Frankrijk met evenveel gevallen al 90 doden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:58 schreef Revanches het volgende:
[..]
Duitsland doet het inderdaad heel erg goed.
Jawel, in de zomer drink ik dat op.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:58 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Je kunt zelf niet een fles water meenemen?!
oke :-)quote:
Bouwmarkten ook graag.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:54 schreef Kyran het volgende:
Vanaf maandag moeten gewoon alle scholen dicht. Wel opvang regelen zodat ouders met belangrijke functies kunnen blijven werken (zorg, politie, brandweer, nutsbedrijven etc).
Alle restaurants, cafe's, musea, winkels etc. sluiten en alleen de supermarkten en apotheken open houden. Alleen de straat op voor boodschappen, zorg en naar/van werk.
Daarna moet er goed gekeken worden hoe wij het verder gaan aanpakken. Hoe gaan wij ervoor zorgen dat wij de besmettingen voorlopig onder controle kunnen houden? Hoe gaan wij ervoor zorgen dat de zorg niet alsnog overbelast raakt etc.
Maar er moeten eerst maatregelen komen en daarna pas nadenken over de details.
Ja. in dit geval zijn scholen maar even opvang ja. Er hoeft geen les gegeven te worden, maar er moet genoeg opvang zijn voor kinderen zodat bepaalde belangrijke functies gewoon uitgevoerd kunnen worden. Dat is toch gewoon logisch?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:55 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Scholen zijn dus de opvang, waar wil je dat anders doen?
En dan heel trots erover tweetenquote:
Stond al op omvallen?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:57 schreef weetjewel5 het volgende:
En wat te denken van het financiële systeem? dat stond al op omvallen maar dit is wel de druppel denk ik. die miljarden die bij geprint gaan worden gaan niet meer helpen.
Ja, mooi. Ik ken nog wel een tiental kroegen in de regio waar ze ook even langs mogen.quote:
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja. in dit geval zijn scholen maar even opvang ja. Er hoeft geen les gegeven te worden, maar er moet genoeg opvang zijn voor kinderen zodat bepaalde belangrijke functies gewoon uitgevoerd kunnen worden. Dat is toch gewoon logisch?
Is het ook, maar wat is belangrijk?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja. in dit geval zijn scholen maar even opvang ja. Er hoeft geen les gegeven te worden, maar er moet genoeg opvang zijn voor kinderen zodat bepaalde belangrijke functies gewoon uitgevoerd kunnen worden. Dat is toch gewoon logisch?
Jawel, maar dan nog.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:59 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ooit al eens over Canada heen gevlogen?
Wilde net zeggenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, mooi. Ik ken nog wel een tiental kroegen in de regio waar ze ook even langs mogen.
zorgmedewerkers ,politie,brandweerquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:01 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
[..]
Is het ook, maar wat is belangrijk?
Iedereen vindt zichzelf belangrijk, dus daar ga je alleen maar gedoe van krijgen, dus het gaat nooit werken zo
Straks gratis geld voor iedereen met als gevolg hyperinflatie en verdampende pensioenen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:57 schreef weetjewel5 het volgende:
En wat te denken van het financiële systeem? dat stond al op omvallen maar dit is wel de druppel denk ik. die miljarden die bij geprint gaan worden gaan niet meer helpen.
Precies, cafés zeggen wel dat ze niet meer dan 100 binnenlaten, maar als er 6 voor de deur staan die vriendjes zijn met de beveiliger komen ze alsnog binnen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, mooi. Ik ken nog wel een tiental kroegen in de regio waar ze ook even langs mogen.
In Canada noemen ze het op de site van de government nog low risk. Tenminste vanochtend nog.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe kan Canada pas 226 gevallen hebben eigenlijk?
Daar liggen sowieso draaiboeken voor klaar, wat je draaiend wil houden in dit soort situaties.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:01 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
[..]
Iedereen vindt zichzelf belangrijk, dus daar ga je alleen maar gedoe van krijgen, dus het gaat nooit werken zo
Normaal niet, maar nu wel. Denk niet dat dhr. Virus gaat wachten totdat wij met onze Nederlandse nuchterheid alles in detail hebben besproken. Ik heb net een rekensom gegeven hoe snel het kan gaan als je niks doet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is juist precies hoe het niet moet.
Ben ik het mee eens, en ik snap het ook allemaal wel.quote:
Waar kan je die zien?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Morgen 18u komt er weer een live persco met breaking news lockdown!
Ik weet dat ZK heel veel test, doet Duitsland dit ook? Dat zou het in ieder geval verklaren. Als het RIVM ook 10x zoveel had getest vielen onze cijfers ook mee, dus het zegt niet zoveel.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Even lijstje gecheckt, maar Korea en Duitsland blijven wel de anomalies, in positieve zin. Duitsland pas 9 doden op bijna 4600 gevallen. Korea 72 op 8000.
Ik ben vannacht in Nijmegen gaan stappen, de populaire kroegen waren iets minder druk. Maar alsnog niemand die aan de deur stond om te tellen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:03 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Precies, cafés zeggen wel dat ze niet meer dan 100 binnenlaten, maar als er 6 voor de deur staan die vriendjes zijn met de beveiliger komen ze alsnog binnen.
Dan zou het gewoon een griep zijn en hadden we deze ellende niet gehadquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:04 schreef Xenorium het volgende:
In een ideaal scenario kan de mortaliteit ratio gewoon op 0,5% liggen als je perfecte ziekenhuizen hebt die genoeg beademingsmachines hebben..
Morgen nog even snel wat meuk hamsteren bij GAMMA danquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bouwmarkten ook graag.
ER kan thuis wat stuk gaan wat je moet repareren.
Verder hoop ik er niet op dat iedereen thuis moet blijven. Hoop nog wel op dat je een boswandeling kan doen of op de fiets kan gaan sporten ofso.
Horeca dicht, retail dicht.
Heeft ZK meer bedden of meer beademingsmachines?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:04 schreef Xenorium het volgende:
De mortaliteit ratio in Italië is echt hoog, 7% gewoon.
Terwijl in Zuid Korea dit tussen de 0.6 en 1% ligt..
Italiaanse ziekenhuizen kunnen het gewoon niet meer aan. Zeer triest. In Nederland ligt het trouwens op 1% maar er zijn veeeel meer besmettingen omdat er hier haast niet wordt getest, dus dan kan het goed zijn dat het ook eigen rond 0.5 % ligt. De Koreanen kunnen natuurlijk ook niet alles testen.
Maar wanneer de ziekenhuizen gaan falen dan schiet het bij ons natuurlijk ook omhoog zoals in Italië.
In een ideaal scenario kan de mortaliteit ratio gewoon op 0,5% liggen als je perfecte ziekenhuizen hebt die genoeg beademingsmachines hebben..
Jullie waren de befaamde 'herd immunity' aan het opbouwen?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben vannacht in Nijmegen gaan stappen, de populaire kroegen waren iets minder druk. Maar alsnog niemand die aan de deur stond om te tellen.
er wordt al maanden elke dag miljarden in de repomarkt gepompt anders kan er geen geld meer geleend worden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Stond al op omvallen?
Je bedoelt de recessie die al een tijdje verwacht wordt?
Volgens mij welquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:06 schreef Revanches het volgende:
[..]
Heeft ZK meer bedden of meer beademingsmachines?
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:06 schreef Revanches het volgende:
[..]
Heeft ZK meer bedden of meer beademingsmachines?
Dat moet de overheid bepalen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:01 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
[..]
Als ik naar Italie kijk heb ik het gevoel dat China de cijfers heel erg heeft verdraaid (het minder erg laten lijken), maar als ik dan naar Zuid Korea kijk klopt dat dan weer niet helemaal.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:04 schreef Xenorium het volgende:
Italiaanse ziekenhuizen kunnen het gewoon niet meer aan. Zeer triest. In Nederland ligt het trouwens op 1% maar er zijn veeeel meer besmettingen omdat er hier haast niet wordt getest, dus dan kan het goed zijn dat het ook eigen rond 0.5 % ligt. De Koreanen kunnen natuurlijk ook niet alles testen.
Maar wanneer de ziekenhuizen gaan falen dan schiet het bij ons natuurlijk ook omhoog zoals in Italië.
Wat zijn precies de vitale sectoren?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:57 schreef Sumppi het volgende:
Zojuist bericht van de school en kinderopvang (Breda) met de vraag door te geven wie van de ouders in vitale sectoren werkzaam zijn.
Stikstofdioxide is juist meer stikstofcrisis gerelateerdquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:06 schreef hollandia02 het volgende:
https://www.reuters.com/a(...)lution-idUSKBN2102X4
Luchtvervuiling verdwijnt in Noord-Italië na blokkering van het coronavirus, satellietshows
Door: Matthew Green
LONDEN (Reuters) - De luchtverontreiniging boven Noord-Italië daalde nadat de regering een landelijke afsluiting had ingevoerd om het coronavirus te bestrijden, toonden satellietbeelden vrijdag aan als een nieuw voorbeeld van de potentiële impact van de pandemie op de emissies.
China, waar de uitbraak begon, vertoonde een duidelijke vermindering van de vervuiling nadat de regering reisverboden en quarantaines had opgelegd, en de gegevens uit Italië, die enkele weken later hard werden getroffen, suggereerden een vergelijkbaar patroon.
Het Europees Ruimteagentschap (ESA) zei dat het in de regio Po-vallei in Noord-Italië een bijzonder sterke daling van de uitstoot van stikstofdioxide, een schadelijk gas dat door energiecentrales, auto's en fabrieken werd uitgestoten, had waargenomen.
----------------------------------
Klimaatverandering opgelost.
Het aantal besmettingen of tests is totaal niet boeiend als dat percentage rond de 1% blijft.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:04 schreef Xenorium het volgende:
Italiaanse ziekenhuizen kunnen het gewoon niet meer aan. Zeer triest. In Nederland ligt het trouwens op 1% maar er zijn veeeel meer besmettingen omdat er hier haast niet wordt getest, dus dan kan het goed zijn dat het ook eigenlijk rond 0.5 % ligt. De Koreanen kunnen natuurlijk ook niet alles testen.
Ga je alleen maar gedoe van krijgen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat moet de overheid bepalen.
In ieder geval mensen in de zorg, politie, brandweer, nutsbedrijven etc.
dus elek jaar even een Pandemie de wereld insturen en we kunnen over 6 jaar gewoon weer vol er tegen aan met onze V8 en 2t motoren ... wat nou een Tesla voor de schone lucht , die is al schoonquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:06 schreef hollandia02 het volgende:
https://www.reuters.com/a(...)lution-idUSKBN2102X4
Luchtvervuiling verdwijnt in Noord-Italië na blokkering van het coronavirus, satellietshows
Door: Matthew Green
LONDEN (Reuters) - De luchtverontreiniging boven Noord-Italië daalde nadat de regering een landelijke afsluiting had ingevoerd om het coronavirus te bestrijden, toonden satellietbeelden vrijdag aan als een nieuw voorbeeld van de potentiële impact van de pandemie op de emissies.
China, waar de uitbraak begon, vertoonde een duidelijke vermindering van de vervuiling nadat de regering reisverboden en quarantaines had opgelegd, en de gegevens uit Italië, die enkele weken later hard werden getroffen, suggereerden een vergelijkbaar patroon.
Het Europees Ruimteagentschap (ESA) zei dat het in de regio Po-vallei in Noord-Italië een bijzonder sterke daling van de uitstoot van stikstofdioxide, een schadelijk gas dat door energiecentrales, auto's en fabrieken werd uitgestoten, had waargenomen.
----------------------------------
Klimaatverandering opgelost.
Van dat getal klopt natuurlijk niets van, daadwerkelijk besmettingen ligt vele en vele malen hoger dan de bevestigde getallen aangezien 80% helemaal geen of milde klachten krijgt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:04 schreef Xenorium het volgende:
Italiaanse ziekenhuizen kunnen het gewoon niet meer aan. Zeer triest. In Nederland ligt het trouwens op 1% maar er zijn veeeel meer besmettingen omdat er hier haast niet wordt getest, dus dan kan het goed zijn dat het ook eigenlijk rond 0.5 % ligt. De Koreanen kunnen natuurlijk ook niet alles testen.
Achja kennen we weer 130.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Stikstofdioxide is juist meer stikstofcrisis gerelateerd
Maar CO2 zal ook afgenomen zijn
Gewoon zorgen dat je zo snel mogelijk dat virusje oploopt toch. 3 dagen uitzieken en klaar.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jullie waren de befaamde 'herd immunity' aan het opbouwen?
Er werd vanmiddag een grafiek gepost met verschil in leeftijd tussen Zwitserland, Italië en ik geloof Zuid Korea. In Italië waren er echt enorm veel mensen van 60+ geïnfecteerd terwijl in de andere landen de grootste pieken zaten bij 20-40.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:06 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Als ik naar Italie kijk heb ik het gevoel dat China de cijfers heel erg heeft verdraaid (het minder erg laten lijken), maar als ik dan naar Zuid Korea kijk klopt dat dan weer niet helemaal.
Helemaal in ZZP Nederland inderdaad.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ga je alleen maar gedoe van krijgen.
Wie betaald de rekening?
De helft van het land is dan werkloos
tquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Weet iemand wat handige twitterfeeds die ik over Corona kan volgen?
Artsen ofzo?
Je kunt ook Steve Lookner (Agenda Free TV) volgen. Die struint heel Twitter af naar dat soort berichten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Weet iemand wat handige twitterfeeds die ik over Corona kan volgen?
Artsen ofzo?
Lijkt mij eerder iemand die 1 dag op /b/ zit.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Een doorsnee Fok!-er, 3 maanden na de lockdown. Geleefd op chips, knakworst en cola.
[ afbeelding ]
Subsisies op V8quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef RAVW het volgende:
[..]
dus elek jaar even een Pandemie de wereld insturen en we kunnen over 6 jaar gewoon weer vol er tegen aan met onze V8 en 2t motoren ... wat nou een Tesla voor de schone lucht , die is al schoon
Als een echte NSBer even naar de veiligheidsregio bellen denk ikquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:09 schreef Cronometer het volgende:
Zie op Insta een bruiloft met zeker meer dan 100 gasten.
Maar wel een Alphaquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Een doorsnee Fok!-er, 3 maanden na de lockdown. Geleefd op chips, knakworst en cola.
[ afbeelding ]
rivm.nlquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:09 schreef RAVW het volgende:
weet iemand hoe lang het duurt na een besmetting dat je ziek word ?
Turken?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:09 schreef Cronometer het volgende:
Zie op Insta een bruiloft met zeker meer dan 100 gasten.
Wellicht kan Braddie weer foodreviews gaan plaatsenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik mis Braddie.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Wellicht kan Braddie weer foodreviews gaan plaatsen
Ik moet wel zeggen dat ik mij minder scheer sinds ik verplicht moet thuiswerken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet niet meer wie dat zei, maar waarschijnlijk was dat niet serieusquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:10 schreef Maver24 het volgende:
Wie zegt er dat er morgen om 18:00 een persconferentie is??
In China was het buiten Wuhan 0.6%. De enige cijfers qua aantal geteste personen die ik gezien heb waren van Guangdong, weken geleden: toen was het rond 300.000. Momenteel is het totaal aantal gevallen in Guangdong 1356. Ze hebben daar dus massaal getest. Dan gok ik dat 0.6% vrij dicht bij de echte waarde ligt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:04 schreef Xenorium het volgende:
Ik heb al een flinke baard intussen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:10 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ik mij minder scheer sinds ik verplicht moet thuiswerken.
Haha wij hebben maandagochtend video meeting. Ben ook wel benieuwd wie zich niet geschoren heeft.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:10 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ik mij minder scheer sinds ik verplicht moet thuiswerken.
Jijquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:10 schreef Maver24 het volgende:
Wie zegt er dat er morgen om 18:00 een persconferentie is??
Nogmaals. Denk dat de cijfers een verkeerd beeld geven.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:04 schreef Xenorium het volgende:
Dank ga ik volgen. Ook nog Nederlandse twitteraars?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Je kunt ook Steve Lookner (Agenda Free TV) volgen. Die struint heel Twitter af naar dat soort berichten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |