En dan scheelt het nog dat we hier storm hadden tijdens carnaval (en de rest van de maand).quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:41 schreef Qarrad het volgende:
China: Potverdikke, besmettelijk virus vlak voor het nieuwe jaar wanneer iedereen op familiebezoek gaat... We gooien alles dicht en sturen het leger!
Nederland: Oh het is hier nu al, net voor carnaval? Ehhh dat vier je met kleine groepjes!
die komen nog niet eens binnen, als de ambu komt, moeten ze eerst je verzekering zien, anders rijden ze weer weg.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:42 schreef polderturk het volgende:
Wat gebeurt er met onverzekerden in de VS als ze ademhalingsproblemen krijgen? Worden ze dan op straat geflikkerd?
Ja, de hele werreld was zich aan het vervelen en toen dachten ze " we gaan on heel erg druk maken om een onschuldig virus."quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja het is inderdaad maar een griepje. De hele wereld is gewoon mal bezig ja!Pure paniek om niks!
Ja, maar denk dan dat het morgen al bekend wordt. Gezien het overleg morgen met allerlei instanties.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die komt er echt wel. Maar wij moeten er nu voor zorgen met luisteren en inderdaad niet de dingen gaan doen die je normaal wel zou doen.
We moeten er voor zorgen dat:
- De complete levensmiddelen branche (levens belang)
- Apothekers (levens belang)
- Bouwmarkten (ook gaan er dingen stuk in je huis als je thuis bent!)
- Thuisbezorgers (soms heb je gewoon wat nodig)
open blijven.
Vast wel. Maar lang niet genoeg.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:44 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Denk je niet dat daar hulp voor komt?
Dit is te makkelijk, ook China liet dat grotendeels gewoon doorgaanquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:41 schreef Qarrad het volgende:
China: Potverdikke, besmettelijk virus vlak voor het nieuwe jaar wanneer iedereen op familiebezoek gaat... We gooien alles dicht en sturen het leger!
Nederland: Oh het is hier nu al, net voor carnaval? Ehhh dat vier je met kleine groepjes!
complete lockdown = alles dicht behalve ziekenhuizen, supermarkten, enz..quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:44 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wat gaat er dan wel dicht? De intratuin en de action?
Mijn familie in Nieuw-Zeeland zit nog in de fase "het valt wel mee, er gaan veel meer mensen dood aan tyfus, tbc, malaria etc."quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:41 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Zes gevallen in Nieuw Zeeland waarvan een aantal alweer beter zijn, maar vandaag morgen moet iedereen die het land binnenkomt verplicht twee weken in self-isolation.
Helemaal niets doen werkt ook niet. Zie plaatje hieronder. Situatie Iran.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is nog maar afwachten natuurlijk. Over een paar weken verwacht ik weer grote stijgingen in China eigenlijk.
Ik snap het idee achter een lockdown, maar het punt is dat je dat niet eindeloos kan rekken. Prima dat je het 3/4 weken terug weet te dringen, het land dan weer langzaam open doet, maar dan zit je een paar weken later (waarschijnlijk) weer in hetzelfde schuitje. Er hoeft maar een zieke toerist langs te komen. Land open, dan weer dicht, dan weer open, etc, gaat ook niet werken.
Ik denk alleen sluiting scholen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:44 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja, maar denk dan dat het morgen al bekend wordt. Gezien het overleg morgen met allerlei instanties.
Ja, alles wat niet noodzakelijk is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:44 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Agree to disagreequote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:40 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren in China. De mensen in de tier-1 steden en omgeving wuhan denken wel 2 keer na voordat ze naar buiten gaan met de maatregelen die Xi op dit moment actief heeft gezet.
Lockdown is echt het allerlaatste redmiddel. Verwacht dat niet op hele korte termijn al.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:44 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ze lullen allemaal maar wat, de GGD en het RIVM.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:31 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Rare uitspraak. De mensen houden zich hier ook niet aan de hygiëne maatregelen. Hij trekt zijn keutel volgende week wel weer in verwacht ik.
Dan zijn ze keihard de lul.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die komen nog niet eens binnen, als de ambu komt, moeten ze eerst je verzekering zien, anders rijden ze weer weg.
Nee, dat is zo. Maar denk wel dat er hulp komt.quote:
Damn, daar had ik niet eens bij stil gestaanquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En dan scheelt het nog dat we hier storm hadden tijdens carnaval (en de rest van de maand).
Elke dag douchen is sowieso niet gezond voor je huid.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:47 schreef Cronometer het volgende:
Nederlanders vind ik trouwens niet zo hygiënisch. Doel dan op mijn vele collega's. Ze werken in fabriek, krijgen vieze handen en ELKE x als we gaan lunchen ben ik de enige die haar handen even wast. Tevens niet elke dag douchen of even een schone trui aan. In een fabriek, waar je elke dag stinkt en vies bent. Bah bah bah.
Klopt, Nederlanders zijn een behoorlijk ranzig volkje.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:47 schreef Cronometer het volgende:
Nederlanders vind ik trouwens niet zo hygiënisch. Doel dan op mijn vele collega's. Ze werken in fabriek, krijgen vieze handen en ELKE x als we gaan lunchen ben ik de enige die haar handen even wast. Tevens niet elke dag douchen of even een schone trui aan. In een fabriek, waar je elke dag stinkt en vies bent. Bah bah bah.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |