SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.![]()
thanks, alles crasht hier whaaaaaaEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Kunnen we dit kabinet en haar kabinetsbeleid in enige mate verantwoordelijk houden voor de crisis? Als we de eigen keuze hadden over onze eigen grenzen, hadden we dan een crisis in Nederland van dit formaat? Hebben we de gevolgen van de open grenzen en het ruimhartige EU vluchtelingenbeleid juist ingeschat? Zouden veel harde maar noodzakelijke maatregelen die nu worden genomen, grenzen sluiten, asielzoekers weren, moskeeen en andere religieuze instellingen sluiten, zich eerst richten op de mensen uit Nederland, etc ook in de toekomst moeten nemen? Zo ja waarom wel of niet?
Als we meer baas in eigen land waren denk ik dat we ons beter tegen ongewenste gevolgen hadden kunnen weren. Waarom kan dat alleen wanneer het water ons na aan de lippen staat? Wake up call?Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent![]()
misschien hebben ze ons een paar dagen gegeven om te wennen aan de sluiting van de scholen en horeca en volgen de winkels deze week![]()
mensen nogmaals.. chekc mijn topic van begin dit jaar
F&L / De halve wereld uitmoorden om haar te redden?![]()
Er wordt een kijkje genomen op de IC in een Italiaans ziekenhuis. Patienten liggen er op de buik aan de beademing. Ondertussen wordt een bed met een overleden persoon voorbereiden gereden. De dokter vertelt dat er nog niemand hersteld is op de IC. En dat ze last heeft van nachtmerries en slecht slaapt. Ook dat er veel jonge mensen ernstig aan toe zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat is de strekking van het verhaal? Ik kan dat filmpje niet bekijken..
Een deprimerende situatieschets dus zeg maar.![]()
Ach het zal wel loslopen, in Italië lijkt het ergste achter de rug. Eind april zullen we wel weer een pilsje kunnen nuttigen op een terras.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
De regering is door het volk gekozen om ze te vertegenwoordigen. Hoe had je het voor je gezien anders? Elke dag een referendum om te checken welke maatregelen mensen willen? Mensen die niet geinformeerd worden door experts?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:44 schreef VeX- het volgende:
Kunnen we dit kabinet en haar kabinetsbeleid in enige mate verantwoordelijk houden voor de crisis? Als we de eigen keuze hadden over onze eigen grenzen, hadden we dan een crisis in Nederland van dit formaat? Hebben we de gevolgen van de open grenzen en het ruimhartige EU vluchtelingenbeleid juist ingeschat? Zouden veel harde maar noodzakelijke maatregelen die nu worden genomen, grenzen sluiten, asielzoekers weren, moskeeen en andere religieuze instellingen sluiten, zich eerst richten op de mensen uit Nederland, etc ook in de toekomst moeten nemen? Zo ja waarom wel of niet?
Als we meer baas in eigen land waren denk ik dat we ons beter tegen ongewenste gevolgen hadden kunnen weren. Waarom kan dat alleen wanneer het water ons na aan de lippen staat? Wake up call?
Oh sorry je bedoelt NL meer baas in eigen land.![]()
Nee want niemand weet wat het beste isquote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:44 schreef VeX- het volgende:
Als we meer baas in eigen land waren denk ik dat we ons beter tegen ongewenste gevolgen hadden kunnen weren. Waarom kan dat alleen wanneer het water ons na aan de lippen staat? Wake up call?You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Nederland smijt met tientallen miljarden terwijl het zon beetje het enige land is zonder een noodtoestand en verbod op niet-essentiele verplaatsingen.
Zelden heeft een land zo dom geld verbrand als Nederland vandaag. De hele wereld kijkt er met open mond naar. We gaan als eerste capituleren.![]()
Klopt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:47 schreef Confetti het volgende:
Nederland smijt met tientallen miljarden terwijl het zon beetje het enige land is zonder een noodtoestand en verbod op niet-essentiele verplaatsingen.
Zelden heeft een land zo dom geld verbrand als Nederland vandaag. De hele wereld kijkt er met open mond naar. We gaan als eerste capituleren.![]()
Dit denken😂quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:46 schreef PzKpfw het volgende:
Ach het zal wel loslopen, in Italië lijkt het ergste achter de rug. Eind april zullen we wel weer een pilsje kunnen nuttigen op een terras.![]()
Als het virus van oorsprong uit Marokko of Syrië zou komen had je wel een punt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:44 schreef VeX- het volgende:
Als we meer baas in eigen land waren denk ik dat we ons beter tegen ongewenste gevolgen hadden kunnen weren. Waarom kan dat alleen wanneer het water ons na aan de lippen staat? Wake up call?
Maar het komt uit China. En Nederlanders vinden China niet eng (wat trouwens onterecht is).Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.![]()
We zijn ook ongeveer het rijkste land in de eurozone dus kunnen ons dat permitterenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:47 schreef Confetti het volgende:
Zelden heeft een land zo dom geld verbrand als Nederland vandaag. De hele wereld kijkt er met open mond naar. We gaan als eerste capituleren.blablablabla![]()
Jongens, meiden, hoewel ik het erg gezellig vind en ik blij ben dat ik na 2 barre, donkere dagen zonder internet nu eindelijk weer kan meepraten met jullie, ga ik toch even lekker wat anders doen en even heerlijk bingewatchen.
Even de aandacht richten op wat anders i.p.v. alleen dat maar dat Corona. Ik lijk er haast wel mee getrouwd ondertussen.
Ik zie jullie vanavond wel weer hier in het gezellige Corona Café.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Prima oplossing dit ook. Combineren met max. X mensen in een supermarkt/postkantoor etc. en je hebt echt prima maatregelen om even alles tot rust te laten komen i.p.v. constant onder druk beslissingen nemen.quote:Al het openbare leven valt vanaf morgen stil, meldt dagblad De Morgen. Mensen mogen alleen naar buiten in noodsituaties, of om naar supermarkten, banken, apotheken en postkantoren te gaan, schrijft omroep RTBF. Fysieke activiteiten als wandelen zijn toegestaan, maar alleen met iemand die in hetzelfde huis woont.![]()
Had dit liever niet geloofd, maar het klinkt wel aannemelijkquote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:47 schreef Confetti het volgende:
Zelden heeft een land zo dom geld verbrand als Nederland vandaag. De hele wereld kijkt er met open mond naar. We gaan als eerste capituleren.
Brutal. Fucking. Metal.![]()
Jammer dat de NS met minder treinen gaat rijden waardoor het wel weer drukker zal worden en er meer risico is op
besmettingen.blablablabla![]()
Ik mag hopen dat die Chinezen hier nou eens een keertje wat van geleerd hebben. Wat een ellende. Hoop wel dat het met Augustus over zijn hoogtepunt heen is. Deze situatie met een pasgeboren baby lijkt me verschrikkelijk.![]()
Waarom niet?quote:Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Uiteindelijk gaan mensen nog steeds werken in Frankrijk en België. In kantoren lijkt de kans op besmetting veel groter dan in winkels. Het voordeel van het sluiten van winkels is vooral dat het verspreiding tussen "groepen" vermindert (van werknemers van het ene naar werknemers van het andere bedrijf, van één gezin naar een ander, etc.). Maar die verspreiding zal nog steeds plaatsvinden, als persoon X bij bedrijf A werkt en z'n partner bij bedrijf B dan kan het via dat koppel van A naar B gaan. En de kinderopvang in scholen kan het tussen gezinnen verspreiden.
Hoeveel effect die bijkomende maatregelen dan hebben?are we infinite or am I alone![]()
Zoals nu gaat gaat het echt zo catastrofaal zijn hier. Heel erg bezorgd hierover. Heel ergquote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:47 schreef Confetti het volgende:
Geld verbranden doen we sowieso in alle drie de scenarios.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:47 schreef Confetti het volgende:
Zelden heeft een land zo dom geld verbrand als Nederland vandaag. De hele wereld kijkt er met open mond naar. We gaan als eerste capituleren.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.![]()
Het wordt voor de verandering wel een keer richting de gewone man gesmeten. Toch nog iets positiefs.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:49 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Had dit liever niet geloofd, maar het klinkt wel aannemelijkAnd so is the past![]()
Even de zinnen verzetten. Viel spass.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:49 schreef Salina het volgende:
Jongens, meiden, hoewel ik het erg gezellig vind en ik blij ben dat ik na 2 barre, donkere dagen zonder internet nu eindelijk weer kan meepraten met jullie, ga ik toch even lekker wat anders doen en even heerlijk bingewatchen.
Even de aandacht richten op wat anders i.p.v. alleen dat maar dat Corona. Ik lijk er haast wel mee getrouwd ondertussen.
Ik zie jullie vanavond wel weer hier in het gezellige Corona Café.![]()
![]()
ad
20:49
Nederland gaat niet zoals België en Frankrijk in 'lockdown'. De EU-leiders hebben tijdens hun videoconferentie over maatregelen in verband met het coronavirus wel afgesproken dat alle lidstaten 'minimaal op oranje' gaan, maar elk land beslist zelf of het het maatschappelijk leven tijdelijk helemaal platlegt. Nederland kiest daar nu niet voor, herhaalde premier Mark Rutte vanavond.![]()
Wij zijn straks het enige land waar het nog een beetje fatsoenlijk leven is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:47 schreef Confetti het volgende:
twitter:nrc twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 20:50:55Het RIVM bekijkt of de sluiting van scholen en horeca per 6 april nog nodig is. Specifiekere maatregelen kunnen effectiever zijn. https://t.co/QidYVXW0Wt reageer retweet
Forum Opties Forumhop: Hop naar: