SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet
Richtlijnen in dit topic:
-nee, het is niet máár een griepje. Je bent niet lollig als je dat schrijft. Je bent ook niet de eerste.
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE![]()
Ik mag die Macron wel.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:46 schreef riazop het volgende:
[..]
Hij gaf Trump een veeg uit de pan. ("nationalisme helpt niet, wél samenwerking")![]()
Arme Italianen. Moeilijk om naar die huilende verpleegkundige te luisteren. Zou ze wel willen helpen maar weet niet hoe. De wereld is momenteel Italië veel verstand, medelijden en v9oral hulp verschuldigd.![]()
Hier de maatregelen van de RU: https://www.ru.nl/nieuws-(...)an-de-nieuwe-corona/zie email 27 oktober![]()
Dan mag je echt wel vroeg gaanquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:49 schreef Toby56 het volgende: [..] Ik vind dat een schandaal. Ik ga gewoon morgen shoppen en dan hoop ik maar dat er wat ligt. Ik heb nog een half bruin en een half volkoren. Het zal mij benieuwen.
![]()
Dat is verschillend per supermarkt per filiaal.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:54 schreef Aurelius het volgende:
Morgen ook maar eens een voorraad inslaan. Hoe laat worden supermarkten meestal bijgevuld?![]()
Ik heb eigenlijk nog helemaal niks gezien van dat hamsteren. Net bij de supermarkt helemaal niet zoveel mensen. Ik nog steeds zeer onvoorbereid![]()
Ik begrijp de situatie in China/Wuhan niet.
Er komen daar nauwelijks nog gevallen bij. Terwijl er nog genoeg besmette personen rondlopen en het grootste deel van de bevolking nooit besmet is geweest.
Waarom wordt daar dat virus niet meer overgedragen?
Is dat omdat ze zich daar heel erg streng aan de maatregelen houden?![]()
had je 2 weken geleden moeten doen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:54 schreef Aurelius het volgende:
Morgen ook maar eens een voorraad inslaan. Hoe laat worden supermarkten meestal bijgevuld?![]()
Dat heb ik ook een beetje. Ik snap niet hoe het daar opeens over kan zijn. Er moeten toch ook veel meer gevallen zijn geweest?quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:56 schreef Ixnay het volgende:
Er komen daar nauwelijks nog gevallen bij. Terwijl er nog genoeg besmette personen rondlopen en het grootste deel van de bevolking nooit besmet is geweest.
Is dat omdat ze zich daar heel erg streng aan de maatregelen houden?![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Van de medische microbiologen. MOmentje even zoeken voor je.quote:![]()
Die gaan het sowieso nooit eens worden, er zitten zulke grote verschillen tussen de Vlaamse en Waalse politiek dat het ook niet gaat lukken om een werkende regering te vormen. Ze zijn al een jaar bezig en nog geen stap verder (eerder achteruit).quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:52 schreef riazop het volgende:
Heibel in de Belgische regering
persco is al 83 minuten uitgesteld
Franse of Nederlandse route, dat ligt op tafel
Dat land moet zich zo snel mogelijk opsplitsen.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Ik woon in een arme gemeente, hier hebben mensen niet eens geld om te hamsteren. Komt allemaal goed.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Fucking schandalig iedereen. Supermarkten blijven open en bevoorraden. Paniekkopers.
Civilisatie mn reet. Pakket schroot met een dunne laag chroom'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Lekker legionella oplopenquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:56 schreef Mortaxx het volgende:
Heb net maar een paar emmers water gevuld. Je weet het nooit.Groot fan van User Wotte![]()
quote]Op donderdag 12 maart 2020 20:02 schreef weetjewel5 het volgende:
[/quote] In Nederland bij de Belgische grens kopen die Belgen ook al alles leegtwitter:Maarten86_ twitterde op donderdag 12-03-2020 om 18:54:18“Geen problemen met de voorraad”, ondertussen in een Colruyt: #hamsteren #Covid_19 #Belgium #COVID19BE https://t.co/QUMrWOshtt reageer retweet
And so the lion fell in love with the lamb![]()
Meeste mensen worden niet echt ziek van corona. Grootste deel van de bevolking is inmiddels immuunquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:57 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Dat heb ik ook een beetje. Ik snap niet hoe het daar opeens over kan zijn. Er moeten toch ook veel meer gevallen zijn geweest?![]()
Mag ook later hoor!quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Van de medische microbiologen. MOmentje even zoeken voor je.Was ff benieuwd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
In Nederland bij de Belgische grens kopen die Belgen ook al alles leegquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:58 schreef Bamba het volgende:
quote][ afbeelding ] Op donderdag 12 maart 2020 20:02 schreef weetjewel5 het volgende:twitter:Maarten86_ twitterde op donderdag 12-03-2020 om 18:54:18“Geen problemen met de voorraad”, ondertussen in een Colruyt: #hamsteren #Covid_19 #Belgium #COVID19BE https://t.co/QUMrWOshtt reageer retweet
[/quote]
Wat een stel complete idioten
Zonder wrijving geen glans![]()
Heb je daar een bron voor?quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:58 schreef Red_85 het volgende:
Fucking schandalig iedereen. Supermarkten blijven open en bevoorraden. Paniekkopers.
Civilisatie mn reet. Pakket schroot met een dunne laag chroomOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Lekker allemaal in quarantaine = hele dag fokkenquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:59 schreef PicoMMP het volgende:
Fok! heeft ook last van corona, zoooooo traag.![]()
Jan Jambon (NVA) eist Nederlandse aanpak: Scholen OPEN (om contact met grootouders te voorkomen) en thuiswerken. Sophie Wilmès wil de aanpak v Macron. Scholen dicht.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben benieuwd wat België gaat doen.
Livestream hier
https://www.hln.be/nieuws(...)n~ae51a56a/#comments![]()
Ik heb 'm ook open staan. Vooralsnog zijn ze anderhalf uur te laatquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:59 schreef riazop het volgende:
[..]
Jan Jambon (NVA) eist Nederlandse aanpak: Scholen OPEN (om contact met grootouders te voorkomen) en thuiswerken. Sophie Wilmès wil de aanpak v Macron. Scholen dicht.
Livestream hier
![]()
Mag @Danny wel even een betere server fixen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:59 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Lekker allemaal in quarantaine = hele dag fokken![]()
Ze zullen het ook eens ergens over eens zijn..quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:59 schreef riazop het volgende:
[..]
Jan Jambon (NVA) eist Nederlandse aanpak: Scholen OPEN (om contact met grootouders te voorkomen) en thuiswerken. Sophie Wilmès wil de aanpak v Macron. Scholen dicht.
Livestream hier
![]()
21:00
Nederlanders zijn vanavond aan het hamsteren geslagen nadat het kabinet indringende maatregelen aankondigde om het coronavirus in te dammen. Op sociale media verschijnen diverse berichten en beelden van lege schappen én van klanten die met volle winkelkarretjes door supermarkten struinen. De Nederlandse supermarkten bevestigen dat het vandaag drukker is dan normaal.![]()
Wat een stel complete idiotenquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
In Nederland bij de Belgische grens kopen die Belgen ook al alles leeg
[/quote]
Belgen hebben gewoon minder vertrouwen in overheden dan de meeste dociele Hollanders.
Meer moet je er niet achter zoeken![]()
BAMtwitter:BNODesk twitterde op donderdag 12-03-2020 om 21:00:46BREAKING: Dow closes down 2,373 points (10%), largest point drop in history reageer retweet
![]()
Hoe serieus zijn die hamster verhalen. Ik hoor ook hamster verhalen uit Amsterdam maar ik kan eigenlijk geen bewijs vinden. Appie bij mij (oost) lijkt super rustig juist.
Maar een andere appie in oost zou nu super druk zijn met veel lege schappen. Maarja, ik weet dat veel mensen meteen hamsteren schreeuwen als ze een leeg vak zien, wat ook weer niet heel gek is aan het einde vd dag.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Dit is echt erg ja.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:00 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Mag @:Danny wel even een betere server fixen.Groot fan van User Wotte![]()
Tsja. Jelle zal wel zien, sprak hij gelaten.quote:
Ik blijf het een totaal weirde toestand vinden: t/m vanochtend allemaal nog redelijkl kalme en waardige RIVM-berichten, geen redenen tot zeer zware paniek, en nu een totaal gekkenhuis vanwege een volledig veranderde toonzetting, zo'n beetje wereldwijd. Is het dan echt waar dat al die RIVM's in de ontwikkelde landen zich t/m gisteren zo zwaar vergist hebben? Zijn we t/m gisteravond vies verneukt of worden we nu onnodig in een zware paniektoestand gekletst? Is dat verdomde virus echt alleen maar supergevaarlijk voor de zwakkeren of schuilt er een addertje onder het gras?
En het gevolg: iedereen negeert de nieuwe voorschriften en rent met hordes tegelijk naar supermarkt en drogist.
Leve de moderne ontwikkelde mens.Ik doe het ff rustig aan.![]()
GA toch weg man. Vanmiddag nog geweest en het was net zo druk als altijd. Al die onzingeluiden, doe gewoon ff normaal met zijn allen. Of als je wil, ga lekker hamsteren. Pak ik mijn normale boodschap tussendoor welquote:![]()
'Nederlanders zijn zo'n lekker nuchter volkje'.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:01 schreef bitterbal het volgende:
21:00
Nederlanders zijn vanavond aan het hamsteren geslagen nadat het kabinet indringende maatregelen aankondigde om het coronavirus in te dammen. Op sociale media verschijnen diverse berichten en beelden van lege schappen én van klanten die met volle winkelkarretjes door supermarkten struinen. De Nederlandse supermarkten bevestigen dat het vandaag drukker is dan normaal.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Evenstar
![]()
Zie hierquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Mag ook later hoor!Was ff benieuwd.
Linkje en wat belangrijke punten er uit staan in postEigenlijk een samenvatting wat vele "paniekzaaiers" hier al dagen roepen, maar dan van de hand van medische microbiologen.
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #226 18:30 Debat![]()
Wat staat er op Twitter?quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe serieus zijn die hamster verhalen. Ik hoor ook hamster verhalen uit Amsterdam maar ik kan eigenlijk geen bewijs vinden. Appie bij mij (oost) lijkt super rustig juist.
Maar een andere appie in oost zou nu super druk zijn met veel lege schappen.![]()
Dat is dus iets wat ik mij ook afvraag.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:57 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Dat heb ik ook een beetje. Ik snap niet hoe het daar opeens over kan zijn. Er moeten toch ook veel meer gevallen zijn geweest?
1 iemand is besmet geraakt en vervolgens zijn er in zeer korte tijd tienduizenden besmet geraakt.
Vele doden gevallen en nu zou er dan bijna niemand meer besmet zijn en de besmetting doorgeven..onmogelijk![]()
Hier (Rotterdam-Barendrecht) was echt alles rustig.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik zou morgen gewoon rustig even naar de supermarkt gaan. De nieuwe situatie is zo gewend.![]()
Was dat voor of na de persconferentie? Maakt nogal verschilquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:02 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
GA toch weg man. Vanmiddag nog geweest en het was net zo druk als altijd. Al die onzingeluiden, doe gewoon ff normaal met zijn allen. Of als je wil, ga lekker hamsteren. Pak ik mijn normale boodschap tussendoor wel![]()
Elk volk heeft ook een domme zijde.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
'Nederlanders zijn zo'n lekker nuchter volkje'.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Al gezocht. Ik moet zeggen best veel foto's en videos van lege schappen, maar mensen zetten nooit erbij waar het is.quote:Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Waarom is HBO en Universiteit wel gesloten maar MBO, Voortgezet en Basisschool niet?In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
stelling: mensen die andere veroordelen omdat ze wat extra boodschappen doen, zijn dezelfde mensen die 2 weken geleden riepen dat corona gewoon een griepje was. deze mensen zijn structureel slecht geïnformeerd en zijn dan geïrriteerd als ze met de realiteit geconfronteerd worden.![]()
thuiswerken wslquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ze zullen het ook eens ergens over eens zijn..![]()
Ik heb sowieso al wat meer eten gehaald, ongeveer 4 weken geleden toen mensen dat nog PANIEK!!! vondenquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hier (Rotterdam-Barendrecht) was echt alles rustig.
Ik zou morgen gewoon rustig even naar de supermarkt gaan. De nieuwe situatie is zo gewend.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Wij gaan altijd op donderdagavond boodschappen doen bij de Lidl, normaal is het dan heel rustig. Vanavond was het een heel stuk drukker en veel leeg. Geen spaghetti of macaroni meer en geen enkel pak gehakt
And so the lion fell in love with the lamb![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Jij mag morgen koffie zetten met water uit de wc
En altijd het laatste woord.![]()
In Nederland bij de Belgische grens kopen die Belgen ook al alles leegquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:58 schreef Bamba het volgende:
quote][ afbeelding ] Op donderdag 12 maart 2020 20:02 schreef weetjewel5 het volgende:twitter:Maarten86_ twitterde op donderdag 12-03-2020 om 18:54:18“Geen problemen met de voorraad”, ondertussen in een Colruyt: #hamsteren #Covid_19 #Belgium #COVID19BE https://t.co/QUMrWOshtt reageer retweet
[/quote]
Belgen.!!!!!!!!!!!!!
U MAD?![]()
Mee eens.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:58 schreef Red_85 het volgende:
Civilisatie mn reet. Pakket schroot met een dunne laag chroom
Voortgestuwd door een gezwinde boreale wind spoedt het geciviliseerde volkje zich naar de kruidenier. En let op: het wordt straks ook nog grof schelden geblazen als de bakker leeggekocht is.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Het verschil zit er denk ik in dat HBO en Universiteiten vaak een internationaler karakter hebben, en vaak ook een groter verzorgingsgebied bestrijken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:04 schreef hollandia02 het volgende:
Waarom is HBO en Universiteit wel gesloten maar MBO, Voortgezet en Basisschool niet?Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?![]()
Dankjewel! Kan het debat niet kijken maar benieuwd of ze die brief dan een beetje serieus nemen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zie hier
Linkje en wat belangrijke punten er uit staan in postEigenlijk een samenvatting wat vele "paniekzaaiers" hier al dagen roepen, maar dan van de hand van medische microbiologen.
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #226 18:30 DebatIT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Slowchatten kan prima in de COR-Slowchat.
[ Bericht 93% gewijzigd door ijs_beer op 12-03-2020 21:06:19 ]![]()
Is dat desastreus? Wat betekent dat precies?quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:01 schreef _I het volgende:
BAMtwitter:BNODesk twitterde op donderdag 12-03-2020 om 21:00:46BREAKING: Dow closes down 2,373 points (10%), largest point drop in history reageer retweet
![]()
Dat is allemaal leuk en aardig, maar in de praktijk weigeren scholen en KDV's kinderen met een loopneus nu gewoon. Drie van mijn collega's kunnen hun kinderen niet naar school sturen (3 verschillende scholen) en ik kan mijn dochter niet naar het KDV brengen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:59 schreef riazop het volgende:
[..]
Livestream hier
https://www.hln.be/nieuws(...)n~ae51a56a/#comments
Dan lijkt dat thuiswerken ideaal, maar in de praktijk komt daar nauwelijks wat van met een kind van net een jaar oud.![]()
Oneens. Gewoon normaal doen met je extra boodschappen. Dat hamsteren is echt niet nodig.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:04 schreef weetjewel5 het volgende:
stelling: mensen die andere veroordelen omdat ze wat extra boodschappen doen, zijn dezelfde mensen die 2 weken geleden riepen dat corona gewoon een griepje was. deze mensen zijn structureel slecht geïnformeerd en zijn dan geïrriteerd als ze met de realiteit geconfronteerd worden.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2020 21:06:07 ]![]()
Dat er lucht aan het verdampen is.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:05 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Is dat desastreus? Wat betekent dat precies?![]()
Was net in de AH voor wat last minute aankopen en zag best wat mensen met de kar vol houdbare melk, toiletpapier enz.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zelf heb ik dat weken geleden al gedaan toen de eerste mensen uit Italië kwamen en positief werden getest.![]()
Evenstar
![]()
Niet altijd, maar wel vaak (denk ik).quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:04 schreef weetjewel5 het volgende:
stelling: mensen die andere veroordelen omdat ze wat extra boodschappen doen, zijn dezelfde mensen die 2 weken geleden riepen dat corona gewoon een griepje was. deze mensen zijn structureel slecht geïnformeerd en zijn dan geïrriteerd als ze met de realiteit geconfronteerd worden.![]()
Dat dacht ik nou ook toen ik de vraag las.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Meeste mensen worden niet echt ziek van corona. Grootste deel van de bevolking is inmiddels immuunGa fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Forum Groningen sluit vanaf vrijdag 'voorlopig' z'n deuren
https://www.rtvnoord.nl/n(...)voorlopig-z-n-deuren
@Slobeend![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:05 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/events/611364842756632/![]()
![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik heb sowieso al wat meer eten gehaald, ongeveer 4 weken geleden toen mensen dat nog PANIEK!!! vondenHet voorraadje hier is ook prima, alleen wat drinken dat nog aangevuld kon worden. Toiletpapier was wel bijna uitverkocht. Maar het was vrij stilletjes in de supermarkt. Ik denk niet anders dan andere donderdag-avondenquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik heb sowieso al wat meer eten gehaald, ongeveer 4 weken geleden toen mensen dat nog PANIEK!!! vonden
Ik denk dat wanneer deze korte golf van paniek is gaan liggen de situatie weer vrij snel normaal wordt.![]()
Vind het ook vreemd. Basisscholen inrichten als opvang om ouders niet te overbelasten zit nog wat in, maar middelbare scholieren en mbo'ers kunnen volgens mij ook gewoon vanaf huis verder. De zeer praktische opleidingen zijn een ander verhaal, maar goed.![]()
Lucht verdampt toch dagelijks. Geen zorgen dus.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:05 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat er lucht aan het verdampen is.![]()
Nee, dit kan niet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:05 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/events/611364842756632/
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?![]()
Grootste daling ooit van de beurs. Erger dan "Black Monday".quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:05 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Is dat desastreus? Wat betekent dat precies?![]()
Ten eerste ben ik geen man.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:02 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
GA toch weg man. Vanmiddag nog geweest en het was net zo druk als altijd. Al die onzingeluiden, doe gewoon ff normaal met zijn allen. Of als je wil, ga lekker hamsteren. Pak ik mijn normale boodschap tussendoor wel
Ten tweede lieg ik niet en is dit gewoon waar. Ik woon in een dorp, Krimpen aan den IJssel om precies te zijn waar 1 Albert Hein is.
Jij mag morgenochtend even bellen naar hun of het inderdaad extreem druk was vanavond. Tel: 0180511755.
Daarna mag je even je excuses maken![]()
bronquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:07 schreef riazop het volgende:
Nog 72 uur voor een complete lockdown dus
waarom niet direct??![]()
De laksheid in BE was tot voor een paar dagen groot. Er waren weinig gevallen. Sommigen hadden vorige maand nog geen greintje twijfel om in Noord-Italië te vertoeven.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:02 schreef weetjewel5 het volgende:
twitter:Maarten86_ twitterde op donderdag 12-03-2020 om 18:54:18“Geen problemen met de voorraad”,
ondertussen in een Colruyt:
#hamsteren #Covid_19 #Belgium #COVID19BE https://t.co/QUMrWOshtt reageer retweet
De overheid bleef ook hameren op "we zullen ze allemaal vinden en afzonderen". Dat ging erin als zoete pap. En nu men alles begint te annuleren en sluiten is de paniek als een vulkaan uitgebarsten.
Blijkbaar zijn er ook een paar whatsapp groepen die oproepen om dat wc-papier op te kopen omdat het een ideale apocalyps staple is. Er zou ook een lockdown komen, maar mensen begrijpen het verkeerd. Het betekent dat het publieke leven stil ligt, maar eigenlijk kan je zelf nog winkelen. Uiteraard zal er dan op straat enkel een verdwaalde ziel te vinden zijn, de schrik begint er in te komen.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)einfoopsocialemedia/![]()
Eens.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
[..]
Het voorraadje hier is ook prima, alleen wat drinken dat nog aangevuld kon worden. Toiletpapier was wel bijna uitverkocht. Maar het was vrij stilletjes in de supermarkt. Ik denk niet anders dan andere donderdag-avonden
Ik denk dat wanneer deze korte golf van paniek is gaan liggen de situatie weer vrij snel normaal wordt.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
En ouders hoeven niet thuis te blijven voor hun nageslacht als HBO en WO dicht zittenquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:05 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Het verschil zit er denk ik in dat HBO en Universiteiten vaak een internationaler karakter hebben, en vaak ook een groter verzorgingsgebied bestrijken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Tjah...quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:04 schreef weetjewel5 het volgende:
stelling: mensen die andere veroordelen omdat ze wat extra boodschappen doen, zijn dezelfde mensen die 2 weken geleden riepen dat corona gewoon een griepje was. deze mensen zijn structureel slecht geïnformeerd en zijn dan geïrriteerd als ze met de realiteit geconfronteerd worden.
hetzelfde volk wat over andere zaken ook Zeer slecht geïnformeerd isN/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen![]()
Mee eens.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oneens. Gewoon normaal doen met je extra boodschappen. Dat hamsteren is echt niet nodig.Zonder wrijving geen glans![]()
Ik haal morgenochtend even wat diepvriesgroenten, potjes en blikken bonen, pasta, rijst en gehakt en dan kom ik er wel weer.
En uiteraard een paar kratjes bier.![]()
72 uur? Wie zegt dit? Enz.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:07 schreef riazop het volgende:
waarom niet direct??IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:07 schreef riazop het volgende:
waarom niet direct??![]()
![]()
Bij onze AH is 's avonds nooit brood te krijgen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:08 schreef Mortaxx het volgende:
Kom net van de Albert Heijn. Was geen brood meer te krijgen![]()
Middelbare scholen zouden wat dat betreft ook dicht kunnen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ouders hoeven niet thuis te blijven voor hun nageslacht als HBO en WO dicht zitten
De jongsten die er rond lopen zijn 12, die zouden normaal gesproken alleen thuis moeten kunnen blijvenN/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen![]()
Bier zitten ook genoeg koolhydraten inquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:08 schreef PicoMMP het volgende:
Ik haal morgenochtend even wat diepvriesgroenten, potjes en blikken bonen, pasta, rijst en gehakt en dan kom ik er wel weer.
En uiteraard een paar kratjes bier.Groot fan van User Wotte![]()
Dat vind ik ook, in Italië zijn de supermarkten ook nog gewoon open.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oneens. Gewoon normaal doen met je extra boodschappen. Dat hamsteren is echt niet nodig.![]()
Zoals elke avond rond 20:00quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:08 schreef Mortaxx het volgende:
Kom net van de Albert Heijn. Was geen brood meer te krijgenOp donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
Ik was rond 18 uur ook in een Colruyt om mijn voorraad nog wat aan te vullen.
De parkeerplaats was VOL en die heb ik echt nooit meer dan een kwart vol gezien, ook niet met Kerst. Binnen was het een gekkenhuis en inderdaad precies zo'n rij als in dat filmpje.
Meisje aan de kassa was supervriendelijk en vroeg zelfs of ik alles nog had kunnen vinden. Ze had alleen een beetje dorst ocherm.![]()
België.![]()
![]()
Eens met dit. Kappen met die shit en gewoon normaal doen en je handen wassen. Nederlanders zijn in die zin smerig dus leer ervan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oneens. Gewoon normaal doen met je extra boodschappen. Dat hamsteren is echt niet nodig.![]()
4 MINUTEN GELEDEN
Kamp Westerbork dicht, herdenking verplaatst naar september
Ook herinneringscentrum Kamp Westerbork sluit de deuren tot en met 31 maart. Alle geplande activiteiten en schoolbezoeken tot en met 31 maart worden per direct geannuleerd.
De herdenking van de bevrijding van het kamp, die op 12 april zou plaatsvinden, is verplaatst naar zondag 13 september. "We vinden het belangrijk dat zoveel mogelijk overlevenden en nabestaanden bij deze herdenking aanwezig kunnen zijn, ook uit het buitenland. Voor 13 september hebben we gekozen omdat dit een historische datum is. Op die dag in 1944 vond het laatste transport vanuit Westerbork plaats", aldus directeur Gerdien Verschoor.
5 MINUTEN GELEDEN
Eerste Kamer twee weken dicht, mede door hoge leeftijd senatoren
De Eerste Kamer stopt de komende twee weken met het voeren van plenaire debatten. Er staan geen belangrijke onderwerpen op de agenda en daarom lijkt het voorzitter en de Huishoudelijke Commissie beter om de historische vergaderzaal dicht te doen. De Eerste Kamer heeft 75 leden, maar met de 65 medewerkers wordt de coronagrens van 100 personen overschreden. "Als er iets dringend gebeurt, kunnen we natuurlijk altijd besluiten om toch weer wel te vergaderen", zegt Senaatvoorzitter Jan Anthonie Bruijn. Een derde van de senatoren is boven de 65 jaar en een derde van de medewerkers is boven de 60 jaar. Het is een risicogroep, volgens het RIVM. "Hun hoge leeftijd heeft wel meegewogen in het besluit", erkent Bruijn.
9 MINUTEN GELEDEN
Franse scholen na het weekend dicht
Frankrijk houdt scholen, crèches en universiteiten vanaf maandag dicht. De Franse autoriteiten nemen die maatregel, omdat verspreiding van het coronavirus volgens de regering vaak via kinderen verloopt. Ook vraagt president Macron Franse werkgevers om thuiswerken voor zoveel mogelijk mensen mogelijk te maken. Wie vanwege het virus thuis moeten blijven, krijgen van de staat compensatie.
In het land zijn nu bijna 2300 besmettingen vastgesteld. Aan het coronavirus zijn nu 48 mensen overleden.
14 MINUTEN GELEDEN
Honderden moskeeën gelasten vrijdaggebeden af
Honderden moskeeën in Nederland hebben de vrijdaggebeden afgelast. De moskeeën blijven vrijdag gesloten. Dat zegt een woordvoerder van het Samenwerkingsverband Islamitische Organisaties Regio Haaglanden.
Bij het samenwerkingsverband zijn 33 organisaties aangesloten in onder meer Den Haag en Leiden. De woordvoerder heeft uit contacten vernomen dat ook elders in het land veel moskeeën vrijdag dicht blijven. Ze reageren hiermee op de oproep van het kabinet om met niet meer dan honderd mensen samen te komen.
15 MINUTEN GELEDEN
Oostenrijk sluit skigebieden vanaf maandag, winterseizoen ten einde
Alle Tiroler skigebieden gaan vanaf maandag dicht. Zondag is de laatste skidag, daarna worden de kabelbanen gestopt. Alle hotels moeten op maandag sluiten. Het winterseizoen in de regio komt daarmee vervroegd ten einde. "Voor ons staat de gezondheid van onze gasten, medewerkers en de Tiroolse bevolking op de eerste plaats", zegt gouverneur Günther Platter. "Deze beslissing was niet gemakkelijk voor ons, maar we nemen de verantwoordelijkheid voor alle Tirolers en voor iedereen die in Tirol is." Morgenochtend volgt meer informatie.
bron![]()
Eensquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:09 schreef nils7 het volgende:
Middelbare scholen zouden wat dat betreft ook dicht kunnen.
De jongsten die er rond lopen zijn 12, die zouden normaal gesproken alleen thuis moeten kunnen blijven
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Als we allemaal willen dat deze reeks een beetje normaal kan blijven lopen de komende weken moeten we echt allemaal helpen.
- plaats BRONNEN bij je nieuws
- geen getroll
- slowchat doe je in de SC
- help de mods hier gewoon echt een beetje, anders is het niet meer te doen. Er zijn plekken zat voor SC/grappen etc. Niet hier.
Eén voor allen enzo. Kom op.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
dit dus, want ja... dat kind de hele dag thuis, moet er niet aan denkenquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ouders hoeven niet thuis te blijven voor hun nageslacht als HBO en WO dicht zitten![]()
Hier bij de Jumbo ook alle brood weg, voor de rest was bijna alles prima te verkrijgen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:08 schreef Mortaxx het volgende:
Kom net van de Albert Heijn. Was geen brood meer te krijgenAls je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Dat is inderdaad wel heel gek om 9 uur 's avonds! Heb je de NOS al getipt?quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:08 schreef Mortaxx het volgende:
Kom net van de Albert Heijn. Was geen brood meer te krijgenOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Dat is vaak zo op een avond.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:08 schreef Mortaxx het volgende:
Kom net van de Albert Heijn. Was geen brood meer te krijgen![]()
Juist niet, .....gevaarlijk leeftijd 12, 13, 14quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:09 schreef nils7 het volgende:
[..]
Middelbare scholen zouden wat dat betreft ook dicht kunnen.
De jongsten die er rond lopen zijn 12, die zouden normaal gesproken alleen thuis moeten kunnen blijven![]()
Johquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:09 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Bij onze AH is 's avonds nooit brood te krijgen.![]()
Over Egypte:twitter:declanwalsh twitterde op donderdag 12-03-2020 om 12:59:42Growing evidence suggests there’s reason to worry. By our count, at least 104 people, mostly tourists, have tested positive since returning from Egypt in February. That's far more than the 67 cases declared by the government inside the country. reageer retweet
![]()
Kunnen we ophouden met die posts over boodschappen? Hier graag nieuws en cijfers posten.And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function![]()
Als ik dit artikel lees, dan moeten we ZO SNEL MOGELIJK beademingsapparaten inkopen of produceren.
https://nos.nl/artikel/23(...)en-wie-doodgaat.html![]()
Op zich ben ik niet eens bang dat spullen straks op zijn, maar ik wil het aantal supermarkt bezoeken de komende weken minimaliseren.![]()
Ik ga helemaal niemand bellen, daarnaast 0 interesse in dat kut dorp van je. Mensen moeten lekker normaal blijven doen, totaal geen noodzaak om zo in paniek alles leeg te kopen. Ook in Italië kan je gewoon nog aan voedsel komen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:07 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik geen man.
Ten tweede lieg ik niet en is dit gewoon waar. Ik woon in een dorp, Krimpen aan den IJssel om precies te zijn waar 1 Albert Hein is.
Jij mag morgenochtend even bellen naar hun of het inderdaad extreem druk was vanavond. Tel: 0180511755.
Daarna mag je even je excuses maken![]()
Is Twitter/Facebook/Reddit een bron?quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:09 schreef Greys het volgende:
Als we allemaal willen dat deze reeks een beetje normaal kan blijven lopen de komende weken moeten we echt allemaal helpen.
- plaats BRONNEN bij je nieuws
- geen getroll
- slowchat doe je in de SC
- help de mods hier gewoon echt een beetje, anders is het niet meer te doen. Er zijn plekken zat voor SC/grappen etc. Niet hier.
Eén voor allen enzo. Kom op.![]()
die deden net alsof het er niet was :pquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:10 schreef ZwangerPetro het volgende:
Over Egypte:twitter:declanwalsh twitterde op donderdag 12-03-2020 om 12:59:42Growing evidence suggests there’s reason to worry. By our count, at least 104 people, mostly tourists, have tested positive since returning from Egypt in February. That's far more than the 67 cases declared by the government inside the country. reageer retweet
![]()
Dat is hier 6 weken geleden al gepost. Nu is het wat laat he.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:10 schreef polderturk het volgende:
Als ik dit artikel lees, dan moeten we ZO SNEL MOGELIJK beademingsapparaten inkopen of produceren.
Dus we mogen hier alleen nieuwsartikelen en cijfers plaatsen en verder niks?quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:10 schreef Revanches het volgende:
Kunnen we ophouden met die posts over boodschappen? Hier graag nieuws en cijfers posten.![]()
china heeft wel wat liggenquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:10 schreef polderturk het volgende:
O, ze geven ook een persco?quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Belgische persco is nog niet begonnen, het stond om 19.30 op de planningI´m back.![]()
jaquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Is Twitter/Facebook/Reddit een bron?
En altijd het laatste woord.![]()
Het grote boodschappentopic #4 Even langs Makro en groots inslaan!quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:10 schreef Revanches het volgende:
Kunnen we ophouden met die posts over boodschappen? Hier graag nieuws en cijfers posten.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Bron NOS https://nos.nl/liveblog/2(...)sluit-skigebied.html
2 MINUTEN GELEDEN
Noodopvang asielzoekers Leeuwarden en Goes gaat vooralsnog niet door
De opvang van asielzoekers in de Friezenhal in Leeuwarden en de Zeelandhallen in Goes gaat voorlopig niet door. Er zouden 600 mensen opgevangen worden in de Friezenhal en in de Zeelandhallen zouden tussen maart en oktober maximaal 350 vluchtelingen worden opgevangen Dat betekent dat het tekort aan opvangplekken dat er al is, nóg groter wordt. Het COA doet daarom een beroep op gemeenten om zich nog meer in te spannen om locaties te vinden, schrijft Omrop Fryslân.![]()
-taalgebruik schat-
[ Bericht 92% gewijzigd door capricia op 12-03-2020 21:22:09 ]100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
vechten elkaar de tent uitquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Belgische persco is nog niet begonnen, het stond om 19.30 op de planning![]()
Daar zijn zware problemenquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Belgische persco is nog niet begonnen, het stond om 19.30 op de planning![]()
Nee. Maar bij elk nieuws een bron en geen pagina's lang geneuzel over of er nog brood lag in je dorp.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:12 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Dus we mogen hier alleen nieuwsartikelen en cijfers plaatsen en verder niks?We zitten hier wrs nog weken met elkaar opgescheept dus hou het leesbaar voor iedereen. Slowchat kan elders.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Tijdens de herstelperiode zou je minder besmettelijk zijn volgens Duits onderzoek. Wellicht heeft het daarmee te maken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:56 schreef Ixnay het volgende:
Is dat omdat ze zich daar heel erg streng aan de maatregelen houden?
https://www.statnews.com/(...)ter-recovery-begins/“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ja jongens nu weten we het wel dat het brood altijd is uitverkocht 's avonds
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
Tegen de tijd dat je zoiets op de rit hebt is corona al en paar maanden op z'n retour.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:10 schreef polderturk het volgende:
Kan het MBO niet vanavond alsnog sluiten?In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Waarom gaat dit topic zo debiel hard?
Doe eens rustig allemaal.Instead of questioning authority, they question those that question authority.![]()
Mijn inziens is een lockdown onvermijdelijk. De spasmen waarin de regeringen her en der inschieten om dit griepje is gevaarlijker dan het griepje an sich. Aannemelijk is het ook dat, mocht er voedselschaarste komen, landen als Italië de export op slot gooien. Ik verwacht dat de NL regering schromelijk te laat anticipeert en bovendien gewoon lekker alles laat exporteren met voedseltekorten als gevolg. Ergo, HAMSTER NU HET NOG KAN.![]()
Die kan je nu niet meer inkopen, dat had 3 maanden geleden gemoeten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:10 schreef polderturk het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)en-wie-doodgaat.html
De hele wereld koopt die dingen op als ze er zijn, kan me niet voorstellen dat aan die vraag voldaan kan worden.![]()
Ze kondigden eerst een extra nieuwsuitzending aan om 20:55 aan maar er is een entertainmentshow begonnen. Ik denk dat het eerder 22 uur zal worden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Belgische persco is nog niet begonnen, het stond om 19.30 op de planning
Ik vraag me af of de commerciële zender ook zal tussen komen. Of het gepeupel in het ongewisse laten tot morgenmiddag want the show must go on.![]()
Philips is een van de grootste spelers op de apneu markt. Die moeten toch wel iets kunnen verzinnen dat op korte termijn werkt en snel te produceren is?Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.![]()
Als de tweet van het WHO of een andere betrouwbare verified account is bv wel. Maar een tweet van de teckel van de tante van de slager die tweet dat overal de schappen leeg zijn heeft niemand iets aan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Is Twitter/Facebook/Reddit een bron?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Misschien niet altijd de beste bron maar dan is het nieuws iig in perspectief te plaatsen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Is Twitter/Facebook/Reddit een bron?![]()
Als De Mol maar doorgaat, dat is het belangrijkste.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:15 schreef zipcon het volgende:
[..]
Ze kondigden eerst een extra nieuwsuitzending aan om 20:55 aan maar er is een entertainmentshow begonnen. Ik denk dat het eerder 22 uur zal worden.
Ik vraag me af of de commerciële zender ook zal tussen komen. Of het gepeupel in het ongewisse laten tot morgenmiddag want the show must go on.![]()
Denk toch dat de mensen willen weten of ze morgen de kinderen naar school mogen brengenquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:15 schreef zipcon het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de commerciële zender ook zal tussen komen.![]()
Great minds think alike.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:15 schreef Jojoke het volgende:
Zou Philips geen beademingsapparatuur maken in Nederland zelf?Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.![]()
In de Brabanthallen wordt voorlopig toch niks georganiseerd?quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:12 schreef maily het volgende:
Bron NOS https://nos.nl/liveblog/2(...)sluit-skigebied.html
2 MINUTEN GELEDEN
Noodopvang asielzoekers Leeuwarden en Goes gaat vooralsnog niet door
De opvang van asielzoekers in de Friezenhal in Leeuwarden en de Zeelandhallen in Goes gaat voorlopig niet door. Er zouden 600 mensen opgevangen worden in de Friezenhal en in de Zeelandhallen zouden tussen maart en oktober maximaal 350 vluchtelingen worden opgevangen Dat betekent dat het tekort aan opvangplekken dat er al is, nóg groter wordt. Het COA doet daarom een beroep op gemeenten om zich nog meer in te spannen om locaties te vinden, schrijft Omrop Fryslân..![]()
Geloof dat ze een fabriek in Polen hebben.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:15 schreef Jojoke het volgende:
Zou Philips geen beademingsapparatuur maken in Nederland zelf?
Ga het opzoeken! Moment.
edit:quote:Philips Medical Systems is actief in de markt voor diagnostische apparatuur. Het is in deze markt een belangrijke speler, samen met Siemens en General Electric. Er zijn fabrieken in Nederland, Brazilië, China, Duitsland, Finland, India, Israël en de Verenigde Staten.![]()
Maar even offtopic, stel dat een kwaadwillende terrorist of vreemde overheid juist dit moment zou willen pakken om het westen aan te vallen. Kim bijv die met een atoombom richting Parijs gooit. Is het dan met ons afgelopen als mensheid?![]()
In NL word echt helemaal niks gemaakt, hooguit geassembleerd en getest.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:15 schreef Jojoke het volgende:
Zou Philips geen beademingsapparatuur maken in Nederland zelf?Vakman pur sang![]()
De Vlamingen willen GEEN sluiting scholen
Goossens besprak de optie uitvoerig met zijn Italiaanse collega’s, vertelt hij, die zelf ook niet enthousiast waren over het plan om de scholen te sluiten. “We hebben ook heel weinig wetenschappelijk bewijs dat kinderen een rol spelen bij de verspreiding van het virus”, vertelt de professor. “Ik heb de afgelopen weken nog geen enkele casus gezien waar kinderen aan de bron lagen van de uitbraak. Bovendien, als de scholen sluiten, dan wordt de opvang een probleem en moeten kinderen naar de grootouders gaan.”
https://www.hln.be/nieuws(...)-goed-idee~aa2b6bb9/
Forum Opties Forumhop: Hop naar: