Een Rutte kan je niet aan je zijde hebben, want die draait zo snel dat zelfs Onana hem niet kan vastgrijpen.quote:
Dan regel je toch een fles water, ik vind het echt ranzig.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:52 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Niet mee eens, ik kom de ergste rotzooi tegen op openbare plaatsten.
En nee handschoenen helpen niet
Lijkt mij wel een leuk baantje eigenlijk. Beetje door de straten lopen terwijl iedereen verplicht thuis zit en je bent volgens mij ook nog eens goed beschermd.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:55 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Er komen binnenkort genoeg werklozen die dat karweitje wel kunnen klaren
kijk die Mario voor aan :-) maar wel een aparte fotoquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:53 schreef Arkai het volgende:
Wanneer krijgen we in Nederland ook van die Ghostbusters om de straten te ontsmetten?
[ afbeelding ]
Hoop dat supermarktpersoneel wel mondkapjes en genoeg bescherming krijgen. Anders kun je een week later alsnog geen boodschappen doen omdat het halve supermarktteam op de IC ligt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:54 schreef Kyran het volgende:
alleen de supermarkten en apotheken open houden
Dan kun je dus net zo goed de scholen openhouden, als je er opvanglocaties van maakt moeten die kids nog even goed gehaald en gebracht worden door ouders of opa/omaquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:54 schreef Kyran het volgende:
Vanaf maandag moeten gewoon alle scholen dicht. Wel opvang regelen zodat ouders met belangrijke functies kunnen blijven werken (zorg, politie, brandweer, nutsbedrijven etc).
twitter:
Maar zonder gekheid.quote:
Dat gaat in veel gevallen niet, ik vind het ook niet fijn maar ben er nooit ziek van dus dat is dan weer een voordeelquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:56 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Dan regel je toch een fles water, ik vind het echt ranzig.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mwoah, het slechte weer heeft alleen invloed gehad op de optochten. De feesten zelf in feesttenten en kroegen hebben daar geen last van gehad.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:54 schreef Kyran het volgende:
Maar er moeten eerst maatregelen komen en daarna pas nadenken over de details.
Iran.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:57 schreef RAVW het volgende:
[..]
kijk die Mario voor aan :-) maar wel een aparte foto
waar is dit (China?? )
Op nos staat dat ze ook gaan overleggen over het onderwijs, maar dus ook andere zaken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:55 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nou nee, het debat gaat over de scholensluiting. https://www.omroepbrabant(...)over-scholensluiting
Over een paar jaar is die jankerd onze premier. Als je dan terugkijkt op al die huilmomentjes (tijdens een debat over een serieus onderwerp: je spreekt mijn naam uit zonder T) van hem, dan schamen we ons rotquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op aandringen van de rechtse partijen die eerder deze week geen steun kregen..
Je kunt zelf niet een fles water meenemen?!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:57 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dat gaat in veel gevallen niet, ik vind het ook niet fijn maar ben er nooit ziek van dus dat is dan weer een voordeel
Duitsland doet het inderdaad heel erg goed.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Even lijstje gecheckt, maar Korea en Duitsland blijven wel de anomalies, in positieve zin. Duitsland pas 9 doden op bijna 4600 gevallen. Korea 72 op 8000.
Dat is een uurtje wel leuk ja, daarna gaat het snel vervelen denk ikquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:56 schreef Arkai het volgende:
[..]
Lijkt mij wel een leuk baantje eigenlijk. Beetje door de straten lopen terwijl iedereen verplicht thuis zit en je bent volgens mij ook nog eens goed beschermd.
Het is maar goed dat men het in kleine groepjes viertquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Sterker nog dat verspreidde alleen beter doordat iedereen in een tent stond ipv buiten. Dat was althans het geval in Tilburg.
[..]
Ooit al eens over Canada heen gevlogen?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe kan Canada pas 226 gevallen hebben eigenlijk?
Frankrijk met evenveel gevallen al 90 doden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:58 schreef Revanches het volgende:
[..]
Duitsland doet het inderdaad heel erg goed.
Jawel, in de zomer drink ik dat op.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:58 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Je kunt zelf niet een fles water meenemen?!
oke :-)quote:
Bouwmarkten ook graag.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:54 schreef Kyran het volgende:
Vanaf maandag moeten gewoon alle scholen dicht. Wel opvang regelen zodat ouders met belangrijke functies kunnen blijven werken (zorg, politie, brandweer, nutsbedrijven etc).
Alle restaurants, cafe's, musea, winkels etc. sluiten en alleen de supermarkten en apotheken open houden. Alleen de straat op voor boodschappen, zorg en naar/van werk.
Daarna moet er goed gekeken worden hoe wij het verder gaan aanpakken. Hoe gaan wij ervoor zorgen dat wij de besmettingen voorlopig onder controle kunnen houden? Hoe gaan wij ervoor zorgen dat de zorg niet alsnog overbelast raakt etc.
Maar er moeten eerst maatregelen komen en daarna pas nadenken over de details.
Ja. in dit geval zijn scholen maar even opvang ja. Er hoeft geen les gegeven te worden, maar er moet genoeg opvang zijn voor kinderen zodat bepaalde belangrijke functies gewoon uitgevoerd kunnen worden. Dat is toch gewoon logisch?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:55 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Scholen zijn dus de opvang, waar wil je dat anders doen?
En dan heel trots erover tweetenquote:
Stond al op omvallen?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:57 schreef weetjewel5 het volgende:
En wat te denken van het financiële systeem? dat stond al op omvallen maar dit is wel de druppel denk ik. die miljarden die bij geprint gaan worden gaan niet meer helpen.
Ja, mooi. Ik ken nog wel een tiental kroegen in de regio waar ze ook even langs mogen.quote:
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja. in dit geval zijn scholen maar even opvang ja. Er hoeft geen les gegeven te worden, maar er moet genoeg opvang zijn voor kinderen zodat bepaalde belangrijke functies gewoon uitgevoerd kunnen worden. Dat is toch gewoon logisch?
Is het ook, maar wat is belangrijk?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja. in dit geval zijn scholen maar even opvang ja. Er hoeft geen les gegeven te worden, maar er moet genoeg opvang zijn voor kinderen zodat bepaalde belangrijke functies gewoon uitgevoerd kunnen worden. Dat is toch gewoon logisch?
Jawel, maar dan nog.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:59 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ooit al eens over Canada heen gevlogen?
Wilde net zeggenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, mooi. Ik ken nog wel een tiental kroegen in de regio waar ze ook even langs mogen.
zorgmedewerkers ,politie,brandweerquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:01 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
[..]
Is het ook, maar wat is belangrijk?
Iedereen vindt zichzelf belangrijk, dus daar ga je alleen maar gedoe van krijgen, dus het gaat nooit werken zo
Straks gratis geld voor iedereen met als gevolg hyperinflatie en verdampende pensioenen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:57 schreef weetjewel5 het volgende:
En wat te denken van het financiële systeem? dat stond al op omvallen maar dit is wel de druppel denk ik. die miljarden die bij geprint gaan worden gaan niet meer helpen.
Precies, cafés zeggen wel dat ze niet meer dan 100 binnenlaten, maar als er 6 voor de deur staan die vriendjes zijn met de beveiliger komen ze alsnog binnen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, mooi. Ik ken nog wel een tiental kroegen in de regio waar ze ook even langs mogen.
In Canada noemen ze het op de site van de government nog low risk. Tenminste vanochtend nog.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe kan Canada pas 226 gevallen hebben eigenlijk?
Daar liggen sowieso draaiboeken voor klaar, wat je draaiend wil houden in dit soort situaties.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:01 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
[..]
Is het ook, maar wat is belangrijk?
Iedereen vindt zichzelf belangrijk, dus daar ga je alleen maar gedoe van krijgen, dus het gaat nooit werken zo
Normaal niet, maar nu wel. Denk niet dat dhr. Virus gaat wachten totdat wij met onze Nederlandse nuchterheid alles in detail hebben besproken. Ik heb net een rekensom gegeven hoe snel het kan gaan als je niks doet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is juist precies hoe het niet moet.
Ben ik het mee eens, en ik snap het ook allemaal wel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |