Als dat zo is dan is 7% in Italie bizar hoog.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In China was het buiten Wuhan 0.6%. De enige cijfers qua aantal geteste personen die ik gezien heb waren van Guangdong, weken geleden: toen was het rond 300.000. Momenteel is het totaal aantal gevallen in Guangdong 1356. Ze hebben daar dus massaal getest. Dan gok ik dat 0.6% vrij dicht bij de echte waarde ligt.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Vervelende aan thuiswerken is vooral dat je elke keer voor die teams-meetings al die blikken bier van je bureau moet opruimen.
Het is nog niet officieelquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:12 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Iemand anders zei het hier, daarom zeg ik het
Ik ga altijd even netjes aan m'n bureau zitten, maar normaal hang ik op de bank haha.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Vervelende aan thuiswerken is vooral dat je elke keer voor die teams-meetings al die blikken bier van je bureau moet opruimen.
gall en gall en action, blokker en zo lijken met niet echt nodig. Bij de supermarkt kan je ook een pollepel, pan of spatel vinden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:11 schreef kilon het volgende:
Als supermarktmederwerkers maar doorwerken.
Als distributiecentra maar doorwerken.
Als politie maar doorwerkt.
Als pakketbezorgers maar doorwerken.
Als pizzabezorgers maar doorwerken.
Als de gall&gall maar doorwerkt
Als winkels als de action, hema, blokker maar doorwerken.
Als de brandweer maar doorwerkt.
Als de zorgsector maar doorwerkt.
Als pakketbezorgers maar doorwerken.
Als ... maar doorwerken.
Als ...
Maar als ze in Korea alles wat los en vast zit getest hebben, zouden ze toch veel meer dan 8000 cases moeten hebben, zou je denken?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nogmaals. Denk dat de cijfers een verkeerd beeld geven.
In Korea hebben ze echt alles wat los en vast zit getest. Nog even en ze gaan je huisdieren ook testen daar .... In de getallen van Zuid-Korea zitten dus ook heel veel lichte gevallen. Mensen die lichte klachten hadden, maar wel worden meegenomen in de cijfers. Ik denk dat dit nu ook gebeurt in Duitsland (maar heb daar nog geen bronnen van).
In Italië testen ze nu echt niet iedereen. Daar hebben ze geen tijd voor en het heeft ook geen zin. Daarom is het niet gek dat het in Italië iets hoger lijkt te zijn. Daarnaast zijn er in Italië natuurlijk ook mensen gestorven omdat de IC's vol kwamen te liggen. Als je geen bedden meer hebt schiet je sterftecijfer snel omhoog, want iedereen die een IC bed nodig heeft wordt dan bijna automatisch bijgeschreven op het lijstje met "overleden".
Tis ook niet zo moeilijk geen standpunt te nemen (Agendafree) als je het alleen maar over het virus heeft.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:09 schreef Stoorzendert het volgende:
Je kun
[..]
t
[..]
Je kunt ook Steve Lookner (Agenda Free TV) volgen. Die struint heel Twitter af naar dat soort berichten.
Ik zei het in ieder geval niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:12 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Iemand anders zei het hier, daarom zeg ik het
'70 Dodge Challengerquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:12 schreef RAVW het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
ja we zijn gelijk van dat gezeik af kunnen we eindelijk weer huizen gaan bouwen en ons druk maken over echte zaken ... en daarbij kunnen we Groen links ook wel vaarwel zeggen die hebben we na 6 jaar pandemie ook niet meer nodig want het is dan toch zo schoon als het maar kan zijn
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Een doorsnee Fok!-er, 3 maanden na de lockdown. Geleefd op chips, knakworst en cola.
[ afbeelding ]
Nee, is niet aan mij.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:09 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Als een echte NSBer even naar de veiligheidsregio bellen denk ik
Ik dacht dat de GGD directeur zei dat Nederlanders alle adviezen goed opvolgden?quote:
Ik ook ja, gelukkig net twee weken geleden naar de kapper geweest.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb al een flinke baard intussen.
Heb ook geen tondeuse in huis dus als de kappers op slot gaan dan moet ik met de trimmer aan de slag
Ik ook twee weken terug.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:14 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik ook ja, gelukkig net twee weken geleden naar de kapper geweest.
Ben wel bang dat ik na een maand lockdown er wel uit zie alsof ik net uit het kalifaat ben gekomen.
Die man dienen ze ook gewoon te ontslaan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:14 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik dacht dat de GGD directeur zei dat Nederlanders alle adviezen goed opvolgden?
[..]
[..]
Vandaag in een artikel gelezen dat een arts zei dat tijdens een hele grote griepepidemie maximaal 10 patiënten met influenza op de IC terecht kwamen (in dat ziekenhuis). In Italië ligt dat percentage rond de 10% van het aantal bevestigde patiënten. Deze patiënten liggen dan ook nog eens 2 tot 3 weken op de IC. Daarnaast heb je ook nog een flinke percentage wat gewoon opgenomen wordt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:05 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dan zou het gewoon een griep zijn en hadden we deze ellende niet gehad
druk maken om blikken bier op je bureau terwijl de hele wereld met een pandemie te maken heeft waar veel mensen aan dood gaanquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Mee eens, in optimale condities, dus alle IC's in de ziekenhuizen kunnen de patiëntenstroom aan en je hebt een geavanceerde zorg zoals in Zuid Korea dan zal het rond de 0,5% liggen. Maar het ligt natuurlijk ook aan de demografie van je bevolking, veel ouderen of zoals in Zuid-Korea vooral mensen tussen de 20 en 40 jaar die het opgelopen hebben via die Kerkdiensten?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In China was het buiten Wuhan 0.6%. De enige cijfers qua aantal geteste personen die ik gezien heb waren van Guangdong, weken geleden: toen was het rond 300.000. Momenteel is het totaal aantal gevallen in Guangdong 1356. Ze hebben daar dus massaal getest. Dan gok ik dat 0.6% vrij dicht bij de echte waarde ligt.
Goed plan. Alcohol desinfecteert!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:15 schreef R-woud93 het volgende:
Ik ga morgen maar snel nog een stuk of 6 kratten bier inslaan nu het toch in de aanbieding is.
Wat zei hij?quote:
Ik was net naar de bios, ik gokte erop dat het rustig zou zijn.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben vannacht in Nijmegen gaan stappen, de populaire kroegen waren iets minder druk. Maar alsnog niemand die aan de deur stond om te tellen.
Ik las vanmiddag een artikel waarin stond dat ook IS-ers maatregelen nemen om niet besmet te wordenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:14 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik ook ja, gelukkig net twee weken geleden naar de kapper geweest.
Ben wel bang dat ik na een maand lockdown er wel uit zie alsof ik net uit het kalifaat ben gekomen.
Nee klopt, daarom quote ik ook een deelquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Vandaag in een artikel gelezen dat een arts zei dat tijdens een hele grote griepepidemie maximaal 10 patiënten met influenza op de IC terecht kwamen (in dat ziekenhuis). In Italië ligt dat percentage rond de 10% van het aantal bevestigde patiënten. Deze patiënten liggen dan ook nog eens 2 tot 3 weken op de IC. Daarnaast heb je ook nog een flinke percentage wat gewoon opgenomen wordt.
Probleem is dus vooral hoe je je zorg in stand houdt. Bij de griep heb je niet zulke overbelasting van je zorg.
Dat AD artikel over meer dan 50% onder 50 jaarquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:16 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Over AD.nl of over die Facebook problemen?
De rekening? De overheid, wie anders?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ga je alleen maar gedoe van krijgen.
Wie betaald de rekening?
De helft van het land is dan werkloos
vriendje van Rutte ??? die heeft echt een groot probleem straksquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Premier Shinzo Abe van Japan verwacht dat de Olympische Spelen in Tokio op tijd van start gaan. ,,We zullen het coronavirus overwinnen en de Spelen zoals gepland laten verlopen", zei hij vandaag op een persconferentie.
Abe benadrukte dat er in zijn land relatief weinig mensen met het coronavirus zijn besmet, zeker in vergelijking met China, Zuid-Korea, Italië en Iran. Hij hoeft de noodtoestand voorlopig niet uit te roepen in zijn land. Japan telde zaterdag 21 nieuwe coronagevallen. In totaal zijn er 1443 Japanners besmet met het virus, terwijl er 28 doden zijn geregistreerd.
Abe en zijn regering zijn vastbesloten om de Spelen op 24 juli van start te laten gaan. De Japanse overheid trekt zich vooralsnog weinig aan van de opmerking van de Amerikaanse president Donald Trump, die het voorstel heeft gelanceerd het evenement in verband met het coronavirus een jaar uit te stellen.
https://www.ad.nl/dossier(...)zorg-thuis~a26b4b4e/
Abe blijft voorlopig nog even in de ontkenningsfase zo te zien.
Bron?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:17 schreef Sfancta het volgende:
Limburg lijkt verloren qua zieknhuis aanbod. Word een golf verwacht aan patienten... ben bang
Gisteren al patiënten naar Doetinchem gebracht, dus dat valt wel mee met die ruimte.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:49 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat die lockdown van sociale gelegenheden zoals restaurants, bars etc. er ook wel gaat komen, vooral als bescherming tegen mensen die nog steeds menen massaal vrolijk op het terras of in de kroeg te kunnen gaan zitten of de Belgen en Duitsers die wellicht dan deze kant op gaan komen.
Aan de andere kant las ik vanavond ook de verhalen dat de nood in Brabantse ziekenhuizen hoog is, maar dat er nog ruimte is...
https://www.ad.nl/dossier(...)de-vijftig~a058aad2/
Was het maar een bacterie, dat was ik inmiddels immuun!quote:
Oh, dan vertrouw je wel weer opeens op de overheid.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
De rekening? De overheid, wie anders?
Inderdaadquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:50 schreef Confetti het volgende:
Op Veronica trouwens I am Legend. Goed voor de sfeer.
Naja code rood is het wel bij meer ziekenhuizen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:17 schreef Sfancta het volgende:
Limburg lijkt verloren qua zieknhuis aanbod. Word een golf verwacht aan patienten... ben bang
Dat zeggen ze er niet bij.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wat zijn precies de vitale sectoren?
Kantoorpersoneel van de semi overheid ook, zoals rechercheurs etc. ?
Dat kunnen we niet betalen, het zijn er dan gewoon te veelquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Uiteindelijk betaalt de middenklasse met pensioenopbouw en een paar spaarcentjes op de bank de rekening.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mijn sportschool heeft naast high fivesquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:51 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Het gaat in ieder geval strenger worden dan nu. Ik zag op instagram dat in kroegen en restaurants gewoon nog tientallen mensen zitten, en kleinere bijeenkomsten gewoon doorgaan. Ook denk ik dat bv sportscholen dicht gaan - alles wat dicht kan en waar extra contact vermeden kan worden.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:15 schreef Cronometer het volgende:
Jongens, een baard is een chickvirus magnet. Laten gaan svp.
maandag me baas bellen van ik kan niet komen ik ben met desinfecteren bezig ( even een paar flessen wijn achteroverslaan )quote:
Mooie username. Ben je fan van Lerraquote:
Zijn redelijk veel leden van het parlement al overleden in Iran en ze besmetten ook veel andere landen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Plaatje circuleert volgens mij al een week, maar niemand weet of het fake is of niet.
Begint eindelijk in vorm te komenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:20 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Mooie username. Ben je fan van Lerra
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |