Waar kan je die zien?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Morgen 18u komt er weer een live persco met breaking news lockdown!
Ik weet dat ZK heel veel test, doet Duitsland dit ook? Dat zou het in ieder geval verklaren. Als het RIVM ook 10x zoveel had getest vielen onze cijfers ook mee, dus het zegt niet zoveel.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Even lijstje gecheckt, maar Korea en Duitsland blijven wel de anomalies, in positieve zin. Duitsland pas 9 doden op bijna 4600 gevallen. Korea 72 op 8000.
Ik ben vannacht in Nijmegen gaan stappen, de populaire kroegen waren iets minder druk. Maar alsnog niemand die aan de deur stond om te tellen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:03 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Precies, cafés zeggen wel dat ze niet meer dan 100 binnenlaten, maar als er 6 voor de deur staan die vriendjes zijn met de beveiliger komen ze alsnog binnen.
Dan zou het gewoon een griep zijn en hadden we deze ellende niet gehadquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:04 schreef Xenorium het volgende:
In een ideaal scenario kan de mortaliteit ratio gewoon op 0,5% liggen als je perfecte ziekenhuizen hebt die genoeg beademingsmachines hebben..
Morgen nog even snel wat meuk hamsteren bij GAMMA danquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bouwmarkten ook graag.
ER kan thuis wat stuk gaan wat je moet repareren.
Verder hoop ik er niet op dat iedereen thuis moet blijven. Hoop nog wel op dat je een boswandeling kan doen of op de fiets kan gaan sporten ofso.
Horeca dicht, retail dicht.
Heeft ZK meer bedden of meer beademingsmachines?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:04 schreef Xenorium het volgende:
De mortaliteit ratio in Italië is echt hoog, 7% gewoon.
Terwijl in Zuid Korea dit tussen de 0.6 en 1% ligt..
Italiaanse ziekenhuizen kunnen het gewoon niet meer aan. Zeer triest. In Nederland ligt het trouwens op 1% maar er zijn veeeel meer besmettingen omdat er hier haast niet wordt getest, dus dan kan het goed zijn dat het ook eigen rond 0.5 % ligt. De Koreanen kunnen natuurlijk ook niet alles testen.
Maar wanneer de ziekenhuizen gaan falen dan schiet het bij ons natuurlijk ook omhoog zoals in Italië.
In een ideaal scenario kan de mortaliteit ratio gewoon op 0,5% liggen als je perfecte ziekenhuizen hebt die genoeg beademingsmachines hebben..
Jullie waren de befaamde 'herd immunity' aan het opbouwen?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben vannacht in Nijmegen gaan stappen, de populaire kroegen waren iets minder druk. Maar alsnog niemand die aan de deur stond om te tellen.
er wordt al maanden elke dag miljarden in de repomarkt gepompt anders kan er geen geld meer geleend worden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Stond al op omvallen?
Je bedoelt de recessie die al een tijdje verwacht wordt?
Volgens mij welquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:06 schreef Revanches het volgende:
[..]
Heeft ZK meer bedden of meer beademingsmachines?
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:06 schreef Revanches het volgende:
[..]
Heeft ZK meer bedden of meer beademingsmachines?
Dat moet de overheid bepalen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:01 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
[..]
Is het ook, maar wat is belangrijk?
Iedereen vindt zichzelf belangrijk, dus daar ga je alleen maar gedoe van krijgen, dus het gaat nooit werken zo
Als ik naar Italie kijk heb ik het gevoel dat China de cijfers heel erg heeft verdraaid (het minder erg laten lijken), maar als ik dan naar Zuid Korea kijk klopt dat dan weer niet helemaal.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:04 schreef Xenorium het volgende:
Italiaanse ziekenhuizen kunnen het gewoon niet meer aan. Zeer triest. In Nederland ligt het trouwens op 1% maar er zijn veeeel meer besmettingen omdat er hier haast niet wordt getest, dus dan kan het goed zijn dat het ook eigen rond 0.5 % ligt. De Koreanen kunnen natuurlijk ook niet alles testen.
Maar wanneer de ziekenhuizen gaan falen dan schiet het bij ons natuurlijk ook omhoog zoals in Italië.
Wat zijn precies de vitale sectoren?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:57 schreef Sumppi het volgende:
Zojuist bericht van de school en kinderopvang (Breda) met de vraag door te geven wie van de ouders in vitale sectoren werkzaam zijn.
Stikstofdioxide is juist meer stikstofcrisis gerelateerdquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:06 schreef hollandia02 het volgende:
https://www.reuters.com/a(...)lution-idUSKBN2102X4
Luchtvervuiling verdwijnt in Noord-Italië na blokkering van het coronavirus, satellietshows
Door: Matthew Green
LONDEN (Reuters) - De luchtverontreiniging boven Noord-Italië daalde nadat de regering een landelijke afsluiting had ingevoerd om het coronavirus te bestrijden, toonden satellietbeelden vrijdag aan als een nieuw voorbeeld van de potentiële impact van de pandemie op de emissies.
China, waar de uitbraak begon, vertoonde een duidelijke vermindering van de vervuiling nadat de regering reisverboden en quarantaines had opgelegd, en de gegevens uit Italië, die enkele weken later hard werden getroffen, suggereerden een vergelijkbaar patroon.
Het Europees Ruimteagentschap (ESA) zei dat het in de regio Po-vallei in Noord-Italië een bijzonder sterke daling van de uitstoot van stikstofdioxide, een schadelijk gas dat door energiecentrales, auto's en fabrieken werd uitgestoten, had waargenomen.
----------------------------------
Klimaatverandering opgelost.
Het aantal besmettingen of tests is totaal niet boeiend als dat percentage rond de 1% blijft.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:04 schreef Xenorium het volgende:
Italiaanse ziekenhuizen kunnen het gewoon niet meer aan. Zeer triest. In Nederland ligt het trouwens op 1% maar er zijn veeeel meer besmettingen omdat er hier haast niet wordt getest, dus dan kan het goed zijn dat het ook eigenlijk rond 0.5 % ligt. De Koreanen kunnen natuurlijk ook niet alles testen.
Ga je alleen maar gedoe van krijgen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat moet de overheid bepalen.
In ieder geval mensen in de zorg, politie, brandweer, nutsbedrijven etc.
dus elek jaar even een Pandemie de wereld insturen en we kunnen over 6 jaar gewoon weer vol er tegen aan met onze V8 en 2t motoren ... wat nou een Tesla voor de schone lucht , die is al schoonquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:06 schreef hollandia02 het volgende:
https://www.reuters.com/a(...)lution-idUSKBN2102X4
Luchtvervuiling verdwijnt in Noord-Italië na blokkering van het coronavirus, satellietshows
Door: Matthew Green
LONDEN (Reuters) - De luchtverontreiniging boven Noord-Italië daalde nadat de regering een landelijke afsluiting had ingevoerd om het coronavirus te bestrijden, toonden satellietbeelden vrijdag aan als een nieuw voorbeeld van de potentiële impact van de pandemie op de emissies.
China, waar de uitbraak begon, vertoonde een duidelijke vermindering van de vervuiling nadat de regering reisverboden en quarantaines had opgelegd, en de gegevens uit Italië, die enkele weken later hard werden getroffen, suggereerden een vergelijkbaar patroon.
Het Europees Ruimteagentschap (ESA) zei dat het in de regio Po-vallei in Noord-Italië een bijzonder sterke daling van de uitstoot van stikstofdioxide, een schadelijk gas dat door energiecentrales, auto's en fabrieken werd uitgestoten, had waargenomen.
----------------------------------
Klimaatverandering opgelost.
Van dat getal klopt natuurlijk niets van, daadwerkelijk besmettingen ligt vele en vele malen hoger dan de bevestigde getallen aangezien 80% helemaal geen of milde klachten krijgt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:04 schreef Xenorium het volgende:
Italiaanse ziekenhuizen kunnen het gewoon niet meer aan. Zeer triest. In Nederland ligt het trouwens op 1% maar er zijn veeeel meer besmettingen omdat er hier haast niet wordt getest, dus dan kan het goed zijn dat het ook eigenlijk rond 0.5 % ligt. De Koreanen kunnen natuurlijk ook niet alles testen.
Achja kennen we weer 130.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Stikstofdioxide is juist meer stikstofcrisis gerelateerd
Maar CO2 zal ook afgenomen zijn
Gewoon zorgen dat je zo snel mogelijk dat virusje oploopt toch. 3 dagen uitzieken en klaar.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jullie waren de befaamde 'herd immunity' aan het opbouwen?
Er werd vanmiddag een grafiek gepost met verschil in leeftijd tussen Zwitserland, Italië en ik geloof Zuid Korea. In Italië waren er echt enorm veel mensen van 60+ geïnfecteerd terwijl in de andere landen de grootste pieken zaten bij 20-40.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:06 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Als ik naar Italie kijk heb ik het gevoel dat China de cijfers heel erg heeft verdraaid (het minder erg laten lijken), maar als ik dan naar Zuid Korea kijk klopt dat dan weer niet helemaal.
Helemaal in ZZP Nederland inderdaad.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ga je alleen maar gedoe van krijgen.
Wie betaald de rekening?
De helft van het land is dan werkloos
tquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Weet iemand wat handige twitterfeeds die ik over Corona kan volgen?
Artsen ofzo?
Je kunt ook Steve Lookner (Agenda Free TV) volgen. Die struint heel Twitter af naar dat soort berichten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Weet iemand wat handige twitterfeeds die ik over Corona kan volgen?
Artsen ofzo?
Lijkt mij eerder iemand die 1 dag op /b/ zit.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Een doorsnee Fok!-er, 3 maanden na de lockdown. Geleefd op chips, knakworst en cola.
[ afbeelding ]
Subsisies op V8quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef RAVW het volgende:
[..]
dus elek jaar even een Pandemie de wereld insturen en we kunnen over 6 jaar gewoon weer vol er tegen aan met onze V8 en 2t motoren ... wat nou een Tesla voor de schone lucht , die is al schoon
Als een echte NSBer even naar de veiligheidsregio bellen denk ikquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:09 schreef Cronometer het volgende:
Zie op Insta een bruiloft met zeker meer dan 100 gasten.
Maar wel een Alphaquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Een doorsnee Fok!-er, 3 maanden na de lockdown. Geleefd op chips, knakworst en cola.
[ afbeelding ]
rivm.nlquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:09 schreef RAVW het volgende:
weet iemand hoe lang het duurt na een besmetting dat je ziek word ?
Turken?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:09 schreef Cronometer het volgende:
Zie op Insta een bruiloft met zeker meer dan 100 gasten.
Wellicht kan Braddie weer foodreviews gaan plaatsenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik mis Braddie.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Wellicht kan Braddie weer foodreviews gaan plaatsen
Ik moet wel zeggen dat ik mij minder scheer sinds ik verplicht moet thuiswerken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet niet meer wie dat zei, maar waarschijnlijk was dat niet serieusquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:10 schreef Maver24 het volgende:
Wie zegt er dat er morgen om 18:00 een persconferentie is??
In China was het buiten Wuhan 0.6%. De enige cijfers qua aantal geteste personen die ik gezien heb waren van Guangdong, weken geleden: toen was het rond 300.000. Momenteel is het totaal aantal gevallen in Guangdong 1356. Ze hebben daar dus massaal getest. Dan gok ik dat 0.6% vrij dicht bij de echte waarde ligt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:04 schreef Xenorium het volgende:
Ik heb al een flinke baard intussen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:10 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ik mij minder scheer sinds ik verplicht moet thuiswerken.
Haha wij hebben maandagochtend video meeting. Ben ook wel benieuwd wie zich niet geschoren heeft.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:10 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ik mij minder scheer sinds ik verplicht moet thuiswerken.
Jijquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:10 schreef Maver24 het volgende:
Wie zegt er dat er morgen om 18:00 een persconferentie is??
Nogmaals. Denk dat de cijfers een verkeerd beeld geven.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:04 schreef Xenorium het volgende:
Dank ga ik volgen. Ook nog Nederlandse twitteraars?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Je kunt ook Steve Lookner (Agenda Free TV) volgen. Die struint heel Twitter af naar dat soort berichten.
quote:
Vervelende aan thuiswerken is vooral dat je elke keer voor die teams-meetings al die blikken bier van je bureau moet opruimen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:11 schreef Donna het volgende:
[..]
Haha wij hebben maandagochtend video meeting. Ben ook wel benieuwd wie zich niet geschoren heeft.
Als dat zo is dan is 7% in Italie bizar hoog.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In China was het buiten Wuhan 0.6%. De enige cijfers qua aantal geteste personen die ik gezien heb waren van Guangdong, weken geleden: toen was het rond 300.000. Momenteel is het totaal aantal gevallen in Guangdong 1356. Ze hebben daar dus massaal getest. Dan gok ik dat 0.6% vrij dicht bij de echte waarde ligt.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Vervelende aan thuiswerken is vooral dat je elke keer voor die teams-meetings al die blikken bier van je bureau moet opruimen.
Het is nog niet officieelquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:12 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Iemand anders zei het hier, daarom zeg ik het
Ik ga altijd even netjes aan m'n bureau zitten, maar normaal hang ik op de bank haha.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Vervelende aan thuiswerken is vooral dat je elke keer voor die teams-meetings al die blikken bier van je bureau moet opruimen.
gall en gall en action, blokker en zo lijken met niet echt nodig. Bij de supermarkt kan je ook een pollepel, pan of spatel vinden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:11 schreef kilon het volgende:
Als supermarktmederwerkers maar doorwerken.
Als distributiecentra maar doorwerken.
Als politie maar doorwerkt.
Als pakketbezorgers maar doorwerken.
Als pizzabezorgers maar doorwerken.
Als de gall&gall maar doorwerkt
Als winkels als de action, hema, blokker maar doorwerken.
Als de brandweer maar doorwerkt.
Als de zorgsector maar doorwerkt.
Als pakketbezorgers maar doorwerken.
Als ... maar doorwerken.
Als ...
Maar als ze in Korea alles wat los en vast zit getest hebben, zouden ze toch veel meer dan 8000 cases moeten hebben, zou je denken?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nogmaals. Denk dat de cijfers een verkeerd beeld geven.
In Korea hebben ze echt alles wat los en vast zit getest. Nog even en ze gaan je huisdieren ook testen daar .... In de getallen van Zuid-Korea zitten dus ook heel veel lichte gevallen. Mensen die lichte klachten hadden, maar wel worden meegenomen in de cijfers. Ik denk dat dit nu ook gebeurt in Duitsland (maar heb daar nog geen bronnen van).
In Italië testen ze nu echt niet iedereen. Daar hebben ze geen tijd voor en het heeft ook geen zin. Daarom is het niet gek dat het in Italië iets hoger lijkt te zijn. Daarnaast zijn er in Italië natuurlijk ook mensen gestorven omdat de IC's vol kwamen te liggen. Als je geen bedden meer hebt schiet je sterftecijfer snel omhoog, want iedereen die een IC bed nodig heeft wordt dan bijna automatisch bijgeschreven op het lijstje met "overleden".
Tis ook niet zo moeilijk geen standpunt te nemen (Agendafree) als je het alleen maar over het virus heeft.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:09 schreef Stoorzendert het volgende:
Je kun
[..]
t
[..]
Je kunt ook Steve Lookner (Agenda Free TV) volgen. Die struint heel Twitter af naar dat soort berichten.
Ik zei het in ieder geval niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:12 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Iemand anders zei het hier, daarom zeg ik het
'70 Dodge Challengerquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:12 schreef RAVW het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
ja we zijn gelijk van dat gezeik af kunnen we eindelijk weer huizen gaan bouwen en ons druk maken over echte zaken ... en daarbij kunnen we Groen links ook wel vaarwel zeggen die hebben we na 6 jaar pandemie ook niet meer nodig want het is dan toch zo schoon als het maar kan zijn
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, is niet aan mij.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:09 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Als een echte NSBer even naar de veiligheidsregio bellen denk ik
Ik dacht dat de GGD directeur zei dat Nederlanders alle adviezen goed opvolgden?quote:
Ik ook ja, gelukkig net twee weken geleden naar de kapper geweest.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb al een flinke baard intussen.
Heb ook geen tondeuse in huis dus als de kappers op slot gaan dan moet ik met de trimmer aan de slag
Ik ook twee weken terug.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:14 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik ook ja, gelukkig net twee weken geleden naar de kapper geweest.
Ben wel bang dat ik na een maand lockdown er wel uit zie alsof ik net uit het kalifaat ben gekomen.
Die man dienen ze ook gewoon te ontslaan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:14 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik dacht dat de GGD directeur zei dat Nederlanders alle adviezen goed opvolgden?
[..]
[..]
Vandaag in een artikel gelezen dat een arts zei dat tijdens een hele grote griepepidemie maximaal 10 patiënten met influenza op de IC terecht kwamen (in dat ziekenhuis). In Italië ligt dat percentage rond de 10% van het aantal bevestigde patiënten. Deze patiënten liggen dan ook nog eens 2 tot 3 weken op de IC. Daarnaast heb je ook nog een flinke percentage wat gewoon opgenomen wordt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:05 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dan zou het gewoon een griep zijn en hadden we deze ellende niet gehad
druk maken om blikken bier op je bureau terwijl de hele wereld met een pandemie te maken heeft waar veel mensen aan dood gaanquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Mee eens, in optimale condities, dus alle IC's in de ziekenhuizen kunnen de patiëntenstroom aan en je hebt een geavanceerde zorg zoals in Zuid Korea dan zal het rond de 0,5% liggen. Maar het ligt natuurlijk ook aan de demografie van je bevolking, veel ouderen of zoals in Zuid-Korea vooral mensen tussen de 20 en 40 jaar die het opgelopen hebben via die Kerkdiensten?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In China was het buiten Wuhan 0.6%. De enige cijfers qua aantal geteste personen die ik gezien heb waren van Guangdong, weken geleden: toen was het rond 300.000. Momenteel is het totaal aantal gevallen in Guangdong 1356. Ze hebben daar dus massaal getest. Dan gok ik dat 0.6% vrij dicht bij de echte waarde ligt.
Goed plan. Alcohol desinfecteert!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:15 schreef R-woud93 het volgende:
Ik ga morgen maar snel nog een stuk of 6 kratten bier inslaan nu het toch in de aanbieding is.
Wat zei hij?quote:
Ik was net naar de bios, ik gokte erop dat het rustig zou zijn.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben vannacht in Nijmegen gaan stappen, de populaire kroegen waren iets minder druk. Maar alsnog niemand die aan de deur stond om te tellen.
Ik las vanmiddag een artikel waarin stond dat ook IS-ers maatregelen nemen om niet besmet te wordenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:14 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik ook ja, gelukkig net twee weken geleden naar de kapper geweest.
Ben wel bang dat ik na een maand lockdown er wel uit zie alsof ik net uit het kalifaat ben gekomen.
Nee klopt, daarom quote ik ook een deelquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Vandaag in een artikel gelezen dat een arts zei dat tijdens een hele grote griepepidemie maximaal 10 patiënten met influenza op de IC terecht kwamen (in dat ziekenhuis). In Italië ligt dat percentage rond de 10% van het aantal bevestigde patiënten. Deze patiënten liggen dan ook nog eens 2 tot 3 weken op de IC. Daarnaast heb je ook nog een flinke percentage wat gewoon opgenomen wordt.
Probleem is dus vooral hoe je je zorg in stand houdt. Bij de griep heb je niet zulke overbelasting van je zorg.
Dat AD artikel over meer dan 50% onder 50 jaarquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:16 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Over AD.nl of over die Facebook problemen?
De rekening? De overheid, wie anders?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ga je alleen maar gedoe van krijgen.
Wie betaald de rekening?
De helft van het land is dan werkloos
vriendje van Rutte ??? die heeft echt een groot probleem straksquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Premier Shinzo Abe van Japan verwacht dat de Olympische Spelen in Tokio op tijd van start gaan. ,,We zullen het coronavirus overwinnen en de Spelen zoals gepland laten verlopen", zei hij vandaag op een persconferentie.
Abe benadrukte dat er in zijn land relatief weinig mensen met het coronavirus zijn besmet, zeker in vergelijking met China, Zuid-Korea, Italië en Iran. Hij hoeft de noodtoestand voorlopig niet uit te roepen in zijn land. Japan telde zaterdag 21 nieuwe coronagevallen. In totaal zijn er 1443 Japanners besmet met het virus, terwijl er 28 doden zijn geregistreerd.
Abe en zijn regering zijn vastbesloten om de Spelen op 24 juli van start te laten gaan. De Japanse overheid trekt zich vooralsnog weinig aan van de opmerking van de Amerikaanse president Donald Trump, die het voorstel heeft gelanceerd het evenement in verband met het coronavirus een jaar uit te stellen.
https://www.ad.nl/dossier(...)zorg-thuis~a26b4b4e/
Abe blijft voorlopig nog even in de ontkenningsfase zo te zien.
Bron?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:17 schreef Sfancta het volgende:
Limburg lijkt verloren qua zieknhuis aanbod. Word een golf verwacht aan patienten... ben bang
Gisteren al patiënten naar Doetinchem gebracht, dus dat valt wel mee met die ruimte.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:49 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat die lockdown van sociale gelegenheden zoals restaurants, bars etc. er ook wel gaat komen, vooral als bescherming tegen mensen die nog steeds menen massaal vrolijk op het terras of in de kroeg te kunnen gaan zitten of de Belgen en Duitsers die wellicht dan deze kant op gaan komen.
Aan de andere kant las ik vanavond ook de verhalen dat de nood in Brabantse ziekenhuizen hoog is, maar dat er nog ruimte is...
https://www.ad.nl/dossier(...)de-vijftig~a058aad2/
Was het maar een bacterie, dat was ik inmiddels immuun!quote:
Oh, dan vertrouw je wel weer opeens op de overheid.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
De rekening? De overheid, wie anders?
Inderdaadquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:50 schreef Confetti het volgende:
Op Veronica trouwens I am Legend. Goed voor de sfeer.
Naja code rood is het wel bij meer ziekenhuizen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:17 schreef Sfancta het volgende:
Limburg lijkt verloren qua zieknhuis aanbod. Word een golf verwacht aan patienten... ben bang
Dat zeggen ze er niet bij.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wat zijn precies de vitale sectoren?
Kantoorpersoneel van de semi overheid ook, zoals rechercheurs etc. ?
Dat kunnen we niet betalen, het zijn er dan gewoon te veelquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Uiteindelijk betaalt de middenklasse met pensioenopbouw en een paar spaarcentjes op de bank de rekening.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mijn sportschool heeft naast high fivesquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:51 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Het gaat in ieder geval strenger worden dan nu. Ik zag op instagram dat in kroegen en restaurants gewoon nog tientallen mensen zitten, en kleinere bijeenkomsten gewoon doorgaan. Ook denk ik dat bv sportscholen dicht gaan - alles wat dicht kan en waar extra contact vermeden kan worden.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:15 schreef Cronometer het volgende:
Jongens, een baard is een chickvirus magnet. Laten gaan svp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |