Eigenlijk gebeurt het deze weken "regelmatig" maar het komt niet meer echt in het nieuws. In Duitsland is een Aida cruiseschip tegengehouden, in de West Middellandse Zee was er ook een schp vast. En in de Caraiben dobberden ook een aantal rond. Meestal bleek dat het niets was of ze scheepten iedereen vlug uit om aan wal te testen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:05 schreef Tyr80 het volgende:
Weer 2000 man vastgezet op een cruiseschip, benieuwd of er anders gehandeld gaat worden dan bij de vorige twee. Die hutjes leken niet echt te werken voor quarantaine.
Bizar inderdaad. Het lijkt alsof hij het nieuws gewoon niet meekrijgt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Weer zo'n idioot. Wat doet jou denken dat we over twee weken geen Italiaanse toestanden hebben, Bertje?
Voldoet ie wel aan de Kees definition?quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:41 schreef maily het volgende:
Baasje steekt zijn keeshond aan met corona
'k Heb een hondje dat heet Keesje,
't is een lief en aardig beesje .....
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 18:06:06BREAKING: Italy reports 587 new cases of coronavirus and 28 new deaths, raising total to 3,089 cases and 107 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
En die Vindicatters.. "Ey gast, wat doet die zieke pauper hier op de piste"quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat een dag weer voor Italie... 28 dodentwitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 18:06:06BREAKING: Italy reports 587 new cases of coronavirus and 28 new deaths, raising total to 3,089 cases and 107 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Tering zeg.....quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat een dag weer voor Italie... 28 dodentwitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 18:06:06BREAKING: Italy reports 587 new cases of coronavirus and 28 new deaths, raising total to 3,089 cases and 107 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Fijn met een zwaarbewapende bevolking, wil wel zien hoe dat loopt als pappa aan de chinese blaftievus ligt te kreperenquote:
Duitsland heeft voor carnaval volk getest nu = jonge mensenquote:Op woensdag 4 maart 2020 18:17 schreef TheVulture het volgende:
Toch apart dat dat sterftecijfer in Iran en Italie qua percentage ook hoger ligt dan in de andere landen, of vergis ik me?
Maar nee, volgens Bertje van het ziekenhuis hoeven we ons hier geen zorgen te maken en alvast beginnen met maatregelen te nemen. Beter doen we dat pas als het kalf al verdronken is, dat werkt prima in Italië en Iran namelijk...quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Oef.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Idd ongelofelijk dat die gewoon mogen/gegaan zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:15 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
En die Vindicatters.. "Ey gast, wat doet die zieke pauper hier op de piste"
Het heeft denk ik ook te maken met het feit dat het een lopend proces is, als er vandaag vijfduizend nieuwe geïnfecteerden bijkomen drukt dat op het percentage.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Duitsland heeft voor carnaval volk getest nu = jonge mensen
Italie zit het in die dorpjes = vooral oude mensen
Dat is het verschil denk ik.
Japan 1 op 44; Italië 1 op 29, VS 1 op 14, Korea 1 op 200...quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:17 schreef TheVulture het volgende:
Toch apart dat dat sterftecijfer in Iran en Italie qua percentage ook hoger ligt dan in de andere landen, of vergis ik me?
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 18:19:25BREAKING: Release of the new James Bond film 'No Time to Die' delayed until November due to coronavirus reageer retweet
Verschil te verklaren door kwaliteit van de medische zorg?quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Japan 1 op 44; Italië 1 op 29, VS 1 op 14, Korea 1 op 200...
Korea test iedereen (10.000 testen per dag). VS zat een paar dagen terug op 500 testen in totaalquote:Op woensdag 4 maart 2020 18:23 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Verschil te verklaren door kwaliteit van de medische zorg?
Ik denk ook dat dit een belangrijke factor is, misschien wel de belangrijkste factor.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:21 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Daarnaast denk ik ook dat het gebrek aan testmogelijkheden meespeelt, je test alleen de echt zware gevallen nog, daarvan sterft een groter deel
quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
James Bond uitgesteld tot November... Goeie titel ook weltwitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 18:19:25BREAKING: Release of the new James Bond film 'No Time to Die' delayed until November due to coronavirus reageer retweet
Dus in dat geval zou het sterftecijfer lager moeten liggen? Op Iran en Italië na lijkt welquote:Op woensdag 4 maart 2020 18:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Korea test iedereen (10.000 testen per dag). VS zat een paar dagen terug op 500 testen in totaal
Die afdelingen gaan ook weer gewoon open he? Zie bv: https://www.rijnmond.nl/n(...)Ziekenhuis-weer-openquote:Op woensdag 4 maart 2020 18:22 schreef Greys het volgende:
Ik lig inmiddels best een beetje wakker van die ziekenhuizen die hier een afdeling sluiten of helemaal sluiten. In een paar dagen tijd al vier (toch?) ziekenhuizen. Als dat zo doorgaat in dit tempo is er weinig meer beschikbaar over een paar weken als er misschien veel meer zieken zijn.
Ook afhankelijk van de snelheid waarmee het verspeidt in die landen, van de detectie, van de bevolkingsgroep..quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:23 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Ik denk het. Maar ik denk ook dat er geen enkel sterftecijfer kan zijn voor de hele wereld. Zuid-Korea heeft betere zorg dan Italie, dus in Italie zullen nou ook eenmaal meer doden vallen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:26 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dus in dat geval zou het sterftecijfer lager moeten liggen? Op Iran en Italië na lijkt wel
Niet paniekzaaien mw. Greys!quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Oef.
Maar laten we vooral blijven roepen dat het maar een griepje is.
Heb nog nooit een heel land al z'n scholen zien sluiten voor een griepje, maar soit.
*armen in de lucht gooit*
Alle scholen gaan definitief nu zeker 2 weken dichtquote:Op woensdag 4 maart 2020 18:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 18:25:46There were earlier conflicting reports about this, but Italy's education minister has now confirmed that all schools and universities will be closed until March 15 https://t.co/IZGWgTHFWn reageer retweet
Gewoon voldoende afstand houden, zelf koffie halen en je handen wassen, en ik ben nu niet akelig naar en cynisch maar serieus, is sowieso slim bij hoestend tuigquote:Op woensdag 4 maart 2020 18:33 schreef Ssjaapje het volgende:
Update van hoestende collega die naar huis werd gestuurd:
Ze is naar de huisarts geweest die het diagnosticeerde als een verkoudheid...
Morgen dus terug op het werk.
Ik begrijp dat er wsl geen reden tot testen is, maar ben er niet gerust op.. dit zonder in paniek te schieten...
Als ze geen enkele koorts heeft, en morgen ook niet, is het wel okee denk ik.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:33 schreef Ssjaapje het volgende:
Ik begrijp dat er wsl geen reden tot testen is, maar ben er niet gerust op.. dit zonder in paniek te schieten...
Ze kan ook gewoon thuis werken, los van Corona snap ik dat soort mensen toch al nietquote:Op woensdag 4 maart 2020 18:33 schreef Ssjaapje het volgende:
Hopen dat dat het is in ieder geval.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:33 schreef Ssjaapje het volgende:
Ik vraag me serieus af of Nederland in staat is om zo'n ingrijpende maatregel te nemen. We zijn echt zó verwend en laks geworden dat we vooral bezig zijn het niet 'lastigvallen' van de burger, dan effectieve maatregelen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Alle scholen gaan definitief nu zeker 2 weken dichttwitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 18:25:46There were earlier conflicting reports about this, but Italy's education minister has now confirmed that all schools and universities will be closed until March 15 https://t.co/IZGWgTHFWn reageer retweet
Hoe weet jij wat voor werk ze doet?quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze kan ook gewoon thuis werken, los van Corona snap ik dat soort mensen toch al niet
Oké gelukkig. Dankjewel!quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:27 schreef Mike het volgende:
[..]
Die afdelingen gaan ook weer gewoon open he? Zie bv: https://www.rijnmond.nl/n(...)Ziekenhuis-weer-open
Die kids thuis is erger dan het virus gvdquote:Op woensdag 4 maart 2020 18:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af of Nederland in staat is om zo'n ingrijpende maatregel te nemen. We zijn echt zó verwend en laks geworden dat we vooral bezig zijn het niet 'lastigvallen' van de burger, dan effectieve maatregelen.
Excuus, misschien kan dat inderdaad nietquote:
Ziekmelden is ook geen optie meer na vandaag.. in B moet elke ziekte 'gewettigd' worden door een attest van de artsquote:Op woensdag 4 maart 2020 18:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Excuus, misschien kan dat inderdaad nietmaar mijn punt was dat mensen sowieso al minder de deur uit zouden moeten gaan met dit soort klachten en de boel besmetten
![]()
Meld je anders ziek
Heeft nog lang geduurd met die carnaval en de Duitse besmettingen om de hoekquote:Op woensdag 4 maart 2020 18:37 schreef asco het volgende:
Limburg gevallen.
https://www.1limburg.nl/l(...)rg?context=section-1
Manier van testen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:23 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |