abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 maart 2020 @ 20:50:53 #1
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191818493
De lange rijen voor de supermarkt in Italie, de lege schappen in China, gemeentes in lockdown.

Ben jij voorbereid aangaande je voorraadkast? Heb je extra ingeslagen tov normaal? Wat heb je dan ingeslagen? En hoe lang kun je vooruit?

Deel hier tips, tricks en pics!

Vier belangrijkste zaken voor survival in kritische situaties:

1 Onderdak
2 Vuur
3 Water
4 Voedsel
5 Strategize (zie plaatje) and act!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Goed houdbare voedselvoorraad

Zelfs de overheid adviseert het ons: zorg dat je houdbaar voedsel hebt. Investeer in een voorraad met eten en drinken waar je minstens een maand mee vooruit kan. Enkele suggesties:

Drinken
Koop een ruime hoeveelheid water in pakken of plastic flessen. Let in de winkel op de houdbaarheidsdatum en kies de producten die het langst mee gaan. Koop ook regelmatig nieuw water, maar gooi het oude - zolang het niet in de weg staat - niet weg. Grote kans dat het veel langer houdbaar is dan de datum aangeeft. Het beste combineer je dit met een waterfilter.

Pasta, rijst en peulvruchten
Rijst en droge pasta (spagetti, macaroni e.d.) kunnen jarenlang bewaard blijven en nog prima te eten zijn. In het ergste geval is het een tikkie muf, maar dat is niet erg. Peulvruchten zijn ook lekker lang houdbaar. Zowel gedroogd als in blik/pot. Droog is wel efficienter qua opslag, maar vereist water voor bereiding. Variëer ruim, daar heb je later profijt van. Koop van alles wat bij de supermarkt, betere groenteboer en vergeet zeker de Aziatische toko niet!

Ingeblikt eten
Niets zo lang houdbaar als eten in blik. Soms wel 10 of 20 jaar, en dat staat dan zelfs officieel op de verpakking als houdbaarheidsdatum. Maar in de praktijk kan het soms nog veel langer houdbaar blijven, zelfs tot 50 jaar!

https://preppers.nl/producten/voeding/voedselvoorraad/
Dit dingetje is ook erg handig. Kun je eventueel rechtstreeks mee uit een sloot drinken.

https://www.allprepare.co(...)3EAQYBCABEgI36_D_BwE

Slootwater zuiveren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:21 schreef SeLang het volgende:
Ik zou niet de Sawyer Mini nemen uit het filmpje maar de Sawyer Squeeze. Die is wat groter en zwaarder maar die raakt minder snel verstopt. Ik heb beiden dus ik ben ervaringsdeskundige.

In het hiking topic op FOK! heb ik vorig jaar al eens een uitgebreide post geschreven over waterbehandelingsmethoden.

Hier: Water purificatie
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:33 schreef Greys het volgende:
Heb de afgelopen weken aardig ingeslagen, ook voor de honden. Oa dit in wat grotere aantallen (voor mijn doen groter, dan). Geeft me een rustiger gevoel om even vooruit te kunnen in geval van nood.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:00 schreef Guanabana het volgende:
Mijn volledige lijst van wat ik heb, mochten mensen geinteresseerd zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 3 maart 2020 @ 21:23:45 #2
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191819197
Ik ben twee keer naar de Makro geweest. Alles was nog in overvloed, behalve de sterilium flessen. Ik ga nu niet meer. Het wordt mij te eng. Vandaag een brief gekregen van de BSO van mijn zoontje. Een van de aangesloten scholen heeft een besmette leerling. Corona is nu op maximaal 5km afstand van mij en de Makro. Bye bye buitenwereld!
pi_191821167
Die shit van allprepare is fucking dropshipping via ali te krijgen voor 18-20 procent van de prijs?
Gino ♥
  Redactie Frontpage woensdag 4 maart 2020 @ 00:08:59 #4
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191821421
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:34 schreef Tjacka het volgende:
Die shit van allprepare is fucking dropshipping via ali te krijgen voor 18-20 procent van de prijs?
Wat is dat voor een site joh https://www.allprepare.co(...)seven-oceans-7-dagen, fucking 81 euro voor 15 liter water :') :') :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 4 maart 2020 @ 00:13:10 #5
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191821505
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 00:08 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Wat is dat voor een site joh https://www.allprepare.co(...)seven-oceans-7-dagen, fucking 81 euro voor 15 liter water :') :') :')
Dat soort websites mogen van mij iets heel ergs krijgen.

https://a.aliexpress.com/_B0b5dl

Dropshipping :r

@RensAjacied
Gino ♥
pi_191821508
Maar wel een super leuk topic trouwens. Ik heb zelf ook wat spullen ingeslagen. :@
Gino ♥
pi_191853875
Ja ik ga ook morgen even op pad om te hamsteren. Vooral als je ziet wat voor een chaos gaande is in andere landen.
pi_191854096
Met de auto kan ik vast wel binnen een straal van 300 kilometer een supermarkt met voorraad vinden, ook als de hel losbreekt. Mochten we zover heen zijn dat zelfs dat niet meer kan omdat de grenzen dicht zijn ofzo, zal een voorraadje van een week mij ook niet meer redden.
pi_191854122
Er was daarstraks een item op het RTL nieuws over het hamsteren en ze waren bij een opslagloods van HAK.

Zag eruit alsof ze daar genoeg hebben om heel Nederland een jaar lang HAK groenten te laten eten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 20:58:19 ]
pi_191854688
quote:
11s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:58 schreef Gehrman het volgende:
Er was daarstraks een item op het RTL nieuws over het hamsteren en ze waren bij een opslagloods van HAK.

Zag eruit alsof ze daar genoeg hebben om heel Nederland een jaar lang HAK groenten te laten eten.
Dat zal het probleem ook niet zo snel worden gok ik....

Maar als iedereen bij jouw in huis besmet is mag/kan niemand het huis uit. Als daarnaast veel mensen die je kent in hetzelfde schuitje zitten hoe ga je dan aan eten komen. Dan is het toch wel prettig wat gezond voedsel in huis te hebben om te herstellen.

Of als je wellicht niet ziek bent, maar dan moet je verplicht boodschappen doen met de kans om toch ziek te worden (even worstcase, in de situatie dat echt veel mensen besmet zullen raken en de epidemie de overhand krijgt in het dagelijkse leven.).
pi_191854722
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:48 schreef quirina het volgende:
Ja ik ga ook morgen even op pad om te hamsteren. Vooral als je ziet wat voor een chaos gaande is in andere landen.
Ik voel me nu ergens zo'n doomsday prepper maar heb vanavond ook even een kleine vooraad gezonde shit in de vriezer gegooid.
pi_191855306
quote:
11s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:58 schreef Gehrman het volgende:
Er was daarstraks een item op het RTL nieuws over het hamsteren en ze waren bij een opslagloods van HAK.

Zag eruit alsof ze daar genoeg hebben om heel Nederland een jaar lang HAK groenten te laten eten.
Dat zal ook wel ongeveer kloppen, uit mijn vakkenvullers carrière weet ik dat de THT datum van pot/blikgroenten één keer per jaar wijzigt. HAK gebruikt hoogstwaarschijnlijk waarschijnlijk op het veld verbouwde groenten die één keer per jaar geoogst en ingemaakt worden. Dus vlak na de oogst staat er een voorraad voor minimaal een (normale) jaarverkoop. Inclusief de huismerken die ook van HAK afkomstig zijn.

De kasgroenten die meerdere malen per jaar geoogst worden, zullen als verse groenten in de supermarkt liggen.
pi_191865222
quote:
Gezin koopt per ongeluk voor 12 jaar aan toiletpapier

BRISBANE - Een Australisch gezin heeft door een foutje een monstervoorraad op de kop getikt van één van de meest gewilde producten van het land: toiletpapier. Nog voordat mensen door de coronapaniek aan het hamsteren sloegen, bestelde de familie via internet per ongeluk 48 dozen in plaats van 48 rollen wc-papier.

De familie Janetzki uit Toowoomba deed de aankoop volgens omroep ABC begin februari, nog voordat berichten in de media opdoken over lege schappen in winkels. De nietsvermoedende kopers konden hun ogen niet geloven toen de ruim 2300 rollen toiletpapier bij hun huis werden afgeleverd.

Het gezin moest 3264 Australische dollar (bijna 2000 euro) afrekenen voor de onbedoelde aankoop, maar heeft inmiddels wel meer toiletpapier op voorraad dan sommige supermarkten. Ze schatten dat ze daar zo’n twaalf jaar mee vooruit zouden kunnen.

De webwinkel bood uiteindelijk aan het toiletpapier terug te nemen, maar toen had het echtpaar Janetzki al een ander plan bedacht. Ze verkopen de wc-rollen om geld op te halen voor de school van hun dochter. Er is inmiddels veel vraag naar de producten.

„Het had niet beter voor ons kunnen uitpakken”, glundert Haidee Janetzki. Het gezin heeft hun aankoop ondertussen ook voor andere dingen gebruikt: ze bouwden onder meer een muur en een troon met de dozen.

https://www.telegraaf.nl/(...)aar-aan-toiletpapier
Goed voorbereid op de Corona Apocalypse |:)
pi_191867320
Doorverkopen, lekker profiteren. :') Kan het ze niet eens echt kwalijk nemen.

Wel interessant dat er door dit soort gebeurtenissen belangstelling komt voor prepping e.d. Ik heb zelf een Turkse supermarkt om de hoek zitten, daar heb je zakken rijst van 5 of 10 kilo opgestapeld tot aan het plafond, maïsmeel, meer soorten bonen dan je je ooit kunt voorstellen, en producten zoals bulgur die bij de AH alleen in kleine zakjes te vinden zijn. Dus als de supermarkt leeggeplunderd dreigt te worden, moet je daar eens kijken. Oost-Aziatische winkels, toko's e.d. vast idem dito.

Ik heb zelf niet heel veel opslagruimte en ik denk ook niet dat massaal hamsteren noodzakelijk is in de huidige situatie. Ik ben wel enigszins bezorgd over het kuddegedrag van mensen die totaal onvoorbereid zijn en dan in paniek de hele groothandel leeg gaan trekken als het nieuws te eng wordt.

Heb wel de afgelopen maand consequent wat meer ingeslagen dan anders en zo stukje bij beetje een respectabele voorraad opgebouwd van lang houdbaar spul. Er kan nog wel wat meer groenvoer bij eerlijk gezegd, voor de rest zou ik het wel een klein maandje kunnen uitzingen. Heb vooral spul wat ik anders ook eet, alleen dan in houdbare vorm. Dus dat gaat hoe dan ook opgegegen worden voor de houdbaarheidsdatum.

Ik zou het wel interessant vinden om dat echt te moeten doen. Ik denk dat rijst, bonen en wc-papier leuk en aardig zijn, maar ik heb ook wel wat extra koffie, thee, suiker, koekjes, pastasaus, drank, dat soort dingen. Ik denk dat de meeste mensen snel gek worden als ze elke dag rijst en bonen en/of blikgroenten en -vlees moeten eten.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 19:29:36 #16
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191869598
Ik las: even langs Marokko en groots inslaan :o
pi_191869746
Ja ik hamster ook per keer wat. Het kan nooit kwaad om het een en ander op voorraad te hebben mocht het nodig zijn.
  Spellchecker vrijdag 6 maart 2020 @ 19:39:08 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191869761
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 19:38 schreef quirina het volgende:
Ja ik hamster ook per keer wat. Het kan nooit kwaad om het een en ander op voorraad te hebben mocht het nodig zijn.
Vooral wc-papier :Y
pi_191869825
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 19:39 schreef maily het volgende:

[..]

Vooral wc-papier :Y
Kakken moet je toch.
  Spellchecker vrijdag 6 maart 2020 @ 19:47:25 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191869895
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 19:43 schreef quirina het volgende:

[..]

Kakken moet je toch.
Koning, Quirina, Admiraal; kakken moeten ze allemaal.
pi_191873564
Waarom zou je moeten hamsteren.
Alsof ze je zonder boodschappen laten zitten.
Als het echt zo erg wordt dan komt picknick wel langs hoor
pi_191873623
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 19:39 schreef maily het volgende:

[..]

Vooral wc-papier :Y
Gewoon de nee-nee sticker van de brievenbus krabben.
pi_191884719
Ben benieuwd of de grote massa straks gaat hamsteren als ze erachter komen dat het toch wel iets serieuzer is dan op sbs6 te zien was
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 7 maart 2020 @ 18:24:50 #24
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191884893
Ik zie nu hier (Engeland) voor het eerst dat bij mij in de buurt ook pasta en toiletpapier grotendeels zijn uitverkocht. Maar dat is eigenlijk het enige.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191887850
Gezien hoe snel het gaat, ga ik morgen toch maar weer een extra voorraadje halen. Voor nu heb ik zo'n 2 weken voedsel in huis (3 als ik wat zuiniger ben). Tegen die tijd zitten we al ruim in het huidige Italië scenario.
Proactief handelen in plaats van reageren!
pi_191889150
Een grote voorraad hamsteren lijkt me niet nodig in Nederland. Een voorraad in huis is vooral handig voor als je in quarantaine moet. Je hoeft dan voor je voedsel geen beroep te doen op derden.

Als er veel mensen in quarantaine moeten, zullen de boodschappen bezorgdiensten overbelast raken. Vanwege uitvallend personeel en groeiende vraag. De supermarkten zullen naar verwachting nog wel regelmatig bevoorraad worden. Alleen er moet iemand zijn die die boodschappen gaat halen en bij je thuis bezorgd wanneer je zelf de deur niet uit mag. En met een serieus vermoeden dat je zelf besmet bent, staan mensen niet te springen om boodschappen te bezorgen.

Daar komt nog bij dat in veel gevallen de mense die zelf niet in quarantaine moeten, het extra druk krijgen op hun werk. Zeker wanneer die mensen in de zorg of bij een supermarkt of aanverwante bedrijven werkzaam zijn. Het werk moet door en dat legt druk op de gezonde medewerkers.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 22:25:52 #27
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_191891749
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 23:00 schreef woxxel het volgende:
Waarom zou je moeten hamsteren.
Alsof ze je zonder boodschappen laten zitten.
Als het echt zo erg wordt dan komt picknick wel langs hoor
Als die ineens 2x zo veel bezorgingen moeten doen dan mogen ze nu alvast heel snel busjes kopen en bezorgers aannemen. En hun eigen voorraden ophogen (magazijnruimte huren en orderpickers aannemen)
Denk dat de prijs voor bezorgen dan ook wel een paar keer over de kop gaat.
Wie dit leest is gek
  zaterdag 7 maart 2020 @ 22:35:32 #28
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191892001
Picnic heeft nu al een waarschuwing in de app staan vanwege drukte.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 7 maart 2020 @ 22:53:24 #29
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191892490
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 18:24 schreef SeLang het volgende:
Ik zie nu hier (Engeland) voor het eerst dat bij mij in de buurt ook pasta en toiletpapier grotendeels zijn uitverkocht. Maar dat is eigenlijk het enige.
Zelf naar de super geweest!? Ben je levensmoe ofzo??

Benieuwd wanneer we het eerste "Nederlanders vechten om laatste blok kaas" filmpje krijgen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_191892626
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 23:00 schreef woxxel het volgende:
Waarom zou je moeten hamsteren.
Alsof ze je zonder boodschappen laten zitten.
Als het echt zo erg wordt dan komt picknick wel langs hoor
Wat als straks de helft van het supermarktpersoneel ziek is en thuis in quarantaine zit? Dan is de winkel niet elke dag van 07:00 tot 22:00 open lijkt me. En als je dan zelf moet werken, hoe ga je dan je boodschappen doen?

Of erger, als je zelf niet meer kan werken en ziek thuis zit. En de bezorgdiensten of orderpickers hebben ook teveel zieken om in een normaal tijdsbestek hun bezorgingen te doen. Dat ze zeggen "ja leuk dat je zondagavond besteld, maar vrijdagochtend komen we pas langs".

Of nog erger, dat je stad in lockdown gaat en de supermarkt niet of beperkt bevoorraad gaat worden. En de overheid voedselpakketten gaat verspreiden. Wel fijn dat ze dat doen, maar ik hoef dan niet te wachten.
pi_191898988
De enige reden om te gaan hamsteren die ik kan bedenken is omdat straks bepaalde producten mogelijk tijdelijk uitverkocht zijn omdat mensen gaan hamsteren.
pi_191901995
Net in de supermarkt geweest, totaal nog geen enkel spoor van mensen die hamsteren moet ik zeggen.... zelf ook niks extra gekocht.

Wel toch even 2 potjes vitamine C 1500 mg gehaald bij de Etos onder het motto, beter mee verlegen dan om verlegen. Wie weet gaat het met de vitamine C potjes straks hetzelfde als met de mondkapjes.

Dan heb ik liever iets in huis dat ik later niet nodig had dan andersom.
pi_191902478
Net bij de Appie stonden de voordeelverpakkingen toiletpapier huizenhoog opgestapeld en in de bonus. Never let a good crisis go to waste... Ik verwacht voorlopig nog geen Australische taferelen dus.

Ik hoop toch dat Nederlanders wat nuchterder zijn en hooguit een normale voorraad in gaan slaan, en daarbij rekening houden met het feit dat er ook nog andere mensen zijn die misschien ook wat willen inslaan. Vrees wel dat de stemming heel snel kan omslaan mocht er ineens een heel snelle lokale toename van het aantal besmettingen zijn.
pi_191902700
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:41 schreef smeerpijp. het volgende:
Net in de supermarkt geweest, totaal nog geen enkel spoor van mensen die hamsteren moet ik zeggen.... zelf ook niks extra gekocht.

Wel toch even 2 potjes vitamine C 1500 mg gehaald bij de Etos onder het motto, beter mee verlegen dan om verlegen. Wie weet gaat het met de vitamine C potjes straks hetzelfde als met de mondkapjes.

Dan heb ik liever iets in huis dat ik later niet nodig had dan andersom.
1500mg is wel erg hoog toch? Dacht dat het maximum ergens op 2000 per dag ligt.
pi_191902735
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:14 schreef Gehrman het volgende:

[..]

1500mg is wel erg hoog toch? Dacht dat het maximum ergens op 2000 per dag ligt.
Ik heb ze ook puur voor nood gekocht want, SCHIJNBAAR helpt het goed voor het herstel. Een voor mij en eentje voor m'n vriendin. In China rijden er momenteel vrachtwagens vol vitamine C poeder als je de (buitenlandse) berichtgeving mag geloven.

Desnoods draai je de capsules open en doe je de helft in een glas drinken. Die potjes kosten 5 euro per stuk dus je kan er geen buil aan vallen zeg maar.
  zondag 8 maart 2020 @ 16:15:05 #36
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191903707
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:41 schreef smeerpijp. het volgende:
zelf ook niks extra gekocht.

Wel toch even 2 potjes vitamine C 1500 mg gehaald
|:)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191903933
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:02 schreef Vasilevski het volgende:

... en hooguit een normale voorraad in gaan slaan, en daarbij rekening houden met het feit dat er ook nog andere mensen zijn die misschien ook wat willen inslaan.
Weet zeker van niet, leven in een 'íkke, ikke en de rest kan stikken' wereld de laatste paar jaar..... :r :r
pi_191904328
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:44 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
De enige reden om te gaan hamsteren die ik kan bedenken is omdat straks bepaalde producten mogelijk tijdelijk uitverkocht zijn omdat mensen gaan hamsteren.
Gezien taferelen in andere landen waar paniek is uitgebroken, vrees ik dat we niet aan een hamster-plaag ontkomen. Hoe lang die plaag aanhoudt, zal vooral afhangen van de logistieke maatregelen die getroffen (kunnen) worden. Is vandaag de supermarkt leeg gehamsterd en is morgen het meeste alweer redelijk bijgevuld met nieuwe voorraad, dan zullen de hamsteraars het waarschijnlijk snel opgeven. Loopt de logistiek echter vertraging op, bijvoorbeeld omdat een redelijk deel van de medewerkers uit de keten ziek zijn of in preventieve thuis quarantaine zitten, dan zullen mensen langer blijven hamsteren.

Mensen krijgen bij schappen die niet de volgende dag weer aangevuld worden immers het gevoel dat er echte schaarste is (ondanks dat de meeste voedselproductie gewoon door zal gaan), en dat idee van schaarste is voor de consument reden om het hamsteren te rechtvaardigen.

Neemt niet weg dat er in geval van een ongecontroleerde pandemie serieuze logistieke problemen kunnen ontstaan, waardoor het wel degelijk in sommige regio's voor kan komen dat schaarste ontstaat. Wanneer 20-30% van de medewerkers uit distributiecentra en van de chauffeurs thuis zit, gaat het wel een uitdaging worden voor een supermarktketen om de gebruikelijke dagelijkse leveringen van zowel dagverse als houdbare producten op peil te houden.

Bij zo'n scenario zijn we in Nederland voorlopig nog niet, maar het is wel een goede reden om te zorgen dat je voorraad in huis goed op peil is. Het is vervelend om een lege supermarkt te treffen terwijl je niet meer dan 3 oude boterhammen, een halve paprika en een zakje pasta in huis hebt.

Overigens ga ik er wel vanuit dat supermarktketens zich zullen focussen om het logistieke proces rond de dagverse producten zo min mogelijk te verstoren. Zolang dat lukt, betekent het dat supermarkten dagelijks voorzien worden van brood, verse groenten en fruit, vlees/vis/vleeswaren en kort houdbare zuivelproducten. De gewone Hollandse pot kan dan probleemloos op tafel gezet worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ivo1985 op 08-03-2020 16:57:17 ]
pi_191904701
Wij doen eens in de week boodschappen. Alles wat voor lamgere tijd houdbaar is of de diepvries in kan, hebben we dubbel ingeslagen. En zo lang er onrust is in NL op dez e manier, zal ik dat de komende weken blijven doen. Doordeweeks zijn we allebei veel aan het werk. Dus als er dan een supermarktrun out of the blue ontstaat, mede gevoed door (social) media, dan ben ik in ieder geval voorbereid.

Of als het halve supermarktpersoneel + de logistiek er omheen al dan niet ziek verplicht thuis komt te zitten.


En natuurlijk ook mochten we zelf gevloerd worden. Of als er een lockdown komt (woon zelf in Brabant).
  zondag 8 maart 2020 @ 22:17:13 #40
-1 #ANONIEM
I has may a drain bamage...
pi_191911781
Ik zit nog in een virusvrij gebied (Kop van N-Holland) en hier is alles nog volop te koop.
Dus ik zou zeggen: Brabanders, kom hier naartoe! ^O^

Mochten er een flink aantal besmettingen in de buurt van Alkmaar of Hoorn komen, dan zal ik wel wat extra potten groenten en appelmoes halen :)
Over wc-papier hoef ik me vooralsnog geen zorgen te maken, want de brievenbus ligt nog bijna dagelijks vol met reclamefolders.
I hope I didn't brain my damage
  zondag 8 maart 2020 @ 22:37:54 #41
-1 #ANONIEM
I has may a drain bamage...
pi_191912261
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:49 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Gezien taferelen in andere landen waar paniek is uitgebroken, vrees ik dat we niet aan een hamster-plaag ontkomen. Hoe lang die plaag aanhoudt, zal vooral afhangen van de logistieke maatregelen die getroffen (kunnen) worden. Is vandaag de supermarkt leeg gehamsterd en is morgen het meeste alweer redelijk bijgevuld met nieuwe voorraad, dan zullen de hamsteraars het waarschijnlijk snel opgeven. Loopt de logistiek echter vertraging op, bijvoorbeeld omdat een redelijk deel van de medewerkers uit de keten ziek zijn of in preventieve thuis quarantaine zitten, dan zullen mensen langer blijven hamsteren.

Mensen krijgen bij schappen die niet de volgende dag weer aangevuld worden immers het gevoel dat er echte schaarste is (ondanks dat de meeste voedselproductie gewoon door zal gaan), en dat idee van schaarste is voor de consument reden om het hamsteren te rechtvaardigen.

Neemt niet weg dat er in geval van een ongecontroleerde pandemie serieuze logistieke problemen kunnen ontstaan, waardoor het wel degelijk in sommige regio's voor kan komen dat schaarste ontstaat. Wanneer 20-30% van de medewerkers uit distributiecentra en van de chauffeurs thuis zit, gaat het wel een uitdaging worden voor een supermarktketen om de gebruikelijke dagelijkse leveringen van zowel dagverse als houdbare producten op peil te houden.

Bij zo'n scenario zijn we in Nederland voorlopig nog niet, maar het is wel een goede reden om te zorgen dat je voorraad in huis goed op peil is. Het is vervelend om een lege supermarkt te treffen terwijl je niet meer dan 3 oude boterhammen, een halve paprika en een zakje pasta in huis hebt.

Overigens ga ik er wel vanuit dat supermarktketens zich zullen focussen om het logistieke proces rond de dagverse producten zo min mogelijk te verstoren. Zolang dat lukt, betekent het dat supermarkten dagelijks voorzien worden van brood, verse groenten en fruit, vlees/vis/vleeswaren en kort houdbare zuivelproducten. De gewone Hollandse pot kan dan probleemloos op tafel gezet worden.
Mooi geschreven. Zo sta ik er ook in :)
I hope I didn't brain my damage
  Redactie Frontpage zondag 8 maart 2020 @ 22:44:29 #42
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191912410
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 22:17 schreef DrainBamage het volgende:
Brabanders, kom hier naartoe
Ja en dat mag dus niet meer van het RIVM.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_191912711
Uit het noorden van Italië komt nog geen nieuws over verhongerde mensen en rellen bij supermarkten, dus zo'n vaart zal het ook weer niet lopen.
  zondag 8 maart 2020 @ 22:59:55 #44
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191912834
Ik was zonet bij de Lidl, ze hebben nu een enorme hoeveelheid 4.5kg zakken rijst uitgestald. Zou dat ter voorbereiding zijn van de verwachtte hamster rush de komende weken?
  Spellchecker zondag 8 maart 2020 @ 23:10:15 #45
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191913082
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 22:59 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik was zonet bij de Lidl, ze hebben nu een enorme hoeveelheid 4.5kg zakken rijst uitgestald. Zou dat ter voorbereiding zijn van de verwachtte hamster rush de komende weken?
Die lezen mee hier ... of zijn het de Aziatische weken?
pi_191915904
Paracetamol word ook al massaal ingekocht lijkt wel. De ah en kruidvat hadden al niet meer.
  maandag 9 maart 2020 @ 06:12:15 #47
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_191915968
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 05:44 schreef quirina het volgende:
Paracetamol word ook al massaal ingekocht lijkt wel. De ah en kruidvat hadden al niet meer.
Dat wordt niet meer geëxporteerd door India.

https://www.theguardian.c(...)acetamol-antibiotics

Had je nu maar een voorraadje gehad hè?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_191916066
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2020 06:12 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Dat wordt niet meer geëxporteerd door India.

https://www.theguardian.c(...)acetamol-antibiotics

Had je nu maar een voorraadje gehad hè?
Ik heb al genoeg. En hotcoldrex. Kan nog wel even vooruit.
pi_191916090
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 05:44 schreef quirina het volgende:
Paracetamol word ook al massaal ingekocht lijkt wel. De ah en kruidvat hadden al niet meer.
Hangt echt van de winkel af, de Lidl waar ik was had nog steeds genoeg, en dat voor ¤0,50 per doosje zonder coffeïne. Ik stond er naar te kijken omdat ik alvast mijn voorraad anti-hooikoorts pillen wilde aanvullen.

Hamsteren vanwege Corona doe ik niet aan, geen ruimte meer :+
(zo had ik al jaren diverse flesjes handgel in huis, ik denk dat ik er al 8 kan vinden met wat zoeken)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_191916359
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 05:44 schreef quirina het volgende:
Paracetamol word ook al massaal ingekocht lijkt wel. De ah en kruidvat hadden al niet meer.
Dat vind ik wel echt een beetje dom, want het laatste wat je moet nemen als je covid krijgt is paracetamol (of enig ander medicijn dat koorts onderdrukt). Dan maak je het nog moeilijker voor je immuunsysteem om het virus te bestrijden...
pi_191918364
Lees wel veel over mensen die geen boodschappen meer gaan doen en in plaats daarvan laten thuisbezorgen. Helemaal snappen doe ik dat niet omdat de point van niet meer in supermarkten komen is het vermijden van contact met mensen. Bezorgers zijn toch ook mensen? En die komen bij uitstek bij veel mensen over de vloer, juist dus ook mensen in quarantaine, dus die 100% zeker Corona hebben?
En thuisbezorgers van AH die nu iets melden over niet meer in de keuken bezorgen maar tot aan de voordeur klinkt wel leuk maar je moet toch nog steeds betalen of in ieder geval de afleverbon tekenen?
  maandag 9 maart 2020 @ 10:40:48 #52
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_191918400
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:37 schreef LC01 het volgende:
Lees wel veel over mensen die geen boodschappen meer gaan doen en in plaats daarvan laten thuisbezorgen. Helemaal snappen doe ik dat niet omdat de point van niet meer in supermarkten komen is het vermijden van contact met mensen. Bezorgers zijn toch ook mensen? En die komen bij uitstek bij veel mensen over de vloer, juist dus ook mensen in quarantaine, dus die 100% zeker Corona hebben?
En thuisbezorgers van AH die nu iets melden over niet meer in de keuken bezorgen maar tot aan de voordeur klinkt wel leuk maar je moet toch nog steeds betalen of in ieder geval de afleverbon tekenen?
Bij picnic hoef je niks te tekenen en hoef je in principe ook geen contact met de bezorgers te hebben. Je kan ze vragen het op je stoep te zetten zodat je het kunt pakken zodra ze ver genoeg weg zijn.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 9 maart 2020 @ 12:12:18 #53
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191919898
Ik had zaterdag de eerste bezorger van een pakketje (geen boodschappen) hier thuis die het voor de deur zette, snel weg liep en zwaaide met zijn mondkapje op
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 9 maart 2020 @ 13:25:35 #54
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_191920997
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:40 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Bij picnic hoef je niks te tekenen en hoef je in principe ook geen contact met de bezorgers te hebben. Je kan ze vragen het op je stoep te zetten zodat je het kunt pakken zodra ze ver genoeg weg zijn.
In je antivirus outfit waarbij je je spullen overbrengt in je eigen kistje in de ontsmettingskluis desinfecteert en het voordat je het opslaat bestraalt in de zuurstofarme overdrukkast plaatst.
Koken (minimaal 12 minuten, gebruik en bereiding doe je natuurlijk niet waar je verblijft.

Het gebeuren begint groteske vormen aan te nemen en dan bedenken dat wanneer je gevoelig bent voor het virus, het op enig moment toch wel krijgt.
Tenzij je je helemaal isoleert van anderen, te hopen dat je geen gezin hebt en je dus eenzaam achter het glas kunt laten bewonderen door het volk dat je huis voorbijtrekt.
Maatregelen zijn alleen zinvol voor mensen die kwetsbaar zijn qua weerstand in/van luchtwegen.

De rest kan alles achterwege laten en het uitzieken, dan wel met zo min mogelijk contact richting anderen ter voorkoming van verspreiding. De bezorger zet het dus neer zodat HIJ/ZIJ het virus niet van de klant kan oplopen om het elders door te geven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Spellchecker maandag 9 maart 2020 @ 13:42:02 #55
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191921277
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:40 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Bij picnic hoef je niks te tekenen en hoef je in principe ook geen contact met de bezorgers te hebben. Je kan ze vragen het op je stoep te zetten zodat je het kunt pakken zodra ze ver genoeg weg zijn.
En dan maar hopen dat de buurman niet sneller is dan jij ...
pi_191925357
Welke vitaminepillen raden jullie aan te kopen in geval van een lockdown?
  maandag 9 maart 2020 @ 18:00:35 #57
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191925427
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 17:57 schreef GS-Raw het volgende:
Welke vitaminepillen raden jullie aan te kopen in geval van een lockdown?
In geval van een lockdown moet je natuurlijk binnenblijven :P

Ik zou de normale multivitaminen van bijvoorbeeld Davitamon kopen, overigens.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191925515
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:53 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Zelf naar de super geweest!? Ben je levensmoe ofzo??

Benieuwd wanneer we het eerste "Nederlanders vechten om laatste blok kaas" filmpje krijgen.
Daar is geen Corona voor nodig hoor.
pi_191925817
Overal zijn de paracetamol doosjes uitverkocht... Waarom is daar ineens een run op terwijl dat geen fuck helpt tegen corona
  Spellchecker maandag 9 maart 2020 @ 18:30:17 #60
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191925866
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 18:26 schreef smeerpijp. het volgende:
Overal zijn de paracetamol doosjes uitverkocht... Waarom is daar ineens een run op terwijl dat geen fuck helpt tegen corona
Het helpt wel als je je beroerd voelt, hoofdpijn hebt.
  maandag 9 maart 2020 @ 18:30:48 #61
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_191925875
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 18:26 schreef smeerpijp. het volgende:
Overal zijn de paracetamol doosjes uitverkocht... Waarom is daar ineens een run op terwijl dat geen fuck helpt tegen corona
hier (centrum Rotterdam) lag nog zat bij apotheek, kruidvat en ah vandaag :?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 9 maart 2020 @ 18:38:05 #62
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191925987
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 18:26 schreef smeerpijp. het volgende:
Overal zijn de paracetamol doosjes uitverkocht... Waarom is daar ineens een run op terwijl dat geen fuck helpt tegen corona
Omdat symptoombestrijding, koorts.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_191926006
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 18:30 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

hier (centrum Rotterdam) lag nog zat bij apotheek, kruidvat en ah vandaag :?
Hier zowel op bij lidl en kruitvat (oke oke, overal is wat overdreven)
pi_191931870
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 18:26 schreef smeerpijp. het volgende:
Overal zijn de paracetamol doosjes uitverkocht... Waarom is daar ineens een run op terwijl dat geen fuck helpt tegen corona
Omdat India(grootste medicijnenfabrikant ter wereld) de export van medicijnen en hulpstoffen voor medicijnen heeft verboden.
pi_191932097
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:37 schreef LC01 het volgende:
Lees wel veel over mensen die geen boodschappen meer gaan doen en in plaats daarvan laten thuisbezorgen. Helemaal snappen doe ik dat niet omdat de point van niet meer in supermarkten komen is het vermijden van contact met mensen. Bezorgers zijn toch ook mensen? En die komen bij uitstek bij veel mensen over de vloer, juist dus ook mensen in quarantaine, dus die 100% zeker Corona hebben?
En thuisbezorgers van AH die nu iets melden over niet meer in de keuken bezorgen maar tot aan de voordeur klinkt wel leuk maar je moet toch nog steeds betalen of in ieder geval de afleverbon tekenen?
Het grootste verschil is dat je maar met 1 persoon in contact komt ipv een hele supermarkt vol.
Bon hoef je niet te tekenen, dat kan bij AH zelfs niet. De regel is dat ze het afleveren in kratten en dat je niet de gelegenheid hebt om alles te controleren. Klopt er iets niet dan geef je dat online aan en word het bedrag verrekend met je volgende bestelling. Betalen gaat contactloos.
Als je echt moeite hebt om die ene betaling te verrichten terwijl de bezorger dat apparaatje vasthoud dan kan je vragen of hij het op de tafel legt.

Een beetje raar, maar je zal vast niet de enige zijn met zo'n verzoek. Bezorgdiensten draaien nu waarschijnlijk overuren vanwege de angst op corona.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_191934556
Ik denk dat ik als deze crisis over is maar een doosje mondkapjes aan ga schaffen. En een paar goede veiligheidsbrillen. En werkhandschoenen voor diverse soorten werkzaamheden (nitrile voor gewoon vuil werk als lijm en verf, extra sterk nitrile voor lekkende chemicaliën (zoals zoutzuur om de douchewand eens écht te ontkalken), werkhandschoenen voor 'gevaarlijk' werk met scherpe delen, en veterinaire/lange voor het aquarium)

Dat zijn al dingen die langer op mijn lijst staan, maar ik wil geen hamsteraar lijken. En ik verwacht dat het nu wat duurder is.

Ik liep alles even na, en verspreid over het huis en de auto heb ik al 8 flesjes handalcohol gevonden. Waarvan al 3 in de auto, die lagen er al jaren in :@
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 08:04:38 #67
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191934740
handalcohol heb ik niet in huis.
Maar ik neem aan dat als het nodig wordt dat gin, jenever, rum, whiskey, bagaceira, medronho en grappa ook prima werkt.
En dat is ruim voldoende aanwezig.
Tot nooit .......
pi_191936187
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 08:04 schreef Speekselklier het volgende:
handalcohol heb ik niet in huis.
Maar ik neem aan dat als het nodig wordt dat gin, jenever, rum, whiskey, bagaceira, medronho en grappa ook prima werkt.
En dat is ruim voldoende aanwezig.
Drank heeft een veel te laag alcoholpercentage voor ontsmetting. Tenzij je drank van 70% hebt...
pi_191936214
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 18:38 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Omdat symptoombestrijding, koorts.
Wat je juist niet moet doen bij een heftig virus, omdat dat het lastiger maakt voor je immuunsysteem om het virus onschadelijk te maken...
pi_191937919
Zag hier vandaag bordjes bij de pijnstillers dat je er maximaal 3 doosjes van per persoon mee mocht nemen..
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 12:40:43 #71
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191938667
Zo, net nog een lading AH binnen laten komen. Nu ben ik wel klaar met voorraadje aanleggen. Alleen nog wat zilvervliesrijst bijkopen (was ik vergeten -O-).
pi_191944117
Ik ga in ieder geval wel een voorraad aanleggen. Gewoon voor het geval dat :)
pi_191944145
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 09:53 schreef dodoria het volgende:

[..]

Drank heeft een veel te laag alcoholpercentage voor ontsmetting. Tenzij je drank van 70% hebt...
Stroh 80 _O_
pi_191944312
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 12:40 schreef Kyran het volgende:
Zo, net nog een lading AH binnen laten komen. Nu ben ik wel klaar met voorraadje aanleggen. Alleen nog wat zilvervliesrijst bijkopen (was ik vergeten -O-).
Hoeveel heb jij inmiddels wel niet?

Wij ongeveer om een kleine 2 weken gezond en gevarieerd door te komen (meeste diepvries dingen)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 22:21:29 #75
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191949972
Valt mee hoor.

Normaal gesproken laten wij iedere weekend boodschappen binnenkomen voor bedrag X. Nu heb ik twee weken achter elkaar voor ongeveer twee keer dat bedrag besteld. Ruim twee of kleine drie weken aan extra voorraad denk ik.

Vooral handig als in zelf in quarantaine zou moeten. Lockdown zie ik in Nederland niet zo snel gebeuren. Zelfs in Italië waar alles naar de kloten lijkt te gaan doen mensen nog gewoon boodschappen en is volgens mij nog van alles verkrijgbaar, dus zo'n vaart zal het niet lopen.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:47:00 #76
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191950471
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:21 schreef Kyran het volgende:
Valt mee hoor.

Normaal gesproken laten wij iedere weekend boodschappen binnenkomen voor bedrag X. Nu heb ik twee weken achter elkaar voor ongeveer twee keer dat bedrag besteld. Ruim twee of kleine drie weken aan extra voorraad denk ik.

Vooral handig als in zelf in quarantaine zou moeten. Lockdown zie ik in Nederland niet zo snel gebeuren. Zelfs in Italië waar alles naar de kloten lijkt te gaan doen mensen nog gewoon boodschappen en is volgens mij nog van alles verkrijgbaar, dus zo'n vaart zal het niet lopen.
Serieus?

Ik ben gelukkig wel redelijk gewend om met weinig voedsel uit de voeten te kunnen. Gisteren waren de schappen in de supermarkt hier in elk geval nog overvol.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:49:39 #77
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191950515
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:21 schreef Kyran het volgende:
Valt mee hoor.

Normaal gesproken laten wij iedere weekend boodschappen binnenkomen voor bedrag X. Nu heb ik twee weken achter elkaar voor ongeveer twee keer dat bedrag besteld. Ruim twee of kleine drie weken aan extra voorraad denk ik.

Vooral handig als in zelf in quarantaine zou moeten. Lockdown zie ik in Nederland niet zo snel gebeuren. Zelfs in Italië waar alles naar de kloten lijkt te gaan doen mensen nog gewoon boodschappen en is volgens mij nog van alles verkrijgbaar, dus zo'n vaart zal het niet lopen.
Lockdown is een groot woord, maar ik verwacht eerlijk gezegd wel binnenkort het advies om voorlopig niet naar bijeenkomsten of afspraken te gaan als het niet echt nodig is.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:53:29 #78
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191950576
Heb extra wolkentoetjes gehaald zodat ik twee weken vooruit kan :@
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 22:59:01 #79
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191950686
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heb extra wolkentoetjes gehaald zodat ik twee weken vooruit kan :@
Boooh, goed idee!
  dinsdag 10 maart 2020 @ 23:00:24 #80
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191950718
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

Boooh, goed idee!
In de bonus bij AH
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191953692
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heb extra wolkentoetjes gehaald zodat ik twee weken vooruit kan :@
Milieuvervuiler, met al dat harde plastic.
pi_191954961
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 23:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het grootste verschil is dat je maar met 1 persoon in contact komt ipv een hele supermarkt vol.
Bon hoef je niet te tekenen, dat kan bij AH zelfs niet. De regel is dat ze het afleveren in kratten en dat je niet de gelegenheid hebt om alles te controleren. Klopt er iets niet dan geef je dat online aan en word het bedrag verrekend met je volgende bestelling. Betalen gaat contactloos.
Als je echt moeite hebt om die ene betaling te verrichten terwijl de bezorger dat apparaatje vasthoud dan kan je vragen of hij het op de tafel legt.

Een beetje raar, maar je zal vast niet de enige zijn met zo'n verzoek. Bezorgdiensten draaien nu waarschijnlijk overuren vanwege de angst op corona.
Mja, zo'n plastic staafje op een apparaatje die door duizenden mensen vastgehouden is, misschien tijdens het krabbelen in hun handen geniest hebben 'want niet in de buurt van mensen, dus who cares voor ellebogen' en nooit schoongemaakt wordt....
Zag dat bij Pick en Go je boodschappen weliswaar in de auto gezet worden maar dat je volgens mij ook nog steeds pas bij afhalen moet pinnen, dus ook weer een medewerker die half in je autoraampje hijgt en je een besmet betaalapparaat voor je neus houdt.
Ongetwijfeld zijn er mensen die dit overdreven vinden maar als je écht in quarantine wilt of je volledig wilt onthouden van mogelijke besmetting dan zijn dit wel puntjes lijkt mij.
pi_191955044
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 09:39 schreef LC01 het volgende:

[..]

Mja, zo'n plastic staafje op een apparaatje die door duizenden mensen vastgehouden is, misschien tijdens het krabbelen in hun handen geniest hebben 'want niet in de buurt van mensen, dus who cares voor ellebogen' en nooit schoongemaakt wordt....
Zag dat bij Pick en Go je boodschappen weliswaar in de auto gezet worden maar dat je volgens mij ook nog steeds pas bij afhalen moet pinnen, dus ook weer een medewerker die half in je autoraampje hijgt en je een besmet betaalapparaat voor je neus houdt.
Ongetwijfeld zijn er mensen die dit overdreven vinden maar als je écht in quarantine wilt of je volledig wilt onthouden van mogelijke besmetting dan zijn dit wel puntjes lijkt mij.
En dan heb je het nog niet eens over de boodschappen zelf, die zijn eerst inde winkel door al het winkelend publiek ondergeniesd/gehoest/bevoelt en daarna door zo’n boodschappenpicker met z’n vieze handen aangeraakt.
De boodschappen zelf moet je dan eigenlijk ook maar even ontsmetten voor gebruik.
  woensdag 11 maart 2020 @ 10:18:43 #85
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191955403
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 09:39 schreef LC01 het volgende:
Ongetwijfeld zijn er mensen die dit overdreven vinden maar als je écht in quarantine wilt of je volledig wilt onthouden van mogelijke besmetting dan zijn dit wel puntjes lijkt mij.
Ja ik vind dat overdreven.
We moeten wat hygiëne regels volgen maar laten we nou niet doen als iedereen melaats is.

We zijn nou eenmaal een samenleving. Mensen komen bij elkaar en dit soort contacten kan je nooit 100% uitsluiten.


Als je dat wil moet je voor twee jaar boodschappen in slaan en jezelf thuis opsluiten. Dan koop je alles in overdozen en dat pak je buiten uit.
Tot nooit .......
  woensdag 11 maart 2020 @ 11:57:21 #86
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191956872
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 07:45 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Milieuvervuiler, met al dat harde plastic.
Ik hergebruik het plastic om water in te bewaren.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191956933
Ik heb wat blikvoer gehaald, havermout, bloem, we hebben een grote vriezer die kunnen we makkelijk vullen met vlees en groenten dus dat moet wel goed komen :)
pi_191958279
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:21 schreef Kyran het volgende:
Valt mee hoor.

Normaal gesproken laten wij iedere weekend boodschappen binnenkomen voor bedrag X. Nu heb ik twee weken achter elkaar voor ongeveer twee keer dat bedrag besteld. Ruim twee of kleine drie weken aan extra voorraad denk ik.

Vooral handig als in zelf in quarantaine zou moeten. Lockdown zie ik in Nederland niet zo snel gebeuren. Zelfs in Italië waar alles naar de kloten lijkt te gaan doen mensen nog gewoon boodschappen en is volgens mij nog van alles verkrijgbaar, dus zo'n vaart zal het niet lopen.
Klopt.. Kennis van me zit in een echt rood-rood gebied, maar ze vertelde dat ze nog gewoon bij de supermarkt alles kan krijgen. Zelfs daar hamsteren velen nog niet. :9 Het is vooral makkelijk voor als je zelf ziek wordt je niet meer op pad hoeft voor boodschappen.
pi_191958300
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:36 schreef Questular het volgende:
Ik ga in ieder geval wel een voorraad aanleggen. Gewoon voor het geval dat :)
Watje ... ;)
Love is in the air!
pi_191958311
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:17 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Klopt.. Kennis van me zit in een echt rood-rood gebied, maar ze vertelde dat ze nog gewoon bij de supermarkt alles kan krijgen. Zelfs daar hamsteren velen nog niet. :9 Het is vooral makkelijk voor als je zelf ziek wordt je niet meer op pad hoeft voor boodschappen.
Love is in the air!
pi_191958772
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:18 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ja ik vind dat overdreven.
We moeten wat hygiëne regels volgen maar laten we nou niet doen als iedereen melaats is.

We zijn nou eenmaal een samenleving. Mensen komen bij elkaar en dit soort contacten kan je nooit 100% uitsluiten.

Als je dat wil moet je voor twee jaar boodschappen in slaan en jezelf thuis opsluiten. Dan koop je alles in overdozen en dat pak je buiten uit.

Ik doe nog steeds gewoon mijn boodschappen maar bedoel het dan ook meer als discussiepunt. Want er wordt al wel opgeroepen om bv bussen schoon te maken, in het hele OV willen mensen liever niet meer al te veel stangen etc vastpakken, er wordt gesproken over liftknoppen, deurklinken, noem maar op maar diezelfde personen laten wel de appie thuiskomen en pakken zo'n pin apparaat vast dat circa 2 minuten daarvoor door iemand is vastgehouden door een persoon die hoogstwaarschijnlijk besmet is, omdat juist de besmette mensen roepen dat ze boodschappen thuis laten bezorgen.
Beetje krom toch? Waar begint besmetting en waar stopt het? Niet naar de supermarkt willen om contact met mensen te voorkomen of met een wijde boog om mensen heen lopen in de winkelpaden maar wel je winkelwagentje vast blijven houden? En hoe zijn die producten in de schappen terecht gekomen, door vakkenvullers die elk kwartier hun handen wassen of niet niezen? De boodschappen in de kranten van de thuisbrzorgers?
Het spreekt elkaar toch allemaal tegen?
pi_191959471
quote:
Bang dat je corona krijgt van bezorger? Domino’s Pizza en AH gaan over tot actie
Domino’s Pizza Nederland gaat vandaag op de website een nieuwe bezorgoptie lanceren waarmee klanten hun bestellingen zonder fysiek contact kunnen aannemen van bezorgers. De fastfoodketen wil hiermee verspreiding van het coronavirus zo veel mogelijk beperken. In Brabant doen bezorgers van Albert Heijn min of meer hetzelfde. Klanten worden geïnformeerd dat bestellingen sinds afgelopen zaterdag bezorgd worden tot aan de deur.
https://www.ad.nl/koken-e(...)-tot-actie~a11633e5/
Appie _O_
Ideaal ook voor contactschuwe fokkers ;)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_191965687
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:17 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Klopt.. Kennis van me zit in een echt rood-rood gebied, maar ze vertelde dat ze nog gewoon bij de supermarkt alles kan krijgen. Zelfs daar hamsteren velen nog niet. :9 Het is vooral makkelijk voor als je zelf ziek wordt je niet meer op pad hoeft voor boodschappen.
Ik zag net wel beelden op tv van Italie. Van lange rijen omdat mensen maar mondjesmaat naar binnen mogen. Das ook wel onhandig.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 11 maart 2020 @ 19:51:28 #94
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191965870
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2020 19:44 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik zag net wel beelden op tv van Italie. Van lange rijen omdat mensen maar mondjesmaat naar binnen mogen. Das ook wel onhandig.
ja mag toch de hele dag niks. zo heb je in elk geval wat te doen...
Tot nooit .......
pi_191966075
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2020 19:44 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik zag net wel beelden op tv van Italie. Van lange rijen omdat mensen maar mondjesmaat naar binnen mogen. Das ook wel onhandig.
Schijnt dus heel erg per plaats te verschillen dan. De bekende hier geeft dus aan dat het echt 'zoals het normale leven is'. Of ja.. Ze geeft aan dat Italianen wel echt drama queens zijn, maar dat we het in Nederland wel onderschatten.
  woensdag 11 maart 2020 @ 20:39:07 #96
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191966756
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 20:03 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Schijnt dus heel erg per plaats te verschillen dan. De bekende hier geeft dus aan dat het echt 'zoals het normale leven is'. Of ja.. Ze geeft aan dat Italianen wel echt drama queens zijn, maar dat we het in Nederland wel onderschatten.
Ik zie de lange rijen ook steeds bij de lidle en Aldi..
Tot nooit .......
pi_191974683
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 20:03 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Schijnt dus heel erg per plaats te verschillen dan. De bekende hier geeft dus aan dat het echt 'zoals het normale leven is'. Of ja.. Ze geeft aan dat Italianen wel echt drama queens zijn, maar dat we het in Nederland wel onderschatten.
Vriend van mij woont in een dorp in de regio Emilia Romagna en bevestigde dit ook. Uren in de rij en minimaal een meter afstand van elkaar houden.

In dat soort toestanden heb ik dus echt geen zin en ga zo even de supermarkt in.
Instead of questioning authority, they question those that question authority.
  donderdag 12 maart 2020 @ 08:33:17 #98
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_191974791
Hoe doen jullie het met aardappelen? Die zijn niet echt lang te bewaren helaas. Alleen rijst en pasta eten?
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  donderdag 12 maart 2020 @ 08:36:31 #99
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191974816
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 08:33 schreef XDo het volgende:
Hoe doen jullie het met aardappelen? Die zijn niet echt lang te bewaren helaas. Alleen rijst en pasta eten?
Die zijn best ff houdbaar... Wij hebben zo'n voorraadmand en kopen om de twee weken 5 kilo ofzo.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 12 maart 2020 @ 08:38:18 #100
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191974829
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 08:33 schreef XDo het volgende:
Hoe doen jullie het met aardappelen? Die zijn niet echt lang te bewaren helaas. Alleen rijst en pasta eten?


of

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191974863
quote:
Mits op de juiste wijze opgeslagen, zijn aardappelen vanaf het moment van oogsten ongeveer een jaar houdbaar.
  donderdag 12 maart 2020 @ 08:41:15 #102
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191974872
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 08:40 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Mits op de juiste wijze opgeslagen, zijn aardappelen vanaf het moment van oogsten ongeveer een jaar houdbaar.
Het aardappeloogstseizoen is ongeveer 9 maanden geleden.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191975212
Ben benieuwd waar de N95 maskers nog te koop zijn, de goedkoopste en betrouwbaarste zijn online te koop vanaf 31 euro ;(
pi_191975429
Hebben jullie een excel sheet waar jullie to do / to buy lists op staan?
  donderdag 12 maart 2020 @ 09:31:18 #105
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191975531
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 09:24 schreef SwaPore het volgende:
Hebben jullie een excel sheet waar jullie to do / to buy lists op staan?
Nee, ik heb gewoon een beetje dit topic doorgelezen en wat afwegingen voor mezelf gemaakt. Ik ga dus geen bruine bonen hamsteren bijvoorbeeld omdat ik die ranzig vind.

De beste tip vond ik overigens dat je ook wat lekkers moet hebben (nootjes, chocolade, etc.) zodat je niet alleen maar aan het overleven bent.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191975653
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 09:07 schreef SwaPore het volgende:
Ben benieuwd waar de N95 maskers nog te koop zijn, de goedkoopste en betrouwbaarste zijn online te koop vanaf 31 euro ;(
Nergens en je hebt een hele voorraad nodig.
pi_191975742
quote:
19s.gif Op donderdag 12 maart 2020 09:31 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nee, ik heb gewoon een beetje dit topic doorgelezen en wat afwegingen voor mezelf gemaakt. Ik ga dus geen bruine bonen hamsteren bijvoorbeeld omdat ik die ranzig vind.

De beste tip vond ik overigens dat je ook wat lekkers moet hebben (nootjes, chocolade, etc.) zodat je niet alleen maar aan het overleven bent.
Dit :Y

Ik heb gewoon n lijstje gemaakt van handige houdbare dingen die grotendeels buiten de koelkast te bewaren zijn en waar ik maaltijden mee kan maken die enigzins nuttig zijn qua vitaminen/eiwitten ect :Y

Heb dus naast een assortiment aan blikken en zakken bonen/bonenschotel ook wraps, couscous, rijst,linzen, sausjes zodat ik daar vanalles mee kan maken. Broodmix om brood te maken, pannenkoekenmix en houdbare melk. Pasta, saus, vlees (chorizo, salami, spam, boterhamworst in blik en knakworstjes). Crackers, aardappelpuree, afbakbroodjes, wat lekkere dingen en dat was het wel.

Oh en luiers en wcpapier :7
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_191976027
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:17 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Klopt.. Kennis van me zit in een echt rood-rood gebied, maar ze vertelde dat ze nog gewoon bij de supermarkt alles kan krijgen. Zelfs daar hamsteren velen nog niet. :9 Het is vooral makkelijk voor als je zelf ziek wordt je niet meer op pad hoeft voor boodschappen.
Ik ben cassierre, in zuid-holland
Er word wel gehamsterd, maar subtiel gehamsterd, dit kunnen wij in de winkel zien aan, de omzet, de grote van de bestellingen/leveringen die er gedaan worden (vergelijkbaar met feestdagen)

Van de meeste producten is er genoeg, en word het ook normaal geleverd
Er zijn echter producten die extreem hard gaan, waar de supermarkten nu ook rekening mee houden en dus meer van besteld worden
Toiletpapier
Tisseus/zakdoekjes
Schoonmaakmiddelen , zeker degene die dettol of chloor bevatten
Handzeep en/of handgel

Bloem,meel (is bijna direct op bij binnenkomst)
Houdbare melk
Pannekoeken mix

Verder zie je subtiel hamsteren
Geen grote voorraden met potgroente en dergelijke
Maar daar waar de klant bij de normale boodschappen 1 stuk van iets koopt, neemt men nu 2 of 3 stuks van dat product

Waar je normaal veel kleine boodschappen hebt, heb je nu een stijging van grote volle karren

Dus word er gehamsterd... ja.. heel subtiel, maar zolang de winkels de voorraad nog optijd kunnen bevoorraden zal de consument er zelf nog weinig van merken
De winkel zelf merkt het wel in de bestellingen..
En voorlopig is er nog genoeg en komt alles gewoon nog netjes, misschien in mindere mate binnen


Denk bij "hamsteren" ook aan uw huusdier
Als het corona virus u treft en u in quarantaine moet, kunt u ook niet ff snel iets voor uw huisdier halen!!!!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 12 maart 2020 @ 14:42:33 #109
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191980943
Ik ga straks ff een collectiefoto maken :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 12 maart 2020 @ 15:28:58 #110
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191982236
Deel 1 :P Straks weer ff terug en een lading blikgroenten enzo en vlees in blik en wat andere houdbare spulletjes halen :P

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 12 maart 2020 @ 18:29:15 #111
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191986952
Net allemaal potjes groenten en fruit gehaald :) Ook ff wat vis in blik gekocht, pindakaas, jam, thee, koffie en knakworsten :D Laat corona maar komen :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191988443
Ik herinnerde mij dat mijn vader stofmasker voor zijn werk had.

Net gecheckt en we hebben een goudmijn aan fffps2 maskers :).

Zal niet nodig zijn maar toch fijn om te weten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 12 maart 2020 @ 19:39:45 #113
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191988634
Straks ff naar de makro. To be sure.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_191988710
quote:
19s.gif Op donderdag 12 maart 2020 09:31 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nee, ik heb gewoon een beetje dit topic doorgelezen en wat afwegingen voor mezelf gemaakt. Ik ga dus geen bruine bonen hamsteren bijvoorbeeld omdat ik die ranzig vind.

De beste tip vond ik overigens dat je ook wat lekkers moet hebben (nootjes, chocolade, etc.) zodat je niet alleen maar aan het overleven bent.
Ook gedaan. Gelijk een reep op en een zak chips, omdat ik normaliter nooit snoep etc haal.

;(
pi_191988830
Na dagen als vandaag begin ik meteen weer te twijfelen of ik wel genoeg, en dan vooral genoeg gevarieerd eten in huis heb...
Nou ja, ik heb in ieder geval voor 2 weken en ik kijk zaterdag wel weer hoe druk het is en hoe leeg de winkel gaat zijn.
  donderdag 12 maart 2020 @ 20:28:56 #116
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191989817
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 19:43 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Ook gedaan. Gelijk een reep op en een zak chips, omdat ik normaliter nooit snoep etc haal.

;(
Ik ben ook al door m'n voorraad cashewnoten :@
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 12 maart 2020 @ 20:36:12 #117
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191990002
Wij hadden de voorgaande weken al gehamsterd
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 12 maart 2020 @ 20:52:52 #118
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_191990474
ah.nl ligt er momenteel uit. :o
pi_191990988
Nog nooit zo'n lege Appie gezien , met kerst hadden ze zelfs nog meer :')
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_191991207
Ik ga morgen potten met bruine bonen inslaan, omdat die als enige nog beschikbaar zijn.
Check it out
pi_191991291
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 09:24 schreef SwaPore het volgende:
Hebben jullie een excel sheet waar jullie to do / to buy lists op staan?
Ik ben begonnen met eerst basics om te overleven voor 3 weken. (dus bloem, pasta, rijst, gedroogde linzen, blikken groenten, melkpoeder, havermout, multivitamines etc).
En in de weken daarna heb ik er dingen bij gekocht om het leven aangenamer te maken: koffie, thee, pesto, gerookte zalm, kaas, yogurt, chocolade, nootjes, gedroogd fuit etc.

voor de basics keek ik naar wat je per persoon nodig hebt per dag qua porties: 1 blik groenten, 100 gram pasta, 70 gram havermout, 50 gram linzen, 100 gram rijst, zoiets....
pi_191991379
Ik heb niet veel invriesmogelijkheden, dus... maar pleepapier heb ik altijd voldoende in huis. Ik ben een eersteklas schijtlijster. (Plus nog een rol keukenpapier, kan ook. En wat nutteloze kranten. Altijd goed voor schijtartikelen, dus ook goed voor op de plee.)

Ik zit meer in m'n maag met brood. Op het werk (als ik er nog mag komen) geen kantine, dus heb ik altijd m'n eigen "wat hep jij erop?" trommeltje bij me. En dat wil ik wel graag dagelijks weer vullen, anders houd ik het niet vol.

Nog een half bruin & een half volkoren, en 2 rollen beschuit op voorraad. Wat moet ik als morgen het deeg in NL is opgeraakt?

HELP.
HELP ME TOCH.
Ik doe het ff rustig aan.
  donderdag 12 maart 2020 @ 21:24:40 #123
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191991393
Lol al die nono's die nu opeens vreten in gaan slaan _O-

Ondertussen gratis corona opgelopen met z'n alleen in de super _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 12 maart 2020 @ 21:31:12 #124
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_191991535
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:24 schreef Toby56 het volgende:
Ik heb niet veel invriesmogelijkheden, dus... maar pleepapier heb ik altijd voldoende in huis. Ik ben een eersteklas schijtlijster. (Plus nog een rol keukenpapier, kan ook. En wat nutteloze kranten. Altijd goed voor schijtartikelen, dus ook goed voor op de plee.)

Ik zit meer in m'n maag met brood. Op het werk (als ik er nog mag komen) geen kantine, dus heb ik altijd m'n eigen "wat hep jij erop?" trommeltje bij me. En dat wil ik wel graag dagelijks weer vullen, anders houd ik het niet vol.

Nog een half bruin & een half volkoren, en 2 rollen beschuit op voorraad. Wat moet ik als morgen het deeg in NL is opgeraakt?

HELP.
HELP ME TOCH.
Knäckebröd is ook prima houdbaar en zit bovendien boordevol met vezels.
pi_191991590
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:31 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Knäckebröd is ook prima houdbaar en zit bovendien boordevol met vezels.
Ik ga morgen shoppen. Bedankt voor de tip.

Ik doe het ff rustig aan.
  donderdag 12 maart 2020 @ 21:34:08 #126
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191991600
Roggebrood idem.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191991653
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:34 schreef Perrin het volgende:
Roggebrood idem.
Genoteerd.

Misschien is ook nog stroop. Lekker op roggebrood.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_191991799
Ik doe het ff rustig aan.
  donderdag 12 maart 2020 @ 21:46:11 #129
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_191991844
De bezorgster van de AH kon m'n huis niet vinden :'). Zag 'r tot 3 keer toe voorbij rijden, daarna m'n straat in rijden, keren, weer wegrijden en aan de andere kant van de straat stilstaan met knipperlichten, toen werd ik gebeld door de AH _O-.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_191991850
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:24 schreef Toby56 het volgende:
Ik heb niet veel invriesmogelijkheden, dus... maar pleepapier heb ik altijd voldoende in huis. Ik ben een eersteklas schijtlijster. (Plus nog een rol keukenpapier, kan ook. En wat nutteloze kranten. Altijd goed voor schijtartikelen, dus ook goed voor op de plee.)

Ik zit meer in m'n maag met brood. Op het werk (als ik er nog mag komen) geen kantine, dus heb ik altijd m'n eigen "wat hep jij erop?" trommeltje bij me. En dat wil ik wel graag dagelijks weer vullen, anders houd ik het niet vol.

Nog een half bruin & een half volkoren, en 2 rollen beschuit op voorraad. Wat moet ik als morgen het deeg in NL is opgeraakt?

HELP.
HELP ME TOCH.
Volkoren beschuit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191991877
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Volkoren beschuit.
Daar heb ik die 2 rollen nog van.

Ik ga het morgen wel zien. Eerst zonder zorgen slapen. Gaat zonder meer lukken natuurlijk.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_191992028
Als mensen niet naar hun werk bij de elektriciteitscentrales kunnen komen is er ook geen stroom meer he. Zelfde voor water. Dat blijft allemaal niet werken zonder mensen.
pi_191992079
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:53 schreef wuuht het volgende:
Als mensen niet naar hun werk bij de elektriciteitscentrales kunnen komen is er ook geen stroom meer he. Zelfde voor water. Dat blijft allemaal niet werken zonder mensen.
Ik hoop dat er niet alleen maar 80-plussers werken bij nutsbedrijven.
pi_191992082
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:17 schreef hjansen82 het volgende:
Ik ga morgen potten met bruine bonen inslaan, omdat die als enige nog beschikbaar zijn.
Kan je beter ook gelijk wat extra toiletpapier halen! :Y

Hier altijd redelijk wat voorraad qua blikken bonen, tomatenblokjes, mais etc.
Ben benieuwd hoe ik de voorraad in de winkel morgen aantref.
pi_191992119
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:55 schreef tralalala het volgende:

[..]

Ik hoop dat er niet alleen maar 80-plussers werken bij nutsbedrijven.
Ik heb het niet perse over overlijden, maar als je Corona hebt kan je echt niet meer normaal je werk uitvoeren hoor.
pi_191992149
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:55 schreef vencodark het volgende:

[..]

Kan je beter ook gelijk wat extra toiletpapier halen! :Y

Hier altijd redelijk wat voorraad qua blikken bonen, tomatenblokjes, mais etc.
Ben benieuwd hoe ik de voorraad in de winkel morgen aantref.
Dat is allemaal weer bijgevuld hoor :).
  donderdag 12 maart 2020 @ 21:59:20 #137
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191992191
Ik was net in de winkel en er was letterlijk geen toiletpapier meer. Potgroente waren ook behoorlijk leeg, blijkbaar heeft de persconferentie wat losgemaakt.
AZ
ALKMAAR
pi_191992279
Moet ik nou 3 zakken havermout halen of gaat dat niet zo snel?? ;(
pi_191992293
-niet hier hoor-

[ Bericht 78% gewijzigd door ijs_beer op 12-03-2020 22:09:57 ]
  donderdag 12 maart 2020 @ 22:08:05 #140
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191992420
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:44 schreef Toby56 het volgende:
[ afbeelding ]
Niet morgenochtend massaal alle verse saucijzenbroodjes kopen en invriezen :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 12 maart 2020 @ 22:19:47 #141
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_191992729
Heeft iemand een website waar suggesties voor producten gedaan worden om een gevarieerd dieet samen te stellen? Het is nu voornamelijk:
-Ontbijt; havermout met houdbare melk
-Lunch; Roggebrood/ingevroren brood/ingevroren fruit/zoet beleg
-Avondeten; Pasta met saus en dan ingevroren vis/vlees of Aardappelen met groente (blik/vriezer) en ingevroren vlees. :P

En natuurlijk ovenpizza's & snacks :D
pi_191992822
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:53 schreef wuuht het volgende:
Als mensen niet naar hun werk bij de elektriciteitscentrales kunnen komen is er ook geen stroom meer he. Zelfde voor water. Dat blijft allemaal niet werken zonder mensen.
Vooralsnog mag iedereen die geen symptomen vertoond morgen gewoon naar z'n werk toe, wanneer thuiswerk geen optie is. Zelfs in Italië waar alles behalve cruciale organisaties dicht zitten, komt er gewoon stroom uit het stopcontact en water uit de kraan. En zijn supermarkten open en worden die nog bevoorraad ook.

Ook vanuit Wuhan zijn er geen berichten gekomen dat de nutsvoorzieningen uitvielen. Dus nee, ik maak me geen zorgen over de nutsvoorzieningen. Ook niet over de beschikbaarheid van van eerste levensbehoeften bij de supermarkten.
pi_191993094
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:20 schreef dodoria het volgende:

[..]

Ik ben begonnen met eerst basics om te overleven voor 3 weken. (dus bloem, pasta, rijst, gedroogde linzen, blikken groenten, melkpoeder, havermout, multivitamines etc).
En in de weken daarna heb ik er dingen bij gekocht om het leven aangenamer te maken: koffie, thee, pesto, gerookte zalm, kaas, yogurt, chocolade, nootjes, gedroogd fuit etc.

voor de basics keek ik naar wat je per persoon nodig hebt per dag qua porties: 1 blik groenten, 100 gram pasta, 70 gram havermout, 50 gram linzen, 100 gram rijst, zoiets....
Ik verwacht dat je nergens in Nederland bang hoeft te zijn dat je de echte basics langdurig moet mislopen. Desnoods met nood-distributie via defensie en Rode Kruis vrijwilligers zul je linksom of rechtsom je maag wel ergens mee kunnen vullen. Natuurlijk moet je het wel even kunnen overbruggen wanneer de supermarkt leeg is en er nog geen voedseldistributie is opgezet, maar geen weken of maanden.

Bij langdurige logistieke problemen verwacht ik vooral schaarste aan smaakmakers, snacks en lekker broodbeleg. Pakken hagelslag, nootjes en chips zullen geen onderdeel zijn van voedseldistributie door het Rode Kruis. En ook (vers) vlees zal niet rijkelijk uitgedeeld worden. Als je zelf geen smaakmakers in huis hebt, heb je dan dus brood of crackers zonder beleg, boter als je geluk hebt en wat aardappelen, rijst of pasta met groenten die voorhanden zijn. En voor de vitaminen wat in fruit uit blik of in Nederland geproduceerd vers fruit.
pi_191996488
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 22:32 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ik verwacht dat je nergens in Nederland bang hoeft te zijn dat je de echte basics langdurig moet mislopen. Desnoods met nood-distributie via defensie en Rode Kruis vrijwilligers zul je linksom of rechtsom je maag wel ergens mee kunnen vullen. Natuurlijk moet je het wel even kunnen overbruggen wanneer de supermarkt leeg is en er nog geen voedseldistributie is opgezet, maar geen weken of maanden.

Bij langdurige logistieke problemen verwacht ik vooral schaarste aan smaakmakers, snacks en lekker broodbeleg. Pakken hagelslag, nootjes en chips zullen geen onderdeel zijn van voedseldistributie door het Rode Kruis. En ook (vers) vlees zal niet rijkelijk uitgedeeld worden. Als je zelf geen smaakmakers in huis hebt, heb je dan dus brood of crackers zonder beleg, boter als je geluk hebt en wat aardappelen, rijst of pasta met groenten die voorhanden zijn. En voor de vitaminen wat in fruit uit blik of in Nederland geproduceerd vers fruit.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik woon zelf niet in Nederland en denk dat het hier wel best een paar weken kan duren voordat voedselvoorziening op gang zou zijn, als het überhaupt al gebeurt...
pi_192002036
Net in de supermarkt legen schappen vooral wc-papier.
De caissière zei dat ze aan mensen vroeg waarom ze wc-papier kopen, dat wisten ze niet. :D
Ja, omdat iedereen het koopt. _O-
Wat een massahysterie om een paar rollen pleepapier.
Net alsof de magazijnen niet overal overvol liggen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192002621
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 12:13 schreef Felixa het volgende:
Net in de supermarkt legen schappen vooral wc-papier.
De caissière zei dat ze aan mensen vroeg waarom ze wc-papier kopen, dat wisten ze niet. :D
Ja, omdat iedereen het koopt. _O-
Wat een massahysterie om een paar rollen pleepapier.
Net alsof de magazijnen niet overal overvol liggen.
Kakken moet je toch.
pi_192002867
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 12:13 schreef Felixa het volgende:
Net in de supermarkt legen schappen vooral wc-papier.
De caissière zei dat ze aan mensen vroeg waarom ze wc-papier kopen, dat wisten ze niet. :D
Ja, omdat iedereen het koopt. _O-
Wat een massahysterie om een paar rollen pleepapier.
Net alsof de magazijnen niet overal overvol liggen.
Gewoon verbod op meer dan 3 dezelfde producten. Echt mensen zijn zo dom :')
Even a broken clock is right twice a day.
pi_192002987
Hoe gaat het met jullie bakkers in de buurt? De bakker hier had amper wat!
pi_192003005
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 12:58 schreef danos het volgende:

[..]

Gewoon verbod op meer dan 3 dezelfde producten. Echt mensen zijn zo dom :')
Hebben ze pech, want als ze voor meer mensen moeten inkopen mogen ze dat niet weigeren.
pi_192003033
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:06 schreef quirina het volgende:

[..]

Hebben ze pech, want als ze voor meer mensen moeten inkopen mogen ze dat niet weigeren.
Van wie mag dat precies niet?
pi_192004031
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 13 maart 2020 @ 14:01:32 #152
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192004196
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:06 schreef quirina het volgende:

[..]

Hebben ze pech, want als ze voor meer mensen moeten inkopen mogen ze dat niet weigeren.
Een winkel mag prima een max. op hun producten zetten.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_192004290
  vrijdag 13 maart 2020 @ 15:56:37 #154
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192006756
Afbakbrood, laat staan gewoon brood in mijn supermarkten totaal uitverkocht.
Er was niet geleverd. Verder de laatste blikjes ham/luncheon weggegrist. Doet het evt met de ingevroren frikandellen, goed in de "nasi".
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192008898
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:06 schreef quirina het volgende:

[..]

Hebben ze pech, want als ze voor meer mensen moeten inkopen mogen ze dat niet weigeren.
Zolang het geen discriminatie is, mag een winkel helemaal zelf beslissen welk product ze aan welke klant verkopen. En welke prijs ze daarvoor rekenen.

Een regel met 'maximaal twee per klant' is geen discriminatie. Dus die beperking mag een winkel opleggen.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 17:27:00 #156
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_192008941
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:24 schreef Toby56 het volgende:
Ik heb niet veel invriesmogelijkheden, dus... maar pleepapier heb ik altijd voldoende in huis. Ik ben een eersteklas schijtlijster. (Plus nog een rol keukenpapier, kan ook. En wat nutteloze kranten. Altijd goed voor schijtartikelen, dus ook goed voor op de plee.)

Ik zit meer in m'n maag met brood. Op het werk (als ik er nog mag komen) geen kantine, dus heb ik altijd m'n eigen "wat hep jij erop?" trommeltje bij me. En dat wil ik wel graag dagelijks weer vullen, anders houd ik het niet vol.

Nog een half bruin & een half volkoren, en 2 rollen beschuit op voorraad. Wat moet ik als morgen het deeg in NL is opgeraakt?

HELP.
HELP ME TOCH.
Bloem/meel, gedroogde gist, zout, water een recept voor een simpel no-knead brood en een oven ^O^
  vrijdag 13 maart 2020 @ 17:34:43 #157
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_192009104
quote:
6s.gif Op donderdag 12 maart 2020 15:28 schreef Nikonlover het volgende:
Deel 1 :P Straks weer ff terug en een lading blikgroenten enzo en vlees in blik en wat andere houdbare spulletjes halen :P

[ afbeelding ]
https://www.nu.nl/coronav(...)p-met-hamsteren.html

Alsjeblieft stop met deze onzin mensen. Je zet jezelf echt keihard voor schut...

[ Bericht 6% gewijzigd door EnterToets op 13-03-2020 17:41:46 ]
pi_192009201
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:27 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bloem/meel, gedroogde gist, zout, water een recept voor een simpel no-knead brood en een oven ^O^
Bedankt voor de tips. Het gaat alweer... ;)

Was gisteren een beetje overbluft door de plotseling veranderde toonzetting door RIVM en regering(en). En door de paniekreactie van het boodschappende publiek. Ik hoop dat het laatste sowieso volgende week weer wat afneemt. Voorlopig is er, qua toelevering, nog brood en ander voedsel zat. We kunnen wel zonder zulke paniek.
Ik doe het ff rustig aan.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 13 maart 2020 @ 17:51:05 #159
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192009433
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:34 schreef EnterToets het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/coronav(...)p-met-hamsteren.html

Alsjeblieft stop met deze onzin mensen. Je zet jezelf echt keihard voor schut...
Hoezo onzin? :') Wat is er mis mee om een voorraad eten en drinken in huis te hebben?

Dat ik nu een flinke voorraad heb gehaald, dat is omdat ik al 1,5 jaar de voorraad (behalve water) niet meer bijgehouden heb. Ik heb altijd een voorraad in huis voor het geval dat ;) Als er straks iets gebeurd, dan sta jij voor schut en lach ik je keihard uit.

Kan mij nog een verhaal herinneren van vorig jaar. Waterstoring tijdens een hittegolf (groningen volgens mij?). Mensen in paniek, supermarkten hadden geen waterflessen meer en de FOK!er kon ondertussen lekker relaxed thuis blijven :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192009474
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:34 schreef EnterToets het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/coronav(...)p-met-hamsteren.html

Alsjeblieft stop met deze onzin mensen. Je zet jezelf echt keihard voor schut...
Dat zegt Rutte alleen maar om de economie te redden. Een grote vraag-aanbod verhouding kan Nederland niet aan (zie de lege schappen!) en dus wordt er geopperd om het rustig aan te doen.

Dit alles terwijl op zo'n 1500 kilometer een land op slot is gegaan om de natuurlijke voortzetting van het virus tegen te gaan.

Daarbij komt ook nog kijken dat mensen die al weinig vertrouwen hebben in het gezetelde kabinet, de woorden van het populisme aandragen om te kunnen horen wat ze willen horen.
Degene die die fakkel mag dragen is Geert Wilders, dé persoon die al zijn activiteiten de afgelopen 10 jaar erop zitten hameren wat er allemaal niet mis is met het kabinet.

Deze trein is niet meer te stoppen. Doe mee voordat je met lege handen zit.
Google is your friend, abuse your friends
pi_192009586
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:54 schreef EnterToets het volgende:
Oh
[..]

-knip-
Volgens het WHO is het een pandemie, allemaal regels in Europa die moeten voorkomen dat het virus zich verder verspreidt. En toch verspreidt het zich verder.
Ik log net in op FOK! en zie allemaal coronaberichten. Ik ben niet de enige blijkbaar.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lucky_Strike op 13-03-2020 18:30:14 ]
Google is your friend, abuse your friends
  vrijdag 13 maart 2020 @ 17:59:30 #162
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_192009632
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:57 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Volgens het WHO is het een pandemie, allemaal regels in Europa die moeten voorkomen dat het virus zich verder verspreidt. En toch verspreidt het zich verder.
Ik log net in op FOK! en zie allemaal coronaberichten. Ik ben niet de enige blijkbaar.
Maar doe eens rustig aan? Jij bent geen expert, vertrouw op mensen die hier jaren voor gestuurd hebben. Dat je niet de enige bent komt omdat iedereen zich hier aansteekt met al dat gepaniek.
pi_192009698
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:59 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Maar doe eens rustig aan? Jij bent geen expert, vertrouw op mensen die hier jaren voor gestuurd hebben. Dat je niet de enige bent komt omdat iedereen zich hier aansteekt met al dat gepaniek.
Het is geen paniek, het is common sense.
Google is your friend, abuse your friends
pi_192009829
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 18:08 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Op welke manier?
[..]

Italië is op slot, tekenen te over dat dat ook elders in Europa kan gaan gebeuren.
Op bol.com is het meeste toiletpapier uitverkocht.
Het heet preppen. Voorbereiden op wat komen gaat. Ik doe het eigenlijk al sinds 2007.
Nu met dit virus en de heisa door de politiek rondom, gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen.
In Italië zijn alle supermarkten nog open....
  One tough cookie vrijdag 13 maart 2020 @ 18:14:44 #165
169210 liesje1979
pi_192009923
WTF, net bij mijn AH even eten halen na werktijd. Ik was serieus in shock. Gelukkig heb ik al een tijdje terug een voorraadje aangelegd maar echt serieus. :o
Misschien leuk als herinnering over een tijdje. Ik gok niet dat ik dit nog eens mee zal maken. Zelfs met kerst is het niet zo bizar.













Ik hoorde een vrouw zeggen dat de Aldi helemaal leeg is.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 13 maart 2020 @ 18:25:07 #166
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192010143
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 18:20 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Ik doe niet aan paniek. Ik neem voorzorgsmaatregelen.
_O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 13 maart 2020 @ 18:33:10 #167
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192010312
Topic opgeschoond, quotes waar nodig aangepast.
Spoilers!
  vrijdag 13 maart 2020 @ 19:08:43 #168
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_192011053
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 18:25 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

_O_
https://twitter.com/Bryan65165100/status/1238422013980655617?s=19

Dit soort praktijken krijg je daarvan.

Echt top
pi_192011202
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:39 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips. Het gaat alweer... ;)

Was gisteren een beetje overbluft door de plotseling veranderde toonzetting door RIVM en regering(en). En door de paniekreactie van het boodschappende publiek. Ik hoop dat het laatste sowieso volgende week weer wat afneemt. Voorlopig is er, qua toelevering, nog brood en ander voedsel zat. We kunnen wel zonder zulke paniek.
Over enkele dagen zal de paniek wel over zijn. De vriezers en voorraadkasten van de paniek hamsteraars zijn niet oneindig groot. En mensen zullen zich vanzelf realiseren dat nadat vandaag de Lidl, Appie en Jumbo zijn leeggeroofd, morgen er toch weer een volle vrachtwagen met goederen is geleverd. En dat die leveringen gewoon doorgaan, dus dat er eigenlijk helemaal geen noodzaak was tot het hamsteren op zo'n korte termijn.

*gezien de grote onzekerheden ivm quarantaine en dergelijke, lijkt het mij wel verstandig om langzaam een voorraad op te bouwen waarmee je een week tot twee weken kunt overleven zonder de deur uit te moeten. Maar doe dat opbouwen vooral geleidelijk. Haal bijvoorbeeld elke twee dagen eten in huis voor drie dagen. Dan bouw je in relatief korte tijd een voorraad op, zonder dat dit tot de gekte van lege schappen leidt.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 19:35:16 #170
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_192011682
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:52 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Dat zegt Rutte alleen maar om de economie te redden. Een grote vraag-aanbod verhouding kan Nederland niet aan (zie de lege schappen!) en dus wordt er geopperd om het rustig aan te doen.

Dit alles terwijl op zo'n 1500 kilometer een land op slot is gegaan om de natuurlijke voortzetting van het virus tegen te gaan.

Daarbij komt ook nog kijken dat mensen die al weinig vertrouwen hebben in het gezetelde kabinet, de woorden van het populisme aandragen om te kunnen horen wat ze willen horen.
Degene die die fakkel mag dragen is Geert Wilders, dé persoon die al zijn activiteiten de afgelopen 10 jaar erop zitten hameren wat er allemaal niet mis is met het kabinet.

Deze trein is niet meer te stoppen. Doe mee voordat je met lege handen zit.
Ik krijg net een mail van Albert Heijn dat alle voorraden helemaal prima zijn, en dat mensen zich nergens zorgen over hoeven te maken.

quote:
We verkopen op dit moment van bepaalde producten meer dan normaal. Zeep, handgels en houdbare producten zoals pasta. Onze distributiecentra liggen vol en we bevoorraden winkels dagelijks meerdere malen. Samen met onze collega’s, leveranciers, en transporteurs werken we hard om de schappen goed gevuld te houden. Op dit moment zetten we meer mensen in, zowel in onze winkels als in de bevoorrading.
Zitten hun ook in het complot met Mark Rutte denk je?

[ Bericht 1% gewijzigd door EnterToets op 13-03-2020 19:40:56 ]
pi_192014243
quote:
19s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:01 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Een winkel mag prima een max. op hun producten zetten.
Indien zo neem ik wat familieleden extra mee. Is simpel op te lossen.
Of ik ga twee keer.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 21:42:14 #172
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192014677
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:38 schreef BillDauterive het volgende:
Net naar de supermarkt geweest. Heerlijk rustig en vrijwel alle schappen waren weer vol.
Mocht ik morgen nog naar de supermarkt moeten, dan ga ik weer tussen 21.00 en 22.00.
Cross quote.

Maar euh, dit soort tips moet je niet delen. Anders gaan meer mensen het doen. Ook buiten tijden van crisis.

Zeker de vrijdagavond is heerlijk omdat ze zich voorbereiden op de weekenddrukte.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_192014825
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:42 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Cross quote.

Maar euh, dit soort tips moet je niet delen. Anders gaan meer mensen het doen. Ook buiten tijden van crisis.

Zeker de vrijdagavond is heerlijk omdat ze zich voorbereiden op de weekenddrukte.
Buiten de crisistijden kijken de meesten op dat tijdstip tv of hebben ze andere dingen te doen, het zal allemaal wel meevallen :P

Op zaterdagmiddag is het altijd al zo druk en morgen zal het nog wel drukker zijn. Nu was het wel handig om in de avond te gaan.
pi_192014885
Kom net uit de AH ze waren druk aan het bijvullen alles was er behalve brood.

Respect voor de kids dat ze zo hard aan het werk zijn om de schappen vol te krijgen ^O^
  Spellchecker vrijdag 13 maart 2020 @ 22:08:02 #175
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192015101
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:53 schreef chipitovandenbroek het volgende:
Kom net uit de AH ze waren druk aan het bijvullen alles was er behalve brood.

Respect voor de kids dat ze zo hard aan het werk zijn om de schappen vol te krijgen ^O^
Waarom zou er rond 21.00 brood in de schappen liggen?
pi_192015127
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 22:08 schreef maily het volgende:

[..]

Waarom zou er rond 21.00 brood in de schappen liggen?
Ze waren vracht aan het bijvullen
pi_192016471
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 19:15 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Over enkele dagen zal de paniek wel over zijn. De vriezers en voorraadkasten van de paniek hamsteraars zijn niet oneindig groot. En mensen zullen zich vanzelf realiseren dat nadat vandaag de Lidl, Appie en Jumbo zijn leeggeroofd, morgen er toch weer een volle vrachtwagen met goederen is geleverd. En dat die leveringen gewoon doorgaan, dus dat er eigenlijk helemaal geen noodzaak was tot het hamsteren op zo'n korte termijn.

*gezien de grote onzekerheden ivm quarantaine en dergelijke, lijkt het mij wel verstandig om langzaam een voorraad op te bouwen waarmee je een week tot twee weken kunt overleven zonder de deur uit te moeten. Maar doe dat opbouwen vooral geleidelijk. Haal bijvoorbeeld elke twee dagen eten in huis voor drie dagen. Dan bouw je in relatief korte tijd een voorraad op, zonder dat dit tot de gekte van lege schappen leidt.
Ik heb doorgaans (warm) eten in huis voor een dag of 5, dat doe ik altijd. Het gaat mij meer om de 'kouwe hap', zoals brood enzo.
Maar ik verwacht (en hoop) dat in de loop van volgende week de mensen er min of meer gewend aan zullen zijn. Fingers crossed enzo.
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 07:41:46 #178
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_192019937
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:42 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Cross quote.

Maar euh, dit soort tips moet je niet delen. Anders gaan meer mensen het doen. Ook buiten tijden van crisis.

Zeker de vrijdagavond is heerlijk omdat ze zich voorbereiden op de weekenddrukte.
Elke winkel heeft verdchillende levertijden. De een krijgt vracht om 6u, 8u, 10u ... etc. Dus de winkels worden ook afwisselend gevuld
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_192020008
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 07:41 schreef Rene het volgende:

[..]

Elke winkel heeft verdchillende levertijden. De een krijgt vracht om 6u, 8u, 10u ... etc. Dus de winkels worden ook afwisselend gevuld
Is alleen maar slim om rekening mee te houden als klant.
pi_192020262
Gewoon de normale hoeveelheden gehaald zojuist. Niks geen extra flauwekul. Het paste allemaal in een mandje. Hiep hiep.

Inderdaad opvallend veel lege en halflege schappen, vooral de huismerken en de low budget-producten. Plus toiletpapier en zeep. Daar ging dan ook het meeste volk weer snel op af. Ben benieuwd of die schappen nog worden aangevuld vandaag.

En een waanzinnige drukte zo vroeg op de morgen. Ik was in een kwartiertje klaar (8:15 uur) en er was toen al geen karretje voor nieuwkomers meer beschikbaar.

Het was me wel weer duidelijk: wij leven hier in een superieure cultuur. Gelukkig maar.
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 08:53:09 #181
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192020316
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:45 schreef Toby56 het volgende:
Gewoon de normale hoeveelheden gehaald zojuist. Niks geen extra flauwekul. Het paste allemaal in een mandje. Hiep hiep.

Inderdaad opvallend veel lege en halflege schappen, vooral de huismerken en de low budget-producten. Plus toiletpapier en zeep. Daar ging dan ook het meeste volk weer snel op af. Ben benieuwd of die schappen nog worden aangevuld vandaag.

En een waanzinnige drukte zo vroeg op de morgen. Ik was in een kwartiertje klaar (8:15 uur) en er was toen al geen karretje voor nieuwkomers meer beschikbaar.

Het was me wel weer duidelijk: wij leven hier in een superieure cultuur. Gelukkig maar.
Als de supers een beetje slim zijn verdelen ze hun voorraad over de dag. Niet alles klaar zetten voor de eerste bezoekers om 8u maar om 12u en 16u ook even de zeep bijvullen.

Desnoods zet je gangpaden even af ofzo.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_192020365
quote:
19s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:53 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Als de supers een beetje slim zijn verdelen ze hun voorraad over de dag. Niet alles klaar zetten voor de eerste bezoekers om 8u maar om 12u en 16u ook even de zeep bijvullen.

Desnoods zet je gangpaden even af ofzo.
Ja, misschien is het beleid.
Wat me wel deugd deed: de montere stemming onder het personeel. Die jonge gasten hielden de moed erin. Er waren wat mopperaars onder de klanten ("al die verdomde hamsteraars hier"), maar er werd verder opvallend veel gegroet, naar elkaar geknikt en praatjes uitgewisseld. Ik heb er gezellig aan meegedaan.

Zoals ik al zei: een superieure cultuur. ;)

(En je vraagt je af, als je daar rondloopt: "wie van "wij" hebben het virus inmiddels al onder de leden? Misschien wel meer dan we denken. Misschien ikke zelf wel.")
Ik doe het ff rustig aan.
pi_192020392
Schaamteloos.
pi_192020442
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:00 schreef Cronometer het volgende:
Schaamteloos.
Het hamsteren?
Daar ben ik het wel mee eens.

Ik denk dat het AH-hamstertje de komende jaren niet meer terugkomt. Ze zullen die oude beminnelijke meneer Van Dalen AKA Harry Piekema weer van stal moeten halen.
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 09:06:20 #185
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192020477
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:04 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Het hamsteren?
Daar ben ik het wel mee eens.

Ik denk dat het AH-hamstertje de komende jaren niet meer terugkomt. Ze zullen die oude beminnelijke meneer Van Dalen AKA Harry Piekema weer van stal moeten halen.
Alles beter dan die doos die nu het boegbeeld is.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_192020508
quote:
19s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:06 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Alles beter dan die doos die nu het boegbeeld is.
Met paardenstaart ziet ze er best leuk uit.
Ik doe het ff rustig aan.
  Spellchecker zaterdag 14 maart 2020 @ 09:13:46 #187
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192020550
Lege schappen hebben wel een voordeel; kan de boel weer eens schoongemaakt worden zonder alles leeg te halen.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 14 maart 2020 @ 09:16:12 #188
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192020582
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:04 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Het hamsteren?
Daar ben ik het wel mee eens.

Ik denk dat het AH-hamstertje de komende jaren niet meer terugkomt. Ze zullen die oude beminnelijke meneer Van Dalen AKA Harry Piekema weer van stal moeten halen.
Die dikke van de Jumbo mag ook wel terugkomen :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 14 maart 2020 @ 09:28:28 #189
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_192020731
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:16 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Die dikke van de Jumbo mag ook wel terugkomen :)
Plus.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 14 maart 2020 @ 09:31:46 #190
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192020776
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:28 schreef Piperidine het volgende:

[..]

Plus.
Oohja :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192021115
Ik had een zwak voor Dorien Haan, van die super-irritante TOET TOET reclames van Super De Boer. Hondsberoerde spotjes, maar ik bleef kijken vanwege Dorien. :@

Oeps, sorry, off-topic.
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 17:27:41 #192
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192029568
Een gewone simpele bestelling met Picnic laten bezorgen zit er niet in hier. De hele week is al vol.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_192030589
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:13 schreef maily het volgende:
Lege schappen hebben wel een voordeel; kan de boel weer eens schoongemaakt worden zonder alles leeg te halen.
Ik zei precies hetzelfde! Wat is het toch goor he?
Winkel mandjes en wagentjes zijn ook te goor om aan te pakken trouwens.
pi_192033144
Wc rollen, pasta, rijst, blikvoer ok dat kan je over jaar nog prima gebruiken.
Maar waarom is de hele groenteafdeling ook leeg en eieren zijn ook compleet weg hier bij de ah ?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 20:31:48 #195
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192033618
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:11 schreef ddx het volgende:
Wc rollen, pasta, rijst, blikvoer ok dat kan je over jaar nog prima gebruiken.
Maar waarom is de hele groenteafdeling ook leeg en eieren zijn ook compleet weg hier bij de ah ?
Best goed mogelijk dat er sws niet of (te) weinig is geleverd.
Zoals ik gisteren te horen kreeg, dat (extra ?) leveringen niet doorgingen.
Bij een andere super was al het brood weg en stonden er rond 13u zelfs geen lege brood(karren) meer. Ik mis het (over)zicht of het probleem zit bij de aanlevering of afname.

Buiten houdbare producten zie ik niet goed waarom je verse producten gaat "hamsteren", tenzij dat thuis ingevroren wordt...
Gezien de komende periode die ons, ook hier, ws te wachten staat is het extra voorraadgedrag niet zo raar. Diverse landen gaan op lockdown en dan hoef je geen hamsteraar te zijn om gezien de beelden, te weten dat dit gevolgen gaat hebben voor d2d producten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 14 maart 2020 @ 20:32:55 #196
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192033646
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
Een gewone simpele bestelling met Picnic laten bezorgen zit er niet in hier. De hele week is al vol.
Ik vraag mij af of zij .... ineens... zo veel nieuwe klanten hebben of dat hun bestaande klanten extra/dubbel bestellen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 14 maart 2020 @ 20:35:26 #197
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192033732
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:32 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik vraag mij af of zij .... ineens... zo veel nieuwe klanten hebben of dat hun bestaande klanten extra/dubbel bestellen.
Beide. Ze hebben een bestellimiet van 300 ingesteld nu omdat mensen het blijkbaar te gek maken anders.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_192042775
Het schijnt dat ze een groot tekort hebben aan chauffeurs voor de vrachtwagens wegens ziekte. Daarom ook zoveel lege schappen.....
  zondag 15 maart 2020 @ 08:52:11 #199
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192042797
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 08:49 schreef soapie het volgende:
Het schijnt dat ze een groot tekort hebben aan chauffeurs voor de vrachtwagens wegens ziekte. Daarom ook zoveel lege schappen.....
Komt vooral omdat er geleverd wordt op basis van normale supply & demand. Als er normaliter elke dag 100 rollen wc-papier geleverd worden en er telkens 100 verkocht worden is er niets aan de hand. Nu is de vraag vele malen groter en de keten is daar niet op ingericht.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_192042899
quote:
19s.gif Op zondag 15 maart 2020 08:52 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Komt vooral omdat er geleverd wordt op basis van normale supply & demand. Als er normaliter elke dag 100 rollen wc-papier geleverd worden en er telkens 100 verkocht worden is er niets aan de hand. Nu is de vraag vele malen groter en de keten is daar niet op ingericht.
Dan moeten er wel chauffeurs zijn die die rollen naar de filialen kunnen brengen..
  zondag 15 maart 2020 @ 09:03:37 #201
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192042929
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:00 schreef soapie het volgende:

[..]

Dan moeten er wel chauffeurs zijn die die rollen naar de filialen kunnen brengen..
Die zijn er nu niet genoeg nee, maar dat is echt niet omdat ze allemaal ziek zijn. Er zijn er sowieso te weinig voor deze aantallen. Dat moet zich normaliseren maar je wil ook niet nu teveel extra mensen en materieel inzetten omdat het hamsteren (naar verwachting) over een paar dagen wel weer voorbij is.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_192045103
Klopt!!
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 06:16:22 #203
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192064150
Ik kom vandaag terug van vakantie, ik ben benieuwd of ik nog wat te eten kan halen 8)7
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_192064239
Mensen zijn niet goed bij hun pan, het is geen oorlog, op 2 pakken rijst en spaghetti kun je weken leven. Daarnaast worden de winkels gewoon bevoorraad de komende weken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 16 maart 2020 @ 07:27:26 #205
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192064512
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 06:44 schreef raptorix het volgende:
Mensen zijn niet goed bij hun pan, het is geen oorlog, op 2 pakken rijst en spaghetti kun je weken leven. Daarnaast worden de winkels gewoon bevoorraad de komende weken.
Dat idiote, onnodige gehamster ontregelt heel de boel.
De hele gang van zaken de afgelopen dagen laat zien dat we geen haar beter zijn dan Afrikanen waar we altijd zo'n commentaar op hebben als het gaat om geboortebeperking, voedselvoorziening of hygiëne
pi_192064549
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 06:44 schreef raptorix het volgende:
Mensen zijn niet goed bij hun pan, het is geen oorlog, op 2 pakken rijst en spaghetti kun je weken leven. Daarnaast worden de winkels gewoon bevoorraad de komende weken.
Als je alleen bent misschien. Ik denk als je 2 of 3 kinderen heb dat je er heel anders over denkt.
pi_192064711
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:32 schreef Evertjan het volgende:

[..]

Als je alleen bent misschien. Ik denk als je 2 of 3 kinderen heb dat je er heel anders over denkt.
Flauwekul, mensen zijn gewoon te verwend, sterker nog denk je dat je dood gaat als je een week niet eet? Daarnaast, NOGMAALS we hebben enorm veel eten in Nederland, het meeste verkopen we gewoon aan het buitenland.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 16 maart 2020 @ 08:15:42 #208
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192065087
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 06:16 schreef MaJo het volgende:
Ik kom vandaag terug van vakantie, ik ben benieuwd of ik nog wat te eten kan halen 8)7
Waar vandaan?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 11:27:12 #209
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192068281
quote:
19s.gif Op maandag 16 maart 2020 08:15 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Waar vandaan?
Faeröer/IJsland/Shetland. Nu net met de bus van Londen naar Dover en de ferry naar Calais. Nog een uur of 3 voor we in Nederland zijn. Zou fijn zijn als er nog iets in de winkel ligt ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 16 maart 2020 @ 11:31:42 #210
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192068366
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:27 schreef MaJo het volgende:

[..]

Faeröer/IJsland/Shetland. Nu net met de bus van Londen naar Dover en de ferry naar Calais. Nog een uur of 3 voor we in Nederland zijn. Zou fijn zijn als er nog iets in de winkel ligt ;)
Ik was net in een supermarkt, lang niet alles was er, maar van elke productcategorie was wel iets, dus wel wat soorten vlees, wat brood, wat pastasaus ect. Geen volle gesorteerde schappen maar zeker ook niet leeg. Verse dingen kun je sowieso wel kopen denk ik
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 12:00:47 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192068936
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:31 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik was net in een supermarkt, lang niet alles was er, maar van elke productcategorie was wel iets, dus wel wat soorten vlees, wat brood, wat pastasaus ect. Geen volle gesorteerde schappen maar zeker ook niet leeg. Verse dingen kun je sowieso wel kopen denk ik
Dat klinkt al iets beter dan alle schappen zijn leeg ^O^ Het zou fijn zijn als ik iets van brood, yoghurt, fruit en wat avondeten kan kopen :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_192068972
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 12:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat klinkt al iets beter dan alle schappen zijn leeg ^O^ Het zou fijn zijn als ik iets van brood, yoghurt, fruit en wat avondeten kan kopen :)
Brood wordt wellicht wat lastiger (wellicht afbakbrood), maar die andere dingen zijn gewoon volop te verkrijgen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192079457
Of anders auto's eten.

Quarantine day 6:

https://twitter.com/gnuman1979/status/1239523796542992387
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 16 maart 2020 @ 21:59:41 #214
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192082220
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 12:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat klinkt al iets beter dan alle schappen zijn leeg ^O^ Het zou fijn zijn als ik iets van brood, yoghurt, fruit en wat avondeten kan kopen :)
Gelukt :) ?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 22:33:53 #215
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192083129
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:59 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Gelukt :) ?
Ja! Ik ben bij AH to Go geweest en daar hadden ze nog vers brood, yoghurt, fruit en vleeswaren voor op brood. Ik ben dus goed geslaagd ^O^

Misschien dus een tip om op het station naar de appie te gaan, met 85% minder reizigers hebben zij misschien nu overschotten :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_192087174
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:33 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ja! Ik ben bij AH to Go geweest en daar hadden ze nog vers brood, yoghurt, fruit en vleeswaren voor op brood. Ik ben dus goed geslaagd ^O^

Misschien dus een tip om op het station naar de appie te gaan, met 85% minder reizigers hebben zij misschien nu overschotten :D
Na dit bericht niet meer. ;)

't Zou me niks verbazen dat de stations-appies zeer binnenkort bescheidener worden bevoorraad. Gisteren vond ik het nog meevallen (in 'mijn' trein zaten nog aardig wat mensen), maar het zal steeds minder gaan worden.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_195248592
Hoe is het met onze hamsteraars? Zijn jullie al door de voorraden heen of hebben jullie al ingeslagen voor de tweede golf?
pi_195248626
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:22 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Hoe is het met onze hamsteraars? Zijn jullie al door de voorraden heen of hebben jullie al ingeslagen voor de tweede golf?
Ga nou alsjeblieft geen slapende tokkies wakker maken... :{

;)
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_195249178
We gaan weer hamsteren!

Albert Heyn is kapot al.
  vrijdag 25 september 2020 @ 13:13:03 #220
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195249361
Ik heb chorizo en koffie in huis, het leven is goed ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195249747
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:22 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Hoe is het met onze hamsteraars? Zijn jullie al door de voorraden heen of hebben jullie al ingeslagen voor de tweede golf?
Niet perse voor de 2e golf, maar goed gebruik gemaakt van die 1+1 gratis weken bij AH. Volle berging nu. Kan wel even vooruit.
  vrijdag 25 september 2020 @ 16:08:48 #222
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_195252146
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:22 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Hoe is het met onze hamsteraars? Zijn jullie al door de voorraden heen of hebben jullie al ingeslagen voor de tweede golf?
Ik heb alles van de eerste golf inmiddels opgemaakt. Als ik de sleutel van mn nieuwe huis krijg ga ik opnieuw een noodvoorraad aanslaan.

Cashewnootjes _O_
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_195253242
Nootjes altijd goed.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 26 september 2020 @ 11:35:53 #224
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195264639
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:22 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Hoe is het met onze hamsteraars? Zijn jullie al door de voorraden heen of hebben jullie al ingeslagen voor de tweede golf?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195300150
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:38 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Niet perse voor de 2e golf, maar goed gebruik gemaakt van die 1+1 gratis weken bij AH. Volle berging nu. Kan wel even vooruit.
Dit idd. Heb nu een jaarvoorraad knakworsten. Moet alleen nog wc papier hebben want dat liep wel bijna verkeerd af de vorige keer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 28 september 2020 @ 11:42:53 #226
74056 crew  ToT
pi_195301304
_O- En er wordt weer zwaar pleepapier gehamsterd! :')
Noodvoorraden doe ik niet meer aan. Eerst de blikken met haringfilet er doorheen zien te jassen! :')
pi_195303554
quote:
80s.gif Op maandag 28 september 2020 11:42 schreef ToT het volgende:
_O- En er wordt weer zwaar pleepapier gehamsterd! :')
Noodvoorraden doe ik niet meer aan. Eerst de blikken met haringfilet er doorheen zien te jassen! :')
Serieus? Dat heb ik hier nog niet gezien.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 28 september 2020 @ 13:32:10 #228
74056 crew  ToT
pi_195303574
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Serieus? Dat heb ik hier nog niet gezien.
Yup, net ff boodschappen gedaan. Er was nog wel wat wc-papier, maar niet veel meer. Nagevraagd aan een kassière en die gaf aan dat er idd weer gehamsterd wordt.
  maandag 28 september 2020 @ 13:38:30 #229
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195303660
Washandje werkt ook.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 13:40:32 #230
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195303697
quote:
80s.gif Op maandag 28 september 2020 13:32 schreef ToT het volgende:

[..]

Yup, net ff boodschappen gedaan. Er was nog wel wat wc-papier, maar niet veel meer. Nagevraagd aan een kassière en die gaf aan dat er idd weer gehamsterd wordt.
Ik heb het al eerder gezegd:

Mensen :|W
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195303740
quote:
80s.gif Op maandag 28 september 2020 13:32 schreef ToT het volgende:

[..]

Yup, net ff boodschappen gedaan. Er was nog wel wat wc-papier, maar niet veel meer. Nagevraagd aan een kassière en die gaf aan dat er idd weer gehamsterd wordt.
Dan ga ik deze keer toch ook inslaan. Want door dat hamsteren van anderen zat ik behoorlijk krap de laatste keer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Redactie Frontpage maandag 28 september 2020 @ 13:43:13 #232
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195303770
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dan ga ik deze keer toch ook inslaan. Want door dat hamsteren van anderen zat ik behoorlijk krap de laatste keer.
En doordat jij nu gaat inslaan komen andere mensen ook weer bijna lege vakken tegen waardoor die weer gaan inslaan waardoor de vakken weer leeg zijn en iedereen weer in paniek aan het hamsteren is :+
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 28 september 2020 @ 13:43:53 #233
74056 crew  ToT
pi_195303778
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dan ga ik deze keer toch ook inslaan. Want door dat hamsteren van anderen zat ik behoorlijk krap de laatste keer.
Ik niet. :N
Voor de 1e golf leek het me wel handig om een voorraadje te hebben, maar we hebben vrijwel niks er van ÉCHT nodig gehad.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 28 september 2020 @ 13:44:41 #234
74056 crew  ToT
pi_195303792
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2020 13:43 schreef LTVDK het volgende:

[..]

En doordat jij nu gaat inslaan komen andere mensen ook weer bijna lege vakken tegen waardoor die weer gaan inslaan waardoor de vakken weer leeg zijn en iedereen weer in paniek aan het hamsteren is :+
Beter zelf de hamstergolf aanslingeren dan achter in de rij staan en alleen wat tofu in de winkel kunnen kopen omdat al het vlees op is. :P
  Redactie Frontpage maandag 28 september 2020 @ 13:46:22 #235
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195303821
quote:
80s.gif Op maandag 28 september 2020 13:43 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik niet. :N
Voor de 1e golf leek het me wel handig om een voorraadje te hebben, maar we hebben vrijwel niks er van ÉCHT nodig gehad.
Enige dat ik hier in de winkel echt miste was de zuivel, met name kwark was nauwelijks verkrijgbaar, soms met geluk 1 bakje van een veel te duur merk met een raar smaakje. Maar dat is weer zoiets dat je niet echt kunt hamsteren.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 28 september 2020 @ 13:49:25 #236
74056 crew  ToT
pi_195303877
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:46 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Enige dat ik hier in de winkel echt miste was de zuivel, met name kwark was nauwelijks verkrijgbaar, soms met geluk 1 bakje van een veel te duur merk met een raar smaakje. Maar dat is weer zoiets dat je niet echt kunt hamsteren.
Kwark was hier ook steeds uitverkocht, ja! :D Niet de yoghurt of vanillevla of wat dan ook; alleen kwark.
Zeker omdat het voedzamer is of zo? Meer eiwitten?
pi_195304032
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2020 13:43 schreef LTVDK het volgende:

[..]

En doordat jij nu gaat inslaan komen andere mensen ook weer bijna lege vakken tegen waardoor die weer gaan inslaan waardoor de vakken weer leeg zijn en iedereen weer in paniek aan het hamsteren is :+
Ik bedoel een pak extra achter de hand houden. Geen pallets kopen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Redactie Frontpage maandag 28 september 2020 @ 13:58:09 #238
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195304046
quote:
80s.gif Op maandag 28 september 2020 13:49 schreef ToT het volgende:

[..]

Kwark was hier ook steeds uitverkocht, ja! :D Niet de yoghurt of vanillevla of wat dan ook; alleen kwark.
Zeker omdat het voedzamer is of zo? Meer eiwitten?
Yoghurt of vla wordt vaak gebruikt als toetjes dus als 'extra', kwark is vaak een vervanging van een (deel van) maaltijd. En zitten flink meer eiwitten in dan in yoghurt en ook meer vitaminen waaronder B12 wat voornamelijk in vleesproducten voorkomt dus is het ook populair bij vegetariërs. Je moet alleen wel de pure varianten nemen, want bij die met smaakjes zit vaak een sloot suiker en andere zooi.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_195305211
quote:
80s.gif Op maandag 28 september 2020 13:32 schreef ToT het volgende:

[..]

Yup, net ff boodschappen gedaan. Er was nog wel wat wc-papier, maar niet veel meer. Nagevraagd aan een kassière en die gaf aan dat er idd weer gehamsterd wordt.
Was het toevallig niet in de aanbieding :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 28 september 2020 @ 14:44:06 #240
74056 crew  ToT
pi_195305229
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:43 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Was het toevallig niet in de aanbieding :D
Nope, en van alle soorten waren er nog maar een paar pakken in het schap (of was het al totaal uitverkocht.)
  maandag 28 september 2020 @ 15:15:51 #241
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195305935
Berlinerbollen waren op.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_195306155
quote:
80s.gif Op maandag 28 september 2020 13:44 schreef ToT het volgende:

[..]

Beter zelf de hamstergolf aanslingeren dan achter in de rij staan en alleen wat tofu in de winkel kunnen kopen omdat al het vlees op is. :P
Handig joh, minder vlees eten. Van de vega-shit was er nog zat.
Tap tap tap
pi_195309612
ah.nl is al van slag door de aangekondigde maatregelen. Dat wordt weer hamsteren met z'n allen. :')
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 28 september 2020 @ 18:26:54 #244
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195309909
quote:
80s.gif Op maandag 28 september 2020 11:42 schreef ToT het volgende:
_O- En er wordt weer zwaar pleepapier gehamsterd! :')
Noodvoorraden doe ik niet meer aan. Eerst de blikken met haringfilet er doorheen zien te jassen! :')
Nice!!!! Ben ik blij dat ik al gehamsterd heb!!!!!!!!! Goed dat ik mijn gevoel heb gevolgd! *O* *O* *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195310284
Was wezen boodschappen doen in DUitsland, toiletpapier, keukenrol, rijst. OP.
pi_195314355
Ja, hier ook weer het vak met wc-papier leeg, mineraalwater weer op, pasta weer weggehamsterd.
pi_195314732
quote:
84s.gif Op maandag 28 september 2020 18:26 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Nice!!!! Ben ik blij dat ik al gehamsterd heb!!!!!!!!! Goed dat ik mijn gevoel heb gevolgd! *O* *O* *O*
:Y We zitten goed :D
  maandag 28 september 2020 @ 22:02:08 #248
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_195315986
Zouden de groothandelaren ook weer open gaan?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_195316081
quote:
14s.gif Op maandag 28 september 2020 22:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zouden de groothandelaren ook weer open gaan?
Nee want de horeca blijft gewoon open deze keer.
  maandag 28 september 2020 @ 22:06:01 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195316084
quote:
14s.gif Op maandag 28 september 2020 22:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zouden de groothandelaren ook weer open gaan?
Ik hoop het!

Goddelijke bavette bij de Makro halen :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 28 september 2020 @ 22:06:27 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195316095
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 22:05 schreef quirina het volgende:

[..]

Nee want de horeca blijft gewoon open deze keer.
Dat was niet de reden dat die groothandels voor particulieren open waren
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195316125
Mij boeit het niet zo. Kan altijd naar Makro en Sligro.
pi_195316135
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 22:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat was niet de reden dat die groothandels voor particulieren open waren
Volgens mij wel. Ze konden hun spullen niet meer kwijt aan de horeca.
  maandag 28 september 2020 @ 22:09:33 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195316166
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 22:07 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Ze konden hun spullen niet meer kwijt aan de horeca.
Je hebt gelijk ja. Zie het net.
En omdat de supermarkten zo druk waren.
Ik dacht alleen laatste reden.

https://www.foodclicks.nl(...)-voor-particulieren/
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195321266
Nou, ze hebben weer iets nieuws bedacht bij onze Jumbo. Daar stond al een hele tijd een winkelwagenschoonmaakding, precies bij de tweede doorloop, zodat je maar aan de linker kant naar binnen kon. Niemand gebruikte dat, zover ik kon zien. Vandaag hebben ze alle schoonmaakspullen buiten weggehaald en moet iedereen met zijn kar ( mandjes zijn weer weg) EN zijn handen in dat ding, want anders sproeit die niet. En achteruit weer daaruit rijden en links door de ingang naar binnen. Ze hadden er zelfs ook een "waakhond" ernaast gezet, die direct ging blaffen toen ik er plastic handschoenen aandeed, omdat ik dat spul niet op mijn handen moet.
Al op een rustig moment was er file...ben benieuwd naar zaterdagmiddag...
pi_195321267
Wel grappig: vanochtend vroeg met z'n tweeen naar de AH XL, we pakken 1 karretje (wat we de laatste 2 maanden eigenlijk al deden, tijdens de 1e Corona golf liepen we wél allebei met een kar), en na enkele minuten in de winkel, worden we door een (overigens heel aardige) medewerker gewezen op het '1 kar per klant' beleid. Dus ik zeg: sorrie, u heeft gelijk, we zullen dit de volgende keer doen. Vervolgens (ze staat er toch :P ) vraag ik aan haar of het ouderen-uurtje, van 7 tot 8 's ochtends, ook weer gehanteerd gaat worden, aangezien dit ook is aangestipt door Rutte gisteravond. Ja, zegt ze, maar hier zijn we nooit mee gestopt. Oh? Zeg ik. Maar dit wordt dan al maanden met voeten getreden, naast ons, lopen hier regelmatig al heel vroeg jongere klanten hun boodschappen te doen in dat uur. Ze reageert: dat klopt, maar we mogen niemand wegjagen. Oke... :{

Ik begrijp het (beleid) wel hoor, hier wil ik ook niets aan af doen, maar er wordt nu wel een beetje met twee maten gemeten: ouderen uurtje is er nog, maar kennelijk toch ook weer niet, want ze mogen geen jongere klanten wegjagen. Maar over 1 kar per stel wordt dan moeilijk gedaan (even zwart-wit gesteld, ze deed niet moeilijk, ze vroeg het netjes). Dit terwijl ik regelmatig klanten zie rondlopen zonder kar, en zonder mandje }:| .
Ik begrijp dat handhaven moeilijk is, maar ga niet soepeltjes om met het ene regeltje en mensen actief wijzen op een ander regeltje, dit werkt gewoon totaal niet imho.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_195323353
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:10 schreef KillerBee4ever het volgende:
Wel grappig: vanochtend vroeg met z'n tweeen naar de AH XL, we pakken 1 karretje (wat we de laatste 2 maanden eigenlijk al deden, tijdens de 1e Corona golf liepen we wél allebei met een kar), en na enkele minuten in de winkel, worden we door een (overigens heel aardige) medewerker gewezen op het '1 kar per klant' beleid. Dus ik zeg: sorrie, u heeft gelijk, we zullen dit de volgende keer doen. Vervolgens (ze staat er toch :P ) vraag ik aan haar of het ouderen-uurtje, van 7 tot 8 's ochtends, ook weer gehanteerd gaat worden, aangezien dit ook is aangestipt door Rutte gisteravond. Ja, zegt ze, maar hier zijn we nooit mee gestopt. Oh? Zeg ik. Maar dit wordt dan al maanden met voeten getreden, naast ons, lopen hier regelmatig al heel vroeg jongere klanten hun boodschappen te doen in dat uur. Ze reageert: dat klopt, maar we mogen niemand wegjagen. Oke... :{

Ik begrijp het (beleid) wel hoor, hier wil ik ook niets aan af doen, maar er wordt nu wel een beetje met twee maten gemeten: ouderen uurtje is er nog, maar kennelijk toch ook weer niet, want ze mogen geen jongere klanten wegjagen. Maar over 1 kar per stel wordt dan moeilijk gedaan (even zwart-wit gesteld, ze deed niet moeilijk, ze vroeg het netjes). Dit terwijl ik regelmatig klanten zie rondlopen zonder kar, en zonder mandje }:| .
Ik begrijp dat handhaven moeilijk is, maar ga niet soepeltjes om met het ene regeltje en mensen actief wijzen op een ander regeltje, dit werkt gewoon totaal niet imho.
Jij werd niet de winkel uitgezet, die jongeren die misschien alleen op dat tijdstip kunnen ook niet. Maar misschien worden ook zij erop gewezen dat dat tijdstip eigenlijk voor een andere doelgroep is, net als jij aangesproken werd op het karretje.
pi_195323482
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:10 schreef KillerBee4ever het volgende:
Maar over 1 kar per stel wordt dan moeilijk gedaan (even zwart-wit gesteld, ze deed niet moeilijk, ze vroeg het netjes). Dit terwijl ik regelmatig klanten zie rondlopen zonder kar, en zonder mandje }:| .
Ik kom niet vaak meer in een fysieke winkel, maar dat viel me ook op. Volgens mij spreken ze alleen mensen aan waarvan ze het idee hebben dat die niet agressief worden. Groepjes jongeren of brede kerels met tattoos kunnen hun gang gaan, zonder kar of mand.
pi_195323995
Nog even voor de drukte boodschapje gedaan net :7
pi_195325321
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:22 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Jij werd niet de winkel uitgezet, die jongeren die misschien alleen op dat tijdstip kunnen ook niet. Maar misschien worden ook zij erop gewezen dat dat tijdstip eigenlijk voor een andere doelgroep is, net als jij aangesproken werd op het karretje.
Ik liep er vanochtend om half 8, dus tijdens het ouderen uurtje, maar werd hier niet specifiek op aangesproken (ik ben 45, en zie er niet uit als een 70-plusser, al zeg ik 't zelf :P ). Dit zal dan wel te maken hebben met dat ze geen klanten willen wegjagen, met andere woorden: ik vermoed zo dat niemand hier op aangesproken wordt.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_195330268
Zag er 3 met een mondkapje net, van de 40 in de winkel.
.
pi_195330382
Nou ga weer alles online bestellen.
Sueprmarkt is geen doen hier. Wachten in de rij.
Loop je daar weer de crona van op. Geen zin meer in.
pi_195339502
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:10 schreef KillerBee4ever het volgende:
Wel grappig: vanochtend vroeg met z'n tweeen naar de AH XL, we pakken 1 karretje (wat we de laatste 2 maanden eigenlijk al deden, tijdens de 1e Corona golf liepen we wél allebei met een kar), en na enkele minuten in de winkel, worden we door een (overigens heel aardige) medewerker gewezen op het '1 kar per klant' beleid. Dus ik zeg: sorrie, u heeft gelijk, we zullen dit de volgende keer doen. Vervolgens (ze staat er toch :P ) vraag ik aan haar of het ouderen-uurtje, van 7 tot 8 's ochtends, ook weer gehanteerd gaat worden, aangezien dit ook is aangestipt door Rutte gisteravond. Ja, zegt ze, maar hier zijn we nooit mee gestopt. Oh? Zeg ik. Maar dit wordt dan al maanden met voeten getreden, naast ons, lopen hier regelmatig al heel vroeg jongere klanten hun boodschappen te doen in dat uur. Ze reageert: dat klopt, maar we mogen niemand wegjagen. Oke... :{

Ik begrijp het (beleid) wel hoor, hier wil ik ook niets aan af doen, maar er wordt nu wel een beetje met twee maten gemeten: ouderen uurtje is er nog, maar kennelijk toch ook weer niet, want ze mogen geen jongere klanten wegjagen. Maar over 1 kar per stel wordt dan moeilijk gedaan (even zwart-wit gesteld, ze deed niet moeilijk, ze vroeg het netjes). Dit terwijl ik regelmatig klanten zie rondlopen zonder kar, en zonder mandje }:| .
Ik begrijp dat handhaven moeilijk is, maar ga niet soepeltjes om met het ene regeltje en mensen actief wijzen op een ander regeltje, dit werkt gewoon totaal niet imho.
Hier hebben ze nooit dat ouderenuurtje gehad bij de Jumbo, ik kan dus nog steeds lekker om 7 uur boodschappen doen! Geen kip in die zaak dan ook!
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 11:36:31 #264
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195340735
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 19:20 schreef quirina het volgende:
Nou ga weer alles online bestellen.
Sueprmarkt is geen doen hier. Wachten in de rij.
Loop je daar weer de crona van op. Geen zin meer in.
Wij zijn daar ook alweer even mee begonnen omdat mensen in de supermarkt zich nergens meer aan houden :Y

Nu hopen dat de wachttijden niet weer enorm gaan oplopen :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')