quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Het is maar een griepjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Eens. Maar mijn zus werkt daar en geloof me, leidinggevenden zijn niet blij als personeel met een verkoudheidje thuisblijft. En dan zijn er in die beroepsgroep ook nog eens best veel rokers, die sowieso al altijd een hoestje hebben.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:46 schreef TheVulture het volgende: True, maar een bejaardenverzorgster zou in mijn ogen normaal gesproken bij een kuchje of een snotneus sowieso al thuis moeten blijven gezien de doelgroep die ze bedient...
![]()
Tuurlijk. een vrouw krijgt gemiddeld maar 1,62 kinderen in China. Je hebt 2,1 kinderen per vrouw nodig om de populatie gelijk te houden.quote:
Ik geloof dat China over enkele jaren al begint te krimpen. Japan doet dat nu al, en Zuid-Korea is helemaal dramatisch. Die zaten zelfs onder de 1 kind per vrouw. (denk maar in, als 2 ouders maar 1 kind krijgen daalt de populatie op den duur flink)Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Juist goed als Azië begint te krimpen. Is veels te vol daar.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tuurlijk. een vrouw krijgt gemiddeld maar 1,62 kinderen in China. Je hebt 2,1 kinderen per vrouw nodig om de populatie gelijk te houden.
Ik geloof dat China over enkele jaren al begint te krimpen. Japan doet dat nu al, en Zuid-Korea is helemaal dramatisch. Die zaten zelfs onder de 1 kind per vrouw. (denk maar in, als 2 ouders maar 1 kind krijgen daalt de populatie op den duur flink)![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
China verplicht dan gewoon 2 kinderen per familie. Opgelost.![]()
Ok, dat wist ik niet... heb ik vakerquote:Op woensdag 4 maart 2020 18:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tuurlijk. een vrouw krijgt gemiddeld maar 1,62 kinderen in China. Je hebt 2,1 kinderen per vrouw nodig om de populatie gelijk te houden.
Ik geloof dat China over enkele jaren al begint te krimpen. Japan doet dat nu al, en Zuid-Korea is helemaal dramatisch. Die zaten zelfs onder de 1 kind per vrouw. (denk maar in, als 2 ouders maar 1 kind krijgen daalt de populatie op den duur flink)![]()
Zoveel zijn er niet dood hequote:Op woensdag 4 maart 2020 18:56 schreef Kyran het volgende:
China verplicht dan gewoon 2 kinderen per familie. Opgelost.![]()
Opzich wel, maar een oude populatie is economisch niet zo goed. Kinderen in Zuid-Korea zijn bv slechter af dan hun ouders. In Japan is ook al jarenlang geen groei meer.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:56 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Juist goed als Azië begint te krimpen. Is veels te vol daar.
Een steeds kleinere groep jonge mensen moet een steeds grotere groep ouderen verzorgen. Aangezien ouderen nauwelijks belasting betalen wordt het voor de groep werkenden steeds zwaarder. Intussen stijgen en stijgen de zorgkosten.
Volgens mij worden er in Japan meer luiers verkocht aan bejaarden dan voor baby;s
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Check de site van de Pathe eens voor de grap, worden nog genoeg tickets verkocht.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:45 schreef Kyran het volgende:
Niemand gaat naar bios straks natuurlijk, dus logische keuze toch van Bond.![]()
Echt het toppunt van hysterie dat uitstellen van de Bond film..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ben benieuwd of de vliegtickets qua prijzen nog gaan instorten, ik wil begin juli een weekend weg... en ik zou geen Nederlander zijn als ik niet stiekem hoop dat ik er een slaatje uit kan slaan...Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Zie zien gewoon hun inkomsten teruglopen omdat minder mensen naar de bios gaan. Is puur een economische beslissing.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Echt het toppunt van hysterie dat uitstellen van de Bond film..
Alleen al China zal een flink gat slaan in hun voorspelde winst. Want die gaan normaal als gekken naar grote nieuwe hollywood films.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Yepquote:Op woensdag 4 maart 2020 18:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik geloof dat China over enkele jaren al begint te krimpen. Japan doet dat nu al, en Zuid-Korea is helemaal dramatisch. Die zaten zelfs onder de 1 kind per vrouw. (denk maar in, als 2 ouders maar 1 kind krijgen daalt de populatie op den duur flink)
Niet echt een pyramide meer...
Nigeria daarentegen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.are we infinite or am I alone![]()
Bond premiere uitgesteld.... net nu ik de laatste weken hard heb gewerkt merchandise voor deze film op tijd uit China te verschepen naar Europa. Kapitalen besteed om spullen in te laten vliegen, had dus net zo goed met de boot kunnen laten verschepen
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!![]()
Evenstar
![]()
Er zijn meer landen he.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:58 schreef Collide het volgende:
[..]
Check de site van de Pathe eens voor de grap, worden nog genoeg tickets verkocht.![]()
En dat met zo'n usernamequote:Op woensdag 4 maart 2020 19:01 schreef ETA het volgende:
Bond premiere uitgesteld.... net nu ik de laatste weken hard heb gewerkt merchandise voor deze film op tijd uit China te verschepen naar Europa. Kapitalen besteed om spullen in te laten vliegen, had dus net zo goed met de boot kunnen laten verschepen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Deze al gemeld? https://www.kliknieuws.nl(...)ziekenhuis-bernhoven“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Uiteraard, maar de hysterie is hiermee wat mij betreft echt compleet..quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zie zien gewoon hun inkomsten teruglopen omdat minder mensen naar de bios gaan. Is puur een economische beslissing.
Alleen al China zal een flink gat slaan in hun voorspelde winst. Want die gaan normaal als gekken naar grote nieuwe hollywood films.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Had Belgie geen ZES ministers voorVolksgezondheid?quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:38 schreef Belg het volgende:
Ik stel jullie voor aan de Belgische minister van Volksgezondheid :
Maggie De Block:
[ afbeelding ]
https://www.gva.be/cnt/dm(...)FB4H4s9sVlsUk5tFviJU
![]()
Paar dagen geleden schatten Canadezen wetenschappers het aantal besmettingen 200 keer hoger dan de Iraanse overheid officieel mededeelt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:17 schreef TheVulture het volgende:
Toch apart dat dat sterftecijfer in Iran en Italie qua percentage ook hoger ligt dan in de andere landen, of vergis ik me?
Ook zou het aantal dodelijke slachtoffers veel hoger zijn.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Brazilië op 3, wederom in São Paulo.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Was daar toch heel lang maar 1 per gezin....quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:56 schreef Kyran het volgende:
China verplicht dan gewoon 2 kinderen per familie. Opgelost.
*edit: https://www.rtlnieuws.nl/(...)inderenpolitiek-gaat![]()
De prijsdaling van vliegtickets valt denk ik tegen. De maatschappijen gaan vooral schrappen in het aantal vluchten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:00 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd of de vliegtickets qua prijzen nog gaan instorten, ik wil begin juli een weekend weg... en ik zou geen Nederlander zijn als ik niet stiekem hoop dat ik er een slaatje uit kan slaan...
Accommodaties, dat wordt qua aanbiedingen wel interessant.![]()
Dit ja. In sommige gebieden zullen ze je straks met champagne verwelkomen. Had Rome niet al 90% van de hotel overnachtingen geannuleerd zien worden? Dat gaat pijn doen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De prijsdaling van vliegtickets valt denk ik tegen. De maatschappijen gaan vooral schrappen in het aantal vluchten.
Accommodaties, dat wordt qua aanbiedingen wel interessant.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
90%? Pfrt. De economische gevolgen worden gigantisch. Echt medelijden met die kleine ondernemers of werknemers.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit ja. In sommige gebieden zullen ze je straks met champagne verwelkomen. Had Rome niet al 90% van de hotel overnachtingen geannuleerd zien worden? Dat gaat pijn doen.
Ik ben benieuwd wanneer de landelijke en internationale discussie losbarst dat de wereld nooit meer zo afhankelijk mag zijn van China en China nooit de 'wereldleider' mag worden.![]()
Ik heb er naar uitgekeken, wat een teleurstellingquote:Op woensdag 4 maart 2020 18:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Echt het toppunt van hysterie dat uitstellen van de Bond film..En dan meteen een half jaar. Ik hoop dat Tenet zoals verwacht gewoon in juli start. Het zal zowat de enige film zijn die wordt uitgesteld.
![]()
Allemaal gratis reclame.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Echt het toppunt van hysterie dat uitstellen van de Bond film..
Ik wist niet dat die film eraan zat te komen, nu wel.![]()
De economische malaise voor Italië zal vreselijk zijn dit jaar (en het heeft al niet zo veel om op terug te vallen).quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Je bedoeld 6 in 1quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:07 schreef riazop het volgende:
[..]
Had Belgie geen ZES ministers voorVolksgezondheid?![]()
Denk maar niet dat het ze daar om te doen is..quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:18 schreef asco het volgende:
[..]
Allemaal gratis reclame.
Ik wist niet dat die film eraan zat te komen, nu wel.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 18:39:06BREAKING: Hungary reports first 2 cases of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Lol. Zodra het over is zit elk land daar weer de boel te produceren. Veel mensen in de VS kunnen het zich niet eens verloven om duurdere in amerika gemaakte producten te kopen. Het hele systeem zou dan op de schop moeten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
90%? Pfrt. De economische gevolgen worden gigantisch. Echt medelijden met die kleine ondernemers of werknemers.
Ik ben benieuwd wanneer de landelijke en internationale discussie losbarst dat de wereld nooit meer zo afhankelijk mag zijn van China en China nooit de 'wereldleider' mag worden.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Zij heeft hun allemaal opgegetenquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:07 schreef riazop het volgende:
[..]
Had Belgie geen ZES ministers voorVolksgezondheid?"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Dit al bekend
Vandaag is bekend geworden dat er een eerste geval van het coronavirus in Zuid-Limburg is. Dit is met twee testen bevestigd. Het gaat om een man van 55 jaar uit de gemeente Sittard-Geleen. Er zijn op dit moment geen andere contacten die mogelijk risico hebben gelopen op besmetting met het coronavirus. De situatie is hierdoor onder controle.![]()
Grand Princesstwitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 19:19:46BREAKING: U.S. CDC investigating "small cluster" of coronavirus cases linked to previous journey of the Grand Princess cruise ship, company says reageer retweet
De griepepidemie in Nederland is nu alweer officieel ten einde. Gezondheidsinstituut Nivel meldt dat de epidemie slechts drie weken heeft geduurd. De afgelopen tien jaar hielden griepgolven gemiddeld dertien weken aan.
Mooi. Wij hebben hier nu GEEN tijd voor. Oprotten met je griepepidemie.![]()
https://ibb.co/rQbb9wT
Ik lees dus net dit. Er staat dat dieren het niet kunnen overbrengen op mensen, maar was het niet juist begonnen bij vleermuizen?![]()
quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:23 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
kennelijk
https://www.pressdemocrat(...)onavirus-patient-was
er zijn een hoop bootjesGaan we weer...twitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 19:23:17Current passengers of the Grand Princess cruise ship who were also on board during the previous journey are required to stay in their stateroom until they are cleared by medical staff, company says https://t.co/G8oLApOKTO reageer retweet
Ja gewoon 1 virus tegelijk hoorquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
De griepepidemie in Nederland is nu alweer officieel ten einde. Gezondheidsinstituut Nivel meldt dat de epidemie slechts drie weken heeft geduurd. De afgelopen tien jaar hielden griepgolven gemiddeld dertien weken aan.
Mooi. Wij hebben hier nu GEEN tijd voor. Oprotten met je griepepidemie.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
30 rollen genoeg?quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:25 schreef quirina het volgende:
Hebben jullie ook al voldoende wc-papier in huis?![]()
In Venetie bieden 5 sterren hotels hun kamers van 500+ euro aan voor onder de 80 euroquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
...
Accommodaties, dat wordt qua aanbiedingen wel interessant.![]()
Vandaag een vertegenwoordiger op kantoor gehad, geeft een hand en begint: “het is wat hé dat virus! Van mijn werkgever mag ik sinds afgelopen maandag niet meer op de zaak komen omdat ik de afgelopen 2 weken veel bij klanten ben geweest in noord-Brabant. Ze willen echt niet het risico lopen dat het bij ons verspreid, maar vertel eens; hoe gaat het bij jullie hier”
Ik:
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Toerisme is 17% vh Italiaanse bnp. Dus reken maar uit.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit ja. In sommige gebieden zullen ze je straks met champagne verwelkomen. Had Rome niet al 90% van de hotel overnachtingen geannuleerd zien worden? Dat gaat pijn doen.![]()
Man besmet hond met het virus, ik dacht dat dat niet kon?
https://www.telegraaf.nl/(...)shond-aan-met-corona![]()
Onzin.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
...
Ik ben benieuwd wanneer de landelijke en internationale discussie losbarst dat de wereld nooit meer zo afhankelijk mag zijn van China en China nooit de 'wereldleider' mag worden.
Juist de Chinezen slagen er in om dat virus terug te dringen door drastisch in te grijpen.
Probeer jij maar eens 18 miljoen Hollanders binnen te houden gedurende 2 weken![]()
Inderdaad. Waarom zou je niet naar de bios gaan?quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:58 schreef Collide het volgende:
[..]
Check de site van de Pathe eens voor de grap, worden nog genoeg tickets verkocht.Geen zorgen voor de dag van morgen.![]()
Gaat erom dat juist omdat ze rigoureus in hebben gegrepen je daardoor juist merkt hoe afhankelijk we van dat land zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:27 schreef riazop het volgende:
[..]
Onzin.
Juist de Chinezen slagen er in om dat virus terug te dringen door drastisch in te grijpen.
Probeer jij maar eens 18 miljoen Hollanders binnen te houden gedurende 2 weken
Productie weer terug naar lokaal zou geen slechte stap zijn.![]()
Men vermoedt dat het van vleermuis op dier x is geraakt en dat wij dat gegeten hebben.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:23 schreef Boopthesnoot het volgende:
https://ibb.co/rQbb9wT
Ik lees dus net dit. Er staat dat dieren het niet kunnen overbrengen op mensen, maar was het niet juist begonnen bij vleermuizen?
De filmpjes van vleermuissoep (als dader), zijn niet eens Chinees. Het is een delicatesse op de Palau eilanden.![]()
Dit virus is tussen mensen en dieren overdraagbaar. Althans. Van dier op mens andersom weet ik eigenlijk niet, maar blijkbaar.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:27 schreef Cactus1 het volgende:
Man besmet hond met het virus, ik dacht dat dat niet kon?
https://www.telegraaf.nl/(...)shond-aan-met-corona![]()
Hier kom ik op terug. Wellicht eind dit jaar al.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:27 schreef riazop het volgende:
[..]
Onzin.
Probeer jij maar eens 18 miljoen Hollanders binnen te houden gedurende 2 weken![]()
Dat aantal doden in Italië is flink, maar is natuurlijk ook gewoon op een groot aantal besmettingen.
Dat er hier enkele honderden aan overlijden is dan ook niet uit te sluiten.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
lokaal zie ik niet snel gebeurenquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Gaat erom dat juist omdat ze rigoureus in hebben gegrepen je daardoor juist merkt hoe afhankelijk we van dat land zijn.
Productie weer terug naar lokaal zou geen slechte stap zijn.
wel in meerdere landen misschien
maar niemand anders heeft hun infrastructuur en schaal naturlich
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2020 19:35:07 ]![]()
quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat aantal doden in Italië is flink, maar is natuurlijk ook gewoon op een groot aantal besmettingen.
Dat er hier enkele honderden aan overlijden is dan ook niet uit te sluiten.![]()
![]()
Op de totale bevolking nihil, het punt is alleen als dit doorzet dat de wet van grote getallen dicteert dat dit... grote aantallen kunnen zijnquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat er hier enkele honderden aan overlijden is dan ook niet uit te sluiten.
en dat is een probleem, want dat kunnen we in de reguliere zorg niet aan
dat men nu al spreekt over triage is tekenend
De situatie in de VS is zo mogelijk nog slechter, en ik blijf het zeggen, met een zwaarbewapende bevolking houd ik echt mijn hart vast.
Het gaat om de aantallen, niet om de ernst vrees ik
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2020 19:36:45 ]![]()
Terwijl ik pas sinds een week iedereen hoor snotteren in het OV.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mooi. Wij hebben hier nu GEEN tijd voor. Oprotten met je griepepidemie.
Ohoh...![]()
Ja nee oke, klopt. In elk geval wat risicospreiding.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
lokaal zie ik niet snel gebeuren
wel in meerdere landen misschien
maar niemand anders heeft hun infrastructuur en schaal naturlich![]()
13 weken dat is een kwart jaar wtfquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mooi. Wij hebben hier nu GEEN tijd voor. Oprotten met je griepepidemie.You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Dat lijkt mij ook, er zal nu echt wel gedacht worden over noodoplossingen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:35 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Op de totale bevolking nihil, het punt is alleen als dit doorzet dat de wet van grote getallen dicteert dat dit nog steeds... grote aantallen zijn
en dat is een probleem, want dat kunnen we in de reguliere zorg niet aan
dat men nu al spreekt over triage is tekenend
De situatie in de VS is zo mogelijk nog slechter, en ik blijf het zeggen, met een zwaarbewapende bevolking houd ik echt mijn hart vast.
Het gaat om de aantallen, niet om de ernst vrees ik[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Yep, laat ons bvb onze eigen medicijnen maken. Dan hebben we tenminste, als er hier een zware epidemie uitbreekt, genoeg gezonde werknemers om de produktie op te drijven.. Oh wacht...quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Gaat erom dat juist omdat ze rigoureus in hebben gegrepen je daardoor juist merkt hoe afhankelijk we van dat land zijn.
Productie weer terug naar lokaal zou geen slechte stap zijn.are we infinite or am I alone![]()
Ja, en dat is precies waar we aan aantal dagen geleden om paniekerig werden genoemd, het is echt serieus, dat geloof ik echtquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook, er zal nu echt wel gedacht worden over noodoplossingen.
je kan de bakens blijven verzetten, maar de signalen zijn overduidelijk
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2020 19:38:34 ]![]()
Of gewoon strategische voorraden van noodzakelijke produkten aanleggen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja nee oke, klopt. In elk geval wat risicospreiding.are we infinite or am I alone![]()
De winter duurt inderdaad een kwart jaar.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:36 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
13 weken dat is een kwart jaar wtf![]()
al lang niet meer, hooguit een dag of 4quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:39 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
De winter duurt inderdaad een kwart jaar.![]()
Niets doen ( NL) = + >80% per 24 uur
Mocht deze statistiek opgeld blijven doen, en de regering niet verder komt dan "geen paniek, gewoon je handen wassen!" dan gaat het hard.
Nederland 3 maart 23 gevallen
Nederland 4 maart 39 (?) gevallen
Nederland 5 maart 72 (?) gevallen
Nederland 6 maart 130 (?) gevallen
Nederland 7 maart 230 (?) gevallen
Nederland 8 maart 420 (?) gevallen
Nederland 9 maart 770 (?) gevallen
Nederland 10 maart 1300 gevallen
Nederland 17 maart 71.000 gevallen![]()
Gaat niet gebeuren.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:42 schreef riazop het volgende:
Mocht deze statistiek opgeld blijven doen, en de regering niet verder komt dan "geen paniek, gewoon je handen wassen!" dan gaat het hard.
Mensen worden ook beter als het goed is (of gaan dood)quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:42 schreef riazop het volgende:
Nederland 17 maart 71.000 gevallenYou're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Zeiden we begin januari over China / hele wereld ook. Zitten maar op 100k besmettingen. Doe eens niet zo overdrijven joh.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:42 schreef riazop het volgende:
Ook.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:44 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Want zoveel tests kunnen ze niet uitvoeren.![]()
95,079 casesquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:42 schreef riazop het volgende:
Nederland 17 maart 71.000 gevallen
3,249 death
51,432 recovered.![]()
Iddquote:
Rond de 200 gevallen gaat men ingrijpen.
Vanaf Zaterdag 7 maart dus dit weekeinde komen er maatregelen voor maandag en de weken erop![]()
Dit riepen mensen vorige maand ook over China.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:42 schreef riazop het volgende:
Evenstar
![]()
Het is inderdaad overdreven, maar dit zijn dan ook getallen als je helemaal NIKS zou doen. China heeft keihard ingegrepen. Italië begint ook steeds harder op te treden. Hier in Nederland zie ik zulke maatregelen niet gebeuren.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:44 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Zeiden we begin januari over China / hele wereld ook. Zitten maar op 100k besmettingen. Doe eens niet zo overdrijven joh.
Zeg niet dat wij ooit die getallen gaan bereiken hoor, met of zonder maatregels, maar gewoon meer je niet blind te staren op getallen alleen.![]()
Die zijn toen ze 12.000 besmettingen vaststelden verplicht binnen gaan zitten hequote:Op woensdag 4 maart 2020 19:44 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Zeiden we begin januari over China / hele wereld ook. Zitten maar op 100k besmettingen. Doe eens niet zo overdrijven joh.![]()
Dit is mijn voorspelling voor de rest van de week:
Morgen: +12
Vrijdag: +20
Zaterdag: +19
Op zaterdag zullen er dus 89 besmettingen zijn in Nederland als mijn voorspelling klopt![]()
![]()
🤣🤣🤣quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:42 schreef riazop het volgende:
Nederland 17 maart 71.000 gevallen
Je denkt echt de code te hebben gekraakt eh. Wat een onzin waar ook niks van klopt.![]()
Ja maar China deed een hele miljoenenstad op slot en in Nederland gaat iedereen gewoon op winterport en ziek naar werk "want het is maar een griepje".quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:46 schreef Collide het volgende:
[..]
Dit riepen mensen vorige maand ook over China.![]()
Deden ze dat in china? : en de regering niet verder komt dan "geen paniek, gewoon je handen wassen!quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:46 schreef Collide het volgende:
en de regering niet verder komt dan "geen paniek, gewoon je handen wassen!![]()
Dat is wel een vraag die morgen tijdens het debat aan de orde zou moeten komen. Hoe zit het met de testcapaciteit.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:44 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Want zoveel tests kunnen ze niet uitvoeren.![]()
Evenstar
![]()
En zondag een rustdagje hoop ikquote:Op woensdag 4 maart 2020 19:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Dit is mijn voorspelling voor de rest van de week:
Morgen: +12
Vrijdag: +20
Zaterdag: +19
Op zaterdag zullen er dus 89 besmettingen zijn in Nederland als mijn voorspelling klopt![]()
Dat +80% patroon zie je ook in alle andere landen waar de regering doodstil zit en "hoopt dat het vanzelf weggaat"quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
🤣🤣🤣
Je denkt echt de code te hebben gekraakt eh. Wat een onzin waar ook niks van klopt.![]()
In héél Italië gaan alle scholen en universiteiten dicht. Dat is wel heftig.The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
Vooral in ZK is die goed. Een sterfte van 1% terwijl Italie op >3% zit.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Wat is de kwaliteit van de medische zorg daar?
Korea heeft dan ook toegang tot allerlei remmers die in Europa nog niet door de "licentiecommissie" zijn gekomen.![]()
In Nederland gebeurd dit elke zomer voor 6 weken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
In héél Italië gaan alle scholen en universiteiten dicht. Dat is wel heftig.![]()
In ZK worden ook lichtere gevallen getest, waardoor het sterftecijfer lager ligt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:52 schreef riazop het volgende:
[..]
Vooral in ZK is die goed. Een sterfte van 1% terwijl Italie op >3% zit.
Korea heeft dan ook toegang tot allerlei remmers die in Europa nog niet door de "licentiecommissie" zijn gekomen.![]()
Dat is niet de waarschijnlijke reden voor het lage percentage. ZK test gewoon veel meer, nogal logisch dat je sterfte percentage dan omlaag duikt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:52 schreef riazop het volgende:
[..]
Vooral in ZK is die goed. Een sterfte van 1% terwijl Italie op >3% zit.
Korea heeft dan ook toegang tot allerlei remmers die in Europa nog niet door de "licentiecommissie" zijn gekomen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: