daar zie ik de grootste verantwoordelijkheid. Zo had het virus zich ook zo makkelijk kunnen verspreiden.
De mens betaald op een gegeven moment de prijs voor alles wat hij zich permitteert.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:54:54 #50
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_192105250

https://www.rtlnieuws.nl/(...)RcxuqARJXmqJ01LrNjFo

Even de beelden om de realiteit te laten zien.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_192105251
quote:

Heb je de persconferentie gezien? Want ook binnen bedrijven zijn hele strikte regels om mensen van elkaar te scheiden, als je dat niet doet kan je bedrijf gesloten worden. Alleen vitale bedrijven mogen daar is sommige gevallen van afwijken.
pi_192105252
quote:
Dat is het ook, een ziekelijk en gevaarlijk experiment. Een grote gok.

Mengele zou hier jaloers op zijn geweest.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:55:22 #53
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_192105255
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:54 schreef bitterbal het volgende:
Waar zeggen ze dat?
Dit is gewoon raar :l
pi_192105256
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe kunnen ze dit nu al bekijken?
Omdat het gaat om hoe "wij" reageren op de maatregelen. Ze weten namelijk al dat het langer gaat duren. Doseren.
pi_192105259
welke strategie hebbe de duitsers gekozen? Zelfde als ons?
pi_192105270
De economische gevolgen van een wereld die misschien wel een jaar plat ligt zijn nauwelijks in woorden uit te drukken. :')
pi_192105283
quote:
Wtf, we willen niet te weinig besmettingen. Naaaaah, ze doen het er echt om he
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:56:55 #59
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192105288
Ik heb totaal geen vertrouwen in aanpak van Rutte.
Het buitenland lacht ons uit.
pi_192105295
horeca open na 3 weken is wel een goede om mensen te besmetten :P
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 20:57:10 #61
416575 crew  Evenstar
pi_192105298
quote:
Iedere keer als WHO oproept om meer te testen gaat het RIVM nog minder testen. Het is om te janken, maar ik lach er maar om.
pi_192105299
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:56 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Wtf, we willen niet te weinig besmettingen. Naaaaah, ze doen het er echt om he
Emigreren een optie?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:57:11 #63
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_192105300
quote:

De Nederlandse regering moet wel...je kunt de hand wel op de knip houden maar dan wordt het een sociaal kerkhof. Het is wel de vraag of je over drie maanden uit de shit bent...deze maatregels kun je moeilijk veel langer volhouden.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:57:21 #64
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192105303
Er was toch capaciteit voor 1000 tests per dag hier?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:57:22 #65
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192105304
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:18 schreef bloodymary1 het volgende:
Ben wel bang dat NL onder de druk van andere landen gaat zwichten en ook meer winkels sluiten maatregelen treft. Hoop het niet.
Beetje winkel sluit zelf wel en of stelt maatregelen in werking zodat ze niet een verblijfplaats zijn of een uitje worden. Kortom maak de winkel functioneel; desnoods door de klanten te vragen wat die nodig heeft (per mail, briefje, telefoon of bij een balie - 2 meter afstand en afgeschermd - en zelf het personeel te laten orderpicken en daarmee geen zich vervelende klanten in jouw zaak te laten ronddartelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:57:40 #66
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_192105312
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zij houden gelukkig wel overcapaciteit toch?

Zij hebben nog maar 15% van het aantal reizigers dat ze normaal hebben, maar gaan maar terug naar 35% van het materiaal om te voorkomen dat het te druk wordt.
Ik hoop dat ze het op dat niveau laten dan en niks gaan schrappen, iedere dag 28 kilometer fietsen naar 't werk lijkt me flink pittig.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_192105313
Op papier is Zwitserland ook in lockdown, maar 't is hier hetzelfde als in Nederland. Veel mensen gaan nog naar hun werk, lopen buiten in groepen etc.
Tot nu toe nog redelijk onder controle.
pi_192105329
geeft het RIVM eigenlijk de berekeningen en modellen voor hun handelswijze vrij?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:58:31 #69
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192105336
Ik verwacht op 6 april weinig veranderingen in cijfers.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:59:00 #70
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192105341
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:57 schreef Jed1Gam het volgende:
Op papier is Zwitserland ook in lockdown, maar 't is hier hetzelfde als in Nederland. Veel mensen gaan nog naar hun werk, lopen buiten in groepen etc.
Tot nu toe nog redelijk onder controle.
Maar winkels niet open, dat maakt toch wel een behoorlijk verschil in de stad en het OV nu vind ik.
pi_192105354
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:54 schreef bitterbal het volgende:
Niet doen. Als er verdere maatregelen getroffen moeten worden, gebeurt dat vanzelf. Geef het een paar dagen. Morgenochtend is er weer een technisch gesprek in de kamer.

Heel hard alle deuren dichttrekken voelt wel goed, maar dan heb je nog steeds tijd en mensen nodig om zaken te regelen. Het gaat al heel snel.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:00:10 #72
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192105367
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:53 schreef Ringo het volgende:
Godverdomme, er zitten meer mensen in de trein dan ik had gehoopt ;(. Lang moeten doorwerken, dat kon niet thuis, en nu zit ik tussen allerlei hoestende geintrappende studenten en andere halvezolen die doen alsof er niks aan de hand is.
Woon je in een studentenhuis?
pi_192105381
Vandaag noodgedwongen in een bouwmarkt geweest Karwei in dit geval, die heeft bij alle punten waar personeel werkt zoals de verfmenger, kassa e.d. een bordje en een felgkleurd lint op de vloer geplakt waar je achter moet wachten tot de klant voor je is vertrokken.

Super goed systeem natuurlijk, maar zie je toch weer een moeder met d'r 2 kut koters over de balie hangen bij de verfmengservice.
Ze kon de medewerker gek gezegd kussen zonder haar hoofd al te ver naar voren te doen.
Wat een mongolen zijn dat zeg.

Ik wil echt liever geen lockdown maar gooi zulke zaken ook maar dicht dan.
Ikea was een goede start.

Maar ik vind het verbazingwekkend dat mensen het niet willen of kunnen snappen.

Om de 10 minuten krijg ik push meldingen met het ene na het andere verschrikkelijke en bizare nieuws maar de rest van de bevolking lijkt dit niet te snappen.
En nee ik woon niet in Rotterdam zuid maar in een keurige dorpje waar iedereen veels te veel geld heeft, dus echt geen achterlijke mensen.

Mafkezen...
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:01:18 #74
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192105391
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:57 schreef Kyran het volgende:

[..]

Iedere keer als WHO oproept om meer te testen gaat het RIVM nog minder testen. Het is om te janken, maar ik lach er maar om.
Ik mis (of heb die gemist) de onderbouwing van het testen een beetje..... je gaat imho alleen nog testen om te kijken of iemand wel/geen besmetting heeft om daarmee te bepalen dat die a) gezond is voor de werk/locatie of b) welke behandeling nodig heeft.

Testen om testen, laat staan voor de cijfers, is volgens mij een gepasseerd stadium. Ieder zal op enig moment besmet worden en je moet alleen voorkomen dat die mensen onbehandelde problemen krijgen of veroorzaken.
pi_192105392
In de drukte van de afgelopen dagen hier niet eens meer kunnen lezen of reageren.

Even een update uit het UMCU.

Mijn afdeling (cardiologie) heeft alle voorbereidingen getroffen om bij te springen bij groeiende aantallen patiënten. De geplande procedures gaan nu nog op een laag pitje door maar worden afgeschaald naar mogelijk alleen spoedgevallen.
Alle mogelijke noodprocedures zijn in werking.
Echter is dit zo een unieke situatie dat niet voor elk denkbaar probleem een beleid is of was.
We kunnen ieder personeelslid met enige vorm van klachten direct testen in het 'drive-in' test lab.
Dit is echt top geregeld. Binnen een dag de uitslag.

Verder:
De verwachte piekdrukte is begin april.
Volgens de huidige cijfers is een piek scenario met 6400 ziekenhuisopnames en 1500 IC bedden reëel.
Er is ook een verwachte uitval van 30% personeel door ziekte/thuisblijven en dat heeft uiteraard vergaande gevolgen.
Onder het medische team is (zonder hard wetenschappelijk bewijs) er aanwijzing dat het gebruik van NSAIDs (zoals ibuprofen, diclofenac, naproxen) het ziekteverloop verslechterd.
gebruik dus enkel paracetamol bij klachten!

Sterkte allemaal!
"This is the first day of the rest of your life"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 21:01:24 #76
416575 crew  Evenstar
pi_192105397
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:59 schreef _I het volgende:

[..]

Niet doen. Als er verdere maatregelen getroffen moeten worden, gebeurt dat vanzelf. Geef het een paar dagen. Morgenochtend is er weer een technisch gesprek in de kamer.

Heel hard alle deuren dichttrekken voelt wel goed, maar dan heb je nog steeds tijd en mensen nodig om zaken te regelen. Het gaat al heel snel.
Jij draait echt nog meer dan een gemiddelde PvdA bestuurslid _O-

*;
pi_192105399
RIVM denkt er dus aan om scholen weer te openen.

De strijdkrachten zouden deze misdadige organisatie moeten binnenvallen.

Echt absurd de tunnelvisie van die mensen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:01:27 #78
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192105400
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:55 schreef Generationalpha het volgende:
De economische gevolgen van een wereld die misschien wel een jaar plat ligt zijn nauwelijks in woorden uit te drukken. :')
Kunnen we ons inderdaad niet veroorloven.
Dan zullen we ons maar moeten opofferen om het systeem draaiende te houden.
pi_192105417
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:59 schreef _I het volgende:

[..]

ja dat vind ik ook een logische gedachtengang maar je zou denken dat deze type specialisten allemaal toch wel het zelfde zouden denken. ze zitten toch allemaal zo op het zelfde niveau van kennis. Het is niet alsof belgie gebruikt maakt van medicijnmannen uit donker afrika :P
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:02:53 #80
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_192105439
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:01 schreef Confetti het volgende:

Tja nu zijn ze allemaal aan het buitenspelen of met mama mee de supermarkt aan het leeghamsteren.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_192105445
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:01 schreef the_actraiser het volgende:
In de drukte van de afgelopen dagen hier niet eens meer kunnen lezen of reageren.

Mijn afdeling (cardiologie) heeft alle voorbereidingen getroffen om bij te springen bij groeiende aantallen patiënten. De geplande procedures gaan nu nog op een laag pitje door maar worden afgeschaald naar mogelijk alleen spoedgevallen.
Echter is dit zo een unieke situatie dat niet voor elk denkbaar probleem een beleid is of was.
We kunnen ieder personeelslid met enige vorm van klachten direct testen in het 'drive-in' test lab.

Verder:
Volgens de huidige cijfers is een piek scenario met 6400 ziekenhuisopnames en 1500 IC bedden reëel.
Er is ook een verwachte uitval van 30% personeel door ziekte/thuisblijven en dat heeft uiteraard vergaande gevolgen.
Onder het medische team is (zonder hard weteschappelijk bewijs) er aanwijzing dat het gebruik van NSAIDs (zoals ibuprofen, diclofenac, naproxen) het ziekteverloop verslechterd.

Sterkte allemaal!
Kijk dit zijn nou posts waar we wat aan hebben in deze tijden.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:03:07 #82
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192105446
quote:

Kap eens met je domme posts joh :')
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192105463
quote:

Dan ben je echt koekwaus
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:03:44 #84
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192105464
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:55 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

Heb je de persconferentie gezien? Want ook binnen bedrijven zijn hele strikte regels om mensen van elkaar te scheiden, als je dat niet doet kan je bedrijf gesloten worden. Alleen vitale bedrijven mogen daar is sommige gevallen van afwijken.
Ah, dat had ik gemist. Al zullen veel bedrijven uit eigenbelang reeds maatregelen genomen hebben.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:03:45 #85
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192105465
EU 30 dagen inreisverbod.

Dus die migranten bij Griekenland staan nu al helemaal vast?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 21:04:00 #86
416575 crew  Evenstar
pi_192105472
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:01 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik mis (of heb die gemist) de onderbouwing van het testen een beetje..... je gaat imho alleen nog testen om te kijken of iemand wel/geen besmetting heeft om daarmee te bepalen dat die a) gezond is voor de werk/locatie of b) welke behandeling nodig heeft.

Testen om testen, laat staan voor de cijfers, is volgens mij een gepasseerd stadium. Ieder zal op enig moment besmet worden en je moet alleen voorkomen dat die mensen onbehandelde problemen krijgen of veroorzaken.
Als ze van de ene kant zeggen "wij willen het gecontroleerd over ons heen laten komen" en van de andere kant hebben ze werkelijk geen idee hoeveel besmetting wij nou hebben, waar de nieuwe brandhaarden zitten en hoeveel druk op de zorg komt te staan is het toch behoorlijk tegenstrijdig? Combineer dat met alle verkeerde aannames die ze de afgelopen weken hebben gedaan en je hebt een recept voor chaos en shit hitting the fans.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:04:09 #87
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192105477
quote:

Verder:
Onder het medische team is (zonder hard weteschappelijk bewijs) er aanwijzing dat het gebruik van NSAIDs (zoals ibuprofen, diclofenac, naproxen) het ziekteverloop verslechterd.

Sterkte allemaal!
Held _O_
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:04:12 #88
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_192105478
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Als het virus van oorsprong uit Marokko of Syrië zou komen had je wel een punt.
Maar het komt uit China. En Nederlanders vinden China niet eng (wat trouwens onterecht is).
Ook China ligt buiten Nederland.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:04:15 #89
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192105479
https://www.nu.nl/coronav(...)gen-coronavirus.html

quote:
In België gaan alle niet-essentiële winkels dicht. Supermarkten, apotheken, banken en krantenwinkels blijven wel open. Dat heeft premier Sophie Wilmès dinsdagavond bekend gemaakt.

Het dringende advies is om binnen te blijven en thuis te werken. "Mensen moeten thuisblijven om maximaal contact te vermijden, behalve essentiële verplaatsingen."

Mensen mogen nog wel naar buiten om te wandelen, joggen of fietsen. Dat wordt zelfs aangeraden. "Wie een frisse neus wil halen, kan dat doen in het gezelschap van een familielid of vriendin. Met respect voor een gepaste sociale afstand uiteraard", aldus Wilmès.

Wel komt er een samenscholingsverbod waar de politie streng op zal toezien.

De toegang tot supermarkten wordt beperkt tot maximaal één persoon per tien vierkante meter en klanten mogen maximaal 30 minuten binnen blijven. Andere maatregelen zijn onder meer dat nachtwinkels moeten sluiten om 22 uur. En kappers mogen maar één klant per keer toelaten.
Supermarkt bezoek gaat daar lastig worden. Ik ben in 10 min. klaar maar dat is lang niet iedereen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192105484
quote:

Verder:

Sterkte allemaal!
Goed bezig!
Kom je het ziekenhuis überhaupt nog in zonder geldige reden vroeg ik mij af?

Ik kan mij voorstellen dat er gezien de huidige omstandigheden toegangseisen zijn momenteel.
Volgens mij zijn zo'n beetje al poliklinische afspraken en niet spoedeisende operaties wel afgezegd als ik het goed begreep?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:04:49 #91
12172 Rabieluh
pi_192105489
quote:

Verder:

Sterkte allemaal!
Bedankt voor de info! Interessant om te lezen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:04:53 #92
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192105491
197.000 nu,

Wanneer hadden mensen hier voorspeld op 200.000?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 21:05:27 #93
416575 crew  Evenstar
pi_192105499
quote:

Verder:
Onder het medische team is (zonder hard wetenschappelijk bewijs) er aanwijzing dat het gebruik van NSAIDs (zoals ibuprofen, diclofenac, naproxen) het ziekteverloop verslechterd.

Sterkte allemaal!
Succes daar collega _O_
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:05:38 #94
311468 Van_Poppel
pi_192105504
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:04 schreef deedeetee het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)gen-coronavirus.html
[..]

Supermarkt bezoek gaat daar lastig worden. Ik ben in 10 min. klaar maar dat is lang niet iedereen.
In Nederland geldt 1.5m afstand. Dat is dus 9 vierkante meter per bezoeker.
pi_192105507
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:03 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Kap eens met je domme posts joh :')
Er is gewoon een patroon in het beleid van het RIVM te zien. Hoe harder de hele wereld naar links trekt, hoe verder het RIVM naar rechts trekt. Om ook maar te denken de scholen te openen is een teken van schokkende arrogantie. In geen enkel ander land zou men dit eens durven voor te stellen nu. Omdat Rutte er blind achteraan loopt voelen zij zich gesterkt.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:05:51 #96
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192105510
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:04 schreef VeX- het volgende:

[..]

Ook China ligt buiten Nederland.
Nee dat ligt hier aan de Hoofdstraat.
Ik ga daar vaker een rijsttafel halen.
pi_192105515
weet iemand of je ook alleen benauwdsheidsklachten kan krijgen door covid?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:06:15 #98
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192105520
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:04 schreef hollandia02 het volgende:
197.000 nu,

Ik zei vandaag of morgen. En over 4-5 dagen de 300.000. We gaan rap richting de 20.000 per dag. Zeker nu de VS aan het testen is geslagen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192105529
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:06 schreef bitterbal het volgende:
Nee kan ook door een paniekaanval en hyperventilatie.

Advies is om even te stoppen met lezen op fok.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:06:50 #100
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192105531
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:01 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Kunnen we ons inderdaad niet veroorloven.
Dan zullen we ons maar moeten opofferen om het systeem draaiende te houden.
Dramatisch stampij maken. Er wordt juist niemand opgeofferd omdat je opbergen in een holletje achter de brievenbus op met de expertise van nu, niet gaat oplossen voor het merendeel van mensen die sterk genoeg zijn om het virus te verwerken en zo de werkelijk kwetsbaren terzijde kunnen staan.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:07:01 #101
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192105533
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:05 schreef Confetti het volgende:

[..]

Er is gewoon een patroon in het beleid van het RIVM te zien. Hoe harder de hele wereld naar links trekt, hoe verder het RIVM naar rechts trekt. Om ook maar te denken de scholen te openen is een teken van schokkende arrogantie. In geen enkel ander land zou men dit eens durven voor te stellen nu. Omdat Rutte er blind achteraan loopt voelen zij zich gesterkt.
:z
pi_192105535
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:06 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

nou zonder grap heb het al ruim een week.
  PR/Manusje van alles dinsdag 17 maart 2020 @ 21:07:15 #103
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_192105537
quote:

Verder:

Sterkte allemaal!
_O_
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:07:19 #104
224960 highender
Travellin' Light
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:07:22 #105
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192105539

Scholen lokaal (Licht oranje) en landelijk (oranje) gesloten.
pi_192105540
komen al die belgen hier weer shoppen

Rutte: grenzen met België en Duitsland blijven open

nos
pi_192105541
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:04 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Goed bezig!
Kom je het ziekenhuis überhaupt nog in zonder geldige reden vroeg ik mij af?

Ik kan mij voorstellen dat er gezien de huidige omstandigheden toegangseisen zijn momenteel.
Volgens mij zijn zo'n beetje al poliklinische afspraken en niet spoedeisende operaties wel afgezegd als ik het goed begreep?
Bij het MUMC in maastricht niet, ik werk in een aanliggend gebouw zonder poli en wij worden zelfs vriendelijk verzocht om niet door het ziekenhuis heen te lopen.
We mogen zelfs maar met max 2 en op grote kamers max 3 personen aanwezig zijn. Ook springen we al bij in het testen inzetten voor medische microbiologie, alles wordt voorbereid om flink op te schalen
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:07:24 #108
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192105542
quote:

[..]

Of naar ONZ te gaan. Serieus, als ik zit te stressen ik ga wat domme posts lezen daar vergeet ik direct m'n zorgen :P
pi_192105545
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:03 schreef hollandia02 het volgende:
EU 30 dagen inreisverbod.

Dus die migranten bij Griekenland staan nu al helemaal vast?
Mijn moeder werkt bij VluchtelingenWerk. Diverse cliënten van haar uit bijv. Iran kunnen het land niet in hoewel hun procedures (bijna) zijn afgerond. Daarnaast zijn er inderdaad grote zorgen over situatie Lesbos.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:07:40 #110
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192105548
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:05 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

In Nederland geldt 1.5m afstand. Dat is dus 9 vierkante meter per bezoeker.
Huh? 2.25 m² toch?
pi_192105551
quote:
aanwijzing dat het gebruik van NSAIDs (zoals ibuprofen, diclofenac, naproxen) het ziekteverloop verslechterd.
Ik ben reuma patiënt en gebruik naast Humira en methotrexaat ook Naproxen.
Moet ik mij zorgen maken?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 21:07:51 #112
416575 crew  Evenstar
pi_192105552
Belgie goden komen precies met de maatregelen die ik eerder vandaag noemde _O_ (nou ja bijna dan :P)

Hup Rutte!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:08:12 #113
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192105560
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:07 schreef bitterbal het volgende:
komen al die belgen hier weer shoppen

Rutte: grenzen met België en Duitsland blijven open

nos
Die grenzen sluiten echter wel hun grenzen met ons.
pi_192105563
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:01 schreef Kyran het volgende:

[..]

Jij draait echt nog meer dan een gemiddelde PvdA bestuurslid _O-

*;
Het heeft geen zin meer om als een onheilsprofeet tekeer te gaan. Terug in de tijd kunnen we niet, de weg is ingeslagen en de feiten zijn zoals ze zijn.

Neemt niet weg dat je nog steeds een werkelijkheid kan creëren in je eigen hoofd. Ik ben niet langer de man in het kraaiennest die roept dat er een ijsberg aankomt. Heb inmiddels plaatsgenomen in het vioolorkest en probeer de moed erin te houden.

Dat is het voordeel van heel vroeg angst en paniek doormaken, blijft nu weinig anders over dan het absorberen en omzetten van de angst en paniek van anderen.

Word er zelf ook een stuk vrolijker van. :P
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:09:25 #115
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192105581
RutteGod _O_

Wat een bizar pakket maatregelen. Grote klasse!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192105582
21:08
Ook de Bijenkorf gooit alle winkels per direct dicht om coronacrisis.
pi_192105593
quote:

Verder:

Sterkte allemaal!
Thanks voor je update en keep up the good work _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 21:10:08 #118
416575 crew  Evenstar
pi_192105596
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:08 schreef _I het volgende:

[..]

Het heeft geen zin meer om als een onheilsprofeet tekeer te gaan. Terug in de tijd kunnen we niet, de weg is ingeslagen en de feiten zijn zoals ze zijn.

Neemt niet weg dat je nog steeds een werkelijkheid kan creëren in je eigen hoofd. Ik ben niet langer de man in het kraaiennest die roept dat er een ijsberg aankomt. Heb inmiddels plaatsgenomen in het vioolorkest en probeer de moed erin te houden.

Dat is het voordeel van heel vroeg angst en paniek doormaken, blijft nu weinig anders over dan het absorberen en omzetten van de angst en paniek van anderen.

Word er zelf ook een stuk vrolijker van. :P
Pareltje weer _O_
pi_192105605
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Succes daar collega _O_
Ga hem eens helpen in plaats van dagelijks 1000 paniekerige posts op Fok! te maken o|O
pi_192105606
zon post is aders ook onheilspellend _I :P
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:11:08 #121
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192105611
quote:

[..]

Its minder vapen , of roken zal ook wel helpen ....van stress gaan de meeste meer roken of vapen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_192105612
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:07 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Huh? 2.25 m² toch?
1,5m voor je en 1,5 achter je= 3 m.

3 x 3 = 9m2
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 21:11:21 #123
416575 crew  Evenstar
pi_192105620
Alle winkels sluiten gewoon de deuren hier. Respect voor alle bedrijven die niet wachten totdat Rutte over 2-3 dagen het gaat aankondigen.
pi_192105621
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:02 schreef bitterbal het volgende:

[..]

ja dat vind ik ook een logische gedachtengang maar je zou denken dat deze type specialisten allemaal toch wel het zelfde zouden denken. ze zitten toch allemaal zo op het zelfde niveau van kennis. Het is niet alsof belgie gebruikt maakt van medicijnmannen uit donker afrika :P
Het zal dus ook niet om pure kennis gaan. Het is een afweging, waarbij je aan het jongleren bent met mensenlevens, emoties en massahysterie.

Niemand weet wat het beste gaat zijn. Maar wegblijven bij angst is wel een goed advies. Soms moet je kiezen uit twee kwaden. Blijven twijfelen werkt dan niet. Gewoon achter de keuze gaan staan en bijsturen als blijkt dat je fout zat.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:12:15 #125
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192105636
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:11 schreef polderturk het volgende:

[..]

3 x 3 = 9m2
Ja maar tussen 2 personen zit dan 3 meter vriend. En dat dus maar 1,5 te zijn.
pi_192105641
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:04 schreef hollandia02 het volgende:
197.000 nu,

dinsdag 17 maart 2020 @ 21:12:43 #127
311468 Van_Poppel
pi_192105642
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:07 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Huh? 2.25 m² toch?
Anderhalve afstand betekent dat je op een blokje van 9 vierkante meter moet staan. Het is onmogelijk om de winkels in cirkels van PI*r^2 = 7 vierkante meter op te delen.

Edit: Je hebt wel gelijk :@
pi_192105643
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:11 schreef Kyran het volgende:
Alle winkels sluiten gewoon de deuren hier. Respect voor alle bedrijven die niet wachten totdat Rutte over 2-3 dagen het gaat aankondigen.
Vraag me oprecht af of NL die richting op zal gaan.
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:13:07 #129
363162 the_actraiser
The ActraiseR
pi_192105653
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:07 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik ben reuma patiënt en gebruik naast Humira en methotrexaat ook Naproxen.
Moet ik mij zorgen maken?
Het beste bespreek je dit met je eigen dokter natuurlijk.
Maar zomaar stoppen met medicatie die je al gebruikte raad ik niet aan.
"This is the first day of the rest of your life"
pi_192105658
quote:

[..]

Succes daar collega _O_
quote:

[..]

Succes daar collega _O_
^O^ O+
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_192105663
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:07 schreef Kyran het volgende:
Belgie goden komen precies met de maatregelen die ik eerder vandaag noemde _O_ (nou ja bijna dan :P)

Hup Rutte!
Maar wat scheelt het nou echt met de Nederlandse aanpak, hier gooien veel bedrijven hun zaak zelf al dicht, dus per saldo krijg je dan bijna hetzelfde resultaat...

Het enige verschil is zo ongeveer dat je met een briefje de straat op mag zoals in Italie/Spanje/Frankrijk...
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:15:04 #132
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192105687
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:11 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Ga hem eens helpen in plaats van dagelijks 1000 paniekerige posts op Fok! te maken o|O
:D
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 21:15:05 #133
416575 crew  Evenstar
pi_192105688
https://www.ad.nl/binnenl(...)immuniteit~a99537fa/

Ook een geniaal stuk weer dit hoor .....

quote:
We passen het WHO-beleid toe, in Nederlandse context. Er wordt veel getest: de afgelopen dagen zo’n duizend per dag, bij tal van laboratoria in het land. We testen bij ziekenhuisopnames. We hebben ook nog meetstations door het hele land, daar zijn we zeven weken geleden al mee begonnen. En we gaan met de infectieradar de bevolking peilen. Ik denk dat de WHO vooral landen aanspreekt waar nog geen duidelijk beeld is van het virus.’’
:X
  Miss 200.000.000! dinsdag 17 maart 2020 @ 21:15:32 #134
367000 roos94
pi_192105699
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:46 schreef PzKpfw het volgende:
Zeker weten.
pi_192105705
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja maar tussen 2 personen zit dan 3 meter vriend. En dat dus maar 1,5 te zijn.
:N :N |:(
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 21:15:42 #136
416575 crew  Evenstar
pi_192105707
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:11 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Iemand moet hier de boel scherp houden, morgen weer aan het werk :D
pi_192105708
quote:
Ik heb het ook altijd als mijn schoonmoeder aanbelt genot
pi_192105711
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:11 schreef polderturk het volgende:

[..]

3 x 3 = 9m2
Jullie hebben het beiden fout. Het is pi * 1.5^2 is iets meer dan 7 m2 per persoon. :P
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:16:16 #139
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192105720
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:15 schreef Morm_NL het volgende:

[..]

:N :N |:(
Oke, niet? :P Dan zit ik ernaast

Ik snap het toch niet helemaal dan. Als er voor je 1,5 meter zit, en de volgende persoon heeft 1,5 meter achter zich, dan is dat toch 3 meter?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:16:52 #140
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192105726
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:11 schreef Kyran het volgende:
Zou hier ook een max 30min in supermarkten komen net zoals in het Belgenland?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:16:59 #141
12172 Rabieluh
pi_192105731
Gelukkig heb ik nog snel een fles Bacardi Razz gekocht vanmiddag. Mensen ontwijken bij de Drankgigant was wel lastig, die winkel staat zo ramvol met alcohol.

Ook een Poolse kerel die een maat tegenkwam, lekker stevig handenschudden, daarna de pin bedienen met z'n dikke klauwen :').
pi_192105742
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:16 schreef Rabieluh het volgende:
Gelukkig heb ik nog snel een fles Bacardi Razz gekocht vanmiddag. Mensen ontwijken bij de Drankgigant was wel lastig, die winkel staat zo ramvol met alcohol.

Ook een Poolse kerel die een maat tegenkwam, lekker stevig handenschudden, daarna de pin bedienen met z'n dikke klauwen :').
Kurwaaa _O_
pi_192105743
21:16
De Nederlandse Vereniging voor Intensive Care maakt bekend dat er op dit moment 139 mensen op de intensive care liggen die besmet zijn met het coronavirus. Gisteren waren dat er nog 96.

ad
pi_192105752
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:11 schreef bitterbal het volgende:
zon post is aders ook onheilspellend _I :P
Haha, niet de bedoeling. Verre van.

Als ik zie hoeveel mensen hier moeite hebben met het doorbreken van hun patronen, isolatie en zorgen om inkomen... Heeft het toch geen zin om te blijven beschouwen en afwijkingen te signaleren tussen alle mensen/instanties.

We moesten voor elkaar zorgen. Nou, dat doe ik dan maar. *;
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:17:54 #145
12172 Rabieluh
pi_192105760
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:17 schreef bitterbal het volgende:
De Nederlandse Vereniging voor Intensive Care maakt bekend dat er op dit moment 139 mensen op de intensive care liggen die besmet zijn met het coronavirus. Gisteren waren dat er nog 96.

ad
ai.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:17:55 #146
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_192105762
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:04 schreef Fukushima het volgende:
gelukkig ik hoor niemand klappen, ik woon toch in een normale wijk
:')
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_192105763
quote:

ad
68, 96, 139. Gaat lekker
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:18:13 #148
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192105770
Dus enkel Nederland en de UK geloven in de tactiek van herd immunity?
Hier in Belgie lachen ze daarmee.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_192105791
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:35 schreef Confetti het volgende:
De EU-grens sluiten is inderdaad vrij zinloos. De binnengrenzen sluiten niet, zeker met een land als Nederland er tussen dat een medisch experiment op de bevolking loslaat.
Laten we eerlijk zijn...Er moet 1 land zijn die deze route probeert.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:19:27 #150
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192105794
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:18 schreef banaantjeEE het volgende:
Je kan wel lachen, maar niemand weet wat het exact is dat werkt. Als dit achteraf blijkt te werken, moeten we dan België maar uitlachen?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:19:39 #151
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192105799
Moet de fatality rate ook niet worden aangepast? In de OP staat nog steeds tot 3,5%. In Italie is deze echter 8%.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_192105804
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:17 schreef _I het volgende:

[..]

Haha, niet de bedoeling. Verre van.

Als ik zie hoeveel mensen hier moeite hebben met het doorbreken van hun patronen, isolatie en zorgen om inkomen... Heeft het toch geen zin om te blijven beschouwen en afwijkingen te signaleren tussen alle mensen/instanties.

We moesten voor elkaar zorgen. Nou, dat doe ik dan maar. *;
ja zorgen om inkomen begrijp ik maar het is ook verwarrend hoe het gebracht wordt allemaal. Veel mensen zullen die berichte van who of andere specialisten niet eens te zien krijgen en die volgen gewoon rivm. en die gaan dan massaal naar ikea.
pi_192105809
quote:
UK is er 2 dagen terug vanaf gestapt en komt morgen met maatregelen
pi_192105810
quote:

ad
Maak als vereniging ook even een lijstje met leeftijdsklassen en wel of niet comorbiditeit. Zo'n getal boezemt veel angst in terwijl dat misschien niet eens nodig is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:20:01 #155
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192105811
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:17 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

68, 96, 139. Gaat lekker
dat zou betekenen einde van de maand worden we niet meer toegelaten in het ziekenhuis of op de IC
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 21:20:03 #156
416575 crew  Evenstar
pi_192105812
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:16 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Zou hier ook een max 30min in supermarkten komen net zoals in het Belgenland?
Wat doen mensen 30 minuten in een supermarkt? Ik ben er hooguit vijf minuten.

Verder geen idee natuurlijk. Weet echt even niet meer wat ik van deze regering kan/moet verwachten. Het is in ieder geval een gevaarlijke "de hele wereld is gek behalve wij houding". Ik snap dat wij voor optie 1 gaan (en volgens mij heb je geen andere keus) maar de manier waarop is, als je het mij vraagt, niet de juiste manier.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:20:16 #157
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192105816
quote:
Hyperventilatie en stress.

Merk dat mijn chronische hyperventilatie weer overuren draait op dit moment met 1001 vage klachten.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Miss 200.000.000! dinsdag 17 maart 2020 @ 21:20:19 #158
367000 roos94
pi_192105817
quote:
Per 6 april. PER. Dus de scholen zijn mogelijk dan open óp 6 april? Lees ik dat juist?
pi_192105822
Blijf het eng vinden dat koningshuis alweer is gevlucht. Die hebben toch een partij schijt aan de bevolking, tis om te janken.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:20:38 #160
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192105827
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:19 schreef riazop het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn...Er moet 1 land zijn die deze route probeert.
Eens. Elk land is nu een experiment.
pi_192105829
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:19 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Als dit achteraf blijkt te werken, ....
Hoe werkt het dan? 9 miljoen corona besmette inwoners en 190.000 doden...
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:20:48 #162
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192105833
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:20 schreef Kyran het volgende:

[..]

Verder geen idee natuurlijk. Weet echt even niet meer wat ik van deze regering kan/moet verwachten. Het is in ieder geval een gevaarlijke "de hele wereld is gek behalve wij houding". Ik snap dat wij voor optie 1 gaan (en volgens mij heb je geen andere keus) maar de manier waarop is, als je het mij vraagt, niet de juiste manier.
Klopt, een erg naïeve houding.
pi_192105834
Max 1 bezoeker per dag per patiënt en bezoek wordt gescreend bij de ingangen. Restaurant is alleen nog open voor medewerkers en zij mogen daar alleen nog eten indien minstens 1,5 meter afstand van elkaar gehouden wordt. (RadboudUMC)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:20:57 #164
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192105837
quote:

[..]

Je kan wel lachen, maar niemand weet wat het exact is dat werkt. Als dit achteraf blijkt te werken, moeten we dan België maar uitlachen?
Het is al gebleken dat mensen er niet immuun aan worden? Zie de cases waar mensen covid-19 een tweede keer opdoen.
pi_192105838
Dat er mensen zijn die dit virus minder serieus nemen kan ik begrijpen, maar dat je de economie gevolgen niet serieus neemt is oliedom.
pi_192105842
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:20 schreef RAVW het volgende:

[..]

dat zou betekenen einde van de maand worden we niet meer toegelaten in het ziekenhuis of op de IC
Zou me verbazen als er eind volgende week nog plek is.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:21:08 #167
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_192105843
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:18 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Hier ook niemand. Klappen terwijl iemand gewoon zijn werk doet, doe mij een lolletje (Jiskefet god)
Niemand in de flat waar ik woon
Ging klappen :@
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_192105844
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:19 schreef banaantjeEE het volgende:
Moet de fatality rate ook niet worden aangepast? In de OP staat nog steeds tot 3,5%. In Italie is deze echter 8%.
In Zuid Korea 0.5%
pi_192105845
quote:
Jullie volgen dezelfde tactiek. Andere woorden, kleine wijzigingen in de uitvoering, maar gestoeld op dezelfde plannen en kennis.

Het ECDC heeft de plannen gemaakt, per land worden ze getweakt naar de bevolking. Of heb jij het idee dat elk land zijn eigen plan trekt op exact hetzelfde tijdstop?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:21:29 #170
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192105848
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:20 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Hyperventilatie en stress.

Merk dat mijn chronische hyperventilatie weer overuren draait op dit moment met 1001 vage klachten.
gelukkig dan ben ik niet de enige

geloof dat ik nu alle SARS en Corona's wel gehad heb op een avond :o :o :o
pi_192105852
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:20 schreef Discombobulate het volgende:

Maak als vereniging ook even een lijstje met leeftijdsklassen en wel of niet comorbiditeit. Zo'n getal boezemt veel angst in terwijl dat misschien niet eens nodig is.
Want 70plussers zijn in Nederland een soort onderras?
pi_192105857
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:21 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

Niemand in de flat waar ik woon
Ging klappen :@
Geef die mensen meer salaris daar hebben ze wat aan. Niet aan een act met wat geklap.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:21:43 #173
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192105859
Off:

Heerlijk Irish Pub uurtje op StuBru.
pi_192105866
wat kieze de duitsers dan?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:22:11 #175
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192105869
quote:

[..]

Het is gebleken dat mensen er niet immuun aan worden. Kijk naar de vele gevallen waar mensen covid nu voor de tweede keer hebben? Of vergis ik me?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:22:20 #176
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192105871
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:21 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Geef die mensen meer salaris daar hebben ze wat aan. Niet aan een act met wat geklap.
Helemaal mee eens, in sommige wijken van grote steden werd zelfs vuurwerk afgestoken. Want dat is goed voor de ouderen.
pi_192105873
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:20 schreef Poepz0r het volgende:
Blijf het eng vinden dat koningshuis alweer is gevlucht. Die hebben toch een partij schijt aan de bevolking, tis om te janken.
Echt, wat een familie. Geld incasseren van de werkende bevolking en bij iedere tegenslag vluchten. Dat mensen naar ze zwaaien ipv rotte tomaten te gooien snap ik niet.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:22:33 #178
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192105880
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:19 schreef banaantjeEE het volgende:
:z Zij testen ook lang niet meer iedereen. Het daadwerkelijke percentage weet je niet nu.
pi_192105891
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:19 schreef bitterbal het volgende:

[..]

ja zorgen om inkomen begrijp ik maar het is ook verwarrend hoe het gebracht wordt allemaal. Veel mensen zullen die berichte van who of andere specialisten niet eens te zien krijgen en die volgen gewoon rivm. en die gaan dan massaal naar ikea.
Maar daar is iedereen die wel invloed heeft op het beleid van op de hoogte.
We zitten nog niet in het rood en volgens de rekenmodellen hebben we nog een paar dagen. Die zullen ze ook benutten. Rekken tot je niet meer rekken kan.

Maar wat schiet het op om je druk te maken. Het verloop zal hetzelfde zijn.
pi_192105893
Hoop dat ik "veilig" ben. Kreeg rond 18.30 een paniekaanval, ben gevallen, en een lieve mevrouw heeft naar me omgekeken.

Rust is beetje wedergekeerd.

Hoe kan dit uit het niks opzetten? Nr.5 deze, en nooit eerder last van gehad.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:23:32 #181
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192105901
quote:
De woordvoerster van Gamma in Weert toont zich verontwaardigd over een klant die maandag met zijn gezin over de vloer kwam: „Hij zei dat hij eigenlijk in thuisquarantaine moest, maar dat hij langskwam voor spullen om in zijn huis te klussen. Hij maakte er met zijn gezin een groepsuitje van en stelde onze medewerkers mogelijk bloot aan het virus. Hier staan overal bordjes met de oproep om afstand te houden, maar klanten houden zich er niet aan. Men doet er lacherig over.”
:(

https://www.limburger.nl/(...)ich-als-thuisklusser
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:23:34 #182
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192105903
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:21 schreef Remco het volgende:

[..]

In Zuid Korea 0.5%
Oké, maar dan moet het interval gaan van 0%-8% en niet van 0%-3,5%?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:23:54 #183
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_192105909
quote:
Volgens mij heeft Merkel toch ook gezegd dat 70% van de Duitsers besmet gaan raken, dus Duitsland blijkbaar ook. Ze hebben alleen de precieze woorden niet gebruikt, maar dat verandert niks.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_192105912
Van 96 naar 139 op de intensive care in 24 uur :')

De regering heeft haar kans gehad en niet genomen. De komende dagen zal die tsunami over ons heen komen en zal die 'eerlijke' speech van Rutte in een ander daglicht komen.
pi_192105913
Vuurwerk is ineens niet verboden trouwens? En hoe komen die gladiolen uberhaupt nu nog aan vuurwerk :')
pi_192105914
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:20 schreef Poepz0r het volgende:
Niet eens woordje, niets, gewoon met de noorderzon vertrokken. :')
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:24:06 #187
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192105916
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:04 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als ze van de ene kant zeggen "wij willen het gecontroleerd over ons heen laten komen" en van de andere kant hebben ze werkelijk geen idee hoeveel besmetting wij nou hebben, waar de nieuwe brandhaarden zitten en hoeveel druk op de zorg komt te staan is het toch behoorlijk tegenstrijdig? Combineer dat met alle verkeerde aannames die ze de afgelopen weken hebben gedaan en je hebt een recept voor chaos en shit hitting the fans.
Kan en alles is mogelijk tot en met dat water verdampt door de wind van de fan..

Wanneer je besluit dat NL één grote brandhaard is van relatief kleine afmeting, hoef je dat niet meer te onderzoeken. De druk van de zorg wordt bepaald door de mate van haar momentele belasting die met of zonder testen, niet kunt voorspellen. Het aantal momentele false/positifs zegt hoegenaamd niets over wat je kunt verwachten. Vandaag getest kan prima zijn dat je morgen wel shit-hits-the-fan besmet bent.

Ik vermoed, zit niet in de sector, dat het RIVM boven op de opnamecijfers zal zitten en de signalen van de zorgsector. Tweede sterke vermoeden is dat die cijfers nauwlettend tegen de lijn der verwachting zal aangehouden (wetend dat je in beginsel een naijlende piek zult hebben).
Voorts breng je als overheid de maatregelen supersnel in overeenstemming met een situatie.... dus 17u30 aankondigen dat je 18u00 de drink/eetplaatsen stillegt of voorzichtig de scholen heropent of net; om 20u00 een negatief advies geeft om te reizen.

Gewoon nauwkeurig aangepast reageren en dat is voor ons (ook mij) heel erg wennen dat er geen zekerheid is wat je nu/straks/overmorgen kunt verwachten. Alles wordt een stuk acceptabeler dat je weet dat men alles doen om het voor & met ons te beheersen. In dat proces zullen incidenteel en individueel fouten ontstaan en gemaakt worden en het is dan zaak die passend te benaderen. Ik zie en heb geen signalen dat mensen hierbij tussen wal en schip zijn gekomen.

Los van het RIVM, hanteer ik nog mijn eigen inschatting die wat straffer ligt. Nee ik ga niet naar de bouwmarkt, keukenboer, garage ook al heb ik zin, tijd/zat te klussen en weet ik precies wat ik nodig hebt etc.etc. Hooguit dat ik bestel om het 1:1 af te halen of te laten bezorgen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:24:21 #188
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192105919
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:21 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Precies. Er had nooit zoveel bezuinigd mogen worden op de gezondheidszorg. Nu komen ze ineens met diepe zakken. Als ze niet zo hadden bezuinigd dan hadden we nu meer ziekenhuizen gehad en meer geschoold personeel.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Miss 200.000.000! dinsdag 17 maart 2020 @ 21:24:27 #189
367000 roos94
pi_192105920
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:23 schreef Sfancta het volgende:
Hoop dat ik "veilig" ben. Kreeg rond 18.30 een paniekaanval, ben gevallen, en een lieve mevrouw heeft naar me omgekeken.

Oef wat klote! Sterkte.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:24:32 #190
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192105924
quote:

Ik zou gewoon even met je dokter/psychiater gaan praten in plaats van dit bij de users van fok neer te leggen.

En blokkeer je account meteen als ik je een tip mag geven.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:24:36 #191
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192105926
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:21 schreef _I het volgende:

[..]

Jullie volgen dezelfde tactiek. Andere woorden, kleine wijzigingen in de uitvoering, maar gestoeld op dezelfde plannen en kennis.

Het ECDC heeft de plannen gemaakt, per land worden ze getweakt naar de bevolking. Of heb jij het idee dat elk land zijn eigen plan trekt op exact hetzelfde tijdstop?
:').
Rutte zei letterlijk dat hij wil dat iedereen besmet wordt, zodat iedereen immuun is. Kom op :')
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:24:53 #192
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_192105930
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:24 schreef Confetti het volgende:

De regering heeft haar kans gehad en niet genomen. De komende dagen zal die tsunami over ons heen komen en zal die 'eerlijke' speech van Rutte in een ander daglicht komen.
Met iedereen opsluiten was dit inderdaad niet gebeurt. Dan creperen en sterven de mensen thuis.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:25:16 #193
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192105936
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:24 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Rutte zei letterlijk dat hij wil dat iedereen besmet wordt, zodat iedereen immuun is. Kom op :')
Heeft hij helemaal niet gezegd.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:25:17 #194
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192105937
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:20 schreef Kyran het volgende:

Als je twee tassen nodig hebt kom je met 5 minuten niet klaar. :P
pi_192105943
quote:

Toegegeven, dit topic is natuurlijk wel erg somber. Realistisch misschien, maar wel somber. Ga een avondje netflixen. ^O^
pi_192105949
quote:

Waar heb je last van dan?
Ik lees hier wel vaker dat jij je erg druk maakt. Onlangs ook nog over je hond
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:26:09 #197
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192105951
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:25 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Heeft hij helemaal niet gezegd.
Kerel ik heb het net in een uitzending gezien :')
pi_192105952
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:25 schreef Confetti het volgende:

[..]

Toegegeven, dit topic is natuurlijk wel erg somber. Realistisch misschien, maar wel somber. Ga een avondje netflixen. ^O^
De Bende van Jan de Lichte _O_ _O_ Goeiste serie
pi_192105958
quote:

Al eens CBD olie geprobeerd?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:28:12 #200
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192105986
quote:
In een aantal landen word je hierom inmiddels door de politie opgepakt. En terecht.
pi_192105987
Gelukkig doet Netflix het nog anders zou er pas echt paniek in Nederland zijn :)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:28:32 #202
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_192105992
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:26 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Dit zei hij:

De realiteit is ook dat de komende tijd een groot deel van de Nederlandse bevolking met het virus besmet zal raken.
Dat is wat de deskundigen ons nu vertellen.
En wat zij ons ook zeggen, is dat we in afwachting van een vaccin of medicijn de verspreiding van het virus kunnen afremmen en tegelijkertijd gecontroleerd groepsimmuniteit op kunnen bouwen.
Dat moet ik uitleggen.
Wie het virus heeft gehad, is daarna meestal immuun.
Net als vroeger met de mazelen.
Hoe groter de groep die immuun is, hoe kleiner de kans voor het virus om over te springen op kwetsbare ouderen en mensen met een zwakke gezondheid.
Met groepsimmuniteit bouw je als het ware een beschermende muur om hen heen.
Dat is het principe.

Totaal iets anders dan wat jij schetst.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 21:28:32 #203
416575 crew  Evenstar
pi_192105993
quote:

ad
Au.

Zaterdag: 40 - 50
Zondag: 50-60

Deze bovenstaande cijfers met een korreltje zout nemen, want waren schattingen.

Maandag: 96
Dinsdag 139 (+43 en +44.8%)

Als je dit combineert met informatie dat die piek begin april wordt verwacht zijn wij dus fucked.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:28:37 #204
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192105996
quote:

Hoe afschuwelijk is dit.
Hooguit nog een dag of 3/4 voor het losgaat.
Verdomme, ik ben zo kwaad, zo ongelofelijk teleurgesteld hoe ze hier met levens spelen.
pi_192106001
Een collega is al ruim een week doodziek en komt haar bed niet eens meer uit. Niemand (dokter, noch ggd) wil komen, want ze kan nog zelfstandig ademen en praten. Pas wanneer dit niet meer gaat, wordt ze getest.

Ik denk mede hierdoor dat het werkelijk aantal besmettingen al ruim boven de 100.000 ligt, maar we testen alleen mensen die creperen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:29:12 #206
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192106002
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:28 schreef Qarrad het volgende:

[..]

In een aantal landen wordt je hierom inmiddels door de politie opgepakt. En terecht.
Verklaar je nader.
pi_192106007
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:28 schreef UitStraling het volgende:
Gelukkig doet Netflix het nog anders zou er pas echt paniek in Nederland zijn :)
XHamster, Disney+, Videoland, HBO, Hulu, Amazon Prime. Goeiste spullen allen
  Miss 200.000.000! dinsdag 17 maart 2020 @ 21:29:38 #208
367000 roos94
pi_192106012
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:28 schreef Markesh het volgende:

[..]

Hoe afschuwelijk is dit.
Hooguit nog een dag of 3/4 voor het losgaat.
Verdomme, ik ben zo kwaad, zo ongelofelijk teleurgesteld hoe ze hier met levens spelen.
Rutte doesn't give a damn :)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:29:43 #209
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192106016
quote:

[..]

Je zit gewoon uit je nek te lullen. Stop daar maar mee.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:29:49 #210
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192106019
21:28
"Groepsimmuniteit heeft zin, maar er zal zware tol voor betaald worden"
In VTM Nieuws gaf epidemioloog Pierre Van Damme extra uitleg over groepsimmuniteit, het concept waar landen als Groot-Brittannië en Nederland zich aan wagen. "Dat is meer de attitude van de Scandinavische landen. Groepsimmuniteit heeft zeker zin, maar we moeten dat ook kunnen managen. Er zullen heel veel mensen ziek worden, daar zal een grote tol voor betaald worden." U kan het fragment hieronder bekijken.

Het Laatste Nieuws, https://www.hln.be/nieuws(...)t-nodig-is~a0e0eb98/
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:30:20 #211
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192106029
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:28 schreef UitStraling het volgende:
niet te hard zeggen , gaan ze die dadelijk nog hamsteren
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:30:24 #212
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_192106030
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:29 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Een collega is al ruim een week doodziek en komt haar bed niet eens meer uit. Niemand (dokter, noch ggd) wil komen, want ze kan nog zelfstandig ademen en praten. Pas wanneer dit niet meer gaat, wordt ze getest.

Ik denk mede hierdoor dat het werkelijk aantal besmettingen al ruim boven de 100.000 ligt, maar we testen alleen mensen die creperen.
Gewoon zeggen dat ze contact heeft gehad met een kennis die toevallig in Noord-Italië woont?
Dit is gewoon raar :l
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:30:33 #213
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192106034
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:29 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Verklaar je nader.
Als jij in thuisquarantaine moet omdat je besmet bent en toch anderen blootstelt aan het virus? Wat is daar nader aan te verklaren?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:30:35 #214
438527 MissButterflyy
pi_192106035
quote:

Heb je meer informatie? Ze zullen toch wel willen weten hoe het zit met haar temperatuur en bloeddruk? Saturatie?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:30:40 #215
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192106037
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:26 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

De Bende van Jan de Lichte _O_ _O_ Goeiste serie
Contagion! Berenfilm!
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192106045
quote:

Als het al op 100k is, hebben we over 2 weken wel de halve bevolking gehad.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:31:18 #217
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192106048
In VTM Nieuws gaf epidemioloog Pierre Van Damme extra uitleg over groepsimmuniteit, het concept waar landen als Groot-Brittannië en Nederland zich aan wagen. "Dat is meer de attitude van de Scandinavische landen. Groepsimmuniteit heeft zeker zin, maar we moeten dat ook kunnen managen. Er zullen heel veel mensen ziek worden, daar zal een grote tol voor betaald worden."
pi_192106049
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

XHamster, Disney+, Videoland, HBO, Hulu, Amazon Prime. Goeiste spullen allen
Brood en spelen voor de misbaren in de samenleving.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:31:21 #219
1986 Jane
pi_192106050
quote:

[..]

Het doet er niet toe. Ik ben er van overtuigd dat we uiteindelijk - iig op het vasteland van West-Europa - ongeveer hetzelfde beleid gaan voeren. Kan niet anders. Wat niet wegneemt dat de maatregelen in de 'brandhaarden' strenger kunnen zijn dan daar waar het rustiger is.
pi_192106061
We hoeven de winkels niet eens te sluiten, ze gaan zelf wel dicht. Ook door de druk van andere winkelketens zullen ze langzaam dicht gaan
pi_192106068
quote:

Hoezo? Hij zei dat 2% van de bevolking misschien zou komen te overlijden en dat als het nodig is er opgeschaald zou worden.

Bruins zei middags nog dat verdere maatregelen getroffen konden worden, afhankelijk van de reactie van de bevolking.

Klopt toch nog steeds.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:24 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

En wat denk je dat jullie gaan doen dan? In je huizen blijven zitten voor een jaar?
pi_192106075
quote:
Zo iemand moet gewoon China-style met grof geweld uit die Gamma gesleurd worden en zn voordeur dichtgelast krijgen :(

Thuisquarantaine zit je niet voor niks. Onvergetelijke oetlul!! :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:32:52 #223
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192106083
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:31 schreef _I het volgende:

[..]

Hoezo? Hij zei dat 2% van de bevolking misschien zou komen te overlijden en dat als het nodig is er opgeschaald zou worden.

Bruins zei middags nog dat verdere maatregelen getroffen konden worden, afhankelijk van de reactie van de bevolking.

Klopt toch nog steeds.
[..]

En wat denk je dat jullie gaan doen dan? In je huizen blijven zitten voor een jaar?
Huizen blijven zitten voor een jaar?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:33:28 #224
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192106097
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Zo iemand moet gewoon China-style met grof geweld uit die Gamma gesleurd worden en zn voordeur dichtgelast krijgen :(

Thuisquarantaine zit je niet voor niks. Onvergetelijke oetlul!! :(
In meer landen dan China is het inmiddels ook echt de praktijk dat de handhaving je onder dwang op komt halen en terug prakt je quarantaine in ^O^
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:33:31 #225
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192106098
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:31 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Als het al op 1000k is, hebben we over 2 weken wel de halve bevolking gehad.
dan ligt Rutte dus aardig op schema met zijn 60% kunnen we de week er na weer gewoon alles gaan doen terwijl de rest van de wereld denk van ... NL doet gewoon alles weer , hoe kan dat :-)
Simple omdat we geen onbesmette mensen meer hebben dus er kan niemand meer besmet worden , dus we kunnen alles wel weer open gooien
pi_192106102
Heeft groepsimmuniteit eigenlijk wel zin als de rest van Europa/Wereld hier niet voor kiest?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:33:55 #227
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192106109
quote:
, maar we testen alleen mensen die creperen.
Bron?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Miss 200.000.000! dinsdag 17 maart 2020 @ 21:34:02 #228
367000 roos94
pi_192106111
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik schat die kans op ongeveer nul.
Ik heb die week 6 april tot 9 april tentamens, en wil niet voor jan lul leren. ( die toetsen kunnen niet digitaal, dus school moet dan open zijn) Maar wil ook niet ineens verrast worden met een toets hmm...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 21:34:16 #229
416575 crew  Evenstar
pi_192106119
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:32 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Hoe denken ze in België te ontkomen? Wat gaan ze doen om te voorkomen dat niet minstens 60% van de bevolking besmet raakt?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:34:16 #230
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192106120
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:33 schreef aarontje112 het volgende:
Heeft groepsimmuniteit eigenlijk wel zin als de rest van Europa/Wereld hier niet voor kiest?
Ik denk van niet, maar de meeste denken er hier anders over :')
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:34:39 #231
1986 Jane
pi_192106126
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:32 schreef roos94 het volgende:
Hoe groot schat je de kans in percentages dat na 6 april de scholen opengaan ?
Mijn schoonmoeder is directrice van een basisschool en zij schat die kans op dit moment in op ongeveer 0%.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:34:43 #232
102912 crv
Screwed up
pi_192106127
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:31 schreef banaantjeEE het volgende:
In VTM Nieuws gaf epidemioloog Pierre Van Damme extra uitleg over groepsimmuniteit, het concept waar landen als Groot-Brittannië en Nederland zich aan wagen. "Dat is meer de attitude van de Scandinavische landen. Groepsimmuniteit heeft zeker zin, maar we moeten dat ook kunnen managen. Er zullen heel veel mensen ziek worden, daar zal een grote tol voor betaald worden."
Een lockdown zorgt er enkel voor dat de piek later nog een keer komt
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_192106129
WHO is kritisch op Nederland.

Onverstandig

Het Nederlandse beleid om langzaam groepsimmuniteit op te bouwen, door het coronavirus zich als het ware langzaam te laten verspreiden, is volgens de WHO, de gezondheidspoot van de Verenigde Naties, onverstandig. Er is volgens experts van de organisatie nog geen bewijs dat die groepsimmuniteit bij dit virus ontstaat. ,,Daarom is het wat ons betreft niet het goede moment om daar nu op in te zetten. We moeten daar eerst meer over weten. Het is een nieuw virus, het bevindt zich pas twaalf weken in het menselijk ras. Nu moeten we ons focussen op die hele basale voorzorgsmaatregelen.’’
pi_192106130
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:28 schreef Kyran het volgende:

[..]

Au.

Als je dit combineert met informatie dat die piek begin april wordt verwacht zijn wij dus fucked.
Men is de IC-capaciteit overal aan het opschalen en ze konden het tot vandaag nog goed aan op de IC's.. en je weet niet hoe de trend nu verder gaat, in Brabant zijn er nu al bijna een week extra maatregelen van kracht, dus daar zou je vanaf nu de eerste effecten van moeten zien...
pi_192106132
quote:
Ja. Want bij de rest van de wereld gaat het virus ook weer verder na de lockdowns
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:35:17 #236
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192106136
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:34 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hoe denken ze in België te ontkomen? Wat gaan ze doen om te voorkomen dat niet minstens 60% van de bevolking besmet raakt?
Maar wat is het nut dat twee buurlanden andere tactieken toepassen?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:35:18 #237
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192106137
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:22 schreef Zeroku het volgende:

[..]

:z Zij testen ook lang niet meer iedereen. Het daadwerkelijke percentage weet je niet nu.
Bron graag.

Ik heb begrepen dat zij vanuit Indonesïe innaar Lech zijn gegaan en nu in zelfisolatie zitten.
bron:KH-17mar20
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:35:43 #238
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192106144
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:34 schreef crv het volgende:

[..]

Een lockdown zorgt er enkel voor dat de piek later nog een keer komt
Tegen dan hopelijk een vaccin.
pi_192106147
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

Pareltje weer _O_
Not sure if serious. :@

Maar boeien. *) Trots op mij. *O*
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:36:02 #240
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192106151
Groepsimmuniteit is toch trouwens helemaal niet bewezen?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:36:05 #241
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192106153
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:34 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ik heb die week 6 april tot 9 april tentamens, en wil niet voor jan lul leren. ( die toetsen kunnen niet digitaal, dus school moet dan open zijn) Maar wil ook niet ineens verrast worden met een toets hmm...
Je leert toch sowieso niet voor jan lul?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:36:08 #242
438527 MissButterflyy
pi_192106154
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:31 schreef bitterbal het volgende:
We hoeven de winkels niet eens te sluiten, ze gaan zelf wel dicht. Ook door de druk van andere winkelketens zullen ze langzaam dicht gaan
Ik denk het ook.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:36:24 #243
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192106162
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:34 schreef Newone82 het volgende:

Onverstandig

Het Nederlandse beleid om langzaam groepsimmuniteit op te bouwen, door het coronavirus zich als het ware langzaam te laten verspreiden, is volgens de WHO, de gezondheidspoot van de Verenigde Naties, onverstandig. Er is volgens experts van de organisatie nog geen bewijs dat die groepsimmuniteit bij dit virus ontstaat. ,,Daarom is het wat ons betreft niet het goede moment om daar nu op in te zetten. We moeten daar eerst meer over weten. Het is een nieuw virus, het bevindt zich pas twaalf weken in het menselijk ras. Nu moeten we ons focussen op die hele basale voorzorgsmaatregelen.’’
@Zeroku
@Kyran
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:36:42 #244
1986 Jane
pi_192106166
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:34 schreef Newone82 het volgende:

Onverstandig

Bron?
  Miss 200.000.000! dinsdag 17 maart 2020 @ 21:36:46 #245
367000 roos94
pi_192106167
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:36 schreef Caland het volgende:

[..]

Je leert toch sowieso niet voor jan lul?
Sommige vakken wel.
pi_192106172
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:36 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ik denk het ook.
bijenkorg ook dicht. Footlocker zal ook wel gaan volgens als grote keten, zara etc
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:37:10 #247
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192106175
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:36 schreef Jane het volgende:

[..]

Bron?
WHO?
Het staat er toch gewoon bij?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 21:37:36 #248
416575 crew  Evenstar
pi_192106181
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:34 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Men is de IC-capaciteit overal aan het opschalen en ze konden het tot vandaag nog goed aan op de IC's.. en je weet niet hoe de trend nu verder gaat, in Brabant zijn er nu al bijna een week extra maatregelen van kracht, dus daar zou je vanaf nu de eerste effecten van moeten zien...
IC opschalen heeft echt bijna geen effect. Al eerder proberen uit te leggen.

Bedden opschalen = lineaire oplossing voor een exponentieel probleem

Enige hoop is inderdaad dat de maatregelen genoeg waren.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:37:37 #249
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192106182
quote:
18s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:35 schreef Vallon het volgende:
Ik heb begrepen dat zij vanuit Indonesïe innaar Lech zijn gegaan en nu in zelfisolatie zitten.
bron:KH-17mar20
Leuk vakantieoordje.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:37:39 #250
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192106184
THE WOLE OF THE MOON
pi_192106185
quote:

[..]

Bij jou verdwijnt alles wat je leert na de toetsdatum in een groot zwart gat? Dat verklaart.
pi_192106186
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:32 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Exact! Over drie weken is het virus weg en gaan alle belgen weer gewoon hun gang.

Zou je niet denken dat jullie ook weer een keer in beweging moeten komen, als de zorg gekalmeerd is. Wij "hoeven" het niet te krijgen, wij krijgen het. Het is een soort acceptatie van de overheid. We krijgen niet allemaal een spuitje met het virus en zien wel wie er overblijft. :+
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:37:41 #253
12172 Rabieluh
pi_192106187
quote:
Ja, wij kunnen dan heel Europa veroveren door simpelweg de grenzen binnen te vallen lopen, beetje zoals de Spanjaarden deden in Zuid-Amerika.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:38:00 #254
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192106194
Enfin, herd immunity is misschien het antwoord. Hopelijk kan het gezondheidssysteem deze tactiek aan.
pi_192106203
Heeft iemand beeld van dat die Big Brother lieden achter het coronavirus kwamen?
pi_192106206
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:28 schreef Kyran het volgende:

[..]

Au.

En dankzij Rutte met véél meer besmette mensen dan nodig is...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192106208
quote:
Ja, natuurlijk. Wel voor het land met immuniteit. Aangenomen dat het werkt.
  Miss 200.000.000! dinsdag 17 maart 2020 @ 21:39:11 #259
367000 roos94
pi_192106214
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:37 schreef Chia het volgende:

[..]

Bij jou verdwijnt alles wat je leert na de toetsdatum in een groot zwart gat? Dat verklaart.
Als de scholen pas in mei weer opengaan hoef ik niet nu midden maart al te leren.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:39:32 #260
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_192106225
quote:

[..]

Je hebt tijd zat, ga gewoon leren. blijft als het goed is wel het nodige hangen hoe dan ook.
pi_192106228
NOS twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 21:30:41 Rutte: tijdelijke 'lock down' behoort tot de mogelijkheden, maar is nu niet nodig https://t.co/JVGM4cv65U reageer retweet
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:39:41 #262
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192106229
Wel bizar. Je gaat in feite landelijk beleid door voeren zonder enkele vorm van bewijs dat groepsimmuniteit werkt.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:39:42 #263
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192106230
Bijna 50 cases nu in Faeröer Eilanden :o
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:39:45 #264
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192106233
Belgium will implement a lockdown from March 18 until April 5. Citizens will be allowed to leave their homes only for essential visits to supermarkets, pharmacies, banks and in cases of emergency [source] [source]
pi_192106242
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:36 schreef Jane het volgende:

[..]

Bron?
https://www.parool.nl/wer(...)%2Fwww.google.com%2F

Wat er niet bij vermeld wordt:

quote:
Nederland moet er niet blind van uitgaan dat groepsimmuniteit ontstaat voor het Covid-19 virus. Daarvoor waarschuwt wereldgezondheidsorganisatie WHO. Ook stelt de organisatie dat ons land en andere Europese landen intensief moeten blijven testen op Covid-19.

[...]

Dat is niet de juiste strategie, stelt Kluge. In het pakket van maatregelen om het virus te bestrijden staat testen en het opsporen en isoleren van (mogelijk) besmette mensen nog steeds bovenaan. Daarna komen het vergroten van de capaciteit in de gezondheidszorg, om de verwachte stroom patiënten te kunnen opvangen, en het bevorderen van social distancing onder de bevolking.

[...]
Ofwel, hij vindt dus dat we ongeveer moeten doen wat we doen. Alleen niet blind varen op groepimmuniteit.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:40:17 #266
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192106244
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:39 schreef Harvest89 het volgende:
Wel bizar. Je gaat in feite landelijk beleid door voeren zonder enkele vorm van bewijs dat groepsimmuniteit werkt.
Hopelijk kan de gezondheidsector dit aan dan.
pi_192106256
ze maken gewoon schatting van nieuwe zieken die op ic binnen komen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:41:13 #268
438527 MissButterflyy
pi_192106260
De internationale winkelketens zullen zeker sl
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:37 schreef bitterbal het volgende:

[..]

bijenkorg ook dicht. Footlocker zal ook wel gaan volgens als grote keten, zara etc
De internationale winkelketens zullen zeker sluiten.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:41:15 #269
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_192106262
Dit baart mij zorgen...
'op de ic in italie, hebben ze nog niemand beter zien worden.'

https://www.rtlnieuws.nl/(...)cXyky-h6-45zebuc-oGs
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_192106264
Volgens mij is nood om een vaccin nog nooit zo hoog geweest als nu. Denken jullie dat er nu ook gigantische hoge druk ligt bij 1 van de bedrijven die zoiets maakt.
pi_192106271
Ik denk dat een lockdown in Nederland op dit moment niet het gewenst (maximale) effect heeft. Het virus is nu al te ver losgeslagen. Als er een lockdown komt verwacht ik dat op het moment dat er naast Noord-Brabant een tweede significant brandhard onstaat. Met daarbij het gevaar dat je op dat moment wederom te laat bent..
I see peas of green, red roses too....
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:41:41 #272
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192106275
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:15 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Jullie hebben het beiden fout. Het is pi * 1.5^2 is iets meer dan 7 m2 per persoon. :P
Oh wacht, de dichtste packing is de honingraatstructuur, maw 6 ipv 4 personen om je heen. Dan is het, mmmm..
6*0.752/31/2
of 1.9486.. m²
denk ik...
pi_192106277
quote:
En totale lockdown werkt wel?
In China zijn er nog steeds mensen die besmet zijn en het virus is momenteel verspreid over de hele wereld
pi_192106278
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:39 schreef ZwangerPetro het volgende:
NOS twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 21:30:41 Rutte: tijdelijke 'lock down' behoort tot de mogelijkheden, maar is nu niet nodig https://t.co/JVGM4cv65U reageer retweet
Of terwijl, dat gaat komen
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:41:55 #275
1986 Jane
pi_192106279
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:37 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

WHO?
Het staat er toch gewoon bij?
Ja. En ik ben zelf ook kritisch op het NL beleid, maar ik wil graag weten waar dit stukje vandaan komt.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:42:02 #276
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192106285
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:41 schreef Maver24 het volgende:
Volgens mij is nood om een vaccin nog nooit zo hoog geweest als nu. Denken jullie dat er nu ook gigantische hoge druk ligt bij 1 van de bedrijven die zoiets maakt.
Meerdere bedrijven zijn ermee bezig maar testen duurt even, je kunt het niet zo de markt opgooien.Straks heb je enorme bijwerkingen.
pi_192106286
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:40 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

https://www.parool.nl/wer(...)%2Fwww.google.com%2F

Wat er niet bij vermeld wordt:
[..]

Ofwel, hij vindt dus dat we ongeveer moeten doen wat we doen. Alleen niet blind varen op groepimmuniteit.
Er is 1 herbesmetting geweest toch?

Hoeveel meer bewijs wil je hebben?

Ik vind de strategie wel oke.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 21:42:05 #278
416575 crew  Evenstar
pi_192106287
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:35 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Maar wat is het nut dat twee buurlanden andere tactieken toepassen?
Ik denk niet dat wij het anders gaan doen. Rutte is gewoon een kluns die het weer te rommelig/moeilijk heeft uitgelegd.

Uiteindelijk is de enige manier om hiermee om te gaan immuniteit / vaccinatie. Aangezien er nog geen vaccin is moet je maar gokken op immuniteit.

Andere opties zijn niks doen en honderdduizenden doden accepteren of een hele lange tijd je land op slot gooien en hopen dat het verdwijnt (totdat een besmet idioot over je grens komt en je opnieuw kan beginnen).

Verschil in aanpak zit vooral in het feit dat Rutte na zoveel fouten van het RIVM nog steeds blind vertrouwt op hun deskundigheid en dus niet nu vol op de rem trapt zoals in België. De Belgen pakken het nu slim aan door even vol op de rem te gaan staan, schade op te nemen, voor te bereiden voor de komende maanden en weer verder te gaan. Uiteindelijk zal Rutte binnen een paar dagen hetzelfde doen.

Geen enkel land kan dit virus uitschakelen door maandenlang in quarantaine te gaan, onmogelijk. Of je moet je grenzen nooit meer opengooien en/of iedereen die je land binnenkomt 2 weken in quarantaine zetten.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:42:08 #279
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192106289
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:39 schreef banaantjeEE het volgende:
Belgium will implement a lockdown from March 18 until April 5. Citizens will be allowed to leave their homes only for essential visits to supermarkets, pharmacies, banks and in cases of emergency [source] [source]
Als je daar als Nederlander schijt aan hebt, en je rijdt gewoon naar de Ardennen of Hoge Kempen voor een paar dagen, wat voor consequenties hangen daar dan aan vast?
pi_192106296
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:39 schreef Momo het volgende:
Bijna 50 cases nu in Faeröer Eilanden :o
Op de meeste exotische uithoeken hebben ze al honderden cases. En Nederland nog maar een paar 1000. :')
pi_192106308
quote:
Dus is dat niet de keuze. Je kiest er dus voor om niet in een isolement te leven, omdat je niet weet of dát gaat werken.

Er is gewoon aangegeven dat wij de stroom mensen in de ziekenhuizen voorlopig gaan accepteren. Het is een mentale voorbereiding op wat komt. Het is niet mensen in de waan laten dat er geen slachtoffers gaan vallen.
pi_192106314
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:41 schreef PinkLow het volgende:
Dit baart mij zorgen...
'op de ic in italie, hebben ze nog niemand beter zien worden.'

https://www.rtlnieuws.nl/(...)cXyky-h6-45zebuc-oGs
Kleine nuance: op de ic van het ziekenhuis van Cremona, aldus twee artsen. Desalniettemin geen leuk filmpje inderdaad. Overigens geldt dat ook voor de Vlaamse 'spoedarts' die waarschuwt voor het aantal 30-50 jarigen met zeer ernstige ziektebeelden.
pi_192106315
Ruttes fout is dat hij de term lock down niet genoemd heeft. Een aantal andere landen noemen het een lock down die vergelijkbare of mindere maatregelen nemen ten opzichte van ons (en ja, soms ook wat grovere).
pi_192106317
lookner twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 21:40:34 36 new cases in the Faroe Islands, an archipelago in the North Atlantic Ocean belonging to Denmark. Population of Faroe Islands = 49,000. Now 47 cases total there.

h/t @BNODesk

https://t.co/UUhcGAKGoK reageer retweet
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:43:39 #285
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192106325
quote:
Het is dus van 'nooit' naar 'nu niet nodig' gegaan al. En morgen is geen nu, dus morgen zou het wel kunnen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 21:43:42 #286
416575 crew  Evenstar
pi_192106326
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:36 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

@:Zeroku
@:Kyran
Ik ben kritischer denk ik _O-

Je volgt dit topic wel langer, dus volgens mij kan je wel inschatten waar ik sta :P
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:43:54 #287
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192106331
quote:
Meneer komt elke dag met een andere mening.
Nu is het NU niet nodig, gister was het onmogelijk, dag ervoor mocht er niet gepraat over te worden.

Voorspelling: Morgen is de kans aanwezig en donderdag word tie ingevoerd.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:44:24 #288
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192106341
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het is dus van 'nooit' naar 'nu niet nodig' gegaan al. En morgen is geen nu, dus morgen zou het wel kunnen.
Dat zou precies in de lijn der verwachtingen liggen idd. We zullen het zien.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 21:44:28 #289
416575 crew  Evenstar
pi_192106343
quote:
Ha, told you so :D Nu niet nodig .... three days laaaataaah
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:44:40 #290
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192106347
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Als je daar als Nederlander schijt aan hebt, en je rijdt gewoon naar de Ardennen of Hoge Kempen voor een paar dagen, wat voor consequenties hangen daar dan aan vast?
375 EUR dacht ik. :')
pi_192106348
quote:

[..]

Heb je een quote waarin hij nooit zei?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:45:18 #292
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192106359
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:42 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik denk niet dat wij het anders gaan doen. Rutte is gewoon een kluns die het weer te rommelig/moeilijk heeft uitgelegd.

Uiteindelijk is de enige manier om hiermee om te gaan immuniteit / vaccinatie. Aangezien er nog geen vaccin is moet je maar gokken op immuniteit.

Andere opties zijn niks doen en honderdduizenden doden accepteren of een hele lange tijd je land op slot gooien en hopen dat het verdwijnt (totdat een besmet idioot over je grens komt en je opnieuw kan beginnen).

Verschil in aanpak zit vooral in het feit dat Rutte na zoveel fouten van het RIVM nog steeds blind vertrouwt op hun deskundigheid en dus niet nu vol op de rem trapt zoals in België. De Belgen pakken het nu slim aan door even vol op de rem te gaan staan, schade op te nemen, voor te bereiden voor de komende maanden en weer verder te gaan. Uiteindelijk zal Rutte binnen een paar dagen hetzelfde doen.

Geen enkel land kan dit virus uitschakelen door maandenlang in quarantaine te gaan, onmogelijk. Of je moet je grenzen nooit meer opengooien en/of iedereen die je land binnenkomt 2 weken in quarantaine zetten.
Om eerlijk te zijn, zal Nederland ook wel in lockdown gaan...en zal Rutte niet anders kunnen dan volgen.
pi_192106364
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:45 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn, zal Nederland ook wel in lockdown gaan...en zal Rutte niet anders kunnen dan volgen.
Spuit 11
pi_192106370
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Denk je niet dat ze ook grenscontroles gaan doen? Alleen goederen geen personen
.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:45:51 #295
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192106373
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:44 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

375 EUR dacht ik. :')
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:46:06 #296
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_192106375
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ruttes fout is dat hij de term lock down niet genoemd heeft. Een aantal andere landen noemen het een lock down die vergelijkbare of mindere maatregelen nemen ten opzichte van ons (en ja, soms ook wat grovere).
Eens. Door het niet zo te noemen wil Rutte de paniek beperken, maar hier online zorgt het juist voor paniek :|W
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 21:46:16 #297
416575 crew  Evenstar
pi_192106382
quote:

[..]

_O-
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:46:40 #298
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_192106387
Ik zie de ene na de andere winkel(-keten) de deuren sluiten. Een verbod is niet nodig denk ik. De meeste (grote) winkels zullen wel volgen.
pi_192106402
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:46 schreef Aventura het volgende:
Ik zie de ene na de andere winkel(-keten) de deuren sluiten. Een verbod is niet nodig denk ik. De meeste (grote) winkels zullen wel volgen.
Klopt.
pi_192106406
Donderdag lockdown NL, je leest het hier als eerst.
  Miss 200.000.000! dinsdag 17 maart 2020 @ 21:47:39 #301
367000 roos94
pi_192106408
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')