Zeg het maar als het nodig is dan stuur ik wel een voorraadje op.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier is ook werkelijk aan alles een tekort, je kan onderweg niet eens je handen fatsoenlijk ontsmetten.
Handschoenen en mondkapjes? Good luck!
Dat is nog even afwachten, nu alles daar weer langzaamaan open gaat kan er ook net zo goed over een paar weken weer een 2e golf daar ontstaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:58 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Maar als je voor een andere strategie kiest, zoals in China, beperk je dan niet het aantal doden aanzienlijk?
Als China voor groepsimmuniteit was gegaan hadden ze bijna 100 miljoen doden.
Ja is zo, maar dan zou dat ook gestopt moeten worden denk ik?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:58 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Dat is bij lange na niet voldoende hoor.
Eventjes de algemene voorwaarden doornemen is natuurlijk te veel werk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:58 schreef Poepz0r het volgende:
Sportscholen innen ook gewoon geld terwijl je er geen gebruik van kunt maken. Erg vreemde manier van zaken doen.
Valt onder overmacht, staat bij iedere tent wel een uitzondering in de overeenkomst waardoor ze gewoon centen mogen blijven innen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:58 schreef Poepz0r het volgende:
Sportscholen innen ook gewoon geld terwijl je er geen gebruik van kunt maken. Erg vreemde manier van zaken doen.
Wellicht. Maar rest van China buiten Wuhan kent nu vrijwel geen immuniteit dus het is wachten tot het daar ook uitbreekt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:58 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Maar als je voor een andere strategie kiest, zoals in China, beperk je dan niet het aantal doden aanzienlijk?
Als China voor groepsimmuniteit was gegaan hadden ze bijna 100 miljoen doden.
Wij hebben het gisteren opgezegd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:55 schreef Tiemie het volgende:
Krijg een e-mail waarin staat dat ik kosten voor BSO/KDV gewoon moet betalen. Zonder dat ze daar wat voor terug moeten doen.
Dat gaat gruwelijk mis bij de belasting, dat krijgen ze nooit rondquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:59 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja is zo, maar dan zou dat ook gestopt moeten worden denk ik?
Innen nu geld, maar veel bedrijven geven wel een maand gratis. Zelfde bij bioscopen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:58 schreef Poepz0r het volgende:
Punt is ze doen het allemaal. Sportscholen, kinderdagverblijven en ga zo maar door, terwijl niemand uberhaupt een dienst afneemt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:59 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Eventjes de algemene voorwaarden doornemen is natuurlijk te veel werk.
En wat gebeurt er als ze het geld 2 maanden van alle abonnees niet kunnen krijgen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:58 schreef Poepz0r het volgende:
Jou kennende laat je er dan eerst een zigeuner met Corona in hoesten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:59 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zeg het maar als het nodig is dan stuur ik wel een voorraadje op.
Nu is dit ineens geen risico voor de ondernemer meer? Terwijl men zo afgeeft op de ZZPer want die wil wat centjes zien van de overheid. Zelfde laken een pak toch?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:59 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Valt onder overmacht, staat bij iedere tent wel een uitzondering in de overeenkomst waardoor ze gewoon centen mogen blijven innen.
Tsja, dat hangt af van wat je afspreekt in de contracten. Veel mensen tekenen blind de overeenkomst en zijn daarna verbaasd dat ze af moeten tikken. Sportscholen hebben dit vaak (voor hen) gewoon gunstig afgesproken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nu is dit ineens geen risico voor de ondernemer meer? Terwijl men zo afgeeft op de ZZPer want die wil wat centjes zien van de overheid. Zelfde laken een pak toch?
Kunnen we dan niet eerst wachten en kijken hoe het zich in China afspeelt voordat we zulke drastische maatregelen nemen? Straks blijkt dat de strategie in China juist was...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:59 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat is nog even afwachten, nu alles daar weer langzaamaan open gaat kan er ook net zo goed over een paar weken weer een 2e golf daar ontstaan.
Denk dat het wel langer dan een maand gaat zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:01 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Je zegt het op voor misschien een maand? En de toeslag zeg je dan ook op?
Volgens mij snap je het probleem niet. Bedrijven maken misbruik van de huidige situatie door abonnement gewoon te innen, niet alleen sportscholen. Ja overmacht dit dat. Ho eens zo werkt dat natuurlijk niet. Als ik geen gebruik kan maken van je dienst dan hoef ik ook niet te betalen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:01 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Tsja, dat hangt af van wat je afspreekt in de contracten. Veel mensen tekenen blind de overeenkomst en zijn daarna verbaasd dat ze af moeten tikken. Sportscholen hebben dit vaak (voor hen) gewoon gunstig afgesproken.
ja gelijk stopgezet, ik zie het na de zomer wel weer misschien eerder. maar ik ben voorlopig toch thuis. dan ga ik niet netto ergens een paar honderd euro voor neerleggen in de maandquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:01 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Je zegt het op voor misschien een maand? En de toeslag zeg je dan ook op?
Wachten en dan is half Nederland besmet voordat we weten hoe goed China het doet?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:02 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Kunnen we dan niet eerst wachten en kijken hoe het zich in China afspeelt voordat we zulke drastische maatregelen nemen? Straks blijkt dat de strategie in China juist was...
Daarom hebben ze voor nu gezegd; KDV's factureren gewoon en de KOT loopt ook door. Zodra er een beetje tijd is, kunnen ze een compensatie opstellen. Noodopvang heeft nu prio, niet de centen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:00 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat gaat gruwelijk mis bij de belasting, dat krijgen ze nooit rond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |