1500mg is wel erg hoog toch? Dacht dat het maximum ergens op 2000 per dag ligt.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:41 schreef smeerpijp. het volgende:
Net in de supermarkt geweest, totaal nog geen enkel spoor van mensen die hamsteren moet ik zeggen.... zelf ook niks extra gekocht.
Wel toch even 2 potjes vitamine C 1500 mg gehaald bij de Etos onder het motto, beter mee verlegen dan om verlegen. Wie weet gaat het met de vitamine C potjes straks hetzelfde als met de mondkapjes.
Dan heb ik liever iets in huis dat ik later niet nodig had dan andersom.
Ik heb ze ook puur voor nood gekocht want, SCHIJNBAAR helpt het goed voor het herstel. Een voor mij en eentje voor m'n vriendin. In China rijden er momenteel vrachtwagens vol vitamine C poeder als je de (buitenlandse) berichtgeving mag geloven.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:14 schreef Gehrman het volgende:
[..]
1500mg is wel erg hoog toch? Dacht dat het maximum ergens op 2000 per dag ligt.
quote:Op zondag 8 maart 2020 14:41 schreef smeerpijp. het volgende:
zelf ook niks extra gekocht.
Wel toch even 2 potjes vitamine C 1500 mg gehaald
Weet zeker van niet, leven in een 'íkke, ikke en de rest kan stikken' wereld de laatste paar jaar.....quote:Op zondag 8 maart 2020 15:02 schreef Vasilevski het volgende:
... en hooguit een normale voorraad in gaan slaan, en daarbij rekening houden met het feit dat er ook nog andere mensen zijn die misschien ook wat willen inslaan.
Gezien taferelen in andere landen waar paniek is uitgebroken, vrees ik dat we niet aan een hamster-plaag ontkomen. Hoe lang die plaag aanhoudt, zal vooral afhangen van de logistieke maatregelen die getroffen (kunnen) worden. Is vandaag de supermarkt leeg gehamsterd en is morgen het meeste alweer redelijk bijgevuld met nieuwe voorraad, dan zullen de hamsteraars het waarschijnlijk snel opgeven. Loopt de logistiek echter vertraging op, bijvoorbeeld omdat een redelijk deel van de medewerkers uit de keten ziek zijn of in preventieve thuis quarantaine zitten, dan zullen mensen langer blijven hamsteren.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:44 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
De enige reden om te gaan hamsteren die ik kan bedenken is omdat straks bepaalde producten mogelijk tijdelijk uitverkocht zijn omdat mensen gaan hamsteren.
Mooi geschreven. Zo sta ik er ook inquote:Op zondag 8 maart 2020 16:49 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Gezien taferelen in andere landen waar paniek is uitgebroken, vrees ik dat we niet aan een hamster-plaag ontkomen. Hoe lang die plaag aanhoudt, zal vooral afhangen van de logistieke maatregelen die getroffen (kunnen) worden. Is vandaag de supermarkt leeg gehamsterd en is morgen het meeste alweer redelijk bijgevuld met nieuwe voorraad, dan zullen de hamsteraars het waarschijnlijk snel opgeven. Loopt de logistiek echter vertraging op, bijvoorbeeld omdat een redelijk deel van de medewerkers uit de keten ziek zijn of in preventieve thuis quarantaine zitten, dan zullen mensen langer blijven hamsteren.
Mensen krijgen bij schappen die niet de volgende dag weer aangevuld worden immers het gevoel dat er echte schaarste is (ondanks dat de meeste voedselproductie gewoon door zal gaan), en dat idee van schaarste is voor de consument reden om het hamsteren te rechtvaardigen.
Neemt niet weg dat er in geval van een ongecontroleerde pandemie serieuze logistieke problemen kunnen ontstaan, waardoor het wel degelijk in sommige regio's voor kan komen dat schaarste ontstaat. Wanneer 20-30% van de medewerkers uit distributiecentra en van de chauffeurs thuis zit, gaat het wel een uitdaging worden voor een supermarktketen om de gebruikelijke dagelijkse leveringen van zowel dagverse als houdbare producten op peil te houden.
Bij zo'n scenario zijn we in Nederland voorlopig nog niet, maar het is wel een goede reden om te zorgen dat je voorraad in huis goed op peil is. Het is vervelend om een lege supermarkt te treffen terwijl je niet meer dan 3 oude boterhammen, een halve paprika en een zakje pasta in huis hebt.
Overigens ga ik er wel vanuit dat supermarktketens zich zullen focussen om het logistieke proces rond de dagverse producten zo min mogelijk te verstoren. Zolang dat lukt, betekent het dat supermarkten dagelijks voorzien worden van brood, verse groenten en fruit, vlees/vis/vleeswaren en kort houdbare zuivelproducten. De gewone Hollandse pot kan dan probleemloos op tafel gezet worden.
Ja en dat mag dus niet meer van het RIVM.quote:
Die lezen mee hier ... of zijn het de Aziatische weken?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:59 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik was zonet bij de Lidl, ze hebben nu een enorme hoeveelheid 4.5kg zakken rijst uitgestald. Zou dat ter voorbereiding zijn van de verwachtte hamster rush de komende weken?
Dat wordt niet meer geëxporteerd door India.quote:Op maandag 9 maart 2020 05:44 schreef quirina het volgende:
Paracetamol word ook al massaal ingekocht lijkt wel. De ah en kruidvat hadden al niet meer.
Ik heb al genoeg. En hotcoldrex. Kan nog wel even vooruit.quote:Op maandag 9 maart 2020 06:12 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat wordt niet meer geëxporteerd door India.
https://www.theguardian.c(...)acetamol-antibiotics
Had je nu maar een voorraadje gehad hè?
Hangt echt van de winkel af, de Lidl waar ik was had nog steeds genoeg, en dat voor ¤0,50 per doosje zonder coffeïne. Ik stond er naar te kijken omdat ik alvast mijn voorraad anti-hooikoorts pillen wilde aanvullen.quote:Op maandag 9 maart 2020 05:44 schreef quirina het volgende:
Paracetamol word ook al massaal ingekocht lijkt wel. De ah en kruidvat hadden al niet meer.
Dat vind ik wel echt een beetje dom, want het laatste wat je moet nemen als je covid krijgt is paracetamol (of enig ander medicijn dat koorts onderdrukt). Dan maak je het nog moeilijker voor je immuunsysteem om het virus te bestrijden...quote:Op maandag 9 maart 2020 05:44 schreef quirina het volgende:
Bij picnic hoef je niks te tekenen en hoef je in principe ook geen contact met de bezorgers te hebben. Je kan ze vragen het op je stoep te zetten zodat je het kunt pakken zodra ze ver genoeg weg zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:37 schreef LC01 het volgende:
Lees wel veel over mensen die geen boodschappen meer gaan doen en in plaats daarvan laten thuisbezorgen. Helemaal snappen doe ik dat niet omdat de point van niet meer in supermarkten komen is het vermijden van contact met mensen. Bezorgers zijn toch ook mensen? En die komen bij uitstek bij veel mensen over de vloer, juist dus ook mensen in quarantaine, dus die 100% zeker Corona hebben?
En thuisbezorgers van AH die nu iets melden over niet meer in de keuken bezorgen maar tot aan de voordeur klinkt wel leuk maar je moet toch nog steeds betalen of in ieder geval de afleverbon tekenen?
In je antivirus outfit waarbij je je spullen overbrengt in je eigen kistje in de ontsmettingskluis desinfecteert en het voordat je het opslaat bestraalt in de zuurstofarme overdrukkast plaatst.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:40 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Bij picnic hoef je niks te tekenen en hoef je in principe ook geen contact met de bezorgers te hebben. Je kan ze vragen het op je stoep te zetten zodat je het kunt pakken zodra ze ver genoeg weg zijn.
En dan maar hopen dat de buurman niet sneller is dan jij ...quote:Op maandag 9 maart 2020 10:40 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Bij picnic hoef je niks te tekenen en hoef je in principe ook geen contact met de bezorgers te hebben. Je kan ze vragen het op je stoep te zetten zodat je het kunt pakken zodra ze ver genoeg weg zijn.
In geval van een lockdown moet je natuurlijk binnenblijvenquote:Op maandag 9 maart 2020 17:57 schreef GS-Raw het volgende:
Welke vitaminepillen raden jullie aan te kopen in geval van een lockdown?
Daar is geen Corona voor nodig hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:53 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Zelf naar de super geweest!? Ben je levensmoe ofzo??
Benieuwd wanneer we het eerste "Nederlanders vechten om laatste blok kaas" filmpje krijgen.
Het helpt wel als je je beroerd voelt, hoofdpijn hebt.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:26 schreef smeerpijp. het volgende:
Overal zijn de paracetamol doosjes uitverkocht... Waarom is daar ineens een run op terwijl dat geen fuck helpt tegen corona
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |