Jawhoor nummer 25!quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:33 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Azië vreest verdere verspreiding coronavirus" van 17-01-2020 t/m 04-03-2020
Nee ik zet er toch bij dat het in Londen is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:28 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja maar moppie, dit is nederland tog?¿¿
Mysterio (Marvel).quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In Londen:
[ afbeelding ]
Welke DC villain is dit?
Dat zag ik niet en weiger ik nu alsnog te bekijken, oude koeienquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee ik zet er toch bij dat het in Londen is.
Wat moeten ze dan met vakantiegangers doen afschieten bij de grens (net als in Noord-Korea)? Deuren dicht solderen (net als in China)?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:05 schreef riazop het volgende:
[..]
We weten alleen dat er lang niet voldoende tests zijn, alles langzaam gaat en dat vakantiegangers uit Italie vandaag vrolijk op school en werk zaten.
Wat "doet" men dan precies?
Dit topic zou gewoon leeg zijn zonder Tesssss en mij.quote:
Ik had gelezen dat mensen met astma of COPD geen hoger risico liepen. (Wat me verbaasde) Mensen met hoge bloeddruk of diabetes wel.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:06 schreef Maver24 het volgende:
Ik ben ook bezorgd voor mijn ouders, mijn vriendin die in de zorg werkt (gaat praten of ze thuis mag zijn want zij heeft astma). Ze gaat morgen praten met de leidinggevende. Ze moeten toch iets kunnen doen voor mijn vriendin? Hopelijk iets van thuiswerk
Beide opties voor die niet al te snuggere Vindicattersquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:29 schreef Collide het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan met vakantiegangers doen afschieten bij de grens (net als in Noord-Korea)? Deuren dicht solderen (net als in China)?
Ik heb het idee dat ik hier hele dagen zit maar mijn postcount zegt anders.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit topic zou gewoon leeg zijn zonder Tesssss en mij.
Tot zaterdag of zondag vond ik mijzelf irritant worden dat ik mij zelf zo vaak zag, dus ben iets geminderd.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit topic zou gewoon leeg zijn zonder Tesssss en mij.
Je hebt gelijk. Er zit natuurlijk geen enkele optie tussen "neerschieten" en "niks doen".quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:29 schreef Collide het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan met vakantiegangers doen afschieten bij de grens (net als in Noord-Korea)? Deuren dicht solderen (net als in China)?
Waarop baseer jij dat er niets gedaan word? Het feit dat het niet zichtbaar is betekend niet dat er niets gebeurd. Wie zegt dat de situatie beter zou zijn met een andere aanpak? Misschien is dit wel de beste aanpak.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Er zit natuurlijk geen enkele optie tussen "neerschieten" en "niks doen".
Man man man .....
Geen idee hoeveel tweeverdieners daar zijn, maar dit zou hier echt niet goed uit te voeren zijn. Er vanuitgaande dat bso’s ook dicht zijn danquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:29 schreef KnalPoenani het volgende:
Is het nou verstandig dat sluiten van die scholen in Italië? Waar gaan ze die kinderen laten dan? Ouders moeten werken neem ik aan. Naar oma en opa ofzo? Die dan gezellig met de kids naar de indoorspeeltuin gaan? Kunnen ze net zo goed op school zitten ...
Hebben ze mensen die in dat gebied zijn geweest voor de zekerheid even twee weken thuis gehouden?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:32 schreef Collide het volgende:
[..]
Waarop baseer jij dat er niets gedaan word? Het feit dat het niet zichtbaar is betekend niet dat er niets gebeurd.
Wat is dit voor trieste reactie.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Dit is mijn voorspelling voor de rest van de week:
Morgen: +12
Vrijdag: +20
Zaterdag: +19
Op zaterdag zullen er dus 89 besmettingen zijn in Nederland als mijn voorspelling klopt
Ja dat is dus het hele probleem hier. Iedereen denkt alleen "maar ik moet werken" of "de economie gaat kapot". Daarom gaat corona hier en in de VS harder toeslaan, omdat mensen alleen maar in geld denken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:33 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Geen idee hoeveel tweeverdieners daar zijn, maar dit zou hier echt niet goed uit te voeren zijn. Er vanuitgaande dat bso’s ook dicht zijn dan
Daar hebben ze nu in Italië even geen boodschap aan. Gedwongen door het virus.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:36 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja dat is dus het hele probleem hier. Iedereen denkt alleen "maar ik moet werken" of "de economie gaat kapot". Daarom gaat corona hier en in de VS harder toeslaan, omdat mensen alleen maar in geld denken.
Dat iedereen tweeverdiener is en denkt "maar wie gaat er dan op de kinderen letten want wij moeten allebei werken". Dat is het eerste probleem. Maar als het halve land straks ziek is lekker boeiend, kan in ieder geval volgend jaar weer lekker op winterport en een nieuwe leaseauto nemen.
de business gaat gewoon door.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:38 schreef Minimunt het volgende:
ik heb ook een hekel aan de ´niet zeuren, doorwerken´ mentaliteit in nederland. Niet dat ik lui ben maar we steken en naaien elkaar alleen maar op en als je niet werkt omdat je griep hebt of verkouden bent wordt dat al gauw als zwak gezien.
Het gekke is dat ik niemand die zich ziek meld zie als zwak, maar als ik mezelf niet 100% voel, toch de druk/verantwoordelijkheid voel om te gaan werken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:38 schreef Minimunt het volgende:
ik heb ook een hekel aan de ´niet zeuren, doorwerken´ mentaliteit in nederland. Niet dat ik lui ben maar we steken en naaien elkaar alleen maar op en als je niet werkt omdat je griep hebt of verkouden bent wordt dat al gauw als zwak gezien.
hier komt geen lockdown.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:38 schreef capricia het volgende:
Daar hebben ze nu in Italië even geen boodschap aan. Gedwongen door het virus.
Zulke maatregelen als daar zouden hier hard inslaan.
ik meld me ook niet ziek voor een verkoudheidje.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:39 schreef eenjongen... het volgende:
Het gekke is dat ik niemand die zich ziek meld zie als zwak, maar als ik mezelf niet 100% voel, toch de druk/verantwoordelijkheid voel om te gaan werken.
Betekend?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:32 schreef Collide het volgende:
[..]
Waarop baseer jij dat er niets gedaan word? Het feit dat het niet zichtbaar is betekend niet dat er niets gebeurd. Wie zegt dat de situatie beter zou zijn met een andere aanpak? Misschien is dit wel de beste aanpak.
Voor allebei wat te zeggen, maar zo erg is de bso ook weer niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:38 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dit is precies de rot van onze samenleving
als je kinderen neemt zorg je er zelf maar voor, en ik heb ze, maar geen bso
dat was de eerste afspraak
Ach, ik denk dat het model van tweeverdieners sowieso niet meer te handhaven is. Dat een griepje zulke druk kan zetten op de economie, is enkel bewijs hoe broos het systeem is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:36 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja dat is dus het hele probleem hier. Iedereen denkt alleen "maar ik moet werken" of "de economie gaat kapot". Daarom gaat corona hier en in de VS harder toeslaan, omdat mensen alleen maar in geld denken.
Dat iedereen tweeverdiener is en denkt "maar wie gaat er dan op de kinderen letten want wij moeten allebei werken". Als het halve land straks ziek is lekker boeiend, kan in ieder geval volgend jaar weer lekker op winterport en een nieuwe leaseauto nemen.
De maatregelen daar laten alle scholen sluiten. Van het hele land.quote:
Niet werken omdat je verkouden bent is ook zwak, griep uiteraard niet....Als je ziek bent ben je ziek maar heb een hekel aan mensen die om elk griepje of snotterneus thuis blijven. En als je ziek bent ligt je ook in bed/op de bank en ga je niet thuis dingen doen imoquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:38 schreef Minimunt het volgende:
quote:
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 20:41:19Italy is considering to put more towns in northern Italy on lockdown due to coronavirus - ANSA reageer retweet
Als het daar werkt, gebeurt het hier straks ook. Met kleine stapjes, maar in hoge snelheid.twitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 20:46:14BREAKING: Italian government orders all sporting events to take place without fans until April 3 due to coronavirus - AP reageer retweet
In Italië ook. Toch doen ze het.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar hebben ze nu in Italië even geen boodschap aan. Gedwongen door het virus.
Zulke maatregelen als daar zouden hier hard inslaan.
rutte zal dat niet doen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:41 schreef capricia het volgende:
De maatregelen daar laten alle scholen sluiten. Van het hele land.
Ook waar geen virus is. Boem.
Als die andere 5 niet van die mietjes zijn is er niets aan de handquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:41 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Niet werken omdat je verkouden bent is ook zwak, griep uiteraard niet....Als je ziek bent ben je ziek maar heb een hekel aan mensen die om elk griepje of snotterneus thuis blijven. En als je ziek bent ligt je ook in bed/op de bank en ga je niet thuis dingen doen imo
Aan de andere kant heb ik nog een grotere hekel aan mensen die echt serieus ziek zijn (flinke griep) en vervolgens na 3 dagen weer op het werk verschijnen terwijl ze nog totaal niet fit zijn en zo nog 5 anderen besmetten.
Had je uiteindelijk beter die 2 dagen kunnen uitzieken, nu kost het het bedrijf nog veel meer uren onderaan de streep.
hier is men stellig er komt geen lock down.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:44 schreef _I het volgende:
[..]Als het daar werkt, gebeurt het hier straks ook. Met kleine stapjes, maar in hoge snelheid.twitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 20:41:19Italy is considering to put more towns in northern Italy on lockdown due to coronavirus - ANSA reageer retweet
Ik betwijfel het, Rotterdam gaat niet in lockdown, Dat kan Europa niet dragen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:44 schreef _I het volgende:
[..]Als het daar werkt, gebeurt het hier straks ook. Met kleine stapjes, maar in hoge snelheid.twitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 20:41:19Italy is considering to put more towns in northern Italy on lockdown due to coronavirus - ANSA reageer retweet
Het is alom bekend dat Europa in stand blijft door Rotterdamquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:45 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik betwijfel het, Rotterdam gaat niet in lockdown, Dat kan Europa niet dragen.
nee, dat is het punt niet, maar als je de bevoorrading van het achterland gaat doorsnijden heb je echt een probleem. En dan kan je schamper doen, maar Rotterdam is belangrijker dan je denkt nu zo op de middelbare school met je roze koek van mammaquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:46 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het is alom bekend dat Europa in stand blijft door Rotterdam
bron?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:45 schreef dewaal het volgende:
[..]
hier is men stellig er komt geen lock down.
Dat heeft te maken met de fase van de besmetting. Hier kunnen we het nog terug herleiden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:45 schreef dewaal het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Denk dat Italie juist heel vergelijkbaar is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:44 schreef Jane het volgende:
[..]
In Italië ook. Toch doen ze het.
Het valt me op dat sommige mensen hier (ik bedoel jou niet) een heel raar idee lijken te hebben over Italië. Alsof het een derdewereldland is ofzo. Blijkbaar nooit geweest.
De EU is een economische wereldmacht, Nederland een onbeduidend kutlandje. Ik weet wel waar ik liever bij hoorquote:
Volgens mij weet jij niet wat een wereldmacht isquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:48 schreef remlof het volgende:
[..]
De EU is een economische wereldmacht, Nederland een onbeduidend kutlandje. Ik weet wel waar ik liever bij hoor
Ik hoop het. Dat zou betekenen dat Italië het onder controle krijgt en wij de dans ontspringen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:45 schreef dewaal het volgende:
[..]
EU is niks, dronken gekken daarquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:48 schreef remlof het volgende:
[..]
De EU is een economische wereldmacht, Nederland een onbeduidend kutlandje. Ik weet wel waar ik liever bij hoor
Top! Zou je nu aub willen verhuizen naar het ongetwijfeld enorme grondgebied van die economische wereldmacht?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:48 schreef remlof het volgende:
[..]
zal wel niet danquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:50 schreef weetjewel5 het volgende:
https://twitter.com/CoronaNederland
is dit twitter account betrouwbaar? t meld dat er 9 mensen overleden zijn in NL aan corona.
Beantwoord je nou je eigen vraag?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:50 schreef weetjewel5 het volgende:
is dit twitter account betrouwbaar? t meld dat er 9 mensen overleden zijn in NL aan corona.
Nee, alleen Mark Rutte is betrouwbaarquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:50 schreef weetjewel5 het volgende:
Doen we al vanaf het begin. Stel je niet zo aan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:36 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Wat is dit voor trieste reactie.![]()
Het is niet de Toto.
het is breaking news, dus vers vd pers.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:50 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Beantwoord je nou je eigen vraag?
twitter:CoronaNederland twitterde op woensdag 04-03-2020 om 20:41:36BREAKING: 9 mensen overleden aan Coronavirus-gerelateerde klachten in ziekenhuis Breda melden 2 anonieme bronnen los van elkaar. De patiënten hadden hoge koorts en luchtwegklachten, maar werden niet getest op het Coronavirus vanwege capaciteitsproblemen melden onze bronnen [1/2] https://t.co/mhemfr1Md4 reageer retweet
Hoe denk je dat zo'n account aan deze lekken zou komen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:50 schreef weetjewel5 het volgende:
Er ligt er maar 1 met de status 'critical' dus dan lijkt het mij een negatief wonderquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:52 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
het is breaking news, dus vers vd pers.
Net zo betrouwbaar als die FOK!ker die hier gister de eerste corona dode melde.. maar die nu nog op corona getest moest wordenquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:50 schreef weetjewel5 het volgende:
we weten inmiddels hoe niet up to dat de officiele verslaggeving is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:53 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Er ligt er maar 1 met de status 'critical' dus dan lijkt het mij een negatief wonder
De bron is de grote duim waarschijnlijk, alles voor kliks en followsquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:52 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
het is breaking news, dus vers vd pers.twitter:CoronaNederland twitterde op woensdag 04-03-2020 om 20:41:36BREAKING: 9 mensen overleden aan Coronavirus-gerelateerde klachten in ziekenhuis Breda melden 2 anonieme bronnen los van elkaar. De patiënten hadden hoge koorts en luchtwegklachten, maar werden niet getest op het Coronavirus vanwege capaciteitsproblemen melden onze bronnen [1/2] https://t.co/mhemfr1Md4 reageer retweet
Wie ben jij en waarom loop jij deze troep te pushen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:53 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
we weten inmiddels hoe niet up to dat de officiele verslaggeving is.
Ik ga ook een Twitter account maken en melden dat bronnen mij vertellen dat er al 12 doden zijn gevallen in Nederland door het virus👌quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:50 schreef weetjewel5 het volgende:
Ik ben redelijke doemdenker, heb wat extra voorraad ingeslagen, 2 dozen mondkapjes, maar een lockdown van heel NL denk ik echt nietquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:45 schreef dewaal het volgende:
[..]
Is ook mijn meningquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:53 schreef Momo het volgende:
[..]
De bron is de grote duim waarschijnlijk, alles voor kliks en follows
troep? de mainstream media loopt toch altijd achter op t internet of zeg ik nu iets raars?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wie ben jij en waarom loop jij deze troep te pushen?
Die snap ik wel jaquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:55 schreef slashdotter3 het volgende:
UK regering: beste gepensioneerde medici, kom aub terug om te helpen met het bestrijden van het virus.
gepensioneerden: ja daaaag!
https://www.theguardian.c(...)ckle-covid-19-crisis
Ja je zegt iets raars.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:55 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
troep? de mainstream media loopt toch altijd achter op t internet of zeg ik nu iets raars?
iedereen kan breaking er voor zettenquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:52 schreef weetjewel5 het volgende:
het is breaking news, dus vers vd pers.
Ik heb geen Twitter. Nog beter.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:56 schreef KingRadler het volgende:
Ik heb dat Twitter account al reported aan Twitter.
Als iedereen dit even kon doen.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:55 schreef slashdotter3 het volgende:
UK regering: beste gepensioneerde medici, kom aub terug om te helpen met het bestrijden van het virus.
quote:Seventy-one said they would not be happy to return to work, with many expressing their reluctance in vehement terms. “After the way I was treated I would rather shove a rusty six-inch nail up my backside than return to my old job,” said a 67-year-old former staff nurse from Manchester.
Gedaan !!quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:56 schreef KingRadler het volgende:
Ik heb dat Twitter account al reported aan Twitter.
Als iedereen dit even kan doen.
Dumpert zegt dat dit Utrecht is(niet dat dumpert zo betrouwbaar is, maar ben wel benieuwd)quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In Londen:
[ afbeelding ]
Welke DC villain is dit?
dus die paar verslaggevers kunnen sneller nieuws verslaan en opsporen dan miljoenen burgers? ah oke.quote:
Bij 9 doden in Breda zouden er 300 mensen rond Breda besmet moeten zijn, waarvan 45 mensen beademing nodig hebben. Dat lijkt mij onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:52 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
het is breaking news, dus vers vd pers.twitter:CoronaNederland twitterde op woensdag 04-03-2020 om 20:41:36BREAKING: 9 mensen overleden aan Coronavirus-gerelateerde klachten in ziekenhuis Breda melden 2 anonieme bronnen los van elkaar. De patiënten hadden hoge koorts en luchtwegklachten, maar werden niet getest op het Coronavirus vanwege capaciteitsproblemen melden onze bronnen [1/2] https://t.co/mhemfr1Md4 reageer retweet
Het is Twitterquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:50 schreef weetjewel5 het volgende:
Als ik nu zeg dat mijn buurman aan Corona is overleden geloof je het dan ook?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:57 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
dus die paar verslaggevers kunnen sneller nieuws verslaan en opsporen dan miljoenen burgers? ah oke.
Van nederland naar Italie vluchten?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:57 schreef riazop het volgende:
Lufthansa houdt vanaf morgen 150 vliegtuigen aan d egrond
bronquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:57 schreef riazop het volgende:
Als je er BREAKING NEWS voorzet misschien welquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:58 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Als ik nu zeg dat mijn buurman aan Corona is overleden geloof je het dan ook?
ik heb t erover dat het nieuws op internet over t algemeen sneller is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:58 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Als ik nu zeg dat mijn buurman aan Corona is overleden geloof je het dan ook?
Ja maar niet een maand sneller mag ik hopenquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:59 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ik heb t erover dat het nieuws op internet over t algemeen sneller is.
Want?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:57 schreef riazop het volgende:
150 van de 261? Dan kunnen ze hun naam ook beter veranderen in Grundhansa.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:57 schreef riazop het volgende:
Waarschijnlijk wel, maar hoe snel denk je dat een Twitteraccount met 4000 volgers aan scoops komt?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:57 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
dus die paar verslaggevers kunnen sneller nieuws verslaan en opsporen dan miljoenen burgers? ah oke.
Logisch, in feite vragen ze mensen die het meeste risico lopen om mogelijk besmette patienten te ontvangen...quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Dat is vele malen erger dan Nederland, IJsland is niet zo bevolkt..quote:
Het zijn anonieme onverifieerbare bronnen. Nogmaals, wat is jouw belang hierquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:59 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ik heb t erover dat het nieuws op internet over t algemeen sneller is.
Tekort aan wattenstaafjes?quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:01 schreef cemeteryslut het volgende:
heb inmiddels begrepen dat Nederland erg krap zit in de testkits, er was ook iets over een familie uit Castricum? Dat verklaart wel een hoop van de onderkoeldheid van GGD/RIVM, al zouden ze alle verdachte gevallen willen testen, het kan gewoon niet.
Daar woon ik al. En ik ben best trots op Nederland hoor, maar als we willen overleven in deze snel globaliserende wereld kan dat alleen als onderdeel van een groter geheel. En dat is de EU. Die helmaal niet zo slecht is en bijvoorbeeld onze rechten en dus ook privacy veel beter geregeld heeft dan de VS. En laat staan China.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
Top! Zou je nu aub willen verhuizen naar het ongetwijfeld enorme grondgebied van die economische wereldmacht?
die zijn zo uitgestorven. ripquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:02 schreef Belg het volgende:
[..]
Dat is vele malen erger dan Nederland, IJsland is niet zo bevolkt..
https://www.nhnieuws.nl/n(...)d-laat-steken-vallenquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:01 schreef cemeteryslut het volgende:
heb inmiddels begrepen dat Nederland erg krap zit in de testkits, er was ook iets over een familie uit Castricum? Dat verklaart wel een hoop van de onderkoeldheid van GGD/RIVM, al zouden ze alle verdachte gevallen willen testen, het kan gewoon niet.
Testkits, mondkapjes, handschoentjes, beschermende spullen...eigenlijk praktisch alles zijn ze pas over gaan nadenken dat dat misschien wel handig zou kunnen zijn bij een uitbraak nadat de rest van de wereld al 3x alles had opgekocht en de eerste 10 gevallen al in NL warenquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:01 schreef cemeteryslut het volgende:
Ze kunnen het ook gewoon in de laboratoria testen, dat kan zonder testkits. Bruins heeft gisteren alle ziekenhuizen gevraagd dit te gaan doen. RIVM en Erasmus doet steekproeven om de testen te controleren. De testcapaciteit is nu dus aanzienlijk vergroot.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:01 schreef cemeteryslut het volgende:
Waar dan?quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:04 schreef Belg het volgende:
België is door zijn voorraad mondmaskers heen. Dokters moeten zelf knutselen
3e wereldland, wees maar zeker dat ik in de toekomst in een andere land zal wonen
wil je een bron, heb het gelezen op HLN.bequote:
bronquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:04 schreef Belg het volgende:
3e wereldland, wees maar zeker dat ik in de toekomst in een andere land zal wonen
zoek zelf maar op hln.be daar staat het ergensquote:
Die reactiesquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:55 schreef slashdotter3 het volgende:
quote:Seventy-one said they would not be happy to return to work, with many expressing their reluctance in vehement terms. “After the way I was treated I would rather shove a rusty six-inch nail up my backside than return to my old job,” said a 67-year-old former staff nurse from Manchester.
Ja dat zei ik ook al op de Frontpage in een bericht, maar dat is direct weg-geëdit!quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:07 schreef LTVDK het volgende:
Wel opvallend dat de NOS vandaag wel extreem stil is qua berichtgeving, geen live-blog, alleen wat randzaken er omheen en zelfs geen bericht toen vanmiddag de nieuwe cijfers bekend werden. Dit is alles wat er is: https://nos.nl/collectie/(...)esten.html?limiet=10
Nu heb ik geen zin om mijn aluhoedje op te doen, maar krijg het idee dat ze zijn teruggefloten omdat ze de weken daarvoor wel continu enthousiast aan het updaten waren.
Dit is ook wel het verschil met China.quote:
ik vind t dus niet gek dat er mensen verkassen naar informatiebronnen van t internet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:07 schreef LTVDK het volgende:
Wel opvallend dat de NOS vandaag wel extreem stil is qua berichtgeving, geen live-blog, alleen wat randzaken er omheen en zelfs geen bericht toen vanmiddag de nieuwe cijfers bekend werden. Dit is alles wat er is: https://nos.nl/collectie/(...)esten.html?limiet=10
Nu heb ik geen zin om mijn aluhoedje op te doen, maar krijg het idee dat ze zijn teruggefloten omdat ze de weken daarvoor wel continu enthousiast aan het updaten waren.
Er is natuurlijk ook maar 1 moment met officiele data, dus ik begrijp het welquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:07 schreef LTVDK het volgende:
Breda.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:57 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Bij 9 doden in Breda zouden er 300 mensen rond Breda besmet moeten zijn, waarvan 45 mensen beademing nodig hebben. Dat lijkt mij onwaarschijnlijk.
https://www.hln.be/nieuws(...)onmogelijk~adc96a9b/quote:België is door zijn voorraad mondmaskers heen. Dokters moeten zelf knutselen
Nee waar je gaat wonen bedoel ikquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:05 schreef Belg het volgende:
[..]
wil je een bron, heb het gelezen op HLN.be
Moeten haast wel teruggefloten zijn. Vandaag op de radio ook gewoon bizar weinig nieuws hierover bij Radio 2.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:07 schreef LTVDK het volgende:
Als ge er nu pas achter kom da Bels ene derde wereld land is...quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:04 schreef Belg het volgende:
Zo lang ze kunnen berichten en we vingertje kunnen wijzen naar andere landen, dan doen wij/ze dat graag.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:07 schreef LTVDK het volgende:
Dat duurt ms nog ff de bekende gevallen zijn pas ziek geworden immers.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:10 schreef byah het volgende:
Waarom zijn er zo weinig berichten over herstelde personen?
Ondertussen wel vingertje wijzen naar Turkije natuurlijk, want ome Erdo liegt dat er nog geen besmetting zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:11 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Zo lang ze kunnen berichten en we vingertje kunnen wijzen naar andere landen, dan doen wij/ze dat graag.
Tot zelf de poep de ventilator raakt hier, dan moet vooral de rust bewaard worden en is de waarheid te confronterend.
NL was als 1 van de laatste landen in europa met corona, geloof ik ook niks van.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ondertussen wel vingertje wijzen naar Turkije natuurlijk, want ome Erdo liegt dat er nog geen besmetting zijn.
Nou is dat natuurlijk ook één grote bullshit, maar denk dat Nederland op dit moment niet meer in de positie is om naar andere landen te wijzen.
Zag vandaag ook een Aziaat die de hele tijd haar sjaal op haar mond gedrukt hield en angstig rondkeek toen ze iets moest aanrakenquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:07 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.hln.be/bizar/(...)ieve-wijze~a8533aed/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wie doet dit precies als ik vragen mag? Ik bedoel ik geloof ze ook niet hoor, maar heb geen vingertjes gezien anders dan op dit forumquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ondertussen wel vingertje wijzen naar Turkije natuurlijk, want ome Erdo liegt dat er nog geen besmetting zijn.
Nou is dat natuurlijk ook één grote bullshit, maar denk dat Nederland op dit moment niet meer in de positie is om naar andere landen te wijzen.
Dat klopt sowieso niet, want als die patiënt die op IC lag het al had toen die werd opgenomen is er dus sinds 21-02 al minstens één besmetting in Nederland. Patiënt zero mist ook nog gewoon steeds. Net als in Italië.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:13 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
NL was als 1 van de laatste landen in europa met corona, geloof ik ook niks van.
Richting Turkije heb ik echt wel genoeg posts gezien hoorquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:14 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Wie doet dit precies als ik vragen mag? Ik bedoel ik geloof ze ook niet hoor, maar heb geen vingertjes gezien anders dan op dit forum
Mooi geschreven van jullie beiden. Recht uit het hartquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is ook een beetje hoe ik er in sta. Ik ben zelf gezond, mijn vrouw ook, en mijn kind is statistisch gezien ook veilig. Als wij het krijgen komen wij er waarschijnlijk wel mee weg. Echter mijn ouders zijn oud en zwak en ik ken genoeg andere mensen waar ik om geef waar dit virus schade bij kan toebrengen.
Ja, ik heb veel commentaar op de overheid en het RIVM. Nee, ik ben geen expert. Ik denk ook niet dat je een expert hoeft te zijn om commentaar te leveren op iets.
Ik heb absoluut geen paniek voor mezelf of voor mijn directe familie. Ik denk ook niet dat de wereld ten onder gaat of dat er miljoenen doden gaan vallen. Echter zullen er veel meer doden vallen dan nodig als er niet daadkrachtig wordt opgetreden.
China probeerde het en faalden keihard, uiteindelijk moesten ze er voor kiezen om hun geliefde economie plat te gooien om het onder controle te krijgen.
Iran doet ook niks, misschien is het arrogantie, misschien is het een gebrek aan kennis en kunde. De lichamen stapelen zich daar nu ook op.
Italië was laks en betalen nu de prijs. Nu zijn ze verplicht alle sportevenementen aan het aflasten en besluisten ze eindelijk drastische maatregelen te nemen door alle scholen voor twee weken te sluiten.
De VS waren/zijn net zo arrogant als Nederland. Ze waren zogenaamd voorbereid, ze waren er klaar voor, het was maar een griepje, er was niks aan de hand. Ondertussen zijn complete tehuizen in quarantaine geplaats en wordt er nauwelijks getest.
In Nederland werd er tot gisteren ook niet genoeg getest. Pas nu na bijna een week komt het op gang. Omdat wij hier ook dachten dat het wel mee zou vallen. Kans was nihil dat het zou komen en als het zou komen waren we zogenaamd voorbereid. Niet dus. Er hebben meerdere patiënten dagenlang (zelfs 10 dagen lang!!) op een IC gelegen, zonder dat we doorhadden dat het om corona ging.
Nu nog zie ik en hoor ik mensen roepen "het is maar een griepje". Nee, het is geen griepje en nee, het gaat niet zomaar over als we niet ingrijpen.
Ik verwacht echt geen isolement of complete quarantaine van steden/dorpen zoals in China, maar meer informatie en iets meer pro-actief reageren i.p.v. constant achter de feiten aanlopen zou wel zo fijn zijn.
Net zoals jou had ik gewoon NOOIT verwacht dat wij in Nederland hier zo laconiek, laks en vooral arrogant me om zouden gaan. Ik had ons gewoon iets hoger ingeschat.
Nu zal deze post ook vast weer bestempeld worden als "paniekzaaien" of "doe eens rustig" etc., maar so be it.
Van de media? Alleen gezien richting China en Iranquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Richting Turkije heb ik echt wel genoeg posts gezien hoorOok richting Iran/China/India/Italië.
Pas als ze het internet afsluiten/zwaar censureren moeten we ons zorgen gaan maken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:15 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)log-4-maart-a3992557
Italië sluit scholen en universiteiten om verspreiding coronavirus tegen te gaan
Italië treft vergaande maatregelen om de verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Vanaf donderdag zijn alle scholen en universiteiten in het land gesloten tot 15 maart.
================
Ik had ergens gelezen dat in HK alle scholen tot mei zijn gesloten.
Hetzelfde zal ook wel in Italie gebeuren.
Ook melden ze dat we nog in de fase zitten van "beheersen" omdat bijna alle besmettingen te herleiden zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat klopt sowieso niet, want als die patiënt die op IC lag het al had toen die werd opgenomen is er dus sinds 21-02 al minstens één besmetting in Nederland. Patiënt zero mist ook nog gewoon steeds. Net als in Italië.
Turkije (indirect) en Italië ook wel. India was meer dat ik het een paar keer las inderdaad, niet ergens anders.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:18 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Van de media? Alleen gezien richting China en Iran
Voor zover ik weet klagen andere landen ook over een nijpend tekort aan mondmaskers.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:10 schreef Belg het volgende:
Dus eerder bericht met BRONVERMELDING
[..]
https://www.hln.be/nieuws(...)onmogelijk~adc96a9b/
Ze kan ook geen persoon ontmoet hebben die in Italië o.i.d. is geweest?quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:24 schreef Brybry het volgende:
Het virus leek even heel dichtbij te komen, een buurtgenoot van 18 jaar hoest haar longen uit het lijf, hoest slijm en bloed. Dokter gebeld met de vraag of het geen Corona kan zijn maar omdat ze niet uit het gebied komt vinden ze testen niet nodig.
Ik blijf iig voorlopig even uit haar buurt
ik hoest ook hoop niet dat het zo erg wordt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:24 schreef Brybry het volgende:
Het virus leek even heel dichtbij te komen, een buurtgenoot van 18 jaar hoest haar longen uit het lijf, hoest slijm en bloed. Dokter gebeld met de vraag of het geen Corona kan zijn maar omdat ze niet uit het gebied komt vinden ze testen niet nodig.
Ik blijf iig voorlopig even uit haar buurt
Niet boeiend genoeg voor de lezers.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:10 schreef byah het volgende:
Waarom zijn er zo weinig berichten over herstelde personen?
Dat is helemaal een verhaal apart.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:19 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ook melden ze dat we nog in de fase zitten van "beheersen" omdat bijna alle besmettingen te herleiden zijn.
Het woord "bijna" zegt volgens mij al genoeg en de mensen die ziekenhuizen zelf positief testen omdat die patiënten op de IC liggen hebben ook niet allemaal direct een link met een gebied.
Dus dan zijn we toch al in een andere fase?
Nee, het is vrij plots ook opgekomen, is normaal gewoon een gezonde meid.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:25 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ze kan ook geen persoon ontmoet hebben die in Italië o.i.d. is geweest?
Of telt dat niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |