SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-niet lollig proberen te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOEEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Je hebt even gemist dat de VS 30 dagen lang alles van en naar Europa stil heeft gelegd?quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Vluchten worden geweerd, grenzen dicht, ALLES DICHT!!“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja laten wij symbolisch hetzelfde doen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:20 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je hebt even gemist dat de VS 30 dagen lang alles van en naar Europa stil heeft gelegd?❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven![]()
Dit ooktwitter:jaspervankuijk twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 09:00:00Als ik de online reacties lees begrijp ik dus dat als de Nederlandse regering het land direct na de eerste besmettingen in Italië op slot had gegooid wij allemaal énorm begripvol, volgzaam en gedisciplineerd hadden gereageerd? reageer retweet
![]()
Beetje laatquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Vluchten worden geweerd, grenzen dicht, ALLES DICHT!!![]()
Alleen de Schengen landen hè.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:20 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je hebt even gemist dat de VS 30 dagen lang alles van en naar Europa stil heeft gelegd?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
'geweerd' klinkt een beetje als dat er af en toe toch nog een vliegtuig kan landen.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ik moet 18 april vliegen met een tussenstop in Amerika, ik denk dat ik moet gaan cancellenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:20 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je hebt even gemist dat de VS 30 dagen lang alles van en naar Europa stil heeft gelegd?Dat is dan wel buiten de periode van 30 dagen om, maar ik denk dat dat nog wel gaat worden verlengd..
![]()
Maandag zijn alle scholen dicht, mag je verwachten. Dit valt bijna niet tegen te houden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:13 schreef mazaru het volgende:
Goede zaak dat er scholen zijn die wel zelf een beslissing durven te nemen.
Drie middelbare scholen in Baarn en Soest sluiten de deuren
In Baarn en Soest sluiten vanaf maandag drie scholen de deuren, schrijft de NOS. Het gaat om het Baarnsch Lyceum en de Waldheim Mavo in Baarn en het Griftland-college in Soest. De scholen gaan daarmee tegen het advies van het kabinet in.
"Elke pauze en leswisseling lopen er 1.400 leerlingen bij ons door de gangen. We willen recht doen aan de veiligheid van de leerlingen", zegt rector Kees Versteeg van het Griftlandcollege tegen de NOS.![]()
Ik werk in een restaurant/supermarkt en het is echt enorm druk. Vooral in het restaurant. Niemand luistert naar de regering. Tijd voor een lockdown.Groot fan van User Wotte![]()
Klopt. Bijvoorbeeld voor medicijnen/apparatuur.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:21 schreef Fukushima het volgende:
'geweerd' klinkt een beetje als dat er af en toe toch nog een vliegtuig kan landen.![]()
Waar Nederland gewoon onder valt. Dus vluchten vanuit Amerika weren heeft weinig impact.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Alleen de Schengen landen hè.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
dat is wel weer goed danquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:22 schreef StephanL het volgende:
[..]
Klopt. Bijvoorbeeld voor medicijnen/apparatuur.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Nederland is nooit echt duidelijk in haar mededelingen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:21 schreef Fukushima het volgende:
'geweerd' klinkt een beetje als dat er af en toe toch nog een vliegtuig kan landen.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Dit zeker. En dat is zelf nu nog zo. Beheersbare paniek is wel gewenst.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:20 schreef Momo het volgende:
Dit ooktwitter:jaspervankuijk twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 09:00:00Als ik de online reacties lees begrijp ik dus dat als de Nederlandse regering het land direct na de eerste besmettingen in Italië op slot had gegooid wij allemaal énorm begripvol, volgzaam en gedisciplineerd hadden gereageerd? reageer retweet
![]()
Boston Marathon wordt - as we speak - uitgesteld.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Tot maximaal 100 personen mag je toelaten hè.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:21 schreef Tjacka het volgende:
Ik werk in een restaurant/supermarkt en het is echt enorm druk. Vooral in het restaurant. Niemand luistert naar de regering. Tijd voor een lockdown.
En aangezien grotere evenementen af zijn gelast willen mensen toch wat gaan doen.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
ja dat idee had ik al, sportschool had ook al gemaild dat ze gewoon open blevenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:21 schreef Tjacka het volgende:
Ik werk in een restaurant/supermarkt en het is echt enorm druk. Vooral in het restaurant. Niemand luistert naar de regering. Tijd voor een lockdown.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Klopt, hoor dezelfde verhalen. Winkels vol, werkgevers die er laconiek mee omgaan. Dan maar verplicht thuis.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:21 schreef Tjacka het volgende:
Ik werk in een restaurant/supermarkt en het is echt enorm druk. Vooral in het restaurant. Niemand luistert naar de regering. Tijd voor een lockdown.![]()
Wat had je er mee opgeschoten ook? Het kan in omringende landen lekker om zich heen grijpen, en zodra het daar een beetje afgelopen is zit je met een heel land dat nog steeds kwetsbaar is voor een uitbraak.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:20 schreef Momo het volgende:
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ja, de mijne ook. Als je ergens risico loopt is het wel in die smerige zweetscholenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:22 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ja dat idee had ik al, sportschool had ook al gemaild dat ze gewoon open bleven.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
dan heeft heel die lockdown geen nut iddquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:23 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Klopt, hoor dezelfde verhalen. Winkels vol, werkgevers die er laconiek mee omgaan. Dan maar verplicht thuis.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ze worden neergehaald als ze overvliegenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:21 schreef Fukushima het volgende:
'geweerd' klinkt een beetje als dat er af en toe toch nog een vliegtuig kan landen.Instead of questioning authority, they question those that question authority.![]()
Het. virus. vertragen. om. ziekenhuizen. te. ontlasten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat had je er mee opgeschoten ook? Het kan in omringende landen lekker om zich heen grijpen, en zodra het daar een beetje afgelopen is zit je met een heel land dat nog steeds kwetsbaar is voor een uitbraak.![]()
https://www.limburger.nl/(...)ghuis-van-zuyderland
In Limburg gaan veel doden vallen. Naast Sittar, nu ook in Geleen.![]()
Dat zeg ik niet. Maar het geldt gewoon niet voor heel Europa.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Waar Nederland gewoon onder valt. Dus vluchten vanuit Amerika weren heeft weinig impact.
Dat het UK wel nog mag, is me een raadsel.
Er zullen voor Trump wel economische belangen zijn. Die gaan toch voor de gezondheid van het Amerikaanse volk.
Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Dit. Ook de enige reden die ik me kan bedenken (en volgens mij ook opperde hier afgelopen week). Maar denk wel dat ze er te laat mee zijn begonnen om maatregelen te treffenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:22 schreef _I het volgende:
[..]
Dit zeker. En dat is zelf nu nog zo. Beheersbare paniek is wel gewenst."The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Oei! De oudjes gaan eraan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:24 schreef Sfancta het volgende:
In Limburg gaan veel doden vallen. Naast Sittar, nu ook in Geleen.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Inkomende vluchten uit China, Iran, Italië en Zuid-Korea geweerd,
Italie, Iran, Zuid-Korea begrijpelijk, maar voor China reeds 4 weken te laat.
China moet nu andersom eigenlijk alle Europese vluchten weren, voordat alle Chinese Europeanen weer terug naar China willen omdat het daar nu veilig is.![]()
Op zich is het nooit te laat. Ook al gaat het eerst mis. Het is nooit te laat om wel in te grijpen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:24 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dit. Ook de enige reden die ik me kan bedenken (en volgens mij ook opperde hier afgelopen week). Maar denk wel dat ze er te laat mee zijn begonnen om maatregelen te treffen![]()
Duidelijk communiceren dat dit niet zomaar een griepje is had geen paniek veroorzaakt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:24 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dit. Ook de enige reden die ik me kan bedenken (en volgens mij ook opperde hier afgelopen week). Maar denk wel dat ze er te laat mee zijn begonnen om maatregelen te treffen
De laksheid is stuitend![]()
Dat hangt ervan af of je het vanuit het individu bekijkt of vanuit macro-economische belangen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:24 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dit. Ook de enige reden die ik me kan bedenken (en volgens mij ook opperde hier afgelopen week). Maar denk wel dat ze er te laat mee zijn begonnen om maatregelen te treffen![]()
Te laat als in. Als eerder deze maatregelen waren getroffen, want ze konden de gevolgen al in het buitenland merken, dan zou de verspreiding nu langzamer gaanquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Op zich is het nooit te laat. Ook al gaat het eerst mis. Het is nooit te laat om wel in te grijpen.
Maar achteraf praten is sowieso makkelijk"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Ook echt kansloos dat nu vluchten vanuit China worden geweerd, terwijl de piek daar al voorbij isquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:25 schreef YebCar het volgende:
China moet nu andersom eigenlijk alle Europese vluchten weren, voordat alle Chinese Europeanen weer terug naar China willen omdat het daar nu veilig is..
Schiphol?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:25 schreef YebCar het volgende:
China moet nu andersom eigenlijk alle Europese vluchten weren, voordat alle Chinese Europeanen weer terug naar China willen omdat het daar nu veilig is.![]()
Het grote SARS-CoV-2 topic #240 15h30 update spanje
Was toch al bekend?In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Dat denk jij.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Duidelijk communiceren dat dit niet zomaar een griepje is had geen paniek veroorzaakt.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Zit zelf binnen want keelpijn en neusverkoudheid. Maar vrienden hoorden zoveel mensen gewoon snotteren en in het rond hoesten in de winkels. En die waren drukker dan een normale vrijdag.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:23 schreef Fukushima het volgende:
[..]
dan heeft heel die lockdown geen nut idd![]()
Vaak dezelfde mensen die ondertussen wel miepen dat de overheid meer moet doen. Terwijl ze de bestaande maatregelen niet eens respecteren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:21 schreef Tjacka het volgende:
Ik werk in een restaurant/supermarkt en het is echt enorm druk. Vooral in het restaurant. Niemand luistert naar de regering. Tijd voor een lockdown.![]()
Het is erg laat ja, maar beter om nog even een poosje te wachten totdat de rust overal is terug gekeerd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:26 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ook echt kansloos dat nu vluchten vanuit China worden geweerd, terwijl de piek daar al voorbij is.
![]()
Nieuwe maatregelen bedoel ik ermeequote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:27 schreef hollandia02 het volgende:
Het grote SARS-CoV-2 topic #240 15h30 update spanje
Was toch al bekend?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Sowieso rijkelijk te laatquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:26 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ook echt kansloos dat nu vluchten vanuit China worden geweerd, terwijl de piek daar al voorbij is.
Werkelijk verbijsterend.....![]()
Vriend van een klasgenoot zit in thuis-quarantaine, maar gaat nog gewoon naar de sportschool, supermarkt. Is geen enkele controle op.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Dus als ik iets over stikstof wil weten, dan vraag je geen wetenschapper maar een boer.
Of indammen van een epidemie, dan vraag je geen wetenschapper of beleidsmaker maar een juf van de basisschool.proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg![]()
Wat een klootzak ben je dan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:28 schreef hollandia02 het volgende:
Vriend van een klasgenoot zit in thuis-quarantaine, maar gaat nog gewoon naar de sportschool, supermarkt. Is geen enkele controle op.![]()
![]()
Millennials vinden het ook niet zo erg, omdat er meer pensioen overblijft voor hen :pquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alsof de VVD dat erg vindt. Die kosten het zorgstelsel toch maar geld en ze consumeren niet.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Je ziet hetquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:28 schreef manny het volgende:
Dus als ik iets over stikstof wil weten, dan vraag je geen wetenschapper maar een boer.
Of indammen van een epidemie, dan vraag je geen wetenschapper of beleidsmaker maar een juf van de basisschool.
Ondenkbaar maar kennelijk de realiteit![]()
Kan je vanaf Nederland überhaupt naar China vliegen op dit moment? Hou het niet zo bij.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:25 schreef YebCar het volgende:
Al mijn hardloopwedstrijdjes en concerten worden afgelast nu en met de kinderen kan ik nergens naar toe.
Dat wordt heeeeul veel spelletjes spelen dan maar.My friends all drive horses![]()
Tsja, je verwacht dat mensen wel énig verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Dat soort mensen zijn echt dieptreurig.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:28 schreef hollandia02 het volgende:
Vriend van een klasgenoot zit in thuis-quarantaine, maar gaat nog gewoon naar de sportschool, supermarkt. Is geen enkele controle op.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Zit in de Amsterdamse Horeca, en alles is weg. bijna 95% omzet daling.
De 30% waar ze in het nieuws over hadden is zeker landelijke gemiddelde.
Er zijn zaken vandaag gesloten en na het weekend schat ik dat 50%-80% van de zaken zullen sluiten.![]()
Supermarkt kan wel, zolang je maar goed afstand houdt en handen van tevoren wast (of handschoenen aanhoudt). Sportschool is wel echt matig.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
En heeft hij ook symptomen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:28 schreef hollandia02 het volgende:
Vriend van een klasgenoot zit in thuis-quarantaine, maar gaat nog gewoon naar de sportschool, supermarkt. Is geen enkele controle op.![]()
Nee daarom gaat het ook niet werken, als alles gewoon open blijft. Hoop na het weekend strengere maatregelen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:28 schreef hollandia02 het volgende:
Milennials vinden het denk ik erger dat hun favoriete Instagrammer straks drie weken ff online is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
Millennials vinden het ook niet zo erg, omdat er meer pensioen overblijft voor hen :p![]()
Het wordt gelukkig redelijk weer. Ze gaan maar lekker veel buiten spelen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:29 schreef PippenScottie het volgende:
Al mijn hardloopwedstrijdjes en concerten worden afgelast nu en met de kinderen kan ik nergens naar toe.
Dat wordt heeeeul veel spelletjes spelen dan maar.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Noodtoestand in Spanje voor 15 dagen.♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
twitter:edwinwinkels twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 14:28:12In Madrid gaan vanaf morgen alle bars en restaurants dicht. Kans bestaat dat hele stad in quarantaine gaat. In Catalonië sluiten alle zaken die niet in eerste levensbehoeften voorzien. Spaanse regering overweegt 'staat van alarm'. #coronavirus reageer retweet
![]()
Als overheid vertrouw je daar niet op, een overheid is er voor regels. Niet om risico's te nemen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Tsja, je verwacht dat mensen wel énig verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Dat soort mensen zijn echt dieptreurig.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Snap ook geen reet van het blokkeren van China, wat een rare maatregel. Is dat vergelding ofzo? Of vertrouwen ze de officiële cijfers niet?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Meerdere vrienden uit groepsapp gaan vanmiddag gewoon naar de kroeg, zoals elke vrijdag. Ik sla over want hoest mijn longen er haast uit.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:29 schreef YebCar het volgende:
Er zijn zaken vandaag gesloten en na het weekend schat ik dat 50%-80% van de zaken zullen sluiten.Instead of questioning authority, they question those that question authority.![]()
Wat houdt dat in, staat van alarm?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:31 schreef BeriBeri het volgende:
twitter:edwinwinkels twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 14:28:12In Madrid gaan vanaf morgen alle bars en restaurants dicht. Kans bestaat dat hele stad in quarantaine gaat. In Catalonië sluiten alle zaken die niet in eerste levensbehoeften voorzien. Spaanse regering overweegt 'staat van alarm'. #coronavirus reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Testje overwegen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:31 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Meerdere vrienden uit groepsapp gaan vanmiddag gewoon naar de kroeg, zoals elke vrijdag. Ik sla over want hoest mijn longen er haast uit.![]()
Mooi ja, dan hadden de Baudet- en Wilders-adepten geroepen dat het buitensporige maatregelen waren....quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:20 schreef Momo het volgende:
Of wat te denken wat de reacties waren geweest als we na de eerste besmetting in Loon op Zand meteen een totale lockdown waren gegaan? Het is altijd heerlijk roepen vanaf de zijlijn als je zelf geen enkele verantwoordelijkheid hebtOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Nu de Amerikanen vluchten uit Europa hebben verboden volgen talrijke andere landen hun voorbeeld waaronder Nederland. Dat doet denken dat Nederland (en vooral Rutte) volgers zijn en geen leiders. Oftewel ze lopen hun meester de VS als een brave, ondergeschikte hond achterna die hen in de juiste richting moet loodsen. Kan Rutte niet voor zichzelf denken?
Waarom kwam Rutte niet zelf met dat idee? En bovendien is het te laat en te weinig. Alleen deze landen blijkbaar:
China, Iran, Italië en Zuid-Korea.
Dat had al maanden geleden moeten gebeuren en er hadden meer op moeten staan.
https://www.nu.nl/algemee(...)n-en-zuid-korea.html
Ik vraag me af welk land of leider als eerste met dat idee kwam van vliegverkeer uit bepaalde landen verbieden. Zal vast Vladimir Poetin zijn geweest.![]()
Heftige shit en dan heeft Amsterdam nog veel aanwas van toeristen, dat zet je te denken over de minder populaire steden en dorpen..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:29 schreef YebCar het volgende:
Er zijn zaken vandaag gesloten en na het weekend schat ik dat 50%-80% van de zaken zullen sluiten.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Als dit in Nederland gebeurt wat zijn eerste levensbehoeften? Supermarkten blijven sowieso open dan. Kruidvat en Etos? De slager? De tabakszaak? De slijterij?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:31 schreef BeriBeri het volgende:
![]()
Soort noodtoestand, net als in oorlogstijden. Met avondklok en de bevoegdheid om winkels over te nemen etc.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Wat verwacht je dan?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:28 schreef hollandia02 het volgende:
Dat er zomaar even capaciteit is om (betaalde) mensen voor de deur van mensen in thuis-quarantaine te laten posten?
Echt de mate waarin veel Nederlanders door de overheid zijn bemoederd en nu verwachten dat moeder overheid het allemaal wel even oplost terwijl we zelf thuis vanachter de computer kritiek op vanalles leveren is ongekend.![]()
"Now possible per decree: Limit the movement or permanence of people or vehicles at specific times & places; requisitions of all kinds of goods and impose mandatory personal benefits; intervene & temporarily occupy industries, factories, workshops, farms or premises of any nature."quote:
"In addition: Limit or ration the use of services or the consumption of basic necessities, and issue the necessary orders to ensure the supply of markets and the operation of services and production centers."![]()
Waarom?quote:
Zolang ik geen longontsteking heb gaat het goed.Instead of questioning authority, they question those that question authority.![]()
Ik heb gister zelf geconstateerd dat velen zich niet houden aan inperken van sociale activiteiten.
Mede-verantwoordelijk voor de oudjes die straks gaan sneuvelen.![]()
En hoe zie je handhaving daarvan voor je?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:31 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Als overheid vertrouw je daar niet op, een overheid is er voor regels. Niet om risico's te nemen.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
'quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:33 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan?![]()
Dat er zomaar even capaciteit is om (betaalde) mensen voor de deur van mensen in thuis-quarantaine te laten posten?
Echt de mate waarin veel Nederlanders door de overheid zijn bemoederd en nu verwachten dat moeder overheid het allemaal wel even oplost terwijl we zelf thuis vanachter de computer kritiek op vanalles leveren is ongekend.
Dat niet, maar je word paranoïde als je zal weten hoe de overheid je allemaal in de gaten houd.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Franco toestanden!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
"Now possible per decree: Limit the movement or permanence of people or vehicles at specific times & places; requisitions of all kinds of goods and impose mandatory personal benefits; intervene & temporarily occupy industries, factories, workshops, farms or premises of any nature."
"In addition: Limit or ration the use of services or the consumption of basic necessities, and issue the necessary orders to ensure the supply of markets and the operation of services and production centers."Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Verplicht urenlang hoogtepunten van Jordan&Pippen kijken op youtube.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:29 schreef PippenScottie het volgende:
Dat wordt heeeeul veel spelletjes spelen dan maar.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Straks loopt alles in de soep en hebben we in nederland dankzij onze boeren een voedseloverschotAls we niet meer kunnen exporteren... maar geen honger.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Jij zegt, oei! Wanneer je iets leuk vindt?quote:Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Geen 1000 euro van Rutte maar 1000 uien.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Straks loopt alles in de soep en hebben we in nederland dankzij onze boeren een voedseloverschotAls we niet meer kunnen exporteren... maar geen honger.
![]()
Vergelding voor wat?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:31 schreef speknek het volgende:
Snap ook geen reet van het blokkeren van China, wat een rare maatregel. Is dat vergelding ofzo? Of vertrouwen ze de officiële cijfers niet?![]()
Moet je voor de grap eens in het datingtopic kijken in r&pquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik heb gister zelf geconstateerd dat velen zich niet houden aan inperken van sociale activiteiten.![]()
Cynisch genoeg waren het wel uitgerekend Baudet en Wilders die op tijd aan de bel trokken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mooi ja, dan hadden de Baudet- en Wilders-adepten geroepen dat het buitensporige maatregelen waren....
Of wat te denken wat de reacties waren geweest als we na de eerste besmetting in Loon op Zand meteen een totale lockdown waren gegaan? Het is altijd heerlijk roepen vanaf de zijlijn als je zelf geen enkele verantwoordelijkheid hebt![]()
Geen idee, hopelijk zijn de bars hier gewoon open morgenquote:
Heb morgen weereen date met mijn scharrel 😅![]()
Supermarkt en apotheek net als in Italië.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:32 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Als dit in Nederland gebeurt wat zijn eerste levensbehoeften? Supermarkten blijven sowieso open dan. Kruidvat en Etos? De slager? De tabakszaak? De slijterij?![]()
Natuurlijk niet. Nederlanders zijn eigenwijs. Maarja als de bars en clubs verplicht dicht moeten kunnen ze er alsnog niet naartoe. Dus dat zou een goede maatregel zijn dan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik heb gister zelf geconstateerd dat velen zich niet houden aan inperken van sociale activiteiten.
Mede-verantwoordelijk voor de oudjes die straks gaan sneuvelen.![]()
Ja dat weet ik!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Waar Nederland gewoon onder valt. Dus vluchten vanuit Amerika weren heeft weinig impact.
Ik beweer niks anders, alleen dat het niet klopt dat de VS heel Europa weert.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Het lijkt me prima om elke voordeur met een camera te gaan bewaken vanuit de overheidquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:33 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Eens kijken wat Henk en Ingrid daar dan van vinden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Ik refereer vooral aan je PI. Die wekt de indruk dat je het hilarisch vindt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
Jij zegt, oei! Wanneer je iets leuk vindt?![]()
De minder populaire plaatsen hebben toch geen horeca?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heftige shit en dan heeft Amsterdam nog veel aanwas van toeristen, dat zet je te denken over de minder populaire steden en dorpen..![]()
![]()
Nice!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:35 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Geen idee, hopelijk zijn de bars hier gewoon open morgen
Heb morgen weereen date met mijn scharrel 😅Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Nee, dat klopt inderdaad.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja dat weet ik!
Ik beweer niks anders, alleen dat het niet klopt dat de VS heel Europa weert.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Er komt natuurlijk een keer een moment dat het economische belang wél boven de volksgezondheid gaat.quote:
Wanneer de economie zodanig veel schade oploopt dat dit jarenlang desastreuze gevolgen gaat hebben. China zat zo onderhand natuurlijk wel op dat punt. In die zin zou er best aanleiding kunnen zijn om aan de Chinese uitlatingen te twijfelen. Dat daar op een gegeven moment een beslissing in de top is gemaakt van ; we gaan nu gewoon de berichtgeving 180 graden kantelen, want als we nog weken op deze voet doorgaan dan kunnen we onszelf straks niet meer handhaven als land.![]()
Watte?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:36 schreef KI1234 het volgende:
[..]
De minder populaire plaatsen hebben toch geen horeca?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Die staat al jaren standaard zoquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:36 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik refereer vooral aan je PI. Die wekt de indruk dat je het hilarisch vindt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Dat mensen zich gelijk massaal gaan isolerenIk pak morgenavond nog mooi even een filmpje en daarna lekker op stap. Want wie weet hoe lang het duurt voordat ook dat niet meer 'mag'
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Maar even met m'n moeder afgesproken dat we het contact vooralsnog even telefonisch houden. Die zondert zich redelijk af nu al, dus dat is denk ik niet heel leuk en gezellig, maar wel de manier om hier doorheen te komen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mede-verantwoordelijk voor de oudjes die straks gaan sneuvelen.
Bij opraken van haar voorraad , of voor aanvulling zal ik dan wel langs gaan komen.![]()
Noodtoestand, dan kan de overheid de wet overtreden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:35 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Heb morgen weereen date met mijn scharrel 😅In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Gaan onze gevangen ook rellen net als de Italiaanse gevangenen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:37 schreef trein2000 het volgende:
Tubantia meldt geen bezoek meer in gevangenissen.
-Rabia Al-Basri![]()
Dat worden opstanden zoals in Italiëquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:37 schreef trein2000 het volgende:
Tubantia meldt geen bezoek meer in gevangenissen.
Trouwens
Autoverkeer moet soms terug. Vrachtwagens worden wel doorgelaten.![]()
Net mijn moeder gebeld (risicogroep want oud). Haar op het hart gedrukt dat ze het serieus moet nemen met contacten. Jaaaaaaa, natuurlijk nemen we het serieus. Maar net was Annie nog ff op de koffie, morgen gaan we naar broer met kleine kids want uitleg over fiets (heel belangrijk) en overmorgen is Tiny jarig. Afzeggen? Nee, want dat kan je niet maken.![]()
![]()
Meeste hebben geen klachtenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:24 schreef Sfancta het volgende:
In Limburg gaan veel doden vallen. Naast Sittar, nu ook in Geleen.
Ouwe taaierds
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
RTGoden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:38 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat worden opstanden zoals in Italië
Trouwens
Autoverkeer moet soms terug. Vrachtwagens worden wel doorgelaten.
@Nikonlover![]()
Slim!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:37 schreef PzKpfw het volgende:
Dat mensen zich gelijk massaal gaan isolerenIk pak morgenavond nog mooi even een filmpje en daarna lekker op stap. Want wie weet hoe lang het duurt voordat ook dat niet meer 'mag'
Vooral doen![]()
Minister van Thailand beschuldigt wederom de vieze, Europese "farangs" als schuldige voor de coronagevallen in Thailand.
https://www.thailandblog.(...)hailand-verspreiden/![]()
Hier ook hoor, ze is 79, en haar vriend heeft copd. We appen en bellen nu, mocht ze iets nodig hebben zet ik het wel voor de deur.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar even met m'n moeder afgesproken dat we het contact vooralsnog even telefonisch houden. Die zondert zich redelijk af nu al, dus dat is denk ik niet heel leuk en gezellig, maar wel de manier om hier doorheen te komen.
Bij opraken van haar voorraad , of voor aanvulling zal ik dan wel langs gaan komen.![]()
De verklaring was redelijk kort en niet al te specifiek maar ik had het toch goed gehoord, de militairen worden gemobiliseerd. Dus wss zijn er regio's met echte lockdown zoals in die dorpen in Catalonië en kuststeden in Murcia:Wat er effectief gaat gebeuren is hopelijk snel duidelijk. Eigenlijk zou voor Madrid al iets gedaan moeten worden, sinds maandag al...twitter:jvelazquez_ twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 15:29:48#Spain declares state of alarm from tomorrow. Civil and military resources to reinforce any measures to fight #Covid19. Next week might have 10.000 infected. pM #PedroSanchez just said reageer retweet
![]()
Willekeurig is dat dan hequote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:39 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Meeste hebben geen klachten
Ouwe taaierds![]()
Lijkt de mijne wel. Echt om te huilen gewoonquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:39 schreef Mammietje het volgende:
Net mijn moeder gebeld (risicogroep want oud). Haar op het hart gedrukt dat ze het serieus moet nemen met contacten. Jaaaaaaa, natuurlijk nemen we het serieus. Maar net was Annie nog ff op de koffie, morgen gaan we naar broer met kleine kids want uitleg over fiets (heel belangrijk) en overmorgen is Tiny jarig. Afzeggen? Nee, want dat kan je niet maken.![]()
Laat haar lekker genieten. Het is haar leven en ze mag nog zelf keuzes maken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:39 schreef Mammietje het volgende:
Net mijn moeder gebeld (risicogroep want oud). Haar op het hart gedrukt dat ze het serieus moet nemen met contacten. Jaaaaaaa, natuurlijk nemen we het serieus. Maar net was Annie nog ff op de koffie, morgen gaan we naar broer met kleine kids want uitleg over fiets (heel belangrijk) en overmorgen is Tiny jarig. Afzeggen? Nee, want dat kan je niet maken.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Mensen die hun huis verhuren tijdens de geplande F1 datum![]()
![]()
![]()
En dan mocht ie later verreden worden:![]()
![]()
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Groot gelijk. Mits je zelf niet zit te hoesten of zo. Ik ga mijn leven ook niet plots stil zetten. Al scheelt het dat ik sowieso al een binnen mens ben, maar ik ga nog gewoon naar de bios en uit eten zolang het kan. Kans dat je Corona oploopt is gewoon erg klein. Als ik zo zou gaan denken dan zou ik altijd wel binnen kunnen blijven; er kan je altijd wat overkomen als je de de deur uit gaat. Hell, zelfs binnen kan je uitglijden in je bad.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:37 schreef PzKpfw het volgende:
![]()
Bijzonder is dat he? ‘Ja maar ik moet toch boodschappen doen?’ Nou, dan doe je een keer boodschappen voor 5 dagen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:40 schreef Markesh het volgende:
[..]
Lijkt de mijne wel. Echt om te huilen gewoon![]()
![]()
Het is heel lastig om onze dagelijkse dingetje aan de kant te zetten als de dreiging niet expliciet is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:39 schreef Mammietje het volgende:
Net mijn moeder gebeld (risicogroep want oud). Haar op het hart gedrukt dat ze het serieus moet nemen met contacten. Jaaaaaaa, natuurlijk nemen we het serieus. Maar net was Annie nog ff op de koffie, morgen gaan we naar broer met kleine kids want uitleg over fiets (heel belangrijk) en overmorgen is Tiny jarig. Afzeggen? Nee, want dat kan je niet maken.
Zo ging ik vorige week nog naar de film. Stond er niet bij stil. Toen er achter iemand zatvte hoesten. Kreeg ik ietwat een ongemakkelijk gevoel, maar ik bleef gewoon zitten. Was een leuke film ook. Voorlopig wel de laatste film die ik in de bios heb gezien :pIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Zie, die Chinezen waren zo gek nog niet met het dichttimmeren van voordeuren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:33 schreef Kalgoorlie het volgende:
Dat er zomaar even capaciteit is om (betaalde) mensen voor de deur van mensen in thuis-quarantaine te laten posten?![]()
![]()
Vrijdag de 13de!In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Zelfde koek met mijn mams. Talrijke keer gesms't dat zij en paps thuis moeten blijven want risicogroep door leeftijd en medische condities. Dat was een week geleden. Gisteren ineens sms-bericht gekregen dat ze toch even naar de tandarts was geweest om een verstandskies te laten verwinderen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:39 schreef Mammietje het volgende:
![]()
Dubbel cashen...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:41 schreef raptorix het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Je moet er ook wel rekening mee houden dat je zelf iets kan overdragen. Het gaat niet alleen om jou.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Groot gelijk. Mits je zelf niet zit te hoesten of zo. Ik ga mijn leven ook niet plots stil zetten. Al scheelt het dat ik sowieso al een binnen mens ben, maar ik ga nog gewoon naar de bios en uit eten zolang het kan. Kans dat je Corona oploopt is gewoon erg klein. Als ik zo zou gaan denken dan zou ik altijd wel binnen kunnen blijven; er kan je altijd wat overkomen als je de de deur uit gaat. Hell, zelfs binnen kan je uitglijden in je bad.![]()
Hoop dat mijn oma rustig aan doet, maar zit niet echt in haar aard. Die is op haar 78e nog van de ladder gevallen omdat ze de ramen op de eerste verdieping ging wassen.
Ook niet even gevraagd of ik het kon doen ofzo. Nee de buren kwamen langs zondag en het zag er zo vies uit.![]()
Tjaquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:39 schreef Toefjes het volgende:
Minister van Thailand beschuldigt wederom de vieze, Europese "farangs" als schuldige voor de coronagevallen in Thailand.
https://www.thailandblog.(...)hailand-verspreiden/![]()
Eens. Handen wassen, raampje open zetten, niet elkaar zoenen..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Laat haar lekker genieten. Het is haar leven en ze mag nog zelf keuzes maken.
Laatste wat je wil is die mensjes in eenzaamheid duwen onderling. Kleinkinderen komen niet meer, koffiepraatje over. Blijft er weinig anders over dan Lingo kijken en op de deaud wachten.
Dan zou ik de risico's aangaan. zeker op die leeftijd!![]()
![]()
Al die hotels die voor 10x de prijs kamers aanboden tijdens ESF en F1.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:41 schreef raptorix het volgende:
![]()
![]()
![]()
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.![]()
Wat een verrassing dat zelfs je moeder meer ballen heeft dan jij.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:40 schreef Markesh het volgende:
[..]
Lijkt de mijne wel. Echt om te huilen gewoon
AZ
ALKMAAR![]()
Lekker met vingertje wijzen, maar daardoor gaat niet je aantal zieke inwoners omlaagquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:39 schreef Toefjes het volgende:
https://www.thailandblog.(...)hailand-verspreiden/"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Horror films op tv!quote:Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Inderdaad. Kan me voorstellen dat je je dan vanzelf al ellendig gaat voelen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:43 schreef _I het volgende:
[..]
Eens. Handen wassen, raampje open zetten, niet elkaar zoenen..
Laatste wat je wil is die mensjes in eenzaamheid duwen onderling. Kleinkinderen komen niet meer, koffiepraatje over. Blijft er weinig anders over dan Lingo kijken en op de deaud wachten.
Dan zou ik de risico's aangaan. zeker op die leeftijd!Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Het boeit werkelijk niemand dat je een scharrel hebt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:35 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Heb morgen weereen date met mijn scharrel 😅"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Het is hier in de buurt nog niet gesignaleerd, de kans dat ik die enkele drager, in een straal van 30km, tref lijkt me bijzonder klein.quote:Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Ja, daarom ga ik ook niet de deur uit als ik aan het hoesten ben, of me ziekjes voel. Hand sanitizer overal mee naartoe. Je kan rekening houden met anderen, maar tegelijkertijd je eigen leven ook gewoon leven.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:43 schreef mootie het volgende:
[..]
Je moet er ook wel rekening mee houden dat je zelf iets kan overdragen. Het gaat niet alleen om jou.![]()
Je moet ze even vertellen dat dit niet 'een griepje' is en dat Corona permanente orgaan schade kan geven.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:39 schreef Mammietje het volgende:
Net mijn moeder gebeld (risicogroep want oud). Haar op het hart gedrukt dat ze het serieus moet nemen met contacten. Jaaaaaaa, natuurlijk nemen we het serieus. Maar net was Annie nog ff op de koffie, morgen gaan we naar broer met kleine kids want uitleg over fiets (heel belangrijk) en overmorgen is Tiny jarig. Afzeggen? Nee, want dat kan je niet maken.https://www.theatlantic.c(...)-coronavirus/607759/quote:Survivors can have permanent scarring in the lungs. The virus can also spread into other organs, causing liver damage or gastrointestinal disease. These effects can play out over longer periods than in the flu,You can learn anything, the secret lies in discipline.
Je kunt toch ook thuisdaten met je ‘scharrel’?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:44 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het boeit werkelijk niemand dat je een scharrel hebt.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
nietquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:45 schreef cemeteryslut het volgende:
Wanneer komt de Nederlandse lockdown? Ik denk overmorgen.![]()
Vanavond op NPO1 na het NOS journaal van 20.00 uur 'Coronavirus, feiten en fabels'.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
zou goed kunnen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:45 schreef cemeteryslut het volgende:
quote:The Jack Ma Foundation, the charitable foundation set up by the founder of Chinese ecommerce giant Alibaba, has announced plans to donate 500,000 testing kits and a million masks to the United States.are we infinite or am I alone![]()
In NL hebben de meeste huizen ook een achterdeur.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:42 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Zie, die Chinezen waren zo gek nog niet met het dichttimmeren van voordeuren.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Ik denk/hoop dat ze eerst een weekje gaan kijken of de huidige maatregelen al genoeg werken. Blijkbaar niet, gezien hoeveel mensen er nog steeds ziek naar hun werk gaan, of ziek boodschappen gaan doen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:45 schreef cemeteryslut het volgende:
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:41 schreef mootie het volgende:
[..]
Bijzonder is dat he? ‘Ja maar ik moet toch boodschappen doen?’ Nou, dan doe je een keer boodschappen voor 5 dagen.![]()
[ Bericht 10% gewijzigd door Markesh op 13-03-2020 16:01:27 ]![]()
Ik zie nergens permanent? Alleen dat het langer duurt dan bij een gewone griep. Verschijnselen op langere termijn laten zich nog moeilijk voorspellen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:45 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Je moet ze even vertellen dat dit niet 'een griepje' is en dat Corona permanente orgaan schade kan geven.
[..]
https://www.theatlantic.c(...)-coronavirus/607759/Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
En de ramen dan?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
In NL hebben de meeste huizen ook een achterdeur.![]()
Rutte kennende? Als hij zijn nieuwe baantje heeft zekergesteldquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:45 schreef cemeteryslut het volgende:
De kans dat je dood gaat is ongeveer 2 x zo hoog als normaal in die leeftijdsklasse. Dat lijkt heel hoog, maar is het niet natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Inderdaad. Kan me voorstellen dat je je dan vanzelf al ellendig gaat voelen.
Je leven aan moeten passen en wegkwijnen zou ik niet voor kiezen. Accepteren dat het een nieuw risico is en blij zijn dat er nu maatregelen zijn getroffen voor het nieuwe zijn voor de voorziene toekomst. Zeker niet bang gaan maken!!![]()
Ik gok tussen morgen en uiterlijk maandag.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:45 schreef cemeteryslut het volgende:
Dinsdag. Maandag Brabant dicht.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:45 schreef cemeteryslut het volgende:
Welk baantje? 😯quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Rutte kennende? Als hij zijn nieuwe baantje heeft zekergesteld![]()
Zometeen maar eens even wat avondeten halen. Benieuwd hoeveel er nog is bij de AH XL.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Moet echt eerder gaan gebeuren, ik verwacht uiterlijk zondag 18u voor Brabant.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dinsdag. Maandag Brabant dicht.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat was het in Brabant ook niet tot enkele weken terug en toen hadden opeens ook tientallen mensen het die geen contact hadden gehad met andere besmette mensen. Ergo: je weet helemaal niet of het niet circuleert in je omgeving.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:44 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het is hier in de buurt nog niet gesignaleerd, de kans dat ik die enkele drager, in een straal van 30km, tref lijkt me bijzonder klein.![]()
Precies kwam gisteren dus een mens tegen wat stond te niezen in mijn buurt en nou ben ik ook ziek; verkouden, grieperig, hoofdpijn en een beetje last van mijn luchtwegen. Eigenlijk is het tegenwoordig gewoon asociaal als je niest in de openbare ruimte. En als je dat in je elleboog doet helpt dat ook erg weinig.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk/hoop dat ze eerst een weekje gaan kijken of de huidige maatregelen al genoeg werken. Blijkbaar niet, gezien hoeveel mensen er nog steeds ziek naar hun werk gaan, of ziek boodschappen gaan doen.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Als ik dit tegen mijn moeder zou zeggen zou ze me uitlachen en me een aansteller noemen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:45 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Je moet ze even vertellen dat dit niet 'een griepje' is en dat Corona permanente orgaan schade kan geven.
[..]
https://www.theatlantic.c(...)-coronavirus/607759/
Ook gaan mijn ouders dit weekend naar Parijs en dat vind ik ook al onbegrijpelijk."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Als meer dan 60% van de ziekenhuizen code rood geven!?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:45 schreef cemeteryslut het volgende:
Wanneer komt de Nederlandse lockdown? Ik denk overmorgen.
Wilde gok. Over 11 dagen.![]()
De grootste golf van doden komt pas later. Eind volgende week bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:48 schreef Nober het volgende:
[..]
Slechts 5 doden erbij vandaag, waar praten we over?![]()
Hamsteraar gespot.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:48 schreef KingRadler het volgende:
ik heb niet veel ruimte meer op mijn zolderkamer.
Teveel WC papier gekocht.![]()
Kreeg een filmpje binnen van mijn vriendin, lachwekkend gewoon hoeveel lege schappen er zijn. Alleen de dure varianten van rijst en pasta waren nog voor handen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:48 schreef Zeroku het volgende:
Zometeen maar eens even wat avondeten halen. Benieuwd hoeveel er nog is bij de AH XL.![]()
Brabant zal wel de proeftuin zijn. Die krijgen einde van dit weekend (of vanavond al?) extra maatregelen. Dat zal dan wel zijn: alles dicht behalve noodzakelijke.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:45 schreef cemeteryslut het volgende:
Wanneer komt de Nederlandse lockdown? Ik denk overmorgen.
Rest van NL ergens volgende week.![]()
Of het gewoonweg voor jezelf houden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je kunt toch ook thuisdaten met je 'scharrel'?"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Vermoedelijk. We zullen zien welke kant het opgaat. Het kan meevallen, het kan tegenvallen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:49 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
De grootste golf van doden komt pas later. Eind volgende week bijvoorbeeld.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Om de AH bij ons hier leeg te kopen moeten er wel echt heel veel mensen gek hebben gedaan, die hebben normaal gesproken wel echt een hele grote voorraad.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:49 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Kreeg een filmpje binnen van mijn vriendin, lachwekkend gewoon hoeveel lege schappen er zijn. Alleen de dure varianten van rijst en pasta waren nog voor handen.
Benieuwd wat ik zo aan ga treffen.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Het virus discrimineert niet tussen rijk en arm maar de mens doet dat wel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:49 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Kreeg een filmpje binnen van mijn vriendin, lachwekkend gewoon hoeveel lege schappen er zijn. Alleen de dure varianten van rijst en pasta waren nog voor handen.![]()
Jaquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:50 schreef bitterbal het volgende:
Denken jullie echt dat nl dicht gaat met horeca ,musea en de rest?You can learn anything, the secret lies in discipline.
Ja, musea zijn al dicht, horeca volgt snel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:50 schreef bitterbal het volgende:
Denken jullie echt dat nl dicht gaat met horeca ,musea en de rest?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Jaquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:50 schreef bitterbal het volgende:
Denken jullie echt dat nl dicht gaat met horeca ,musea en de rest?![]()
Dat vind ik nog wel het meeste sneue, dat je gaat hamsteren door al het goedkoopste vreten in je karretje te mikken wat je nooit gaat opetenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:49 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Kreeg een filmpje binnen van mijn vriendin, lachwekkend gewoon hoeveel lege schappen er zijn. Alleen de dure varianten van rijst en pasta waren nog voor handen.![]()
![]()
neequote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:50 schreef bitterbal het volgende:
Denken jullie echt dat nl dicht gaat met horeca ,musea en de rest?
wij zijn het enige land op de wereld waar die tenten op dit moment geen gevaar vormen!![]()
![]()
Groot gedeelte van horeca in A'dam is al dicht.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:50 schreef bitterbal het volgende:
Denken jullie echt dat nl dicht gaat met horeca ,musea en de rest?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
in 1 week 5 doden , nu in 1 dag 5 doden en 190 mensen besmet er bijquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:48 schreef Nober het volgende:
[..]
Slechts 5 doden erbij vandaag, waar praten we over?
zo ging het begin ook in Italy ...
de eerste week .. mensen geen zorgen het komt goed
de tweede week , mensen we moeten toch wat gaan doen , want het gaat nu wel erg snel
de 3de week is Game over , en is er geen redden meer aan ..
mensen worden die daar ziek zijn en ouder dan 70 gewoon gezegd , sorry we kunnen je niet helpen , want we zijn te vol.. prettige dag verder ..... :-("Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."![]()
Ben benieuwd hoe ze dat met die treinverbindingen gaan doen zoals die van Roosendaal naar Zwolle bijvoorbeeld. Dat ding gaat dwars door Branbant (Tilburg) en dan zo richting het noorden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
Brabant zal wel de proeftuin zijn. Die krijgen einde van dit weekend (of vanavond al?) extra maatregelen. Dat zal dan wel zijn: alles dicht behalve noodzakelijke.
Rest van NL ergens volgende week.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Als het doorzetten van de lente niet de oplossing blijkt? Absoluutquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:50 schreef bitterbal het volgende:
Nederland gaat niet zo laf doen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:50 schreef bitterbal het volgende:
Heb je hier voorbeelden van (websites)?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:51 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Groot gedeelte van horeca in A'dam is al dicht.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Als het aan mij lag vorige week al.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:50 schreef bitterbal het volgende:
Ja, zijn niet noodzakelijke plaatsen met veel publiek.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:50 schreef bitterbal het volgende:
Denken jullie echt dat nl dicht gaat met horeca ,musea en de rest?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Omdat zijn moeder niet op hem wil passenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:51 schreef bitterbal het volgende:
En rutte doet nog zo moeilijk over de scholen![]()
Dit ja!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:51 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Als het aan mij lag vorige week al.![]()
Godverdomme, wij kunnen die dure shit weer kopenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:49 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Kreeg een filmpje binnen van mijn vriendin, lachwekkend gewoon hoeveel lege schappen er zijn. Alleen de dure varianten van rijst en pasta waren nog voor handen.
Op 't randje en erover.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
Omdat zijn moeder niet op hem wil passen![]()
![]()
Mwah. Het was niet echt moeilijk, en op zich zat er nog wel een logische redenatie achter. Ik geloof alleen dat het niet lang meer stand gaat houden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:51 schreef bitterbal het volgende:
En rutte doet nog zo moeilijk over de scholenOp donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?![]()
Als het aantal gemete besmettingen in dit aantal blijft toenemen, kunnen ze niet anders.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:50 schreef bitterbal het volgende:
Denken jullie echt dat nl dicht gaat met horeca ,musea en de rest?Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
Omdat zijn moeder niet op hem wil passen![]()
![]()
Inderdaad, twee weken geleden was het eerste geval en deed men er nog wat lacherig over, terwijl Italië een case study is die gewoon een week op ons voor loopt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:51 schreef RAVW het volgende:
[..]
in 1 week 5 doden , nu in 1 dag 5 doden en 190 mensen besmet er bij
zo ging het begin ook in Italy ...
de eerste week .. mensen geen zorgen het komt goed
de tweede week , mensen we moeten toch wat gaan doen , want het gaat nu wel erg snel
de 3de week is Game over , en is er geen redden meer aan ..
mensen worden die daar ziek zijn en ouder dan 70 gewoon gezegd , sorry we kunnen je niet helpen , want we zijn te vol.. prettige dag verder ..... :-(You can learn anything, the secret lies in discipline.
twitter:boezeman twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 15:43:24FIA: Geen Dutch Grand Prix op Zandvoort in mei 2020 https://t.co/khP1UJcSRK reageer retweet
I´m back.![]()
Hij geeft zelf ook les en heeft de centjes nodigquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:51 schreef bitterbal het volgende:
En rutte doet nog zo moeilijk over de scholen
Het gaat je verbazen, geloof me..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:50 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Om de AH bij ons hier leeg te kopen moeten er wel echt heel veel mensen gek hebben gedaan, die hebben normaal gesproken wel echt een hele grote voorraad.
Benieuwd wat ik zo aan ga treffen.![]()
ja lijkt dat de scholen zelf echt liever dicht gaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:52 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Mwah. Het was niet echt moeilijk, en op zich zat er nog wel een logische redenatie achter. Ik geloof alleen dat het niet lang meer stand gaat houden.![]()
RIPquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:52 schreef Ryan3 het volgende:
twitter:boezeman twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 15:43:24FIA: Geen Dutch Grand Prix op Zandvoort in mei 2020 https://t.co/khP1UJcSRK reageer retweet
Niet echt een verrassing wmb.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:52 schreef Ryan3 het volgende:
Wat waren de cijfers van Spanje en Frankrijk vandaag?"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Geen idee?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:51 schreef byah het volgende:
[..]
Dat vind ik nog wel het meeste sneue, dat je gaat hamsteren door al het goedkoopste vreten in je karretje te mikken wat je nooit gaat opeten![]()
bronquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:51 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Groot gedeelte van horeca in A'dam is al dicht.![]()
Ik maak me daar niet erg druk om. Het wordt gewoon weer aangevuld en ook de grootste hamsteraars hebben op een gegeven moment geen opslagruimte meer.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:50 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Om de AH bij ons hier leeg te kopen moeten er wel echt heel veel mensen gek hebben gedaan, die hebben normaal gesproken wel echt een hele grote voorraad.
Benieuwd wat ik zo aan ga treffen.![]()
mooiquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:52 schreef Ryan3 het volgende:
![]()
RIP prins brilquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:52 schreef Ryan3 het volgende:
![]()
Heb 10 kilo premium Japanse rijst gekocht van 3 euro per kilo. Wil wel beetje fatsoenlijk eten natuurlijk, niet van die poverty zilvervliesrijst.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:52 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Godverdomme, wij kunnen die dure shit weer kopen![]()
Veel mensen die het later hebben opgelopen wisten al wel dat het virus in omloop was. Zodra de eerste besmetting in mijn woonplaats bekend is kijk ik wel uit.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:48 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat was het in Brabant ook niet tot enkele weken terug en toen hadden opeens ook tientallen mensen het die geen contact hadden gehad met andere besmette mensen. Ergo: je weet helemaal niet of het niet circuleert in je omgeving.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Ja? Ik heb geen enkele reden gehoord waarom middelbaar onderwijs of MBO zou moeten gaan? Alsof die nog oppas nodig hebben?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:52 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Mwah. Het was niet echt moeilijk, en op zich zat er nog wel een logische redenatie achter. Ik geloof alleen dat het niet lang meer stand gaat houden.
En dan: Niet tot amper besmettelijk zogenaamd, maar stuur ze niet bij Opa of Oma langs! Huh?!![]()
Clickbaitquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:52 schreef Ryan3 het volgende:
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Of Albert Verlinden die even de economie gaat analyseren bij Op1quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:54 schreef tompsv18 het volgende:
Kijk nu alweer uit naar Corona-expert Jort Kelder vanavond bij Jinek.
Blijven nog mooi onder de lijntjes.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Chinese vluchten verbieden nadat de ellende juist over is. Zo zie je maar dat de overheid hopeloos achter de feiten aanloopt. Juist China heeft het recht om Nederlandse vluchten te weren nu.
![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:53 schreef Grishenko_ het volgende:
Wat waren de cijfers van Spanje en Frankrijk vandaag?twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 14:00:50BREAKING: Spain's health ministry says number of cases of coronavirus has risen to 4,209 with 120 dead, or 1,063 new cases and 53 new deaths since midnight https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
of Ali B, nog zo'n wegwerp BNer.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:54 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Of Albert Verlinden die even de economie gaat analyseren bij Op1![]()
Gewoon niet iedereen (meer) testenquote:
"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Dat we eronder zitten lijkt me een lastig teken. Je wilt een zo groot mogelijke detectie in het begin, zodat je zo adequaat mogelijk kan reageren (zoals SK).quote:
Je moet het virus inhalen. Dat lukt ons niet helemaal.![]()
Je haalt geloof ik wat dingen door elkaar. Jongeren hebben een betere weerstand ertegen, maar kunnen het virus natuurlijk wel dragen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:54 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja? Ik heb geen enkele reden gehoord waarom middelbaar onderwijs of MBO zou moeten gaan? Alsof die nog oppas nodig hebben?
En dan: Niet tot amper besmettelijk zogenaamd, maar stuur ze niet bij Opa of Oma langs! Huh?!Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?![]()
Dus Spanje heeft op één dag bijna verdubbeling van dodenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 14:00:50BREAKING: Spain's health ministry says number of cases of coronavirus has risen to 4,209 with 120 dead, or 1,063 new cases and 53 new deaths since midnight https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Ruim een maand te laat schrikt men in den Haag ook wakker. Inmiddels is nederland zelf risicogebied geworden maar nu gaan we dan toch vliegtuigen weren.....quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:55 schreef Confetti het volgende:
Chinese vluchten verbieden nadat de ellende juist over is. Zo zie je maar dat de overheid hopeloos achter de feiten aanloopt. Juist China heeft het recht om Nederlandse vluchten te weren nu.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
12 MINUTEN GELEDEN
Persconferentie premier live te volgen via de NOS
Rond 16.15 uur geeft premier Rutte zijn wekelijkse persconferentie. Die is live te volgen op nos.nl, NPO1, Radio 1, NPO Nieuws, Facebook en YouTube.
NOS![]()
Maar Nederland heeft nu wel eens stuk eerder maatregelen genomen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:56 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Nederland volgt bijna precies de lijn van Italië. 😯😯😯😯😯😯😯![]()
Komende weken dus helemaal geen formule 1 😥quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:52 schreef Ryan3 het volgende:
![]()
Daar gaan wij gewoon achteraan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:56 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dus Spanje heeft op één dag bijna verdubbeling van dodenAls iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Nou dat het ons niet helemaal lukt is een understatement. Ben 'benieuwd' naar volgende week als we op het spoor van Italië zitten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:56 schreef _I het volgende:
[..]
Dat we eronder zitten lijkt me een lastig teken. Je wilt een zo groot mogelijke detectie in het begin, zodat je zo adequaat mogelijk kan reageren (zoals SK).
Je moet het virus inhalen. Dat lukt ons niet helemaal."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Ik zit al klaar met tissues en glijmiddel. Krijgt iedere (werkende) burger 1000 rollen wc-papier?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:56 schreef bitterbal het volgende:
12 MINUTEN GELEDEN
Persconferentie premier live te volgen via de NOS
Rond 16.15 uur geeft premier Rutte zijn wekelijkse persconferentie. Die is live te volgen op nos.nl, NPO1, Radio 1, NPO Nieuws, Facebook en YouTube.
NOS![]()
![]()
Nederland vandaag ook.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:56 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dus Spanje heeft op één dag bijna verdubbeling van dodenUn dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Gecorrigeerd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:55 schreef Confetti het volgende:
Chinese vluchten verbieden nadat de ellende juist over is. Zo zie je maar dat de overheidoverheden hopeloos achter de feiten aanloopt. Juist China heeft het recht om Nederlandsebuitenlandse vluchten te weren nu.
![]()
daarom lockdown over een paar dagen. NL = lombardije.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:56 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Nederland volgt bijna precies de lijn van Italië. 😯😯😯😯😯😯😯![]()
Dan dus naar de winkel, hopelijk rustig en ze vullen de vracht die rond 15.00 is binnengekomen 😜quote:![]()
Het kan snel gaan, wij hadden ook een verdubbeling vandaag.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:56 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dus Spanje heeft op één dag bijna verdubbeling van dodenAZ
ALKMAAR![]()
Ik zou me daar niet druk over maken, ouwe fappertquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:56 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wat nou als er ook geen internet meer is!"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Wat mij ook opvalt is dat de overheid alleen advies geeft, en niet via noodmaatregelen verplichtingen oplegt aan werkgevers. Daardoor blijven mensen met kwetsbare arbeidsposities gewoon doorwerken en elkaar besmetten.![]()
Ik ook. Zowel naar de kamerdebatten, naar "het FB gevoel" en naar de reacties van het buitenland.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:57 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nou dat het ons niet helemaal lukt is een understatement. Ben 'benieuwd' naar volgende week als we op het spoor van Italië zitten.![]()
![]()
Nee, op hetzelfde moment, én men kan stellen dat Italië drastischere maatregels genomen heeft dan NL.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:56 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Maar Nederland heeft nu wel eens stuk eerder maatregelen genomen."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
nou ja als je niet alles dichtgooit blijven mensen zich nog steeds verzamelen in kroegen en restaraunts. Scholen zelfde verhaal.![]()
'Just a flu bro'quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:57 schreef tompsv18 het volgende:
Rutte die het weer weg gaat lachen, genotAls iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Tja, mensen gaan ook naar de supermarkt. Niet alles hoeft dicht natuurlijk hè.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:59 schreef bitterbal het volgende:
nou ja als je niet alles dichtgooit blijven mensen zich nog steeds verzamelen in kroegen en restaraunts. Scholen zelfde verhaal.AZ
ALKMAAR![]()
Klopt. Hoor van meer mensen een soort van weerstand of bagatelliseren onder werkgevers wanneer zij advies van de overheid opvolgen en thuis willen blijven met klachten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:58 schreef Confetti het volgende:
Wat mij ook opvalt is dat de overheid alleen advies geeft, en niet via noodmaatregelen verplichtingen oplegt aan werkgevers. Daardoor blijven mensen met kwetsbare arbeidsposities gewoon doorwerken en elkaar besmetten.
Maak mij zelf geen zorgen om mijn positie. Pak wel gewoon WW en anders maar de bijstand in.![]()
Er wordt de laatste dagen al flink meer opgemaakt: https://www.ams-ix.net/ams/documentation/total-statsquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:56 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wat nou als er ook geen internet meer is!![]()
Waarom schakelen we het leger niet in tegen deze ongewenste indringer
Op 't randje en erover.
Spanje heeft toch wel een veel groter aantal doden. Zelfs in verhouding.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:58 schreef Durmada het volgende:
[..]
Het kan snel gaan, wij hadden ook een verdubbeling vandaag.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Persoonlijk ga ik vanavond ook nog maar even de kroeg want het zou zo maar eens de laatste keer (voor lange tijd) kunnen zijn, eens zien hoe veel mensen er precies zo over denken..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:59 schreef bitterbal het volgende:
nou ja als je niet alles dichtgooit blijven mensen zich nog steeds verzamelen in kroegen en restaraunts. Scholen zelfde verhaal.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
nou ja kleinere werkgevers denken nu terecht aan hun positie. Ik hoef het nu ook niet te proberen om thuis te blijven :pquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:00 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Klopt. Hoor van meer mensen een soort van weerstand of bagatelliseren onder werkgevers wanneer zij advies van de overheid opvolgen en thuis willen blijven met klachten.
Maak mij zelf geen zorgen om mijn positie. Pak wel gewoon WW en anders maar de bijstand in.![]()
Ik ben beniewd wat ze over die treinen gaan zeggen want die zitten in de risicozone om gecancelled te worden ivm een soort 'evenement' met meer dan 100 personen.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Vanaf vandaag contactloze bezorging
Beste klant,
Naar aanleiding van recente wereldwijde ontwikkelingen met betrekking tot het Coronavirus zullen wij vanaf nu contactloze bezorging aanbieden voor online betaalde bestellingen. Kies simpelweg een online betaalmethode als je hier gebruik van wilt maken. De bezorger zal aanbellen en je bestelling voor de deur neerleggen.
Wij streven ernaar om je een feilloze bezorgervaring te bieden.
Met vriendelijke groet,
Thuisbezorgd.nl![]()
ja kan het mij echt niet voorstellen. Maar das natuurlijk dom als je kijkt om ons heenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Persoonlijk ga ik vanavond ook nog maar even de kroeg want het zou zo maar eens de laatste keer (voor lange tijd) kunnen zijn, eens zien hoe veel mensen er precies zo over denken..![]()
Belgie pats boem alles in 1 klap dicht![]()
Treinen die nu nog rijden zijn nagenoeg leeg.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:02 schreef Tengano het volgende:
Ik ben beniewd wat ze over die treinen gaan zeggen want die zitten in de risicozone om gecancelled te worden ivm een soort 'evenement' met meer dan 100 personen.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
We gaan dit jaar wel gemakkelijker de CO2 (en NH3 / NOx) doelstellingen halen...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:01 schreef _I het volgende:
Als dit het klimaatprobleem oplost, worden de maatregelen ook niet meer opgeheven.![]()
dit is wel de natte droom van Agenda2030.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:01 schreef _I het volgende:
Als dit het klimaatprobleem oplost, worden de maatregelen ook niet meer opgeheven.![]()
Idem voor Dominos.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:02 schreef WhateverWhatever het volgende:
Vanaf vandaag contactloze bezorging
Beste klant,
Naar aanleiding van recente wereldwijde ontwikkelingen met betrekking tot het Coronavirus zullen wij vanaf nu contactloze bezorging aanbieden voor online betaalde bestellingen. Kies simpelweg een online betaalmethode als je hier gebruik van wilt maken. De bezorger zal aanbellen en je bestelling voor de deur neerleggen.
Wij streven ernaar om je een feilloze bezorgervaring te bieden.
Met vriendelijke groet,
Thuisbezorgd.nl![]()
dus er zijn ook mensen die het virus hebben opgelopen, geen symptomen hebben vertoond en inmiddels genezen zijn. Zijn deze mensen nu immuun voor het virus ?Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/![]()
Mij wel, ze heeft al aangeboden om te gaan netflixen bij haar thuis 😇quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:44 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het boeit werkelijk niemand dat je een scharrel hebt.![]()
Ik was trouwens net in de winkel en er wordt geen geld meer direct aangenomen; je moet het eerst op de toonbank leggen en daarna leggen zij het wisselgeld op de toonbank terug. Stond ook een bordje bij.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Daarom. Dus waarom alles terugschroeven!? Auto's weg, kantoren weg. Mooi hoor, als je zo'n kans krijgt om een wereld opnieuw in te richten met een aantal mensen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We gaan dit jaar wel gemakkelijker de CO2 (en NH3 / NOx) doelstellingen halen...![]()
![]()
Ja, totdat er een mutatie is. Net als bij influenza griep.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:04 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
dus er zijn ook mensen die het virus hebben opgelopen, geen symptomen hebben vertoond en inmiddels genezen zijn. Zijn deze mensen nu immuun voor het virus ?![]()
picsquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:04 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Mij wel, ze heeft al aangeboden om te gaan netflixen bij haar thuis 😇![]()
Toeval.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:02 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
dit is wel de natte droom van Agenda2030.![]()
![]()
Ik moet overigens wel mijn excuses aanbieden aan een ieder die hier vroeg bij was en die ik belachelijk heb gemaakt. Achteraf hadden jullie gelijk.![]()
Helpt dat? Je raakt het immers beiden aan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:04 schreef Tengano het volgende:
Ik was trouwens net in de winkel en er wordt geen geld meer direct aangenomen; je moet het eerst op de toonbank leggen en daarna leggen zij het wisselgeld op de toonbank terug. Stond ook een bordje bij.![]()
Koddig stelletje prutsersquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:00 schreef WhateverWhatever het volgende:
Geen handen schudden!
[ afbeelding ]![]()
Kunnen we nog even de top100 lijstjes posten van de eerste paar topics?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:04 schreef Harlekien het volgende:
Ik moet overigens wel mijn excuses aanbieden aan een ieder die hier vroeg bij was en die ik belachelijk heb gemaakt. Achteraf hadden jullie gelijk.![]()
![]()
Netjes netjesquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:04 schreef Harlekien het volgende:
Moet ik alvast een PS4 met wat games aanschaffen of is dat nog niet aan de orde?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:05 schreef _I het volgende:
[..]
Wat voor lockdown? Dat heeft gradaties. Maar wij worden niet opgesloten in onze huizen.![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:04 schreef Harlekien het volgende:
![]()
Dat is heel tof van je! Het is je bij deze vergevenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:04 schreef Harlekien het volgende:
Het vermijd de mogelijkheid van handcontact dus scheelt het wel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:04 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Helpt dat? Je raakt het immers beiden aan.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Welke idioot gebruikt nog geld ipv digitaal betalen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:04 schreef Tengano het volgende:
Ik was trouwens net in de winkel en er wordt geen geld meer direct aangenomen; je moet het eerst op de toonbank leggen en daarna leggen zij het wisselgeld op de toonbank terug. Stond ook een bordje bij.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:04 schreef Harlekien het volgende:
Ik moet overigens wel mijn excuses aanbieden aan een ieder die hier vroeg bij was en die ik belachelijk heb gemaakt. Achteraf hadden jullie gelijk.Damn, tof van je!
![]()
![]()
Contant geld in 2k20_
hier ook en de Kassière had handschoenen aanquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:04 schreef Tengano het volgende:
Ik was trouwens net in de winkel en er wordt geen geld meer direct aangenomen; je moet het eerst op de toonbank leggen en daarna leggen zij het wisselgeld op de toonbank terug. Stond ook een bordje bij.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Idd. Welke idioot betaalt nog met contant geld. Die vragen om corona.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:06 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Welke idioot gebruikt nog geld ipv digitaal betalen?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: