Een winkel mag prima een max. op hun producten zetten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:06 schreef quirina het volgende:
[..]
Hebben ze pech, want als ze voor meer mensen moeten inkopen mogen ze dat niet weigeren.
Zolang het geen discriminatie is, mag een winkel helemaal zelf beslissen welk product ze aan welke klant verkopen. En welke prijs ze daarvoor rekenen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:06 schreef quirina het volgende:
[..]
Hebben ze pech, want als ze voor meer mensen moeten inkopen mogen ze dat niet weigeren.
Bloem/meel, gedroogde gist, zout, water een recept voor een simpel no-knead brood en een ovenquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:24 schreef Toby56 het volgende:
Ik heb niet veel invriesmogelijkheden, dus... maar pleepapier heb ik altijd voldoende in huis. Ik ben een eersteklas schijtlijster. (Plus nog een rol keukenpapier, kan ook. En wat nutteloze kranten. Altijd goed voor schijtartikelen, dus ook goed voor op de plee.)
Ik zit meer in m'n maag met brood. Op het werk (als ik er nog mag komen) geen kantine, dus heb ik altijd m'n eigen "wat hep jij erop?" trommeltje bij me. En dat wil ik wel graag dagelijks weer vullen, anders houd ik het niet vol.
Nog een half bruin & een half volkoren, en 2 rollen beschuit op voorraad. Wat moet ik als morgen het deeg in NL is opgeraakt?
HELP.
HELP ME TOCH.
https://www.nu.nl/coronav(...)p-met-hamsteren.htmlquote:Op donderdag 12 maart 2020 15:28 schreef Nikonlover het volgende:
Deel 1Straks weer ff terug en een lading blikgroenten enzo en vlees in blik en wat andere houdbare spulletjes halen
[ afbeelding ]
Bedankt voor de tips. Het gaat alweer...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:27 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Bloem/meel, gedroogde gist, zout, water een recept voor een simpel no-knead brood en een oven
Hoezo onzin?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:34 schreef EnterToets het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)p-met-hamsteren.html
Alsjeblieft stop met deze onzin mensen. Je zet jezelf echt keihard voor schut...
Dat zegt Rutte alleen maar om de economie te redden. Een grote vraag-aanbod verhouding kan Nederland niet aan (zie de lege schappen!) en dus wordt er geopperd om het rustig aan te doen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:34 schreef EnterToets het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)p-met-hamsteren.html
Alsjeblieft stop met deze onzin mensen. Je zet jezelf echt keihard voor schut...
Volgens het WHO is het een pandemie, allemaal regels in Europa die moeten voorkomen dat het virus zich verder verspreidt. En toch verspreidt het zich verder.quote:
Maar doe eens rustig aan? Jij bent geen expert, vertrouw op mensen die hier jaren voor gestuurd hebben. Dat je niet de enige bent komt omdat iedereen zich hier aansteekt met al dat gepaniek.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:57 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Volgens het WHO is het een pandemie, allemaal regels in Europa die moeten voorkomen dat het virus zich verder verspreidt. En toch verspreidt het zich verder.
Ik log net in op FOK! en zie allemaal coronaberichten. Ik ben niet de enige blijkbaar.
Het is geen paniek, het is common sense.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:59 schreef EnterToets het volgende:
[..]
Maar doe eens rustig aan? Jij bent geen expert, vertrouw op mensen die hier jaren voor gestuurd hebben. Dat je niet de enige bent komt omdat iedereen zich hier aansteekt met al dat gepaniek.
In Italië zijn alle supermarkten nog open....quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:08 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Op welke manier?
[..]
Italië is op slot, tekenen te over dat dat ook elders in Europa kan gaan gebeuren.
Op bol.com is het meeste toiletpapier uitverkocht.
Het heet preppen. Voorbereiden op wat komen gaat. Ik doe het eigenlijk al sinds 2007.
Nu met dit virus en de heisa door de politiek rondom, gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:20 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik doe niet aan paniek. Ik neem voorzorgsmaatregelen.
https://twitter.com/Bryan65165100/status/1238422013980655617?s=19quote:
Over enkele dagen zal de paniek wel over zijn. De vriezers en voorraadkasten van de paniek hamsteraars zijn niet oneindig groot. En mensen zullen zich vanzelf realiseren dat nadat vandaag de Lidl, Appie en Jumbo zijn leeggeroofd, morgen er toch weer een volle vrachtwagen met goederen is geleverd. En dat die leveringen gewoon doorgaan, dus dat er eigenlijk helemaal geen noodzaak was tot het hamsteren op zo'n korte termijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:39 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips. Het gaat alweer...
Was gisteren een beetje overbluft door de plotseling veranderde toonzetting door RIVM en regering(en). En door de paniekreactie van het boodschappende publiek. Ik hoop dat het laatste sowieso volgende week weer wat afneemt. Voorlopig is er, qua toelevering, nog brood en ander voedsel zat. We kunnen wel zonder zulke paniek.
Ik krijg net een mail van Albert Heijn dat alle voorraden helemaal prima zijn, en dat mensen zich nergens zorgen over hoeven te maken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:52 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dat zegt Rutte alleen maar om de economie te redden. Een grote vraag-aanbod verhouding kan Nederland niet aan (zie de lege schappen!) en dus wordt er geopperd om het rustig aan te doen.
Dit alles terwijl op zo'n 1500 kilometer een land op slot is gegaan om de natuurlijke voortzetting van het virus tegen te gaan.
Daarbij komt ook nog kijken dat mensen die al weinig vertrouwen hebben in het gezetelde kabinet, de woorden van het populisme aandragen om te kunnen horen wat ze willen horen.
Degene die die fakkel mag dragen is Geert Wilders, dé persoon die al zijn activiteiten de afgelopen 10 jaar erop zitten hameren wat er allemaal niet mis is met het kabinet.
Deze trein is niet meer te stoppen. Doe mee voordat je met lege handen zit.
Zitten hun ook in het complot met Mark Rutte denk je?quote:We verkopen op dit moment van bepaalde producten meer dan normaal. Zeep, handgels en houdbare producten zoals pasta. Onze distributiecentra liggen vol en we bevoorraden winkels dagelijks meerdere malen. Samen met onze collega’s, leveranciers, en transporteurs werken we hard om de schappen goed gevuld te houden. Op dit moment zetten we meer mensen in, zowel in onze winkels als in de bevoorrading.
Indien zo neem ik wat familieleden extra mee. Is simpel op te lossen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Een winkel mag prima een max. op hun producten zetten.
Cross quote.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:38 schreef BillDauterive het volgende:
Net naar de supermarkt geweest. Heerlijk rustig en vrijwel alle schappen waren weer vol.
Mocht ik morgen nog naar de supermarkt moeten, dan ga ik weer tussen 21.00 en 22.00.
Buiten de crisistijden kijken de meesten op dat tijdstip tv of hebben ze andere dingen te doen, het zal allemaal wel meevallenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Cross quote.
Maar euh, dit soort tips moet je niet delen. Anders gaan meer mensen het doen. Ook buiten tijden van crisis.
Zeker de vrijdagavond is heerlijk omdat ze zich voorbereiden op de weekenddrukte.
Waarom zou er rond 21.00 brood in de schappen liggen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:53 schreef chipitovandenbroek het volgende:
Kom net uit de AH ze waren druk aan het bijvullen alles was er behalve brood.
Respect voor de kids dat ze zo hard aan het werk zijn om de schappen vol te krijgen
Ze waren vracht aan het bijvullenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:08 schreef maily het volgende:
[..]
Waarom zou er rond 21.00 brood in de schappen liggen?
Ik heb doorgaans (warm) eten in huis voor een dag of 5, dat doe ik altijd. Het gaat mij meer om de 'kouwe hap', zoals brood enzo.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:15 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Over enkele dagen zal de paniek wel over zijn. De vriezers en voorraadkasten van de paniek hamsteraars zijn niet oneindig groot. En mensen zullen zich vanzelf realiseren dat nadat vandaag de Lidl, Appie en Jumbo zijn leeggeroofd, morgen er toch weer een volle vrachtwagen met goederen is geleverd. En dat die leveringen gewoon doorgaan, dus dat er eigenlijk helemaal geen noodzaak was tot het hamsteren op zo'n korte termijn.
*gezien de grote onzekerheden ivm quarantaine en dergelijke, lijkt het mij wel verstandig om langzaam een voorraad op te bouwen waarmee je een week tot twee weken kunt overleven zonder de deur uit te moeten. Maar doe dat opbouwen vooral geleidelijk. Haal bijvoorbeeld elke twee dagen eten in huis voor drie dagen. Dan bouw je in relatief korte tijd een voorraad op, zonder dat dit tot de gekte van lege schappen leidt.
Elke winkel heeft verdchillende levertijden. De een krijgt vracht om 6u, 8u, 10u ... etc. Dus de winkels worden ook afwisselend gevuldquote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Cross quote.
Maar euh, dit soort tips moet je niet delen. Anders gaan meer mensen het doen. Ook buiten tijden van crisis.
Zeker de vrijdagavond is heerlijk omdat ze zich voorbereiden op de weekenddrukte.
Is alleen maar slim om rekening mee te houden als klant.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 07:41 schreef Rene het volgende:
[..]
Elke winkel heeft verdchillende levertijden. De een krijgt vracht om 6u, 8u, 10u ... etc. Dus de winkels worden ook afwisselend gevuld
Als de supers een beetje slim zijn verdelen ze hun voorraad over de dag. Niet alles klaar zetten voor de eerste bezoekers om 8u maar om 12u en 16u ook even de zeep bijvullen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:45 schreef Toby56 het volgende:
Gewoon de normale hoeveelheden gehaald zojuist. Niks geen extra flauwekul. Het paste allemaal in een mandje. Hiep hiep.
Inderdaad opvallend veel lege en halflege schappen, vooral de huismerken en de low budget-producten. Plus toiletpapier en zeep. Daar ging dan ook het meeste volk weer snel op af. Ben benieuwd of die schappen nog worden aangevuld vandaag.
En een waanzinnige drukte zo vroeg op de morgen. Ik was in een kwartiertje klaar (8:15 uur) en er was toen al geen karretje voor nieuwkomers meer beschikbaar.
Het was me wel weer duidelijk: wij leven hier in een superieure cultuur. Gelukkig maar.
Ja, misschien is het beleid.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Als de supers een beetje slim zijn verdelen ze hun voorraad over de dag. Niet alles klaar zetten voor de eerste bezoekers om 8u maar om 12u en 16u ook even de zeep bijvullen.
Desnoods zet je gangpaden even af ofzo.
Het hamsteren?quote:
Alles beter dan die doos die nu het boegbeeld is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:04 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het hamsteren?
Daar ben ik het wel mee eens.
Ik denk dat het AH-hamstertje de komende jaren niet meer terugkomt. Ze zullen die oude beminnelijke meneer Van Dalen AKA Harry Piekema weer van stal moeten halen.
Met paardenstaart ziet ze er best leuk uit.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Alles beter dan die doos die nu het boegbeeld is.
Die dikke van de Jumbo mag ook wel terugkomenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:04 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het hamsteren?
Daar ben ik het wel mee eens.
Ik denk dat het AH-hamstertje de komende jaren niet meer terugkomt. Ze zullen die oude beminnelijke meneer Van Dalen AKA Harry Piekema weer van stal moeten halen.
Plus.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:16 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Die dikke van de Jumbo mag ook wel terugkomen
Oohjaquote:
Ik zei precies hetzelfde! Wat is het toch goor he?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:13 schreef maily het volgende:
Lege schappen hebben wel een voordeel; kan de boel weer eens schoongemaakt worden zonder alles leeg te halen.
Best goed mogelijk dat er sws niet of (te) weinig is geleverd.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 20:11 schreef ddx het volgende:
Wc rollen, pasta, rijst, blikvoer ok dat kan je over jaar nog prima gebruiken.
Maar waarom is de hele groenteafdeling ook leeg en eieren zijn ook compleet weg hier bij de ah ?
Ik vraag mij af of zij .... ineens... zo veel nieuwe klanten hebben of dat hun bestaande klanten extra/dubbel bestellen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
Een gewone simpele bestelling met Picnic laten bezorgen zit er niet in hier. De hele week is al vol.
Beide. Ze hebben een bestellimiet van 300 ingesteld nu omdat mensen het blijkbaar te gek maken anders.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 20:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of zij .... ineens... zo veel nieuwe klanten hebben of dat hun bestaande klanten extra/dubbel bestellen.
Komt vooral omdat er geleverd wordt op basis van normale supply & demand. Als er normaliter elke dag 100 rollen wc-papier geleverd worden en er telkens 100 verkocht worden is er niets aan de hand. Nu is de vraag vele malen groter en de keten is daar niet op ingericht.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:49 schreef soapie het volgende:
Het schijnt dat ze een groot tekort hebben aan chauffeurs voor de vrachtwagens wegens ziekte. Daarom ook zoveel lege schappen.....
Dan moeten er wel chauffeurs zijn die die rollen naar de filialen kunnen brengen..quote:Op zondag 15 maart 2020 08:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Komt vooral omdat er geleverd wordt op basis van normale supply & demand. Als er normaliter elke dag 100 rollen wc-papier geleverd worden en er telkens 100 verkocht worden is er niets aan de hand. Nu is de vraag vele malen groter en de keten is daar niet op ingericht.
Die zijn er nu niet genoeg nee, maar dat is echt niet omdat ze allemaal ziek zijn. Er zijn er sowieso te weinig voor deze aantallen. Dat moet zich normaliseren maar je wil ook niet nu teveel extra mensen en materieel inzetten omdat het hamsteren (naar verwachting) over een paar dagen wel weer voorbij is.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:00 schreef soapie het volgende:
[..]
Dan moeten er wel chauffeurs zijn die die rollen naar de filialen kunnen brengen..
Dat idiote, onnodige gehamster ontregelt heel de boel.quote:Op maandag 16 maart 2020 06:44 schreef raptorix het volgende:
Mensen zijn niet goed bij hun pan, het is geen oorlog, op 2 pakken rijst en spaghetti kun je weken leven. Daarnaast worden de winkels gewoon bevoorraad de komende weken.
Als je alleen bent misschien. Ik denk als je 2 of 3 kinderen heb dat je er heel anders over denkt.quote:Op maandag 16 maart 2020 06:44 schreef raptorix het volgende:
Mensen zijn niet goed bij hun pan, het is geen oorlog, op 2 pakken rijst en spaghetti kun je weken leven. Daarnaast worden de winkels gewoon bevoorraad de komende weken.
Flauwekul, mensen zijn gewoon te verwend, sterker nog denk je dat je dood gaat als je een week niet eet? Daarnaast, NOGMAALS we hebben enorm veel eten in Nederland, het meeste verkopen we gewoon aan het buitenland.quote:Op maandag 16 maart 2020 07:32 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Als je alleen bent misschien. Ik denk als je 2 of 3 kinderen heb dat je er heel anders over denkt.
Waar vandaan?quote:Op maandag 16 maart 2020 06:16 schreef MaJo het volgende:
Ik kom vandaag terug van vakantie, ik ben benieuwd of ik nog wat te eten kan halen
Faeröer/IJsland/Shetland. Nu net met de bus van Londen naar Dover en de ferry naar Calais. Nog een uur of 3 voor we in Nederland zijn. Zou fijn zijn als er nog iets in de winkel ligtquote:
Ik was net in een supermarkt, lang niet alles was er, maar van elke productcategorie was wel iets, dus wel wat soorten vlees, wat brood, wat pastasaus ect. Geen volle gesorteerde schappen maar zeker ook niet leeg. Verse dingen kun je sowieso wel kopen denk ikquote:Op maandag 16 maart 2020 11:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Faeröer/IJsland/Shetland. Nu net met de bus van Londen naar Dover en de ferry naar Calais. Nog een uur of 3 voor we in Nederland zijn. Zou fijn zijn als er nog iets in de winkel ligt
Dat klinkt al iets beter dan alle schappen zijn leegquote:Op maandag 16 maart 2020 11:31 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik was net in een supermarkt, lang niet alles was er, maar van elke productcategorie was wel iets, dus wel wat soorten vlees, wat brood, wat pastasaus ect. Geen volle gesorteerde schappen maar zeker ook niet leeg. Verse dingen kun je sowieso wel kopen denk ik
Brood wordt wellicht wat lastiger (wellicht afbakbrood), maar die andere dingen zijn gewoon volop te verkrijgen.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat klinkt al iets beter dan alle schappen zijn leegHet zou fijn zijn als ik iets van brood, yoghurt, fruit en wat avondeten kan kopen
Geluktquote:Op maandag 16 maart 2020 12:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat klinkt al iets beter dan alle schappen zijn leegHet zou fijn zijn als ik iets van brood, yoghurt, fruit en wat avondeten kan kopen
Ja! Ik ben bij AH to Go geweest en daar hadden ze nog vers brood, yoghurt, fruit en vleeswaren voor op brood. Ik ben dus goed geslaagdquote:
Na dit bericht niet meer.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja! Ik ben bij AH to Go geweest en daar hadden ze nog vers brood, yoghurt, fruit en vleeswaren voor op brood. Ik ben dus goed geslaagd![]()
Misschien dus een tip om op het station naar de appie te gaan, met 85% minder reizigers hebben zij misschien nu overschotten
Ga nou alsjeblieft geen slapende tokkies wakker maken...quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:22 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Hoe is het met onze hamsteraars? Zijn jullie al door de voorraden heen of hebben jullie al ingeslagen voor de tweede golf?
Niet perse voor de 2e golf, maar goed gebruik gemaakt van die 1+1 gratis weken bij AH. Volle berging nu. Kan wel even vooruit.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:22 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Hoe is het met onze hamsteraars? Zijn jullie al door de voorraden heen of hebben jullie al ingeslagen voor de tweede golf?
Ik heb alles van de eerste golf inmiddels opgemaakt. Als ik de sleutel van mn nieuwe huis krijg ga ik opnieuw een noodvoorraad aanslaan.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:22 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:22 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Dit idd. Heb nu een jaarvoorraad knakworsten. Moet alleen nog wc papier hebben want dat liep wel bijna verkeerd af de vorige keer.quote:Op vrijdag 25 september 2020 13:38 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Niet perse voor de 2e golf, maar goed gebruik gemaakt van die 1+1 gratis weken bij AH. Volle berging nu. Kan wel even vooruit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |