Er komt natuurlijk een keer een moment dat het economische belang wél boven de volksgezondheid gaat.quote:
Watte?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:36 schreef KI1234 het volgende:
[..]
De minder populaire plaatsen hebben toch geen horeca?
Die staat al jaren standaard zoquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:36 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik refereer vooral aan je PI. Die wekt de indruk dat je het hilarisch vindt.
Maar even met m'n moeder afgesproken dat we het contact vooralsnog even telefonisch houden. Die zondert zich redelijk af nu al, dus dat is denk ik niet heel leuk en gezellig, maar wel de manier om hier doorheen te komen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik heb gister zelf geconstateerd dat velen zich niet houden aan inperken van sociale activiteiten.
Mede-verantwoordelijk voor de oudjes die straks gaan sneuvelen.
Noodtoestand, dan kan de overheid de wet overtreden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:35 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Geen idee, hopelijk zijn de bars hier gewoon open morgen
Heb morgen weereen date met mijn scharrel 😅
Gaan onze gevangen ook rellen net als de Italiaanse gevangenen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:37 schreef trein2000 het volgende:
Tubantia meldt geen bezoek meer in gevangenissen.
Dat worden opstanden zoals in Italiëquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:37 schreef trein2000 het volgende:
Tubantia meldt geen bezoek meer in gevangenissen.
Meeste hebben geen klachtenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:24 schreef Sfancta het volgende:
https://www.limburger.nl/(...)ghuis-van-zuyderland
In Limburg gaan veel doden vallen. Naast Sittar, nu ook in Geleen.
RTGoden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:38 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat worden opstanden zoals in Italië
Trouwens
Autoverkeer moet soms terug. Vrachtwagens worden wel doorgelaten.
Slim!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:37 schreef PzKpfw het volgende:
Dat mensen zich gelijk massaal gaan isolerenIk pak morgenavond nog mooi even een filmpje en daarna lekker op stap. Want wie weet hoe lang het duurt voordat ook dat niet meer 'mag'
Hier ook hoor, ze is 79, en haar vriend heeft copd. We appen en bellen nu, mocht ze iets nodig hebben zet ik het wel voor de deur.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar even met m'n moeder afgesproken dat we het contact vooralsnog even telefonisch houden. Die zondert zich redelijk af nu al, dus dat is denk ik niet heel leuk en gezellig, maar wel de manier om hier doorheen te komen.
Bij opraken van haar voorraad , of voor aanvulling zal ik dan wel langs gaan komen.
Wat er effectief gaat gebeuren is hopelijk snel duidelijk. Eigenlijk zou voor Madrid al iets gedaan moeten worden, sinds maandag al...twitter:jvelazquez_ twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 15:29:48#Spain declares state of alarm from tomorrow. Civil and military resources to reinforce any measures to fight #Covid19. Next week might have 10.000 infected. pM #PedroSanchez just said reageer retweet
Willekeurig is dat dan hequote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:39 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Meeste hebben geen klachten
Ouwe taaierds
Lijkt de mijne wel. Echt om te huilen gewoonquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:39 schreef Mammietje het volgende:
Net mijn moeder gebeld (risicogroep want oud). Haar op het hart gedrukt dat ze het serieus moet nemen met contacten. Jaaaaaaa, natuurlijk nemen we het serieus. Maar net was Annie nog ff op de koffie, morgen gaan we naar broer met kleine kids want uitleg over fiets (heel belangrijk) en overmorgen is Tiny jarig. Afzeggen? Nee, want dat kan je niet maken.
Laat haar lekker genieten. Het is haar leven en ze mag nog zelf keuzes maken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:39 schreef Mammietje het volgende:
Net mijn moeder gebeld (risicogroep want oud). Haar op het hart gedrukt dat ze het serieus moet nemen met contacten. Jaaaaaaa, natuurlijk nemen we het serieus. Maar net was Annie nog ff op de koffie, morgen gaan we naar broer met kleine kids want uitleg over fiets (heel belangrijk) en overmorgen is Tiny jarig. Afzeggen? Nee, want dat kan je niet maken.
Groot gelijk. Mits je zelf niet zit te hoesten of zo. Ik ga mijn leven ook niet plots stil zetten. Al scheelt het dat ik sowieso al een binnen mens ben, maar ik ga nog gewoon naar de bios en uit eten zolang het kan. Kans dat je Corona oploopt is gewoon erg klein. Als ik zo zou gaan denken dan zou ik altijd wel binnen kunnen blijven; er kan je altijd wat overkomen als je de de deur uit gaat. Hell, zelfs binnen kan je uitglijden in je bad.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:37 schreef PzKpfw het volgende:
Dat mensen zich gelijk massaal gaan isolerenIk pak morgenavond nog mooi even een filmpje en daarna lekker op stap. Want wie weet hoe lang het duurt voordat ook dat niet meer 'mag'
Bijzonder is dat he? ‘Ja maar ik moet toch boodschappen doen?’ Nou, dan doe je een keer boodschappen voor 5 dagen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:40 schreef Markesh het volgende:
[..]
Lijkt de mijne wel. Echt om te huilen gewoon
Het is heel lastig om onze dagelijkse dingetje aan de kant te zetten als de dreiging niet expliciet is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:39 schreef Mammietje het volgende:
Zie, die Chinezen waren zo gek nog niet met het dichttimmeren van voordeuren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:33 schreef Kalgoorlie het volgende:
Wat verwacht je dan?![]()
Dat er zomaar even capaciteit is om (betaalde) mensen voor de deur van mensen in thuis-quarantaine te laten posten?
Zelfde koek met mijn mams. Talrijke keer gesms't dat zij en paps thuis moeten blijven want risicogroep door leeftijd en medische condities. Dat was een week geleden. Gisteren ineens sms-bericht gekregen dat ze toch even naar de tandarts was geweest om een verstandskies te laten verwinderen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:39 schreef Mammietje het volgende:
Dubbel cashen...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:41 schreef raptorix het volgende:
Mensen die hun huis verhuren tijdens de geplande F1 datum![]()
![]()
![]()
En dan mocht ie later verreden worden:![]()
![]()
Je moet er ook wel rekening mee houden dat je zelf iets kan overdragen. Het gaat niet alleen om jou.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Groot gelijk. Mits je zelf niet zit te hoesten of zo. Ik ga mijn leven ook niet plots stil zetten. Al scheelt het dat ik sowieso al een binnen mens ben, maar ik ga nog gewoon naar de bios en uit eten zolang het kan. Kans dat je Corona oploopt is gewoon erg klein. Als ik zo zou gaan denken dan zou ik altijd wel binnen kunnen blijven; er kan je altijd wat overkomen als je de de deur uit gaat. Hell, zelfs binnen kan je uitglijden in je bad.
Tjaquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:39 schreef Toefjes het volgende:
Minister van Thailand beschuldigt wederom de vieze, Europese "farangs" als schuldige voor de coronagevallen in Thailand.
https://www.thailandblog.(...)hailand-verspreiden/
Eens. Handen wassen, raampje open zetten, niet elkaar zoenen..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Laat haar lekker genieten. Het is haar leven en ze mag nog zelf keuzes maken.
Al die hotels die voor 10x de prijs kamers aanboden tijdens ESF en F1.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:41 schreef raptorix het volgende:
Mensen die hun huis verhuren tijdens de geplande F1 datum![]()
![]()
![]()
En dan mocht ie later verreden worden:![]()
![]()
Wat een verrassing dat zelfs je moeder meer ballen heeft dan jij.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:40 schreef Markesh het volgende:
[..]
Lijkt de mijne wel. Echt om te huilen gewoon
Lekker met vingertje wijzen, maar daardoor gaat niet je aantal zieke inwoners omlaagquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:39 schreef Toefjes het volgende:
Minister van Thailand beschuldigt wederom de vieze, Europese "farangs" als schuldige voor de coronagevallen in Thailand.
https://www.thailandblog.(...)hailand-verspreiden/
Horror films op tv!quote:
Inderdaad. Kan me voorstellen dat je je dan vanzelf al ellendig gaat voelen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:43 schreef _I het volgende:
[..]
Eens. Handen wassen, raampje open zetten, niet elkaar zoenen..
Laatste wat je wil is die mensjes in eenzaamheid duwen onderling. Kleinkinderen komen niet meer, koffiepraatje over. Blijft er weinig anders over dan Lingo kijken en op de deaud wachten.
Dan zou ik de risico's aangaan. zeker op die leeftijd!
Het boeit werkelijk niemand dat je een scharrel hebt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:35 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Geen idee, hopelijk zijn de bars hier gewoon open morgen
Heb morgen weereen date met mijn scharrel 😅
Het is hier in de buurt nog niet gesignaleerd, de kans dat ik die enkele drager, in een straal van 30km, tref lijkt me bijzonder klein.quote:
Ja, daarom ga ik ook niet de deur uit als ik aan het hoesten ben, of me ziekjes voel. Hand sanitizer overal mee naartoe. Je kan rekening houden met anderen, maar tegelijkertijd je eigen leven ook gewoon leven.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:43 schreef mootie het volgende:
[..]
Je moet er ook wel rekening mee houden dat je zelf iets kan overdragen. Het gaat niet alleen om jou.
Je moet ze even vertellen dat dit niet 'een griepje' is en dat Corona permanente orgaan schade kan geven.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:39 schreef Mammietje het volgende:
https://www.theatlantic.c(...)-coronavirus/607759/quote:Survivors can have permanent scarring in the lungs. The virus can also spread into other organs, causing liver damage or gastrointestinal disease. These effects can play out over longer periods than in the flu,
Je kunt toch ook thuisdaten met je ‘scharrel’?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:44 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het boeit werkelijk niemand dat je een scharrel hebt.
nietquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:45 schreef cemeteryslut het volgende:
Wanneer komt de Nederlandse lockdown? Ik denk overmorgen.
Vanavond op NPO1 na het NOS journaal van 20.00 uur 'Coronavirus, feiten en fabels'.quote:
zou goed kunnen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:45 schreef cemeteryslut het volgende:
Wanneer komt de Nederlandse lockdown? Ik denk overmorgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |