Inderdaad, twee weken geleden was het eerste geval en deed men er nog wat lacherig over, terwijl Italië een case study is die gewoon een week op ons voor loopt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:51 schreef RAVW het volgende:
[..]
in 1 week 5 doden , nu in 1 dag 5 doden en 190 mensen besmet er bij
zo ging het begin ook in Italy ...
de eerste week .. mensen geen zorgen het komt goed
de tweede week , mensen we moeten toch wat gaan doen , want het gaat nu wel erg snel
de 3de week is Game over , en is er geen redden meer aan ..
mensen worden die daar ziek zijn en ouder dan 70 gewoon gezegd , sorry we kunnen je niet helpen , want we zijn te vol.. prettige dag verder ..... :-(
twitter:boezeman twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 15:43:24FIA: Geen Dutch Grand Prix op Zandvoort in mei 2020 https://t.co/khP1UJcSRK reageer retweet
Hij geeft zelf ook les en heeft de centjes nodigquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:51 schreef bitterbal het volgende:
En rutte doet nog zo moeilijk over de scholen
Het gaat je verbazen, geloof me..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:50 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Om de AH bij ons hier leeg te kopen moeten er wel echt heel veel mensen gek hebben gedaan, die hebben normaal gesproken wel echt een hele grote voorraad.
Benieuwd wat ik zo aan ga treffen.
ja lijkt dat de scholen zelf echt liever dicht gaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:52 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Mwah. Het was niet echt moeilijk, en op zich zat er nog wel een logische redenatie achter. Ik geloof alleen dat het niet lang meer stand gaat houden.
RIPquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:52 schreef Ryan3 het volgende:
twitter:boezeman twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 15:43:24FIA: Geen Dutch Grand Prix op Zandvoort in mei 2020 https://t.co/khP1UJcSRK reageer retweet
Niet echt een verrassing wmb.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:52 schreef Ryan3 het volgende:
Geen idee?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:51 schreef byah het volgende:
[..]
Dat vind ik nog wel het meeste sneue, dat je gaat hamsteren door al het goedkoopste vreten in je karretje te mikken wat je nooit gaat opeten
bronquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:51 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Groot gedeelte van horeca in A'dam is al dicht.
Ik maak me daar niet erg druk om. Het wordt gewoon weer aangevuld en ook de grootste hamsteraars hebben op een gegeven moment geen opslagruimte meer.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:50 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Om de AH bij ons hier leeg te kopen moeten er wel echt heel veel mensen gek hebben gedaan, die hebben normaal gesproken wel echt een hele grote voorraad.
Benieuwd wat ik zo aan ga treffen.
mooiquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:52 schreef Ryan3 het volgende:
RIP prins brilquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:52 schreef Ryan3 het volgende:
Heb 10 kilo premium Japanse rijst gekocht van 3 euro per kilo. Wil wel beetje fatsoenlijk eten natuurlijk, niet van die poverty zilvervliesrijst.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:52 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Godverdomme, wij kunnen die dure shit weer kopen
Veel mensen die het later hebben opgelopen wisten al wel dat het virus in omloop was. Zodra de eerste besmetting in mijn woonplaats bekend is kijk ik wel uit.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:48 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat was het in Brabant ook niet tot enkele weken terug en toen hadden opeens ook tientallen mensen het die geen contact hadden gehad met andere besmette mensen. Ergo: je weet helemaal niet of het niet circuleert in je omgeving.
Ja? Ik heb geen enkele reden gehoord waarom middelbaar onderwijs of MBO zou moeten gaan? Alsof die nog oppas nodig hebben?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:52 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Mwah. Het was niet echt moeilijk, en op zich zat er nog wel een logische redenatie achter. Ik geloof alleen dat het niet lang meer stand gaat houden.
Clickbaitquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:52 schreef Ryan3 het volgende:
Of Albert Verlinden die even de economie gaat analyseren bij Op1quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:54 schreef tompsv18 het volgende:
Kijk nu alweer uit naar Corona-expert Jort Kelder vanavond bij Jinek.
Blijven nog mooi onder de lijntjes.quote:
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:53 schreef Grishenko_ het volgende:
Wat waren de cijfers van Spanje en Frankrijk vandaag?
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 14:00:50BREAKING: Spain's health ministry says number of cases of coronavirus has risen to 4,209 with 120 dead, or 1,063 new cases and 53 new deaths since midnight https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
of Ali B, nog zo'n wegwerp BNer.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:54 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Of Albert Verlinden die even de economie gaat analyseren bij Op1
Gewoon niet iedereen (meer) testenquote:
Dat we eronder zitten lijkt me een lastig teken. Je wilt een zo groot mogelijke detectie in het begin, zodat je zo adequaat mogelijk kan reageren (zoals SK).quote:
Je haalt geloof ik wat dingen door elkaar. Jongeren hebben een betere weerstand ertegen, maar kunnen het virus natuurlijk wel dragen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:54 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja? Ik heb geen enkele reden gehoord waarom middelbaar onderwijs of MBO zou moeten gaan? Alsof die nog oppas nodig hebben?
En dan: Niet tot amper besmettelijk zogenaamd, maar stuur ze niet bij Opa of Oma langs! Huh?!
Dus Spanje heeft op één dag bijna verdubbeling van dodenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 14:00:50BREAKING: Spain's health ministry says number of cases of coronavirus has risen to 4,209 with 120 dead, or 1,063 new cases and 53 new deaths since midnight https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Ruim een maand te laat schrikt men in den Haag ook wakker. Inmiddels is nederland zelf risicogebied geworden maar nu gaan we dan toch vliegtuigen weren.....quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:55 schreef Confetti het volgende:
Chinese vluchten verbieden nadat de ellende juist over is. Zo zie je maar dat de overheid hopeloos achter de feiten aanloopt. Juist China heeft het recht om Nederlandse vluchten te weren nu.
Maar Nederland heeft nu wel eens stuk eerder maatregelen genomen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:56 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Nederland volgt bijna precies de lijn van Italië. 😯😯😯😯😯😯😯
Komende weken dus helemaal geen formule 1 😥quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:52 schreef Ryan3 het volgende:
Daar gaan wij gewoon achteraan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:56 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dus Spanje heeft op één dag bijna verdubbeling van doden
Nou dat het ons niet helemaal lukt is een understatement. Ben 'benieuwd' naar volgende week als we op het spoor van Italië zitten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:56 schreef _I het volgende:
[..]
Dat we eronder zitten lijkt me een lastig teken. Je wilt een zo groot mogelijke detectie in het begin, zodat je zo adequaat mogelijk kan reageren (zoals SK).
Je moet het virus inhalen. Dat lukt ons niet helemaal.
Ik zit al klaar met tissues en glijmiddel. Krijgt iedere (werkende) burger 1000 rollen wc-papier?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:56 schreef bitterbal het volgende:
12 MINUTEN GELEDEN
Persconferentie premier live te volgen via de NOS
Rond 16.15 uur geeft premier Rutte zijn wekelijkse persconferentie. Die is live te volgen op nos.nl, NPO1, Radio 1, NPO Nieuws, Facebook en YouTube.
NOS
Nederland vandaag ook.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:56 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Gecorrigeerd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:55 schreef Confetti het volgende:
Chinese vluchten verbieden nadat de ellende juist over is. Zo zie je maar dat de overheidoverheden hopeloos achter de feiten aanloopt. Juist China heeft het recht om Nederlandsebuitenlandse vluchten te weren nu.
daarom lockdown over een paar dagen. NL = lombardije.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:56 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Nederland volgt bijna precies de lijn van Italië. 😯😯😯😯😯😯😯
Dan dus naar de winkel, hopelijk rustig en ze vullen de vracht die rond 15.00 is binnengekomen 😜quote:
Het kan snel gaan, wij hadden ook een verdubbeling vandaag.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:56 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ik zou me daar niet druk over maken, ouwe fappertquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:56 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wat nou als er ook geen internet meer is!
Ik ook. Zowel naar de kamerdebatten, naar "het FB gevoel" en naar de reacties van het buitenland.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:57 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nou dat het ons niet helemaal lukt is een understatement. Ben 'benieuwd' naar volgende week als we op het spoor van Italië zitten.
Nee, op hetzelfde moment, én men kan stellen dat Italië drastischere maatregels genomen heeft dan NL.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:56 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Maar Nederland heeft nu wel eens stuk eerder maatregelen genomen.
'Just a flu bro'quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:57 schreef tompsv18 het volgende:
Rutte die het weer weg gaat lachen, genot
Tja, mensen gaan ook naar de supermarkt. Niet alles hoeft dicht natuurlijk hè.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:59 schreef bitterbal het volgende:
nou ja als je niet alles dichtgooit blijven mensen zich nog steeds verzamelen in kroegen en restaraunts. Scholen zelfde verhaal.
Klopt. Hoor van meer mensen een soort van weerstand of bagatelliseren onder werkgevers wanneer zij advies van de overheid opvolgen en thuis willen blijven met klachten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:58 schreef Confetti het volgende:
Wat mij ook opvalt is dat de overheid alleen advies geeft, en niet via noodmaatregelen verplichtingen oplegt aan werkgevers. Daardoor blijven mensen met kwetsbare arbeidsposities gewoon doorwerken en elkaar besmetten.
Er wordt de laatste dagen al flink meer opgemaakt: https://www.ams-ix.net/ams/documentation/total-statsquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:56 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wat nou als er ook geen internet meer is!
Spanje heeft toch wel een veel groter aantal doden. Zelfs in verhouding.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:58 schreef Durmada het volgende:
[..]
Het kan snel gaan, wij hadden ook een verdubbeling vandaag.
Persoonlijk ga ik vanavond ook nog maar even de kroeg want het zou zo maar eens de laatste keer (voor lange tijd) kunnen zijn, eens zien hoe veel mensen er precies zo over denken..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:59 schreef bitterbal het volgende:
nou ja als je niet alles dichtgooit blijven mensen zich nog steeds verzamelen in kroegen en restaraunts. Scholen zelfde verhaal.
nou ja kleinere werkgevers denken nu terecht aan hun positie. Ik hoef het nu ook niet te proberen om thuis te blijven :pquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:00 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Klopt. Hoor van meer mensen een soort van weerstand of bagatelliseren onder werkgevers wanneer zij advies van de overheid opvolgen en thuis willen blijven met klachten.
Maak mij zelf geen zorgen om mijn positie. Pak wel gewoon WW en anders maar de bijstand in.
ja kan het mij echt niet voorstellen. Maar das natuurlijk dom als je kijkt om ons heenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Persoonlijk ga ik vanavond ook nog maar even de kroeg want het zou zo maar eens de laatste keer (voor lange tijd) kunnen zijn, eens zien hoe veel mensen er precies zo over denken..
Treinen die nu nog rijden zijn nagenoeg leeg.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:02 schreef Tengano het volgende:
Ik ben beniewd wat ze over die treinen gaan zeggen want die zitten in de risicozone om gecancelled te worden ivm een soort 'evenement' met meer dan 100 personen.
We gaan dit jaar wel gemakkelijker de CO2 (en NH3 / NOx) doelstellingen halen...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:01 schreef _I het volgende:
Als dit het klimaatprobleem oplost, worden de maatregelen ook niet meer opgeheven.
dit is wel de natte droom van Agenda2030.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:01 schreef _I het volgende:
Als dit het klimaatprobleem oplost, worden de maatregelen ook niet meer opgeheven.
Idem voor Dominos.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:02 schreef WhateverWhatever het volgende:
Vanaf vandaag contactloze bezorging
Beste klant,
Naar aanleiding van recente wereldwijde ontwikkelingen met betrekking tot het Coronavirus zullen wij vanaf nu contactloze bezorging aanbieden voor online betaalde bestellingen. Kies simpelweg een online betaalmethode als je hier gebruik van wilt maken. De bezorger zal aanbellen en je bestelling voor de deur neerleggen.
Wij streven ernaar om je een feilloze bezorgervaring te bieden.
Met vriendelijke groet,
Thuisbezorgd.nl
Mij wel, ze heeft al aangeboden om te gaan netflixen bij haar thuis 😇quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:44 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het boeit werkelijk niemand dat je een scharrel hebt.
Daarom. Dus waarom alles terugschroeven!? Auto's weg, kantoren weg. Mooi hoor, als je zo'n kans krijgt om een wereld opnieuw in te richten met een aantal mensen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We gaan dit jaar wel gemakkelijker de CO2 (en NH3 / NOx) doelstellingen halen...
Ja, totdat er een mutatie is. Net als bij influenza griep.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:04 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
dus er zijn ook mensen die het virus hebben opgelopen, geen symptomen hebben vertoond en inmiddels genezen zijn. Zijn deze mensen nu immuun voor het virus ?
picsquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:04 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Mij wel, ze heeft al aangeboden om te gaan netflixen bij haar thuis 😇
Toeval.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:02 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
dit is wel de natte droom van Agenda2030.
Helpt dat? Je raakt het immers beiden aan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:04 schreef Tengano het volgende:
Ik was trouwens net in de winkel en er wordt geen geld meer direct aangenomen; je moet het eerst op de toonbank leggen en daarna leggen zij het wisselgeld op de toonbank terug. Stond ook een bordje bij.
Koddig stelletje prutsersquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:00 schreef WhateverWhatever het volgende:
Geen handen schudden!
[ afbeelding ]
Kunnen we nog even de top100 lijstjes posten van de eerste paar topics?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:04 schreef Harlekien het volgende:
Ik moet overigens wel mijn excuses aanbieden aan een ieder die hier vroeg bij was en die ik belachelijk heb gemaakt. Achteraf hadden jullie gelijk.
Netjes netjesquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:04 schreef Harlekien het volgende:
Ik moet overigens wel mijn excuses aanbieden aan een ieder die hier vroeg bij was en die ik belachelijk heb gemaakt. Achteraf hadden jullie gelijk.
Moet ik alvast een PS4 met wat games aanschaffen of is dat nog niet aan de orde?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:05 schreef _I het volgende:
[..]
Wat voor lockdown? Dat heeft gradaties. Maar wij worden niet opgesloten in onze huizen.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:04 schreef Harlekien het volgende:
Dat is heel tof van je! Het is je bij deze vergevenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:04 schreef Harlekien het volgende:
Het vermijd de mogelijkheid van handcontact dus scheelt het wel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:04 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Helpt dat? Je raakt het immers beiden aan.
Welke idioot gebruikt nog geld ipv digitaal betalen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:04 schreef Tengano het volgende:
Ik was trouwens net in de winkel en er wordt geen geld meer direct aangenomen; je moet het eerst op de toonbank leggen en daarna leggen zij het wisselgeld op de toonbank terug. Stond ook een bordje bij.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:04 schreef Harlekien het volgende:
hier ook en de Kassière had handschoenen aanquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:04 schreef Tengano het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |