quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Het is maar een griepjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Eens. Maar mijn zus werkt daar en geloof me, leidinggevenden zijn niet blij als personeel met een verkoudheidje thuisblijft. En dan zijn er in die beroepsgroep ook nog eens best veel rokers, die sowieso al altijd een hoestje hebben.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:46 schreef TheVulture het volgende: True, maar een bejaardenverzorgster zou in mijn ogen normaal gesproken bij een kuchje of een snotneus sowieso al thuis moeten blijven gezien de doelgroep die ze bedient...
![]()
Tuurlijk. een vrouw krijgt gemiddeld maar 1,62 kinderen in China. Je hebt 2,1 kinderen per vrouw nodig om de populatie gelijk te houden.quote:
Ik geloof dat China over enkele jaren al begint te krimpen. Japan doet dat nu al, en Zuid-Korea is helemaal dramatisch. Die zaten zelfs onder de 1 kind per vrouw. (denk maar in, als 2 ouders maar 1 kind krijgen daalt de populatie op den duur flink)Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Juist goed als Azië begint te krimpen. Is veels te vol daar.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tuurlijk. een vrouw krijgt gemiddeld maar 1,62 kinderen in China. Je hebt 2,1 kinderen per vrouw nodig om de populatie gelijk te houden.
Ik geloof dat China over enkele jaren al begint te krimpen. Japan doet dat nu al, en Zuid-Korea is helemaal dramatisch. Die zaten zelfs onder de 1 kind per vrouw. (denk maar in, als 2 ouders maar 1 kind krijgen daalt de populatie op den duur flink)![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
China verplicht dan gewoon 2 kinderen per familie. Opgelost.![]()
Ok, dat wist ik niet... heb ik vakerquote:Op woensdag 4 maart 2020 18:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tuurlijk. een vrouw krijgt gemiddeld maar 1,62 kinderen in China. Je hebt 2,1 kinderen per vrouw nodig om de populatie gelijk te houden.
Ik geloof dat China over enkele jaren al begint te krimpen. Japan doet dat nu al, en Zuid-Korea is helemaal dramatisch. Die zaten zelfs onder de 1 kind per vrouw. (denk maar in, als 2 ouders maar 1 kind krijgen daalt de populatie op den duur flink)![]()
Zoveel zijn er niet dood hequote:Op woensdag 4 maart 2020 18:56 schreef Kyran het volgende:
China verplicht dan gewoon 2 kinderen per familie. Opgelost.![]()
Opzich wel, maar een oude populatie is economisch niet zo goed. Kinderen in Zuid-Korea zijn bv slechter af dan hun ouders. In Japan is ook al jarenlang geen groei meer.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:56 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Juist goed als Azië begint te krimpen. Is veels te vol daar.
Een steeds kleinere groep jonge mensen moet een steeds grotere groep ouderen verzorgen. Aangezien ouderen nauwelijks belasting betalen wordt het voor de groep werkenden steeds zwaarder. Intussen stijgen en stijgen de zorgkosten.
Volgens mij worden er in Japan meer luiers verkocht aan bejaarden dan voor baby;s
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Check de site van de Pathe eens voor de grap, worden nog genoeg tickets verkocht.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:45 schreef Kyran het volgende:
Niemand gaat naar bios straks natuurlijk, dus logische keuze toch van Bond.![]()
Echt het toppunt van hysterie dat uitstellen van de Bond film..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ben benieuwd of de vliegtickets qua prijzen nog gaan instorten, ik wil begin juli een weekend weg... en ik zou geen Nederlander zijn als ik niet stiekem hoop dat ik er een slaatje uit kan slaan...Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Zie zien gewoon hun inkomsten teruglopen omdat minder mensen naar de bios gaan. Is puur een economische beslissing.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Echt het toppunt van hysterie dat uitstellen van de Bond film..
Alleen al China zal een flink gat slaan in hun voorspelde winst. Want die gaan normaal als gekken naar grote nieuwe hollywood films.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Yepquote:Op woensdag 4 maart 2020 18:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik geloof dat China over enkele jaren al begint te krimpen. Japan doet dat nu al, en Zuid-Korea is helemaal dramatisch. Die zaten zelfs onder de 1 kind per vrouw. (denk maar in, als 2 ouders maar 1 kind krijgen daalt de populatie op den duur flink)
Niet echt een pyramide meer...
Nigeria daarentegen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.are we infinite or am I alone![]()
Bond premiere uitgesteld.... net nu ik de laatste weken hard heb gewerkt merchandise voor deze film op tijd uit China te verschepen naar Europa. Kapitalen besteed om spullen in te laten vliegen, had dus net zo goed met de boot kunnen laten verschepen
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!![]()
Evenstar
![]()
Er zijn meer landen he.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:58 schreef Collide het volgende:
[..]
Check de site van de Pathe eens voor de grap, worden nog genoeg tickets verkocht.![]()
En dat met zo'n usernamequote:Op woensdag 4 maart 2020 19:01 schreef ETA het volgende:
Bond premiere uitgesteld.... net nu ik de laatste weken hard heb gewerkt merchandise voor deze film op tijd uit China te verschepen naar Europa. Kapitalen besteed om spullen in te laten vliegen, had dus net zo goed met de boot kunnen laten verschepen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Deze al gemeld? https://www.kliknieuws.nl(...)ziekenhuis-bernhoven“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Uiteraard, maar de hysterie is hiermee wat mij betreft echt compleet..quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zie zien gewoon hun inkomsten teruglopen omdat minder mensen naar de bios gaan. Is puur een economische beslissing.
Alleen al China zal een flink gat slaan in hun voorspelde winst. Want die gaan normaal als gekken naar grote nieuwe hollywood films.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Had Belgie geen ZES ministers voorVolksgezondheid?quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:38 schreef Belg het volgende:
Ik stel jullie voor aan de Belgische minister van Volksgezondheid :
Maggie De Block:
[ afbeelding ]
https://www.gva.be/cnt/dm(...)FB4H4s9sVlsUk5tFviJU
![]()
Paar dagen geleden schatten Canadezen wetenschappers het aantal besmettingen 200 keer hoger dan de Iraanse overheid officieel mededeelt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:17 schreef TheVulture het volgende:
Toch apart dat dat sterftecijfer in Iran en Italie qua percentage ook hoger ligt dan in de andere landen, of vergis ik me?
Ook zou het aantal dodelijke slachtoffers veel hoger zijn.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Brazilië op 3, wederom in São Paulo.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Was daar toch heel lang maar 1 per gezin....quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:56 schreef Kyran het volgende:
China verplicht dan gewoon 2 kinderen per familie. Opgelost.
*edit: https://www.rtlnieuws.nl/(...)inderenpolitiek-gaat![]()
De prijsdaling van vliegtickets valt denk ik tegen. De maatschappijen gaan vooral schrappen in het aantal vluchten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:00 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd of de vliegtickets qua prijzen nog gaan instorten, ik wil begin juli een weekend weg... en ik zou geen Nederlander zijn als ik niet stiekem hoop dat ik er een slaatje uit kan slaan...
Accommodaties, dat wordt qua aanbiedingen wel interessant.![]()
Dit ja. In sommige gebieden zullen ze je straks met champagne verwelkomen. Had Rome niet al 90% van de hotel overnachtingen geannuleerd zien worden? Dat gaat pijn doen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De prijsdaling van vliegtickets valt denk ik tegen. De maatschappijen gaan vooral schrappen in het aantal vluchten.
Accommodaties, dat wordt qua aanbiedingen wel interessant.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
90%? Pfrt. De economische gevolgen worden gigantisch. Echt medelijden met die kleine ondernemers of werknemers.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit ja. In sommige gebieden zullen ze je straks met champagne verwelkomen. Had Rome niet al 90% van de hotel overnachtingen geannuleerd zien worden? Dat gaat pijn doen.
Ik ben benieuwd wanneer de landelijke en internationale discussie losbarst dat de wereld nooit meer zo afhankelijk mag zijn van China en China nooit de 'wereldleider' mag worden.![]()
Ik heb er naar uitgekeken, wat een teleurstellingquote:Op woensdag 4 maart 2020 18:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Echt het toppunt van hysterie dat uitstellen van de Bond film..En dan meteen een half jaar. Ik hoop dat Tenet zoals verwacht gewoon in juli start. Het zal zowat de enige film zijn die wordt uitgesteld.
![]()
Allemaal gratis reclame.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Echt het toppunt van hysterie dat uitstellen van de Bond film..
Ik wist niet dat die film eraan zat te komen, nu wel.![]()
De economische malaise voor Italië zal vreselijk zijn dit jaar (en het heeft al niet zo veel om op terug te vallen).quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Je bedoeld 6 in 1quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:07 schreef riazop het volgende:
[..]
Had Belgie geen ZES ministers voorVolksgezondheid?![]()
Denk maar niet dat het ze daar om te doen is..quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:18 schreef asco het volgende:
[..]
Allemaal gratis reclame.
Ik wist niet dat die film eraan zat te komen, nu wel.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 18:39:06BREAKING: Hungary reports first 2 cases of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Lol. Zodra het over is zit elk land daar weer de boel te produceren. Veel mensen in de VS kunnen het zich niet eens verloven om duurdere in amerika gemaakte producten te kopen. Het hele systeem zou dan op de schop moeten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
90%? Pfrt. De economische gevolgen worden gigantisch. Echt medelijden met die kleine ondernemers of werknemers.
Ik ben benieuwd wanneer de landelijke en internationale discussie losbarst dat de wereld nooit meer zo afhankelijk mag zijn van China en China nooit de 'wereldleider' mag worden.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Zij heeft hun allemaal opgegetenquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:07 schreef riazop het volgende:
[..]
Had Belgie geen ZES ministers voorVolksgezondheid?"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Dit al bekend
Vandaag is bekend geworden dat er een eerste geval van het coronavirus in Zuid-Limburg is. Dit is met twee testen bevestigd. Het gaat om een man van 55 jaar uit de gemeente Sittard-Geleen. Er zijn op dit moment geen andere contacten die mogelijk risico hebben gelopen op besmetting met het coronavirus. De situatie is hierdoor onder controle.![]()
Grand Princesstwitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 19:19:46BREAKING: U.S. CDC investigating "small cluster" of coronavirus cases linked to previous journey of the Grand Princess cruise ship, company says reageer retweet
De griepepidemie in Nederland is nu alweer officieel ten einde. Gezondheidsinstituut Nivel meldt dat de epidemie slechts drie weken heeft geduurd. De afgelopen tien jaar hielden griepgolven gemiddeld dertien weken aan.
Mooi. Wij hebben hier nu GEEN tijd voor. Oprotten met je griepepidemie.![]()
https://ibb.co/rQbb9wT
Ik lees dus net dit. Er staat dat dieren het niet kunnen overbrengen op mensen, maar was het niet juist begonnen bij vleermuizen?![]()
quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:23 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
kennelijk
https://www.pressdemocrat(...)onavirus-patient-was
er zijn een hoop bootjesGaan we weer...twitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 19:23:17Current passengers of the Grand Princess cruise ship who were also on board during the previous journey are required to stay in their stateroom until they are cleared by medical staff, company says https://t.co/G8oLApOKTO reageer retweet
Ja gewoon 1 virus tegelijk hoorquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
De griepepidemie in Nederland is nu alweer officieel ten einde. Gezondheidsinstituut Nivel meldt dat de epidemie slechts drie weken heeft geduurd. De afgelopen tien jaar hielden griepgolven gemiddeld dertien weken aan.
Mooi. Wij hebben hier nu GEEN tijd voor. Oprotten met je griepepidemie.
_____
30 rollen genoeg?quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:25 schreef quirina het volgende:
Hebben jullie ook al voldoende wc-papier in huis?![]()
In Venetie bieden 5 sterren hotels hun kamers van 500+ euro aan voor onder de 80 euroquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
...
Accommodaties, dat wordt qua aanbiedingen wel interessant.![]()
Vandaag een vertegenwoordiger op kantoor gehad, geeft een hand en begint: “het is wat hé dat virus! Van mijn werkgever mag ik sinds afgelopen maandag niet meer op de zaak komen omdat ik de afgelopen 2 weken veel bij klanten ben geweest in noord-Brabant. Ze willen echt niet het risico lopen dat het bij ons verspreid, maar vertel eens; hoe gaat het bij jullie hier”
Ik:
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Toerisme is 17% vh Italiaanse bnp. Dus reken maar uit.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit ja. In sommige gebieden zullen ze je straks met champagne verwelkomen. Had Rome niet al 90% van de hotel overnachtingen geannuleerd zien worden? Dat gaat pijn doen.![]()
Man besmet hond met het virus, ik dacht dat dat niet kon?
https://www.telegraaf.nl/(...)shond-aan-met-corona![]()
Onzin.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
...
Ik ben benieuwd wanneer de landelijke en internationale discussie losbarst dat de wereld nooit meer zo afhankelijk mag zijn van China en China nooit de 'wereldleider' mag worden.
Juist de Chinezen slagen er in om dat virus terug te dringen door drastisch in te grijpen.
Probeer jij maar eens 18 miljoen Hollanders binnen te houden gedurende 2 weken![]()
Inderdaad. Waarom zou je niet naar de bios gaan?quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:58 schreef Collide het volgende:
[..]
Check de site van de Pathe eens voor de grap, worden nog genoeg tickets verkocht.Geen zorgen voor de dag van morgen.![]()
Gaat erom dat juist omdat ze rigoureus in hebben gegrepen je daardoor juist merkt hoe afhankelijk we van dat land zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:27 schreef riazop het volgende:
[..]
Onzin.
Juist de Chinezen slagen er in om dat virus terug te dringen door drastisch in te grijpen.
Probeer jij maar eens 18 miljoen Hollanders binnen te houden gedurende 2 weken
Productie weer terug naar lokaal zou geen slechte stap zijn.![]()
Men vermoedt dat het van vleermuis op dier x is geraakt en dat wij dat gegeten hebben.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:23 schreef Boopthesnoot het volgende:
https://ibb.co/rQbb9wT
Ik lees dus net dit. Er staat dat dieren het niet kunnen overbrengen op mensen, maar was het niet juist begonnen bij vleermuizen?
De filmpjes van vleermuissoep (als dader), zijn niet eens Chinees. Het is een delicatesse op de Palau eilanden.![]()
Dit virus is tussen mensen en dieren overdraagbaar. Althans. Van dier op mens andersom weet ik eigenlijk niet, maar blijkbaar.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:27 schreef Cactus1 het volgende:
Man besmet hond met het virus, ik dacht dat dat niet kon?
https://www.telegraaf.nl/(...)shond-aan-met-corona![]()
Hier kom ik op terug. Wellicht eind dit jaar al.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:27 schreef riazop het volgende:
[..]
Onzin.
Probeer jij maar eens 18 miljoen Hollanders binnen te houden gedurende 2 weken![]()
Dat aantal doden in Italië is flink, maar is natuurlijk ook gewoon op een groot aantal besmettingen.
Dat er hier enkele honderden aan overlijden is dan ook niet uit te sluiten.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
lokaal zie ik niet snel gebeurenquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Gaat erom dat juist omdat ze rigoureus in hebben gegrepen je daardoor juist merkt hoe afhankelijk we van dat land zijn.
Productie weer terug naar lokaal zou geen slechte stap zijn.
wel in meerdere landen misschien
maar niemand anders heeft hun infrastructuur en schaal naturlich
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2020 19:35:07 ]![]()
quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat aantal doden in Italië is flink, maar is natuurlijk ook gewoon op een groot aantal besmettingen.
Dat er hier enkele honderden aan overlijden is dan ook niet uit te sluiten.![]()
![]()
Op de totale bevolking nihil, het punt is alleen als dit doorzet dat de wet van grote getallen dicteert dat dit... grote aantallen kunnen zijnquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat er hier enkele honderden aan overlijden is dan ook niet uit te sluiten.
en dat is een probleem, want dat kunnen we in de reguliere zorg niet aan
dat men nu al spreekt over triage is tekenend
De situatie in de VS is zo mogelijk nog slechter, en ik blijf het zeggen, met een zwaarbewapende bevolking houd ik echt mijn hart vast.
Het gaat om de aantallen, niet om de ernst vrees ik
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2020 19:36:45 ]![]()
Terwijl ik pas sinds een week iedereen hoor snotteren in het OV.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mooi. Wij hebben hier nu GEEN tijd voor. Oprotten met je griepepidemie.
Ohoh...![]()
Ja nee oke, klopt. In elk geval wat risicospreiding.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
lokaal zie ik niet snel gebeuren
wel in meerdere landen misschien
maar niemand anders heeft hun infrastructuur en schaal naturlich![]()
13 weken dat is een kwart jaar wtfquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mooi. Wij hebben hier nu GEEN tijd voor. Oprotten met je griepepidemie.You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Dat lijkt mij ook, er zal nu echt wel gedacht worden over noodoplossingen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:35 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Op de totale bevolking nihil, het punt is alleen als dit doorzet dat de wet van grote getallen dicteert dat dit nog steeds... grote aantallen zijn
en dat is een probleem, want dat kunnen we in de reguliere zorg niet aan
dat men nu al spreekt over triage is tekenend
De situatie in de VS is zo mogelijk nog slechter, en ik blijf het zeggen, met een zwaarbewapende bevolking houd ik echt mijn hart vast.
Het gaat om de aantallen, niet om de ernst vrees ik[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Yep, laat ons bvb onze eigen medicijnen maken. Dan hebben we tenminste, als er hier een zware epidemie uitbreekt, genoeg gezonde werknemers om de produktie op te drijven.. Oh wacht...quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Gaat erom dat juist omdat ze rigoureus in hebben gegrepen je daardoor juist merkt hoe afhankelijk we van dat land zijn.
Productie weer terug naar lokaal zou geen slechte stap zijn.are we infinite or am I alone![]()
Ja, en dat is precies waar we aan aantal dagen geleden om paniekerig werden genoemd, het is echt serieus, dat geloof ik echtquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook, er zal nu echt wel gedacht worden over noodoplossingen.
je kan de bakens blijven verzetten, maar de signalen zijn overduidelijk
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2020 19:38:34 ]![]()
Of gewoon strategische voorraden van noodzakelijke produkten aanleggen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja nee oke, klopt. In elk geval wat risicospreiding.are we infinite or am I alone![]()
De winter duurt inderdaad een kwart jaar.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:36 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
13 weken dat is een kwart jaar wtf![]()
al lang niet meer, hooguit een dag of 4quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:39 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
De winter duurt inderdaad een kwart jaar.![]()
Niets doen ( NL) = + >80% per 24 uur
Mocht deze statistiek opgeld blijven doen, en de regering niet verder komt dan "geen paniek, gewoon je handen wassen!" dan gaat het hard.
Nederland 3 maart 23 gevallen
Nederland 4 maart 39 (?) gevallen
Nederland 5 maart 72 (?) gevallen
Nederland 6 maart 130 (?) gevallen
Nederland 7 maart 230 (?) gevallen
Nederland 8 maart 420 (?) gevallen
Nederland 9 maart 770 (?) gevallen
Nederland 10 maart 1300 gevallen
Nederland 17 maart 71.000 gevallen![]()
Gaat niet gebeuren.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:42 schreef riazop het volgende:
Mocht deze statistiek opgeld blijven doen, en de regering niet verder komt dan "geen paniek, gewoon je handen wassen!" dan gaat het hard.
Mensen worden ook beter als het goed is (of gaan dood)quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:42 schreef riazop het volgende:
Nederland 17 maart 71.000 gevallenYou're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Zeiden we begin januari over China / hele wereld ook. Zitten maar op 100k besmettingen. Doe eens niet zo overdrijven joh.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:42 schreef riazop het volgende:
Ook.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:44 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Want zoveel tests kunnen ze niet uitvoeren.![]()
95,079 casesquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:42 schreef riazop het volgende:
Nederland 17 maart 71.000 gevallen
3,249 death
51,432 recovered.![]()
Iddquote:
Rond de 200 gevallen gaat men ingrijpen.
Vanaf Zaterdag 7 maart dus dit weekeinde komen er maatregelen voor maandag en de weken erop![]()
Dit riepen mensen vorige maand ook over China.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:42 schreef riazop het volgende:
Evenstar
![]()
Het is inderdaad overdreven, maar dit zijn dan ook getallen als je helemaal NIKS zou doen. China heeft keihard ingegrepen. Italië begint ook steeds harder op te treden. Hier in Nederland zie ik zulke maatregelen niet gebeuren.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:44 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Zeiden we begin januari over China / hele wereld ook. Zitten maar op 100k besmettingen. Doe eens niet zo overdrijven joh.
Zeg niet dat wij ooit die getallen gaan bereiken hoor, met of zonder maatregels, maar gewoon meer je niet blind te staren op getallen alleen.![]()
Die zijn toen ze 12.000 besmettingen vaststelden verplicht binnen gaan zitten hequote:Op woensdag 4 maart 2020 19:44 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Zeiden we begin januari over China / hele wereld ook. Zitten maar op 100k besmettingen. Doe eens niet zo overdrijven joh.![]()
Dit is mijn voorspelling voor de rest van de week:
Morgen: +12
Vrijdag: +20
Zaterdag: +19
Op zaterdag zullen er dus 89 besmettingen zijn in Nederland als mijn voorspelling klopt![]()
![]()
🤣🤣🤣quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:42 schreef riazop het volgende:
Nederland 17 maart 71.000 gevallen
Je denkt echt de code te hebben gekraakt eh. Wat een onzin waar ook niks van klopt.![]()
Ja maar China deed een hele miljoenenstad op slot en in Nederland gaat iedereen gewoon op winterport en ziek naar werk "want het is maar een griepje".quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:46 schreef Collide het volgende:
[..]
Dit riepen mensen vorige maand ook over China.![]()
Deden ze dat in china? : en de regering niet verder komt dan "geen paniek, gewoon je handen wassen!quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:46 schreef Collide het volgende:
en de regering niet verder komt dan "geen paniek, gewoon je handen wassen!![]()
Dat is wel een vraag die morgen tijdens het debat aan de orde zou moeten komen. Hoe zit het met de testcapaciteit.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:44 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Want zoveel tests kunnen ze niet uitvoeren.![]()
Evenstar
![]()
En zondag een rustdagje hoop ikquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Op zaterdag zullen er dus 89 besmettingen zijn in Nederland als mijn voorspelling klopt![]()
Dat +80% patroon zie je ook in alle andere landen waar de regering doodstil zit en "hoopt dat het vanzelf weggaat"quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
🤣🤣🤣
Je denkt echt de code te hebben gekraakt eh. Wat een onzin waar ook niks van klopt.![]()
In héél Italië gaan alle scholen en universiteiten dicht. Dat is wel heftig.The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
Vooral in ZK is die goed. Een sterfte van 1% terwijl Italie op >3% zit.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Wat is de kwaliteit van de medische zorg daar?
Korea heeft dan ook toegang tot allerlei remmers die in Europa nog niet door de "licentiecommissie" zijn gekomen.![]()
In Nederland gebeurd dit elke zomer voor 6 weken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
In héél Italië gaan alle scholen en universiteiten dicht. Dat is wel heftig.![]()
In ZK worden ook lichtere gevallen getest, waardoor het sterftecijfer lager ligt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:52 schreef riazop het volgende:
[..]
Vooral in ZK is die goed. Een sterfte van 1% terwijl Italie op >3% zit.
Korea heeft dan ook toegang tot allerlei remmers die in Europa nog niet door de "licentiecommissie" zijn gekomen.![]()
Dat is niet de waarschijnlijke reden voor het lage percentage. ZK test gewoon veel meer, nogal logisch dat je sterfte percentage dan omlaag duikt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:52 schreef riazop het volgende:
[..]
en dat niet alleen!quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:27 schreef riazop het volgende:
[..]
Onzin.
Probeer jij maar eens 18 miljoen Hollanders binnen te houden gedurende 2 weken
Politie-agenten in Shanghai maken gebruik van speciale, Robocop-achtige helmen met schermen die ze over hun blikveld heen kunnen schuiven. Die helmen maken gebruik van augmented reality en 5G-internet om agenten te helpen mensen met koorts te spotten in menigtes.
Er zijn ook andere digitale manieren om besmette individuen aan te wijzen en te isoleren. Bewakingscamera’s met automatische temperatuurscanners kunnen de lichaamstemperatuur van individuen meten in mensenmassa’s. Loopt er iemand met koorts, is diegene er zo uitgepikt en geïsoleerd.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)toom-houden-a3992589uiteindelijk lukt altijd alles![]()
-nee-quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:50 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat +80% patroon zie je ook in alle andere landen waar de regering doodstil zit en "hoopt dat het vanzelf weggaat"
[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 04-03-2020 20:06:54 ]![]()
Paniek is nooit een goede raadgever. Ik geloof dat er tijd is geweest om hier in ieder geval over na te denken en dat er wel draaiboeken klaar liggen voor dit type noodsituaties. Nederland is uiteindelijk een goed georganiseerd land.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:37 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja, en dat is precies waar we aan aantal dagen geleden om paniekerig werden genoemd, het is echt serieus, dat geloof ik echt
je kan de bakens blijven verzetten, maar de signalen zijn overduidelijk[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Zk= zuid Korea?quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:52 schreef riazop het volgende:
[..]
Korea heeft dan ook toegang tot allerlei remmers die in Europa nog niet door de "licentiecommissie" zijn gekomen.
Stuk waar ik op reageerde ging over Iran.![]()
Misschien moet je minder op anderen reageren en zelf wat bijdragen in dit topic?quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:54 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
RIVM vraagt net je nummer. Ik geef het door.
Ik lees alleen maar reacties van je op anderen, en werkelijk allen zijn cynisch/sarcastisch.![]()
Ik maak me echt nog steeds totaal geen zorgen om dit nepgriepje.
Wel lullig om te zien dat de ongefundeerde paniek zoveel economische schade veroorzaakt.![]()
Het goede bij-effect van de coronacrisis is dan ook dat zelfs Hollanders zich beginnen te realiseren dat ze definitief voorbijgestreefd zijn door een aantal Aziatische landen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:52 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
en dat niet alleen!
Politie-agenten in Shanghai maken gebruik van speciale, Robocop-achtige helmen met schermen die ze over hun blikveld heen kunnen schuiven. Die helmen maken gebruik van augmented reality en 5G-internet om agenten te helpen mensen met koorts te spotten in menigtes.
Er zijn ook andere digitale manieren om besmette individuen aan te wijzen en te isoleren. Bewakingscamera’s met automatische temperatuurscanners kunnen de lichaamstemperatuur van individuen meten in mensenmassa’s. Loopt er iemand met koorts, is diegene er zo uitgepikt en geïsoleerd.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)toom-houden-a3992589
Op vrijwel alle gebieden.![]()
quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:52 schreef Collide het volgende:
[..]
In Nederland gebeurd dit elke zomer voor 6 weken.![]()
![]()
Dit moet je gewoon niet willen in NL. Nu is het dan wel voor een 'goed doel', maar alsnog. Big Brother is watching you....quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:56 schreef riazop het volgende:
[..]
Het goede bij-effect van de coronacrisis is dan ook dat zelfs Hollanders zich beginnen te realiseren dat ze definitief voorbijgestreefd zijn door een aantal Aziatische landen.
Eh nee. Niet echt. Ik zou voor geen goud willen ruilen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:56 schreef riazop het volgende:
[..]
Het goede bij-effect van de coronacrisis is dan ook dat zelfs Hollanders zich beginnen te realiseren dat ze definitief voorbijgestreefd zijn door een aantal Aziatische landen.
IETS doen is wat anders dan "paniek"quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Paniek is nooit een goede raadgever. ..
Dat lethargische NIETS doen vd overheid lijkt me eerder "paniek" (al wordt het uiteraard gespind als "kalm blijven")![]()
Ik twijfel nog altijd of ik sarcastisch/cynisch ben of diegene waar ik altijd op reageer.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:56 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Misschien moet je minder op anderen reageren en zelf wat bijdragen in dit topic?
Ik lees alleen maar reacties van je op anderen, en werkelijk allen zijn cynisch/sarcastisch.
Ligt vast aan mij.
RIVM![]()
![]()
Feateau erbijquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:52 schreef eigendeegcookie het volgende:
Politie-agenten in Shanghai maken gebruik van speciale, Robocop-achtige helmen met schermen die ze over hun blikveld heen kunnen schuiven. Die helmen maken gebruik van augmented reality en 5G-internet om agenten te helpen mensen met koorts te spotten in menigtes.![]()
![]()
![]()
Het enige zinnige antwoord daarop is meer intensieve samenwerking in de EU.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:56 schreef riazop het volgende:
[..]
maximale controle is het einddoel vd politiek en uiteindelijk onvermijdelijk.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:57 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Dit moet je gewoon niet willen in NL. Nu is het dan wel voor een 'goed doel', maar alsnog. Big Brother is watching you....
Nou laten we het dan maar direct doen?![]()
Jij ziet niet wat men doet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:58 schreef riazop het volgende:
[..]
IETS doen is wat anders dan "paniek"
Dat lethargische NIETS doen vd overheid lijkt me eerder "paniek" (al wordt het uiteraard gespind als "kalm blijven")[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
E r is ook geen paniek aan mijn kant.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Paniek is nooit een goede raadgever. Ik geloof dat er tijd is geweest om hier in ieder geval over na te denken en dat er wel draaiboeken klaar liggen voor dit type noodsituaties. Nederland is uiteindelijk een goed georganiseerd land.
Wat het meer is, weet je als je buiten bent en je in de verte donkere wolken ziet opdoemen en het weer klam is?
Dat je gewoon voelt dat er iets groots is. En ja, als je me zou kennen, ik ben echt zo'n ouderwetse goth, naar, zwart, doem...
Maar alles signalen zijn zo overweldigend, van China die zijn economie platgooit, tot Zuid-Korea, de AEX of Dow, welk signaal je ook zoekt.... Eeen chinese ambasadeur die aangeeft "dit is niet slim"
Dat voelt onheilspellend en je sluit je ramen, want het zijn jouw ramen...
Dat is geen paniek, dat is bezorgdheid. Ik heb mensen waar ik van hou, in de 70, rond de 10. Ik kan me die ellende niet veroorloven nu....
Je zal zwanger zijn nu en weten dat een keizersnede een optie is... oh... werkelijk?
Dit soort dilemma's had ik hier niet verwacht, nooit
en ik zie het aankomen, dat voelt kut
Snap je?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2020 20:05:42 ]![]()
Ikvind het echt bizar dat mensen die in vrijheid zijn opgegroeid dat een goed idee vindenquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:00 schreef riazop het volgende:
[..]
maximale controle is het einddoel vd politiek en uiteindelijk onvermijdelijk.
Nou laten we het dan maar direct doen?![]()
We weten alleen dat er lang niet voldoende tests zijn, alles langzaam gaat en dat vakantiegangers uit Italie vandaag vrolijk op school en werk zaten.quote:
Wat "doet" men dan precies?![]()
quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Het enige zinnige antwoord daarop is meer intensieve samenwerking in de EU.![]()
![]()
![]()
Ik ben ook bezorgd voor mijn ouders, mijn vriendin die in de zorg werkt (gaat praten of ze thuis mag zijn want zij heeft astma). Ze gaat morgen praten met de leidinggevende. Ze moeten toch iets kunnen doen voor mijn vriendin? Hopelijk iets van thuiswerk![]()
Zeker geen goed idee.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:02 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ikvind het echt bizar dat mensen die in vrijheid zijn opgegroeid dat een goed idee vinden
Maar de meeste mensen hebben het ideaal van vrijheid opgegeven.
Staan in hun onderbroek te douchen, durven geen jodenkoek meer te eten, ZP is in de ban, hangen veiligheidscamera's in hun tuin, worden gecensureerd op twitter en FOK,etc, etc
Dit volk verdient geen vrijheid![]()
quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:07 schreef riazop het volgende:
[..]
Zeker geen goed idee.
Staan in hun onderbroek te douchen, durven geen jodenkoek meer te eten, ZP is in de ban, hangen veiligheidscamera's in hun tuin, worden gecensureerd op twitter en FOK,etc, etc
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Inmiddels ook een percentage bij EUROPA/ Belgie en Nederland om te laten zien wat de groei is. LET OP: dit is pas vanaf 1 maart.
Klik
Net weer geupdate, straks weer, maar nu WoW-en /nerd modes aan.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Want voor de corona virus had ze nog geen astma?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:06 schreef Maver24 het volgende:
Ik ben ook bezorgd voor mijn ouders, mijn vriendin die in de zorg werkt (gaat praten of ze thuis mag zijn want zij heeft astma). Ze gaat morgen praten met de leidinggevende. Ze moeten toch iets kunnen doen voor mijn vriendin? Hopelijk iets van thuiswerk![]()
nee dat heeft lekker geholpen de afgelopen tijd, de helft wil uit de EU stappen. vooral omdat t door je strot wordt geduwd en niet vrijwillig is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Het enige zinnige antwoord daarop is meer intensieve samenwerking in de EU.![]()
Interessantquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:07 schreef riazop het volgende:
[..]
Zeker geen goed idee.
Dit volk verdient geen vrijheid
Ik zou de huidige zwartepiet discussie net een teken van vrijheid willen noemen.![]()
Jawel, lichte vorm maar tochquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:09 schreef Rijst het volgende:
[..]
Want voor de corona virus had ze nog geen astma?![]()
Hoe zie je dat voor je? O je hebt astma en er is nog geen aantoonbaar risico op je werk ga maar betaald thuis zitten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:06 schreef Maver24 het volgende:
Ik ben ook bezorgd voor mijn ouders, mijn vriendin die in de zorg werkt (gaat praten of ze thuis mag zijn want zij heeft astma). Ze gaat morgen praten met de leidinggevende. Ze moeten toch iets kunnen doen voor mijn vriendin? Hopelijk iets van thuiswerkOp maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.![]()
Morgen hoor ik het welquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:11 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? O je hebt astma en er is nog geen aantoonbaar risico op je werk ga maar betaald thuis zitten.![]()
Rot op met je zwarte Piet. Dit gaat over politieagenten die je van straat slepen als op basis van zgn augmented reality. Echt hele andere ordequote:Op woensdag 4 maart 2020 20:07 schreef riazop het volgende:
[..]
Zeker geen goed idee.
Evenstar
![]()
quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:01 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
E r is ook geen paniek aan mijn kant.
Wat het meer is, weet je als je buiten bent en je in de verte donkere wolken ziet opdoemen en het weer klam is?
Dat je gewoon voelt dat er iets groots is. En ja, als je me zou kennen, ik ben echt zo'n ouderwetse goth, naar, zwart, doem...
Maar alles signalen zijn zo overweldigend, van China die zijn economie platgooit, tot Zuid-Korea, de AEX of Dow, welk signaal je ook zoekt.... Eeen chinese ambasadeur die aangeeft "dit is niet slim"
Dat voelt onheilspellend en je sluit je ramen, want het zijn jouw ramen...
Dat is geen paniek, dat is bezorgdheid. Ik heb mensen waar ik van hou, in de 70, rond de 10. Ik kan me die ellende niet veroorloven nu....
Snap je
Je zal zwanger zijn nu en weten dat een keizersnede een optie is... oh... werkelijk?
Dit soort dilemma's had ik hier niet verwacht, nooit
en ik zie het aankomen, dat voelt kut
Snap je?
Dit is ook een beetje hoe ik er in sta. Ik ben zelf gezond, mijn vrouw ook, en mijn kind is statistisch gezien ook veilig. Als wij het krijgen komen wij er waarschijnlijk wel mee weg. Echter mijn ouders zijn oud en zwak en ik ken genoeg andere mensen waar ik om geef waar dit virus schade bij kan toebrengen.
Ja, ik heb veel commentaar op de overheid en het RIVM. Nee, ik ben geen expert. Ik denk ook niet dat je een expert hoeft te zijn om commentaar te leveren op iets.
Ik heb absoluut geen paniek voor mezelf of voor mijn directe familie. Ik denk ook niet dat de wereld ten onder gaat of dat er miljoenen doden gaan vallen. Echter zullen er veel meer doden vallen dan nodig als er niet daadkrachtig wordt opgetreden.
China probeerde het en faalden keihard, uiteindelijk moesten ze er voor kiezen om hun geliefde economie plat te gooien om het onder controle te krijgen.
Iran doet ook niks, misschien is het arrogantie, misschien is het een gebrek aan kennis en kunde. De lichamen stapelen zich daar nu ook op.
Italië was laks en betalen nu de prijs. Nu zijn ze verplicht alle sportevenementen aan het aflasten en besluisten ze eindelijk drastische maatregelen te nemen door alle scholen voor twee weken te sluiten.
De VS waren/zijn net zo arrogant als Nederland. Ze waren zogenaamd voorbereid, ze waren er klaar voor, het was maar een griepje, er was niks aan de hand. Ondertussen zijn complete tehuizen in quarantaine geplaats en wordt er nauwelijks getest.
In Nederland werd er tot gisteren ook niet genoeg getest. Pas nu na bijna een week komt het op gang. Omdat wij hier ook dachten dat het wel mee zou vallen. Kans was nihil dat het zou komen en als het zou komen waren we zogenaamd voorbereid. Niet dus. Er hebben meerdere patiënten dagenlang (zelfs 10 dagen lang!!) op een IC gelegen, zonder dat we doorhadden dat het om corona ging.
Nu nog zie ik en hoor ik mensen roepen "het is maar een griepje". Nee, het is geen griepje en nee, het gaat niet zomaar over als we niet ingrijpen.
Ik verwacht echt geen isolement of complete quarantaine van steden/dorpen zoals in China, maar meer informatie en iets meer pro-actief reageren i.p.v. constant achter de feiten aanlopen zou wel zo fijn zijn.
Net zoals jou had ik gewoon NOOIT verwacht dat wij in Nederland hier zo laconiek, laks en vooral arrogant me om zouden gaan. Ik had ons gewoon iets hoger ingeschat.
Nu zal deze post ook vast weer bestempeld worden als "paniekzaaien" of "doe eens rustig" etc., maar so be it.![]()
Frankrijk 73 cases erbij vandaag. Morgen 100? Dan is het natuurlijk helemaal dweilen met de kraan open. Op het moment dat men reizen uit Italie eindelijk aan banden legt / afraad is Frankrijk alweer de volgende gevarenzone...Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Evenstar
![]()
Omdat mensen die longaandoeningen hebben een grotere kans hebben om complicaties. Vooral in de zorg is het gewoon eenirisco en als je dat kan beperken is dat toch mooi?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:09 schreef Rijst het volgende:
[..]
Want voor de corona virus had ze nog geen astma?
In de zorg werken is gewoon lastig nu. Je wil er echt wel zijn voor je patiënten, maar ondertussen ben ik vandaag ook in aanraking geweest met een echtegenoot van iemand die waarschijnlijk ook het virus heeft. Tuurlijk had ik beschermende kleren aan etc, maar fijn is anders.![]()
Triggeredquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Omdat mensen die longaandoeningen hebben een grotere kans hebben om complicaties. Vooral in de zorg is het gewoon eenirisco en als je dat kan beperken is dat toch mooi?![]()
Evenstar
![]()
Niet gemodereerd. Ik heb het zelf aangepast, was niet netjes van mijquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Haha hier stond iets anders. Hier wordt gemodereerd.![]()
![]()
dan kan ze die doos mondkapjes wel terugbrengen zekerquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:06 schreef Maver24 het volgende:
Ik ben ook bezorgd voor mijn ouders, mijn vriendin die in de zorg werkt (gaat praten of ze thuis mag zijn want zij heeft astma). Ze gaat morgen praten met de leidinggevende. Ze moeten toch iets kunnen doen voor mijn vriendin? Hopelijk iets van thuiswerkuiteindelijk lukt altijd alles![]()
The King County Public Health Department in Washington state does not have enough coronavirus tests to meet the current demand, the department has confirmed to CNN.
Katie Ross, spokeswoman for the department, could not immediately say what steps were being taken to correct the problem, or when it would be remedied, but she said the department is issuing guidance to prioritize the administering of available tests.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ach persoonlijk sta ik er bijzonder slecht voor qua kansen mocht ik het krijgen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is ook een beetje hoe ik er in sta. Ik ben zelf gezond, mijn vrouw ook, en mijn kind is statistisch gezien ook veilig. Als wij het krijgen komen wij er waarschijnlijk wel mee weg. Echter mijn ouders zijn oud en zwak en ik ken genoeg andere mensen waar ik om geef waar dit virus schade bij kan toebrengen.
Ja, ik heb veel commentaar op de overheid en het RIVM. Nee, ik ben geen expert. Ik denk ook niet dat je een expert hoeft te zijn om commentaar te leveren op iets.
Ik heb absoluut geen paniek voor mezelf of voor mijn directe familie. Ik denk ook niet dat de wereld ten onder gaat of dat er miljoenen doden gaan vallen. Echter zullen er veel meer doden vallen dan nodig als er niet daadkrachtig wordt opgetreden.
China probeerde het en faalden keihard, uiteindelijk moesten ze er voor kiezen om hun geliefde economie plat te gooien om het onder controle te krijgen.
Iran doet ook niks, misschien is het arrogantie, misschien is het een gebrek aan kennis en kunde. De lichamen stapelen zich daar nu ook op.
Italië was laks en betalen nu de prijs. Nu zijn ze verplicht alle sportevenementen aan het aflasten en besluisten ze eindelijk drastische maatregelen te nemen door alle scholen voor twee weken te sluiten.
De VS waren/zijn net zo arrogant als Nederland. Ze waren zogenaamd voorbereid, ze waren er klaar voor, het was maar een griepje, er was niks aan de hand. Ondertussen zijn complete tehuizen in quarantaine geplaats en wordt er nauwelijks getest.
In Nederland werd er tot gisteren ook niet genoeg getest. Pas nu na bijna een week komt het op gang. Omdat wij hier ook dachten dat het wel mee zou vallen. Kans was nihil dat het zou komen en als het zou komen waren we zogenaamd voorbereid. Niet dus. Er hebben meerdere patiënten dagenlang (zelfs 10 dagen lang!!) op een IC gelegen, zonder dat we doorhadden dat het om corona ging.
Nu nog zie ik en hoor ik mensen roepen "het is maar een griepje". Nee, het is geen griepje en nee, het gaat niet zomaar over als we niet ingrijpen.
Ik verwacht echt geen isolement of complete quarantaine van steden/dorpen zoals in China, maar meer informatie en iets meer pro-actief reageren i.p.v. constant achter de feiten aanlopen zou wel zo fijn zijn.
Net zoals jou had ik gewoon NOOIT verwacht dat wij in Nederland hier zo laconiek, laks en vooral arrogant me om zouden gaan. Ik had ons gewoon iets hoger ingeschat.
Nu zal deze post ook vast weer bestempeld worden als "paniekzaaien" of "doe eens rustig" etc., maar so be it.
hahaha
Maar zelfs daarover heb ik zelf geen paniek, hooguit zeer verhoogde interesse
Ik heb mezelf goed verzekerd, want dat kan als je een weesziekte hebt![]()
Dat klopt. Ik hoop dat @Tjacka je spaart. Ik had een TR meegepakt (kan geen uitzondering maken).quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niet gemodereerd. Ik heb het zelf aangepast, was niet netjes van mij![]()
![]()
Bucketpersonquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In Londen:
[ afbeelding ]
Welke DC villain is dit?![]()
Maar ze hebben al Lord Buckethead in Engelandquote:Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Werkt niet echt? Ik zie haar lelijke kop nog steeds.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In Londen:
[ afbeelding ]
Ja maar moppie, dit is nederland tog?¿¿quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar ze hebben al Lord Buckethead in Engeland![]()
Jawhoor nummer 25!quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:33 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Azië vreest verdere verspreiding coronavirus" van 17-01-2020 t/m 04-03-2020In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Nee ik zet er toch bij dat het in Londen is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:28 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja maar moppie, dit is nederland tog?¿¿Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Is het nou verstandig dat sluiten van die scholen in Italië? Waar gaan ze die kinderen laten dan? Ouders moeten werken neem ik aan. Naar oma en opa ofzo? Die dan gezellig met de kids naar de indoorspeeltuin gaan? Kunnen ze net zo goed op school zitten ...![]()
Mysterio (Marvel).quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In Londen:
[ afbeelding ]
Dat zag ik niet en weiger ik nu alsnog te bekijken, oude koeienquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee ik zet er toch bij dat het in Londen is.![]()
![]()
Wat moeten ze dan met vakantiegangers doen afschieten bij de grens (net als in Noord-Korea)? Deuren dicht solderen (net als in China)?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:05 schreef riazop het volgende:
[..]
We weten alleen dat er lang niet voldoende tests zijn, alles langzaam gaat en dat vakantiegangers uit Italie vandaag vrolijk op school en werk zaten.
Wat "doet" men dan precies?![]()
Dit topic zou gewoon leeg zijn zonder Tesssss en mij.quote:Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik had gelezen dat mensen met astma of COPD geen hoger risico liepen. (Wat me verbaasde) Mensen met hoge bloeddruk of diabetes wel.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:06 schreef Maver24 het volgende:
Ik ben ook bezorgd voor mijn ouders, mijn vriendin die in de zorg werkt (gaat praten of ze thuis mag zijn want zij heeft astma). Ze gaat morgen praten met de leidinggevende. Ze moeten toch iets kunnen doen voor mijn vriendin? Hopelijk iets van thuiswerkare we infinite or am I alone![]()
Beide opties voor die niet al te snuggere Vindicattersquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:29 schreef Collide het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan met vakantiegangers doen afschieten bij de grens (net als in Noord-Korea)? Deuren dicht solderen (net als in China)?Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Ik heb het idee dat ik hier hele dagen zit maar mijn postcount zegt anders.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit topic zou gewoon leeg zijn zonder Tesssss en mij.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Tot zaterdag of zondag vond ik mijzelf irritant worden dat ik mij zelf zo vaak zag, dus ben iets geminderd.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit topic zou gewoon leeg zijn zonder Tesssss en mij.
hollandia02
Is zelfs een piek te zien.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Evenstar
![]()
Je hebt gelijk. Er zit natuurlijk geen enkele optie tussen "neerschieten" en "niks doen".quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:29 schreef Collide het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan met vakantiegangers doen afschieten bij de grens (net als in Noord-Korea)? Deuren dicht solderen (net als in China)?
Man man man .....![]()
Waarop baseer jij dat er niets gedaan word? Het feit dat het niet zichtbaar is betekend niet dat er niets gebeurd. Wie zegt dat de situatie beter zou zijn met een andere aanpak? Misschien is dit wel de beste aanpak.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Er zit natuurlijk geen enkele optie tussen "neerschieten" en "niks doen".
Man man man .....![]()
Geen idee hoeveel tweeverdieners daar zijn, maar dit zou hier echt niet goed uit te voeren zijn. Er vanuitgaande dat bso’s ook dicht zijn danquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:29 schreef KnalPoenani het volgende:
Is het nou verstandig dat sluiten van die scholen in Italië? Waar gaan ze die kinderen laten dan? Ouders moeten werken neem ik aan. Naar oma en opa ofzo? Die dan gezellig met de kids naar de indoorspeeltuin gaan? Kunnen ze net zo goed op school zitten ...Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Evenstar
![]()
Hebben ze mensen die in dat gebied zijn geweest voor de zekerheid even twee weken thuis gehouden?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:32 schreef Collide het volgende:
[..]
Waarop baseer jij dat er niets gedaan word? Het feit dat het niet zichtbaar is betekend niet dat er niets gebeurd.
Hebben ze mensen die terug zijn gekeerd uit een besmet gebied preventief getest?
Wat hebben ze gedaan om niet nogmeer virus te importeren? Wat kunnen ze in godsnaam achter de schermen doen, zonder dat de burger het weet, dat zou kunnen helpen?
Uiteindelijk zijn het de normale burgers die besmettingen oplopen, binnen brengen en verspreiden. Als de burger van niks weet hebben ze dus niks gedaan of iets proberen te doen en gefaald.![]()
Wat is dit voor trieste reactie.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Het is niet de Toto.![]()
Ja dat is dus het hele probleem hier. Iedereen denkt alleen "maar ik moet werken" of "de economie gaat kapot". Daarom gaat corona hier en in de VS harder toeslaan, omdat mensen alleen maar in geld denken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:33 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Geen idee hoeveel tweeverdieners daar zijn, maar dit zou hier echt niet goed uit te voeren zijn. Er vanuitgaande dat bso’s ook dicht zijn dan
Dat iedereen tweeverdiener is en denkt "maar wie gaat er dan op de kinderen letten want wij moeten allebei werken". Dat is het eerste probleem. Maar als het halve land straks ziek is lekker boeiend, kan in ieder geval volgend jaar weer lekker op winterport en een nieuwe leaseauto nemen.![]()
ik heb ook een hekel aan de ´niet zeuren, doorwerken´ mentaliteit in nederland. Niet dat ik lui ben maar we steken en naaien elkaar alleen maar op en als je niet werkt omdat je griep hebt of verkouden bent wordt dat al gauw als zwak gezien.![]()
Daar hebben ze nu in Italië even geen boodschap aan. Gedwongen door het virus.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:36 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja dat is dus het hele probleem hier. Iedereen denkt alleen "maar ik moet werken" of "de economie gaat kapot". Daarom gaat corona hier en in de VS harder toeslaan, omdat mensen alleen maar in geld denken.
Dat iedereen tweeverdiener is en denkt "maar wie gaat er dan op de kinderen letten want wij moeten allebei werken". Dat is het eerste probleem. Maar als het halve land straks ziek is lekker boeiend, kan in ieder geval volgend jaar weer lekker op winterport en een nieuwe leaseauto nemen.
Zulke maatregelen als daar zouden hier hard inslaan."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
de business gaat gewoon door.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:38 schreef Minimunt het volgende:
ik heb ook een hekel aan de ´niet zeuren, doorwerken´ mentaliteit in nederland. Niet dat ik lui ben maar we steken en naaien elkaar alleen maar op en als je niet werkt omdat je griep hebt of verkouden bent wordt dat al gauw als zwak gezien.![]()
Het gekke is dat ik niemand die zich ziek meld zie als zwak, maar als ik mezelf niet 100% voel, toch de druk/verantwoordelijkheid voel om te gaan werken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:38 schreef Minimunt het volgende:
hier komt geen lockdown.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:38 schreef capricia het volgende:
Daar hebben ze nu in Italië even geen boodschap aan. Gedwongen door het virus.
Zulke maatregelen als daar zouden hier hard inslaan.![]()
ik meld me ook niet ziek voor een verkoudheidje.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:39 schreef eenjongen... het volgende:
Het gekke is dat ik niemand die zich ziek meld zie als zwak, maar als ik mezelf niet 100% voel, toch de druk/verantwoordelijkheid voel om te gaan werken.![]()
Betekend?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:32 schreef Collide het volgende:
[..]
Waarop baseer jij dat er niets gedaan word? Het feit dat het niet zichtbaar is betekend niet dat er niets gebeurd. Wie zegt dat de situatie beter zou zijn met een andere aanpak? Misschien is dit wel de beste aanpak.
Hahahahaha
Voor de volgende spelfout schakel ik @PicoMMP in.![]()
Voor allebei wat te zeggen, maar zo erg is de bso ook weer niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:38 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dit is precies de rot van onze samenleving
als je kinderen neemt zorg je er zelf maar voor, en ik heb ze, maar geen bso
dat was de eerste afspraak
Mijn partner werkt de uren dat de kids op school zitten (continurooster) maar als de boel opeens 2 weken dicht gaat is dat dus echt wel een probleem.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ach, ik denk dat het model van tweeverdieners sowieso niet meer te handhaven is. Dat een griepje zulke druk kan zetten op de economie, is enkel bewijs hoe broos het systeem is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:36 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja dat is dus het hele probleem hier. Iedereen denkt alleen "maar ik moet werken" of "de economie gaat kapot". Daarom gaat corona hier en in de VS harder toeslaan, omdat mensen alleen maar in geld denken.
Dat iedereen tweeverdiener is en denkt "maar wie gaat er dan op de kinderen letten want wij moeten allebei werken". Als het halve land straks ziek is lekker boeiend, kan in ieder geval volgend jaar weer lekker op winterport en een nieuwe leaseauto nemen.
In Amerika is t zelfs zover doorgeschoten dat twee banen hebben niet eens meer rendabel is/genoeg is om het hoofd boven water te houden. Uiteindelijk waar hout wordt gehakt, vallen er ook spaanders."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
De maatregelen daar laten alle scholen sluiten. Van het hele land.quote:
Ook waar geen virus is. Boem."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Niet werken omdat je verkouden bent is ook zwak, griep uiteraard niet....Als je ziek bent ben je ziek maar heb een hekel aan mensen die om elk griepje of snotterneus thuis blijven. En als je ziek bent ligt je ook in bed/op de bank en ga je niet thuis dingen doen imoquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:38 schreef Minimunt het volgende:
ik heb ook een hekel aan de ´niet zeuren, doorwerken´ mentaliteit in nederland. Niet dat ik lui ben maar we steken en naaien elkaar alleen maar op en als je niet werkt omdat je griep hebt of verkouden bent wordt dat al gauw als zwak gezien.
Aan de andere kant heb ik nog een grotere hekel aan mensen die echt serieus ziek zijn (flinke griep) en vervolgens na 3 dagen weer op het werk verschijnen terwijl ze nog totaal niet fit zijn en zo nog 5 anderen besmetten.
Had je uiteindelijk beter die 2 dagen kunnen uitzieken, nu kost het het bedrijf nog veel meer uren onderaan de streep.![]()
9 mensen overleden aan Coronavirus-gerelateerde klachten in ziekenhuis Breda melden 2 anonieme bronnen los van elkaar. De patiënten hadden hoge koorts en luchtwegklachten, maar werden niet getest op het Coronavirus vanwege capaciteitsproblemen melden onze bronnen [1/2]
Quote Tweet
die werkzaam zijn in het ziekenhuis.
Het Bredase ziekenhuis heeft tot nu toe één besmetting met het Coronavirus bevestigd. De bronnen vermoeden dat er inmiddels meerdere mensen aan het virus zijn overleden ondanks dat het sterftecijfer van het RIVM nog op 0 staat. [2/2]
bron: https://twitter.com/CoronaNederland voor wat het waard is.![]()
quote:twitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 20:41:19Italy is considering to put more towns in northern Italy on lockdown due to coronavirus - ANSA reageer retweet
Als het daar werkt, gebeurt het hier straks ook. Met kleine stapjes, maar in hoge snelheid.twitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 20:46:14BREAKING: Italian government orders all sporting events to take place without fans until April 3 due to coronavirus - AP reageer retweet
![]()
In Italië ook. Toch doen ze het.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar hebben ze nu in Italië even geen boodschap aan. Gedwongen door het virus.
Zulke maatregelen als daar zouden hier hard inslaan.
Het valt me op dat sommige mensen hier (ik bedoel jou niet) een heel raar idee lijken te hebben over Italië. Alsof het een derdewereldland is ofzo. Blijkbaar nooit geweest.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
rutte zal dat niet doen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:41 schreef capricia het volgende:
De maatregelen daar laten alle scholen sluiten. Van het hele land.
Ook waar geen virus is. Boem.![]()
Als die andere 5 niet van die mietjes zijn is er niets aan de handquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:41 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Niet werken omdat je verkouden bent is ook zwak, griep uiteraard niet....Als je ziek bent ben je ziek maar heb een hekel aan mensen die om elk griepje of snotterneus thuis blijven. En als je ziek bent ligt je ook in bed/op de bank en ga je niet thuis dingen doen imo
Aan de andere kant heb ik nog een grotere hekel aan mensen die echt serieus ziek zijn (flinke griep) en vervolgens na 3 dagen weer op het werk verschijnen terwijl ze nog totaal niet fit zijn en zo nog 5 anderen besmetten.
Had je uiteindelijk beter die 2 dagen kunnen uitzieken, nu kost het het bedrijf nog veel meer uren onderaan de streep.![]()
hier is men stellig er komt geen lock down.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:44 schreef _I het volgende:
[..]Als het daar werkt, gebeurt het hier straks ook. Met kleine stapjes, maar in hoge snelheid.twitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 20:41:19Italy is considering to put more towns in northern Italy on lockdown due to coronavirus - ANSA reageer retweet
![]()
Ik betwijfel het, Rotterdam gaat niet in lockdown, Dat kan Europa niet dragen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:44 schreef _I het volgende:
[..]Als het daar werkt, gebeurt het hier straks ook. Met kleine stapjes, maar in hoge snelheid.twitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 20:41:19Italy is considering to put more towns in northern Italy on lockdown due to coronavirus - ANSA reageer retweet
![]()
Het is alom bekend dat Europa in stand blijft door Rotterdamquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:45 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik betwijfel het, Rotterdam gaat niet in lockdown, Dat kan Europa niet dragen.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
nee, dat is het punt niet, maar als je de bevoorrading van het achterland gaat doorsnijden heb je echt een probleem. En dan kan je schamper doen, maar Rotterdam is belangrijker dan je denkt nu zo op de middelbare school met je roze koek van mammaquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:46 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het is alom bekend dat Europa in stand blijft door Rotterdam![]()
bron?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:45 schreef dewaal het volgende:
[..]
hier is men stellig er komt geen lock down.are we infinite or am I alone![]()
Dat heeft te maken met de fase van de besmetting. Hier kunnen we het nog terug herleiden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:45 schreef dewaal het volgende:
[..]
hier is men stellig er komt geen lock down.
Daar niet. Patiënt 0 is daar nog steeds niet bekend.
Dan zit je toch in een ander scenario."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja inderdaad. Denk dat Italie juist heel vergelijkbaar is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:44 schreef Jane het volgende:
[..]
In Italië ook. Toch doen ze het.
Het valt me op dat sommige mensen hier (ik bedoel jou niet) een heel raar idee lijken te hebben over Italië. Alsof het een derdewereldland is ofzo. Blijkbaar nooit geweest.![]()
Begin het bijna erg te vinden dat ik in Nederland woon, want door arrogantie en laconiek reageren creëren we hier straks de "perfect storm".![]()
De EU is een economische wereldmacht, Nederland een onbeduidend kutlandje. Ik weet wel waar ik liever bij hoorquote:![]()
![]()
Volgens mij weet jij niet wat een wereldmacht isquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:48 schreef remlof het volgende:
[..]
De EU is een economische wereldmacht, Nederland een onbeduidend kutlandje. Ik weet wel waar ik liever bij hoor![]()
Ik hoop het. Dat zou betekenen dat Italië het onder controle krijgt en wij de dans ontspringen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:45 schreef dewaal het volgende:
[..]
hier is men stellig er komt geen lock down.
Maar als hier de ziekenhuizen gaan vollopen en het leger wordt ingezet, zal de bevolking er om gaan vragen.
Over een week of 3 staan wij wellicht op hetzelfde punt. Als alle landen om ons heen het doen, kunnen wij niet YOLO doorleven.![]()
EU is niks, dronken gekken daarquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:48 schreef remlof het volgende:
[..]
De EU is een economische wereldmacht, Nederland een onbeduidend kutlandje. Ik weet wel waar ik liever bij hoor![]()
https://twitter.com/CoronaNederland
is dit twitter account betrouwbaar? t meld dat er 9 mensen overleden zijn in NL aan corona.![]()
Top! Zou je nu aub willen verhuizen naar het ongetwijfeld enorme grondgebied van die economische wereldmacht?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:48 schreef remlof het volgende:
[..]
zal wel niet danquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:50 schreef weetjewel5 het volgende:
is dit twitter account betrouwbaar? t meld dat er 9 mensen overleden zijn in NL aan corona.![]()
Beantwoord je nou je eigen vraag?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:50 schreef weetjewel5 het volgende:
Nee, alleen Mark Rutte is betrouwbaarquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:50 schreef weetjewel5 het volgende:
Doen we al vanaf het begin. Stel je niet zo aan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:36 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Wat is dit voor trieste reactie.![]()
Het is niet de Toto.![]()
het is breaking news, dus vers vd pers.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:50 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Beantwoord je nou je eigen vraag?twitter:CoronaNederland twitterde op woensdag 04-03-2020 om 20:41:36BREAKING: 9 mensen overleden aan Coronavirus-gerelateerde klachten in ziekenhuis Breda melden 2 anonieme bronnen los van elkaar. De patiënten hadden hoge koorts en luchtwegklachten, maar werden niet getest op het Coronavirus vanwege capaciteitsproblemen melden onze bronnen [1/2] https://t.co/mhemfr1Md4 reageer retweet
![]()
Kan het allemaal wat vriendelijker hier zeg, al dat gekat op elkaar, daar hebben ze vast wel andere topics voor waar je je persoonlijke frustraties in kwijt kunt. Gewoon weer ontopic graag
_____
Hoe denk je dat zo'n account aan deze lekken zou komen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:50 schreef weetjewel5 het volgende:
is dit twitter account betrouwbaar? t meld dat er 9 mensen overleden zijn in NL aan corona.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Er ligt er maar 1 met de status 'critical' dus dan lijkt het mij een negatief wonderquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:52 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
het is breaking news, dus vers vd pers.![]()
Net zo betrouwbaar als die FOK!ker die hier gister de eerste corona dode melde.. maar die nu nog op corona getest moest wordenquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:50 schreef weetjewel5 het volgende:
we weten inmiddels hoe niet up to dat de officiele verslaggeving is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:53 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Er ligt er maar 1 met de status 'critical' dus dan lijkt het mij een negatief wonder![]()
De bron is de grote duim waarschijnlijk, alles voor kliks en followsquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:52 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
het is breaking news, dus vers vd pers.twitter:CoronaNederland twitterde op woensdag 04-03-2020 om 20:41:36BREAKING: 9 mensen overleden aan Coronavirus-gerelateerde klachten in ziekenhuis Breda melden 2 anonieme bronnen los van elkaar. De patiënten hadden hoge koorts en luchtwegklachten, maar werden niet getest op het Coronavirus vanwege capaciteitsproblemen melden onze bronnen [1/2] https://t.co/mhemfr1Md4 reageer retweet
![]()
Wie ben jij en waarom loop jij deze troep te pushen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:53 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
we weten inmiddels hoe niet up to dat de officiele verslaggeving is.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Ik ga ook een Twitter account maken en melden dat bronnen mij vertellen dat er al 12 doden zijn gevallen in Nederland door het virus👌quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:50 schreef weetjewel5 het volgende:
Ik ben redelijke doemdenker, heb wat extra voorraad ingeslagen, 2 dozen mondkapjes, maar een lockdown van heel NL denk ik echt nietquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:45 schreef dewaal het volgende:
[..]
hier is men stellig er komt geen lock down.![]()
Is ook mijn meningquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:53 schreef Momo het volgende:
[..]
De bron is de grote duim waarschijnlijk, alles voor kliks en follows![]()
UK regering: beste gepensioneerde medici, kom aub terug om te helpen met het bestrijden van het virus.
gepensioneerden: ja daaaag!
https://www.theguardian.c(...)ckle-covid-19-crisis![]()
troep? de mainstream media loopt toch altijd achter op t internet of zeg ik nu iets raars?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wie ben jij en waarom loop jij deze troep te pushen?![]()
Die snap ik wel jaquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:55 schreef slashdotter3 het volgende:
UK regering: beste gepensioneerde medici, kom aub terug om te helpen met het bestrijden van het virus.
https://www.theguardian.c(...)ckle-covid-19-crisis
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Ja je zegt iets raars.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:55 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
troep? de mainstream media loopt toch altijd achter op t internet of zeg ik nu iets raars?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
iedereen kan breaking er voor zettenquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:52 schreef weetjewel5 het volgende:
het is breaking news, dus vers vd pers.![]()
Ik heb geen Twitter. Nog beter.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:56 schreef KingRadler het volgende:
Ik heb dat Twitter account al reported aan Twitter.
Als iedereen dit even kon doen.![]()
![]()
quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:55 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.theguardian.c(...)ckle-covid-19-crisisquote:Seventy-one said they would not be happy to return to work, with many expressing their reluctance in vehement terms. “After the way I was treated I would rather shove a rusty six-inch nail up my backside than return to my old job,” said a 67-year-old former staff nurse from Manchester.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2020 20:57:01 ]![]()
Gedaan !!quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:56 schreef KingRadler het volgende:
Ik heb dat Twitter account al reported aan Twitter.
Als iedereen dit even kan doen.![]()
Dumpert zegt dat dit Utrecht is(niet dat dumpert zo betrouwbaar is, maar ben wel benieuwd)quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In Londen:
[ afbeelding ]
dus die paar verslaggevers kunnen sneller nieuws verslaan en opsporen dan miljoenen burgers? ah oke.quote:![]()
Bij 9 doden in Breda zouden er 300 mensen rond Breda besmet moeten zijn, waarvan 45 mensen beademing nodig hebben. Dat lijkt mij onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:52 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
het is breaking news, dus vers vd pers.twitter:CoronaNederland twitterde op woensdag 04-03-2020 om 20:41:36BREAKING: 9 mensen overleden aan Coronavirus-gerelateerde klachten in ziekenhuis Breda melden 2 anonieme bronnen los van elkaar. De patiënten hadden hoge koorts en luchtwegklachten, maar werden niet getest op het Coronavirus vanwege capaciteitsproblemen melden onze bronnen [1/2] https://t.co/mhemfr1Md4 reageer retweet
![]()
Het is Twitterquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:50 schreef weetjewel5 het volgende:
![]()
Als ik nu zeg dat mijn buurman aan Corona is overleden geloof je het dan ook?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:57 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
dus die paar verslaggevers kunnen sneller nieuws verslaan en opsporen dan miljoenen burgers? ah oke.You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Van nederland naar Italie vluchten?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:57 schreef riazop het volgende:
Lufthansa houdt vanaf morgen 150 vliegtuigen aan d egrond![]()
bronquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:57 schreef riazop het volgende:
Als je er BREAKING NEWS voorzet misschien welquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:58 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Als ik nu zeg dat mijn buurman aan Corona is overleden geloof je het dan ook?![]()
ik heb t erover dat het nieuws op internet over t algemeen sneller is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:58 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Als ik nu zeg dat mijn buurman aan Corona is overleden geloof je het dan ook?![]()
Ja maar niet een maand sneller mag ik hopenquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:59 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ik heb t erover dat het nieuws op internet over t algemeen sneller is.![]()
Want?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:57 schreef riazop het volgende:
Ik hoor dat een Duitser gisteren nog mijn woonplaats en zijn 60 collega's heeft zitten besmetten?
Edit: ah gevonden in het vorig deeltje.![]()
150 van de 261? Dan kunnen ze hun naam ook beter veranderen in Grundhansa.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:57 schreef riazop het volgende:
Waarschijnlijk wel, maar hoe snel denk je dat een Twitteraccount met 4000 volgers aan scoops komt?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:57 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
dus die paar verslaggevers kunnen sneller nieuws verslaan en opsporen dan miljoenen burgers? ah oke.
Dit is om wat voor reden dan ook gecreëerd om onrust te zaaienThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Logisch, in feite vragen ze mensen die het meeste risico lopen om mogelijk besmette patienten te ontvangen...quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:55 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.theguardian.c(...)ckle-covid-19-crisisare we infinite or am I alone![]()
heb inmiddels begrepen dat Nederland erg krap zit in de testkits, er was ook iets over een familie uit Castricum? Dat verklaart wel een hoop van de onderkoeldheid van GGD/RIVM, al zouden ze alle verdachte gevallen willen testen, het kan gewoon niet.![]()
Dat is vele malen erger dan Nederland, IJsland is niet zo bevolkt..quote:Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Het zijn anonieme onverifieerbare bronnen. Nogmaals, wat is jouw belang hierquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:59 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ik heb t erover dat het nieuws op internet over t algemeen sneller is.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Tekort aan wattenstaafjes?quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:01 schreef cemeteryslut het volgende:
heb inmiddels begrepen dat Nederland erg krap zit in de testkits, er was ook iets over een familie uit Castricum? Dat verklaart wel een hoop van de onderkoeldheid van GGD/RIVM, al zouden ze alle verdachte gevallen willen testen, het kan gewoon niet.![]()
Hoe maak je een poll topic aan???
Voor als iemand zin heeft om het te doen, ik ben wel benieuwd
Wie hoopt er stiekem op dat heel NL op lockdown gaat???![]()
![]()
Daar woon ik al. En ik ben best trots op Nederland hoor, maar als we willen overleven in deze snel globaliserende wereld kan dat alleen als onderdeel van een groter geheel. En dat is de EU. Die helmaal niet zo slecht is en bijvoorbeeld onze rechten en dus ook privacy veel beter geregeld heeft dan de VS. En laat staan China.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
Top! Zou je nu aub willen verhuizen naar het ongetwijfeld enorme grondgebied van die economische wereldmacht?![]()
die zijn zo uitgestorven. ripquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:02 schreef Belg het volgende:
[..]
Dat is vele malen erger dan Nederland, IJsland is niet zo bevolkt..![]()
https://www.nhnieuws.nl/n(...)d-laat-steken-vallenquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:01 schreef cemeteryslut het volgende:
heb inmiddels begrepen dat Nederland erg krap zit in de testkits, er was ook iets over een familie uit Castricum? Dat verklaart wel een hoop van de onderkoeldheid van GGD/RIVM, al zouden ze alle verdachte gevallen willen testen, het kan gewoon niet.
Inmiddels getest, uitslag nog niet bekend.![]()
Testkits, mondkapjes, handschoentjes, beschermende spullen...eigenlijk praktisch alles zijn ze pas over gaan nadenken dat dat misschien wel handig zou kunnen zijn bij een uitbraak nadat de rest van de wereld al 3x alles had opgekocht en de eerste 10 gevallen al in NL warenquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:01 schreef cemeteryslut het volgende:
![]()
![]()
![]()
België is door zijn voorraad mondmaskers heen. Dokters moeten zelf knutselen
3e wereldland, wees maar zeker dat ik in de toekomst in een andere land zal wonenIk ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Ze kunnen het ook gewoon in de laboratoria testen, dat kan zonder testkits. Bruins heeft gisteren alle ziekenhuizen gevraagd dit te gaan doen. RIVM en Erasmus doet steekproeven om de testen te controleren. De testcapaciteit is nu dus aanzienlijk vergroot.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:01 schreef cemeteryslut het volgende:
Waar dan?quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:04 schreef Belg het volgende:
3e wereldland, wees maar zeker dat ik in de toekomst in een andere land zal wonen![]()
wil je een bron, heb het gelezen op HLN.bequote:Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
bronquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:04 schreef Belg het volgende:
3e wereldland, wees maar zeker dat ik in de toekomst in een andere land zal wonen![]()
zoek zelf maar op hln.be daar staat het ergensquote:
https://www.hln.be/nieuws(...)onmogelijk~adc96a9b/Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Wel opvallend dat de NOS vandaag wel extreem stil is qua berichtgeving, geen live-blog, alleen wat randzaken er omheen en zelfs geen bericht toen vanmiddag de nieuwe cijfers bekend werden. Dit is alles wat er is: https://nos.nl/collectie/(...)esten.html?limiet=10
Nu heb ik geen zin om mijn aluhoedje op te doen, maar krijg het idee dat ze zijn teruggefloten omdat ze de weken daarvoor wel continu enthousiast aan het updaten waren.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Die reactiesquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:55 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.theguardian.c(...)ckle-covid-19-crisis
quote:Seventy-one said they would not be happy to return to work, with many expressing their reluctance in vehement terms. “After the way I was treated I would rather shove a rusty six-inch nail up my backside than return to my old job,” said a 67-year-old former staff nurse from Manchester.![]()
Ja dat zei ik ook al op de Frontpage in een bericht, maar dat is direct weg-geëdit!quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:07 schreef LTVDK het volgende:
Wel opvallend dat de NOS vandaag wel extreem stil is qua berichtgeving, geen live-blog, alleen wat randzaken er omheen en zelfs geen bericht toen vanmiddag de nieuwe cijfers bekend werden. Dit is alles wat er is: https://nos.nl/collectie/(...)esten.html?limiet=10
Nu heb ik geen zin om mijn aluhoedje op te doen, maar krijg het idee dat ze zijn teruggefloten omdat ze de weken daarvoor wel continu enthousiast aan het updaten waren.![]()
![]()
Evenstar
![]()
Dit is ook wel het verschil met China.quote:
In China gaan mensen helpen, deels verplicht, deels omdat ze zich echt nuttig voelen en hun medemens/samenleving willen helpen. Hier in Europa denken we "fuck you overheid, los het lekker zelf ook" en uiteindelijk is het je opa/oma/buurvrouw die er aan onderdoor gaat en boeit het de overheid geen ene moer.![]()
ik vind t dus niet gek dat er mensen verkassen naar informatiebronnen van t internet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:07 schreef LTVDK het volgende:
Nu heb ik geen zin om mijn aluhoedje op te doen, maar krijg het idee dat ze zijn teruggefloten omdat ze de weken daarvoor wel continu enthousiast aan het updaten waren.![]()
Er is natuurlijk ook maar 1 moment met officiele data, dus ik begrijp het welquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:07 schreef LTVDK het volgende:
Breda.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:57 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Bij 9 doden in Breda zouden er 300 mensen rond Breda besmet moeten zijn, waarvan 45 mensen beademing nodig hebben. Dat lijkt mij onwaarschijnlijk.![]()
Fijn, ik moet over 3 weken naar het Amphia (niets ernstigs).
Ik ga er vooralsnog vanuit dat dit fake informatie is.
Aan de andere kant: het feit dat vanmiddag bekend is geworden dat (minstens) één medewerker van Amphia besmet is geraakt, is dan ook weer niet echt positief. Op de afdeling Neurologie nog wel. Daar liggen toch best wel ernstig kwetsbare gevallen.
Even in de gaten houden dit, als Bredanaar.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Dus eerder bericht met BRONVERMELDINGhttps://www.hln.be/nieuws(...)onmogelijk~adc96a9b/quote:België is door zijn voorraad mondmaskers heen. Dokters moeten zelf knutselenIk ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Nee waar je gaat wonen bedoel ikquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:05 schreef Belg het volgende:
[..]
wil je een bron, heb het gelezen op HLN.be![]()
![]()
Evenstar
![]()
Moeten haast wel teruggefloten zijn. Vandaag op de radio ook gewoon bizar weinig nieuws hierover bij Radio 2.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:07 schreef LTVDK het volgende:
Nu heb ik geen zin om mijn aluhoedje op te doen, maar krijg het idee dat ze zijn teruggefloten omdat ze de weken daarvoor wel continu enthousiast aan het updaten waren.
Stilhouden en vooral weinig aan berichtgeving en informatievoorziening doen. What can possibly go wrong.![]()
Als ge er nu pas achter kom da Bels ene derde wereld land is...quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:04 schreef Belg het volgende:
3e wereldland, wees maar zeker dat ik in de toekomst in een andere land zal wonenIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Zo lang ze kunnen berichten en we vingertje kunnen wijzen naar andere landen, dan doen wij/ze dat graag.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:07 schreef LTVDK het volgende:
Nu heb ik geen zin om mijn aluhoedje op te doen, maar krijg het idee dat ze zijn teruggefloten omdat ze de weken daarvoor wel continu enthousiast aan het updaten waren.
Tot zelf de poep de ventilator raakt hier, dan moet vooral de rust bewaard worden en is de waarheid te confronterend.![]()
![]()
Dat duurt ms nog ff de bekende gevallen zijn pas ziek geworden immers.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:10 schreef byah het volgende:
Waarom zijn er zo weinig berichten over herstelde personen?Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Evenstar
![]()
Ondertussen wel vingertje wijzen naar Turkije natuurlijk, want ome Erdo liegt dat er nog geen besmetting zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:11 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Zo lang ze kunnen berichten en we vingertje kunnen wijzen naar andere landen, dan doen wij/ze dat graag.
Tot zelf de poep de ventilator raakt hier, dan moet vooral de rust bewaard worden en is de waarheid te confronterend.
Nou is dat natuurlijk ook één grote bullshit, maar denk dat Nederland op dit moment niet meer in de positie is om naar andere landen te wijzen.![]()
Belgisch bejaardenhuis (met veel hoogbejaarden) gaat in lockdown:
https://www.hln.be/video/(...)-in-lockdown~p133098![]()
NL was als 1 van de laatste landen in europa met corona, geloof ik ook niks van.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ondertussen wel vingertje wijzen naar Turkije natuurlijk, want ome Erdo liegt dat er nog geen besmetting zijn.
Nou is dat natuurlijk ook één grote bullshit, maar denk dat Nederland op dit moment niet meer in de positie is om naar andere landen te wijzen.![]()
Zag vandaag ook een Aziaat die de hele tijd haar sjaal op haar mond gedrukt hield en angstig rondkeek toen ze iets moest aanrakenquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:07 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.hln.be/bizar/(...)ieve-wijze~a8533aed/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Wie doet dit precies als ik vragen mag? Ik bedoel ik geloof ze ook niet hoor, maar heb geen vingertjes gezien anders dan op dit forumquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ondertussen wel vingertje wijzen naar Turkije natuurlijk, want ome Erdo liegt dat er nog geen besmetting zijn.
Evenstar
![]()
Verwacht trouwens een flinke stijging de komende dagen, omdat nu ook ziekenhuizen zelf aan het testen zijn (in eigen labaratoria). Meer testen en niet alleen het RIVM die het gedoseerd naar buiten kan brengen, dus zal persoonlijk niet schrikken als we morgen opeens tegen of over de 60 zitten.![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)log-4-maart-a3992557
Italië sluit scholen en universiteiten om verspreiding coronavirus tegen te gaan
Italië treft vergaande maatregelen om de verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Vanaf donderdag zijn alle scholen en universiteiten in het land gesloten tot 15 maart.
================
Ik had ergens gelezen dat in HK alle scholen tot mei zijn gesloten.
Hetzelfde zal ook wel in Italie gebeuren.![]()
Evenstar
![]()
Dat klopt sowieso niet, want als die patiënt die op IC lag het al had toen die werd opgenomen is er dus sinds 21-02 al minstens één besmetting in Nederland. Patiënt zero mist ook nog gewoon steeds. Net als in Italië.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:13 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
NL was als 1 van de laatste landen in europa met corona, geloof ik ook niks van.![]()
Evenstar
![]()
Richting Turkije heb ik echt wel genoeg posts gezien hoorquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:14 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Wie doet dit precies als ik vragen mag? Ik bedoel ik geloof ze ook niet hoor, maar heb geen vingertjes gezien anders dan op dit forumOok richting Iran/China/India/Italië.
![]()
Mooi geschreven van jullie beiden. Recht uit het hartquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nu zal deze post ook vast weer bestempeld worden als "paniekzaaien" of "doe eens rustig" etc., maar so be it.![]()
Van de media? Alleen gezien richting China en Iranquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Richting Turkije heb ik echt wel genoeg posts gezien hoorOok richting Iran/China/India/Italië.
![]()
Pas als ze het internet afsluiten/zwaar censureren moeten we ons zorgen gaan maken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:15 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)log-4-maart-a3992557
Italië sluit scholen en universiteiten om verspreiding coronavirus tegen te gaan
Italië treft vergaande maatregelen om de verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Vanaf donderdag zijn alle scholen en universiteiten in het land gesloten tot 15 maart.
================
Ik had ergens gelezen dat in HK alle scholen tot mei zijn gesloten.
Hetzelfde zal ook wel in Italie gebeuren.![]()
Ook melden ze dat we nog in de fase zitten van "beheersen" omdat bijna alle besmettingen te herleiden zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat klopt sowieso niet, want als die patiënt die op IC lag het al had toen die werd opgenomen is er dus sinds 21-02 al minstens één besmetting in Nederland. Patiënt zero mist ook nog gewoon steeds. Net als in Italië.
Het woord "bijna" zegt volgens mij al genoeg en de mensen die ziekenhuizen zelf positief testen omdat die patiënten op de IC liggen hebben ook niet allemaal direct een link met een gebied.
Dus dan zijn we toch al in een andere fase?![]()
![]()
Evenstar
![]()
Turkije (indirect) en Italië ook wel. India was meer dat ik het een paar keer las inderdaad, niet ergens anders.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:18 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Van de media? Alleen gezien richting China en Iran![]()
Het virus leek even heel dichtbij te komen, een buurtgenoot van 18 jaar hoest haar longen uit het lijf, hoest slijm en bloed. Dokter gebeld met de vraag of het geen Corona kan zijn maar omdat ze niet uit het gebied komt vinden ze testen niet nodig.
Ik blijf iig voorlopig even uit haar buurt![]()
![]()
Voor zover ik weet klagen andere landen ook over een nijpend tekort aan mondmaskers.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:10 schreef Belg het volgende:
Dus eerder bericht met BRONVERMELDING
[..]
https://www.hln.be/nieuws(...)onmogelijk~adc96a9b/are we infinite or am I alone![]()
Ze kan ook geen persoon ontmoet hebben die in Italië o.i.d. is geweest?quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:24 schreef Brybry het volgende:
Het virus leek even heel dichtbij te komen, een buurtgenoot van 18 jaar hoest haar longen uit het lijf, hoest slijm en bloed. Dokter gebeld met de vraag of het geen Corona kan zijn maar omdat ze niet uit het gebied komt vinden ze testen niet nodig.
Ik blijf iig voorlopig even uit haar buurt
Of telt dat niet?![]()
ik hoest ook hoop niet dat het zo erg wordt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:24 schreef Brybry het volgende:
Ik blijf iig voorlopig even uit haar buurt![]()
Niet boeiend genoeg voor de lezers.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:10 schreef byah het volgende:
Waarom zijn er zo weinig berichten over herstelde personen?![]()
Evenstar
![]()
Dat is helemaal een verhaal apart.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:19 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ook melden ze dat we nog in de fase zitten van "beheersen" omdat bijna alle besmettingen te herleiden zijn.
Het woord "bijna" zegt volgens mij al genoeg en de mensen die ziekenhuizen zelf positief testen omdat die patiënten op de IC liggen hebben ook niet allemaal direct een link met een gebied.
Dus dan zijn we toch al in een andere fase?
Als ik daar nu weer op in ga ben ik een paniekzaaier. Er zijn zoveel dingen die gezegd zijn door het RIVM die niet kloppen en totaal tegen of hun eigen beleid of beleid van WHO ingaan.
In het kort, RIVM zegt nu nog steeds bezig te zijn met alles in kaart brengen en verspreiding tegen te gaan. Zelfde RIVM zegt ook dat je je vooral niet bij de huisartsen moet melden als je geen ernstige klachten hebt. Er zijn dus besmettingen in Nederland waar wij niks van af weten en die niet in kaart zijn gebracht, op verzoek van het RIVM. Hoe kan je spreken van inperken en in kaart brengen als je niet alle gevallen WIL weten?
... maar goed daar is al genoeg over gezegd en ik val in herhaling.![]()
Nee, het is vrij plots ook opgekomen, is normaal gewoon een gezonde meid.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:25 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ze kan ook geen persoon ontmoet hebben die in Italië o.i.d. is geweest?
Of telt dat niet?
School en carnaval zijn de plekken waar ze het mogelijk heeft opgelopen maar ach, zolang ze niet getest wordt , is het gewoon een "griep"
Forum Opties Forumhop: Hop naar: