Onzin.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
...
Ik ben benieuwd wanneer de landelijke en internationale discussie losbarst dat de wereld nooit meer zo afhankelijk mag zijn van China en China nooit de 'wereldleider' mag worden.
Inderdaad. Waarom zou je niet naar de bios gaan?quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:58 schreef Collide het volgende:
[..]
Check de site van de Pathe eens voor de grap, worden nog genoeg tickets verkocht.
Gaat erom dat juist omdat ze rigoureus in hebben gegrepen je daardoor juist merkt hoe afhankelijk we van dat land zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:27 schreef riazop het volgende:
[..]
Onzin.
Juist de Chinezen slagen er in om dat virus terug te dringen door drastisch in te grijpen.
Probeer jij maar eens 18 miljoen Hollanders binnen te houden gedurende 2 weken
Men vermoedt dat het van vleermuis op dier x is geraakt en dat wij dat gegeten hebben.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:23 schreef Boopthesnoot het volgende:
https://ibb.co/rQbb9wT
Ik lees dus net dit. Er staat dat dieren het niet kunnen overbrengen op mensen, maar was het niet juist begonnen bij vleermuizen?
Dit virus is tussen mensen en dieren overdraagbaar. Althans. Van dier op mens andersom weet ik eigenlijk niet, maar blijkbaar.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:27 schreef Cactus1 het volgende:
Man besmet hond met het virus, ik dacht dat dat niet kon?
https://www.telegraaf.nl/(...)shond-aan-met-corona
Hier kom ik op terug. Wellicht eind dit jaar al.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:27 schreef riazop het volgende:
[..]
Onzin.
Juist de Chinezen slagen er in om dat virus terug te dringen door drastisch in te grijpen.
Probeer jij maar eens 18 miljoen Hollanders binnen te houden gedurende 2 weken
lokaal zie ik niet snel gebeurenquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Gaat erom dat juist omdat ze rigoureus in hebben gegrepen je daardoor juist merkt hoe afhankelijk we van dat land zijn.
Productie weer terug naar lokaal zou geen slechte stap zijn.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat aantal doden in Italië is flink, maar is natuurlijk ook gewoon op een groot aantal besmettingen.
Dat er hier enkele honderden aan overlijden is dan ook niet uit te sluiten.
Op de totale bevolking nihil, het punt is alleen als dit doorzet dat de wet van grote getallen dicteert dat dit... grote aantallen kunnen zijnquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat aantal doden in Italië is flink, maar is natuurlijk ook gewoon op een groot aantal besmettingen.
Dat er hier enkele honderden aan overlijden is dan ook niet uit te sluiten.
Terwijl ik pas sinds een week iedereen hoor snotteren in het OV.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
De griepepidemie in Nederland is nu alweer officieel ten einde. Gezondheidsinstituut Nivel meldt dat de epidemie slechts drie weken heeft geduurd. De afgelopen tien jaar hielden griepgolven gemiddeld dertien weken aan.
Mooi. Wij hebben hier nu GEEN tijd voor. Oprotten met je griepepidemie.
Ja nee oke, klopt. In elk geval wat risicospreiding.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
lokaal zie ik niet snel gebeuren
wel in meerdere landen misschien
maar niemand anders heeft hun infrastructuur en schaal naturlich
13 weken dat is een kwart jaar wtfquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
De griepepidemie in Nederland is nu alweer officieel ten einde. Gezondheidsinstituut Nivel meldt dat de epidemie slechts drie weken heeft geduurd. De afgelopen tien jaar hielden griepgolven gemiddeld dertien weken aan.
Mooi. Wij hebben hier nu GEEN tijd voor. Oprotten met je griepepidemie.
Dat lijkt mij ook, er zal nu echt wel gedacht worden over noodoplossingen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:35 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Op de totale bevolking nihil, het punt is alleen als dit doorzet dat de wet van grote getallen dicteert dat dit nog steeds... grote aantallen zijn
en dat is een probleem, want dat kunnen we in de reguliere zorg niet aan
dat men nu al spreekt over triage is tekenend
De situatie in de VS is zo mogelijk nog slechter, en ik blijf het zeggen, met een zwaarbewapende bevolking houd ik echt mijn hart vast.
Het gaat om de aantallen, niet om de ernst vrees ik
Yep, laat ons bvb onze eigen medicijnen maken. Dan hebben we tenminste, als er hier een zware epidemie uitbreekt, genoeg gezonde werknemers om de produktie op te drijven.. Oh wacht...quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Gaat erom dat juist omdat ze rigoureus in hebben gegrepen je daardoor juist merkt hoe afhankelijk we van dat land zijn.
Productie weer terug naar lokaal zou geen slechte stap zijn.
Ja, en dat is precies waar we aan aantal dagen geleden om paniekerig werden genoemd, het is echt serieus, dat geloof ik echtquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook, er zal nu echt wel gedacht worden over noodoplossingen.
Of gewoon strategische voorraden van noodzakelijke produkten aanleggen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja nee oke, klopt. In elk geval wat risicospreiding.
De winter duurt inderdaad een kwart jaar.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:36 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
13 weken dat is een kwart jaar wtf
al lang niet meer, hooguit een dag of 4quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:39 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
De winter duurt inderdaad een kwart jaar.
Gaat niet gebeuren.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:42 schreef riazop het volgende:
Niets doen ( NL) = + >80% per 24 uur
Mocht deze statistiek opgeld blijven doen, en de regering niet verder komt dan "geen paniek, gewoon je handen wassen!" dan gaat het hard.
Nederland 3 maart 23 gevallen
Nederland 4 maart 39 (?) gevallen
Nederland 5 maart 72 (?) gevallen
Nederland 6 maart 130 (?) gevallen
Nederland 7 maart 230 (?) gevallen
Nederland 8 maart 420 (?) gevallen
Nederland 9 maart 770 (?) gevallen
Nederland 10 maart 1300 gevallen
Nederland 17 maart 71.000 gevallen
Mensen worden ook beter als het goed is (of gaan dood)quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:42 schreef riazop het volgende:
Mocht deze statistiek opgeld blijven doen, en de regering niet verder komt dan "geen paniek, gewoon je handen wassen!" dan gaat het hard.
Zeiden we begin januari over China / hele wereld ook. Zitten maar op 100k besmettingen. Doe eens niet zo overdrijven joh.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:42 schreef riazop het volgende:
Ook.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:44 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Want zoveel tests kunnen ze niet uitvoeren.
95,079 casesquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:42 schreef riazop het volgende:
Iddquote:
Dit riepen mensen vorige maand ook over China.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:42 schreef riazop het volgende:
Het is inderdaad overdreven, maar dit zijn dan ook getallen als je helemaal NIKS zou doen. China heeft keihard ingegrepen. Italië begint ook steeds harder op te treden. Hier in Nederland zie ik zulke maatregelen niet gebeuren.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:44 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Zeiden we begin januari over China / hele wereld ook. Zitten maar op 100k besmettingen. Doe eens niet zo overdrijven joh.
Die zijn toen ze 12.000 besmettingen vaststelden verplicht binnen gaan zitten hequote:Op woensdag 4 maart 2020 19:44 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Zeiden we begin januari over China / hele wereld ook. Zitten maar op 100k besmettingen. Doe eens niet zo overdrijven joh.
🤣🤣🤣quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:42 schreef riazop het volgende:
Ja maar China deed een hele miljoenenstad op slot en in Nederland gaat iedereen gewoon op winterport en ziek naar werk "want het is maar een griepje".quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:46 schreef Collide het volgende:
[..]
Dit riepen mensen vorige maand ook over China.
Deden ze dat in china? : en de regering niet verder komt dan "geen paniek, gewoon je handen wassen!quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:46 schreef Collide het volgende:
en de regering niet verder komt dan "geen paniek, gewoon je handen wassen!
Dat is wel een vraag die morgen tijdens het debat aan de orde zou moeten komen. Hoe zit het met de testcapaciteit.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:44 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Want zoveel tests kunnen ze niet uitvoeren.
En zondag een rustdagje hoop ikquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Dit is mijn voorspelling voor de rest van de week:
Morgen: +12
Vrijdag: +20
Zaterdag: +19
Op zaterdag zullen er dus 89 besmettingen zijn in Nederland als mijn voorspelling klopt
Dat +80% patroon zie je ook in alle andere landen waar de regering doodstil zit en "hoopt dat het vanzelf weggaat"quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
🤣🤣🤣
Je denkt echt de code te hebben gekraakt eh. Wat een onzin waar ook niks van klopt.
Vooral in ZK is die goed. Een sterfte van 1% terwijl Italie op >3% zit.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Wat is de kwaliteit van de medische zorg daar?
In Nederland gebeurd dit elke zomer voor 6 weken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
In héél Italië gaan alle scholen en universiteiten dicht. Dat is wel heftig.
In ZK worden ook lichtere gevallen getest, waardoor het sterftecijfer lager ligt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:52 schreef riazop het volgende:
[..]
Vooral in ZK is die goed. Een sterfte van 1% terwijl Italie op >3% zit.
Korea heeft dan ook toegang tot allerlei remmers die in Europa nog niet door de "licentiecommissie" zijn gekomen.
Dat is niet de waarschijnlijke reden voor het lage percentage. ZK test gewoon veel meer, nogal logisch dat je sterfte percentage dan omlaag duikt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:52 schreef riazop het volgende:
[..]
Vooral in ZK is die goed. Een sterfte van 1% terwijl Italie op >3% zit.
Korea heeft dan ook toegang tot allerlei remmers die in Europa nog niet door de "licentiecommissie" zijn gekomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |