-nee-quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:50 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat +80% patroon zie je ook in alle andere landen waar de regering doodstil zit en "hoopt dat het vanzelf weggaat"
Paniek is nooit een goede raadgever. Ik geloof dat er tijd is geweest om hier in ieder geval over na te denken en dat er wel draaiboeken klaar liggen voor dit type noodsituaties. Nederland is uiteindelijk een goed georganiseerd land.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:37 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja, en dat is precies waar we aan aantal dagen geleden om paniekerig werden genoemd, het is echt serieus, dat geloof ik echt
je kan de bakens blijven verzetten, maar de signalen zijn overduidelijk
Zk= zuid Korea?quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:52 schreef riazop het volgende:
[..]
Vooral in ZK is die goed. Een sterfte van 1% terwijl Italie op >3% zit.
Korea heeft dan ook toegang tot allerlei remmers die in Europa nog niet door de "licentiecommissie" zijn gekomen.
Misschien moet je minder op anderen reageren en zelf wat bijdragen in dit topic?quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:54 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
RIVM vraagt net je nummer. Ik geef het door.
Het goede bij-effect van de coronacrisis is dan ook dat zelfs Hollanders zich beginnen te realiseren dat ze definitief voorbijgestreefd zijn door een aantal Aziatische landen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:52 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
en dat niet alleen!
Politie-agenten in Shanghai maken gebruik van speciale, Robocop-achtige helmen met schermen die ze over hun blikveld heen kunnen schuiven. Die helmen maken gebruik van augmented reality en 5G-internet om agenten te helpen mensen met koorts te spotten in menigtes.
Er zijn ook andere digitale manieren om besmette individuen aan te wijzen en te isoleren. Bewakingscamera’s met automatische temperatuurscanners kunnen de lichaamstemperatuur van individuen meten in mensenmassa’s. Loopt er iemand met koorts, is diegene er zo uitgepikt en geïsoleerd.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)toom-houden-a3992589
quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:52 schreef Collide het volgende:
[..]
In Nederland gebeurd dit elke zomer voor 6 weken.
Dit moet je gewoon niet willen in NL. Nu is het dan wel voor een 'goed doel', maar alsnog. Big Brother is watching you....quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:56 schreef riazop het volgende:
[..]
Het goede bij-effect van de coronacrisis is dan ook dat zelfs Hollanders zich beginnen te realiseren dat ze definitief voorbijgestreefd zijn door een aantal Aziatische landen.
Op vrijwel alle gebieden.
Eh nee. Niet echt. Ik zou voor geen goud willen ruilen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:56 schreef riazop het volgende:
[..]
Het goede bij-effect van de coronacrisis is dan ook dat zelfs Hollanders zich beginnen te realiseren dat ze definitief voorbijgestreefd zijn door een aantal Aziatische landen.
IETS doen is wat anders dan "paniek"quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Paniek is nooit een goede raadgever. ..
Ik twijfel nog altijd of ik sarcastisch/cynisch ben of diegene waar ik altijd op reageer.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:56 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Misschien moet je minder op anderen reageren en zelf wat bijdragen in dit topic?
Ik lees alleen maar reacties van je op anderen, en werkelijk allen zijn cynisch/sarcastisch.
Feateau erbijquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:52 schreef eigendeegcookie het volgende:
Politie-agenten in Shanghai maken gebruik van speciale, Robocop-achtige helmen met schermen die ze over hun blikveld heen kunnen schuiven. Die helmen maken gebruik van augmented reality en 5G-internet om agenten te helpen mensen met koorts te spotten in menigtes.
Het enige zinnige antwoord daarop is meer intensieve samenwerking in de EU.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:56 schreef riazop het volgende:
[..]
maximale controle is het einddoel vd politiek en uiteindelijk onvermijdelijk.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:57 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Dit moet je gewoon niet willen in NL. Nu is het dan wel voor een 'goed doel', maar alsnog. Big Brother is watching you....
Jij ziet niet wat men doet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:58 schreef riazop het volgende:
[..]
IETS doen is wat anders dan "paniek"
Dat lethargische NIETS doen vd overheid lijkt me eerder "paniek" (al wordt het uiteraard gespind als "kalm blijven")
E r is ook geen paniek aan mijn kant.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Paniek is nooit een goede raadgever. Ik geloof dat er tijd is geweest om hier in ieder geval over na te denken en dat er wel draaiboeken klaar liggen voor dit type noodsituaties. Nederland is uiteindelijk een goed georganiseerd land.
Ikvind het echt bizar dat mensen die in vrijheid zijn opgegroeid dat een goed idee vindenquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:00 schreef riazop het volgende:
[..]
maximale controle is het einddoel vd politiek en uiteindelijk onvermijdelijk.
Nou laten we het dan maar direct doen?
We weten alleen dat er lang niet voldoende tests zijn, alles langzaam gaat en dat vakantiegangers uit Italie vandaag vrolijk op school en werk zaten.quote:
quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Het enige zinnige antwoord daarop is meer intensieve samenwerking in de EU.
Zeker geen goed idee.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:02 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ikvind het echt bizar dat mensen die in vrijheid zijn opgegroeid dat een goed idee vinden
quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:07 schreef riazop het volgende:
[..]
Zeker geen goed idee.
Maar de meeste mensen hebben het ideaal van vrijheid opgegeven.
Staan in hun onderbroek te douchen, durven geen jodenkoek meer te eten, ZP is in de ban, hangen veiligheidscamera's in hun tuin, worden gecensureerd op twitter en FOK,etc, etc
Dit volk verdient geen vrijheid
Want voor de corona virus had ze nog geen astma?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:06 schreef Maver24 het volgende:
Ik ben ook bezorgd voor mijn ouders, mijn vriendin die in de zorg werkt (gaat praten of ze thuis mag zijn want zij heeft astma). Ze gaat morgen praten met de leidinggevende. Ze moeten toch iets kunnen doen voor mijn vriendin? Hopelijk iets van thuiswerk
nee dat heeft lekker geholpen de afgelopen tijd, de helft wil uit de EU stappen. vooral omdat t door je strot wordt geduwd en niet vrijwillig is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Het enige zinnige antwoord daarop is meer intensieve samenwerking in de EU.
Interessantquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:07 schreef riazop het volgende:
[..]
Zeker geen goed idee.
Staan in hun onderbroek te douchen, durven geen jodenkoek meer te eten, ZP is in de ban, hangen veiligheidscamera's in hun tuin, worden gecensureerd op twitter en FOK,etc, etc
Jawel, lichte vorm maar tochquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:09 schreef Rijst het volgende:
[..]
Want voor de corona virus had ze nog geen astma?
Hoe zie je dat voor je? O je hebt astma en er is nog geen aantoonbaar risico op je werk ga maar betaald thuis zitten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:06 schreef Maver24 het volgende:
Ik ben ook bezorgd voor mijn ouders, mijn vriendin die in de zorg werkt (gaat praten of ze thuis mag zijn want zij heeft astma). Ze gaat morgen praten met de leidinggevende. Ze moeten toch iets kunnen doen voor mijn vriendin? Hopelijk iets van thuiswerk
Morgen hoor ik het welquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:11 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? O je hebt astma en er is nog geen aantoonbaar risico op je werk ga maar betaald thuis zitten.
Rot op met je zwarte Piet. Dit gaat over politieagenten die je van straat slepen als op basis van zgn augmented reality. Echt hele andere ordequote:Op woensdag 4 maart 2020 20:07 schreef riazop het volgende:
[..]
Zeker geen goed idee.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:01 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
E r is ook geen paniek aan mijn kant.
Wat het meer is, weet je als je buiten bent en je in de verte donkere wolken ziet opdoemen en het weer klam is?
Dat je gewoon voelt dat er iets groots is. En ja, als je me zou kennen, ik ben echt zo'n ouderwetse goth, naar, zwart, doem...
Maar alles signalen zijn zo overweldigend, van China die zijn economie platgooit, tot Zuid-Korea, de AEX of Dow, welk signaal je ook zoekt.... Eeen chinese ambasadeur die aangeeft "dit is niet slim"
Dat voelt onheilspellend en je sluit je ramen, want het zijn jouw ramen...
Dat is geen paniek, dat is bezorgdheid. Ik heb mensen waar ik van hou, in de 70, rond de 10. Ik kan me die ellende niet veroorloven nu....
Snap je
Je zal zwanger zijn nu en weten dat een keizersnede een optie is... oh... werkelijk?
Dit soort dilemma's had ik hier niet verwacht, nooit
en ik zie het aankomen, dat voelt kut
Snap je?
Omdat mensen die longaandoeningen hebben een grotere kans hebben om complicaties. Vooral in de zorg is het gewoon eenirisco en als je dat kan beperken is dat toch mooi?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:09 schreef Rijst het volgende:
[..]
Want voor de corona virus had ze nog geen astma?
Triggeredquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Omdat mensen die longaandoeningen hebben een grotere kans hebben om complicaties. Vooral in de zorg is het gewoon eenirisco en als je dat kan beperken is dat toch mooi?
Niet gemodereerd. Ik heb het zelf aangepast, was niet netjes van mijquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Haha hier stond iets anders. Hier wordt gemodereerd.
dan kan ze die doos mondkapjes wel terugbrengen zekerquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:06 schreef Maver24 het volgende:
Ach persoonlijk sta ik er bijzonder slecht voor qua kansen mocht ik het krijgen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is ook een beetje hoe ik er in sta. Ik ben zelf gezond, mijn vrouw ook, en mijn kind is statistisch gezien ook veilig. Als wij het krijgen komen wij er waarschijnlijk wel mee weg. Echter mijn ouders zijn oud en zwak en ik ken genoeg andere mensen waar ik om geef waar dit virus schade bij kan toebrengen.
Ja, ik heb veel commentaar op de overheid en het RIVM. Nee, ik ben geen expert. Ik denk ook niet dat je een expert hoeft te zijn om commentaar te leveren op iets.
Ik heb absoluut geen paniek voor mezelf of voor mijn directe familie. Ik denk ook niet dat de wereld ten onder gaat of dat er miljoenen doden gaan vallen. Echter zullen er veel meer doden vallen dan nodig als er niet daadkrachtig wordt opgetreden.
China probeerde het en faalden keihard, uiteindelijk moesten ze er voor kiezen om hun geliefde economie plat te gooien om het onder controle te krijgen.
Iran doet ook niks, misschien is het arrogantie, misschien is het een gebrek aan kennis en kunde. De lichamen stapelen zich daar nu ook op.
Italië was laks en betalen nu de prijs. Nu zijn ze verplicht alle sportevenementen aan het aflasten en besluisten ze eindelijk drastische maatregelen te nemen door alle scholen voor twee weken te sluiten.
De VS waren/zijn net zo arrogant als Nederland. Ze waren zogenaamd voorbereid, ze waren er klaar voor, het was maar een griepje, er was niks aan de hand. Ondertussen zijn complete tehuizen in quarantaine geplaats en wordt er nauwelijks getest.
In Nederland werd er tot gisteren ook niet genoeg getest. Pas nu na bijna een week komt het op gang. Omdat wij hier ook dachten dat het wel mee zou vallen. Kans was nihil dat het zou komen en als het zou komen waren we zogenaamd voorbereid. Niet dus. Er hebben meerdere patiënten dagenlang (zelfs 10 dagen lang!!) op een IC gelegen, zonder dat we doorhadden dat het om corona ging.
Nu nog zie ik en hoor ik mensen roepen "het is maar een griepje". Nee, het is geen griepje en nee, het gaat niet zomaar over als we niet ingrijpen.
Ik verwacht echt geen isolement of complete quarantaine van steden/dorpen zoals in China, maar meer informatie en iets meer pro-actief reageren i.p.v. constant achter de feiten aanlopen zou wel zo fijn zijn.
Net zoals jou had ik gewoon NOOIT verwacht dat wij in Nederland hier zo laconiek, laks en vooral arrogant me om zouden gaan. Ik had ons gewoon iets hoger ingeschat.
Nu zal deze post ook vast weer bestempeld worden als "paniekzaaien" of "doe eens rustig" etc., maar so be it.
Dat klopt. Ik hoop dat @Tjacka je spaart. Ik had een TR meegepakt (kan geen uitzondering maken).quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niet gemodereerd. Ik heb het zelf aangepast, was niet netjes van mij
Bucketpersonquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In Londen:
[ afbeelding ]
Welke DC villain is dit?
Maar ze hebben al Lord Buckethead in Engelandquote:
Werkt niet echt? Ik zie haar lelijke kop nog steeds.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In Londen:
[ afbeelding ]
Welke DC villain is dit?
Ja maar moppie, dit is nederland tog?¿¿quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar ze hebben al Lord Buckethead in Engeland
Jawhoor nummer 25!quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:33 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Azië vreest verdere verspreiding coronavirus" van 17-01-2020 t/m 04-03-2020
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |