abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 22:48:28 #1
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192037217
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Informatie bij gezondheidsinstituten:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19
WHO World Health Organisation - Q & A
• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351
Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)
https://corona-scanner.com/ World live counter
• Worldometers: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:
• Timelapse: Mapping the Outbreak
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
Preppers kaart verspreiding in NL
Nog een kaartje van NL
• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER
• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER
Wuhan Corona Virus Map

Informatie & achtergronden:
• Wikipedia: Coronavirus outbreak
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2
CoronaVirus Freedom Of Speech
• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk
COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland

Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE

-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_192037227
Als marketingstudent ben ik van mening dat een lockdown erg slecht is voor de economie.
graag op anoniem
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 maart 2020 @ 22:49:18 #3
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192037239
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:48 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Wat is dat voor plaatje?
Geen idee wat de bron is en of het legit is, dus neem het met een korreltje zout. Het schijnen massagraven in Iran te zijn.
pi_192037242
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:44 schreef KingRadler het volgende:
Lockdown komt er zeker.
Ik verwacht zelfs dat het maandag al in gaat.
Wat versta jij onder Lockdown? Ook bedrijven dicht? Want dat gaat aankomende week nog niet gebeuren hoor.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_192037244
Ik denk dat die lockdown van sociale gelegenheden zoals restaurants, bars etc. er ook wel gaat komen, vooral als bescherming tegen mensen die nog steeds menen massaal vrolijk op het terras of in de kroeg te kunnen gaan zitten of de Belgen en Duitsers die wellicht dan deze kant op gaan komen.

Aan de andere kant las ik vanavond ook de verhalen dat de nood in Brabantse ziekenhuizen hoog is, maar dat er nog ruimte is...

https://www.ad.nl/dossier(...)de-vijftig~a058aad2/
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192037246
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:48 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Wat is dat voor plaatje?
schijnbaar een satalliet foto van maken van massagraven
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 22:49:34 #7
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192037250
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:47 schreef Cronometer het volgende:
Nederlanders vind ik trouwens niet zo hygiënisch. Doel dan op mijn vele collega's. Ze werken in fabriek, krijgen vieze handen en ELKE x als we gaan lunchen ben ik de enige die haar handen even wast. Tevens niet elke dag douchen of even een schone trui aan. In een fabriek, waar je elke dag stinkt en vies bent. Bah bah bah.
Ik als hovenier was ook weinig mijn handen, want ik heb vaak geen schoon water om dat mee te kunnen doen.

Ben nooit ziek.
~FEYENOORD~
pi_192037268
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:49 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Wat versta jij onder Lockdown? Ook bedrijven dicht? Want dat gaat aankomende week nog niet gebeuren hoor.
Waarom niet dan?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 14 maart 2020 @ 22:50:28 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192037276
Nou, we zijn er weer. Meer active dan genezen, zoals eerder toen China de boel nog domineerde.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 22:50:32 #10
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192037280
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:50 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Waarom niet dan?
Moet iedereen werkloos worden?
~FEYENOORD~
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:50:39 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192037284
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:49 schreef mschol het volgende:

[..]

Plaatje circuleert volgens mij al een week, maar niemand weet of het fake is of niet.
pi_192037292
Op Veronica trouwens I am Legend. Goed voor de sfeer.
pi_192037296
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:49 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Ik als hovenier was ook weinig mijn handen, want ik heb vaak geen schoon water om dat mee te kunnen doen.

Ben nooit ziek.
Ik werk in een fabriek, je kunt aarde en de shit waar zij mee werken niet met elkaar vergelijken. Ik eet ook weleens iets uit de natuur met wat zand eraan, dat is een ander verhaal.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 maart 2020 @ 22:51:06 #14
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192037297
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:50 schreef heywoodu het volgende:
Nou, we zijn er weer. Meer active dan genezen, zoals eerder toen China de boel nog domineerde.

[ afbeelding ]
8.gif
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192037299
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:49 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Het gaat in ieder geval strenger worden dan nu. Ik zag op instagram dat in kroegen en restaurants gewoon nog tientallen mensen zitten, en kleinere bijeenkomsten gewoon doorgaan. Ook denk ik dat bv sportscholen dicht gaan - alles wat dicht kan en waar extra contact vermeden kan worden.
pi_192037304
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:50 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Waarom niet dan?
Er is nog niet eens overeenstemming over de scholen. Het onderwerp bedrijven sluiten is nog niet eens besproken. De overheid werkt hier niet zo snel.
pi_192037309
Uitgelekte plannen voor de UK

quote:
Elderly could be quarantined for four months in 'wartime-style' mobilisation to combat coronavirus, writes Robert Peston

It is part of a series of measures being prepared by the prime minister, health secretary, chief medical officer and chief scientific adviser to prevent the health service from "falling over" and to save lives as Covid-19 becomes an epidemic in the UK.

Other measures already being planned include:
the forced requisitioning of hotels and other buildings as temporary hospitals;
the requisitioning of private hospitals as emergency hospitals;
temporary closure of pubs, bars and restaurants - some time after next weekend's ban on mass gatherings;
emergency manufacture by several companies of respirators that would be necessary to keep alive those who become acutely ill;
the closure of schools for perhaps a few weeks, but with skeleton staff kept on to provide childcare for key workers in the NHS and police.

According to a senior government source, the perception that ministers are reluctant to make difficult and costly decisions to battle the virus is wrong. It is simply that the chief medical officer Chris Whitty and the chief scientific adviser Sir Patrick Vallance are waiting for the optimal time to force restrictions on our way of life that will be very painful.

They are deeply worried that some older people will simply die at home from neglect, after they are quarantined, so want to start the quarantine as late as possible - some time within the next five to 20 days.

The prime minister Boris Johnson and health secretary Matt Hancock are counting on neighbours and friends to rally round to make sure no one is neglected. "We are looking for a huge community effort," said a source.

The prime minister's adviser, Dominic Cummings, has also initiated conversations with Uber and Deliveroo about taking food to the old and vulnerable when they are put into forced isolation.

As I have written in previous notes, all government efforts are based on the assumptions that there won't be a vaccine within a year and that everything has to be done to protect the collapse of the health service.

What keeps ministers and officials awake at night is the fear that if the epidemic becomes too great they would have to make appalling decisions, such as that the NHS would stop treating people over a certain age, such as 65.

"Everything is aimed at making sure the NHS is not overwhelmed, to save lives and to prevent hideous choices having to be made," said a source.

Plans are also well under way for doctors to give consultations to patients quarantined at home by video links over the internet.

PS. There are two other aspects of this wartime mobilisation

1) Army hospitals will be used.

2) Lockdowns of cities or parts of cities have NOT been ruled out.
https://www.itv.com/news/(...)-combat-coronavirus/
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192037311
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:49 schreef Red_85 het volgende:
Gelukkig wordt nsb'er klaver nu afgemaakt op den twitter

https://twitter.com/jesseklaver/status/1238905838326165506
Er is morgen gewoon een spoedoverleg....
pi_192037315
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

Damn, daar had ik niet eens bij stil gestaan :o Er zijn aardig wat optochten niet doorgegaan en ik weet uit mijn omgeving dat een paar mensen maar heel kort of helemaal niet zijn gaan feesten uiteindelijk door het slechte weer.

Dat heeft zeker wel wat gescheeld denk ik ja.
Mwoah, het slechte weer heeft alleen invloed gehad op de optochten. De feesten zelf in feesttenten en kroegen hebben daar geen last van gehad.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192037331
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:51 schreef Felixa het volgende:
[..]

Nu bekend is dat 50% op de IC's mensen onder de 50 betreft lijkt me dat niet zo efficiënt.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:52:11 #21
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192037332
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:46 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Nee, dat is zo. Maar denk wel dat er hulp komt.

Wel een nare tijd zo. Ook grappig om te zien hoe luchtig er over de eerste coronapatienten werd gecommuniceerd. En nu is het een groot drama.
Wij beheren en verstrekken financieringen voor ondernemers, en daar was het afgelopen vrijdag al een aardige drukte naar het schijnt (ik was vrij) van ondernemers die aangeven in de problemen te komen.

Ik verwacht een complete chaos de komende week, weet wel dat de financiële sector natuurlijk in nauw contact staat met de overheid, maandag meer nieuws. Aflossing en rente zullen in veel gevallen worden opgeschort en het borgstellingskrediet zal wel worden versoepeld. Maar een complete lockdown moet je echt nu niet al gaan inzetten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192037334
Koningsdag afschaffen. _O_
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 maart 2020 @ 22:52:16 #23
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192037337
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:51 schreef Felixa het volgende:
[..]

Al die oudjes die voor de Brexit gestemd hebben even redden.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 14 maart 2020 @ 22:52:22 #24
284411 crew  heywoodu
pi_192037344
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:49 schreef mschol het volgende:

[..]

Even een Iraniër op een ander forum daarover quoten (iemand die ik doorgaans als vrij neutraal inschat, maar vooral iemand is die behoorlijk tegen de overheid daar is):

quote:
ah again, another dumb American journalist tries to play smart

first everybody knows the number from health ministry is not accurate, because they only count those who pass the final Corona test, but because of limited resources they can't test everybody. that's why I never trust the numbers, the real number of infected people is MUCH higher, 10000 is just a joke and the number of deaths is also higher (but not the way those dumb journalists try to picture) even the number announced by health organizations in each province is different, if someone sums up those numbers that gives a total number of 780 deaths at least so far for the whole country. remember local health organizations are still part of the same government, (if there was a "cover up" they wouldn't do that) the difference is they don't limit themselves to only count 100% Corona positive deaths. they also count suspected deaths too. they are almost sure about most of those suspected deaths through CT-scan but still health ministry doesn't count them because they only believe in their own 100% confirmed tests. if Iranian economy wasn't crippled and the healthcare system wasn't ruined because of financial troubles, I'm sure we would have the accurate number by now

as someone who knows Iranian social media , 90% of these kind of videos are fake or exaggerated, no matter who makes them, government or anti-government organizations. I mean of course there were dead bodies but Qom is a city with more than 1 million population, mostly old population unlike the rest of the country , everyday is a busy day in the cemetery . and with the news of Corona coming out, they treat all dead bodies the same, just to not risk their own lives.

that mass graves things is nonsense unless they are preparing something for the future in case that's necessary, I have first hand information about this one since I had a relative who died from Corona (as I said 2 days ago) the funeral and the grave was like any other death, they just didn't let anybody to be there when they were burying the body and they buried it much deeper than normal, his family visited the grave the next day.

the Iranian government is to blame for sure for so many reasons, for not informing people about the danger very clear and very quick at first, mostly because they wanted to finish their stupid parliament election which had a very low turnout after all. (lowest ever in history) and also to not quarantining Qom, because of stupid religious reasons, only because it was Qom. and also for not cancelling all nonsense religious events immediately. (they did that but when it was too late) also for not cancelling all flights from China immediately, if someone checks the map, only central provinces are deeply involved which means the virus came through plane and directly from China. (guess why Iran is this much dependent on China and didn't cancel the flight soon) there are so many reasons to blame the Iranian regime but please, don't believe whatever you read. some so called stupid "oppositions" believe they can spread any bad thing (truth or lie) just because they hate the current regime (which I do hate too, but I hate lying more than anything else) and they feed some dumb foreign journalists with these nonsense. everything happens for a reason, and there is no reason right now to cover up anything. actually from what i see people are too much relaxed I would love to see "panic" here. if I was on charge I would announce the numbers 10 times bigger just to make people understand the danger. if people continue not listening we will reach that disastrous day your journalist tries to picture soon. we need to do something like Italy.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_192037345
Spoedoverleg kabinet met zorgorganisaties over openhouden scholen
Narf!
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 22:52:23 #26
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192037346
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:51 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Ik werk in een fabriek, je kunt aarde en de shit waar zij mee werken niet met elkaar vergelijken. Ik eet ook weleens iets uit de natuur met wat zand eraan, dat is een ander verhaal.
Niet mee eens, ik kom de ergste rotzooi tegen op openbare plaatsten.

En nee handschoenen helpen niet
~FEYENOORD~
pi_192037356
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Precies, die scholensluiting zal er morgen al wel komen, dan hoeft er ook geen debat meer plaats te vinden... en dan kunnen Baudet en Wilders weer schreeuwen dat ze het hebben afgedwongen :
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192037359
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:51 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Er is nog niet eens overeenstemming over de scholen. Het onderwerp bedrijven sluiten is nog niet eens besproken. De overheid werkt hier niet zo snel.
Las dat er morgen overleg is tussen kabinet en verschillende instanties als het RIVM. Neem aan dat daar van alles ter sprake komt om de verspreiding van het virus in te dammen?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:52:58 #29
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192037360
quote:

[ afbeelding ]
In plague inc. ga je nu gewoon een matige score halen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192037365
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:52 schreef Sickert het volgende:
Morgen?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:53:26 #31
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_192037373
quote:

[ afbeelding ]
we en die aantallen? wie wat
graag op anoniem
pi_192037376
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Op aandringen van de rechtse partijen die eerder deze week geen steun kregen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:53:35 #33
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192037381
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:44 schreef KingRadler het volgende: Lockdown komt er zeker. Ik verwacht zelfs dat het maandag al in gaat.
Ik hoop het van harte maar geloof nooit dat ze dit maandag gaan doen. Ik denk vanaf maandag alle scholen dicht. Dinsdag of woensdag een stapje erbij en donderdag of vrijdag Lockdown
pi_192037385
Wanneer krijgen we in Nederland ook van die Ghostbusters om de straten te ontsmetten?

One man's trash, another man's treasure.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 14 maart 2020 @ 22:53:47 #35
284411 crew  heywoodu
pi_192037388
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:52 schreef Caland het volgende:

[..]

In plague inc. ga je nu gewoon een matige score halen.
Vooral als iedereen ineens als een malle dood gaat terwijl de halve wereld nog blauw is :(
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:53:53 #36
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192037389
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:45 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Dit is te makkelijk, ook China liet dat grotendeels gewoon doorgaan
Ja natuurlijk maar dan past het niet in twee alineaatjes, met nuance :')
pi_192037394
Dat hele gedoe met de scholen geeft Rutte weer een paar dagen ademruimte om niks te doen en de BV Nederland te laten draaien. Dat terwijl het echte probleem is dat er geen lockdown is.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 maart 2020 @ 22:54:22 #38
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192037403
Vanaf maandag moeten gewoon alle scholen dicht. Wel opvang regelen zodat ouders met belangrijke functies kunnen blijven werken (zorg, politie, brandweer, nutsbedrijven etc).

Alle restaurants, cafe's, musea, winkels etc. sluiten en alleen de supermarkten en apotheken open houden. Alleen de straat op voor boodschappen, zorg en naar/van werk.

Daarna moet er goed gekeken worden hoe wij het verder gaan aanpakken. Hoe gaan wij ervoor zorgen dat wij de besmettingen voorlopig onder controle kunnen houden? Hoe gaan wij ervoor zorgen dat de zorg niet alsnog overbelast raakt etc.

Maar er moeten eerst maatregelen komen en daarna pas nadenken over de details.
pi_192037404
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:52 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Precies, die scholensluiting zal er morgen al wel komen, dan hoeft er ook geen debat meer plaats te vinden... en dan kunnen Baudet en Wilders weer schreeuwen dat ze het hebben afgedwongen :
Waarschijnlijk zal Yassar Klaver de credits nemen.
pi_192037410
En dan is alles in lockdown en dan wordt die opgeheven en krijg je de 2e golf die nog veel dodelijker gaat zijn. Die verwacht ik binnenkort in China als daar de lockdowns eraf gaan.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:54:49 #41
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192037417
michaeldickson twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 20:38:37 Updated rules in Israel:

► Kindergartens to close
► School and universities already closed
► All leisure and cultural sites closes
► No gatherings of more than 10 people
► Workplaces open but preferential to work from home

#CoronaVirusUpdates #CoronaVirus reageer retweet
Meer dan 10 mensen zelfs.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_192037423
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:54 schreef funnywell het volgende:
En dan is alles in lockdown en dan wordt die opgeheven en krijg je de 2e golf die nog veel dodelijker gaat zijn. Die verwacht ik binnenkort in China als daar de lockdowns eraf gaan.
Waarom?
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 22:55:02 #43
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192037424
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:53 schreef Arkai het volgende:
Wanneer krijgen we in Nederland ook van die Ghostbusters om de straten te ontsmetten?

[ afbeelding ]
Er komen binnenkort genoeg werklozen die dat karweitje wel kunnen klaren :)
~FEYENOORD~
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:55:04 #44
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192037425
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:50 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Moet iedereen werkloos worden?
hoe wil je mensen straks weer op je werk hebben ,,, als ze er niet meer zijn , beter even een paar weken rustig aan doen dan straks gen personeel meer hebben , die je dan moet gaan inwerken en een nog grotere achterstand krijgt
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_192037427
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:52 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Las dat er morgen overleg is tussen kabinet en verschillende instanties als het RIVM. Neem aan dat daar van alles ter sprake komt om de verspreiding van het virus in te dammen?
Nou nee, het debat gaat over de scholensluiting. https://www.omroepbrabant(...)over-scholensluiting
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:55:15 #46
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192037430
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:52 schreef Sickert het volgende:
KlaverGOD _O_
are we infinite or am I alone
pi_192037436
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:54 schreef funnywell het volgende:
is het niet zo dat het virus minder besmettelijk is als mensen een tijdje in quarantaine zijn geweest?
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 22:55:34 #48
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192037439
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:54 schreef Kyran het volgende:
Vanaf maandag moeten gewoon alle scholen dicht. Wel opvang regelen zodat ouders met belangrijke functies kunnen blijven werken (zorg, politie, brandweer, nutsbedrijven etc).
Scholen zijn dus de opvang, waar wil je dat anders doen?
~FEYENOORD~
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:56:03 #49
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192037456
Hoe kan Canada pas 226 gevallen hebben eigenlijk?
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 22:56:21 #50
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192037464
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:55 schreef RAVW het volgende:

[..]

hoe wil je mensen straks weer op je werk hebben ,,, als ze er niet meer zijn , beter even een paar weken rustig aan doen dan straks gen personeel meer hebben , die je dan moet gaan inwerken en een nog grotere achterstand krijgt
Ja leuk bedacht, maar veel kleinere ondernemers gaan dan gewoon failliet
~FEYENOORD~
pi_192037468
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik heb Rutte nog aan mijn zijde :{w
Een Rutte kan je niet aan je zijde hebben, want die draait zo snel dat zelfs Onana hem niet kan vastgrijpen. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')