SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet
Richtlijnen in dit topic:
-nee, het is niet máár een griepje. Je bent niet lollig als je dat schrijft. Je bent ook niet de eerste.
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE![]()
Ik mag die Macron wel.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:46 schreef riazop het volgende:
[..]
Hij gaf Trump een veeg uit de pan. ("nationalisme helpt niet, wél samenwerking")![]()
Arme Italianen. Moeilijk om naar die huilende verpleegkundige te luisteren. Zou ze wel willen helpen maar weet niet hoe. De wereld is momenteel Italië veel verstand, medelijden en v9oral hulp verschuldigd.![]()
Hier de maatregelen van de RU: https://www.ru.nl/nieuws-(...)an-de-nieuwe-corona/zie email 27 oktober![]()
Dan mag je echt wel vroeg gaanquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:49 schreef Toby56 het volgende: [..] Ik vind dat een schandaal. Ik ga gewoon morgen shoppen en dan hoop ik maar dat er wat ligt. Ik heb nog een half bruin en een half volkoren. Het zal mij benieuwen.
![]()
Dat is verschillend per supermarkt per filiaal.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:54 schreef Aurelius het volgende:
Morgen ook maar eens een voorraad inslaan. Hoe laat worden supermarkten meestal bijgevuld?![]()
Ik heb eigenlijk nog helemaal niks gezien van dat hamsteren. Net bij de supermarkt helemaal niet zoveel mensen. Ik nog steeds zeer onvoorbereid![]()
Ik begrijp de situatie in China/Wuhan niet.
Er komen daar nauwelijks nog gevallen bij. Terwijl er nog genoeg besmette personen rondlopen en het grootste deel van de bevolking nooit besmet is geweest.
Waarom wordt daar dat virus niet meer overgedragen?
Is dat omdat ze zich daar heel erg streng aan de maatregelen houden?![]()
had je 2 weken geleden moeten doen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:54 schreef Aurelius het volgende:
Morgen ook maar eens een voorraad inslaan. Hoe laat worden supermarkten meestal bijgevuld?![]()
Dat heb ik ook een beetje. Ik snap niet hoe het daar opeens over kan zijn. Er moeten toch ook veel meer gevallen zijn geweest?quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:56 schreef Ixnay het volgende:
Ik begrijp de situatie in China/Wuhan niet.
Er komen daar nauwelijks nog gevallen bij. Terwijl er nog genoeg besmette personen rondlopen en het grootste deel van de bevolking nooit besmet is geweest.
Waarom wordt daar dat virus niet meer overgedragen?
Is dat omdat ze zich daar heel erg streng aan de maatregelen houden?![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Van de medische microbiologen. MOmentje even zoeken voor je.quote:![]()
Die gaan het sowieso nooit eens worden, er zitten zulke grote verschillen tussen de Vlaamse en Waalse politiek dat het ook niet gaat lukken om een werkende regering te vormen. Ze zijn al een jaar bezig en nog geen stap verder (eerder achteruit).quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:52 schreef riazop het volgende:
Heibel in de Belgische regering
persco is al 83 minuten uitgesteld
Franse of Nederlandse route, dat ligt op tafel
Dat land moet zich zo snel mogelijk opsplitsen.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Ik woon in een arme gemeente, hier hebben mensen niet eens geld om te hamsteren. Komt allemaal goed.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Fucking schandalig iedereen. Supermarkten blijven open en bevoorraden. Paniekkopers.
Civilisatie mn reet. Pakket schroot met een dunne laag chroom'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Lekker legionella oplopenquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:56 schreef Mortaxx het volgende:
Heb net maar een paar emmers water gevuld. Je weet het nooit.Groot fan van User Wotte![]()
quote]Op donderdag 12 maart 2020 20:02 schreef weetjewel5 het volgende:
[/quote] In Nederland bij de Belgische grens kopen die Belgen ook al alles leegtwitter:Maarten86_ twitterde op donderdag 12-03-2020 om 18:54:18“Geen problemen met de voorraad”, ondertussen in een Colruyt: #hamsteren #Covid_19 #Belgium #COVID19BE https://t.co/QUMrWOshtt reageer retweet
And so the lion fell in love with the lamb![]()
Meeste mensen worden niet echt ziek van corona. Grootste deel van de bevolking is inmiddels immuunquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:57 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Dat heb ik ook een beetje. Ik snap niet hoe het daar opeens over kan zijn. Er moeten toch ook veel meer gevallen zijn geweest?![]()
Mag ook later hoor!quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Van de medische microbiologen. MOmentje even zoeken voor je.Was ff benieuwd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
In Nederland bij de Belgische grens kopen die Belgen ook al alles leegquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:58 schreef Bamba het volgende:
quote][ afbeelding ] Op donderdag 12 maart 2020 20:02 schreef weetjewel5 het volgende:twitter:Maarten86_ twitterde op donderdag 12-03-2020 om 18:54:18“Geen problemen met de voorraad”, ondertussen in een Colruyt: #hamsteren #Covid_19 #Belgium #COVID19BE https://t.co/QUMrWOshtt reageer retweet
[/quote]
Wat een stel complete idioten
Zonder wrijving geen glans![]()
Heb je daar een bron voor?quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:58 schreef Red_85 het volgende:
Fucking schandalig iedereen. Supermarkten blijven open en bevoorraden. Paniekkopers.
Civilisatie mn reet. Pakket schroot met een dunne laag chroomOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Lekker allemaal in quarantaine = hele dag fokkenquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:59 schreef PicoMMP het volgende:
Fok! heeft ook last van corona, zoooooo traag.![]()
Jan Jambon (NVA) eist Nederlandse aanpak: Scholen OPEN (om contact met grootouders te voorkomen) en thuiswerken. Sophie Wilmès wil de aanpak v Macron. Scholen dicht.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben benieuwd wat België gaat doen.
Livestream hier
https://www.hln.be/nieuws(...)n~ae51a56a/#comments![]()
Ik heb 'm ook open staan. Vooralsnog zijn ze anderhalf uur te laatquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:59 schreef riazop het volgende:
[..]
Jan Jambon (NVA) eist Nederlandse aanpak: Scholen OPEN (om contact met grootouders te voorkomen) en thuiswerken. Sophie Wilmès wil de aanpak v Macron. Scholen dicht.
Livestream hier
![]()
Mag @Danny wel even een betere server fixen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:59 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Lekker allemaal in quarantaine = hele dag fokken![]()
Ze zullen het ook eens ergens over eens zijn..quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:59 schreef riazop het volgende:
[..]
Jan Jambon (NVA) eist Nederlandse aanpak: Scholen OPEN (om contact met grootouders te voorkomen) en thuiswerken. Sophie Wilmès wil de aanpak v Macron. Scholen dicht.
Livestream hier
![]()
21:00
Nederlanders zijn vanavond aan het hamsteren geslagen nadat het kabinet indringende maatregelen aankondigde om het coronavirus in te dammen. Op sociale media verschijnen diverse berichten en beelden van lege schappen én van klanten die met volle winkelkarretjes door supermarkten struinen. De Nederlandse supermarkten bevestigen dat het vandaag drukker is dan normaal.![]()
Wat een stel complete idiotenquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
In Nederland bij de Belgische grens kopen die Belgen ook al alles leeg
[/quote]
Belgen hebben gewoon minder vertrouwen in overheden dan de meeste dociele Hollanders.
Meer moet je er niet achter zoeken![]()
BAMtwitter:BNODesk twitterde op donderdag 12-03-2020 om 21:00:46BREAKING: Dow closes down 2,373 points (10%), largest point drop in history reageer retweet
![]()
Hoe serieus zijn die hamster verhalen. Ik hoor ook hamster verhalen uit Amsterdam maar ik kan eigenlijk geen bewijs vinden. Appie bij mij (oost) lijkt super rustig juist.
Maar een andere appie in oost zou nu super druk zijn met veel lege schappen. Maarja, ik weet dat veel mensen meteen hamsteren schreeuwen als ze een leeg vak zien, wat ook weer niet heel gek is aan het einde vd dag.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Dit is echt erg ja.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:00 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Mag @:Danny wel even een betere server fixen.Groot fan van User Wotte![]()
Tsja. Jelle zal wel zien, sprak hij gelaten.quote:
Ik blijf het een totaal weirde toestand vinden: t/m vanochtend allemaal nog redelijkl kalme en waardige RIVM-berichten, geen redenen tot zeer zware paniek, en nu een totaal gekkenhuis vanwege een volledig veranderde toonzetting, zo'n beetje wereldwijd. Is het dan echt waar dat al die RIVM's in de ontwikkelde landen zich t/m gisteren zo zwaar vergist hebben? Zijn we t/m gisteravond vies verneukt of worden we nu onnodig in een zware paniektoestand gekletst? Is dat verdomde virus echt alleen maar supergevaarlijk voor de zwakkeren of schuilt er een addertje onder het gras?
En het gevolg: iedereen negeert de nieuwe voorschriften en rent met hordes tegelijk naar supermarkt en drogist.
Leve de moderne ontwikkelde mens.Ik doe het ff rustig aan.![]()
GA toch weg man. Vanmiddag nog geweest en het was net zo druk als altijd. Al die onzingeluiden, doe gewoon ff normaal met zijn allen. Of als je wil, ga lekker hamsteren. Pak ik mijn normale boodschap tussendoor welquote:![]()
'Nederlanders zijn zo'n lekker nuchter volkje'.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:01 schreef bitterbal het volgende:
21:00
Nederlanders zijn vanavond aan het hamsteren geslagen nadat het kabinet indringende maatregelen aankondigde om het coronavirus in te dammen. Op sociale media verschijnen diverse berichten en beelden van lege schappen én van klanten die met volle winkelkarretjes door supermarkten struinen. De Nederlandse supermarkten bevestigen dat het vandaag drukker is dan normaal.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Zie hierquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Mag ook later hoor!Was ff benieuwd.
Linkje en wat belangrijke punten er uit staan in postEigenlijk een samenvatting wat vele "paniekzaaiers" hier al dagen roepen, maar dan van de hand van medische microbiologen.
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #226 18:30 Debat![]()
Wat staat er op Twitter?quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe serieus zijn die hamster verhalen. Ik hoor ook hamster verhalen uit Amsterdam maar ik kan eigenlijk geen bewijs vinden. Appie bij mij (oost) lijkt super rustig juist.
Maar een andere appie in oost zou nu super druk zijn met veel lege schappen.![]()
Dat is dus iets wat ik mij ook afvraag.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:57 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Dat heb ik ook een beetje. Ik snap niet hoe het daar opeens over kan zijn. Er moeten toch ook veel meer gevallen zijn geweest?
1 iemand is besmet geraakt en vervolgens zijn er in zeer korte tijd tienduizenden besmet geraakt.
Vele doden gevallen en nu zou er dan bijna niemand meer besmet zijn en de besmetting doorgeven..onmogelijk![]()
Hier (Rotterdam-Barendrecht) was echt alles rustig.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik zou morgen gewoon rustig even naar de supermarkt gaan. De nieuwe situatie is zo gewend.![]()
Was dat voor of na de persconferentie? Maakt nogal verschilquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:02 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
GA toch weg man. Vanmiddag nog geweest en het was net zo druk als altijd. Al die onzingeluiden, doe gewoon ff normaal met zijn allen. Of als je wil, ga lekker hamsteren. Pak ik mijn normale boodschap tussendoor wel![]()
Elk volk heeft ook een domme zijde.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
'Nederlanders zijn zo'n lekker nuchter volkje'.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Al gezocht. Ik moet zeggen best veel foto's en videos van lege schappen, maar mensen zetten nooit erbij waar het is.quote:Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: