Er werd vanmiddag een grafiek gepost met verschil in leeftijd tussen Zwitserland, Italië en ik geloof Zuid Korea. In Italië waren er echt enorm veel mensen van 60+ geïnfecteerd terwijl in de andere landen de grootste pieken zaten bij 20-40.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:06 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Als ik naar Italie kijk heb ik het gevoel dat China de cijfers heel erg heeft verdraaid (het minder erg laten lijken), maar als ik dan naar Zuid Korea kijk klopt dat dan weer niet helemaal.
Helemaal in ZZP Nederland inderdaad.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ga je alleen maar gedoe van krijgen.
Wie betaald de rekening?
De helft van het land is dan werkloos
tquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Weet iemand wat handige twitterfeeds die ik over Corona kan volgen?
Artsen ofzo?
Je kunt ook Steve Lookner (Agenda Free TV) volgen. Die struint heel Twitter af naar dat soort berichten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Weet iemand wat handige twitterfeeds die ik over Corona kan volgen?
Artsen ofzo?
Lijkt mij eerder iemand die 1 dag op /b/ zit.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Een doorsnee Fok!-er, 3 maanden na de lockdown. Geleefd op chips, knakworst en cola.
[ afbeelding ]
Subsisies op V8quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef RAVW het volgende:
[..]
dus elek jaar even een Pandemie de wereld insturen en we kunnen over 6 jaar gewoon weer vol er tegen aan met onze V8 en 2t motoren ... wat nou een Tesla voor de schone lucht , die is al schoon
Als een echte NSBer even naar de veiligheidsregio bellen denk ikquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:09 schreef Cronometer het volgende:
Zie op Insta een bruiloft met zeker meer dan 100 gasten.
Maar wel een Alphaquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Een doorsnee Fok!-er, 3 maanden na de lockdown. Geleefd op chips, knakworst en cola.
[ afbeelding ]
rivm.nlquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:09 schreef RAVW het volgende:
weet iemand hoe lang het duurt na een besmetting dat je ziek word ?
Turken?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:09 schreef Cronometer het volgende:
Zie op Insta een bruiloft met zeker meer dan 100 gasten.
Wellicht kan Braddie weer foodreviews gaan plaatsenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik mis Braddie.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Wellicht kan Braddie weer foodreviews gaan plaatsen
Ik moet wel zeggen dat ik mij minder scheer sinds ik verplicht moet thuiswerken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet niet meer wie dat zei, maar waarschijnlijk was dat niet serieusquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:10 schreef Maver24 het volgende:
Wie zegt er dat er morgen om 18:00 een persconferentie is??
In China was het buiten Wuhan 0.6%. De enige cijfers qua aantal geteste personen die ik gezien heb waren van Guangdong, weken geleden: toen was het rond 300.000. Momenteel is het totaal aantal gevallen in Guangdong 1356. Ze hebben daar dus massaal getest. Dan gok ik dat 0.6% vrij dicht bij de echte waarde ligt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:04 schreef Xenorium het volgende:
De mortaliteit ratio in Italië is echt hoog, 7% gewoon.
Terwijl in Zuid Korea dit tussen de 0.6 en 1% ligt..
Italiaanse ziekenhuizen kunnen het gewoon niet meer aan. Zeer triest. In Nederland ligt het trouwens op 1% maar er zijn veeeel meer besmettingen omdat er hier haast niet wordt getest, dus dan kan het goed zijn dat het ook eigen rond 0.5 % ligt. De Koreanen kunnen natuurlijk ook niet alles testen.
Maar wanneer de ziekenhuizen gaan falen dan schiet het bij ons natuurlijk ook omhoog zoals in Italië.
In een ideaal scenario kan de mortaliteit ratio gewoon op 0,5% liggen als je perfecte ziekenhuizen hebt die genoeg beademingsmachines hebben..
Ik heb al een flinke baard intussen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:10 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ik mij minder scheer sinds ik verplicht moet thuiswerken.
Haha wij hebben maandagochtend video meeting. Ben ook wel benieuwd wie zich niet geschoren heeft.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:10 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ik mij minder scheer sinds ik verplicht moet thuiswerken.
Jijquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:10 schreef Maver24 het volgende:
Wie zegt er dat er morgen om 18:00 een persconferentie is??
Nogmaals. Denk dat de cijfers een verkeerd beeld geven.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:04 schreef Xenorium het volgende:
De mortaliteit ratio in Italië is echt hoog, 7% gewoon.
Terwijl in Zuid Korea dit tussen de 0.6 en 1% ligt..
Italiaanse ziekenhuizen kunnen het gewoon niet meer aan. Zeer triest. In Nederland ligt het trouwens op 1% maar er zijn veeeel meer besmettingen omdat er hier haast niet wordt getest, dus dan kan het goed zijn dat het ook eigenlijk rond 0.5 % ligt. De Koreanen kunnen natuurlijk ook niet alles testen.
Maar wanneer de ziekenhuizen gaan falen dan schiet het bij ons natuurlijk ook omhoog zoals in Italië.
In een ideaal scenario kan de mortaliteit ratio gewoon op 0,5% liggen als je perfecte ziekenhuizen hebt die genoeg beademingsmachines hebben..
Dank ga ik volgen. Ook nog Nederlandse twitteraars?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Je kunt ook Steve Lookner (Agenda Free TV) volgen. Die struint heel Twitter af naar dat soort berichten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |