abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 22:48:28 #1
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192037217
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Informatie bij gezondheidsinstituten:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19
WHO World Health Organisation - Q & A
• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351
Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)
https://corona-scanner.com/ World live counter
• Worldometers: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:
• Timelapse: Mapping the Outbreak
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
Preppers kaart verspreiding in NL
Nog een kaartje van NL
• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER
• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER
Wuhan Corona Virus Map

Informatie & achtergronden:
• Wikipedia: Coronavirus outbreak
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2
CoronaVirus Freedom Of Speech
• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk
COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland

Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE

-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_192037227
Als marketingstudent ben ik van mening dat een lockdown erg slecht is voor de economie.
graag op anoniem
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 maart 2020 @ 22:49:18 #3
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192037239
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:48 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Wat is dat voor plaatje?
Geen idee wat de bron is en of het legit is, dus neem het met een korreltje zout. Het schijnen massagraven in Iran te zijn.
pi_192037242
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:44 schreef KingRadler het volgende:
Lockdown komt er zeker.
Ik verwacht zelfs dat het maandag al in gaat.
Wat versta jij onder Lockdown? Ook bedrijven dicht? Want dat gaat aankomende week nog niet gebeuren hoor.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_192037244
Ik denk dat die lockdown van sociale gelegenheden zoals restaurants, bars etc. er ook wel gaat komen, vooral als bescherming tegen mensen die nog steeds menen massaal vrolijk op het terras of in de kroeg te kunnen gaan zitten of de Belgen en Duitsers die wellicht dan deze kant op gaan komen.

Aan de andere kant las ik vanavond ook de verhalen dat de nood in Brabantse ziekenhuizen hoog is, maar dat er nog ruimte is...

https://www.ad.nl/dossier(...)de-vijftig~a058aad2/
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192037246
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:48 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Wat is dat voor plaatje?
schijnbaar een satalliet foto van maken van massagraven
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 22:49:34 #7
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192037250
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:47 schreef Cronometer het volgende:
Nederlanders vind ik trouwens niet zo hygiënisch. Doel dan op mijn vele collega's. Ze werken in fabriek, krijgen vieze handen en ELKE x als we gaan lunchen ben ik de enige die haar handen even wast. Tevens niet elke dag douchen of even een schone trui aan. In een fabriek, waar je elke dag stinkt en vies bent. Bah bah bah.
Ik als hovenier was ook weinig mijn handen, want ik heb vaak geen schoon water om dat mee te kunnen doen.

Ben nooit ziek.
~FEYENOORD~
pi_192037268
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:49 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Wat versta jij onder Lockdown? Ook bedrijven dicht? Want dat gaat aankomende week nog niet gebeuren hoor.
Waarom niet dan?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 14 maart 2020 @ 22:50:28 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192037276
Nou, we zijn er weer. Meer active dan genezen, zoals eerder toen China de boel nog domineerde.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 22:50:32 #10
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192037280
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:50 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Waarom niet dan?
Moet iedereen werkloos worden?
~FEYENOORD~
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:50:39 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192037284
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:49 schreef mschol het volgende:

[..]

Plaatje circuleert volgens mij al een week, maar niemand weet of het fake is of niet.
pi_192037292
Op Veronica trouwens I am Legend. Goed voor de sfeer.
pi_192037296
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:49 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Ik als hovenier was ook weinig mijn handen, want ik heb vaak geen schoon water om dat mee te kunnen doen.

Ben nooit ziek.
Ik werk in een fabriek, je kunt aarde en de shit waar zij mee werken niet met elkaar vergelijken. Ik eet ook weleens iets uit de natuur met wat zand eraan, dat is een ander verhaal.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 maart 2020 @ 22:51:06 #14
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192037297
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:50 schreef heywoodu het volgende:
Nou, we zijn er weer. Meer active dan genezen, zoals eerder toen China de boel nog domineerde.

[ afbeelding ]
8.gif
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192037299
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:49 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Het gaat in ieder geval strenger worden dan nu. Ik zag op instagram dat in kroegen en restaurants gewoon nog tientallen mensen zitten, en kleinere bijeenkomsten gewoon doorgaan. Ook denk ik dat bv sportscholen dicht gaan - alles wat dicht kan en waar extra contact vermeden kan worden.
pi_192037304
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:50 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Waarom niet dan?
Er is nog niet eens overeenstemming over de scholen. Het onderwerp bedrijven sluiten is nog niet eens besproken. De overheid werkt hier niet zo snel.
pi_192037309
Uitgelekte plannen voor de UK

quote:
Elderly could be quarantined for four months in 'wartime-style' mobilisation to combat coronavirus, writes Robert Peston

It is part of a series of measures being prepared by the prime minister, health secretary, chief medical officer and chief scientific adviser to prevent the health service from "falling over" and to save lives as Covid-19 becomes an epidemic in the UK.

Other measures already being planned include:
the forced requisitioning of hotels and other buildings as temporary hospitals;
the requisitioning of private hospitals as emergency hospitals;
temporary closure of pubs, bars and restaurants - some time after next weekend's ban on mass gatherings;
emergency manufacture by several companies of respirators that would be necessary to keep alive those who become acutely ill;
the closure of schools for perhaps a few weeks, but with skeleton staff kept on to provide childcare for key workers in the NHS and police.

According to a senior government source, the perception that ministers are reluctant to make difficult and costly decisions to battle the virus is wrong. It is simply that the chief medical officer Chris Whitty and the chief scientific adviser Sir Patrick Vallance are waiting for the optimal time to force restrictions on our way of life that will be very painful.

They are deeply worried that some older people will simply die at home from neglect, after they are quarantined, so want to start the quarantine as late as possible - some time within the next five to 20 days.

The prime minister Boris Johnson and health secretary Matt Hancock are counting on neighbours and friends to rally round to make sure no one is neglected. "We are looking for a huge community effort," said a source.

The prime minister's adviser, Dominic Cummings, has also initiated conversations with Uber and Deliveroo about taking food to the old and vulnerable when they are put into forced isolation.

As I have written in previous notes, all government efforts are based on the assumptions that there won't be a vaccine within a year and that everything has to be done to protect the collapse of the health service.

What keeps ministers and officials awake at night is the fear that if the epidemic becomes too great they would have to make appalling decisions, such as that the NHS would stop treating people over a certain age, such as 65.

"Everything is aimed at making sure the NHS is not overwhelmed, to save lives and to prevent hideous choices having to be made," said a source.

Plans are also well under way for doctors to give consultations to patients quarantined at home by video links over the internet.

PS. There are two other aspects of this wartime mobilisation

1) Army hospitals will be used.

2) Lockdowns of cities or parts of cities have NOT been ruled out.
https://www.itv.com/news/(...)-combat-coronavirus/
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192037311
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:49 schreef Red_85 het volgende:
Gelukkig wordt nsb'er klaver nu afgemaakt op den twitter

https://twitter.com/jesseklaver/status/1238905838326165506
Er is morgen gewoon een spoedoverleg....
pi_192037315
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

Damn, daar had ik niet eens bij stil gestaan :o Er zijn aardig wat optochten niet doorgegaan en ik weet uit mijn omgeving dat een paar mensen maar heel kort of helemaal niet zijn gaan feesten uiteindelijk door het slechte weer.

Dat heeft zeker wel wat gescheeld denk ik ja.
Mwoah, het slechte weer heeft alleen invloed gehad op de optochten. De feesten zelf in feesttenten en kroegen hebben daar geen last van gehad.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192037331
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:51 schreef Felixa het volgende:
[..]

Nu bekend is dat 50% op de IC's mensen onder de 50 betreft lijkt me dat niet zo efficiënt.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:52:11 #21
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192037332
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:46 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Nee, dat is zo. Maar denk wel dat er hulp komt.

Wel een nare tijd zo. Ook grappig om te zien hoe luchtig er over de eerste coronapatienten werd gecommuniceerd. En nu is het een groot drama.
Wij beheren en verstrekken financieringen voor ondernemers, en daar was het afgelopen vrijdag al een aardige drukte naar het schijnt (ik was vrij) van ondernemers die aangeven in de problemen te komen.

Ik verwacht een complete chaos de komende week, weet wel dat de financiële sector natuurlijk in nauw contact staat met de overheid, maandag meer nieuws. Aflossing en rente zullen in veel gevallen worden opgeschort en het borgstellingskrediet zal wel worden versoepeld. Maar een complete lockdown moet je echt nu niet al gaan inzetten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192037334
Koningsdag afschaffen. _O_
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 maart 2020 @ 22:52:16 #23
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192037337
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:51 schreef Felixa het volgende:
[..]

Al die oudjes die voor de Brexit gestemd hebben even redden.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 14 maart 2020 @ 22:52:22 #24
284411 crew  heywoodu
pi_192037344
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:49 schreef mschol het volgende:

[..]

Even een Iraniër op een ander forum daarover quoten (iemand die ik doorgaans als vrij neutraal inschat, maar vooral iemand is die behoorlijk tegen de overheid daar is):

quote:
ah again, another dumb American journalist tries to play smart

first everybody knows the number from health ministry is not accurate, because they only count those who pass the final Corona test, but because of limited resources they can't test everybody. that's why I never trust the numbers, the real number of infected people is MUCH higher, 10000 is just a joke and the number of deaths is also higher (but not the way those dumb journalists try to picture) even the number announced by health organizations in each province is different, if someone sums up those numbers that gives a total number of 780 deaths at least so far for the whole country. remember local health organizations are still part of the same government, (if there was a "cover up" they wouldn't do that) the difference is they don't limit themselves to only count 100% Corona positive deaths. they also count suspected deaths too. they are almost sure about most of those suspected deaths through CT-scan but still health ministry doesn't count them because they only believe in their own 100% confirmed tests. if Iranian economy wasn't crippled and the healthcare system wasn't ruined because of financial troubles, I'm sure we would have the accurate number by now

as someone who knows Iranian social media , 90% of these kind of videos are fake or exaggerated, no matter who makes them, government or anti-government organizations. I mean of course there were dead bodies but Qom is a city with more than 1 million population, mostly old population unlike the rest of the country , everyday is a busy day in the cemetery . and with the news of Corona coming out, they treat all dead bodies the same, just to not risk their own lives.

that mass graves things is nonsense unless they are preparing something for the future in case that's necessary, I have first hand information about this one since I had a relative who died from Corona (as I said 2 days ago) the funeral and the grave was like any other death, they just didn't let anybody to be there when they were burying the body and they buried it much deeper than normal, his family visited the grave the next day.

the Iranian government is to blame for sure for so many reasons, for not informing people about the danger very clear and very quick at first, mostly because they wanted to finish their stupid parliament election which had a very low turnout after all. (lowest ever in history) and also to not quarantining Qom, because of stupid religious reasons, only because it was Qom. and also for not cancelling all nonsense religious events immediately. (they did that but when it was too late) also for not cancelling all flights from China immediately, if someone checks the map, only central provinces are deeply involved which means the virus came through plane and directly from China. (guess why Iran is this much dependent on China and didn't cancel the flight soon) there are so many reasons to blame the Iranian regime but please, don't believe whatever you read. some so called stupid "oppositions" believe they can spread any bad thing (truth or lie) just because they hate the current regime (which I do hate too, but I hate lying more than anything else) and they feed some dumb foreign journalists with these nonsense. everything happens for a reason, and there is no reason right now to cover up anything. actually from what i see people are too much relaxed I would love to see "panic" here. if I was on charge I would announce the numbers 10 times bigger just to make people understand the danger. if people continue not listening we will reach that disastrous day your journalist tries to picture soon. we need to do something like Italy.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_192037345
Spoedoverleg kabinet met zorgorganisaties over openhouden scholen
Narf!
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 22:52:23 #26
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192037346
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:51 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Ik werk in een fabriek, je kunt aarde en de shit waar zij mee werken niet met elkaar vergelijken. Ik eet ook weleens iets uit de natuur met wat zand eraan, dat is een ander verhaal.
Niet mee eens, ik kom de ergste rotzooi tegen op openbare plaatsten.

En nee handschoenen helpen niet
~FEYENOORD~
pi_192037356
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Precies, die scholensluiting zal er morgen al wel komen, dan hoeft er ook geen debat meer plaats te vinden... en dan kunnen Baudet en Wilders weer schreeuwen dat ze het hebben afgedwongen :
pi_192037359
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:51 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Er is nog niet eens overeenstemming over de scholen. Het onderwerp bedrijven sluiten is nog niet eens besproken. De overheid werkt hier niet zo snel.
Las dat er morgen overleg is tussen kabinet en verschillende instanties als het RIVM. Neem aan dat daar van alles ter sprake komt om de verspreiding van het virus in te dammen?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:52:58 #29
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192037360
quote:

[ afbeelding ]
In plague inc. ga je nu gewoon een matige score halen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192037365
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:52 schreef Sickert het volgende:
Morgen?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:53:26 #31
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_192037373
quote:

[ afbeelding ]
we en die aantallen? wie wat
graag op anoniem
pi_192037376
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Op aandringen van de rechtse partijen die eerder deze week geen steun kregen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:53:35 #33
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192037381
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:44 schreef KingRadler het volgende: Lockdown komt er zeker. Ik verwacht zelfs dat het maandag al in gaat.
Ik hoop het van harte maar geloof nooit dat ze dit maandag gaan doen. Ik denk vanaf maandag alle scholen dicht. Dinsdag of woensdag een stapje erbij en donderdag of vrijdag Lockdown
pi_192037385
Wanneer krijgen we in Nederland ook van die Ghostbusters om de straten te ontsmetten?

One man's trash, another man's treasure.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 14 maart 2020 @ 22:53:47 #35
284411 crew  heywoodu
pi_192037388
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:52 schreef Caland het volgende:

[..]

In plague inc. ga je nu gewoon een matige score halen.
Vooral als iedereen ineens als een malle dood gaat terwijl de halve wereld nog blauw is :(
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:53:53 #36
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192037389
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:45 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Dit is te makkelijk, ook China liet dat grotendeels gewoon doorgaan
Ja natuurlijk maar dan past het niet in twee alineaatjes, met nuance :')
pi_192037394
Dat hele gedoe met de scholen geeft Rutte weer een paar dagen ademruimte om niks te doen en de BV Nederland te laten draaien. Dat terwijl het echte probleem is dat er geen lockdown is.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 maart 2020 @ 22:54:22 #38
416575 crew  Evenstar
pi_192037403
Vanaf maandag moeten gewoon alle scholen dicht. Wel opvang regelen zodat ouders met belangrijke functies kunnen blijven werken (zorg, politie, brandweer, nutsbedrijven etc).

Alle restaurants, cafe's, musea, winkels etc. sluiten en alleen de supermarkten en apotheken open houden. Alleen de straat op voor boodschappen, zorg en naar/van werk.

Daarna moet er goed gekeken worden hoe wij het verder gaan aanpakken. Hoe gaan wij ervoor zorgen dat wij de besmettingen voorlopig onder controle kunnen houden? Hoe gaan wij ervoor zorgen dat de zorg niet alsnog overbelast raakt etc.

Maar er moeten eerst maatregelen komen en daarna pas nadenken over de details.
pi_192037404
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:52 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Precies, die scholensluiting zal er morgen al wel komen, dan hoeft er ook geen debat meer plaats te vinden... en dan kunnen Baudet en Wilders weer schreeuwen dat ze het hebben afgedwongen :
Waarschijnlijk zal Yassar Klaver de credits nemen.
pi_192037410
En dan is alles in lockdown en dan wordt die opgeheven en krijg je de 2e golf die nog veel dodelijker gaat zijn. Die verwacht ik binnenkort in China als daar de lockdowns eraf gaan.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:54:49 #41
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192037417
michaeldickson twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 20:38:37 Updated rules in Israel:

► Kindergartens to close
► School and universities already closed
► All leisure and cultural sites closes
► No gatherings of more than 10 people
► Workplaces open but preferential to work from home

#CoronaVirusUpdates #CoronaVirus reageer retweet
Meer dan 10 mensen zelfs.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_192037423
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:54 schreef funnywell het volgende:
En dan is alles in lockdown en dan wordt die opgeheven en krijg je de 2e golf die nog veel dodelijker gaat zijn. Die verwacht ik binnenkort in China als daar de lockdowns eraf gaan.
Waarom?
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 22:55:02 #43
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192037424
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:53 schreef Arkai het volgende:
Wanneer krijgen we in Nederland ook van die Ghostbusters om de straten te ontsmetten?

[ afbeelding ]
Er komen binnenkort genoeg werklozen die dat karweitje wel kunnen klaren :)
~FEYENOORD~
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:55:04 #44
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192037425
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:50 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Moet iedereen werkloos worden?
hoe wil je mensen straks weer op je werk hebben ,,, als ze er niet meer zijn , beter even een paar weken rustig aan doen dan straks gen personeel meer hebben , die je dan moet gaan inwerken en een nog grotere achterstand krijgt
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_192037427
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:52 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Las dat er morgen overleg is tussen kabinet en verschillende instanties als het RIVM. Neem aan dat daar van alles ter sprake komt om de verspreiding van het virus in te dammen?
Nou nee, het debat gaat over de scholensluiting. https://www.omroepbrabant(...)over-scholensluiting
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:55:15 #46
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192037430
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:52 schreef Sickert het volgende:
KlaverGOD _O_
are we infinite or am I alone
pi_192037436
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:54 schreef funnywell het volgende:
is het niet zo dat het virus minder besmettelijk is als mensen een tijdje in quarantaine zijn geweest?
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 22:55:34 #48
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192037439
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:54 schreef Kyran het volgende:
Vanaf maandag moeten gewoon alle scholen dicht. Wel opvang regelen zodat ouders met belangrijke functies kunnen blijven werken (zorg, politie, brandweer, nutsbedrijven etc).
Scholen zijn dus de opvang, waar wil je dat anders doen?
~FEYENOORD~
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:56:03 #49
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192037456
Hoe kan Canada pas 226 gevallen hebben eigenlijk?
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 22:56:21 #50
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192037464
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:55 schreef RAVW het volgende:

[..]

hoe wil je mensen straks weer op je werk hebben ,,, als ze er niet meer zijn , beter even een paar weken rustig aan doen dan straks gen personeel meer hebben , die je dan moet gaan inwerken en een nog grotere achterstand krijgt
Ja leuk bedacht, maar veel kleinere ondernemers gaan dan gewoon failliet
~FEYENOORD~
pi_192037468
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik heb Rutte nog aan mijn zijde :{w
Een Rutte kan je niet aan je zijde hebben, want die draait zo snel dat zelfs Onana hem niet kan vastgrijpen. :')
pi_192037475
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:52 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Niet mee eens, ik kom de ergste rotzooi tegen op openbare plaatsten.

En nee handschoenen helpen niet
Dan regel je toch een fles water, ik vind het echt ranzig.
pi_192037489
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:55 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Er komen binnenkort genoeg werklozen die dat karweitje wel kunnen klaren :)
Lijkt mij wel een leuk baantje eigenlijk. Beetje door de straten lopen terwijl iedereen verplicht thuis zit en je bent volgens mij ook nog eens goed beschermd.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:57:10 #54
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192037494
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:53 schreef Arkai het volgende:

[ afbeelding ]
kijk die Mario voor aan :-) maar wel een aparte foto

waar is dit (China?? )
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_192037496
Zojuist bericht van de school en kinderopvang (Breda) met de vraag door te geven wie van de ouders in vitale sectoren werkzaam zijn.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_192037504
quote:
alleen de supermarkten en apotheken open houden
Hoop dat supermarktpersoneel wel mondkapjes en genoeg bescherming krijgen. Anders kun je een week later alsnog geen boodschappen doen omdat het halve supermarktteam op de IC ligt.
pi_192037505
quote:

Dan kun je dus net zo goed de scholen openhouden, als je er opvanglocaties van maakt moeten die kids nog even goed gehaald en gebracht worden door ouders of opa/oma :')

Dat is wat me gisteravond al behoorlijk irriteerde van die knakker bij Jinek aan tafel, de scholen moeten van het lerarencollectief vooral dicht omdat er volgens leraren geen goed onderwijs kan worden gegeven, dat vraagt Rutte ook helemaal niet van ze :')
pi_192037507
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:56 schreef PSVCL het volgende:

[..]

als ze maar een douche nemen
Uhm pardon?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:57:33 #59
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192037509
CrisisGLZ twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 22:05:59 In #Druten was een bruiloft waar het aantal personen het maximum van 100 personen ruim werd overschreden. Op grond van de #corona noodverordening hebben handhavers de overtreding beëindigd. reageer retweet
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
pi_192037512
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

KlaverGOD _O_
Maar zonder gekheid.

Ik heb het debat gevolgd, jij misschien ook.

De zorg van Klaver was dat scholen dichtgooien zonder opvang een probleem gaat worden.
En opvang zonder personeel om scholen/opvang te ontsmetten ook niet werkt.

Daarom heeft zijn partij tegen de motie gestemd, hij wilde meer toezeggingen van Rutte.

Hij was in het debat wel primair voor het sluiten van de scholen maar niet voor de motie.

Een aangenomen motie houdt overigens niet in dat deze door het kabinet klakkeloos wordt overgenomen.
pi_192037514
En wat te denken van het financiële systeem? dat stond al op omvallen maar dit is wel de druppel denk ik. die miljarden die bij geprint gaan worden gaan niet meer helpen.
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 22:57:40 #62
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192037519
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:56 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Dan regel je toch een fles water, ik vind het echt ranzig.
Dat gaat in veel gevallen niet, ik vind het ook niet fijn maar ben er nooit ziek van dus dat is dan weer een voordeel :)
~FEYENOORD~
pi_192037530
Sterker nog dat verspreidde alleen beter doordat iedereen in een tent stond ipv buiten. Dat was althans het geval in Tilburg.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:51 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Mwoah, het slechte weer heeft alleen invloed gehad op de optochten. De feesten zelf in feesttenten en kroegen hebben daar geen last van gehad.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:57:56 #64
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192037531
quote:

:D

Dat is juist precies hoe het niet moet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192037537
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:57 schreef RAVW het volgende:

[..]

kijk die Mario voor aan :-) maar wel een aparte foto

waar is dit (China?? )
Iran.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:58:07 #66
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192037538
Even lijstje gecheckt, maar Korea en Duitsland blijven wel de anomalies, in positieve zin. Duitsland pas 9 doden op bijna 4600 gevallen. Korea 72 op 8000.
pi_192037551
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:55 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Nou nee, het debat gaat over de scholensluiting. https://www.omroepbrabant(...)over-scholensluiting
Op nos staat dat ze ook gaan overleggen over het onderwijs, maar dus ook andere zaken.
pi_192037555
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Op aandringen van de rechtse partijen die eerder deze week geen steun kregen..
Over een paar jaar is die jankerd onze premier. Als je dan terugkijkt op al die huilmomentjes (tijdens een debat over een serieus onderwerp: je spreekt mijn naam uit zonder T) van hem, dan schamen we ons rot
pi_192037556
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:57 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Dat gaat in veel gevallen niet, ik vind het ook niet fijn maar ben er nooit ziek van dus dat is dan weer een voordeel :)
Je kunt zelf niet een fles water meenemen?! :'(
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:58:38 #70
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_192037560
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Even lijstje gecheckt, maar Korea en Duitsland blijven wel de anomalies, in positieve zin. Duitsland pas 9 doden op bijna 4600 gevallen. Korea 72 op 8000.
Duitsland doet het inderdaad heel erg goed.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 22:58:45 #71
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192037563
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:56 schreef Arkai het volgende:

[..]

Lijkt mij wel een leuk baantje eigenlijk. Beetje door de straten lopen terwijl iedereen verplicht thuis zit en je bent volgens mij ook nog eens goed beschermd.
Dat is een uurtje wel leuk ja, daarna gaat het snel vervelen denk ik
~FEYENOORD~
pi_192037567
Kan je nu nog Brussel in trouwens? Als in; rijden de treinen nog gewoon? Ik weet dat ze een lockdown hebben, maar in welke mate? Grenzen dicht al?
pi_192037569
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Sterker nog dat verspreidde alleen beter doordat iedereen in een tent stond ipv buiten. Dat was althans het geval in Tilburg.
[..]

Het is maar goed dat men het in kleine groepjes viert _O- :') |:(
Wat een kolder.
A murky, forgotten land.
pi_192037570
Meer reisorganisaties schrappen reizen in maart
Ook de Sunweb Group en Prijsvrij annuleren hun reizen vanwege de corona-pandemie. Net als bij Corendon kunnen klanten van deze reisorganisaties tot en met 31 maart niet meer naar een vakantiebestemming vertrekken. Bij de Sunweb Group geldt de annulering van reizen naar Turkije tot en met 17 april. Reizigers die al op hun bestemming zijn, kunnen vooralsnog op de geplande datum naar Nederland terugkeren.

nos
pi_192037572
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ooit al eens over Canada heen gevlogen?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:59:41 #76
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192037587
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:58 schreef Revanches het volgende:

[..]

Duitsland doet het inderdaad heel erg goed.
Frankrijk met evenveel gevallen al 90 doden.

Kan ook aan de regio's liggen waar het virus goed heeft toegeslagen natuurlijk.
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 22:59:45 #77
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192037590
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:58 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Je kunt zelf niet een fles water meenemen?! :'(
Jawel, in de zomer drink ik dat op.

Kan moeilijk 20 liter water meenemen elke dag
~FEYENOORD~
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:00:02 #78
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192037598
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:58 schreef Arkai het volgende:

[..]

Iran.
oke :-)
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:00:04 #79
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192037600
quote:

Alle restaurants, cafe's, musea, winkels etc. sluiten en alleen de supermarkten en apotheken open houden. Alleen de straat op voor boodschappen, zorg en naar/van werk.

Daarna moet er goed gekeken worden hoe wij het verder gaan aanpakken. Hoe gaan wij ervoor zorgen dat wij de besmettingen voorlopig onder controle kunnen houden? Hoe gaan wij ervoor zorgen dat de zorg niet alsnog overbelast raakt etc.

Bouwmarkten ook graag.

ER kan thuis wat stuk gaan wat je moet repareren.

Verder hoop ik er niet op dat iedereen thuis moet blijven. Hoop nog wel op dat je een boswandeling kan doen of op de fiets kan gaan sporten ofso.

Horeca dicht, retail dicht.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 maart 2020 @ 23:00:39 #80
416575 crew  Evenstar
pi_192037619
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:55 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Scholen zijn dus de opvang, waar wil je dat anders doen?
Ja. in dit geval zijn scholen maar even opvang ja. Er hoeft geen les gegeven te worden, maar er moet genoeg opvang zijn voor kinderen zodat bepaalde belangrijke functies gewoon uitgevoerd kunnen worden. Dat is toch gewoon logisch?
pi_192037620
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:57 schreef hollandia02 het volgende:
CrisisGLZ twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 22:05:59 In #Druten was een bruiloft waar het aantal personen het maximum van 100 personen ruim werd overschreden. Op grond van de #corona noodverordening hebben handhavers de overtreding beëindigd. reageer retweet
En dan heel trots erover tweeten ;(
pi_192037626
Mijn onderbuurvrouw zit de hele avond al keihard te hoesten. Het wordt tijd om de deurklinken in het complex grondig en iedere dag schoon te maken. Er wonen ook veel oudjes, dus ik neem aan dat de huismeester er wel een prioriteit van maakt.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:01:11 #83
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192037630
20 MINUTEN GELEDEN
Meer reisorganisaties schrappen reizen in maart
Ook de Sunweb Group en Prijsvrij annuleren hun reizen vanwege de corona-pandemie. Net als bij Corendon kunnen klanten van deze reisorganisaties tot en met 31 maart niet meer naar een vakantiebestemming vertrekken. Bij de Sunweb Group geldt de annulering van reizen naar Turkije tot en met 17 april. Reizigers die al op hun bestemming zijn, kunnen vooralsnog op de geplande datum naar Nederland terugkeren.

https://nos.nl/liveblog/2(...)ettingen-italie.html
pi_192037636
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:57 schreef weetjewel5 het volgende:
En wat te denken van het financiële systeem? dat stond al op omvallen maar dit is wel de druppel denk ik. die miljarden die bij geprint gaan worden gaan niet meer helpen.
Stond al op omvallen?

Je bedoelt de recessie die al een tijdje verwacht wordt?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:01:45 #85
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192037647
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:00 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Ja, mooi. Ik ken nog wel een tiental kroegen in de regio waar ze ook even langs mogen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 23:01:49 #86
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192037652
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja. in dit geval zijn scholen maar even opvang ja. Er hoeft geen les gegeven te worden, maar er moet genoeg opvang zijn voor kinderen zodat bepaalde belangrijke functies gewoon uitgevoerd kunnen worden. Dat is toch gewoon logisch?
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Is het ook, maar wat is belangrijk?

Iedereen vindt zichzelf belangrijk, dus daar ga je alleen maar gedoe van krijgen, dus het gaat nooit werken zo
~FEYENOORD~
pi_192037664
www.windy.com

Haaks op de wind bewegen geeft de minste kans op Corona. :')

Ik kom pas buiten bij windkracht 7 of hoger denk ik.
pi_192037665
Op het ministerie van Volksgezondheid overlegt het kabinet morgenmiddag met de Federatie Medisch Specialisten, organisaties van ziekenhuizen en het RIVM.

De specialisten luidden vanmiddag de noodklok, omdat ze bang zijn dat kinderen en jongeren het virus kunnen verspreiden. Premier Rutte zei deze week dat de kans dat zij dat doen kleiner is dan bij volwassenen. De specialistenfederatie dringt er bij de regering op aan de scholen per direct te sluiten.

Het kabinet gaat morgen ook overleggen met organisaties uit het onderwijs. Wat daar wordt besproken is niet bekendgemaakt, maar het ligt voor de hand dat dat gaat over de vraag of de scholen kunnen openblijven.

Geprobeerd wordt om morgen "de standpunten nader tot elkaar te brengen". Het ministerie zegt in een verklaring het zekere voor het onzekere te willen nemen, ook als dat betekent dat het openbare leven stil komt te liggen.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:02:29 #89
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192037677
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:59 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Ooit al eens over Canada heen gevlogen?
Jawel, maar dan nog.
pi_192037680
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:01 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja, mooi. Ik ken nog wel een tiental kroegen in de regio waar ze ook even langs mogen.
Wilde net zeggen :D.
pi_192037681
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:01 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

[..]

Iedereen vindt zichzelf belangrijk, dus daar ga je alleen maar gedoe van krijgen, dus het gaat nooit werken zo
zorgmedewerkers ,politie,brandweer
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:02:46 #92
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_192037686
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:57 schreef weetjewel5 het volgende:
Straks gratis geld voor iedereen met als gevolg hyperinflatie en verdampende pensioenen.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:03:11 #93
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192037702
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:01 schreef Caland het volgende:

[..]

Precies, cafés zeggen wel dat ze niet meer dan 100 binnenlaten, maar als er 6 voor de deur staan die vriendjes zijn met de beveiliger komen ze alsnog binnen.
pi_192037703
Morgen 18u komt er weer een live persco met breaking news lockdown!
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 23:03:20 #95
382129 crew  Donna
pi_192037704
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
In Canada noemen ze het op de site van de government nog low risk. Tenminste vanochtend nog.
Mijn broer woont in de buurt van Toronto en bijna alle scholen in Ontario zijn al gesloten sinds vrijdag.
Mijn neefje (basisschool) was vrijdag ook al thuis van school.
En het WC papier werd ook daar gehamsterd. :P
pi_192037706
quote:

[..]

[..]

Daar liggen sowieso draaiboeken voor klaar, wat je draaiend wil houden in dit soort situaties.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 maart 2020 @ 23:03:24 #97
416575 crew  Evenstar
pi_192037707
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:57 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat is juist precies hoe het niet moet.
Normaal niet, maar nu wel. Denk niet dat dhr. Virus gaat wachten totdat wij met onze Nederlandse nuchterheid alles in detail hebben besproken. Ik heb net een rekensom gegeven hoe snel het kan gaan als je niks doet.
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 23:04:06 #98
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192037727
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:02 schreef PSVCL het volgende:

[..]

zorgmedewerkers ,politie,brandweer
Ben ik het mee eens, en ik snap het ook allemaal wel.

Maar daar gaat niemand mee akkoord, met Rutte voorop.

Economie en eigen bankrekening gaat bij veel mensen toch gewoon voor
~FEYENOORD~
pi_192037732
De mortaliteit ratio in Italië is echt hoog, 7% gewoon.

Terwijl in Zuid Korea dit tussen de 0.6 en 1% ligt..

Italiaanse ziekenhuizen kunnen het gewoon niet meer aan. Zeer triest. In Nederland ligt het trouwens op 1% maar er zijn veeeel meer besmettingen omdat er hier haast niet wordt getest, dus dan kan het goed zijn dat het ook eigenlijk rond 0.5 % ligt. De Koreanen kunnen natuurlijk ook niet alles testen.

Maar wanneer de ziekenhuizen gaan falen dan schiet het bij ons natuurlijk ook omhoog zoals in Italië.

In een ideaal scenario kan de mortaliteit ratio gewoon op 0,5% liggen als je perfecte ziekenhuizen hebt die genoeg beademingsmachines hebben..
pi_192037735
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:00 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Dat hoort erbij als er gehandhaafd moet worden.

Right?
pi_192037740
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Morgen 18u komt er weer een live persco met breaking news lockdown!
Waar kan je die zien?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 maart 2020 @ 23:04:31 #102
416575 crew  Evenstar
pi_192037741
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik weet dat ZK heel veel test, doet Duitsland dit ook? Dat zou het in ieder geval verklaren. Als het RIVM ook 10x zoveel had getest vielen onze cijfers ook mee, dus het zegt niet zoveel.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:04:44 #103
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192037749
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:03 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Precies, cafés zeggen wel dat ze niet meer dan 100 binnenlaten, maar als er 6 voor de deur staan die vriendjes zijn met de beveiliger komen ze alsnog binnen.
Ik ben vannacht in Nijmegen gaan stappen, de populaire kroegen waren iets minder druk. Maar alsnog niemand die aan de deur stond om te tellen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 23:05:33 #104
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192037767
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:04 schreef Xenorium het volgende:
In een ideaal scenario kan de mortaliteit ratio gewoon op 0,5% liggen als je perfecte ziekenhuizen hebt die genoeg beademingsmachines hebben..
Dan zou het gewoon een griep zijn en hadden we deze ellende niet gehad
~FEYENOORD~
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 maart 2020 @ 23:05:44 #105
416575 crew  Evenstar
pi_192037772
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Bouwmarkten ook graag.

ER kan thuis wat stuk gaan wat je moet repareren.

Verder hoop ik er niet op dat iedereen thuis moet blijven. Hoop nog wel op dat je een boswandeling kan doen of op de fiets kan gaan sporten ofso.

Horeca dicht, retail dicht.
Morgen nog even snel wat meuk hamsteren bij GAMMA dan :D
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:06:07 #106
372302 Revanches
pi_192037786
quote:

Italiaanse ziekenhuizen kunnen het gewoon niet meer aan. Zeer triest. In Nederland ligt het trouwens op 1% maar er zijn veeeel meer besmettingen omdat er hier haast niet wordt getest, dus dan kan het goed zijn dat het ook eigen rond 0.5 % ligt. De Koreanen kunnen natuurlijk ook niet alles testen.

Maar wanneer de ziekenhuizen gaan falen dan schiet het bij ons natuurlijk ook omhoog zoals in Italië.

Heeft ZK meer bedden of meer beademingsmachines?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:06:13 #107
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192037788
https://www.reuters.com/a(...)lution-idUSKBN2102X4

Luchtvervuiling verdwijnt in Noord-Italië na blokkering van het coronavirus, satellietshows
Door: Matthew Green

LONDEN (Reuters) - De luchtverontreiniging boven Noord-Italië daalde nadat de regering een landelijke afsluiting had ingevoerd om het coronavirus te bestrijden, toonden satellietbeelden vrijdag aan als een nieuw voorbeeld van de potentiële impact van de pandemie op de emissies.

China, waar de uitbraak begon, vertoonde een duidelijke vermindering van de vervuiling nadat de regering reisverboden en quarantaines had opgelegd, en de gegevens uit Italië, die enkele weken later hard werden getroffen, suggereerden een vergelijkbaar patroon.

Het Europees Ruimteagentschap (ESA) zei dat het in de regio Po-vallei in Noord-Italië een bijzonder sterke daling van de uitstoot van stikstofdioxide, een schadelijk gas dat door energiecentrales, auto's en fabrieken werd uitgestoten, had waargenomen.

----------------------------------

Klimaatverandering opgelost.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:06:20 #108
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192037794
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:04 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik ben vannacht in Nijmegen gaan stappen, de populaire kroegen waren iets minder druk. Maar alsnog niemand die aan de deur stond om te tellen.
Jullie waren de befaamde 'herd immunity' aan het opbouwen?
pi_192037795
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Stond al op omvallen?

Je bedoelt de recessie die al een tijdje verwacht wordt?
er wordt al maanden elke dag miljarden in de repomarkt gepompt anders kan er geen geld meer geleend worden.
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 23:06:31 #110
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192037802
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:06 schreef Revanches het volgende:

[..]

Volgens mij wel
~FEYENOORD~
pi_192037810
Iedereen thuis blijven gaat niet gauw gebeuren. Bedrijven moeten door anders eindigen we in een crisis.
pi_192037813
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:06 schreef Revanches het volgende:

[..]

Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 maart 2020 @ 23:06:54 #113
416575 crew  Evenstar
pi_192037817
quote:

[..]

[..]

Dat moet de overheid bepalen.

In ieder geval mensen in de zorg, politie, brandweer, nutsbedrijven etc.
pi_192037820
quote:

Italiaanse ziekenhuizen kunnen het gewoon niet meer aan. Zeer triest. In Nederland ligt het trouwens op 1% maar er zijn veeeel meer besmettingen omdat er hier haast niet wordt getest, dus dan kan het goed zijn dat het ook eigen rond 0.5 % ligt. De Koreanen kunnen natuurlijk ook niet alles testen.

Als ik naar Italie kijk heb ik het gevoel dat China de cijfers heel erg heeft verdraaid (het minder erg laten lijken), maar als ik dan naar Zuid Korea kijk klopt dat dan weer niet helemaal.
pi_192037821
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:57 schreef Sumppi het volgende:
Zojuist bericht van de school en kinderopvang (Breda) met de vraag door te geven wie van de ouders in vitale sectoren werkzaam zijn.
Wat zijn precies de vitale sectoren?

Kantoorpersoneel van de semi overheid ook, zoals rechercheurs etc. ?
pi_192037835
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:06 schreef hollandia02 het volgende:

Luchtvervuiling verdwijnt in Noord-Italië na blokkering van het coronavirus, satellietshows

LONDEN (Reuters) - De luchtverontreiniging boven Noord-Italië daalde nadat de regering een landelijke afsluiting had ingevoerd om het coronavirus te bestrijden, toonden satellietbeelden vrijdag aan als een nieuw voorbeeld van de potentiële impact van de pandemie op de emissies.

China, waar de uitbraak begon, vertoonde een duidelijke vermindering van de vervuiling nadat de regering reisverboden en quarantaines had opgelegd, en de gegevens uit Italië, die enkele weken later hard werden getroffen, suggereerden een vergelijkbaar patroon.

Het Europees Ruimteagentschap (ESA) zei dat het in de regio Po-vallei in Noord-Italië een bijzonder sterke daling van de uitstoot van stikstofdioxide, een schadelijk gas dat door energiecentrales, auto's en fabrieken werd uitgestoten, had waargenomen.

Stikstofdioxide is juist meer stikstofcrisis gerelateerd :P

Maar CO2 zal ook afgenomen zijn ;)
pi_192037837
Waar staat morgen om 18.00 live persco ???
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:07:49 #118
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192037842
quote:

Italiaanse ziekenhuizen kunnen het gewoon niet meer aan. Zeer triest. In Nederland ligt het trouwens op 1% maar er zijn veeeel meer besmettingen omdat er hier haast niet wordt getest, dus dan kan het goed zijn dat het ook eigenlijk rond 0.5 % ligt. De Koreanen kunnen natuurlijk ook niet alles testen.

Het aantal besmettingen of tests is totaal niet boeiend als dat percentage rond de 1% blijft.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 23:08:11 #119
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192037857
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:06 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat moet de overheid bepalen.

In ieder geval mensen in de zorg, politie, brandweer, nutsbedrijven etc.
Ga je alleen maar gedoe van krijgen.

Wie betaald de rekening?

De helft van het land is dan werkloos
~FEYENOORD~
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:08:16 #120
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192037862
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:06 schreef hollandia02 het volgende:

dus elek jaar even een Pandemie de wereld insturen en we kunnen over 6 jaar gewoon weer vol er tegen aan met onze V8 en 2t motoren ... wat nou een Tesla voor de schone lucht , die is al schoon
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:08:25 #121
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_192037866
quote:

Van dat getal klopt natuurlijk niets van, daadwerkelijk besmettingen ligt vele en vele malen hoger dan de bevestigde getallen aangezien 80% helemaal geen of milde klachten krijgt.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:08:29 #122
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_192037869
Weet iemand wat handige twitterfeeds die ik over Corona kan volgen?

Artsen ofzo?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:08:43 #123
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192037877
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Stikstofdioxide is juist meer stikstofcrisis gerelateerd :P

Maar CO2 zal ook afgenomen zijn ;)
Achja kennen we weer 130.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:08:44 #124
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192037878
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Jullie waren de befaamde 'herd immunity' aan het opbouwen?
Gewoon zorgen dat je zo snel mogelijk dat virusje oploopt toch. 3 dagen uitzieken en klaar.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192037880
Een doorsnee Fok!-er, 3 maanden na de lockdown. Geleefd op chips, knakworst en cola.

Leipe shit ouwe
pi_192037885
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:06 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Als ik naar Italie kijk heb ik het gevoel dat China de cijfers heel erg heeft verdraaid (het minder erg laten lijken), maar als ik dan naar Zuid Korea kijk klopt dat dan weer niet helemaal.
Er werd vanmiddag een grafiek gepost met verschil in leeftijd tussen Zwitserland, Italië en ik geloof Zuid Korea. In Italië waren er echt enorm veel mensen van 60+ geïnfecteerd terwijl in de andere landen de grootste pieken zaten bij 20-40.
pi_192037886
Zie op Insta een bruiloft met zeker meer dan 100 gasten.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:09:30 #128
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192037893
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Wie betaald de rekening?

Helemaal in ZZP Nederland inderdaad.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:09:34 #129
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192037896
weet iemand hoe lang het duurt na een besmetting dat je ziek word ?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:09:41 #130
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192037899
Je kun
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

Artsen ofzo?
t
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

Artsen ofzo?
Je kunt ook Steve Lookner (Agenda Free TV) volgen. Die struint heel Twitter af naar dat soort berichten.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:09:42 #131
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192037900
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Een doorsnee Fok!-er, 3 maanden na de lockdown. Geleefd op chips, knakworst en cola.

[ afbeelding ]
Lijkt mij eerder iemand die 1 dag op /b/ zit.
pi_192037903
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef RAVW het volgende:

[..]

dus elek jaar even een Pandemie de wereld insturen en we kunnen over 6 jaar gewoon weer vol er tegen aan met onze V8 en 2t motoren ... wat nou een Tesla voor de schone lucht , die is al schoon
Subsisies op V8 :9~ *O*
A murky, forgotten land.
pi_192037906
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:09 schreef Cronometer het volgende:
Als een echte NSBer even naar de veiligheidsregio bellen denk ik
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 23:09:48 #134
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192037908
quote:

[ afbeelding ]
Maar wel een Alpha :)
~FEYENOORD~
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 maart 2020 @ 23:09:57 #135
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192037911
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:09 schreef RAVW het volgende:
weet iemand hoe lang het duurt na een besmetting dat je ziek word ?
rivm.nl
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:10:01 #136
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192037913
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:09 schreef Cronometer het volgende:
Turken?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:10:06 #137
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192037914
quote:

[ afbeelding ]
Wellicht kan Braddie weer foodreviews gaan plaatsen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192037916
Wie zegt er dat er morgen om 18:00 een persconferentie is??
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 maart 2020 @ 23:10:19 #139
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192037923
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:10 schreef Caland het volgende:

[..]

Wellicht kan Braddie weer foodreviews gaan plaatsen
Ik mis Braddie.
pi_192037925
quote:

[ afbeelding ]
Ik moet wel zeggen dat ik mij minder scheer sinds ik verplicht moet thuiswerken. :')
pi_192037941
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Turken?
As usual.
pi_192037949
Als supermarktmederwerkers maar doorwerken.
Als distributiecentra maar doorwerken.
Als politie maar doorwerkt.
Als pakketbezorgers maar doorwerken.
Als pizzabezorgers maar doorwerken.
Als de gall&gall maar doorwerkt
Als winkels als de action, hema, blokker maar doorwerken.
Als de brandweer maar doorwerkt.
Als de zorgsector maar doorwerkt.
Als ... maar doorwerken.
Als ...
pi_192037952
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:10 schreef D_A het volgende:

[..]

Ik mis Braddie.
Awww hoe is het met Braddie, ik mis hem!
pi_192037954
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:10 schreef Maver24 het volgende:
Ik weet niet meer wie dat zei, maar waarschijnlijk was dat niet serieus
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:11:29 #145
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192037956
quote:

In China was het buiten Wuhan 0.6%. De enige cijfers qua aantal geteste personen die ik gezien heb waren van Guangdong, weken geleden: toen was het rond 300.000. Momenteel is het totaal aantal gevallen in Guangdong 1356. Ze hebben daar dus massaal getest. Dan gok ik dat 0.6% vrij dicht bij de echte waarde ligt.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:11:37 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192037958
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:10 schreef Arkai het volgende:

[..]

Ik moet wel zeggen dat ik mij minder scheer sinds ik verplicht moet thuiswerken. :')
Ik heb al een flinke baard intussen.

Heb ook geen tondeuse in huis dus als de kappers op slot gaan dan moet ik met de trimmer aan de slag :P
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 23:11:39 #147
382129 crew  Donna
pi_192037959
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:10 schreef Arkai het volgende:

[..]

Haha wij hebben maandagochtend video meeting. Ben ook wel benieuwd wie zich niet geschoren heeft.
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 23:11:44 #148
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192037961
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:10 schreef Maver24 het volgende:
Jij
~FEYENOORD~
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 maart 2020 @ 23:12:05 #149
416575 crew  Evenstar
pi_192037972
quote:

Nogmaals. Denk dat de cijfers een verkeerd beeld geven.

In Korea hebben ze echt alles wat los en vast zit getest. Nog even en ze gaan je huisdieren ook testen daar .... In de getallen van Zuid-Korea zitten dus ook heel veel lichte gevallen. Mensen die lichte klachten hadden, maar wel worden meegenomen in de cijfers. Ik denk dat dit nu ook gebeurt in Duitsland (maar heb daar nog geen bronnen van).

In Italië testen ze nu echt niet iedereen. Daar hebben ze geen tijd voor en het heeft ook geen zin. Daarom is het niet gek dat het in Italië iets hoger lijkt te zijn. Daarnaast zijn er in Italië natuurlijk ook mensen gestorven omdat de IC's vol kwamen te liggen. Als je geen bedden meer hebt schiet je sterftecijfer snel omhoog, want iedereen die een IC bed nodig heeft wordt dan bijna automatisch bijgeschreven op het lijstje met "overleden".
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:12:08 #150
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_192037974
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:09 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Je kunt ook Steve Lookner (Agenda Free TV) volgen. Die struint heel Twitter af naar dat soort berichten.
Dank ga ik volgen. Ook nog Nederlandse twitteraars?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:12:11 #151
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192037976
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Subsisies op V8 :9~ *O*
_O- _O_ _O_

ja we zijn gelijk van dat gezeik af kunnen we eindelijk weer huizen gaan bouwen en ons druk maken over echte zaken ... en daarbij kunnen we Groen links ook wel vaarwel zeggen die hebben we na 6 jaar pandemie ook niet meer nodig want het is dan toch zo schoon als het maar kan zijn
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:12:30 #152
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192037984
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:11 schreef Donna het volgende:

[..]

Haha wij hebben maandagochtend video meeting. Ben ook wel benieuwd wie zich niet geschoren heeft.
Vervelende aan thuiswerken is vooral dat je elke keer voor die teams-meetings al die blikken bier van je bureau moet opruimen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192037992
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:11 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Jij
Iemand anders zei het hier, daarom zeg ik het
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:12:49 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192037993
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:11 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

In China was het buiten Wuhan 0.6%. De enige cijfers qua aantal geteste personen die ik gezien heb waren van Guangdong, weken geleden: toen was het rond 300.000. Momenteel is het totaal aantal gevallen in Guangdong 1356. Ze hebben daar dus massaal getest. Dan gok ik dat 0.6% vrij dicht bij de echte waarde ligt.
Als dat zo is dan is 7% in Italie bizar hoog.

Tenzij daar idd heel veel communities met 60/70-plussers getroffen zijn.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:13:05 #155
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_192037999
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:12 schreef Caland het volgende:

[..]

Vervelende aan thuiswerken is vooral dat je elke keer voor die teams-meetings al die blikken bier van je bureau moet opruimen.
_O-.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 23:13:30 #156
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192038008
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:12 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Het is nog niet officieel ;)
~FEYENOORD~
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 23:13:31 #157
382129 crew  Donna
pi_192038011
quote:

[..]

Ik ga altijd even netjes aan m'n bureau zitten, maar normaal hang ik op de bank haha. :D
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:13:32 #158
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192038012
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:11 schreef kilon het volgende:
Als supermarktmederwerkers maar doorwerken.
Als distributiecentra maar doorwerken.
Als politie maar doorwerkt.
Als pizzabezorgers maar doorwerken.
Als de gall&gall maar doorwerkt
Als winkels als de action, hema, blokker maar doorwerken.
Als de brandweer maar doorwerkt.
Als de zorgsector maar doorwerkt.
Als ... maar doorwerken.
Als ...
gall en gall en action, blokker en zo lijken met niet echt nodig. Bij de supermarkt kan je ook een pollepel, pan of spatel vinden.
1947-2016
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:13:37 #159
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192038014
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:12 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nogmaals. Denk dat de cijfers een verkeerd beeld geven.

In Korea hebben ze echt alles wat los en vast zit getest. Nog even en ze gaan je huisdieren ook testen daar .... In de getallen van Zuid-Korea zitten dus ook heel veel lichte gevallen. Mensen die lichte klachten hadden, maar wel worden meegenomen in de cijfers. Ik denk dat dit nu ook gebeurt in Duitsland (maar heb daar nog geen bronnen van).

In Italië testen ze nu echt niet iedereen. Daar hebben ze geen tijd voor en het heeft ook geen zin. Daarom is het niet gek dat het in Italië iets hoger lijkt te zijn. Daarnaast zijn er in Italië natuurlijk ook mensen gestorven omdat de IC's vol kwamen te liggen. Als je geen bedden meer hebt schiet je sterftecijfer snel omhoog, want iedereen die een IC bed nodig heeft wordt dan bijna automatisch bijgeschreven op het lijstje met "overleden".
Maar als ze in Korea alles wat los en vast zit getest hebben, zouden ze toch veel meer dan 8000 cases moeten hebben, zou je denken?

In Italie komen er elke dag een paar duizend cases bij. Hoeveel testen die dan wel niet?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:13:39 #160
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192038016
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:09 schreef Stoorzendert het volgende:
Je kun
[..]

t
[..]

Tis ook niet zo moeilijk geen standpunt te nemen (Agendafree) als je het alleen maar over het virus heeft.

I don't know is zijn meest gebruikte zin dat dan weer wel.
pi_192038017
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:12 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Ik zei het in ieder geval niet.
pi_192038024
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:12 schreef RAVW het volgende:

[..]

_O- _O_ _O_

ja we zijn gelijk van dat gezeik af kunnen we eindelijk weer huizen gaan bouwen en ons druk maken over echte zaken ... en daarbij kunnen we Groen links ook wel vaarwel zeggen die hebben we na 6 jaar pandemie ook niet meer nodig want het is dan toch zo schoon als het maar kan zijn
'70 Dodge Challenger :9~
A murky, forgotten land.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:14:02 #163
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192038029
@Momo, heb jij dat artikel van het AD naar Steve gestuurd? w/
pi_192038032
quote:

[ afbeelding ]
pi_192038036
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:09 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Als een echte NSBer even naar de veiligheidsregio bellen denk ik
Nee, is niet aan mij.
pi_192038042
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:57 schreef hollandia02 het volgende:
Ik dacht dat de GGD directeur zei dat Nederlanders alle adviezen goed opvolgden? :')
pi_192038043
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik heb al een flinke baard intussen.

Heb ook geen tondeuse in huis dus als de kappers op slot gaan dan moet ik met de trimmer aan de slag :P
Ik ook ja, gelukkig net twee weken geleden naar de kapper geweest.

Ben wel bang dat ik na een maand lockdown er wel uit zie alsof ik net uit het kalifaat ben gekomen.
pi_192038068
Jongens, een baard is een chick magnet. Laten staan svp.
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 23:15:21 #169
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192038071
Ik ga morgen maar snel nog een stuk of 6 kratten bier inslaan nu het toch in de aanbieding is.
~FEYENOORD~
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:15:27 #170
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192038074
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:14 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ben wel bang dat ik na een maand lockdown er wel uit zie alsof ik net uit het kalifaat ben gekomen.
Ik ook twee weken terug.

Maar goed, wie weet staan lange lokken me wel.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:15:28 #171
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192038076
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:14 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik dacht dat de GGD directeur zei dat Nederlanders alle adviezen goed opvolgden? :')
Die man dienen ze ook gewoon te ontslaan.
pi_192038079
quote:

[..]

quote:

[..]

Leipe shit ouwe
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 maart 2020 @ 23:15:47 #173
416575 crew  Evenstar
pi_192038083
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:05 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Dan zou het gewoon een griep zijn en hadden we deze ellende niet gehad
Vandaag in een artikel gelezen dat een arts zei dat tijdens een hele grote griepepidemie maximaal 10 patiënten met influenza op de IC terecht kwamen (in dat ziekenhuis). In Italië ligt dat percentage rond de 10% van het aantal bevestigde patiënten. Deze patiënten liggen dan ook nog eens 2 tot 3 weken op de IC. Daarnaast heb je ook nog een flinke percentage wat gewoon opgenomen wordt.

Probleem is dus vooral hoe je je zorg in stand houdt. Bij de griep heb je niet zulke overbelasting van je zorg.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:15:47 #174
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192038084
quote:

[..]

druk maken om blikken bier op je bureau terwijl de hele wereld met een pandemie te maken heeft waar veel mensen aan dood gaan _O- _O-

net als hier een gisteren de hele dag aan het scheeuwen was dat haar tv het niet deed terwijl ik hier rond loop met stress van de pandemie , hebben sommige mensen nu echt geen besef wat er om hun heen gebeurd
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:15:57 #175
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192038088
Premier Shinzo Abe van Japan verwacht dat de Olympische Spelen in Tokio op tijd van start gaan. ,,We zullen het coronavirus overwinnen en de Spelen zoals gepland laten verlopen", zei hij vandaag op een persconferentie.

Abe benadrukte dat er in zijn land relatief weinig mensen met het coronavirus zijn besmet, zeker in vergelijking met China, Zuid-Korea, Italië en Iran. Hij hoeft de noodtoestand voorlopig niet uit te roepen in zijn land. Japan telde zaterdag 21 nieuwe coronagevallen. In totaal zijn er 1443 Japanners besmet met het virus, terwijl er 28 doden zijn geregistreerd.

Abe en zijn regering zijn vastbesloten om de Spelen op 24 juli van start te laten gaan. De Japanse overheid trekt zich vooralsnog weinig aan van de opmerking van de Amerikaanse president Donald Trump, die het voorstel heeft gelanceerd het evenement in verband met het coronavirus een jaar uit te stellen.

https://www.ad.nl/dossier(...)zorg-thuis~a26b4b4e/
Abe blijft voorlopig nog even in de ontkenningsfase zo te zien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192038092
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:11 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Mee eens, in optimale condities, dus alle IC's in de ziekenhuizen kunnen de patiëntenstroom aan en je hebt een geavanceerde zorg zoals in Zuid Korea dan zal het rond de 0,5% liggen. Maar het ligt natuurlijk ook aan de demografie van je bevolking, veel ouderen of zoals in Zuid-Korea vooral mensen tussen de 20 en 40 jaar die het opgelopen hebben via die Kerkdiensten?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:16:10 #177
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192038093
Steve noemde mij net _O-
pi_192038096
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:15 schreef R-woud93 het volgende:
Ik ga morgen maar snel nog een stuk of 6 kratten bier inslaan nu het toch in de aanbieding is.
Goed plan. Alcohol desinfecteert!
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:16:33 #179
372302 Revanches
pi_192038103
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:16 schreef Momo het volgende:
Steve noemde mij net _O-
Wat zei hij?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:16:36 #180
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_192038104
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:04 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik was net naar de bios, ik gokte erop dat het rustig zou zijn.
Was super chill max 15 mensen..flink verdeeld over grote zaal..
Gewoon ff genieten.. :@ (laatste keer voorlopig dacht ik)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_192038108
quote:
Steve noemde mij net _O-
Over AD.nl of over die Facebook problemen?
pi_192038110
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:14 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ik las vanmiddag een artikel waarin stond dat ook IS-ers maatregelen nemen om niet besmet te worden _O-
Ze hebben blijkbaar toch niet zo heel veel vertrouwen in allah :')
A murky, forgotten land.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:16:57 #183
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192038117
quote:
Steve noemde mij net _O-
Ik hoorde het w/ :D
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 23:17:06 #184
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192038128
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:15 schreef Kyran het volgende:

[..]

Vandaag in een artikel gelezen dat een arts zei dat tijdens een hele grote griepepidemie maximaal 10 patiënten met influenza op de IC terecht kwamen (in dat ziekenhuis). In Italië ligt dat percentage rond de 10% van het aantal bevestigde patiënten. Deze patiënten liggen dan ook nog eens 2 tot 3 weken op de IC. Daarnaast heb je ook nog een flinke percentage wat gewoon opgenomen wordt.

Probleem is dus vooral hoe je je zorg in stand houdt. Bij de griep heb je niet zulke overbelasting van je zorg.
Nee klopt, daarom quote ik ook een deel
~FEYENOORD~
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:17:10 #185
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192038129
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:16 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Over AD.nl of over die Facebook problemen?
Dat AD artikel over meer dan 50% onder 50 jaar
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 maart 2020 @ 23:17:11 #186
416575 crew  Evenstar
pi_192038131
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Wie betaald de rekening?

De rekening? De overheid, wie anders?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:17:12 #187
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192038132
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Premier Shinzo Abe van Japan verwacht dat de Olympische Spelen in Tokio op tijd van start gaan. ,,We zullen het coronavirus overwinnen en de Spelen zoals gepland laten verlopen", zei hij vandaag op een persconferentie.

Abe benadrukte dat er in zijn land relatief weinig mensen met het coronavirus zijn besmet, zeker in vergelijking met China, Zuid-Korea, Italië en Iran. Hij hoeft de noodtoestand voorlopig niet uit te roepen in zijn land. Japan telde zaterdag 21 nieuwe coronagevallen. In totaal zijn er 1443 Japanners besmet met het virus, terwijl er 28 doden zijn geregistreerd.

Abe en zijn regering zijn vastbesloten om de Spelen op 24 juli van start te laten gaan. De Japanse overheid trekt zich vooralsnog weinig aan van de opmerking van de Amerikaanse president Donald Trump, die het voorstel heeft gelanceerd het evenement in verband met het coronavirus een jaar uit te stellen.

https://www.ad.nl/dossier(...)zorg-thuis~a26b4b4e/
Abe blijft voorlopig nog even in de ontkenningsfase zo te zien.
vriendje van Rutte ??? die heeft echt een groot probleem straks
pi_192038134
Limburg lijkt verloren qua zieknhuis aanbod. Word een golf verwacht aan patienten... ben bang
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:17:45 #189
372302 Revanches
pi_192038141
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:17 schreef Sfancta het volgende:
Limburg lijkt verloren qua zieknhuis aanbod. Word een golf verwacht aan patienten... ben bang
Bron?
pi_192038142
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:49 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat die lockdown van sociale gelegenheden zoals restaurants, bars etc. er ook wel gaat komen, vooral als bescherming tegen mensen die nog steeds menen massaal vrolijk op het terras of in de kroeg te kunnen gaan zitten of de Belgen en Duitsers die wellicht dan deze kant op gaan komen.

Aan de andere kant las ik vanavond ook de verhalen dat de nood in Brabantse ziekenhuizen hoog is, maar dat er nog ruimte is...

https://www.ad.nl/dossier(...)de-vijftig~a058aad2/
Gisteren al patiënten naar Doetinchem gebracht, dus dat valt wel mee met die ruimte.
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 23:18:09 #191
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192038152
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:16 schreef Arkai het volgende:

[..]

Was het maar een bacterie, dat was ik inmiddels immuun!
~FEYENOORD~
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:18:12 #192
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192038155
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:17 schreef Kyran het volgende:

[..]

Oh, dan vertrouw je wel weer opeens op de overheid.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192038157
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:50 schreef Confetti het volgende:
Op Veronica trouwens I am Legend. Goed voor de sfeer.
Inderdaad :7
pi_192038158
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:17 schreef Revanches het volgende:

[..]

Bron?
https://www.telegraaf.nl/

code rood in limburg op moment
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 maart 2020 @ 23:18:28 #195
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192038162
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:17 schreef Sfancta het volgende:
Naja code rood is het wel bij meer ziekenhuizen.
pi_192038163
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:07 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wat zijn precies de vitale sectoren?

Kantoorpersoneel van de semi overheid ook, zoals rechercheurs etc. ?
Dat zeggen ze er niet bij. :+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 23:18:38 #197
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192038164
quote:

[..]

Dat kunnen we niet betalen, het zijn er dan gewoon te veel
~FEYENOORD~
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:19:07 #198
311468 Van_Poppel
pi_192038178
quote:

[..]

Uiteindelijk betaalt de middenklasse met pensioenopbouw en een paar spaarcentjes op de bank de rekening.
pi_192038188
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:51 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Het gaat in ieder geval strenger worden dan nu. Ik zag op instagram dat in kroegen en restaurants gewoon nog tientallen mensen zitten, en kleinere bijeenkomsten gewoon doorgaan. Ook denk ik dat bv sportscholen dicht gaan - alles wat dicht kan en waar extra contact vermeden kan worden.
Mijn sportschool heeft naast high fives :') ook de groepslessen al afgelast.

Apparatuur wordt vaker ontsmet en er hangt desinfectiegel overal.
pi_192038206
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:15 schreef Cronometer het volgende:
Jongens, een baard is een chickvirus magnet. Laten gaan svp.
.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:20:45 #201
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192038216
quote:
maandag me baas bellen van ik kan niet komen ik ben met desinfecteren bezig ( even een paar flessen wijn achteroverslaan )
pi_192038219
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:20 schreef Fer het volgende:

[..]

Mooie username. Ben je fan van Lerra
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_192038223
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Plaatje circuleert volgens mij al een week, maar niemand weet of het fake is of niet.
Zijn redelijk veel leden van het parlement al overleden in Iran en ze besmetten ook veel andere landen.

Schattingen liepen op tot 2 miljoen besmettingen in Iran..
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 23:21:23 #204
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192038231
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:20 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Mooie username. Ben je fan van Lerra
Begint eindelijk in vorm te komen

Alles afgelast
~FEYENOORD~
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:21:40 #205
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192038235
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als dat zo is dan is 7% in Italie bizar hoog.

Tenzij daar idd heel veel communities met 60/70-plussers getroffen zijn.
In Lombardije zijn 23.3% van de tests positief. Dat is erg hoog, zelfs in landen waar ze enkel mensen met symptomen en komende uit risicogebieden testten lag dat lager, dacht ik. Dus ik gok dat ze in Italië haast enkel erg "duidelijke" gevallen testen, waardoor ze heel veel gevallen niet detecteren, en het echte aantal dus veel hoger ligt. (veel van de "duidelijke" gevallen zullen nog steeds negatief testen omdat die mensen bvb griep ipv covid-19 hebben)
pi_192038241
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:19 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik mijd de sportschool de komende tijd toch maar even en ga wat meer hardlopen... lijkt me iets safer :P
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 23:22:23 #207
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192038256
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:21 schreef Sfancta het volgende:
Mijn oom en tante vertrekken maandag met Solmar naar Spanje. Fuck....
Niet ons probleem
~FEYENOORD~
pi_192038259
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:19 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Schijnbaar wordt het advies om je handen te desinfecteren massaal genegeerd heb ik van horen zeggen. Ik ben om die reden gestopt met het bezoeken van de sportschool.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:22:43 #209
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192038264
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:21 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Begint eindelijk in vorm te komen

Alles afgelast
Als Feyenoorder doet dit erg pijn ja... Als Liverpooler al helemaal btw.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:22:50 #210
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192038269
quote:

[..]

Iedere avond een glas whisky om de slokdarm schoon te branden. Ook een geniale voorkoming voor delhibelly schijnbaar.
1947-2016
pi_192038270
Zag wat snaps van mensen in een shisha lounge

Dat lijkt me een dikke RIP nu
pi_192038272
quote:
In spanje is niks meer open behalve apotheken en supermarkten.
pi_192038274
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:22 schreef Caland het volgende:

[..]

Solmar gaat nog wel door ja?
Ja.
pi_192038278
https://edition.cnn.com/2020/03/14/health/coronavirus-asymptomatic-spread/index.html

quote:
New studies in several countries and a large coronavirus outbreak in Massachusetts bring into question reassuring assertions by US officials about the way the novel virus spreads.

These officials have emphasized that the virus is spread mainly by people who are already showing symptoms, such as fever, cough or difficulty breathing. If that's true, it's good news, since people who are obviously ill can be identified and isolated, making it easier to control an outbreak.
But it appears that a Massachusetts coronavirus cluster with at least 82 cases was started by people who were not yet showing symptoms, and more than half a dozen studies have shown that people without symptoms are causing substantial amounts of infection.

For weeks, federal officials have emphasized that asymptomatic transmission can happen, but have said that it's not a significant factor in the spread of the virus.
pi_192038292
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:22 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Als Feyenoorder doet dit erg pijn ja... Als Liverpooler al helemaal btw.
Het zou voor Liverpool wel onnoemelijk treurig zijn als de FA meegaat in dat bezopen idee om het seizoen te schrappen _O-
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:23:48 #216
311468 Van_Poppel
pi_192038293
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:22 schreef just me het volgende:

[..]

ze hoeven niet te gaan!
Maar dan zijn ze hun 450 euro kwijt -O-
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 maart 2020 @ 23:23:48 #217
416575 crew  Evenstar
pi_192038294
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar als ze in Korea alles wat los en vast zit getest hebben, zouden ze toch veel meer dan 8000 cases moeten hebben, zou je denken?

In Italie komen er elke dag een paar duizend cases bij. Hoeveel testen die dan wel niet?
Zuid-Korea hebben ze heel snel heel veel maatregelen genomen en zijn de burgers wel gehoorzaam en minder arrogant. Zij hadden het in het begin al onder controlte totdat die patiënt 31 (van die sekte) alles naar de klote hielp. Zij heeft zo'n beetje in haar eentje heel Daegu naar de klote geholpen. Leider van de sekte had in eerste instantie iedereen verboden om zich te laten testen ... :X

Volgens mij deden ze in Korea zelfs bankbiljetten twee weken in quarantaine, zal zo even kijken of ik dat terug kan vinden _O-

Gevonden: https://www.rtlz.nl/beurs(...)-vanwege-coronavirus
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:23:55 #218
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192038298
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:22 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Ja.
Verwacht dat die de komende dagen ook wel alles eruit gaan gooien voor deze maand. Krijgen ze in ieder geval het geld terug.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192038310
Bibliotheken blijven open in de week

quote:
Opmerkelijk, want bibliotheken zijn net plaatsen waar generaties elkaar constant kruisen en waar boeken voortdurend van hand wisselen.
VVSG
@vvsg
Update: bibliotheken blijven open door de week, ze sluiten enkel in het weekend! Morgen bevestigt #ccvo dit officieel in de nieuwsbrief aan lokale besturen! 📖📖📖 #COVID19Belgium https://twitter.com/CrisiscenterBE/status/1238854240895975425

CrisisCenter Belgium

Oké. Sommige Belgen zijn nog dommer dan ik dacht 8)7

bron: hln.be
pi_192038314
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Iedere avond een glas whisky om de slokdarm schoon te branden. Ook een geniale voorkoming voor delhibelly schijnbaar.
Underberg helpt ook tegen dat laatste zegt men. Ook vanwege de kruiden die erin zitten.
  † In Memoriam † zaterdag 14 maart 2020 @ 23:24:28 #221
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_192038315
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:23 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Dikke vette pech!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_192038328
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:23 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Duurder, all inclusive ook
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:25:15 #223
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192038334
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:24 schreef wodca het volgende:
[..]

VVSG
@:vvsg
Update: bibliotheken blijven open door de week, ze sluiten enkel in het weekend! Morgen bevestigt #ccvo dit officieel in de nieuwsbrief aan lokale besturen! 📖📖📖 #COVID19Belgium https://twitter.com/CrisiscenterBE/status/1238854240895975425

CrisisCenter Belgium

Oké, Sommige Belgen zijn nog dommer dan ik dacht.
Vind het sowieso wonderbaarlijk dat België blijkbaar toch bibliotheken heeft.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Spellchecker zaterdag 14 maart 2020 @ 23:25:23 #224
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192038338
quote:
Nixte fuck. Dat ze niet gaan!
pi_192038345
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:22 schreef Caland het volgende:

[..]

Solmar gaat nog wel door ja?
Gok tot de Franse grens.
.
  † In Memoriam † zaterdag 14 maart 2020 @ 23:25:44 #226
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_192038347
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:25 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Is thuis ook :Y
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_192038359
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:25 schreef Sfancta het volgende:

[..]

All inclusive en dan kan je lekker superrmarkten en apotheken gaan bezoeken.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:26:23 #228
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192038363
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:25 schreef Caland het volgende:

[..]

Zo kom je met deze crisis nog es wat te weten van de wereld.
pi_192038374
Die inwisselvouchers voor reeds geboekte vakanties vind ik trouwens wel een slimme actie :Y
pi_192038375
quote:
Het gaat niet voor niets zo snel.
Snap ook niet waar ze de wijsheid dat je perse symptomen moet hebben om besmettelijk te zijn terwijl daarnaast over een incubatietijd van 2 weken wordt gesproken waarin symptomen in de beginfase vaak nog niet zichtbaar zin.
Alles wijst erop dat mensen gewoon besmettelijk zijn ook wanneer ze geen symptomen vertonen....
Geen gemakkelijke casus :P
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:27:02 #231
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192038377
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:26 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Zo kom je met deze crisis nog es wat te weten van de wereld.
Waarschijnlijk helemaal vol met suskes en wiskes.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192038385
Ook interessant (en niet positief helaas):

https://economictimes.ind(...)cleshow/74610829.cms

Coronavirus can live in patients for five weeks after being infected
By comparison, only a third of patients with SARS still harbored the virus in their respiratory tract after as long as four weeks.

Patients with the new coronavirus keep the pathogen in their respiratory tract for as long as 37 days, a new study found, suggesting they could remain infectious for many weeks.

In yet another sign of how difficult the pandemic may be to contain, doctors in China detected the virus’s RNA in respiratory samples from survivors for a median of 20 days after they became infected, they wrote in an article published in the Lancet medical journal.

The findings have “important implications for both patient isolation decision-making and guidance around the length of antiviral treatment,” Fei Zhou from the Chinese Academy of Medical Sciences and the other authors wrote.

Currently, the recommended isolation period after exposure is 14 days to avoid spreading the virus. But if people remain contagious long after their symptoms have vanished, they may unwittingly propagate the pathogen after they return from quarantine.

By comparison, only a third of patients with SARS still harbored the virus in their respiratory tract after as long as four weeks, the Chinese scientists said. They studied the medical records and laboratory data from 191 Covid-19 patients treated at Jinyintan Hospital and Wuhan Pulmonary Hospital, including 54 who died from the infection.

Quarantaine van 14 dagen zou dus wel eens niet genoeg kunnen zijn. Laat staan het uit quarantaine laten gaan van mensen waarbij de symptomen verdwenen zijn.

We zijn nog niet van dit virus af de komende tijd, als ik dit soort berichten lees.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 maart 2020 @ 23:27:38 #233
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192038390
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:26 schreef DupingDelight het volgende:

[..]

Nooit beweerd dat het maar een griepje is.

Ik vraag wel om bewijzen van al deze zieken en doden die geclaimd worden. Nogmaals. NUL van gezien. Alleen maar (online) drama.
Loop eens een ziekenhuis in :s)
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 23:27:39 #234
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192038392
Het is zaterdagavond half twaalf, tijd om dingen te gaan relativeren jongens.
~FEYENOORD~
pi_192038393
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:26 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Inderdaad want de rest wordt stilgelegd.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192038413
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:27 schreef R-woud93 het volgende:
Het is zaterdagavond half twaalf, tijd om dingen te gaan relativeren jongens.
RIVM was te laat vandaag met de update.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:28:23 #237
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192038414
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:27 schreef Caland het volgende:

[..]

Waarschijnlijk helemaal vol met suskes en wiskes.
Poh, daar heb ik er nog tientallen van.
pi_192038427
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Inderdaad want de rest wordt stilgelegd.
ja, ik heb zelf kennissen in Lanzerote.

Je kan daar niks.
pi_192038430
Die jongen van 16 op de ic
quote:
.
Donderdagavond 5 maart werd Sehraz, die werkzaam is als kapper, ziek
Op 16 al werken als kapper kan dat?
En dan:
quote:
.Sehraz bleek besmet. Hoe hij het heeft opgelopen is nog altijd niet duidelijk. "Toen ze het aan mijn broertje vertelden,
Vakman pur sang
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 23:28:44 #240
57816 crew  Mijk
BAM
pi_192038432
Hoe incapabel het ingrijpen is van het kabinet, het kan toch niet anders dat dit afgezet wordt na deze crisis, of ? Het is echt lachwekkend en om te huilen tegelijk
As above, so below.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:28:45 #241
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192038433
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:23 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het zou voor Liverpool wel onnoemelijk treurig zijn als de FA meegaat in dat bezopen idee om het seizoen te schrappen _O-
De CL gaat volgend jaar gewoon ook door. Wat een mogelijkheid is, is dat iedereen die nu lijstaanvoerder is, wordt uitgeroepen tot de kampioen.

Prima.

OF je gaat in minitoernooien verder. Versnelde afwerking. Om de 3 dagen een complete ronde. Rammen met die handel.
1947-2016
pi_192038439
quote:
[..]

VVSG
@:vvsg

CrisisCenter Belgium

Oké. Sommige Belgen zijn nog dommer dan ik dacht 8)7

bron: hln.be
Het zal volgende week waarschijnlijk ook daar dusdanig uit de klauwen lopen dat de bibliotheken alsnog gesloten gaan worden.
pi_192038447
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:27 schreef D_A het volgende:

[..]

Loop eens een ziekenhuis in :s)
Mag niet
Instead of questioning authority, they question those that question authority.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:29:25 #244
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192038454
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:28 schreef Sfancta het volgende:
Weet iemand de cijfers van Italie van vandaag?
Heb niet aandachtig alles kunnen volgen, heb levensmiddelen ingeslagen.
Waarschijnlijk is nu.nl sneller dan fok
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 23:29:33 #245
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192038458
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:28 schreef Zipportal het volgende:

[..]

RIVM was te laat vandaag met de update.
Dat vind ik erg kwalijk, de helft van de FOK!kers waren bijna verloren gegaan aan het corona virus
~FEYENOORD~
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:29:44 #246
311468 Van_Poppel
pi_192038462
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:26 schreef TheVulture het volgende:
Die inwisselvouchers voor reeds geboekte vakanties vind ik trouwens wel een slimme actie :Y
Vind ik ook. Geeft de vliegmaatschappijen iets meer ademruimte. Als ze nu moeten refunden dan zijn ze gelijk failliet.
  † In Memoriam † zaterdag 14 maart 2020 @ 23:29:45 #247
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_192038463
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:28 schreef Mijk het volgende:
Hoe incapabel het ingrijpen is van het kabinet, het kan toch niet anders dat dit afgezet wordt na deze crisis, of ? Het is echt lachwekkend en om te huilen tegelijk
hou het maar op huilen!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_192038468
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:26 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als grenzen sluiten kom je dan met de touringcar binnen? Of als ze wel vertrekken kan je weer omdraaien?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:30:05 #249
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192038470
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De CL gaat volgend jaar gewoon ook door. Wat een mogelijkheid is, is dat iedereen die nu lijstaanvoerder is, wordt uitgeroepen tot de kampioen.

Prima.

OF je gaat in minitoernooien verder. Versnelde afwerking. Om de 3 dagen een complete ronde. Rammen met die handel.
Zou oneerlijk zijn sinds niet iedere ploeg tegen even sterke ploegen gespeeld heeft. Dat is na 34 wedstrijden wel het geval.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:30:20 #250
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192038475
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Prima.

Zou toch wat zijn, na 30 jaar kampioen worden zonder kampioenswedstrijd
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 maart 2020 @ 23:30:46 #251
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192038484
quote:
Ben geen VVD'er maar Rutte lijkt vrij capabel momenteel.

Jammer dat er verder nogal want zwanzen in het kabinet zitten.
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 23:30:48 #252
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192038485
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:30 schreef Caland het volgende:

[..]

Zou toch wat zijn, na 30 jaar kampioen worden zonder kampioenswedstrijd
En dan mag je ook nog eens niet vieren ook
~FEYENOORD~
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:30:49 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_192038487
quote:
175 extra doden, 3500 nieuwe besmettingen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_192038492
quote:
3500 besmettingen en 175 doden

Lees zo veel berichten op twitter over bomvolle kroegen overal trouwens :{
pi_192038502
Positiever nieuws (relatief gezien dan):

Zeeland verklaard Vlaams Corona-toerisme de oorlog.
https://www.telegraaf.nl/(...)rona-toerisme-oorlog

https://www.stadindex.nl/(...)eeland-sluis-op-slot
Zeeland verklaart Vlaams corona-toerisme oorlog
zaterdag 14 maart 2020, 22:56 uur

Belgen zijn vanaf nu niet meer welkom in Zeeland. Jan Lonink, voorzitter van de Veiligheidsregio Zeeland, doet een dringend beroep op onze Zuiderburen om te stoppen met corona-toerisme. In het plaatsje Sluis - dat zaterdag werd overspoeld met massa’s Belgen - worden zondag 2500 openbare parkeerplaatsen afgesloten om te voorkomen dat Belgen daar winkels of horecagelegenheden gaan bezoeken.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192038509
quote:
http://opendatadpc.maps.a(...)4093bb090ab0aa2b4892
A murky, forgotten land.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:31:19 #257
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192038512
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:27 schreef Salina het volgende:

By comparison, only a third of patients with SARS still harbored the virus in their respiratory tract after as long as four weeks.

Patients with the new coronavirus keep the pathogen in their respiratory tract for as long as 37 days, a new study found, suggesting they could remain infectious for many weeks.

In yet another sign of how difficult the pandemic may be to contain, doctors in China detected the virus’s RNA in respiratory samples from survivors for a median of 20 days after they became infected, they wrote in an article published in the Lancet medical journal.

The findings have “important implications for both patient isolation decision-making and guidance around the length of antiviral treatment,” Fei Zhou from the Chinese Academy of Medical Sciences and the other authors wrote.

Currently, the recommended isolation period after exposure is 14 days to avoid spreading the virus. But if people remain contagious long after their symptoms have vanished, they may unwittingly propagate the pathogen after they return from quarantine.

By comparison, only a third of patients with SARS still harbored the virus in their respiratory tract after as long as four weeks, the Chinese scientists said. They studied the medical records and laboratory data from 191 Covid-19 patients treated at Jinyintan Hospital and Wuhan Pulmonary Hospital, including 54 who died from the infection.

Quarantaine van 14 dagen zou dus wel eens niet genoeg kunnen zijn. Laat staan het uit quarantaine laten gaan van mensen waarbij de symptomen verdwenen zijn.

We zijn nog niet van dit virus af de komende tijd, als ik dit soort berichten lees.
Dit onderzoek zegt dat ook, maar wel dat je dan minder besmettelijk bent. https://www.statnews.com/(...)ter-recovery-begins/
pi_192038513
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:30 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Als grenzen sluiten kom je dan met de touringcar binnen? Of als ze wel vertrekken kan je weer omdraaien?
In Spanje is de noodtoestand uitgeroepen.

noodtoestand ----> vakantie.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 maart 2020 @ 23:31:28 #259
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192038515
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Komt door de Belgengekkies.
pi_192038522
quote:

Hmmm, in sommige landen werden er al HIV-medicijnen voor dit virus gebruikt.... Het virus is nog niet héél veel langer dan deze gestelde 37 dagen in vol ornaat aan het huishouden.....
Ik hoop niet dat het net als HIV gewoon blijft als je het eenmaal hebt.
Dan wordt het echt spannend ;)
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 23:31:43 #261
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192038523
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

3500 besmettingen en 175 doden

Nu het nog kan ;)

Mensen vieren het leven, en ergens geef ik ze groot gelijk
~FEYENOORD~
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:32:00 #262
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192038529
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:31 schreef D_A het volgende:

[..]

Welnee
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:32:08 #263
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192038534
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Die jongen van 16 op de ic
[..]

Op 16 al werken als kapper kan dat?
En dan:
[..]

Waarom niet? Je mag als 16 jarige toch ook eten bezorgen?
pi_192038542
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:31 schreef D_A het volgende:

[..]

Nee, ook in studentensteden als Amsterdam en Groningen, overal is het druk en mensen hebben schijt..
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 maart 2020 @ 23:32:34 #265
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192038547
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:32 schreef Caland het volgende:

[..]

Welnee
Nee helaas hebben we hier ook wat ontkenners.
pi_192038562
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:31 schreef Salina het volgende:

Belgen zijn vanaf nu niet meer welkom in Zeeland. Jan Lonink, voorzitter van de Veiligheidsregio Zeeland, doet een dringend beroep op onze Zuiderburen om te stoppen met corona-toerisme. In het plaatsje Sluis - dat zaterdag werd overspoeld met massa’s Belgen - worden zondag 2500 openbare parkeerplaatsen afgesloten om te voorkomen dat Belgen daar winkels of horecagelegenheden gaan bezoeken.
En terecht, dan snap je er toch geen ene fuck van :')
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:33:13 #267
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192038567
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:26 schreef DupingDelight het volgende:

[..]

Nooit beweerd dat het maar een griepje is.

Ik vraag wel om bewijzen van al deze zieken en doden die geclaimd worden. Nogmaals. NUL van gezien. Alleen maar (online) drama.
bezoek een zkh in je buurt, succes en sterkte
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:33:26 #268
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192038570
quote:
Dat wordt waarschijnlijk gewoon weggelachen. En misschien dat er een paar mensen onbelangrijke aangewezen worden als 'daders'. En daarmee is de kous af.
pi_192038572
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:09 schreef D_A het volgende:

[..]

rivm.nl
_O-
pi_192038583
Mensen, de doden in Italie (en ieder ander land), wat gebeurt hiermee aangezien een lijk nog 3 dagen besmettelijk is.

Komen er massagraven en als de rust (hopelijk) is wedergekeerd krijgen die personen een uitvaart?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:34:15 #271
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192038591
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:25 schreef Caland het volgende:

[..]

Hey! o|O

quote:
Opmerkelijk, want bibliotheken zijn net plaatsen waar generaties elkaar constant kruisen en waar boeken voortdurend van hand wisselen.
Bibliotheken zijn ruim, weinig bezoekers, kan je makkelijk afstand houden.
En er liggen gemiddeld waarschijnlijk weken of maanden tussen het inleveren en weer uitlenen van een boek, dan zijn de virussen al dood. Bij reservaties heb je misschien wel risico, dan krijg je bericht wanneer het boek ingeleverd is.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:35:00 #272
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192038617
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

bezoek een zkh in je buurt, succes en sterkte
Bewijzen!?
Godallemachtig _O-
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:35:21 #273
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192038623

[ Bericht 100% gewijzigd door Markesh op 14-03-2020 23:35:53 ]
pi_192038627
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:34 schreef Sfancta het volgende:
Mensen, de doden in Italie (en ieder ander land), wat gebeurt hiermee aangezien een lijk nog 3 dagen besmettelijk is.

Komen er massagraven en als de rust (hopelijk) is wedergekeerd krijgen die personen een uitvaart?
Vanmiddag iets gelezen dat ze deze lijken gewoon in een kerkelijke ruimte houden.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:35:50 #275
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192038634
quote:

Die gaan de oven in. Begrafenissen zijn verboden in Italië meen ik.
pi_192038644
quote:

Was daarstraks op Nieuwsuur.
Crematoria draaien 24 uur per dag en worden zonder nabestaanden uitgevoerd. Niemand mag erbij.
A murky, forgotten land.
pi_192038648
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:28 schreef HetDonkertAan het volgende:
Het zal volgende week waarschijnlijk ook daar dusdanig uit de klauwen lopen dat de bibliotheken alsnog gesloten gaan worden.
Als ruimte zou de bibliotheek niet open zijn wel als een soort van reservatiedienst. Of ze door de gleuf van de afleverbus een gedesinfecteerde set boeken gaan geven is niet echt duidelijk.
vvsg twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 23:18:52 Voor alle duidelijkheid: dit is geen beslissing v @vvsg noch van gemeenten. Eerder pleitten we bij #ccvo en @CrisiscenterBE vr mogelijkheid online reservatie en afhalen igv sluiting bib zodat zeker kinderen thuis ook boeken kunnen lezen. Indien veilig uiteraard. #COVID19BE reageer retweet
pi_192038653
quote:

Weer een advies dus. Meer niet. Godverdomme, wat een slappe hap.
pi_192038663
quote:
175 nieuwe doden, bijna 3500 nieuwe gevallen
pi_192038668
quote:
Heel veel zijn het hier mee eens.

En dat mag. Het is heerlijk om vanaf de bank te oordelen over het functioneren van anderen. Het viel mij bij jou ook al op, je maakt er al zeker een halfjaar een enorme puinhoop van op je werk terwijl echt iedereen jouw functie kan uitoefenen.

:P
pi_192038669
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Crematoria draaien 24 uur per dag en worden zonder nabestaanden uitgevoerd. Niemand mag erbij.
Godverdomme man, ik begin te tranen.

Laat dit ons bespaard blijven.....
pi_192038681
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:36 schreef Confetti het volgende:

[..]

Weer een advies dus. Meer niet. Godverdomme, wat een slappe hap.
De politie momenteel massaal de straat op laten gaan om parkeerplaatsen te bewaken lijkt ook wel ietwat overdreven.
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 23:38:00 #283
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192038684
Heeft iemand al gemeld dat er 175 nieuwe dodenen bijna 3500 nieuwe gevallen zijn in Italië?
~FEYENOORD~
pi_192038685
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:37 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Godverdomme man, ik begin te tranen.

Laat dit ons bespaard blijven.....
Dat was idd heel erg triest.
A murky, forgotten land.
pi_192038687
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

das heel sneu
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:38:29 #286
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192038699
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:38 schreef R-woud93 het volgende:
Heeft iemand al gemeld dat er 175 nieuwe dodenen bijna 3500 nieuwe gevallen zijn in Italië?
Nee, jij bent de eerste.
pi_192038700
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:37 schreef DupingDelight het volgende:

[..]

Jij hebt het wel gezien? Of laat je jezelf gek maken door media en mafkezen op internet?
Waarom zou iemand uberhaupt verzinnen dat er doden zijn gevallen?
pi_192038712
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:37 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

De politie momenteel massaal de straat op laten gaan om parkeerplaatsen te bewaken lijkt ook wel ietwat overdreven.
Ze geven aan dat de nationale overheid moet ingrijpen om grenscontroles e.d. maar die is weekend aan het vieren
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:39:03 #289
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192038714
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:38 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Waaqrom zou iemand uberhaupt verzinnen dat er doden zijn gevallen?
BNW rijp die gast
pi_192038718
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:38 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Waaqrom zou iemand uberhaupt verzinnen dat er doden zijn gevallen?
Gereageerd op een aluhoedje, jij bent af.
pi_192038729
quote:

Federaal minister van Binnenlandse Zaken Pieter De Crem heeft deze avond opgeroepen te stoppen met het coronatoerisme naar Zeeuws-Vlaanderen. Op Twitter laat hij weten: “Dit virus stopt niet aan de grenzen. Iedere Belg die denkt dat het een goed idee is om naar Nederland te gaan heeft het fout. Blijf thuis, doe dit niet.”

Die minister neemt dit zeker mee in de volgende crisisvergadering met mogelijke sluiting van de landsgrenzen. Dan zitten we pas met een lockdown.
pi_192038732
Hoe gaat het momenteel eigenlijk in China?
Komt het leven daar weer een beetje op gang?
Nemen ze het corona-virus nu waar als dagelijks onderdeel van 't leven?
pi_192038734
quote:

Nog lang niet
pi_192038735
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:39 schreef T3hTommay het volgende:

[..]

Gereageerd op een aluhoedje, jij bent af.
Jaaah, okee. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')