abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 20:44:09 #1
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192104995
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Informatie bij gezondheidsinstituten:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19
WHO World Health Organisation - Q & A
• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351
Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)
https://corona-scanner.com/ World live counter
• Worldometers: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:
• Timelapse: Mapping the Outbreak
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
Preppers kaart verspreiding in NL
Nog een kaartje van NL
• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER
• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER
Wuhan Corona Virus Map

Informatie & achtergronden:
• Wikipedia: Coronavirus outbreak
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2
CoronaVirus Freedom Of Speech
Waarom je de maatregelen op moet volgen en binnen moet blijven
• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk
COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland

Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE

-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
pi_192105002
thanks, alles crasht hier whaaaaaa
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:44:47 #3
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_192105003
Kunnen we dit kabinet en haar kabinetsbeleid in enige mate verantwoordelijk houden voor de crisis? Als we de eigen keuze hadden over onze eigen grenzen, hadden we dan een crisis in Nederland van dit formaat? Hebben we de gevolgen van de open grenzen en het ruimhartige EU vluchtelingenbeleid juist ingeschat? Zouden veel harde maar noodzakelijke maatregelen die nu worden genomen, grenzen sluiten, asielzoekers weren, moskeeen en andere religieuze instellingen sluiten, zich eerst richten op de mensen uit Nederland, etc ook in de toekomst moeten nemen? Zo ja waarom wel of niet?

Als we meer baas in eigen land waren denk ik dat we ons beter tegen ongewenste gevolgen hadden kunnen weren. Waarom kan dat alleen wanneer het water ons na aan de lippen staat? Wake up call?
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_192105010
misschien hebben ze ons een paar dagen gegeven om te wennen aan de sluiting van de scholen en horeca en volgen de winkels deze week
pi_192105013
mensen nogmaals.. chekc mijn topic van begin dit jaar

F&L / De halve wereld uitmoorden om haar te redden?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 20:45:15 #6
416575 crew  Evenstar
pi_192105017

Spandoek op P+R garage van UMC Utrecht / Uithof :)
pi_192105020
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:40 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Wat is de strekking van het verhaal? Ik kan dat filmpje niet bekijken..
Er wordt een kijkje genomen op de IC in een Italiaans ziekenhuis. Patienten liggen er op de buik aan de beademing. Ondertussen wordt een bed met een overleden persoon voorbereiden gereden. De dokter vertelt dat er nog niemand hersteld is op de IC. En dat ze last heeft van nachtmerries en slecht slaapt. Ook dat er veel jonge mensen ernstig aan toe zijn.

Een deprimerende situatieschets dus zeg maar.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:46:07 #8
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_192105037
Ach het zal wel loslopen, in Italië lijkt het ergste achter de rug. Eind april zullen we wel weer een pilsje kunnen nuttigen op een terras.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:47:20 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192105070
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:44 schreef VeX- het volgende:
Kunnen we dit kabinet en haar kabinetsbeleid in enige mate verantwoordelijk houden voor de crisis? Als we de eigen keuze hadden over onze eigen grenzen, hadden we dan een crisis in Nederland van dit formaat? Hebben we de gevolgen van de open grenzen en het ruimhartige EU vluchtelingenbeleid juist ingeschat? Zouden veel harde maar noodzakelijke maatregelen die nu worden genomen, grenzen sluiten, asielzoekers weren, moskeeen en andere religieuze instellingen sluiten, zich eerst richten op de mensen uit Nederland, etc ook in de toekomst moeten nemen? Zo ja waarom wel of niet?

Als we meer baas in eigen land waren denk ik dat we ons beter tegen ongewenste gevolgen hadden kunnen weren. Waarom kan dat alleen wanneer het water ons na aan de lippen staat? Wake up call?
De regering is door het volk gekozen om ze te vertegenwoordigen. Hoe had je het voor je gezien anders? Elke dag een referendum om te checken welke maatregelen mensen willen? Mensen die niet geinformeerd worden door experts?

Oh sorry je bedoelt NL meer baas in eigen land.
pi_192105071
quote:

Nee want niemand weet wat het beste is
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_192105073
Nederland smijt met tientallen miljarden terwijl het zon beetje het enige land is zonder een noodtoestand en verbod op niet-essentiele verplaatsingen.

Zelden heeft een land zo dom geld verbrand als Nederland vandaag. De hele wereld kijkt er met open mond naar. We gaan als eerste capituleren.
pi_192105083
Doe wat aa die TT joh
pi_192105090
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:47 schreef Confetti het volgende:
Nederland smijt met tientallen miljarden terwijl het zon beetje het enige land is zonder een noodtoestand en verbod op niet-essentiele verplaatsingen.

Zelden heeft een land zo dom geld verbrand als Nederland vandaag. De hele wereld kijkt er met open mond naar. We gaan als eerste capituleren.
Klopt.
pi_192105102
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:46 schreef PzKpfw het volgende:
Ach het zal wel loslopen, in Italië lijkt het ergste achter de rug. Eind april zullen we wel weer een pilsje kunnen nuttigen op een terras.
Dit denken😂
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:48:45 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192105106
quote:

Als het virus van oorsprong uit Marokko of Syrië zou komen had je wel een punt.
Maar het komt uit China. En Nederlanders vinden China niet eng (wat trouwens onterecht is).
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_192105108
quote:

We zijn ook ongeveer het rijkste land in de eurozone dus kunnen ons dat permitteren
blablablabla
pi_192105113
Jongens, meiden, hoewel ik het erg gezellig vind en ik blij ben dat ik na 2 barre, donkere dagen zonder internet nu eindelijk weer kan meepraten met jullie, ga ik toch even lekker wat anders doen en even heerlijk bingewatchen.

Even de aandacht richten op wat anders i.p.v. alleen dat maar dat Corona. Ik lijk er haast wel mee getrouwd ondertussen.

Ik zie jullie vanavond wel weer hier in het gezellige Corona Café. :W
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 20:49:32 #18
416575 crew  Evenstar
pi_192105121
quote:
Al het openbare leven valt vanaf morgen stil, meldt dagblad De Morgen. Mensen mogen alleen naar buiten in noodsituaties, of om naar supermarkten, banken, apotheken en postkantoren te gaan, schrijft omroep RTBF. Fysieke activiteiten als wandelen zijn toegestaan, maar alleen met iemand die in hetzelfde huis woont.
Prima oplossing dit ook. Combineren met max. X mensen in een supermarkt/postkantoor etc. en je hebt echt prima maatregelen om even alles tot rust te laten komen i.p.v. constant onder druk beslissingen nemen.
pi_192105128
quote:

Had dit liever niet geloofd, maar het klinkt wel aannemelijk :{
Brutal. Fucking. Metal.
pi_192105149
Jammer dat de NS met minder treinen gaat rijden waardoor het wel weer drukker zal worden en er meer risico is op
besmettingen.
blablablabla
pi_192105150
Ik mag hopen dat die Chinezen hier nou eens een keertje wat van geleerd hebben. Wat een ellende. Hoop wel dat het met Augustus over zijn hoogtepunt heen is. Deze situatie met een pasgeboren baby lijkt me verschrikkelijk.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:50:47 #22
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_192105151
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:48 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dit denken😂
Waarom niet?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:50:48 #23
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192105152
Uiteindelijk gaan mensen nog steeds werken in Frankrijk en België. In kantoren lijkt de kans op besmetting veel groter dan in winkels. Het voordeel van het sluiten van winkels is vooral dat het verspreiding tussen "groepen" vermindert (van werknemers van het ene naar werknemers van het andere bedrijf, van één gezin naar een ander, etc.). Maar die verspreiding zal nog steeds plaatsvinden, als persoon X bij bedrijf A werkt en z'n partner bij bedrijf B dan kan het via dat koppel van A naar B gaan. En de kinderopvang in scholen kan het tussen gezinnen verspreiden.

Hoeveel effect die bijkomende maatregelen dan hebben?
are we infinite or am I alone
pi_192105155
quote:

Zoals nu gaat gaat het echt zo catastrofaal zijn hier. Heel erg bezorgd hierover. Heel erg
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:51:11 #25
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192105156
quote:

Geld verbranden doen we sowieso in alle drie de scenarios.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:51:18 #26
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_192105158
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:49 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Had dit liever niet geloofd, maar het klinkt wel aannemelijk :{
Het wordt voor de verandering wel een keer richting de gewone man gesmeten. Toch nog iets positiefs.
And so is the past
pi_192105160
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:49 schreef Salina het volgende:
Jongens, meiden, hoewel ik het erg gezellig vind en ik blij ben dat ik na 2 barre, donkere dagen zonder internet nu eindelijk weer kan meepraten met jullie, ga ik toch even lekker wat anders doen en even heerlijk bingewatchen.

Even de aandacht richten op wat anders i.p.v. alleen dat maar dat Corona. Ik lijk er haast wel mee getrouwd ondertussen.

Ik zie jullie vanavond wel weer hier in het gezellige Corona Café. :W
Even de zinnen verzetten. Viel spass. B:)B
pi_192105161
ad

20:49
Nederland gaat niet zoals België en Frankrijk in 'lockdown'. De EU-leiders hebben tijdens hun videoconferentie over maatregelen in verband met het coronavirus wel afgesproken dat alle lidstaten 'minimaal op oranje' gaan, maar elk land beslist zelf of het het maatschappelijk leven tijdelijk helemaal platlegt. Nederland kiest daar nu niet voor, herhaalde premier Mark Rutte vanavond.
pi_192105162
quote:

Wij zijn straks het enige land waar het nog een beetje fatsoenlijk leven is.
pi_192105163
nrc twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 20:50:55 Het RIVM bekijkt of de sluiting van scholen en horeca per 6 april nog nodig is. Specifiekere maatregelen kunnen effectiever zijn. https://t.co/QidYVXW0Wt reageer retweet
pi_192105179
Hoe kunnen ze dit nu al bekijken?
pi_192105182
Het lijkt wel zomervakantie met al die kinderen ‘s avonds op straat.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 20:52:08 #33
416575 crew  Evenstar
pi_192105183
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:50 schreef Elan het volgende:
Jammer dat de NS met minder treinen gaat rijden waardoor het wel weer drukker zal worden en er meer risico is op
besmettingen.
Zij houden gelukkig wel overcapaciteit toch?

Zij hebben nog maar 15% van het aantal reizigers dat ze normaal hebben, maar gaan maar terug naar 35% van het materiaal om te voorkomen dat het te druk wordt.
pi_192105187
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:51 schreef bitterbal het volgende:
ad

Nederland gaat niet zoals België en Frankrijk in 'lockdown'. De EU-leiders hebben tijdens hun videoconferentie over maatregelen in verband met het coronavirus wel afgesproken dat alle lidstaten 'minimaal op oranje' gaan, maar elk land beslist zelf of het het maatschappelijk leven tijdelijk helemaal platlegt. Nederland kiest daar nu niet voor, herhaalde premier Mark Rutte vanavond.
Top. Rutte!👍
pi_192105188
Al dat geld is toch niks meer waard binnenkort. :')
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 maart 2020 @ 20:52:34 #36
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192105191
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:52:41 #37
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192105196
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:51 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Wij zijn straks het enige land waar het nog een beetje fatsoenlijk leven is.
Ik hoop toch eigenlijk dat het gewoon werkt, en dat het tegendraads zijn in ieder geval wat oplevert.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:53:02 #38
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192105200
Godverdomme, er zitten meer mensen in de trein dan ik had gehoopt ;(. Lang moeten doorwerken, dat kon niet thuis, en nu zit ik tussen allerlei hoestende geintrappende studenten en andere halvezolen die doen alsof er niks aan de hand is.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 20:53:17 #39
416575 crew  Evenstar
pi_192105207
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:50 schreef crystal_meth het volgende:
Uiteindelijk gaan mensen nog steeds werken in Frankrijk en België. In kantoren lijkt de kans op besmetting veel groter dan in winkels. Het voordeel van het sluiten van winkels is vooral dat het verspreiding tussen "groepen" vermindert (van werknemers van het ene naar werknemers van het andere bedrijf, van één gezin naar een ander, etc.). Maar die verspreiding zal nog steeds plaatsvinden, als persoon X bij bedrijf A werkt en z'n partner bij bedrijf B dan kan het via dat koppel van A naar B gaan. En de kinderopvang in scholen kan het tussen gezinnen verspreiden.

Je kan het ook niet helemaal stoppen en dat is de bedoeling ook niet. Het gaat er om dat je het zo gecontroleerd mogelijk laat gebeuren. Die controle heeft geen enkel land in Europa nu.
pi_192105210
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:50 schreef crystal_meth het volgende:

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:51 schreef bitterbal het volgende:
ad

Top!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')