Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Op woensdag 4 maart 2020 18:46 schreef TheVulture het volgende: True, maar een bejaardenverzorgster zou in mijn ogen normaal gesproken bij een kuchje of een snotneus sowieso al thuis moeten blijven gezien de doelgroep die ze bedient...
Eens. Maar mijn zus werkt daar en geloof me, leidinggevenden zijn niet blij als personeel met een verkoudheidje thuisblijft. En dan zijn er in die beroepsgroep ook nog eens best veel rokers, die sowieso al altijd een hoestje hebben.
Tuurlijk. een vrouw krijgt gemiddeld maar 1,62 kinderen in China. Je hebt 2,1 kinderen per vrouw nodig om de populatie gelijk te houden.
Ik geloof dat China over enkele jaren al begint te krimpen. Japan doet dat nu al, en Zuid-Korea is helemaal dramatisch. Die zaten zelfs onder de 1 kind per vrouw. (denk maar in, als 2 ouders maar 1 kind krijgen daalt de populatie op den duur flink)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Tuurlijk. een vrouw krijgt gemiddeld maar 1,62 kinderen in China. Je hebt 2,1 kinderen per vrouw nodig om de populatie gelijk te houden.
Ik geloof dat China over enkele jaren al begint te krimpen. Japan doet dat nu al, en Zuid-Korea is helemaal dramatisch. Die zaten zelfs onder de 1 kind per vrouw. (denk maar in, als 2 ouders maar 1 kind krijgen daalt de populatie op den duur flink)
Juist goed als Azië begint te krimpen. Is veels te vol daar.
Juist goed als Azië begint te krimpen. Is veels te vol daar.
Opzich wel, maar een oude populatie is economisch niet zo goed. Kinderen in Zuid-Korea zijn bv slechter af dan hun ouders. In Japan is ook al jarenlang geen groei meer.
Een steeds kleinere groep jonge mensen moet een steeds grotere groep ouderen verzorgen. Aangezien ouderen nauwelijks belasting betalen wordt het voor de groep werkenden steeds zwaarder. Intussen stijgen en stijgen de zorgkosten.
Volgens mij worden er in Japan meer luiers verkocht aan bejaarden dan voor baby;s
Ben benieuwd of de vliegtickets qua prijzen nog gaan instorten, ik wil begin juli een weekend weg... en ik zou geen Nederlander zijn als ik niet stiekem hoop dat ik er een slaatje uit kan slaan...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag! Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Yep
Niet echt een pyramide meer...
Nigeria daarentegen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bond premiere uitgesteld.... net nu ik de laatste weken hard heb gewerkt merchandise voor deze film op tijd uit China te verschepen naar Europa. Kapitalen besteed om spullen in te laten vliegen, had dus net zo goed met de boot kunnen laten verschepen
Op woensdag 4 maart 2020 19:01 schreef ETA het volgende: Bond premiere uitgesteld.... net nu ik de laatste weken hard heb gewerkt merchandise voor deze film op tijd uit China te verschepen naar Europa. Kapitalen besteed om spullen in te laten vliegen, had dus net zo goed met de boot kunnen laten verschepen
En dat met zo'n username
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag! Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Op woensdag 4 maart 2020 18:17 schreef TheVulture het volgende: Toch apart dat dat sterftecijfer in Iran en Italie qua percentage ook hoger ligt dan in de andere landen, of vergis ik me?
Paar dagen geleden schatten Canadezen wetenschappers het aantal besmettingen 200 keer hoger dan de Iraanse overheid officieel mededeelt.
Ook zou het aantal dodelijke slachtoffers veel hoger zijn.
Op woensdag 4 maart 2020 19:00 schreef TheVulture het volgende: Ben benieuwd of de vliegtickets qua prijzen nog gaan instorten, ik wil begin juli een weekend weg... en ik zou geen Nederlander zijn als ik niet stiekem hoop dat ik er een slaatje uit kan slaan...
De prijsdaling van vliegtickets valt denk ik tegen. De maatschappijen gaan vooral schrappen in het aantal vluchten.
Accommodaties, dat wordt qua aanbiedingen wel interessant.
De prijsdaling van vliegtickets valt denk ik tegen. De maatschappijen gaan vooral schrappen in het aantal vluchten.
Accommodaties, dat wordt qua aanbiedingen wel interessant.
Dit ja. In sommige gebieden zullen ze je straks met champagne verwelkomen. Had Rome niet al 90% van de hotel overnachtingen geannuleerd zien worden? Dat gaat pijn doen.
Dit ja. In sommige gebieden zullen ze je straks met champagne verwelkomen. Had Rome niet al 90% van de hotel overnachtingen geannuleerd zien worden? Dat gaat pijn doen.
90%? Pfrt. De economische gevolgen worden gigantisch. Echt medelijden met die kleine ondernemers of werknemers.
Ik ben benieuwd wanneer de landelijke en internationale discussie losbarst dat de wereld nooit meer zo afhankelijk mag zijn van China en China nooit de 'wereldleider' mag worden.
Ik heb er naar uitgekeken, wat een teleurstelling En dan meteen een half jaar. Ik hoop dat Tenet zoals verwacht gewoon in juli start. Het zal zowat de enige film zijn die wordt uitgesteld.
90%? Pfrt. De economische gevolgen worden gigantisch. Echt medelijden met die kleine ondernemers of werknemers.
Ik ben benieuwd wanneer de landelijke en internationale discussie losbarst dat de wereld nooit meer zo afhankelijk mag zijn van China en China nooit de 'wereldleider' mag worden.
Lol. Zodra het over is zit elk land daar weer de boel te produceren. Veel mensen in de VS kunnen het zich niet eens verloven om duurdere in amerika gemaakte producten te kopen. Het hele systeem zou dan op de schop moeten.
Vandaag is bekend geworden dat er een eerste geval van het coronavirus in Zuid-Limburg is. Dit is met twee testen bevestigd. Het gaat om een man van 55 jaar uit de gemeente Sittard-Geleen. Er zijn op dit moment geen andere contacten die mogelijk risico hebben gelopen op besmetting met het coronavirus. De situatie is hierdoor onder controle.
BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 19:19:46BREAKING: U.S. CDC investigating "small cluster" of coronavirus cases linked to previous journey of the Grand Princess cruise ship, company says reageerretweet
Grand Princess
De griepepidemie in Nederland is nu alweer officieel ten einde. Gezondheidsinstituut Nivel meldt dat de epidemie slechts drie weken heeft geduurd. De afgelopen tien jaar hielden griepgolven gemiddeld dertien weken aan.
Mooi. Wij hebben hier nu GEEN tijd voor. Oprotten met je griepepidemie.
Op woensdag 4 maart 2020 19:22 schreef Lenny_Leonard het volgende: De griepepidemie in Nederland is nu alweer officieel ten einde. Gezondheidsinstituut Nivel meldt dat de epidemie slechts drie weken heeft geduurd. De afgelopen tien jaar hielden griepgolven gemiddeld dertien weken aan.
Mooi. Wij hebben hier nu GEEN tijd voor. Oprotten met je griepepidemie.
Vandaag een vertegenwoordiger op kantoor gehad, geeft een hand en begint: “het is wat hé dat virus! Van mijn werkgever mag ik sinds afgelopen maandag niet meer op de zaak komen omdat ik de afgelopen 2 weken veel bij klanten ben geweest in noord-Brabant. Ze willen echt niet het risico lopen dat het bij ons verspreid, maar vertel eens; hoe gaat het bij jullie hier”
Ik:
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
Toerisme is 17% vh Italiaanse bnp. Dus reken maar uit.