Het wordt voor de verandering wel een keer richting de gewone man gesmeten. Toch nog iets positiefs.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:49 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Had dit liever niet geloofd, maar het klinkt wel aannemelijk
Even de zinnen verzetten. Viel spass.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:49 schreef Salina het volgende:
Jongens, meiden, hoewel ik het erg gezellig vind en ik blij ben dat ik na 2 barre, donkere dagen zonder internet nu eindelijk weer kan meepraten met jullie, ga ik toch even lekker wat anders doen en even heerlijk bingewatchen.
Even de aandacht richten op wat anders i.p.v. alleen dat maar dat Corona. Ik lijk er haast wel mee getrouwd ondertussen.
Ik zie jullie vanavond wel weer hier in het gezellige Corona Café.
Wij zijn straks het enige land waar het nog een beetje fatsoenlijk leven is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:47 schreef Confetti het volgende:
Nederland smijt met tientallen miljarden terwijl het zon beetje het enige land is zonder een noodtoestand en verbod op niet-essentiele verplaatsingen.
Zelden heeft een land zo dom geld verbrand als Nederland vandaag. De hele wereld kijkt er met open mond naar. We gaan als eerste capituleren.
twitter:nrc twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 20:50:55Het RIVM bekijkt of de sluiting van scholen en horeca per 6 april nog nodig is. Specifiekere maatregelen kunnen effectiever zijn. https://t.co/QidYVXW0Wt reageer retweet
Zij houden gelukkig wel overcapaciteit toch?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:50 schreef Elan het volgende:
Jammer dat de NS met minder treinen gaat rijden waardoor het wel weer drukker zal worden en er meer risico is op
besmettingen.
Top. Rutte!👍quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:51 schreef bitterbal het volgende:
ad
20:49
Nederland gaat niet zoals België en Frankrijk in 'lockdown'. De EU-leiders hebben tijdens hun videoconferentie over maatregelen in verband met het coronavirus wel afgesproken dat alle lidstaten 'minimaal op oranje' gaan, maar elk land beslist zelf of het het maatschappelijk leven tijdelijk helemaal platlegt. Nederland kiest daar nu niet voor, herhaalde premier Mark Rutte vanavond.
Ik hoop toch eigenlijk dat het gewoon werkt, en dat het tegendraads zijn in ieder geval wat oplevert.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wij zijn straks het enige land waar het nog een beetje fatsoenlijk leven is.
Je kan het ook niet helemaal stoppen en dat is de bedoeling ook niet. Het gaat er om dat je het zo gecontroleerd mogelijk laat gebeuren. Die controle heeft geen enkel land in Europa nu.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:50 schreef crystal_meth het volgende:
Uiteindelijk gaan mensen nog steeds werken in Frankrijk en België. In kantoren lijkt de kans op besmetting veel groter dan in winkels. Het voordeel van het sluiten van winkels is vooral dat het verspreiding tussen "groepen" vermindert (van werknemers van het ene naar werknemers van het andere bedrijf, van één gezin naar een ander, etc.). Maar die verspreiding zal nog steeds plaatsvinden, als persoon X bij bedrijf A werkt en z'n partner bij bedrijf B dan kan het via dat koppel van A naar B gaan. En de kinderopvang in scholen kan het tussen gezinnen verspreiden.
Hoeveel effect die bijkomende maatregelen dan hebben?
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:50 schreef crystal_meth het volgende:
Uiteindelijk gaan mensen nog steeds werken in Frankrijk en België. In kantoren lijkt de kans op besmetting veel groter dan in winkels. Het voordeel van het sluiten van winkels is vooral dat het verspreiding tussen "groepen" vermindert (van werknemers van het ene naar werknemers van het andere bedrijf, van één gezin naar een ander, etc.). Maar die verspreiding zal nog steeds plaatsvinden, als persoon X bij bedrijf A werkt en z'n partner bij bedrijf B dan kan het via dat koppel van A naar B gaan. En de kinderopvang in scholen kan het tussen gezinnen verspreiden.
Hoeveel effect die bijkomende maatregelen dan hebben?
Top!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:51 schreef bitterbal het volgende:
ad
Nederland gaat niet zoals België en Frankrijk in 'lockdown'. De EU-leiders hebben tijdens hun videoconferentie over maatregelen in verband met het coronavirus wel afgesproken dat alle lidstaten 'minimaal op oranje' gaan, maar elk land beslist zelf of het het maatschappelijk leven tijdelijk helemaal platlegt. Nederland kiest daar nu niet voor, herhaalde premier Mark Rutte vanavond.
Nou lekker dan. Ga maar alvast mezelf laten besmetten voor de baas en BV Nederland. Nu er nog ruimte is op de IC.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:51 schreef bitterbal het volgende:
ad
nou ja ze zullen wel wete waar ze het over hebben en zoquote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:51 schreef Netflixed het volgende:
twitter:nrc twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 20:50:55Het RIVM bekijkt of de sluiting van scholen en horeca per 6 april nog nodig is. Specifiekere maatregelen kunnen effectiever zijn. https://t.co/QidYVXW0Wt reageer retweet
Thanx!quote:
Nee, catastrofaal niet. Pittig ja! Voor heel veel mensen, maar we zijn redelijk weerbarstig.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:51 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Zoals nu gaat gaat het echt zo catastrofaal zijn hier. Heel erg bezorgd hierover. Heel erg
Dat is wel zo.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Het wordt voor de verandering wel een keer richting de gewone man gesmeten. Toch nog iets positiefs.
Dit is de verantwoordelijkheid van de hele wereld.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik mag hopen dat die Chinezen hier nou eens een keertje wat van geleerd hebben. Wat een ellende. Hoop wel dat het met Augustus over zijn hoogtepunt heen is. Deze situatie met een pasgeboren baby lijkt me verschrikkelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |