abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192004031
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 13 maart 2020 @ 14:01:32 #152
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192004196
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:06 schreef quirina het volgende:

[..]

Hebben ze pech, want als ze voor meer mensen moeten inkopen mogen ze dat niet weigeren.
Een winkel mag prima een max. op hun producten zetten.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_192004290
  vrijdag 13 maart 2020 @ 15:56:37 #154
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192006756
Afbakbrood, laat staan gewoon brood in mijn supermarkten totaal uitverkocht.
Er was niet geleverd. Verder de laatste blikjes ham/luncheon weggegrist. Doet het evt met de ingevroren frikandellen, goed in de "nasi".
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192008898
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:06 schreef quirina het volgende:

[..]

Hebben ze pech, want als ze voor meer mensen moeten inkopen mogen ze dat niet weigeren.
Zolang het geen discriminatie is, mag een winkel helemaal zelf beslissen welk product ze aan welke klant verkopen. En welke prijs ze daarvoor rekenen.

Een regel met 'maximaal twee per klant' is geen discriminatie. Dus die beperking mag een winkel opleggen.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 17:27:00 #156
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_192008941
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:24 schreef Toby56 het volgende:
Ik heb niet veel invriesmogelijkheden, dus... maar pleepapier heb ik altijd voldoende in huis. Ik ben een eersteklas schijtlijster. (Plus nog een rol keukenpapier, kan ook. En wat nutteloze kranten. Altijd goed voor schijtartikelen, dus ook goed voor op de plee.)

Ik zit meer in m'n maag met brood. Op het werk (als ik er nog mag komen) geen kantine, dus heb ik altijd m'n eigen "wat hep jij erop?" trommeltje bij me. En dat wil ik wel graag dagelijks weer vullen, anders houd ik het niet vol.

Nog een half bruin & een half volkoren, en 2 rollen beschuit op voorraad. Wat moet ik als morgen het deeg in NL is opgeraakt?

HELP.
HELP ME TOCH.
Bloem/meel, gedroogde gist, zout, water een recept voor een simpel no-knead brood en een oven ^O^
  vrijdag 13 maart 2020 @ 17:34:43 #157
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_192009104
quote:
6s.gif Op donderdag 12 maart 2020 15:28 schreef Nikonlover het volgende:
Deel 1 :P Straks weer ff terug en een lading blikgroenten enzo en vlees in blik en wat andere houdbare spulletjes halen :P

[ afbeelding ]
https://www.nu.nl/coronav(...)p-met-hamsteren.html

Alsjeblieft stop met deze onzin mensen. Je zet jezelf echt keihard voor schut...

[ Bericht 6% gewijzigd door EnterToets op 13-03-2020 17:41:46 ]
pi_192009201
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:27 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bloem/meel, gedroogde gist, zout, water een recept voor een simpel no-knead brood en een oven ^O^
Bedankt voor de tips. Het gaat alweer... ;)

Was gisteren een beetje overbluft door de plotseling veranderde toonzetting door RIVM en regering(en). En door de paniekreactie van het boodschappende publiek. Ik hoop dat het laatste sowieso volgende week weer wat afneemt. Voorlopig is er, qua toelevering, nog brood en ander voedsel zat. We kunnen wel zonder zulke paniek.
Ik doe het ff rustig aan.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 17:51:05 #159
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192009433
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:34 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Alsjeblieft stop met deze onzin mensen. Je zet jezelf echt keihard voor schut...
Hoezo onzin? :') Wat is er mis mee om een voorraad eten en drinken in huis te hebben?

Dat ik nu een flinke voorraad heb gehaald, dat is omdat ik al 1,5 jaar de voorraad (behalve water) niet meer bijgehouden heb. Ik heb altijd een voorraad in huis voor het geval dat ;) Als er straks iets gebeurd, dan sta jij voor schut en lach ik je keihard uit.

Kan mij nog een verhaal herinneren van vorig jaar. Waterstoring tijdens een hittegolf (groningen volgens mij?). Mensen in paniek, supermarkten hadden geen waterflessen meer en de FOK!er kon ondertussen lekker relaxed thuis blijven :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192009474
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:34 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Dat zegt Rutte alleen maar om de economie te redden. Een grote vraag-aanbod verhouding kan Nederland niet aan (zie de lege schappen!) en dus wordt er geopperd om het rustig aan te doen.

Dit alles terwijl op zo'n 1500 kilometer een land op slot is gegaan om de natuurlijke voortzetting van het virus tegen te gaan.

Daarbij komt ook nog kijken dat mensen die al weinig vertrouwen hebben in het gezetelde kabinet, de woorden van het populisme aandragen om te kunnen horen wat ze willen horen.
Degene die die fakkel mag dragen is Geert Wilders, dé persoon die al zijn activiteiten de afgelopen 10 jaar erop zitten hameren wat er allemaal niet mis is met het kabinet.

Deze trein is niet meer te stoppen. Doe mee voordat je met lege handen zit.
Google is your friend, abuse your friends
pi_192009586
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:54 schreef EnterToets het volgende:
Oh
[..]

-knip-
Volgens het WHO is het een pandemie, allemaal regels in Europa die moeten voorkomen dat het virus zich verder verspreidt. En toch verspreidt het zich verder.
Ik log net in op FOK! en zie allemaal coronaberichten. Ik ben niet de enige blijkbaar.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lucky_Strike op 13-03-2020 18:30:14 ]
  vrijdag 13 maart 2020 @ 17:59:30 #162
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_192009632
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:57 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Volgens het WHO is het een pandemie, allemaal regels in Europa die moeten voorkomen dat het virus zich verder verspreidt. En toch verspreidt het zich verder.
Ik log net in op FOK! en zie allemaal coronaberichten. Ik ben niet de enige blijkbaar.
Maar doe eens rustig aan? Jij bent geen expert, vertrouw op mensen die hier jaren voor gestuurd hebben. Dat je niet de enige bent komt omdat iedereen zich hier aansteekt met al dat gepaniek.
pi_192009698
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:59 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Maar doe eens rustig aan? Jij bent geen expert, vertrouw op mensen die hier jaren voor gestuurd hebben. Dat je niet de enige bent komt omdat iedereen zich hier aansteekt met al dat gepaniek.
Het is geen paniek, het is common sense.
pi_192009829
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 18:08 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Op welke manier?
[..]

Italië is op slot, tekenen te over dat dat ook elders in Europa kan gaan gebeuren.
Op bol.com is het meeste toiletpapier uitverkocht.
Het heet preppen. Voorbereiden op wat komen gaat. Ik doe het eigenlijk al sinds 2007.
Nu met dit virus en de heisa door de politiek rondom, gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen.
In Italië zijn alle supermarkten nog open....
  One tough cookie vrijdag 13 maart 2020 @ 18:14:44 #165
169210 liesje1979
pi_192009923
WTF, net bij mijn AH even eten halen na werktijd. Ik was serieus in shock. Gelukkig heb ik al een tijdje terug een voorraadje aangelegd maar echt serieus. :o
Misschien leuk als herinnering over een tijdje. Ik gok niet dat ik dit nog eens mee zal maken. Zelfs met kerst is het niet zo bizar.

Ik hoorde een vrouw zeggen dat de Aldi helemaal leeg is.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 18:25:07 #166
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192010143
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 18:20 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Ik doe niet aan paniek. Ik neem voorzorgsmaatregelen.
_O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 13 maart 2020 @ 18:33:10 #167
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192010312
Topic opgeschoond, quotes waar nodig aangepast.
Spoilers!
  vrijdag 13 maart 2020 @ 19:08:43 #168
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_192011053
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 18:25 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

_O_
https://twitter.com/Bryan65165100/status/1238422013980655617?s=19

Dit soort praktijken krijg je daarvan.

Echt top
pi_192011202
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:39 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips. Het gaat alweer... ;)

Was gisteren een beetje overbluft door de plotseling veranderde toonzetting door RIVM en regering(en). En door de paniekreactie van het boodschappende publiek. Ik hoop dat het laatste sowieso volgende week weer wat afneemt. Voorlopig is er, qua toelevering, nog brood en ander voedsel zat. We kunnen wel zonder zulke paniek.
Over enkele dagen zal de paniek wel over zijn. De vriezers en voorraadkasten van de paniek hamsteraars zijn niet oneindig groot. En mensen zullen zich vanzelf realiseren dat nadat vandaag de Lidl, Appie en Jumbo zijn leeggeroofd, morgen er toch weer een volle vrachtwagen met goederen is geleverd. En dat die leveringen gewoon doorgaan, dus dat er eigenlijk helemaal geen noodzaak was tot het hamsteren op zo'n korte termijn.

*gezien de grote onzekerheden ivm quarantaine en dergelijke, lijkt het mij wel verstandig om langzaam een voorraad op te bouwen waarmee je een week tot twee weken kunt overleven zonder de deur uit te moeten. Maar doe dat opbouwen vooral geleidelijk. Haal bijvoorbeeld elke twee dagen eten in huis voor drie dagen. Dan bouw je in relatief korte tijd een voorraad op, zonder dat dit tot de gekte van lege schappen leidt.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 19:35:16 #170
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_192011682
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:52 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Dat zegt Rutte alleen maar om de economie te redden. Een grote vraag-aanbod verhouding kan Nederland niet aan (zie de lege schappen!) en dus wordt er geopperd om het rustig aan te doen.

Dit alles terwijl op zo'n 1500 kilometer een land op slot is gegaan om de natuurlijke voortzetting van het virus tegen te gaan.

Daarbij komt ook nog kijken dat mensen die al weinig vertrouwen hebben in het gezetelde kabinet, de woorden van het populisme aandragen om te kunnen horen wat ze willen horen.
Degene die die fakkel mag dragen is Geert Wilders, dé persoon die al zijn activiteiten de afgelopen 10 jaar erop zitten hameren wat er allemaal niet mis is met het kabinet.

Deze trein is niet meer te stoppen. Doe mee voordat je met lege handen zit.
Ik krijg net een mail van Albert Heijn dat alle voorraden helemaal prima zijn, en dat mensen zich nergens zorgen over hoeven te maken.

quote:
We verkopen op dit moment van bepaalde producten meer dan normaal. Zeep, handgels en houdbare producten zoals pasta. Onze distributiecentra liggen vol en we bevoorraden winkels dagelijks meerdere malen. Samen met onze collega’s, leveranciers, en transporteurs werken we hard om de schappen goed gevuld te houden. Op dit moment zetten we meer mensen in, zowel in onze winkels als in de bevoorrading.
Zitten hun ook in het complot met Mark Rutte denk je?

[ Bericht 1% gewijzigd door EnterToets op 13-03-2020 19:40:56 ]
pi_192014243
quote:
19s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:01 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Een winkel mag prima een max. op hun producten zetten.
Indien zo neem ik wat familieleden extra mee. Is simpel op te lossen.
Of ik ga twee keer.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 21:42:14 #172
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192014677
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:38 schreef BillDauterive het volgende:
Net naar de supermarkt geweest. Heerlijk rustig en vrijwel alle schappen waren weer vol.
Mocht ik morgen nog naar de supermarkt moeten, dan ga ik weer tussen 21.00 en 22.00.
Cross quote.

Maar euh, dit soort tips moet je niet delen. Anders gaan meer mensen het doen. Ook buiten tijden van crisis.

Zeker de vrijdagavond is heerlijk omdat ze zich voorbereiden op de weekenddrukte.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_192014825
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:42 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Cross quote.

Maar euh, dit soort tips moet je niet delen. Anders gaan meer mensen het doen. Ook buiten tijden van crisis.

Zeker de vrijdagavond is heerlijk omdat ze zich voorbereiden op de weekenddrukte.
Buiten de crisistijden kijken de meesten op dat tijdstip tv of hebben ze andere dingen te doen, het zal allemaal wel meevallen :P

Op zaterdagmiddag is het altijd al zo druk en morgen zal het nog wel drukker zijn. Nu was het wel handig om in de avond te gaan.
pi_192014885
Kom net uit de AH ze waren druk aan het bijvullen alles was er behalve brood.

Respect voor de kids dat ze zo hard aan het werk zijn om de schappen vol te krijgen ^O^
  Spellchecker vrijdag 13 maart 2020 @ 22:08:02 #175
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192015101
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:53 schreef chipitovandenbroek het volgende:
Kom net uit de AH ze waren druk aan het bijvullen alles was er behalve brood.

Respect voor de kids dat ze zo hard aan het werk zijn om de schappen vol te krijgen ^O^
Waarom zou er rond 21.00 brood in de schappen liggen?
pi_192015127
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 22:08 schreef maily het volgende:

[..]

Waarom zou er rond 21.00 brood in de schappen liggen?
Ze waren vracht aan het bijvullen
pi_192016471
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 19:15 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Over enkele dagen zal de paniek wel over zijn. De vriezers en voorraadkasten van de paniek hamsteraars zijn niet oneindig groot. En mensen zullen zich vanzelf realiseren dat nadat vandaag de Lidl, Appie en Jumbo zijn leeggeroofd, morgen er toch weer een volle vrachtwagen met goederen is geleverd. En dat die leveringen gewoon doorgaan, dus dat er eigenlijk helemaal geen noodzaak was tot het hamsteren op zo'n korte termijn.

*gezien de grote onzekerheden ivm quarantaine en dergelijke, lijkt het mij wel verstandig om langzaam een voorraad op te bouwen waarmee je een week tot twee weken kunt overleven zonder de deur uit te moeten. Maar doe dat opbouwen vooral geleidelijk. Haal bijvoorbeeld elke twee dagen eten in huis voor drie dagen. Dan bouw je in relatief korte tijd een voorraad op, zonder dat dit tot de gekte van lege schappen leidt.
Ik heb doorgaans (warm) eten in huis voor een dag of 5, dat doe ik altijd. Het gaat mij meer om de 'kouwe hap', zoals brood enzo.
Maar ik verwacht (en hoop) dat in de loop van volgende week de mensen er min of meer gewend aan zullen zijn. Fingers crossed enzo.
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 07:41:46 #178
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_192019937
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:42 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Cross quote.

Elke winkel heeft verdchillende levertijden. De een krijgt vracht om 6u, 8u, 10u ... etc. Dus de winkels worden ook afwisselend gevuld
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_192020008
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 07:41 schreef Rene het volgende:

[..]

Elke winkel heeft verdchillende levertijden. De een krijgt vracht om 6u, 8u, 10u ... etc. Dus de winkels worden ook afwisselend gevuld
Is alleen maar slim om rekening mee te houden als klant.
pi_192020262
Gewoon de normale hoeveelheden gehaald zojuist. Niks geen extra flauwekul. Het paste allemaal in een mandje. Hiep hiep.

Inderdaad opvallend veel lege en halflege schappen, vooral de huismerken en de low budget-producten. Plus toiletpapier en zeep. Daar ging dan ook het meeste volk weer snel op af. Ben benieuwd of die schappen nog worden aangevuld vandaag.

En een waanzinnige drukte zo vroeg op de morgen. Ik was in een kwartiertje klaar (8:15 uur) en er was toen al geen karretje voor nieuwkomers meer beschikbaar.

Het was me wel weer duidelijk: wij leven hier in een superieure cultuur. Gelukkig maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')