SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.![]()
In hoeverre is er nu bewijs dat je (nadat je Corona hebt gehad) hier immuun voor bent?
Graag serieuze reactie, onderbouwd met bronnen.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Onnodig, je zegt het zelf. Sterre moet en zal haar 6e verjaardag met 88 kinderen en bijbehorende ouders kunnen vierenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:05 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Tsja. Drie weken geleden kon dit nog kon dat nog. Vorige week was het zus en zo.
Gewoon schaaps blijven volgen.
Dat ook aangegeven is onnodige contacten te vermijden wordt voor het gemak wel even vergeten want dat psat niet in het eigen straatje.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Ze zeggen herd immunity is gevaarlijk en de nederlanders proberen dat te doen, als alternatief stellen ze voorquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:03 schreef Jano9 het volgende:
Goed artikel over het Nederlandse beleid:
http://theconversation.co(...)lly-dangerous-133765Ik denk dat dat het zo verwarrend maakt in nederland zeggen we niet ga elkaar allemaal maar in het gezicht hoesten. We nemen de maatregelen maar zijn realistisch dat we het virus waarschijnlijk niet helemaal gaan tegenhouden.quote:"This is why it’s so important to control movement across our borders, impose self-isolation, restrict public gatherings, trace the contacts of existing cases and isolate those with the virus. "
Het enige verschil met de lockdown landen is dat we niet te horen hebben gekregen allemaal binnen te blijven, ook daar kun je naar de supermarkt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Hong Kong heeft ook geen lockdown ofzo. Mensen zijn daar wel veel minder egoïstisch en arrogant dan hier. En veel meer oplettend. Gevolg? Zelfs de restaurants zijn nog open.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:05 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Lastig. Want Zuid-Korea heeft geen lockdown geïmplementeerd voor zover ik weet. Volgens mij was het voornamelijk testen, testen, testen. En een redelijk aantal van de besmettingen daar kwam ook door een religieuze gemeenschap/sekte als ik mij niet vergis.
Welke specifieke maatregelen die daar zijn getroffen zouden andere landen dan ook moeten toepassen?
https://www.volkskrant.nl(...)reep-houdt~b8cf1979/
Tada."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Dit soort mensen mogen lekker uitsterven wat mij betrefttwitter:farnazfassihi twitterde op maandag 16-03-2020 om 23:06:232/ Mobs storming the Masoumeh Shrine in Qom tonight, epicenter of coronavirus in Iran & from there it spread to rest of country & Middle East. https://t.co/TFHbSfyI7X reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
even mijzelf quoten en wat verbeteren:
ja ik weet het, ik zit nog in een whatsapp groep voor een BBQ workshop eind maart met 30 man.
gevraagd aan de organisator, dit gaat zeker niet door?
antwoord; waarom niet; wij zijn officieel geen horeca maar gewoon een winkel, we gaan gewoon bakken en gezellig alles opeten smiddags.
30 personen, iedereen van die handjes omhoog smileys posten dat het doorging, ik was de enige persoon met bedenkingen....
leeftijd allemaal tussen de 30 en 50....
ben ik nou gek?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Kon ik het maarquote:![]()
Maar is wel ook een prio nu.
Er zijn testen, het moet alleen zo gemaakt worden dat het publiek het zelf kan.A child is born with no state of mind.![]()
Absoluut niet. Dit is ook één van de redenen dat we uiteindelijk alsnog in lockdown moeten; mensen zijn niet bereid te doen wat er van ze gevraagd wordt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:08 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ja ik weet het, ik zit nog in een whatsapp groep voor een BBQ workshop eind maart met 30 man.
antwoord; waarom niet; wij zijn officieel geen horeca maar gewoon een winkel, we gaan gewoon bakken en gezellig alles opeten smiddags.
30 personen, iedereen omhoog handjes dat het doorging, ik was te de enige persoon met bedenkingen....
ben ik nou gek?![]()
Arme Suze is een levenslang trauma van het niet hebben van een kinderfeestje bewaard gebleven door het handelen van haar mama. Spread the love.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:06 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Gewoon met je bakfietsmoeder alle kindjes van de klas langsgaan met traktaties.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:08 schreef Fukushima het volgende:
Op dinsdag 17 maart 2020 10:05 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Tsja. Drie weken geleden kon dit nog kon dat nog. Vorige week was het zus en zo.
Gewoon schaaps blijven volgen.
Dat ook aangegeven is onnodige contacten te vermijden wordt voor het gemak wel even vergeten want dat psat niet in het eigen straatje.
30 personen, iedereen omhoog handjes dat het doorging, ik was te de enige persoon met bedenkingen....
ben ik nou gek?
en door zulke lui zullen de besmettingen voorlopig alleen maar op blijven lopen....
lekker shoppen, ikea, bouwmarkt, feestjes, workshops
tering wat een fucking DOM volk zijn we....ik had dit echt niet verwachtwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Helpt het eigenlijk om hoesten zoveel mogelijk te zien voorkomen? Zodat het virus geen kans krijgt verder te nestelen in kapotte haardje en vaatjes door het hoesten.![]()
Is er ook goed nieuws?Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4![]()
Dat wil iedereen graag ontwikkelen. Buiten dat je de strijd tegen het virus erg vooruit helpt ben je direct binnen voor de rest van je leven.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:09 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Kon ik het maar![]()
Er zijn testen, het moet alleen zo gemaakt worden dat het publiek het zelf kan."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Volgen mij weet Jaap van Dissel dat zelf nog niet eens.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:09 schreef AToontje87 het volgende:
In hoeverre is er nu bewijs dat je (nadat je Corona hebt gehad) hier immuun voor bent?
Graag serieuze reactie, onderbouwd met bronnen.
Maar misschien heeft iemand wel bronnen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
En dan ben je in lockdown en vliegt het virus weg ofzo? En als je dan weer naar buiten gaat met z’n allen, hoe gaat het dan?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Absoluut niet. Dit is ook één van de redenen dat we uiteindelijk alsnog in lockdown moeten; mensen zijn niet bereid te doen wat er van ze gevraagd wordt.![]()
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Het wordt ook allemaal veel te vrijblijvend gebracht. We adviseren... blabla. Dan nemen mensen het niet serieus. Misschien als er iemand in hun omgeving ziek wordt.
Gewoon veel duidelijker zijn: het moet. Geen uitzonderingen of discussies. Punt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Het gaat niet zozeer om "bewijs", het gaat om het simpele feit dat als je genezen bent van een virus dat je lichaam het virus je lichaam uit getrapt heeft.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:09 schreef AToontje87 het volgende:
Graag serieuze reactie, onderbouwd met bronnen.
Dat alleen al geeft aan dat je immuniteit hebt opgebouwd, anders was je nog wel ziek.
En zolang het virus niet teveel muteert, blijf je wel immuun.
Bij AIDS ligt dat anders, daarom moet je ook aan de remmers die het virus onderdrukken.![]()
Nee, mensen zijn te eigenwijs om te snappen dat ze gewoon eventjes zulke dingen niet moeten doen, net als al die uitstapjes naar woonboulevards en bouwmarkten momenteel. Zou me niks verbazen als we later deze week alsnog in lockdown gaan omdat er totaal niet naar de adviezen wordt geluisterd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:10 schreef Fukushima het volgende:
30 personen, iedereen van die handjes omhoog smileys posten dat het doorging, ik was de enige persoon met bedenkingen....
ben ik nou gek?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Yepquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:10 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat wil iedereen graag ontwikkelen. Buiten dat je de strijd tegen het virus erg vooruit helpt ben je direct binnen voor de rest van je leven.A child is born with no state of mind.![]()
het duurt nog anderhalve week natuurlijk, misschien dat de situatie dan dusdanig is dat de rest het ook doorheeft, maar het geeft inderdaad wel aan hoe de meerderheid (in deze kleine setting natuurlijk) erover denkt....quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en door zulke lui zullen de besmettingen voorlopig alleen maar op blijven lopen....
tering wat een fucking DOM volk zijn we....ik had dit echt niet verwachtEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Maar waarom, zoals Rutte gisteren zei het virus stoppen kan niet meer... het moet gecontroleerd verspreid worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:11 schreef Rewimo het volgende:
Het wordt ook allemaal veel te vrijblijvend gebracht. We adviseren... blabla. Dan nemen mensen het niet serieus. Misschien als er iemand in hun omgeving ziek wordt.
Gewoon veel duidelijker zijn: het moet. Geen uitzonderingen of discussies. Punt.![]()
Wat is nu het grote verschil tussen nederland en landen in "lockdown"?En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Zal het nu zo zijn dat iedereen volgend jaar een griepspuit krijgt?
Je weet namelijk nu niet of je wel of niet corona hebt of hebt gehad.
En niemand kan voorspellen wat er het volgend griepseizoen verwacht wordt.![]()
Maar wanneer je wel weer opnieuw besmet kan raken, dan heeft het hele idee van groepsimmuniteit toch geen zin?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om "bewijs", het gaat om het simpele feit dat als je genezen bent van een virus dat je lichaam het virus je lichaam uit getrapt heeft.
Dat alleen al geeft aan dat je immuniteit hebt opgebouwd, anders was je nog wel ziek.
Bij AIDS ligt dat anders, daarom moet je ook aan de remmers die het virus onderdrukken.![]()
alleen noodzakelijke bewegingen buiten de deur?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is nu het grote verschil tussen nederland en landen in "lockdown"?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Uiteindelijk is de aanpak van Nederland niet veel anders dan andere landen, met een kleine vertraging wellicht. Een gehele lockdown is ook niet een jaar vol te houden, en Nederland doet ook niet niets. Belangrijk daarbij zijn de testen en de conclusies die daaruit volgen; en dat is voor buitenstaanders lastig in te schatten omdat je niet precies weet wie/waar getest wordt.Géén kloon van tvlxd!![]()
heywoodu
![]()
Maar griep heeft hier niks mee te maken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:13 schreef Tris het volgende:
Zal het nu zo zijn dat iedereen volgend jaar een griepspuit krijgt?
Je weet namelijk nu niet of je wel of niet corona hebt of hebt gehad.
En niemand kan voorspellen wat er het volgend griepseizoen verwacht wordt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ik wel, NL-ers zijn naief wat dat betreft en vinden andere al snel overdrijven.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
tering wat een fucking DOM volk zijn we....ik had dit echt niet verwacht
Moeders die gewoon met elkaar + kind aanhang in de speeltuin bivakeren en weet ik het.
Las laatst al iemand die in dit topic zei dat mensen gewoon niet met een beetje vrijheid om kunnen gaan en er gewoon strikte regels moeten komen. Beperkt boodschappen it is en van en naar het werk, klaar.![]()
daarom zei rutte ook 'meestal' in zijn speech....quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:13 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Maar wanneer je wel weer opnieuw besmet kan raken, dan heeft het hele idee van groepsimmuniteit toch geen zin?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Kalmte en hysterie.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is nu het grote verschil tussen nederland en landen in "lockdown"?![]()
In lockdown krijg je een boete als je tegen de regels naar buiten gaat, of je wordt gerarresteerd, in het ergste geval.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is nu het grote verschil tussen nederland en landen in "lockdown"?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Precies en dat doe je door thuis te werken, niet naar de bouwmarkt gaan, niet met grote groepen bij elkaar komen, 1,5m afstand houden, en de zorg zijn werk laten doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar waarom, zoals Rutte gisteren zei het virus stoppen kan niet meer... het moet gecontroleerd verspreid worden.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Nee, niet gaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:10 schreef Fukushima het volgende:
ben ik nou gek?
Heb ik ook gehad met verenigingen.
Blijf je thuis, word je uitgelachen. Schijt.
Nu ligt het allemaal plat.
Ga er maar vanuit dat die workshop niet doorgaat. Zowel, zou ik niet gaan.![]()
Ja maar wat wil je als bijv. een coffeeshop een dag na de maatregelen weer opengaat voor blowers? Dan wijst het erop alsof de deskundigen vinden dat het wel kan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:11 schreef Rewimo het volgende:
Gewoon veel duidelijker zijn: het moet. Geen uitzonderingen of discussies. Punt.
Waarom zouden ze het anders doen?![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ja, daar is echt veel verwarring over. Veel artikelen die negatief zijn over herd immunity doen net alsof we het virus met een vliegtuig over het hele land gaan verspreiden of totaal geen maatregelen gaan treffen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ze zeggen herd immunity is gevaarlijk en de nederlanders proberen dat te doen, als alternatief stellen ze voor
[..]
Ik denk dat dat het zo verwarrend maakt in nederland zeggen we niet ga elkaar allemaal maar in het gezicht hoesten. We nemen de maatregelen maar zijn realistisch dat we het virus waarschijnlijk niet helemaal gaan tegenhouden.
Ik denk (en hoop) dat Rutte vooral bedoelde dat wij het niet buiten kunnnen houden en met constante monitoring het zo gecontroleerd mogelijk over ons heen laten gaan komen.
Al ben ik ook van mening dat wij totaal GEEN controle hebben en niet verder komen dan een hele grove schatting van het aantal besmettingen. Er moet een reset komen d.m.v. een tijdelijke lockdown.![]()
De intensiteit van binnenblijven. Voor de rest niet zo gek veel.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is nu het grote verschil tussen nederland en landen in "lockdown"?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Ja, maar wat is "gecontroleerd"? Dat kan te langzaam gaan maar ook te snel.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar waarom, zoals Rutte gisteren zei het virus stoppen kan niet meer... het moet gecontroleerd verspreid worden.
Je wil de zorg nu ontlasten, dus beperk je je contacten.
Voor mij geldt de regel nu "gedraag je alsof je besmet bent, gedraag je alsof anderen besmet zijn".![]()
Zelfde data, andere aanpak.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is nu het grote verschil tussen nederland en landen in "lockdown"?
Zal ook wel te maken hebben met hoe druk het in de ziekenhuizen is."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Immuniteit wel.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar griep heeft hier niks mee te maken.![]()
Landen in lockdown = alleen noodzakelijke bewegingen, alleen primaire (supermarkt, apotheek etc.) open, zo veel mogelijk binnen blijvenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Nederland = advies om binnen te blijven, meeste winkels nog open en momenteel ramvol met hele gezinnen die het als een soort vervroegde meivakantie zienOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Evenstar
![]()
Omdat ze willen voorkomen dat er straatdealers komen. Simpel.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:14 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja maar wat wil je als bijv. een coffeeshop een dag na de maatregelen weer opengaat voor blowers? Dan wijst het erop alsof de deskundigen vinden dat het wel kan.
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Als mensen alsnog contact maken met iedereen, is het niet meer gecontroleerd. Er mogen simpelweg niet te veel mensen tegelijk ziek worden. Anders kan de zorg het niet aan. En daarom moeten we elkaar zoveel mogelijk vermijden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:12 schreef Anton91 het volgende:
Maar waarom, zoals Rutte gisteren zei het virus stoppen kan niet meer... het moet gecontroleerd verspreid worden.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Niks van gemerkt.....quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met als gevolg dat een hele generatie verloren is gegaan.
Als een hele generatie wegvalt sterft de mensheid toch uit?
Dat is bij lange na niet gebeurd.Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.![]()
Welke is wat?quote:En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Die coffee-shops zijn niet open, ja kan alleen afhalen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:14 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja maar wat wil je als bijv. een coffeeshop een dag na de maatregelen weer opengaat voor blowers? Dan wijst het erop alsof de deskundigen vinden dat het wel kan.
Waarom zouden ze het anders doen?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Verdubbeling van bekende besmettingen in turkije.twitter:ragipsoylu twitterde op maandag 16-03-2020 om 21:53:30BREAKING — Turkey registers 29 new #coronavirus patients in single day, biggest increase to far.
Total number of patients in Turkey now stands at 47.
Turkish Health Minister says all of the patients are linked to foreign travel from US, Europe, and Middle East reageer retweetIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
heywoodu
![]()
Maar wat heeft het wel of niet geven van een griepprik te maken met bescherming tegen een totaal ander type virus?quote:Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Volgens mij kan je nog prima naar de bouwmarkt, maar doe het dan 's avonds als er geen kip is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Precies en dat doe je door thuis te werken, niet naar de bouwmarkt gaan, niet met grote groepen bij elkaar komen, 1,5m afstand houden, en de zorg zijn werk laten doen.![]()
Maar er moet wel een redelijk constante flow blijven van mensen die geïnfecteerd raken... Anders werkt het gecontroleerd verspreiden ook niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, maar wat is "gecontroleerd"? Dat kan te langzaam gaan maar ook te snel.
Je wil de zorg nu ontlasten, dus beperk je je contacten.
Voor mij geldt de regel nu "gedraag je alsof je besmet bent, gedraag je alsof anderen besmet zijn".![]()
Oh ja, zag ik gisteren ook op het nieuws. Een speeltuintje vol met kinderen en moeders.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:14 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik wel, NL-ers zijn naief wat dat betreft en vinden andere al snel overdrijven.
Moeders die gewoon met elkaar + kind aanhang in de speeltuin bivakeren en weet ik het.
Las laatst al iemand die in dit topic zei dat mensen gewoon niet met een beetje vrijheid om kunnen gaan en er gewoon strikte regels moeten komen. Beperkt boodschappen it is en van en naar het werk, klaar.
Maar die kinderen moeten nou eenmaal naar buiten en energie kwijt, zeiden ze. Nou ja, ik heb geen kinderen maar ik geloof het wel.![]()
Dat bij ons verjaardagen en BBQ's nog doorgaan, de IKEA, bouwmarkten en Action nog vollopen, mensen nog naar hun werk gaan (afgezien van noodzakelijke sectoren), etc.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is nu het grote verschil tussen nederland en landen in "lockdown"?![]()
Het lijkt me prima dat al die blowers zo veel mogelijk bij elkaar blijven.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Omdat ze willen voorkomen dat er straatdealers komen. Simpel.Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.![]()
Ik begreep om illegale straathandel te voorkomen. Lijkt mij verstandig.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:14 schreef Mar_an het volgende:
[..]
En hoe zit het met de andere niet essentiële winkels? Waarom gaan die niet dicht?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Omdat ze willen voorkomen dat er straatdealers komen. Simpel.![]()
Bbq? Half maart?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat bij ons verjaardagen en BBQ's nog doorgaan, de IKEA, bouwmarkten en Action nog vollopen, mensen nog naar hun werk gaan (afgezien van noodzakelijke sectoren), etc.![]()
Ah okay, dan snap ik daar 1 ding niet van, waarom zou je niet naar buiten gaan, zolang gewoon lekker alleen in een parkje gaat zitten oid. Ik snap het thuisblijven aspect er niet zo goed van. Of zien andere landen dat als enige mogelijkheid om mensen een beetje afstand te laten nemen van elkaar?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
In lockdown krijg je een boete als je tegen de regels naar buiten gaat, of je wordt gerarresteerd, in het ergste geval.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Straatdealers van de Zara zijn nog in ontwikkelingquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:16 schreef Mar_an het volgende:
[..]
En hoe zit het met de andere niet essentiële winkels? Waarom gaan die niet dicht?![]()
Omdat je meestal geen dealers hebt van bijvoorbeeld push up bh's.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:16 schreef Mar_an het volgende:
[..]
En hoe zit het met de andere niet essentiële winkels? Waarom gaan die niet dicht?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Evenstar
![]()
Denk dat met 3 simpele toevoeging wij al een prima lockdown light ket maximaal resultaat kunnen bereiken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:13 schreef Bosbeetle het volgende:
1) Niet essentiële winkels dicht om te voorkomen dat mensen het als een daguitje gaan zien.
2) Niet met meer dan 5 man bijelkaar komen.
3) Aantal mensen in supermarkt regulieren, zodat er niet 100 man tegelijk in een supermarkt kan lopen.![]()
Dank voor een bericht van gisteravond.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:15 schreef Slayage het volgende:
Verdubbeling van bekende besmettingen in turkije.twitter:ragipsoylu twitterde op maandag 16-03-2020 om 21:53:30BREAKING — Turkey registers 29 new #coronavirus patients in single day, biggest increase to far.
Total number of patients in Turkey now stands at 47.
Turkish Health Minister says all of the patients are linked to foreign travel from US, Europe, and Middle East reageer retweet
Om 11:00 NL-tijd komt Turkije met maatregelen. Tot dan zeer veel dingen verplicht gesloten."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Dat de markt in de Schilderswijk nog ontzettend druk is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat bij ons verjaardagen en BBQ's nog doorgaan, de IKEA, bouwmarkten en Action nog vollopen, mensen nog naar hun werk gaan (afgezien van noodzakelijke sectoren), etc.
https://www.ad.nl/den-haa(...)tps://www.google.nl/![]()
Weet niet of je het weer hebt gezien vandaag, maar gok dat de eerste barbecues nu wel van stal gehaald gaan worden ja.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
ga ik ook vanuit en ik ga ook niet mocht het doorgaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, niet gaan.
Heb ik ook gehad met verenigingen.
Blijf je thuis, word je uitgelachen. Schijt.
Nu ligt het allemaal plat.
Ga er maar vanuit dat die workshop niet doorgaat. Zowel, zou ik niet gaan.
ik denk ook dat die organisator denkt vanuit een financieel oogpunt, iedereen heeft er 8 tientjes voor neergelegd, hij heeft misschien al vlees ingekocht en e.d. en ziet het uitlopen op een fiasco.
nu boeit mij die 80 euro niet zozeer, maar ik als ik even optel wat de komende weken allemaal geannuleerd is/wordt ben ik al 500 euro kwijt aan uitjes die niet doorgaan.
Het is niet anders
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Zit er nu wel aan te denken overigensquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Omdat je meestal geen dealers hebt van bijvoorbeeld push up bh's.
"pssst meisje..."
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2020 10:18:52 ]![]()
Overigens merk ik wel bij mezelf hoeveel minder 'contact' je hebt door alleen al te gaan thuiswerken. Zoveel collega's die ook al hun contacten hebben via opvang, school, evenementen, etc, etc. Dat heb je nu niet meer.
En net als bij files, 20% minder auto's betekent vrijwel geen files. Kleine verminderingen kunnen grote effecten hebben.Géén kloon van tvlxd!![]()
Ze zijn wel open. Ik zag gisteren een rij van tientallen mensen (geen 1,5 meter afstand) toen ik langsliep en ze gingen steeds een voor een naar binnen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:15 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die coffee-shops zijn niet open, ja kan alleen afhalen.![]()
Geen idee of dit al gepost is:
https://www.washingtonpos(...)ld/corona-simulator/
zeker het lezen waard![]()
![]()
Waarschijnlijk omdat iedereen dan in de bank op een parkje gaat zitten, ineens.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ah okay, dan snap ik daar 1 ding niet van, waarom zou je niet naar buiten gaan, zolang gewoon lekker alleen in een parkje gaat zitten oid. Ik snap het thuisblijven aspect er niet zo goed van. Of zien andere landen dat als enige mogelijkheid om mensen een beetje afstand te laten nemen van elkaar?
Omdat mensen niet luisteren als het op een normale manier wordt gevraagd.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Dan zou het een op zich staande vaccinatie worden? Is die kans aanwezig?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar wat heeft het wel of niet geven van een griepprik te maken met bescherming tegen een totaal ander type virus?![]()
Evenstar
![]()
Dat is wat moet gebeuren en uiteindelijk ook (tijdelijk) gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:16 schreef Mar_an het volgende:
[..]
En hoe zit het met de andere niet essentiële winkels? Waarom gaan die niet dicht?![]()
En wat bedoel je met een reset in deze zin? Ik begrijp aan jouw reacties dat je de boel zo exact mogelijk in kaart wilt hebben maar ik weet niet wat je uiteindelijk met de kaart zou willen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, daar is echt veel verwarring over. Veel artikelen die negatief zijn over herd immunity doen net alsof we het virus met een vliegtuig over het hele land gaan verspreiden of totaal geen maatregelen gaan treffen.
Ik denk (en hoop) dat Rutte vooral bedoelde dat wij het niet buiten kunnnen houden en met constante monitoring het zo gecontroleerd mogelijk over ons heen laten gaan komen.
Al ben ik ook van mening dat wij totaal GEEN controle hebben en niet verder komen dan een hele grove schatting van het aantal besmettingen. Er moet een reset komen d.m.v. een tijdelijke lockdown.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Precies dit. Over 1 a 2 weken liggen de IC's vol door deze laksheid. Ook Herd Immunity dient geleidelijk te gebeuren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat met 3 simpele toevoeging wij al een prima lockdown light ket maximaal resultaat kunnen bereiken.
1) Niet essentiële winkels dicht om te voorkomen dat mensen het als een daguitje gaan zien.
3) Aantal mensen in supermarkt regulieren, zodat er niet 100 man tegelijk in een supermarkt kan lopen.![]()
Dat verklaart wel waarom ik een introverte zolderautist ben geworden. Ik werk al 6 jaar thuis.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef Montov het volgende:
Overigens merk ik wel bij mezelf hoeveel minder 'contact' je hebt door alleen al te gaan thuiswerken. Zoveel collega's die ook al hun contacten hebben via opvang, school, evenementen, etc, etc. Dat heb je nu niet meer.
En net als bij files, 20% minder auto's betekent vrijwel geen file's. Kleine verminderingen kunnen grote effecten hebben.
Halverwege de dag zit je nog in je ondergoed (of comfortabele kleren) en heb je nog steeds niet gedouched
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
https://www.geenstijl.nl/(...)tegen-gele-hoestjes/
Ronduit cynisch natuurlijk, maar denk dat hier een hele grote kern van waarheid in zit.
De manier ook waarop hij sprak, alsof papa even komt zeggen dat alle kinderen huisarrest hebben.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Die flow blijft er ook bij een lockdown wel, zolang je deuren niet gaat dichtspijkeren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar er moet wel een redelijk constante flow blijven van mensen die geïnfecteerd raken... Anders werkt het gecontroleerd verspreiden ook niet.![]()
Ja, contact met huisartsenpost gehad. Niet vanwege corona klachten, maar wel indirecte corona klachten.quote:
Straks telefonisch gesprek om te kijken wat er verder mogelijk is op dit moment omtrent GGZ.
Nu maar even weer dit topic wegleggen, want daar word het ook niet beter van.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zit er nu wel aan te denken overigens
"pssst meisje..."![]()
Ja en daarom is de kans op verspreiding ook veel minder, maar om helemaal niet meer buiten of in winkels te mogen komen is misschien nog niet nodig vind ik. Ook gezien het feit dat ziekenhuizen het nu nog kunnen behappen en we dan toch nog wat verspreiding hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef Montov het volgende:
En net als bij files, 20% minder auto's betekent vrijwel geen file's. Kleine verminderingen kunnen grote effecten hebben.![]()
vrienden van ons denken dit ook, maar hebben net een huis gekocht en hebben heeeeel veel spullen nodig. die zijn nu bouwmaterialen aan het hamsterenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is wat moet gebeuren en uiteindelijk ook (tijdelijk) gaat gebeuren.
twitter:OlafGersemann twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 10:17:25Von den ersten 13 #Coronavirus-Toten waren alle älter als 65 Jahre, zeigt der neue Tagesbericht des RKI.
Zum Vergleich: 83% der Infizierten in Deutschland sind UNTER 60.
@welt https://t.co/8UGvN4YzWV reageer retweet![]()
![]()
Precies. En op basis van doden per dag en IC-opnames valt redelijk in te schatten of de verspreiding te snel of te langzaam gaat, en kunnen indien nodig de maatregelen aangepast worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar er moet wel een redelijk constante flow blijven van mensen die geïnfecteerd raken... Anders werkt het gecontroleerd verspreiden ook niet.Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.![]()
Haha super grappig inderdaad.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Omdat je meestal geen dealers hebt van bijvoorbeeld push up bh's.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Omdat je meestal geen dealers hebt van bijvoorbeeld push up bh's.![]()
![]()
dus eigenlijk verandert er niks? het virus verspreidt zich niet eens langzamer volgens mij ondanks de <100 mensen regel.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat bij ons verjaardagen en BBQ's nog doorgaan, de IKEA, bouwmarkten en Action nog vollopen, mensen nog naar hun werk gaan (afgezien van noodzakelijke sectoren), etc.![]()
Ah dan zie ik een lockdown in hoe ik me gedraagquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Landen in lockdown = alleen noodzakelijke bewegingen, alleen primaire (supermarkt, apotheek etc.) open, zo veel mogelijk binnen blijven
Nederland = advies om binnen te blijven, meeste winkels nog open en momenteel ramvol met hele gezinnen die het als een soort vervroegde meivakantie zienMaar blijkbaar zien andere nederlanders dat anders.
Ik ben alleen van mening dat dat binnenblijven raar is, stukje fietsen besmet je niemand mee.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Weet je zeker dat dat niet was om af te halen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ze zijn wel open. Ik zag gisteren een rij van tientallen mensen (geen 1,5 meter afstand) toen ik langsliep en ze gingen steeds een voor een naar binnen.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
De GGZ hier heeft alleen nog telefonisch contact. Zal met crisissituaties anders zijn, maar bellen kan altijd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja, contact met huisartsenpost gehad. Niet vanwege corona klachten, maar wel indirecte corona klachten.
Straks telefonisch gesprek om te kijken wat er verder mogelijk is op dit moment omtrent GGZ.
Nu maar even weer dit topic wegleggen, want daar word het ook niet beter van.![]()
Ze willen mensen zo veilig en gezond mogelijk hebben, dus ik neem aan dat er wel een soort van goede reden achter zit om alles zo aan te pakken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Precies dit. Over 1 a 2 weken liggen de IC's vol door deze laksheid. Ook Herd Immunity dient geleidelijk te gebeuren.![]()
Evenstar
![]()
Dan weet je precies of in ieder geval beter wat er op je af gaat komen. Nu hebben wij werkelijk geen idee. Je weet dus niet of je ziekenhuis capaciteit voldoende is. Het virus was al veel eerder in het land dan dat ze het hebben gevonden. Ze hebben duizenden mensen niet getest, ze hebben geen idee waar ongeteste brandhaarden zitten etc.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En wat bedoel je met een reset in deze zin? Ik begrijp aan jouw reacties dat je de boel zo exact mogelijk in kaart wilt hebben maar ik weet niet wat je uiteindelijk met de kaart zou willen?
Hoe kan je spreken van gecontroleerd over ons heen laten komen als je niet weet hoeveel besmettingen er zijn?![]()
Zalig BBQ'en ja met temperaturen die een paar dagen overdag rond de 15 en 's nachts rond de 5 en daarna overdag rond de 10 en 's nachts onder nul liggen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Weet niet of je het weer hebt gezien vandaag, maar gok dat de eerste barbecues nu wel van stal gehaald gaan worden ja."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ik vind het net een verkapte zomervakantie.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:20 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
dus eigenlijk verandert er niks? het virus verspreidt zich niet eens langzamer volgens mij ondanks de <100 mensen regel.
Scholen zijn dan wel dicht, maar de rest is open![]()
![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:OlafGersemann twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 10:17:25Von den ersten 13 #Coronavirus-Toten waren alle älter als 65 Jahre, zeigt der neue Tagesbericht des RKI.
Zum Vergleich: 83% der Infizierten in Deutschland sind UNTER 60.
@:welt https://t.co/8UGvN4YzWV reageer retweet![]()
![]()
het kan wel helpen in de zin van dat je geen griep en Corona krijgt in 1 seizoen of tegelijkquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar wat heeft het wel of niet geven van een griepprik te maken met bescherming tegen een totaal ander type virus?![]()
klopt, maar als dat alles was, geen probleem natuurlijk. blijkbaar kunnen we niet omgaan met deze vrijheden en is het straks helemaal niets meerquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ah dan zie ik geen lockdown en hoe ik me gedraagMaar blijkbaar zien andere nederlanders dat anders.
Ik ben alleen van mening dat dat binnenblijven raar is, stukje fietsen besmet je niemand mee.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Als je het echt in lockdown wil gaan, moet je het ook kunnen controleren. Die mensen zijn er niet.
Hoe bewijs je dat je naar de supermarkt moet en ook gaat. Hoe bewijs je dat je werk noodzakelijk is, hoe is dit te controleren?
Mensen zouden een lockdown vorige week al niet gepikt hebben en nu denk ik ook nog niet.
Dus leuk zo'n lockdown, maar dan moeten er wel mensen zijn die luisteren.
En daar zijn de Nederlanders niet perse goed in.![]()
Prima plan en zie ik ook nog wel gebeurenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat met 3 simpele toevoeging wij al een prima lockdown light ket maximaal resultaat kunnen bereiken.
3) Aantal mensen in supermarkt regulieren, zodat er niet 100 man tegelijk in een supermarkt kan lopen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Precies, enige nadeel is dat het vrij lang kan duren voordat mensen er last van hebben. Dus we moeten niet met z'n allen in paniek raken en ik denk dat dit op dit moment wel een goede strategie is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:20 schreef Kaji het volgende:
[..]
Precies. En op basis van doden per dag en IC-opnames valt redelijk in te schatten of de verspreiding te snel of te langzaam gaat, en kunnen indien nodig de maatregelen aangepast worden.![]()
Er moeten toch mensen besmet raken, anders werkt de aanpak ook weer nietquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Dat de markt in de Schilderswijk nog ontzettend druk is.
https://www.ad.nl/den-haa(...)tps://www.google.nl/... maar wat een domheid weer
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Gaat ook niet om stukje fietsen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ah dan zie ik geen lockdown en hoe ik me gedraagMaar blijkbaar zien andere nederlanders dat anders.
Ik ben alleen van mening dat dat binnenblijven raar is, stukje fietsen besmet je niemand mee.![]()
dit is denk ik wel organisatorisch een probleem ja. de capaciteit is er niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:22 schreef Cue_ het volgende:
Als je het echt in lockdown wil gaan, moet je het ook kunnen controleren. Die mensen zijn er niet.
Hoe bewijs je dat je naar de supermarkt moet en ook gaat. Hoe bewijs je dat je werk noodzakelijk is, hoe is dit te controleren?
Mensen zouden een lockdown vorige week al niet gepikt hebben en nu denk ik ook nog niet.
En daar zijn de Nederlanders niet perse goed in.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Precies. Je hoort dan mensen zeggen, gewoon lekker naar het strand gaan. Dat is opzich prima...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:22 schreef Fukushima het volgende:
[..]
klopt, maar als dat alles was, geen probleem natuurlijk. blijkbaar kunnen we niet omgaan met deze vrijheden en is het straks helemaal niets meer
...Behalve dan als je allemaal in de trein gaat zitten om naar het strand te komen. En dan halverwege nog even naar de appie voor wat picknick spulletjes.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Lag om 2200 uur al in mijn nest jonguhquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dank voor een bericht van gisteravond.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Alleen buiten fietsen of lopen zou ook geen probleem moeten zijn. Probleem is alleen dat nu een hoop mensen dus als alternatief gezinsuitje lekker naar de meubelboulevard gaan waardoor je dus precies het tegenovergestelde bereikt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben alleen van mening dat dat binnenblijven raar is, stukje fietsen besmet je niemand mee.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Vanaf dit jaar weer de griepprik nemen denk ik 😅quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
het kan wel helpen in de zin van dat je geen griep en Corona krijgt in 1 seizoen of tegelijk
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2020 10:23:59 ]![]()
Dan zou dat toch al lang zijn gebeurd, als dat kon.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:10 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Kon ik het maar![]()
Er zijn testen, het moet alleen zo gemaakt worden dat het publiek het zelf kan.
Als je een leek bent (net zo als ik) lijkt me dit één van de meest overbodige opmerkingen die er zijn.
Net zoiets als: "Ze moeten een auto uitvinden die op water rijdt".Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.![]()
zou zomaar van het weekend ingevoerd kunnen worden, is nog wel behapbaarquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
3) Aantal mensen in supermarkt regulieren, zodat er niet 100 man tegelijk in een supermarkt kan lopen.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Nee, precies. Dat kan/mag ook gewoon. Het wordt anders als je met de hele wijk in de speeltuin gaat hangen met je kinderen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben alleen van mening dat dat binnenblijven raar is, stukje fietsen besmet je niemand mee.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Om af te halen moet je wel naar binnen, natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ze zijn wel open. Ik zag gisteren een rij van tientallen mensen (geen 1,5 meter afstand) toen ik langsliep en ze gingen steeds een voor een naar binnen.
Maar daar mag je dus niet blijven.
Kopen en weer weg.![]()
Het is Gods wil als je ziek wordt, zeggen sommige mensen daar. Zelf weten toch.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er moeten toch mensen besmet raken, anders werkt de aanpak ook weer niet... maar wat een domheid weer
![]()
Waarom verplichten landen dan mensen om binnen te blijven.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gaat ook niet om stukje fietsen.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
We kunnen zo'n 45.000 militairen / reservisten oproepen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:22 schreef Cue_ het volgende:
En daar zijn de Nederlanders niet perse goed in.![]()
....en nog even naar de Ikea voor badlakens.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Precies. Je hoort dan mensen zeggen, gewoon lekker naar het strand gaan. Dat is opzich prima...
...Behalve dan als je allemaal in de trein gaat zitten om naar het strand te komen. En dan halverwege nog even naar de appie voor wat picknick spulletjes.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
bron?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:23 schreef Fukushima het volgende:
[..]
dit is denk ik wel organisatorisch een probleem ja. de capaciteit is er niet.![]()
Het is feitelijk een openlucht supermarkt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef Jano9 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/den-haa(...)tps://www.google.nl/Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Om dan met 10 man op de stoep te staan smoezelen, Tsja, zal wel aan mij liggen dat ik het bijzonder vind.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Om af te halen moet je wel naar binnen, natuurlijk.
Maar daar mag je dus niet blijven.
Kopen en weer weg.![]()
Klopt, hier ook. Nouja het is geen crisis. Maar zou het fijn vinden als ik er wel met iemand over kan praten. Desnoods telefonisch of via Skype oid.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:21 schreef Tris het volgende:
[..]
De GGZ hier heeft alleen nog telefonisch contact. Zal met crisissituaties anders zijn, maar bellen kan altijd.![]()
Yuppiequote:Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4![]()
Heb je verdomme met een beetje pech influenza en corona gelijkertijdquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
het kan wel helpen in de zin van dat je geen griep en Corona krijgt in 1 seizoen of tegelijk
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
geen bron, mijn gevoel.quote:
wij zijn niet echt een volk wat hier zomaar naar gaat luisteren denk ik, er zal dus flink wat politie nodig zijn.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Die willen de besmettingen helemaal afvlakken. Zolang je accepteert dat mensen buiten blijven komen, accepteer je daarmee het risico dat het aantal besmettingen sneller stijgt dan bij volledige isolatie.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Waarom verplichten landen dan mensen om binnen te blijven.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Dat denk ik ook en gewoon niet in een groep samen komen. Tenzij het echt niet anders kan. En voor medisch zorg ook niet nodig. Een foto van een wond kan je ook mailen enz. Scheelt deze top luitjes ook weer tijd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Prima plan en zie ik ook nog wel gebeurenWordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Heeft iemand een idee hoe de scholen omgaan met onderstaande situatie:
Gescheiden ouders; vader woont andere kant van het land en moeder werkt in de zorg. 3 kinderen van 3 tot 10 jaar.
Momenteel vangen mijn ouders dit dus op, vind ik zeer vreemd![]()
Uiteraard. Als het moet, zijn ze er zo hoor.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:26 schreef Fukushima het volgende:
[..]
geen bron, mijn gevoel.
wij zijn niet echt een volk wat hier zomaar naar gaat luisteren denk ik, er zal dus flink wat politie nodig zijn.![]()
Omdat er veel mensen niet luisteren naar adviezen maar dom doordoen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Waarom verplichten landen dan mensen om binnen te blijven.
Als iedereen zich aanpast en nadenkt hoeft er geen lockdown te komen.
Maar als ik gister hier al lees dat iemand wil winkelen want daar word je blij van in deze sombere tijd. Tja.......![]()
1 ouder gezin, vitaal beroep -> opvang op school.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:26 schreef byah het volgende:
Gescheiden ouders; vader woont andere kant van het land en moeder werkt in de zorg. 3 kinderen van 3 tot 10 jaar.
Momenteel vangen mijn ouders dit dus op, vind ik zeer vreemd
oppassen door mensen die in de risicogroep vallen lijkt mij niet verstandigEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Had begrepen dat ze daar coulant mee omgaan?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:26 schreef byah het volgende:
Momenteel vangen mijn ouders dit dus op, vind ik zeer vreemdWordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Gods wil?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef Jano9 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/den-haa(...)tps://www.google.nl/![]()
Met willens en wetens je er niks van aantrekken is in feite gewoon hetzelfde als expres het virus verspreiden.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Je kind kan gewoon naar de opvang als jij in de zorg werkt. Er hoeft maar 1 ouder in de zorg te werken voor de opvang.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:26 schreef byah het volgende:
Momenteel vangen mijn ouders dit dus op, vind ik zeer vreemd"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Nou, als ik het goed begrijp, kan je als je in de zorg werkt gebruik maken van kinderopvang op school.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:26 schreef byah het volgende:
Momenteel vangen mijn ouders dit dus op, vind ik zeer vreemd
...en voor de kleinste nog de kinderopvang.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Zodra één ouder een vitaal beroep heeft, kun je al aanspraak maken op de opvang.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:26 schreef byah het volgende:
Momenteel vangen mijn ouders dit dus op, vind ik zeer vreemdOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Die brandhaarden die er dan al tijden zouden zijn hebben er tot op dit moment niet voor gezorgd dat ons zorgsysteem overbelast is geraakt. Voordeel daarvan is dat dan hopelijk al veel mensen het virus gehad zouden moeten hebben zonder er klachten van te krijgen...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dan weet je precies of in ieder geval beter wat er op je af gaat komen. Nu hebben wij werkelijk geen idee. Je weet dus niet of je ziekenhuis capaciteit voldoende is. Het virus was al veel eerder in het land dan dat ze het hebben gevonden. Ze hebben duizenden mensen niet getest, ze hebben geen idee waar ongeteste brandhaarden zitten etc.
Hoe kan je spreken van gecontroleerd over ons heen laten komen als je niet weet hoeveel besmettingen er zijn?
Het is nu volgens mij drie weken na carnaval, dan kun je vrij zeker stellen dat je die soecifieke incubatietijd al wel hebt gehad voor een zeer grote potentiële besmettingshaard. Daarna zijn er al allerlei maatregelen getroffen waar het gros van de mensen zich aan heeft gehouden en in ieder geval de contacten flink zijn beperkt.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Die luisteren ook niet naar een lockdown tenzij de politie in hun straat patroullieert.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:27 schreef Tris het volgende:
[..]
Omdat er veel mensen niet luisteren naar adviezen maar dom doordoen.
Als iedereen zich aanpast en nadenkt hoeft er geen lockdown te komen.
Maar als ik gister hier al lees dat iemand wil winkelen want daar word je blij van in deze sombere tijd. Tja.......En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
iran zit flink in de shit
nos
8 MINUTEN GELEDEN
Iran laat 85.000 gevangenen tijdelijk vrij
Iran heeft 85.000 gevangenen tijdelijk op vrije voeten gesteld om verdere verspreiding van het coronavirus in te dammen. Onder hen zijn ook politieke gevangenen, heeft een woordvoerder van de rechterlijke macht bevestigd.
Volgens hem zat ongeveer de helft van diegenen die zijn vrijgelaten, vast vanwege 'veiligheidsdelicten'. Of de overige vrijgelatenen om politieke redenen vastzaten, maakte hij niet bekend. Voor de gedetineerden die vast blijven zitten, worden aanvullende maatregelen genomen tegen corona, laten de autoriteiten weten.
In de steden Mashhad en Qom hebben sjiitische gelovigen gisteravond twee heiligdommen bestormd die vanwege corona zijn gesloten voor het publiek. In deze twee heilige plaatsen voor sjiieten bidden normaal gesproken dag en nacht gelovigen afkomstig uit het hele Midden-Oosten. Daarbij worden de graftombes aangeraakt en gekust. Vanwege het gevaar van besmetting hebben de gezondheidsautoriteiten de heiligdommen gesloten, tot grote woede van fanatieke gelovigen.![]()
In Belgie laten ze gevangenen mondkapjes maken. In de gevangenis van Oudenaarden kunnen ze er 600 per dag maken.
https://www.demorgen.be/n(...)kers-maken~be5baf93/![]()
Totale onzin, makkelijke reactie die je kon verwachten. De economie van Frankrijk gaat volledig op zijn gat (en die was al kut) Macron gaat sowieso verliezen hoor.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:19 schreef Red_85 het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)tegen-gele-hoestjes/
Ronduit cynisch natuurlijk, maar denk dat hier een hele grote kern van waarheid in zit.
De manier ook waarop hij sprak, alsof papa even komt zeggen dat alle kinderen huisarrest hebben.![]()
Het is meer dat sommige mensen hun eigen welzijn belangrijker achten dan die van de groepquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:27 schreef Tris het volgende:
Omdat er veel mensen niet luisteren naar adviezen maar dom doordoen.
Dat ze al gek worden van één dagje binnen zitten weegt in hun hoofd op tegen de risico's die ze de groep hiermee opleggen...
Daar is een naam voor![]()
Daarom ook een lockdown, sommige mensen trekken zich niks van deze maatregelen aan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gods wil?![]()
Met willens en wetens je er niks van aantrekken is in feite gewoon hetzelfde als expres het virus verspreiden.![]()
Ik vermoed eerder dat ze op hun beurt staan te wachten. Eén eruit, één erin.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:25 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Om dan met 10 man op de stoep te staan smoezelen, Tsja, zal wel aan mij liggen dat ik het bijzonder vind.![]()
Dat doen ze in Lanzerrote wel degelijk, hoor?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die luisteren ook niet naar een lockdown tenzij de politie in hun straat patroullieert.
Mensen die ik ken kregen bijna een boete omdat ze met zijn tweetjes de hond uitlieten.
Ze wisten toen nog niet dat dat ook maar met 1 persoon tegelijk mocht.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Streng gelovigen en ziektes verspreiden, noem een meer iconisch duo.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:28 schreef bitterbal het volgende:
iran zit flink in de shit
nos
8 MINUTEN GELEDEN
Iran laat 85.000 gevangenen tijdelijk vrij
Iran heeft 85.000 gevangenen tijdelijk op vrije voeten gesteld om verdere verspreiding van het coronavirus in te dammen. Onder hen zijn ook politieke gevangenen, heeft een woordvoerder van de rechterlijke macht bevestigd.
Volgens hem zat ongeveer de helft van diegenen die zijn vrijgelaten, vast vanwege 'veiligheidsdelicten'. Of de overige vrijgelatenen om politieke redenen vastzaten, maakte hij niet bekend. Voor de gedetineerden die vast blijven zitten, worden aanvullende maatregelen genomen tegen corona, laten de autoriteiten weten.
In de steden Mashhad en Qom hebben sjiitische gelovigen gisteravond twee heiligdommen bestormd die vanwege corona zijn gesloten voor het publiek. In deze twee heilige plaatsen voor sjiieten bidden normaal gesproken dag en nacht gelovigen afkomstig uit het hele Midden-Oosten. Daarbij worden de graftombes aangeraakt en gekust. Vanwege het gevaar van besmetting hebben de gezondheidsautoriteiten de heiligdommen gesloten, tot grote woede van fanatieke gelovigen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Evenstar
![]()
Als je ex de kinderen heeft dan horen ze gewoon opvang aan te bieden. Geen twijfel of discussie mogelijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:26 schreef byah het volgende:
Momenteel vangen mijn ouders dit dus op, vind ik zeer vreemd![]()
Hoe triest ook maar schijnbaar is dat nodig. Lijkt me vreselijk als het door het domme handelen van mensen zover moet komen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die luisteren ook niet naar een lockdown tenzij de politie in hun straat patroullieert.![]()
FOK!ers in zelfquarantaine mss?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Streng gelovigen en ziektes verspreiden, noem een meer iconisch duo.![]()
ja in een één-ouder gezin, als de partner geen vitaal beroep heeft kan je uiteraard geen gebruik maken hiervan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:28 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zodra één ouder een vitaal beroep heeft, kun je al aanspraak maken op de opvang.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iemand beelden van frankrijk vanochtend?![]()
We moeten het met name hebben van de good wil van mensen lijkt me.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:22 schreef Cue_ het volgende:
En daar zijn de Nederlanders niet perse goed in.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Diegene doelt op mij. Grappig hoe woorden worden verdraaid. Ik fiets straks naar de stad, lekker in de zon, een boek kopen en misschien ook eten afhalen. Houd wel 1,5 meter afstand. Was m’n handen enzo. Dat mag gewoon. Als de premier met andere maatregelen komt dan luister ik daar natuurlijk wel naar.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die luisteren ook niet naar een lockdown tenzij de politie in hun straat patroullieert.![]()
Dat is ook de cultuur. Daar verander je nu niets aan, naar mijn ervaring zijn veel mensen uit Oost-Aziatische landen gewoon veel meer gedisciplineerd. Collectivistische mindset ook waar hier in Nederland de focus op het individu ligt en men doet waar men zin in heeft, dan is zo'n bevolking ook veel moeilijker te controleren. Ik denk bv. niet dat ook maar één iemand het in zijn hoofd haalde in Zuid-Korea of Hong Kong om "Lockdownparty's" te gaan organiseren. Afgaande om mijn ervaring met mensen uit dergelijke landen (vooral Zuid Koreanen) die doen wat er gevraagd wordt, direct. Dat maakt natuurlijk een heel verschil. Als de overheid daar iets vraagt van de bevolking wordt dat gedaan, hier wordt een beetje gelachen en trekt men hun eigen plan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:09 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Hong Kong heeft ook geen lockdown ofzo. Mensen zijn daar wel veel minder egoïstisch en arrogant dan hier. En veel meer oplettend. Gevolg? Zelfs de restaurants zijn nog open.
https://www.volkskrant.nl(...)reep-houdt~b8cf1979/
Tada.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:31 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ja in een één-ouder gezin, als de partner geen vitaal beroep heeft kan je uiteraard geen gebruik maken hiervan.AD https://www.ad.nl/buitenl(...)al-beroep~a334844b0/quote:Ook kinderen waarvan slechts één ouder een vitaal beroep heeft, hebben recht op opvang. Er bestaat verwarring over de maatregelen nu de scholen en kinderdagverblijven dicht zijn. Veel scholen en kinderopvanglocaties denken dat ze alleen kinderen met twee ouders in vitale sectoren hoeven op te vangen.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik wil het weten. Wat is het?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:29 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Het is meer dat sommige mensen hun eigen welzijn belangrijker achten dan die van de groep
Dat ze al gek worden van één dagje binnen zitten weegt in hun hoofd op tegen de risico's die ze de groep hiermee opleggen...
Daar is een naam voor![]()
Sterker nog; binnen blijven verhoogd het risico op ziek worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben alleen van mening dat dat binnenblijven raar is, stukje fietsen besmet je niemand mee.
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-beweging~a657189d/![]()
Het probleem is dat jij niet de enige bent die zo denkt....En als je dat boek dan ontvang nadat de kassiere het gescanned heeft. Ontsmet je het dan? Of de deurklink van de winkel?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:31 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Diegene doelt op mij. Grappig hoe woorden worden verdraaid. Ik fiets straks naar de stad, lekker in de zon, een boek kopen en misschien ook eten afhalen. Houd wel 1,5 meter afstand. Was m’n handen enzo. Dat mag gewoon. Als de premier met andere maatregelen komt dan luister ik daar natuurlijk wel naar.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Mensen nemen het echt NIET serieus man... Mijn werk ook, mensen gaan weer langzamerhand op kantoor werken want 'ja we moeten wel productie maken'.
Hier buiten zie ik mensen heggen snoeien op korte afstand van elkaar. In de stad was het behoorlijk druk. Coffeeshops gaan weer open.
We gaan in Nederland echt harde klappen krijgen. Mensen kunnen hier gewoon niet stilzitten. Dat gaat nog wat worden als je gevraagd word een tijd in quarantaine te zitten.![]()
Leuk dat je je aangesproken voelt maar het ging niet om jouquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:31 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Diegene doelt op mij. Grappig hoe woorden worden verdraaid. Ik fiets straks naar de stad, lekker in de zon, een boek kopen en misschien ook eten afhalen. Houd wel 1,5 meter afstand. Was m’n handen enzo. Dat mag gewoon. Als de premier met andere maatregelen komt dan luister ik daar natuurlijk wel naar.![]()
![]()
Ik liep gisteravond langs een coffeeshop, ik zag het gebeuren. Toen dacht ik nog dat het illegaal was omdat ik dacht dat ze nog gesloten waren, maar toen bleek een afhaalpunt geopend.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vermoed eerder dat ze op hun beurt staan te wachten. Eén eruit, één erin.![]()
Geen idee of dat allang zou zijn gebeurd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dan zou dat toch al lang zijn gebeurd, als dat kon.
Als je een leek bent (net zo als ik) lijkt me dit één van de meest overbodige opmerkingen die er zijn.
Net zoiets als: "Ze moeten een auto uitvinden die op water rijdt".
Hoezo is het net zo onmogelijk als een auto die op water rijdt? Je kan tegenwoordig jezelf ook testen op baarmoederk. Je levert het wel in, maar het kan wel...A child is born with no state of mind.![]()
Doe jij dit bij je boodschappen? Vraag je dit ook aan de mensen die hier roepen dat ze wel boeken via bol bestellen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het probleem is dat jij niet de enige bent die zo denkt....En als je dat boek dan ontvang nadat de kassiere het gescanned heeft. Ontsmet je het dan? Of de deurklink van de winkel?![]()
Knap dat je een artikel plaatst en daar alsnog zelf de verkeerde conclusie uithaalt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Sterker nog; binnen blijven verhoogd het risico op ziek worden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-beweging~a657189d/"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Tja ik zou gewoon binnen blijven.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:28 schreef Aurelius het volgende:
Zo met de kinderen naar het park. Frisse neus halen. Wel afstand houden.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Evenstar
![]()
Ja, de eerste "carnaval golf“ is klaar, maar wanneer denk je dat de mensen die daarna door die carnavalvierders besmet zijn komen? Wanneer denk je dat de mensen die besmet zijn door terugkerende vakantiegangers (en diegenen die zij weer hebben besmet) komen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die brandhaarden die er dan al tijden zouden zijn hebben er tot op dit moment niet voor gezorgd dat ons zorgsysteem overbelast is geraakt. Voordeel daarvan is dat dan hopelijk al veel mensen het virus gehad zouden moeten hebben zonder er klachten van te krijgen...
Het is nu volgens mij drie weken na carnaval, dan kun je vrij zeker stellen dat je die soecifieke incubatietijd al wel hebt gehad voor een zeer grote potentiële besmettingshaard. Daarna zijn er al allerlei maatregelen getroffen waar het gros van de mensen zich aan heeft gehouden en in ieder geval de contacten flink zijn beperkt.
Zaterdag zeiden ze 40 a 50 op IC, zondag werd dat 50 a 60, gisteren 96. Nou is de kans aanwezig dat de cijfers van zaterdag en zondag niet accuraat zijn, maar dan nog kan het snel gaan.
Verdubbeling iedere 4 dagen kan er voor zorgen dat wij over 16 dagen met 1600 IC patiënten zitten.
Zeg niet dat het gaat gebeuren, maar die kans is in ieder geval wel aanwezig.![]()
Hier heeft mijn baas morgen een crisisvergadering gepland terwijl we allemaal mooi van thuis kunnen werken.
Omzet is veel belangrijker dan de gezondheid van de werknemers.![]()
![]()
twitter:DeSpeld twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 10:04:28Goed nieuws! Dierenmarkt in Wuhan kan bijna weer open https://t.co/trzQAS3qcV reageer retweet
![]()
Hoelang blijft het virus dan leven op artikelen?
Hoor daar eigenlijk nooit iets over en op fok al regelmatig gelezen over ontsmetten van producten enzo.![]()
Weer vleermuizen etenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:36 schreef Momo het volgende:
twitter:DeSpeld twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 10:04:28Goed nieuws! Dierenmarkt in Wuhan kan bijna weer open https://t.co/trzQAS3qcV reageer retweet
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Dit is ook wel iets om te melden als je het over risicogroepen hebt.
SARS
Abstract
Severe acute respiratory syndrome coronavirus (SARS-CoV) is a highly pathogenic emergent virus which replicates in cells that can express ABH histo-blood group antigens. The heavily glycosylated SARS-CoV spike (S) protein binds to angiotensin-converting enzyme 2 which serves as a cellular receptor. Epidemiological analysis of a hospital outbreak in Hong Kong revealed that blood group O was associated with a low risk of infection. In this study, we used a cellular model of adhesion to investigate whether natural antibodies of the ABO system could block the S protein and angiotensin-converting enzyme 2 interaction. To this aim, a C-terminally EGFP-tagged S protein was expressed in chinese hamster ovary cells cotransfected with an alpha1,2-fucosyltransferase and an A-transferase in order to coexpress the S glycoprotein ectodomain and the A antigen at the cell surface. We observed that the S protein/angiotensin-converting enzyme 2-dependent adhesion of these cells to an angiotensin-converting enzyme 2 expressing cell line was specifically inhibited by either a monoclonal or human natural anti-A antibodies, indicating that these antibodies may block the interaction between the virus and its receptor, thereby providing protection. In order to more fully appreciate the potential effect of the ABO polymorphism on the epidemiology of SARS, we built a mathematical model of the virus transmission dynamics that takes into account the protective effect of ABO natural antibodies. The model indicated that the ABO polymorphism could contribute to substantially reduce the virus transmission, affecting both the number of infected individuals and the kinetics of the epidemic.
COVID-19
CONCLUSION
People with blood group A have a significantly higher risk for acquiring COVID-19 compared with non-A blood groups, whereas blood group O has a significantly lower risk for the infection compared with non-O blood groups.![]()
Wmb hoeven bouwmarkten e.d. niet dicht,maar geen hele gezinnen toelaten.
Als je een potje verf moet hebben, hoef je toch niet vrouw en kinderen mee te slepen!
Ik zou, als ik een bouwmarkt runde, nu gewoon als maatregel nemen dat kinderen niet toegelaten worden. Want die zitten letterlijk overal aan.
Scheelt ook in 't aantal bezoekers.![]()
zo'n 8 acht of gladde oppervlakken, op karton en papier en zo minder langquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:36 schreef Cue_ het volgende:
Hoor daar eigenlijk nooit iets over en op fok al regelmatig gelezen over ontsmetten van producten enzo.![]()
Tot 3 dagen op gladde oppervlakken als plastics en metaal (koper niet).quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:36 schreef Cue_ het volgende:
Hoor daar eigenlijk nooit iets over en op fok al regelmatig gelezen over ontsmetten van producten enzo.
Tot 24 uur op karton.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het probleem is dat jij niet de enige bent die zo denkt....En als je dat boek dan ontvang nadat de kassiere het gescanned heeft. Ontsmet je het dan? Of de deurklink van de winkel?Heb je zelf ook nog wat gehaaldquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:33 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ik liep gisteravond langs een coffeeshop, ik zag het gebeuren. Toen dacht ik nog dat het illegaal was omdat ik dacht dat ze nog gesloten waren, maar toen bleek een afhaalpunt geopend.?
https://www.bright.nl/nie(...)akketjes-en-de-luchtquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:36 schreef Cue_ het volgende:
Hoor daar eigenlijk nooit iets over en op fok al regelmatig gelezen over ontsmetten van producten enzo.JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."![]()
Nee die mensen zijn gek.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:10 schreef Fukushima het volgende:
ben ik nou gek?![]()
![]()
Positief! Kunnen al die mensen tenminste zich weer voorzien in hun behoefte voor slangenogen, zebralever, hondenpoten en uiteraard de bekende vleermuizensoepquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:36 schreef Momo het volgende:
![]()
![]()
Evenstar
![]()
Oh, zo maar eens rondje IKEA doen dan! Go team-Oquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:36 schreef _I het volgende:
Dit is ook wel iets om te melden als je het over risicogroepen hebt.
SARS
Abstract
Severe acute respiratory syndrome coronavirus (SARS-CoV) is a highly pathogenic emergent virus which replicates in cells that can express ABH histo-blood group antigens. The heavily glycosylated SARS-CoV spike (S) protein binds to angiotensin-converting enzyme 2 which serves as a cellular receptor. Epidemiological analysis of a hospital outbreak in Hong Kong revealed that blood group O was associated with a low risk of infection. In this study, we used a cellular model of adhesion to investigate whether natural antibodies of the ABO system could block the S protein and angiotensin-converting enzyme 2 interaction. To this aim, a C-terminally EGFP-tagged S protein was expressed in chinese hamster ovary cells cotransfected with an alpha1,2-fucosyltransferase and an A-transferase in order to coexpress the S glycoprotein ectodomain and the A antigen at the cell surface. We observed that the S protein/angiotensin-converting enzyme 2-dependent adhesion of these cells to an angiotensin-converting enzyme 2 expressing cell line was specifically inhibited by either a monoclonal or human natural anti-A antibodies, indicating that these antibodies may block the interaction between the virus and its receptor, thereby providing protection. In order to more fully appreciate the potential effect of the ABO polymorphism on the epidemiology of SARS, we built a mathematical model of the virus transmission dynamics that takes into account the protective effect of ABO natural antibodies. The model indicated that the ABO polymorphism could contribute to substantially reduce the virus transmission, affecting both the number of infected individuals and the kinetics of the epidemic.
COVID-19
CONCLUSION
People with blood group A have a significantly higher risk for acquiring COVID-19 compared with non-A blood groups, whereas blood group O has a significantly lower risk for the infection compared with non-O blood groups.
Vraag me af hoe dat kan. Interessant.![]()
En, (ja daar heb je er weer) een verbod op die kutkarretjes voor kleine kinderen in een supermarkt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:36 schreef Gia het volgende:
Wmb hoeven bouwmarkten e.d. niet dicht,maar geen hele gezinnen toelaten.
Als je een potje verf moet hebben, hoef je toch niet vrouw en kinderen mee te slepen!
Ik zou, als ik een bouwmarkt runde, nu gewoon als maatregel nemen dat kinderen niet toegelaten worden. Want die zitten letterlijk overal aan.
Scheelt ook in 't aantal bezoekers.![]()
Tnx!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:37 schreef senesta het volgende:
https://www.bright.nl/nie(...)akketjes-en-de-lucht![]()
Waar slaat dit nu weer op! Leg uit?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:35 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Knap dat je een artikel plaatst en daar alsnog zelf de verkeerde conclusie uithaalt.![]()
Op RVS en plastic, de meest gebruikte componenten in de zorg overleeft het het langst.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:37 schreef senesta het volgende:
[..]
https://www.bright.nl/nie(...)akketjes-en-de-lucht
Dat virus is echt een creatie van Satan zelf
blablablabla![]()
Ik maak een dagelijkse boswandeling, maar ik zie weinig tot stand komen van dat afstand houden. Kinder ouderen. Ik zie mensen nog steeds basketballen op het pleintje Hiero.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:28 schreef Aurelius het volgende:
Zo met de kinderen naar het park. Frisse neus halen. Wel afstand houden.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Nou dat is wel weer positief heb die bloedgroep ook.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Oh, zo maar eens rondje IKEA doen dan! Go team-O
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:38 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Positief! Kunnen al die mensen tenminste zich weer voorzien in hun behoefte voor slangenogen, zebralever, hondenpoten en uiteraard de bekende vleermuizensoep
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷![]()
Heb een hometrainerquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Sterker nog; binnen blijven verhoogd het risico op ziek worden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-beweging~a657189d/![]()
![]()
wij wachten een weekje en gaan dan eens in de super kijken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:38 schreef bitterbal het volgende:
ik hoop dat mensen snel stoppen met hamsteren
picnic, ah, en jumbo niet meer online te bestellen
sowieso mach je hier enkel nog met een attest de deur uit
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
I'm verdere verspreiding vte voorkomen zou je se toch veilig binnen moeten houden???quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:28 schreef bitterbal het volgende:
Iran heeft 85.000 gevangenen tijdelijk op vrije voeten gesteld om verdere verspreiding van het coronavirus in te dammen. Onder hen zijn ook politieke gevangenen, heeft een woordvoerder van de rechterlijke macht bevestigd.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
En dan boos pislink worden omdat ze dat nu wordt beletquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In deze twee heilige plaatsen voor sjiieten bidden normaal gesproken dag en nacht gelovigen afkomstig uit het hele Midden-Oosten. Daarbij worden de graftombes aangeraakt en gekust.![]()
![]()
Ik ook. deze kaart zou dan overeen moeten gaan komen met de coronakaart.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Oh, zo maar eens rondje IKEA doen dan! Go team-O
Vraag me af hoe dat kan. Interessant.![]()
![]()
Vrienden van mij denken met Pasen (11-13 april gewoon naar een feestje te kunnen.
Maar de kans is toch vrij groot dat de huidige maatregelen verlengd gaan worden?![]()
net zoals in frankrijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:41 schreef Minimunt het volgende:
HET LAND MOET GEWOON DICHT. MENSEN NEMEN HET NIET SERIEUS... Slecht beleid.
eerst zondags nog ff de eerste ronde van de gemeenteraadsverkiezing laten plaatsvinden en dan het land op slot gooien.
ik mag de hele dag thuis zitten met vrouw, maar we mogen niet buiten samen de hond uitlaten
Ook geen kinderen in de supermarkt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:38 schreef Tris het volgende:
En, (ja daar heb je er weer) een verbod op die kutkarretjes voor kleine kinderen in een supermarkt.
Eén van de ouders doet boodschappen. Eenoudergezin? Vraag de buuv even op te passen.![]()
Eind mei zou ik voorlopig aanhouden, misschien langer.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:42 schreef BobW het volgende:
Vrienden van mij denken met Pasen (11-13 april gewoon naar een feestje te kunnen.
Maar de kans is toch vrij groot dat de huidige maatregelen verlengd gaan worden?![]()
Maar als dat overeenkomt kan de causaliteit ook andersom zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:42 schreef _I het volgende:
[..]
Ik ook. deze kaart zou dan overeen moeten gaan komen met de coronakaart.
[ afbeelding ]Géén kloon van tvlxd!![]()
alle huizen zitten voller dan de supermarktenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:42 schreef Mar_an het volgende:
Volgens mij hamsteren mensen niet meer toch?There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
i stand correctedquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:32 schreef Zeroku het volgende:
[..]
[..]
AD https://www.ad.nl/buitenl(...)al-beroep~a334844b0/Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ik zou zeggen behoorlijk groot tot en met eind april.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:42 schreef BobW het volgende:
Als in?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:43 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar als dat overeenkomt kan de causaliteit ook andersom zijn.![]()
Ja Idd dus omdat alles nu vol zit hamsteren mensen niet meerquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:43 schreef crv het volgende:
[..]
alle huizen zitten voller dan de supermarkten![]()
Evenstar
![]()
Tip voor mensen die AH online slots willen reserveren. Iedere nacht om 0:00 komen de slots vrij voor die dag over 2 weken
Dus afgelopen nacht 0:00 kwamen de slots voor dinsdag 31 maart vrij.![]()
Ik denk het wel. Ik denk ook dat als het wat losser wordt, feestjes nog steeds niet mogen. En dan heb ik het nog niet eens over wat verstandig is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:42 schreef BobW het volgende:
Behoorlijk groot? Gisteren in de toespraak werd vooral aangegrepen dat wij moeten accepteren dat een groot deel besmet kan worden. En dat het belangrijk is om groepsimmuniteit op te bouwen. Waarom denk je dat de kans behoorlijk groot is?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik zou zeggen behoorlijk groot tot en met eind april.![]()
Die komen in golfbewegingen inderdaad, maar omdat we de contactmomenten steeds verder aan het inperken zijn gegaan komen die golfbewegingen naar mijn mening niet zo hoog en snel meer als die eerste potentiële golf van carnaval en vakantiegangers. Want ook de incubatietijd van die hele grote groep vakantiegangers heb je nu wel zo'n beetje gehad denk ik...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, de eerste "carnaval golf“ is klaar, maar wanneer denk je dat de mensen die daarna door die carnavalvierders besmet zijn komen? Wanneer denk je dat de mensen die besmet zijn door terugkerende vakantiegangers (en diegenen die zij weer hebben besmet) komen?
Zaterdag zeiden ze 40 a 50 op IC, zondag werd dat 50 a 60, gisteren 96. Nou is de kans aanwezig dat de cijfers van zaterdag en zondag niet accuraat zijn, maar dan nog kan het snel gaan.
Verdubbeling iedere 4 dagen kan er voor zorgen dat wij over 16 dagen met 1600 IC patiënten zitten.
Zeg niet dat het gaat gebeuren, maar die kans is in ieder geval wel aanwezig.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Sowieso, de datum van begin april is gewoon vastgestelt omdat ze anders bang zijn dat mensen gaan protesteren of zo.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:42 schreef BobW het volgende:
Nou ja, het is wel belangrijk natuurlijk. Als het bedrijf failliet gaat is toch ook een ramp. Ik vind dat daar momenteel juist heel licht over gedaan wordt, over de economische gevolgen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:35 schreef 20100 het volgende:
Hier heeft mijn baas morgen een crisisvergadering gepland terwijl we allemaal mooi van thuis kunnen werken.
Omzet is veel belangrijker dan de gezondheid van de werknemers.![]()
Dat staat in die abstract, ze denken dat anti A of anti B wat mensen met bloedgroep O allebei hebben de virus interactie blokkeert.quote:En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Ik denk dat aan het eind van deze periode er langzaamaan dingen weer geopend gaat worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:45 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Behoorlijk groot? Gisteren in de toespraak werd vooral aangegrepen dat wij moeten accepteren dat een groot deel besmet kan worden. En dat het belangrijk is om groepsimmuniteit op te bouwen. Waarom denk je dat de kans behoorlijk groot is?![]()
23 april begint de Ramadan. Benieuwd wat ze daarmee gaan doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:42 schreef BobW het volgende:
Jij haalt eruit dat binnen blijven ongezond is terwijl dat nergens in het artikel aangehaald wordt.quote:"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ja, die termijnen zijn allemaal arbitrair. Die worden vanzelf weer opgeschoven als er nieuwe maatregelen komen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:42 schreef BobW het volgende:
Maar de kans is toch vrij groot dat de huidige maatregelen verlengd gaan worden?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Omdat ook in toespraak werd gezegd dat het niet een goed idee is als iedereen tegelijk besmet wordt. Er zullen wat dingen weer mogen, wellicht weer sporten in kleine groepen, maar geen grote evenementen met 10.000 man denk ik.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:45 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Behoorlijk groot? Gisteren in de toespraak werd vooral aangegrepen dat wij moeten accepteren dat een groot deel besmet kan worden. En dat het belangrijk is om groepsimmuniteit op te bouwen. Waarom denk je dat de kans behoorlijk groot is?![]()
hier hetzelfde, ik denk persoonlijk dat het tot en met de meivakantie gaat durenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:42 schreef BobW het volgende:
Maar de kans is toch vrij groot dat de huidige maatregelen verlengd gaan worden?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Maar het is sowieso wel ongezond om almaar binnen te blijvenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:46 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Jij haalt eruit dat binnen blijven ongezond is terwijl dat nergens in het artikel aangehaald wordt.![]()
Ja hehe, die is maar t/m 3 mei.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:47 schreef Fukushima het volgende:
[..]
hier hetzelfde, ik denk persoonlijk dat het tot en met de meivakantie gaat duren![]()
![]()
Evenstar
![]()
Dat hoop ik ook, maar ben dus een beetje huiverig omdat ze het niet goed in beeld hebben. Vandaar mijn mening dat wij even tijdelijk vol op de rem moeten trappen en dan rustig de tijd moeten nemen om voor te bereiden etc. (denk aan inkopen tests en maskers, voorbereiden/aanpassen ziekenhuizen etc).quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die komen in golfbewegingen inderdaad, maar omdat we de contactmomenten steeds verder aan het inperken zijn gegaan komen die golfbewegingen naar mijn mening niet zo hoog en snel meer als die eerste potentiële golf van carnaval en vakantiegangers. Want ook de incubatietijd van die hele grote groep vakantiegangers heb je nu wel zo'n beetje gehad denk ik...
Hoe wij het ook aanpakken dit gaat maanden duren. Met hopelijk een rustigere periode in de zomer.![]()
In duitsland hebben ze nieuwe symptomen ontdekt bij corona patienten. 2/3 van de patienten ruikt of proeft enkele dagen weinig tot niks.
Moeders zouden de volle luiers van hun babies zelfs niet ruiken.
Toevallig had m'n vrouw dat afgelopen week ook, naast koorts...![]()
denk door de horeca dicht te houden we de besmettingen enigssinds in toom kunnen houdenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik hoop het wel, anders gaan er echt veel faillissementen vallen.![]()
o ja verschillende regios, hier t/m 10 meiquote:Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Bewegen is gezond. Dat kan idd ook binnen tot op zekere hoogte. Ik verkies zo een natuurlijke dosis vitamine D door een rondje te fietsen buiten. Alleen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:46 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Jij haalt eruit dat binnen blijven ongezond is terwijl dat nergens in het artikel aangehaald wordt.![]()
Nee.. Die datum is omdat men dan kan bekijken wat de effecten van de maatregelen zijn geweest, de incubatietijd in acht nemende.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:45 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Sowieso, de datum van begin april is gewoon vastgestelt omdat ze anders bang zijn dat mensen gaan protesteren of zo.![]()
genoeg lockdown feestjes in achtertuinen waar je nu naartoe kanquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:48 schreef bitterbal het volgende:
[..]
denk door de horeca dicht te houden we de besmettingen enigssinds in toom kunnen houden
Europese situatie bekeken vanuit HK oogpunt. Beetje zelfde als wat sommige fokkers hebben als ze buiten komen.twitter:laurelchor twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 15:29:40As a Hong Konger, I continue to be baffled by the public response in Europe. Though most are concerned, many are still acting like it's nbd. HK was in the news because of #COVIDー19 a month ago. There are travel advisories against HK. Peopled abroad asked me about it. 1/ reageer retweet
![]()
Evenstar
![]()
Ah, zo even goed lezen, ben aan het ontbijten met een kleine kletskous... Dus had alleen even snel de dikgedrukte regels gelezenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat staat in die abstract, ze denken dat anti A of anti B wat mensen met bloedgroep O allebei hebben de virus interactie blokkeert.![]()
![]()
https://www.rijksoverheid(...)tie/meivakantie-2020quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:48 schreef Fukushima het volgende:
[..]
o ja verschillende regios, hier t/m 10 mei
Ik zie weinig regionale verschillen, maar individuele scholen hebben er ook vrijheid in.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2020 10:50:42 ]![]()
Zou het niet mogelijk zijn een soort horeca2.0 te fabriceren.
Met plastic hokjes waar je met maximaal 2 mensen in mag en die daarna ontsmet worden.blablablabla![]()
Maare, stel 50% van de mensen krijgt corona en 1% daarvan gaat dood. Dat is toch iets van 90k doden. Nemen we dat gewoon voor lief?Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.![]()
vreemd in de schoolagenda hier staat echt t/m 10 meiquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:50 schreef Chia het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)tie/meivakantie-2020
ik zie het al:quote:Adviesweek meivakantie
Bevrijdingsdag valt in 2020 buiten de vastgestelde week meivakantie. Scholen kunnen de meivakantie met een week uitbreiden. OCW geeft hiervoor adviesdata: 2 mei t/m 10 mei 2020. Scholen mogen afwijken van deze data, aangezien dit slechts een advies is. Kijk in de schoolgids of op de website van de school voor de juiste data.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Soort McDrive bedoel je?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:50 schreef Elan het volgende:
Met plastic hokjes waar je met maximaal 2 mensen in mag en die daarna ontsmet worden.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Je kunt niks zeggen over de sterftegraad.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:50 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Maare, stel 50% van de mensen krijgt corona en 1% daarvan gaat dood. Dat is toch iets van 90k doden. Nemen we dat gewoon voor lief?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ja, want de deskundigen zeggen dat dat prima is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:50 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Maare, stel 50% van de mensen krijgt corona en 1% daarvan gaat dood. Dat is toch iets van 90k doden. Nemen we dat gewoon voor lief?![]()
Hongkong is het ook volop zomer naar westerse standaarden. Dat zou ook zomaar een rol kunnen spelen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:49 schreef weetjewel5 het volgende:
Europese situatie bekeken vanuit HK oogpunt. Beetje zelfde als wat sommige fokkers hebben als ze buiten komen.twitter:laurelchor twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 15:29:40As a Hong Konger, I continue to be baffled by the public response in Europe. Though most are concerned, many are still acting like it's nbd. HK was in the news because of #COVIDー19 a month ago. There are travel advisories against HK. Peopled abroad asked me about it. 1/ reageer retweet
blablablabla![]()
Ja.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:50 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Maare, stel 50% van de mensen krijgt corona en 1% daarvan gaat dood. Dat is toch iets van 90k doden. Nemen we dat gewoon voor lief?
Blijkbaar wel.![]()
Evenstar
![]()
Indien je zorg op orde is denk ik dat die 1% lager is. Nog steeds wel hoger dan griep, maar ja je moet dat dan accepteren inderdaad.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:50 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Maare, stel 50% van de mensen krijgt corona en 1% daarvan gaat dood. Dat is toch iets van 90k doden. Nemen we dat gewoon voor lief?
[ Bericht 0% gewijzigd door Evenstar op 17-03-2020 10:57:38 ]![]()
Gezamenlijk belangquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:50 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Maare, stel 50% van de mensen krijgt corona en 1% daarvan gaat dood. Dat is toch iets van 90k doden. Nemen we dat gewoon voor lief?![]()
![]()
Je hebt niet zo gek veel te willenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:50 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Precies.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:52 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Je hebt niet zo gek veel te willen![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik denk dat aan het eind van deze periode er langzaamaan dingen weer geopend gaat worden.En thuiswerken? Ik zou deze periode verlengd willen zien.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Omdat ook in toespraak werd gezegd dat het niet een goed idee is als iedereen tegelijk besmet wordt. Er zullen wat dingen weer mogen, wellicht weer sporten in kleine groepen, maar geen grote evenementen met 10.000 man denk ik.![]()
Nee waar je wel kan zitten wat eten maar met extreem beperkt contact.quote:
Idioterie natuurlijk maar misschien kan een dergelijke innovatie de horecasector enigszins redden.
Uiteindelijk moeten we toch vreten.blablablabla![]()
Het is niet echt een kwestie van wel of niet willen, we hebben niet echt een keuze.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:50 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Maare, stel 50% van de mensen krijgt corona en 1% daarvan gaat dood. Dat is toch iets van 90k doden. Nemen we dat gewoon voor lief?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Heb je geen fornuis thuis?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee waar je wel kan zitten wat eten maar met extreem beperkt contact.
Idioterie natuurlijk maar misschien kan een dergelijke innovatie de horecasector enigszins redden.
Uiteindelijk moeten we toch vreten.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Dat zal wel verlengd worden ja.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:53 schreef Sucuk het volgende:
[..]
[..]
En thuiswerken? Ik zou deze periode verlengd willen zien.![]()
Omdat de deskundigen dat zeggen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het is niet echt een kwestie van wel of niet willen, we hebben niet echt een keuze.![]()
Prima, moet je alsnog geen conclusies maken die niet in een artikel staan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:48 schreef alpeko het volgende:
[..]
Bewegen is gezond. Dat kan idd ook binnen tot op zekere hoogte. Ik verkies zo een natuurlijke dosis vitamine D door een rondje te fietsen buiten. Alleen."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Wat jij wil weegt niet op tegen belang van 17 miljoen anderen. Je kan jezelf ook voor 1 jaar gaan opsluiten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:54 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Omdat de deskundigen dat zeggen.![]()
Jij trekt die conclusie heh. Ik niet. Voor de volledigheid dan: met binnenblijven en niet bewegen verlaag je je weerstand.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:54 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Prima, moet je alsnog geen conclusies maken die niet in een artikel staan.![]()
nou gelukkig voor haar dat ze jouw stinkscheten niet kan ruikenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:47 schreef aegir_de_viking het volgende:
In duitsland hebben ze nieuwe symptomen ontdekt bij corona patienten. 2/3 van de patienten ruikt of proeft enkele dagen weinig tot niks.
![]()
Ik weet zelf niet eens wat ik wil, maar jij weet dat wel. Knap.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat jij wil weegt niet op tegen belang van 17 miljoen anderen.![]()
In Hong Kong werkt dat.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:50 schreef Elan het volgende:
Met plastic hokjes waar je met maximaal 2 mensen in mag en die daarna ontsmet worden.
Maar goed, daar blijven mensen ook vanuit hunzelf iets lang in quarantaine voor alle zekerheid.
Hier haalt men gewoon effe hun klauwen langs hun snotneus voor ze de supermarkt binnenstappen."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
ad
10:55
Het Duitse RIVM heeft de risico-inschatting voor besmetting met het nieuwe coronavirus verhoogd van 'matig' naar 'hoog' en slaat alarm. Het Robert Koch Instituut (RKI) acht strengere maatregelen noodzakelijk om verspreiding van het virus te vertragen.
Het aantal ernstig zieke patiënten neemt volgens het RKI toe en zelfs vanuit goed uitgeruste ziekenhuizen komen steeds meer alarmsignalen. Het aantal besmettingen in Duitsland bedroeg gisteravond 6.012, ruim 1.100 gevallen meer dan zondag.
Het aantal doden stond op 17. Infectieketens zijn een probleem omdat steeds meer besmettingsgevallen niet meer te linken zijn aan bestaande gevallen. De leeftijden van geïnfecteerde personen in Duitsland ligt tussen 0 en 95 jaar, 56% van hen is man.![]()
Krijg een e-mail waarin staat dat ik kosten voor BSO/KDV gewoon moet betalen. Zonder dat ze daar wat voor terug moeten doen.![]()
Flauw.quote:
Die vlieger gaat ook op als er geen Corona is.
Niet iedereen is een goede kok.blablablabla![]()
Die kosten had je anders ook gehad.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:55 schreef Tiemie het volgende:
Krijg een e-mail waarin staat dat ik kosten voor BSO/KDV gewoon moet betalen. Zonder dat ze daar wat voor terug moeten doen.blablablabla![]()
Ik begrijp eigenlijk niet hoe dit mogelijk is, waarom moet je betalen voor niet geleverde diensten?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:55 schreef Tiemie het volgende:
Krijg een e-mail waarin staat dat ik kosten voor BSO/KDV gewoon moet betalen. Zonder dat ze daar wat voor terug moeten doen.![]()
Belachelijk toch?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:55 schreef Tiemie het volgende:
Krijg je ook kdvtoeslag?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:55 schreef Tiemie het volgende:
Jaja, het is goed met jequote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:55 schreef alpeko het volgende:
[..]
Jij trekt die conclusie heh. Ik niet. Voor de volledigheid dan: met binnenblijven en niet bewegen verlaag je je weerstand.Vetgedrukte is voor @Elanquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:32 schreef alpeko het volgende:
Sterker nog; binnen blijven verhoogd het risico op ziek worden."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Eindelijk wat nuttigere cijfers gister om 23:38 op de live ticker van nu.nl. De Nederlandse Vereniging voor Intensive Care melde dat het aantal corona gevallen op de IC's in Nederland gister gestegen is van 68 naar 96. Nederland heeft 1150 IC bedden. De meeste daarvan zijn normaliter bezet, maar hopelijk kunnen ze ongeveer de helft vrijhouden voor corona gevallen (hartaanvallen, hersenbloedingen e.d. gaan gewoon door maar ze kunnen wel operaties uitstellen en hopelijk zijn er ook minder verkeersongelukken). Maar als er 500-600 IC bedden beschikbaar zijn is 20% daarvan nu dus al bezet, en er kwamen gister 28 patienten bij, 4-5%. Mensen die aan de beademing moeten met corona liggen meestal 2-3 weken aan de beademing als ze het overleven.
Hopelijk kan er een substantieel aantal corona bedden bijgeplaatst worden. Ben benieuwd of de NVIC vandaag weer cijfers bekend maakt.![]()
Haha😂👌👍quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:55 schreef 20100 het volgende:
[..]
nou gelukkig voor haar dat ze jouw stinkscheten niet kan ruiken![]()
90k zou echt wel heel weinig zijnquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:50 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Een volle luier?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:47 schreef aegir_de_viking het volgende:
Hier is ook werkelijk aan alles een tekort, je kan onderweg niet eens je handen fatsoenlijk ontsmetten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:55 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
In Hong Kong werkt dat.
Maar goed, daar blijven mensen ook vanuit hunzelf iets lang in quarantaine voor alle zekerheid.
Hier haalt men gewoon effe hun klauwen langs hun snotneus voor ze de supermarkt binnenstappen.
Handschoenen en mondkapjes? Good luck!blablablabla![]()
Maar krijg je toeslag?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:55 schreef Tiemie het volgende:
Maar als je voor een andere strategie kiest, zoals in China, beperk je dan niet het aantal doden aanzienlijk?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het is niet echt een kwestie van wel of niet willen, we hebben niet echt een keuze.
Als China voor groepsimmuniteit was gegaan hadden ze bijna 100 miljoen doden.Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.![]()
Sportscholen innen ook gewoon geld terwijl je er geen gebruik van kunt maken. Erg vreemde manier van zaken doen.![]()
Zeg het maar als het nodig is dan stuur ik wel een voorraadje op.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier is ook werkelijk aan alles een tekort, je kan onderweg niet eens je handen fatsoenlijk ontsmetten.
Handschoenen en mondkapjes? Good luck!"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Dat is nog even afwachten, nu alles daar weer langzaamaan open gaat kan er ook net zo goed over een paar weken weer een 2e golf daar ontstaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:58 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Maar als je voor een andere strategie kiest, zoals in China, beperk je dan niet het aantal doden aanzienlijk?
Als China voor groepsimmuniteit was gegaan hadden ze bijna 100 miljoen doden.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Ja is zo, maar dan zou dat ook gestopt moeten worden denk ik?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:58 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Dat is bij lange na niet voldoende hoor.![]()
Eventjes de algemene voorwaarden doornemen is natuurlijk te veel werk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:58 schreef Poepz0r het volgende:
Sportscholen innen ook gewoon geld terwijl je er geen gebruik van kunt maken. Erg vreemde manier van zaken doen."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Valt onder overmacht, staat bij iedere tent wel een uitzondering in de overeenkomst waardoor ze gewoon centen mogen blijven innen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:58 schreef Poepz0r het volgende:
Sportscholen innen ook gewoon geld terwijl je er geen gebruik van kunt maken. Erg vreemde manier van zaken doen.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Wellicht. Maar rest van China buiten Wuhan kent nu vrijwel geen immuniteit dus het is wachten tot het daar ook uitbreekt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:58 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Maar als je voor een andere strategie kiest, zoals in China, beperk je dan niet het aantal doden aanzienlijk?
Als China voor groepsimmuniteit was gegaan hadden ze bijna 100 miljoen doden.![]()
Wij hebben het gisteren opgezegd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:55 schreef Tiemie het volgende:
Krijg een e-mail waarin staat dat ik kosten voor BSO/KDV gewoon moet betalen. Zonder dat ze daar wat voor terug moeten doen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat gaat gruwelijk mis bij de belasting, dat krijgen ze nooit rondquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:59 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja is zo, maar dan zou dat ook gestopt moeten worden denk ik?![]()
Innen nu geld, maar veel bedrijven geven wel een maand gratis. Zelfde bij bioscopen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:58 schreef Poepz0r het volgende:
Sportscholen innen ook gewoon geld terwijl je er geen gebruik van kunt maken. Erg vreemde manier van zaken doen.
Of je hebt een kutsportschool![]()
![]()
Punt is ze doen het allemaal. Sportscholen, kinderdagverblijven en ga zo maar door, terwijl niemand uberhaupt een dienst afneemt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:59 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Eventjes de algemene voorwaarden doornemen is natuurlijk te veel werk.![]()
En wat gebeurt er als ze het geld 2 maanden van alle abonnees niet kunnen krijgen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:58 schreef Poepz0r het volgende:
Sportscholen innen ook gewoon geld terwijl je er geen gebruik van kunt maken. Erg vreemde manier van zaken doen.![]()
Jou kennende laat je er dan eerst een zigeuner met Corona in hoesten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:59 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zeg het maar als het nodig is dan stuur ik wel een voorraadje op.blablablabla![]()
Nu is dit ineens geen risico voor de ondernemer meer? Terwijl men zo afgeeft op de ZZPer want die wil wat centjes zien van de overheid. Zelfde laken een pak toch?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:59 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Valt onder overmacht, staat bij iedere tent wel een uitzondering in de overeenkomst waardoor ze gewoon centen mogen blijven innen.![]()
Tsja, dat hangt af van wat je afspreekt in de contracten. Veel mensen tekenen blind de overeenkomst en zijn daarna verbaasd dat ze af moeten tikken. Sportscholen hebben dit vaak (voor hen) gewoon gunstig afgesproken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nu is dit ineens geen risico voor de ondernemer meer? Terwijl men zo afgeeft op de ZZPer want die wil wat centjes zien van de overheid. Zelfde laken een pak toch?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Kunnen we dan niet eerst wachten en kijken hoe het zich in China afspeelt voordat we zulke drastische maatregelen nemen? Straks blijkt dat de strategie in China juist was...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:59 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat is nog even afwachten, nu alles daar weer langzaamaan open gaat kan er ook net zo goed over een paar weken weer een 2e golf daar ontstaan.Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.![]()
Denk dat het wel langer dan een maand gaat zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:01 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Je zegt het op voor misschien een maand? En de toeslag zeg je dan ook op?
Maar ieder zijn eigen afweging.
Ja. De toeslag ga ik ook opzeggen zodra ik de datum weet."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Volgens mij snap je het probleem niet. Bedrijven maken misbruik van de huidige situatie door abonnement gewoon te innen, niet alleen sportscholen. Ja overmacht dit dat. Ho eens zo werkt dat natuurlijk niet. Als ik geen gebruik kan maken van je dienst dan hoef ik ook niet te betalen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:01 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Tsja, dat hangt af van wat je afspreekt in de contracten. Veel mensen tekenen blind de overeenkomst en zijn daarna verbaasd dat ze af moeten tikken. Sportscholen hebben dit vaak (voor hen) gewoon gunstig afgesproken.![]()
ja gelijk stopgezet, ik zie het na de zomer wel weer misschien eerder. maar ik ben voorlopig toch thuis. dan ga ik niet netto ergens een paar honderd euro voor neerleggen in de maandquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:01 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Je zegt het op voor misschien een maand? En de toeslag zeg je dan ook op?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Wachten en dan is half Nederland besmet voordat we weten hoe goed China het doet?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:02 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Kunnen we dan niet eerst wachten en kijken hoe het zich in China afspeelt voordat we zulke drastische maatregelen nemen? Straks blijkt dat de strategie in China juist was...
Wat een absurd voorstel.![]()
Daarom hebben ze voor nu gezegd; KDV's factureren gewoon en de KOT loopt ook door. Zodra er een beetje tijd is, kunnen ze een compensatie opstellen. Noodopvang heeft nu prio, niet de centen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:00 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat gaat gruwelijk mis bij de belasting, dat krijgen ze nooit rond![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:58 schreef Poepz0r het volgende:
Sportscholen innen ook gewoon geld terwijl je er geen gebruik van kunt maken. Erg vreemde manier van zaken doen.het zit je wel hoog hè, we hebben het allemaal over solidariteit dit dat maar als het geld kost dan houdt die solidariteit meteen alweer op
Forum Opties Forumhop: Hop naar: