SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-niet lollig proberen te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOEEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Je hebt even gemist dat de VS 30 dagen lang alles van en naar Europa stil heeft gelegd?quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Vluchten worden geweerd, grenzen dicht, ALLES DICHT!!“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja laten wij symbolisch hetzelfde doen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:20 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je hebt even gemist dat de VS 30 dagen lang alles van en naar Europa stil heeft gelegd?❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven![]()
Dit ooktwitter:jaspervankuijk twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 09:00:00Als ik de online reacties lees begrijp ik dus dat als de Nederlandse regering het land direct na de eerste besmettingen in Italië op slot had gegooid wij allemaal énorm begripvol, volgzaam en gedisciplineerd hadden gereageerd? reageer retweet
![]()
Beetje laatquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Vluchten worden geweerd, grenzen dicht, ALLES DICHT!!![]()
Alleen de Schengen landen hè.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:20 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je hebt even gemist dat de VS 30 dagen lang alles van en naar Europa stil heeft gelegd?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
'geweerd' klinkt een beetje als dat er af en toe toch nog een vliegtuig kan landen.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ik moet 18 april vliegen met een tussenstop in Amerika, ik denk dat ik moet gaan cancellenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:20 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je hebt even gemist dat de VS 30 dagen lang alles van en naar Europa stil heeft gelegd?Dat is dan wel buiten de periode van 30 dagen om, maar ik denk dat dat nog wel gaat worden verlengd..
![]()
Maandag zijn alle scholen dicht, mag je verwachten. Dit valt bijna niet tegen te houden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:13 schreef mazaru het volgende:
Goede zaak dat er scholen zijn die wel zelf een beslissing durven te nemen.
Drie middelbare scholen in Baarn en Soest sluiten de deuren
In Baarn en Soest sluiten vanaf maandag drie scholen de deuren, schrijft de NOS. Het gaat om het Baarnsch Lyceum en de Waldheim Mavo in Baarn en het Griftland-college in Soest. De scholen gaan daarmee tegen het advies van het kabinet in.
"Elke pauze en leswisseling lopen er 1.400 leerlingen bij ons door de gangen. We willen recht doen aan de veiligheid van de leerlingen", zegt rector Kees Versteeg van het Griftlandcollege tegen de NOS.![]()
Ik werk in een restaurant/supermarkt en het is echt enorm druk. Vooral in het restaurant. Niemand luistert naar de regering. Tijd voor een lockdown.Groot fan van User Wotte![]()
Klopt. Bijvoorbeeld voor medicijnen/apparatuur.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:21 schreef Fukushima het volgende:
'geweerd' klinkt een beetje als dat er af en toe toch nog een vliegtuig kan landen.![]()
Waar Nederland gewoon onder valt. Dus vluchten vanuit Amerika weren heeft weinig impact.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Alleen de Schengen landen hè.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
dat is wel weer goed danquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:22 schreef StephanL het volgende:
[..]
Klopt. Bijvoorbeeld voor medicijnen/apparatuur.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Nederland is nooit echt duidelijk in haar mededelingen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:21 schreef Fukushima het volgende:
'geweerd' klinkt een beetje als dat er af en toe toch nog een vliegtuig kan landen.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Dit zeker. En dat is zelf nu nog zo. Beheersbare paniek is wel gewenst.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:20 schreef Momo het volgende:
Dit ooktwitter:jaspervankuijk twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 09:00:00Als ik de online reacties lees begrijp ik dus dat als de Nederlandse regering het land direct na de eerste besmettingen in Italië op slot had gegooid wij allemaal énorm begripvol, volgzaam en gedisciplineerd hadden gereageerd? reageer retweet
![]()
Boston Marathon wordt - as we speak - uitgesteld.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Tot maximaal 100 personen mag je toelaten hè.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:21 schreef Tjacka het volgende:
Ik werk in een restaurant/supermarkt en het is echt enorm druk. Vooral in het restaurant. Niemand luistert naar de regering. Tijd voor een lockdown.
En aangezien grotere evenementen af zijn gelast willen mensen toch wat gaan doen.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
ja dat idee had ik al, sportschool had ook al gemaild dat ze gewoon open blevenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:21 schreef Tjacka het volgende:
Ik werk in een restaurant/supermarkt en het is echt enorm druk. Vooral in het restaurant. Niemand luistert naar de regering. Tijd voor een lockdown.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Klopt, hoor dezelfde verhalen. Winkels vol, werkgevers die er laconiek mee omgaan. Dan maar verplicht thuis.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:21 schreef Tjacka het volgende:
Ik werk in een restaurant/supermarkt en het is echt enorm druk. Vooral in het restaurant. Niemand luistert naar de regering. Tijd voor een lockdown.![]()
Wat had je er mee opgeschoten ook? Het kan in omringende landen lekker om zich heen grijpen, en zodra het daar een beetje afgelopen is zit je met een heel land dat nog steeds kwetsbaar is voor een uitbraak.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:20 schreef Momo het volgende:
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ja, de mijne ook. Als je ergens risico loopt is het wel in die smerige zweetscholenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:22 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ja dat idee had ik al, sportschool had ook al gemaild dat ze gewoon open bleven.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
dan heeft heel die lockdown geen nut iddquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:23 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Klopt, hoor dezelfde verhalen. Winkels vol, werkgevers die er laconiek mee omgaan. Dan maar verplicht thuis.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ze worden neergehaald als ze overvliegenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:21 schreef Fukushima het volgende:
'geweerd' klinkt een beetje als dat er af en toe toch nog een vliegtuig kan landen.Instead of questioning authority, they question those that question authority.![]()
Het. virus. vertragen. om. ziekenhuizen. te. ontlasten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat had je er mee opgeschoten ook? Het kan in omringende landen lekker om zich heen grijpen, en zodra het daar een beetje afgelopen is zit je met een heel land dat nog steeds kwetsbaar is voor een uitbraak.![]()
https://www.limburger.nl/(...)ghuis-van-zuyderland
In Limburg gaan veel doden vallen. Naast Sittar, nu ook in Geleen.![]()
Dat zeg ik niet. Maar het geldt gewoon niet voor heel Europa.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Waar Nederland gewoon onder valt. Dus vluchten vanuit Amerika weren heeft weinig impact.
Dat het UK wel nog mag, is me een raadsel.
Er zullen voor Trump wel economische belangen zijn. Die gaan toch voor de gezondheid van het Amerikaanse volk.
Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Dit. Ook de enige reden die ik me kan bedenken (en volgens mij ook opperde hier afgelopen week). Maar denk wel dat ze er te laat mee zijn begonnen om maatregelen te treffenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:22 schreef _I het volgende:
[..]
Dit zeker. En dat is zelf nu nog zo. Beheersbare paniek is wel gewenst."The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Oei! De oudjes gaan eraan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:24 schreef Sfancta het volgende:
https://www.limburger.nl/(...)ghuis-van-zuyderland
In Limburg gaan veel doden vallen. Naast Sittar, nu ook in Geleen.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Inkomende vluchten uit China, Iran, Italië en Zuid-Korea geweerd,
Italie, Iran, Zuid-Korea begrijpelijk, maar voor China reeds 4 weken te laat.
China moet nu andersom eigenlijk alle Europese vluchten weren, voordat alle Chinese Europeanen weer terug naar China willen omdat het daar nu veilig is.![]()
Op zich is het nooit te laat. Ook al gaat het eerst mis. Het is nooit te laat om wel in te grijpen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:24 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dit. Ook de enige reden die ik me kan bedenken (en volgens mij ook opperde hier afgelopen week). Maar denk wel dat ze er te laat mee zijn begonnen om maatregelen te treffen![]()
Duidelijk communiceren dat dit niet zomaar een griepje is had geen paniek veroorzaakt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:24 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dit. Ook de enige reden die ik me kan bedenken (en volgens mij ook opperde hier afgelopen week). Maar denk wel dat ze er te laat mee zijn begonnen om maatregelen te treffen
De laksheid is stuitend![]()
Dat hangt ervan af of je het vanuit het individu bekijkt of vanuit macro-economische belangen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:24 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dit. Ook de enige reden die ik me kan bedenken (en volgens mij ook opperde hier afgelopen week). Maar denk wel dat ze er te laat mee zijn begonnen om maatregelen te treffen![]()
Te laat als in. Als eerder deze maatregelen waren getroffen, want ze konden de gevolgen al in het buitenland merken, dan zou de verspreiding nu langzamer gaanquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Op zich is het nooit te laat. Ook al gaat het eerst mis. Het is nooit te laat om wel in te grijpen.
Maar achteraf praten is sowieso makkelijk"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Ook echt kansloos dat nu vluchten vanuit China worden geweerd, terwijl de piek daar al voorbij isquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:25 schreef YebCar het volgende:
China moet nu andersom eigenlijk alle Europese vluchten weren, voordat alle Chinese Europeanen weer terug naar China willen omdat het daar nu veilig is..
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Schiphol?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:25 schreef YebCar het volgende:
China moet nu andersom eigenlijk alle Europese vluchten weren, voordat alle Chinese Europeanen weer terug naar China willen omdat het daar nu veilig is.![]()
Het grote SARS-CoV-2 topic #240 15h30 update spanje
Was toch al bekend?In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Dat denk jij.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Duidelijk communiceren dat dit niet zomaar een griepje is had geen paniek veroorzaakt.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Zit zelf binnen want keelpijn en neusverkoudheid. Maar vrienden hoorden zoveel mensen gewoon snotteren en in het rond hoesten in de winkels. En die waren drukker dan een normale vrijdag.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:23 schreef Fukushima het volgende:
[..]
dan heeft heel die lockdown geen nut idd![]()
Vaak dezelfde mensen die ondertussen wel miepen dat de overheid meer moet doen. Terwijl ze de bestaande maatregelen niet eens respecteren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:21 schreef Tjacka het volgende:
Ik werk in een restaurant/supermarkt en het is echt enorm druk. Vooral in het restaurant. Niemand luistert naar de regering. Tijd voor een lockdown.![]()
Het is erg laat ja, maar beter om nog even een poosje te wachten totdat de rust overal is terug gekeerd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:26 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ook echt kansloos dat nu vluchten vanuit China worden geweerd, terwijl de piek daar al voorbij is.
![]()
Nieuwe maatregelen bedoel ik ermeequote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:27 schreef hollandia02 het volgende:
Het grote SARS-CoV-2 topic #240 15h30 update spanje
Was toch al bekend?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Sowieso rijkelijk te laatquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:26 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ook echt kansloos dat nu vluchten vanuit China worden geweerd, terwijl de piek daar al voorbij is.
Werkelijk verbijsterend.....![]()
Vriend van een klasgenoot zit in thuis-quarantaine, maar gaat nog gewoon naar de sportschool, supermarkt. Is geen enkele controle op.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Dus als ik iets over stikstof wil weten, dan vraag je geen wetenschapper maar een boer.
Of indammen van een epidemie, dan vraag je geen wetenschapper of beleidsmaker maar een juf van de basisschool.proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg![]()
Wat een klootzak ben je dan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:28 schreef hollandia02 het volgende:
Vriend van een klasgenoot zit in thuis-quarantaine, maar gaat nog gewoon naar de sportschool, supermarkt. Is geen enkele controle op.![]()
![]()
Millennials vinden het ook niet zo erg, omdat er meer pensioen overblijft voor hen :pquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alsof de VVD dat erg vindt. Die kosten het zorgstelsel toch maar geld en ze consumeren niet.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Je ziet hetquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:28 schreef manny het volgende:
Dus als ik iets over stikstof wil weten, dan vraag je geen wetenschapper maar een boer.
Of indammen van een epidemie, dan vraag je geen wetenschapper of beleidsmaker maar een juf van de basisschool.
Ondenkbaar maar kennelijk de realiteit![]()
Kan je vanaf Nederland überhaupt naar China vliegen op dit moment? Hou het niet zo bij.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:25 schreef YebCar het volgende:
Al mijn hardloopwedstrijdjes en concerten worden afgelast nu en met de kinderen kan ik nergens naar toe.
Dat wordt heeeeul veel spelletjes spelen dan maar.My friends all drive horses![]()
Tsja, je verwacht dat mensen wel énig verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Dat soort mensen zijn echt dieptreurig.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:28 schreef hollandia02 het volgende:
Vriend van een klasgenoot zit in thuis-quarantaine, maar gaat nog gewoon naar de sportschool, supermarkt. Is geen enkele controle op.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Zit in de Amsterdamse Horeca, en alles is weg. bijna 95% omzet daling.
De 30% waar ze in het nieuws over hadden is zeker landelijke gemiddelde.
Er zijn zaken vandaag gesloten en na het weekend schat ik dat 50%-80% van de zaken zullen sluiten.![]()
Supermarkt kan wel, zolang je maar goed afstand houdt en handen van tevoren wast (of handschoenen aanhoudt). Sportschool is wel echt matig.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
En heeft hij ook symptomen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:28 schreef hollandia02 het volgende:
Vriend van een klasgenoot zit in thuis-quarantaine, maar gaat nog gewoon naar de sportschool, supermarkt. Is geen enkele controle op.![]()
Nee daarom gaat het ook niet werken, als alles gewoon open blijft. Hoop na het weekend strengere maatregelen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:28 schreef hollandia02 het volgende:
Milennials vinden het denk ik erger dat hun favoriete Instagrammer straks drie weken ff online is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
Millennials vinden het ook niet zo erg, omdat er meer pensioen overblijft voor hen :p![]()
Het wordt gelukkig redelijk weer. Ze gaan maar lekker veel buiten spelen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:29 schreef PippenScottie het volgende:
Al mijn hardloopwedstrijdjes en concerten worden afgelast nu en met de kinderen kan ik nergens naar toe.
Dat wordt heeeeul veel spelletjes spelen dan maar.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Noodtoestand in Spanje voor 15 dagen.♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
twitter:edwinwinkels twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 14:28:12In Madrid gaan vanaf morgen alle bars en restaurants dicht. Kans bestaat dat hele stad in quarantaine gaat. In Catalonië sluiten alle zaken die niet in eerste levensbehoeften voorzien. Spaanse regering overweegt 'staat van alarm'. #coronavirus reageer retweet
![]()
Als overheid vertrouw je daar niet op, een overheid is er voor regels. Niet om risico's te nemen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Tsja, je verwacht dat mensen wel énig verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Dat soort mensen zijn echt dieptreurig.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Snap ook geen reet van het blokkeren van China, wat een rare maatregel. Is dat vergelding ofzo? Of vertrouwen ze de officiële cijfers niet?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Meerdere vrienden uit groepsapp gaan vanmiddag gewoon naar de kroeg, zoals elke vrijdag. Ik sla over want hoest mijn longen er haast uit.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:29 schreef YebCar het volgende:
Er zijn zaken vandaag gesloten en na het weekend schat ik dat 50%-80% van de zaken zullen sluiten.Instead of questioning authority, they question those that question authority.![]()
Wat houdt dat in, staat van alarm?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:31 schreef BeriBeri het volgende:
twitter:edwinwinkels twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 14:28:12In Madrid gaan vanaf morgen alle bars en restaurants dicht. Kans bestaat dat hele stad in quarantaine gaat. In Catalonië sluiten alle zaken die niet in eerste levensbehoeften voorzien. Spaanse regering overweegt 'staat van alarm'. #coronavirus reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Testje overwegen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:31 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Meerdere vrienden uit groepsapp gaan vanmiddag gewoon naar de kroeg, zoals elke vrijdag. Ik sla over want hoest mijn longen er haast uit.![]()
Mooi ja, dan hadden de Baudet- en Wilders-adepten geroepen dat het buitensporige maatregelen waren....quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:20 schreef Momo het volgende:
Of wat te denken wat de reacties waren geweest als we na de eerste besmetting in Loon op Zand meteen een totale lockdown waren gegaan? Het is altijd heerlijk roepen vanaf de zijlijn als je zelf geen enkele verantwoordelijkheid hebtOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Nu de Amerikanen vluchten uit Europa hebben verboden volgen talrijke andere landen hun voorbeeld waaronder Nederland. Dat doet denken dat Nederland (en vooral Rutte) volgers zijn en geen leiders. Oftewel ze lopen hun meester de VS als een brave, ondergeschikte hond achterna die hen in de juiste richting moet loodsen. Kan Rutte niet voor zichzelf denken?
Waarom kwam Rutte niet zelf met dat idee? En bovendien is het te laat en te weinig. Alleen deze landen blijkbaar:
China, Iran, Italië en Zuid-Korea.
Dat had al maanden geleden moeten gebeuren en er hadden meer op moeten staan.
https://www.nu.nl/algemee(...)n-en-zuid-korea.html
Ik vraag me af welk land of leider als eerste met dat idee kwam van vliegverkeer uit bepaalde landen verbieden. Zal vast Vladimir Poetin zijn geweest.![]()
Heftige shit en dan heeft Amsterdam nog veel aanwas van toeristen, dat zet je te denken over de minder populaire steden en dorpen..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:29 schreef YebCar het volgende:
Er zijn zaken vandaag gesloten en na het weekend schat ik dat 50%-80% van de zaken zullen sluiten.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Als dit in Nederland gebeurt wat zijn eerste levensbehoeften? Supermarkten blijven sowieso open dan. Kruidvat en Etos? De slager? De tabakszaak? De slijterij?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:31 schreef BeriBeri het volgende:
![]()
Soort noodtoestand, net als in oorlogstijden. Met avondklok en de bevoegdheid om winkels over te nemen etc.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Wat verwacht je dan?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:28 schreef hollandia02 het volgende:
Dat er zomaar even capaciteit is om (betaalde) mensen voor de deur van mensen in thuis-quarantaine te laten posten?
Echt de mate waarin veel Nederlanders door de overheid zijn bemoederd en nu verwachten dat moeder overheid het allemaal wel even oplost terwijl we zelf thuis vanachter de computer kritiek op vanalles leveren is ongekend.![]()
"Now possible per decree: Limit the movement or permanence of people or vehicles at specific times & places; requisitions of all kinds of goods and impose mandatory personal benefits; intervene & temporarily occupy industries, factories, workshops, farms or premises of any nature."quote:
"In addition: Limit or ration the use of services or the consumption of basic necessities, and issue the necessary orders to ensure the supply of markets and the operation of services and production centers."![]()
Waarom?quote:
Zolang ik geen longontsteking heb gaat het goed.Instead of questioning authority, they question those that question authority.![]()
Ik heb gister zelf geconstateerd dat velen zich niet houden aan inperken van sociale activiteiten.
Mede-verantwoordelijk voor de oudjes die straks gaan sneuvelen.![]()
En hoe zie je handhaving daarvan voor je?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:31 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Als overheid vertrouw je daar niet op, een overheid is er voor regels. Niet om risico's te nemen.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
'quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:33 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan?![]()
Dat er zomaar even capaciteit is om (betaalde) mensen voor de deur van mensen in thuis-quarantaine te laten posten?
Echt de mate waarin veel Nederlanders door de overheid zijn bemoederd en nu verwachten dat moeder overheid het allemaal wel even oplost terwijl we zelf thuis vanachter de computer kritiek op vanalles leveren is ongekend.
Dat niet, maar je word paranoïde als je zal weten hoe de overheid je allemaal in de gaten houd.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Franco toestanden!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
"Now possible per decree: Limit the movement or permanence of people or vehicles at specific times & places; requisitions of all kinds of goods and impose mandatory personal benefits; intervene & temporarily occupy industries, factories, workshops, farms or premises of any nature."
"In addition: Limit or ration the use of services or the consumption of basic necessities, and issue the necessary orders to ensure the supply of markets and the operation of services and production centers."Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Verplicht urenlang hoogtepunten van Jordan&Pippen kijken op youtube.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:29 schreef PippenScottie het volgende:
Dat wordt heeeeul veel spelletjes spelen dan maar.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Straks loopt alles in de soep en hebben we in nederland dankzij onze boeren een voedseloverschotAls we niet meer kunnen exporteren... maar geen honger.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Jij zegt, oei! Wanneer je iets leuk vindt?quote:Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Geen 1000 euro van Rutte maar 1000 uien.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Straks loopt alles in de soep en hebben we in nederland dankzij onze boeren een voedseloverschotAls we niet meer kunnen exporteren... maar geen honger.
![]()
Vergelding voor wat?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:31 schreef speknek het volgende:
Snap ook geen reet van het blokkeren van China, wat een rare maatregel. Is dat vergelding ofzo? Of vertrouwen ze de officiële cijfers niet?![]()
Moet je voor de grap eens in het datingtopic kijken in r&pquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik heb gister zelf geconstateerd dat velen zich niet houden aan inperken van sociale activiteiten.![]()
Cynisch genoeg waren het wel uitgerekend Baudet en Wilders die op tijd aan de bel trokken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mooi ja, dan hadden de Baudet- en Wilders-adepten geroepen dat het buitensporige maatregelen waren....
Of wat te denken wat de reacties waren geweest als we na de eerste besmetting in Loon op Zand meteen een totale lockdown waren gegaan? Het is altijd heerlijk roepen vanaf de zijlijn als je zelf geen enkele verantwoordelijkheid hebt![]()
Geen idee, hopelijk zijn de bars hier gewoon open morgenquote:
Heb morgen weereen date met mijn scharrel 😅![]()
Supermarkt en apotheek net als in Italië.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:32 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Als dit in Nederland gebeurt wat zijn eerste levensbehoeften? Supermarkten blijven sowieso open dan. Kruidvat en Etos? De slager? De tabakszaak? De slijterij?![]()
Natuurlijk niet. Nederlanders zijn eigenwijs. Maarja als de bars en clubs verplicht dicht moeten kunnen ze er alsnog niet naartoe. Dus dat zou een goede maatregel zijn dan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik heb gister zelf geconstateerd dat velen zich niet houden aan inperken van sociale activiteiten.
Mede-verantwoordelijk voor de oudjes die straks gaan sneuvelen.![]()
Ja dat weet ik!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Waar Nederland gewoon onder valt. Dus vluchten vanuit Amerika weren heeft weinig impact.
Ik beweer niks anders, alleen dat het niet klopt dat de VS heel Europa weert.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Het lijkt me prima om elke voordeur met een camera te gaan bewaken vanuit de overheidquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:33 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan?![]()
Eens kijken wat Henk en Ingrid daar dan van vinden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Ik refereer vooral aan je PI. Die wekt de indruk dat je het hilarisch vindt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
Jij zegt, oei! Wanneer je iets leuk vindt?![]()
De minder populaire plaatsen hebben toch geen horeca?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heftige shit en dan heeft Amsterdam nog veel aanwas van toeristen, dat zet je te denken over de minder populaire steden en dorpen..![]()
![]()
Nice!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:35 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Geen idee, hopelijk zijn de bars hier gewoon open morgen
Heb morgen weereen date met mijn scharrel 😅Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Nee, dat klopt inderdaad.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja dat weet ik!
Ik beweer niks anders, alleen dat het niet klopt dat de VS heel Europa weert.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
Forum Opties Forumhop: Hop naar: