quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Het is maar een griepjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Is het nog niet maar het kan hier rap gaan vanwege de biblebelt welke al decennialang een kwalijke historie heeft met ziekte uitbraken. Ik vrees dat het zich gaat herhalen, zie ZK en Iran.quote:Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
Klopt. Even een rondje door het huis gedaan en toch al 6 flesjes bij elkaar gesprokkeld uit tassen en lades.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:48 schreef quirina het volgende: [..] Ik ben wel blij dat ik desinfectant in huis heb. Gebruik het vooral in de supermarkt. Denk maar aan vieze winkelwagentjes die nooit schoongemaakt worden. Een beetje smetvrees hebben kan geen kwaad in deze tijd van Corona.
Deurklinken en wagentjes en vanalles raak ik sowieso al niet aan met blote handen. Dat is of met mijn voeten, of met een doekje, of elleboog en ja soms wacht ik ook gewoon tot iemand anders de deur open doet.
![]()
Een schone meid is goed voorbereid.Ook zonder pandemie niets mis met een beetje smetvrees.
![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Van dit soort berichten krijg ik dus hoofdpijn .....1) Hou die mensen thuis in quarantainequote:Ook vandaag bleek dat een coronageval in een ziekenhuis in Eindhoven niet meteen werd herkend. Voordat de man in isolatie werd geplaatst, heeft hij op drie verschillende afdelingen gelegen. Medewerkers op de betrokken afdelingen die klachten hebben, worden getest op het coronavirus.
2) Test ze of ze nou klachten hebben of niet
Hoe moeilijk kan het zijn.![]()
Nou ja, hun vaccinatieweigering maakt in dit geval (nog) niet uit...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:55 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Is het nog niet maar het kan hier rap gaan vanwege de biblebelt welke al decennialang een kwalijke historie heeft met ziekte uitbraken.![]()
In de UK hebben ze wellicht de situatie in NL gevolgd en hebben ze besloten hun IC-patiënten ook maar eens te gaan testen.Thousands of intensive care patients to be tested for Covid-19twitter:guardian twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 22:49:39Thousands of intensive care patients to be tested for Covid-19 https://t.co/axKCeZMegE reageer retweet
Je moet toch constateren dat heel veel Europese landen er vanuit gingen dat ze de 'patiënt 0' in hun land makkelijk zouden kunnen ondervangen, in quarantaine zetten en klaar is kees. Een hoestende Chinees met koorts, zo moest 'ie er uitzien en anders kon je het niet hebben ofzo. Heel frappant.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Wel dat de kerken blijven vollopen ondanks de risicos want het is "in god's hand" Dat kan al snel tot een massabesmetting leiden. We hebben het hier over Christen-extremisten, geen gematigde christenen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:57 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Nou ja, hun vaccinatieweigering maakt in dit geval (nog) niet uit...Geld maakt meer kapot dan je lief is.
De Biblebelt is een probleem vanwege het gebrek aan inentingen. Zodra een ziekte verschijnt heeft het daarom vrij spel. Aangezien er geen inenting is tegen Corona kan de ziekte overal om zich heen grijpen, BibleBelt of nietquote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:55 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Is het nog niet maar het kan hier rap gaan vanwege de biblebelt welke al decennialang een kwalijke historie heeft met ziekte uitbraken. Ik vrees dat het zich gaat herhalen, zie ZK en Iran.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Evenstar
![]()
Je weet dat patiënten besmet kunnen zijn met COVID19.
Je hebt een patiënt met onverklaarbare luchtwegklachten.
Je stopt de patiënt in een kamer met andere patiënten.
Je behandelt de patiënt onbeschermd.
Na 4 dagen denk je "EUREKA", misschien is het wel het coronavirus!
Kut, patiënt is inderdaad besmet, misschien personeel en andere patiënten nu ook ....
... met de kennis van nu!
Ik snap dit echt niet, gewoon echt niet. Je kan mij een paniekzaaier noemen of wat je maar wil, maar ik snap dit niet in een land als Nederland.![]()
Je bedoelt dat je dit standaard al allemaal doet? Nooit deurklinken aanraken?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:56 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Klopt. Even een rondje door het huis gedaan en toch al 6 flesjes bij elkaar gesprokkeld uit tassen en lades.Deurklinken en wagentjes en vanalles raak ik sowieso al niet aan met blote handen. Dat is of met mijn voeten, of met een doekje, of elleboog en ja soms wacht ik ook gewoon tot iemand anders de deur open doet.
![]()
Een schone meid is goed voorbereid.Ook zonder pandemie niets mis met een beetje smetvrees.
![]()
Ik ben er wel meer mee bezig, sommige deuren in mijn flat kan ik met mijn voet open"duwen" (als de deur naar buiten opengaat). Als deur naar binnen open gaat, zul je toch iets met je handen moeten doen.
Ik had vanmorgen een vergadering/bijeenkomst en ik was een beetje aan het kijken wie er hoe vaak met zijn handen in/op hun gezicht zat. Schokkend vaak. Dat is een dingetje om dat af te leren."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Tunnelvisie is wel vaker een probleem bij arrogante hoogopgeleide mensen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:00 schreef Jane het volgende:
In de UK hebben ze wellicht de situatie in NL gevolgd en hebben ze besloten hun IC-patiënten ook maar eens te gaan testen.Thousands of intensive care patients to be tested for Covid-19twitter:guardian twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 22:49:39Thousands of intensive care patients to be tested for Covid-19 https://t.co/axKCeZMegE reageer retweet
Je moet toch constateren dat heel veel Europese landen er vanuit gingen dat ze de 'patiënt 0' in hun land makkelijk zouden kunnen ondervangen, in quarantaine zetten en klaar is kees. Een hoestende Chinees met koorts, zo moest 'ie er uitzien en anders kon je het niet hebben ofzo. Heel frappant.![]()
Geloof me, dergelijke kerken zijn overal in het land.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Wel dat de kerken blijven vollopen ondanks de risicos want het is "in god's hand" Dat kan al snel tot een massabesmetting leiden. We hebben het hier over Christen-extremisten, geen gematigde christenen.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Sowieso zijn religieuze verzamelplaatsen op zulke momenten vaak een hoog besmettingsrisico gebied. Allemaal lekker bij elkaar komen want het is allemaal onderdeel van god's plan.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Geloof me, dergelijke kerken zijn overal in het land.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Vind dat ze in den bosch relatief goed gehandeld hebben. De reden overigens om niet te testen was tot voor kort/heden ' geen risicogebied'. Ik trek dan maar de voorzichtige conclusie dat deze persoon in Nederland is besmet
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 23:05:51 ]![]()
1) ja doe dat. Maar praktijk: iedereen hoest nu. Carnaval, griep, het weer...en iemand zal er toch moeten werken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:56 schreef Kyran het volgende:
Van dit soort berichten krijg ik dus hoofdpijn .....
[..]
1) Hou die mensen thuis in quarantaine
2) Test ze of ze nou klachten hebben of niet
Hoe moeilijk kan het zijn.
2) ja, maar pas positief na x tijd. Tot die tijd dan niet werken?
Ik werk op een mbo in het zuiden. Heb gisteren en vandaag eigenlijk alleen maar tussen hoestende mensen gewerkt. Maar de scholen moeten open blijven, ik moet blijven werken en er gaat straks echt een besmette student komen. En dan? Ik heb nu toevallig iemand thuis waarvoor dit virus gevaarlijk is, dus ik loop het zelf liever niet op.*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?![]()
Was deze al langs gekomen? Ik wilde nog gaanMaar goed, is misschien maar beter zo.
https://tweakers.net/nieu(...)ens-coronavirus.htmlAlpha kenny one![]()
En dan? Dan zal de aarde gewoon blijven draaien.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:05 schreef d.k. het volgende:
[..]
1) ja doe dat. Maar praktijk: iedereen hoest nu. Carnaval, griep, het weer...en iemand zal er toch moeten werken.
Ik werk op een mbo in het zuiden. Heb gisteren en vandaag eigenlijk alleen maar tussen hoestende mensen gewerkt. Maar de scholen moeten open blijven, ik moet blijven werken en er gaat straks echt een besmette student komen. En dan? Ik heb nu toevallig iemand thuis waarvoor dit virus gevaarlijk is, dus ik loop het zelf liever niet op.![]()
Nee, den Bosch heeft besloten iedereen te testen, dus zonder die toevoeging risicogebied.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Vind dat ze in den bosch relatief goed gehandeld hebben. De reden overigens om niet te testen was tot voor kort/heden ' geen risicogebied'. Ik trek dan maar de voorzichtige conclusie dat deze persoon in Nederland is besmet*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?![]()
Op zich wel een bizar experiment. Je zag China met de drastische maatregelen. Nu gaan we eens kijken wat er gebeurt als we niks doen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:59 schreef 00wildchild het volgende:
Lekker arrogant ook van Nederland om te denken dat het wel los zal lopen. Loslopen doet het.![]()
Vaag, de totaal aantal besmette gevallen is ineens gedaald van 90.000+ naar 62.000+ op deze site : https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6Sometimes I like to hang out with people who aren't that bright, you know, just to see how the other half lives.![]()
Ja meestal wel, die doe ik dan met mijn elleboog of als dat niet lukt mijn mouw (van shirt want die gaat meteen in de was en mijn jassen niet), en dan zo ver mogelijk over mijn hand getrokken zodat het niet direct bij het armgat zit. Tenzij ik direct erna mijn handen kan wassen, dan weer liever met mijn hand omdat ik die meteen schoon kan maken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:01 schreef Salina het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je dit standaard al allemaal doet? Nooit deurklinken aanraken?![]()
Ik ben er wel meer mee bezig, sommige deuren in mijn flat kan ik met mijn voet open"duwen" (als de deur naar buiten opengaat). Als deur naar binnen open gaat, zul je toch iets met je handen moeten doen.
Ik had vanmorgen een vergadering/bijeenkomst en ik was een beetje aan het kijken wie er hoe vaak met zijn handen in/op hun gezicht zat. Schokkend vaak. Dat is een dingetje om dat af te leren.Bij verlaten toilet na wassen handen drogen. Daarna met nieuw doekje kraan uitdraaien en daarmee de deur openmaken en met voet de deur openhouden terwijl ik doekje zo snel mogelijk naar de prullenbak werp.
Wat een gedoe eigenlijk nu ik het zo uittyp.![]()
![]()
Ik vind het aantal gevallen sowieso wel verdacht laag gezien de algemene hygiëne daar.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:06 schreef crystal_meth het volgende:
India 2 nieuwe gevallen. Dat is lang geleden..Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:07 schreef d.k. het volgende:
[..]
Nee, den Bosch heeft besloten iedereen te testen, dus zonder die toevoeging risicogebied.quote:De patiënt testte negatief op influenza en hoefde volgens de richtlijnen van het RIVM niet getest te worden op het coronavirus![]()
Kan zijn maar de grootste en hoogste concentratie van deze extremistische kerken zijn in de biblebelt.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Geloof me, dergelijke kerken zijn overal in het land.Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Gelukkig wel...maar ga ik dan nog naar huis? Waar dus een huisgenoot is voor wie dit virus in potentie dodelijk is?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
En dan? Dan zal de aarde gewoon blijven draaien.
Mij steekt het dat mijn werkgever, een school dus, niks geregeld heeft en pas vanmiddag (!) een mail naar leerlingen uit deed. Had gewoon zondag een mail gestuurd met 'koorts en hoesten, blijf thuis en overleg met je docent'.*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?![]()
Evenstar
![]()
Het zijn niet willekeurige mensen waar ik het over heb. Ik heb het over personeel van dit ziekenhuis die aan het bed hebben gestaan van de patiënt en eventueel wat directe collega's.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:05 schreef d.k. het volgende:
[..]
1) ja doe dat. Maar praktijk: iedereen hoest nu. Carnaval, griep, het weer...en iemand zal er toch moeten werken.
Ik werk op een mbo in het zuiden. Heb gisteren en vandaag eigenlijk alleen maar tussen hoestende mensen gewerkt. Maar de scholen moeten open blijven, ik moet blijven werken en er gaat straks echt een besmette student komen. En dan? Ik heb nu toevallig iemand thuis waarvoor dit virus gevaarlijk is, dus ik loop het zelf liever niet op.
Ja positief na een bepaalde tijd, maar wat heb je liever? Dat die zieke verplegers je zieke moeder/vader/oma/opa van behandelen terwijl ze misschien wel besmet zijn? Of heb je liever dat ze thuis zitten, zodat ze je familielid niet besmetten?
Als we in Nederland echt een verdere uitbraak willen voorkomen moeten wij dit soort fouten beter aanpakken. Er is een fout gemaakt door iemand vier dagen lang niet te testen en zelfs te behandelen in een open ruimte. Daarna maken ze echter nog een fout door weer een risico te nemen met hun personeel.![]()
Het wordt opgebouwd. Ze gaan echt wel handelen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Op zich wel een bizar experiment. Je zag China met de drastische maatregelen. Nu gaan we eens kijken wat er gebeurt als we niks doen.
Als er 3 doden zijn en 50+ gevallen, w.v. ze 25-30 niet langer kunnen matchen aan “Italië of China” dan worden zaken echt wel dicht gezet.
Als de omstandigheden ons geen andere keuze geven..![]()
Zo smerig, daar wilt zelfs her coronavirus niet zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik vind het aantal gevallen sowieso wel verdacht laag gezien de algemene hygiëne daar.![]()
Evenstar
![]()
In een gymzaal dumpen, twee fusten bier naar binnen rollen, deur op slot en tot over twee weken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:08 schreef Bastiefcg het volgende:
https://www.rtvnoord.nl/n(...)erscherpt-reisadvies
Deze invasie komt ook nog komend weekend.![]()
Beste stuurlui staan nog steeds aan wal hier zo te zien. Desondanks zijn er minder dan 25 gevallen voor deze griep.![]()
Er komen nog 900 mensen uit Italië aan. Carnaval moet nog door de incubatieperiode heen. Die uitbraak gaat niet meer voorkomen worden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:10 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als we in Nederland echt een verdere uitbraak willen voorkomen moeten wij dit soort fouten beter aanpakken.![]()
En hoeveel mensen zijn er getest? Ook 2?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:06 schreef crystal_meth het volgende:
India 2 nieuwe gevallen. Dat is lang geleden..![]()
Maar ruim 80.000 in China...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:07 schreef MikeRoss het volgende:
Vaag, de totaal aantal besmette gevallen is ineens gedaald van 90.000+ naar 62.000+ op deze site : https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6
typfout? Maar het laatste cijfer lijkt ook niet te kloppen, ik kom uit op 8 (al kan ik mis geteld hebben)are we infinite or am I alone![]()
30quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:13 schreef Collide het volgende:
Beste stuurlui staan nog steeds aan wal hier zo te zien. Desondanks zijn er minder dan 25 gevallen voor deze griep.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Daar is een speciale draad voorquote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:13 schreef Collide het volgende:
Beste stuurlui staan nog steeds aan wal hier zo te zien. Desondanks zijn er minder dan 25 gevallen voor deze griep.![]()
COR / Het is maar een griepGeld maakt meer kapot dan je lief is.
Jij draait de kraan open/dicht met een doekje en doet er de deur mee open?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:08 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Ja meestal wel, die doe ik dan met mijn elleboog of als dat niet lukt mijn mouw (van shirt want die gaat meteen in de was en mijn jassen niet), en dan zo ver mogelijk over mijn hand getrokken zodat het niet direct bij het armgat zit. Tenzij ik direct erna mijn handen kan wassen, dan weer liever met mijn hand omdat ik die meteen schoon kan maken.Bij verlaten toilet na wassen handen drogen. Daarna met nieuw doekje kraan uitdraaien en daarmee de deur openmaken en met voet de deur openhouden terwijl ik doekje zo snel mogelijk naar de prullenbak werp.
Wat een gedoe eigenlijk nu ik het zo uittyp.
Wow, jij hebt wel echt een beetje smetvrees inderdaad.
Maar heb je dat doekje dan in je handen? Want als dat doekje vies is en je hebt het in je handen, moet je dan niet daarna weer je handen wassen? Haha, grapje.
Inderdaad wel een gedoe, ik ben er wel de tel van kwijt.
Maar goed, een beetje smetvrees (niet té veel, is nooit goed denk ik) kan geen kwaad. Veel collega's hebben standaard desinfecterende handgel of zeep bij zich, van die kleine flesjes.
Ik heb absoluut geen smetvrees en ik ben ook niet van die handgelletjes.
Nu zit ik zonder terwijl de mensen met smetvrees genoeg thuis hebben liggen; het is dus toch wel ergens goed voor.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Dit.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:13 schreef Collide het volgende:
Ideale wereld; iedereen gaat met elk kuchje acuut in isolatie. Betekent wél dat er meer zorgpersoneel nodig is terwijl er tegelijkertijd minder personeel is want ook dat kucht. Met andere woorden, dat is niet te doen. Precies daarom moet je nu thuis blijven met een kuchje en je niet ergens melden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:10 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het zijn niet willekeurige mensen waar ik het over heb. Ik heb het over personeel van dit ziekenhuis die aan het bed hebben gestaan van de patiënt en eventueel wat directe collega's.
Ja positief na een bepaalde tijd, maar wat heb je liever? Dat die zieke verplegers je zieke moeder/vader/oma/opa van behandelen terwijl ze misschien wel besmet zijn? Of heb je liever dat ze thuis zitten, zodat ze je familielid niet besmetten?
Zorgpersoneel is natuurlijk gewend aan virussen, die nemen maatregelen, dat is hun werk. Dat beschermt hen maar ook zij die ze verzorgen. Bij griep is het niet anders. Ik ken alleen afspraken van zorgpersoneel over buikgriep, dat is zo enorm besmettelijk, daar mag je echt niet mee werken.*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?![]()
Premier van Italië wil de Serie A (net als in Zwitserland) een maand stilleggen.
https://www.voetbalprimeu(...)and-stilleggen-.html![]()
Honderden gevallen in Turkije maar ze zeggen nix uit economische redenen
https://twitter.com/NBbreaking/status/1234966231914074120?s=19![]()
Nou voor die doekjes. Die maak ik dik genoeg, zegmaar. 1 kant houd ik vast de andere kant gebruik ik om dicht te draaien en reken maaaaar dat ik iig die kant niet aanraak en doekje zo snel mogelijk weggooi voordat er vocht doorheen naar mijn kant van het doekje die bacillen dragen en oh mijn God ik spoor niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:16 schreef Salina het volgende:
[..]
Jij draait de kraan open/dicht met een doekje en doet er de deur mee open?
Wow, jij hebt wel echt een beetje smetvrees inderdaad.
Maar heb je dat doekje dan in je handen? Want als dat doekje vies is en je hebt het in je handen, moet je dan niet daarna weer je handen wassen?
Inderdaad wel een gedoe, ik ben er wel de tel van kwijt.
Maar goed, een beetje smetvrees (niet té veel, is nooit goed denk ik) kan geen kwaad. Veel collega's hebben standaard desinfecterende handgel of zeep bij zich, van die kleine flesjes.
Ik heb absoluut geen smetvrees en ik ben ook niet van die handgelletjes.
Nu zit ik zonder terwijl de mensen met smetvrees genoeg thuis hebben liggen; het is dus toch wel ergens goed voor.![]()
Lichtknopjes zijn ook horror trouwens. En expres niet bij het knopje van de treindeur staan of bij stoplichten en anders heb ik een haarspeld in m’n zak of sleutels ofzo om mee te drukken en waarom ben ik zo
Ja ik ben dus zo omdat ik al die gore zooi niet op me moet hebben. En terecht.![]()
Erdo zal ze wel allemaal naar Europa sturenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:21 schreef Frutsel het volgende:
https://twitter.com/NBbreaking/status/1234966231914074120?s=19
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Die maar 1x per dag een update geeft qua cijfers. Zie lijstje in de OP... deze gevallen komen vanuit diverse (veelal lokale) media.quote:In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Zou me niet echt verbazen want Turkije is een vakantieland voor de welvarender iraniers.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:21 schreef Frutsel het volgende:
https://twitter.com/NBbreaking/status/1234966231914074120?s=19Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Wow.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:22 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Nou voor die doekjes. Die maak ik dik genoeg, zegmaar. 1 kant houd ik vast de andere kant gebruik ik om dicht te draaien en reken maaaaar dat ik iig die kant niet aanraak en doekje zo snel mogelijk weggooi voordat er vocht doorheen naar mijn kant van het doekje die bacillen dragen en oh mijn God ik spoor niet.![]()
Lichtknopjes zijn ook horror trouwens. En expres niet bij het knopje van de treindeur staan of bij stoplichten en anders heb ik een haarspeld in m’n zak of sleutels ofzo om mee te drukken en waarom ben ik zo
Maar geeft niet meid, iedereen is uniek en iedereen mag er wezen.![]()
Tja, lichtknopjes, stoplichten (van die knopjes daar), treindeuren...lijkt me wel lastig hoor."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Dan nog steeds een grote uitbraak kun je het niet noemen. Maar de meeste doen hier of ze medische specialisten zijn terwijl ze allerlei overdreven dingen roepen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:22 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Die maar 1x per dag een update geeft qua cijfers. Zie lijstje in de OP... deze gevallen komen vanuit diverse (veelal lokale) media.![]()
Er zijn net tienduizenden Nederlanders terug, uit Italië.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:13 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Er komen nog 900 mensen uit Italië aan. Carnaval moet nog door de incubatieperiode heen. Die uitbraak gaat niet meer voorkomen worden.
Blijkbaar niet zo'n probleem?![]()
En je ziet aan Italië, er komt gewoon een negatief reisadvies, dus weg toeristen. Dit zal ook in landen als Thailand een overweging zijn. Landen die vrij zwaar afhankelijk zijn van toerisme.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:23 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zou me niet echt verbazen want Turkije is een vakantieland voor de welvarender iraniers.![]()
Tuurlijk wel, deel ervan is besmet en steekt lekker andere mensen aan. Grootste deel is en wordt niet eens getest. Dat is wel een probleem, dat moet alleen nog blijken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er zijn net tienduizenden Nederlanders terug, uit Italië.
Blijkbaar niet zo'n probleem?![]()
Zoals?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:26 schreef Collide het volgende:
[..]
Dan nog steeds een grote uitbraak kun je het niet noemen. Maar de meeste doen hier of ze medische specialisten zijn terwijl ze allerlei overdreven dingen roepen.Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Dat China deuren dicht last (en de regering het niet zo nauw neemt met het welzijn van haar bevolking) en andere extreme maatregelen neemt betekend niet dat dit virus super dodelijk of schadelijk is. Het is besmettelijk maar daar is dan ook alles mee gezegd, en dan nog is het veel minder besmettelijk dan de paniek die online word gezaaid. Het is echt niet zo dat 1 persoon in zijn eentje een hele supermarkt, trein of klaslokaal besmet.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Wat dat betreft zou je er ook nog wel meer verwachten in Irak ja.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:23 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zou me niet echt verbazen want Turkije is een vakantieland voor de welvarender iraniers.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Ja ach zijn zat andere mensen die dit ook hebben hoor.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:25 schreef Salina het volgende:
[..]
Wow.
Maar geeft niet meid, iedereen is uniek en iedereen mag er wezen.![]()
Tja, lichtknopjes, stoplichten (van die knopjes daar), treindeuren...lijkt me wel lastig hoor.Ik heb er nooit zo bij stil gestaan en heb er ook geen probleem mee opzich.
![]()
Op zich, in China begon het ook met enkele besmettingen. Dus ja. Je hoeft geen specialist te zijn om je te bedenken nu het hier ook begint met enkele besmettingen, het hier ook fout zou kunnen gaan.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:26 schreef Collide het volgende:
[..]
Dan nog steeds een grote uitbraak kun je het niet noemen. Maar de meeste doen hier of ze medische specialisten zijn terwijl ze allerlei overdreven dingen roepen.
Het is hetzelfde virus.
Maar, je bent heel gerustgesteld. Daarom zit je ook om half 12 's avonds in het Covid forum![]()
![]()
Spreadsheet weer geupdate. Als de update van China komt check ik alles weer even na. Ook even de tabbladen duidelijke namen gegeven (met name die van de leeftijden).
Linkje
Ben nog aan het vechten met tabellen/ grafieken daarvoor om het een beetje snel te kunnen zien.
Data kloppen niet in het begin van de spreadsheet, ik was halverwege toen ik besefte dat hoe ik het deed dom was, maar wilde het niet allemaal weghalen.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Commentaar op de Nederlandse aanpak, volgens sommige moet het dagelijkse leven worden aangepast. Leidt dit virus tot blijvende longschade (tot dus zover nog weinig bewijs voor). Gaan mensen makkelijk dood (terwijl die zelfde mensen misschien zo zwak zijn dat ze ook aan een normale verkoudheid/griep zouden sterven)zquote:![]()
Dit klinkt enorm aluhoedjesachtig maar dit geloof ik zo met dictator Erdolfquote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:21 schreef Frutsel het volgende:
https://twitter.com/NBbreaking/status/1234966231914074120?s=19![]()
Goed bezig!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:32 schreef joyvke het volgende:
Spreadsheet weer geupdate. Als de update van China komt check ik alles weer even na. Ook even de tabbladen duidelijke namen gegeven (met name die van de leeftijden).
Linkje
Ben nog aan het vechten met tabellen/ grafieken daarvoor om het een beetje snel te kunnen zien.
Data kloppen niet in het begin van de spreadsheet, ik was halverwege toen ik besefte dat hoe ik het deed dom was, maar wilde het niet allemaal weghalen.![]()
En rijke Russen en Arabieren. Zou me niets verbazen dat Turkije gevallen heeft, maar dat deze - verder niet te verifieren - bron afkomstig is van iemand met de naam curdistani is dan weer een grappige, dubieuze bijkomstigheid.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:23 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zou me niet echt verbazen want Turkije is een vakantieland voor de welvarender iraniers."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Zo bang ben ik niet. Ik vind het vrij vermakelijk om sommige reacties hier te lezen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:31 schreef Toefjes het volgende:
Maar, je bent heel gerustgesteld. Daarom zit je ook om half 12 's avonds in het Covid forum![]()
Evenstar
![]()
Mja, volgens mijn moeder klopt het wel. Maar zij is dan ook zo anti-Erdolf als je maar kan zijnquote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit klinkt enorm aluhoedjesachtig maar dit geloof ik zo met dictator Erdolf![]()
![]()
Kan toch nooit dat er geen cases zijn als in Iran een broeinest is en alle andere landen in de regio alle positive gevallen uit Iran komen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mja, volgens mijn moeder klopt het wel. Maar zij is dan ook zo anti-Erdolf als je maar kan zijn![]()
Volgens mij kan je bij onzekerheid beter niet inhalen. Er is nog niet erg veel bekend over dit virus, behalve dan dat er geen medicatie/vaccin voor is i.t.t. bacteriele infecties of influenza.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:32 schreef Collide het volgende:
[..]
Commentaar op de Nederlandse aanpak, volgens sommige moet het dagelijkse leven worden aangepast. Leidt dit virus tot blijvende longschade (tot dus zover nog weinig bewijs voor). Gaan mensen makkelijk dood (terwijl die zelfde mensen misschien zo zwak zijn dat ze ook aan een normale verkoudheid/griep zouden sterven)zGeld maakt meer kapot dan je lief is.
Het komt Erdolf wel goed uit die griep dan kan hij weer minderheidsgroepen de schuld geven. Of Europa![]()
Nu ook COVID patient in ziekenhuis waar ik werk in kritieke toestand.
In heel New York City zijn er tot nu toe slechts 20! mensen getest.![]()
Erdolf...![]()
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Goed bezig! Kudo's daarvoor. Hopelijk blijf je het bijhoudenquote:
Misschien nog wat grafiekjes erin op datum zegmaar dat je kan zien hoe snel het oploopt in Europa.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Daarom is het ook zo gevaarlijk om te zeggen dat Corona minder gevaarlijk is dan de griep.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:38 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Volgens mij kan je bij onzekerheid beter niet inhalen. Er is nog niet erg veel bekend over dit virus, behalve dan dat er geen medicatie/vaccin voor is i.t.t. bacteriele infecties of influenza.
Je weet niet wat voor schade het na laat,![]()
Ja jong, wat denk jij dat ik een spreadsheet godin ben?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Goed bezig! Kudo's daarvoor. Hopelijk blijf je het bijhouden
Misschien nog wat grafiekjes erin op datum zegmaar dat je kan zien hoe snel het oploopt in Europa.
(ik zal kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen, maar dan ga ik niet helemaal terug qua aantallen hoor).
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Jong? Ik had waarschijnlijk je vader kunnen zijn!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:43 schreef joyvke het volgende:
Ja jong, wat denk jij dat ik een spreadsheet godin ben?![]()
En ja. Dat dacht ik eigenlijk wel
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Zolang de verantwoordelijke mensen het maar niet roepen maakt het me niet zo heel veel uit eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:40 schreef quirina het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo gevaarlijk om te zeggen dat Corona minder gevaarlijk is dan de griep.
Je weet niet wat voor schade het na laat,
We zijn zo gewend aan dat alles maar goed gaat, grote rampen hebben we niet meegemaakt (op een aantal vliegtuig ongelukken na) dat het niet in ons systeem zit dat het ook kan dat dingen hier goed fout kunnen gaan.
Dus ik denk dat het logisch is dat er veel mensen erg anders denken. En ik hoop oprecht dat ze gelijk krijgen. Maar ik denk het niet.![]()
En vandaag hebben ze in feite geen update gegeven. Ze hebben heel sneaky een dag vertraging ingebouwd door vanmiddag alleen een paar extra gevallen van gisteren door te geven.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:22 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Die maar 1x per dag een update geeft qua cijfers. Zie lijstje in de OP... deze gevallen komen vanuit diverse (veelal lokale) media.
Ik ben toch niet de enige die dat opgevallen is?Lying awake, wondering if there is a Dog...
Daarom vind ik al die elkaar na-praters echt bloedirritant. Zolang er nog weinig bekend is valt er niets te bagataliseren maar ja ga dat maar duidelijk proberen te maken aan ze. Ik pas.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:40 schreef quirina het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo gevaarlijk om te zeggen dat Corona minder gevaarlijk is dan de griep.
Je weet niet wat voor schade het na laat,![]()
![]()
Benieuwd of er in Den Bosch in het ziekenhuis straks meer besmet blijken. Want ook hij lag dus weer een heel weekend tussen anderen op een kamer voordat ze gingen testen omdat eerder niet hoefde door de RIVM richtlijnen. Dus van vrijdag tot maandag zijn er ik weet niet hoeveel verpleegkundigen en medepatiënten in z'n buurt geweest (en hij had vast zware klachten anders nemen ze je niet op..). Misschien hebben z'n kamergenoten ook nog bezoek gehad in die dagen. Tel uit je winst.
Lekker achter de feiten aan blijven lopen jongens.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ik begrijp hier ook werkelijk waar niets van.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:01 schreef Kyran het volgende:
Kut, patiënt is inderdaad besmet, misschien personeel en andere patiënten nu ook ....
Ik snap dit echt niet, gewoon echt niet. Je kan mij een paniekzaaier noemen of wat je maar wil, maar ik snap dit niet in een land als Nederland.
Zeker niet als je ziet dat een 15 tot 20% van ALLE gevallen medische zorg behoeft (2 tot 3 weken ziekenhuisopname) en als je ziet hoe het virus in China huisgehouden heeft; zelfs met al die drastische maatregelen daar.
Hoe denkt Nederland en/of het RIVM die 20% van alle mensen die het gaan krijgen van medische zorg te kunnen voorzien; zonder maatregelen te treffen en met dit soort faalhazerij tussendoor.
Daar hebben wij helemaal de capaciteit niet voor
vosss is de naam,
wij zeiden hier exact hetzelfde vanmiddag.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:45 schreef Jane het volgende:
[..]
En vandaag hebben ze in feite geen update gegeven. Ze hebben heel sneaky een dag vertraging ingebouwd door vanmiddag alleen een paar extra gevallen van gisteren door te geven.
Ik ben toch niet de enige die dat opgevallen is?![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:06 schreef crystal_meth het volgende:
India 2 nieuwe gevallen. Dat is lang geleden..1 is een Italiaanse dokter uit Codogno, Lombardije.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik vind het aantal gevallen sowieso wel verdacht laag gezien de algemene hygiëne daar.twitter:repubblica twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 23:33:03Coronavirus, 23 turisti lodigiani bloccati a Nuova Delhi: positivo uno di loro, è un medico di Codogno [aggiornamento delle 22:11] https://t.co/SgJ5rbna11 reageer retweet
quote:Een groep van 23 Lodi-toeristen is geblokkeerd in New Delhi vanwege de positieve positie van een van hen. Het is een 60-jarige uit Sant'Angelo Lodigiano die werkt als huisarts in Codogno, het epicentrum van de "rode zone" in het gebied van Lower Lodigiano. Het gezelschap was op donderdag 20 februari vertrokken, dat wil zeggen de dag waarop het eerste geval van coronavirusinfectie in het Codogno-ziekenhuis werd ontdekt. De reis, in de gebieden Rajasthan en Agra, wordt beheerd door het Nice Day-bureau van Sant'Angelo Lodigiano, dat had vertrouwd op de Mistral-touroperator in Turijn. Afgelopen vrijdag, een paar dagen voor de terugkeer die vandaag gepland staat, ondervond de arts ademhalingsproblemen.
Het assistentiesysteem van de touroperator werd geactiveerd en de man werd eerst naar een privékliniek gebracht en vervolgens zaterdag naar een Indiaas openbaar ziekenhuis waar hij werd afgenomen. Op zondag was een eerste resultaat negatief, maar de artsen ondergingen hem aan een tweede controle, die deze keer succesvol was, evenals een derde controle. De hele groep, die al op de luchthaven stond om een Alitalia-vlucht te nemen voor de terugkeer, werd daarom uit voorzorg geblokkeerd en vanmorgen werden ze allemaal aan een buffer onderworpen. De resultaten zijn binnen enkele uren bekend. De man wordt in ernstige omstandigheden in het ziekenhuis opgenomen in het ziekenhuis van Jaipur, 600 kilometer van New Delhi, met zijn vrouw, die op zijn beurt wordt gecontroleerd. De resterende 21 leden van de partij zitten in eenzame opsluiting in New Delhi.
De ambassade - leest een bericht van een van de reizigers - kwam tussenbeide en het management ging over naar de Indiase gezondheidszorg. Ze hebben ons nu in eenzame opsluiting geplaatst in een militair centrum waar we de eerste tests hebben ondergaan. Het personeel is vriendelijk, maar de structuur is niet vergelijkbaar met westerse normen, een beetje meer (of beter, veel minder) dan een kazerne). Het personeel van het reisbureau en de lokale Mistral-vertegenwoordiger kregen het druk en hielpen ons met professionaliteit. De ambassade is volledig afwezig ".
"Met ons gaat het goed - legt Stefano Taravella uit Lodi, voormalig promotor van de onderzoeken uit, maar we bevinden ons in quarantaine in een medisch-militaire structuur. We zijn niet langer in contact met het element van de groep dat in het ziekenhuis is opgenomen voor de symptomen die lijken op coronavirus, we zijn in de stad anders".
vertaald met translate![]()
Ik denk dat ze de dagelijkse update steeds van de vorige héle dag wilden doen. Want als je de update bv rond het middaguur doet, heb je anders 'gisteravond na onze vorige update nog drie erbij en vanmorgen dus op de volgende dag 2 erbij en die van de tweede helft van deze dag weten we nog niet'. Dus ergens snap ik die keuze wel, anders worst het wellicht te verwarrend met 'zitten die van deze ochtend erbij geteld' etc.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:45 schreef Jane het volgende:
[..]
En vandaag hebben ze in feite geen update gegeven. Ze hebben heel sneaky een dag vertraging ingebouwd door vanmiddag alleen een paar extra gevallen van gisteren door te geven.
Ik ben toch niet de enige die dat opgevallen is?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ik denk dat het RIVM’s prioriteit ligt bij het afwenden/vermijden van paniek. Je kunt bediscussiëren of dat terecht is of niet, maar het lijkt of ze beseffen dat het onmogelijk zal zijn om een uitbraak te voorkomen en dat ze daarom hun informatie vooral gebruiken om te proberen het volk te bedaren...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:01 schreef Kyran het volgende:
Ik snap dit echt niet, gewoon echt niet. Je kan mij een paniekzaaier noemen of wat je maar wil, maar ik snap dit niet in een land als Nederland.![]()
Denk ook dat ze vooral bij gezonde personen met klachten niet willen testen. Gewoon uit laten zieken thuis, dan lopen de aantal infected niet omhoog, kan paniek worden voorkomen en raken ziekenhuizen niet overbelast omdat daar alleen de 'obvious' cases terecht komen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:50 schreef dodoria het volgende:
[..]
Ik denk dat het RIVM’s prioriteit ligt bij het afwenden/vermijden van paniek. Je kunt bediscussiëren of dat terecht is of niet, maar het lijkt of ze beseffen dat het onmogelijk zal zijn om een uitbraak te voorkomen en dat ze daarom hun informatie vooral gebruiken om te proberen het volk te bedaren...Vraag maar raak! :)![]()
Dat lijkt mij ook, maar persoonlijk ben ik van mening dat dat nou juist NIET de functie van het RIVM zou moeten zijn. Dat is aan de politiek in mijn optiek en het RIVM moet zo veel als mogelijk doen om dit binnen de perken te houden. Die moeten niet aan politiek doen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:50 schreef dodoria het volgende:
en dat ze daarom hun informatie vooral gebruiken om te proberen het volk te bedaren...
Dit staat op hun site:Ja leuk, maar ga dan niet proberen de rust te bewaren en te downplayen. Doe je werk en laat de rest aan de overheid.quote:Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
) zet zich al meer dan 100 jaar in voor een gezonde bevolking in een gezonde leefomgeving. Met een centrale rol in de infectieziektebestrijding en in landelijke preventie- en screeningsprogramma's. Via onafhankelijk (wetenschappelijk) onderzoek op het vlak van Volksgezondheid, Zorg, Milieu en Veiligheid. Als 'trusted advisor' voor de samenleving. Zo ondersteunt het RIVM burgers, professionals en overheden bij de uitdaging onszelf en onze leefomgeving gezond te houden.
vosss is de naam,
Tot zo een 20% van ALLE besmette mensen behoeven medische zorg. De ziekenhuizen gaan overbelast raken. Dit kan je niet met pappen en nathouden onder controle houden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:53 schreef syroto het volgende:
kan paniek worden voorkomen en raken ziekenhuizen niet overbelast omdat daar alleen de 'obvious' cases terecht komen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Nee snap ik, is ook niet wat ik persoonlijk vind, is meer wat ik gok achter de redenatie van het RIVM.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Tot zo een 20% van ALLE besmette mensen behoeven medische zorg. De ziekenhuizen gaan overbelast raken. Dit kan je niet met pappen en nathouden onder controle houden.Vraag maar raak! :)![]()
Als je het goed wil doen moet je meteen de 2e en 3e lijn van potentiële contacten isoleren, maar dan ben je dus bijvoorbeeld in het JBZ meteen een handvol personeel kwijt... dat zal wel de reden zijn dat ze dit niet doen.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Klopt, op een gegeven moment gaat het toch zichtbaar worden voor de buitenwereld.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Tot zo een 20% van ALLE besmette mensen behoeven medische zorg. De ziekenhuizen gaan overbelast raken. Dit kan je niet met pappen en nathouden onder controle houden.
Dus stel, als de methode "pappen en nathouden" op dit moment beleid zou zijn, dan is het een kwestie van tijd dat dat duidelijk wordt voor iedereen. Resultaat: meer gezichtsverlies en vertrouwen in de overheid weg.
Dus ja, ik twijfel of ze deze kamikaze tactiek echt aan het uitvoeren zijn.
We gaan het de komende weken zien.![]()
Logisch toch, te bange mensen zijn een veel grotere bedreiging voor de wereldorde. wereldvrede en de economie dan de griep, 5-10 procent sterfte van de zwakste mensen tegenover economische malaise die de rest van de 95-90 procent van de wereldbevolking kei- en keihard zal gaan treffen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:50 schreef dodoria het volgende:
[..]
Ik denk dat het RIVM’s prioriteit ligt bij het afwenden/vermijden van paniek. Je kunt bediscussiëren of dat terecht is of niet, maar het lijkt of ze beseffen dat het onmogelijk zal zijn om een uitbraak te voorkomen en dat ze daarom hun informatie vooral gebruiken om te proberen het volk te bedaren...![]()
Ja en ik vraag mij af waarom het RIVM denkt dat Nederland die 20% wel op kan vangen. Leuk dat de 80% met mindere klachten thuis kan blijven en niet in de statistieken terecht gaat komen wegens niet testen, maar daar schiet je geen flikker mee op. Zeker niet als we straks allemaal bijna tegelijk ziek zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:55 schreef syroto het volgende:
[..]
Nee snap ik, is ook niet wat ik persoonlijk vind, is meer wat ik gok achter de redenatie van het RIVM.
Het is echt niet ondenkbaar dat "slechts" 5% van alle Nederlanders dit krijgt.
Met 20% van alle gevallen die medische zorg behoeven heb je het dan dus al over 170.000 mensen. Die 2 a 3 weken ziekenhuis nodig hebben om aan de zuurstof te liggen.
Waar zijn die bedden? Hoe denkt het RIVM dit op te kunnen vangen???
vosss is de naam,
Je ziet het toch elke dag gebeuren?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:57 schreef Toefjes het volgende:
Dus ja, ik twijfel of ze deze kamikaze tactiek echt aan het uitvoeren zijn.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Meende gelezen te hebben dat de 5e en 6e dag van de ziekte het ergste zijn, dus wellicht hoeven mensen niet de volle twee weken een bed bezet te houden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja en ik vraag mij af waarom het RIVM denkt dat Nederland die 20% wel op kan vangen. Leuk dat de 80% met mindere klachten thuis kan blijven en niet in de statistieken terecht gaat komen wegens niet testen, maar daar schiet je geen flikker mee op. Zeker niet als we straks allemaal bijna tegelijk ziek zijn.
Met 20% van alle gevallen die medische zorg behoeven heb je het dan dus al over 170.000 mensen. Die 2 a 3 weken ziekenhuis nodig hebben om aan de zuurstof te liggen.
Waar zijn die bedden? Hoe denkt het RIVM dit op te kunnen vangen???"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Dan nog; zijn er zomaar 170.000 bedden bij te toveren?quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:00 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Meende gelezen te hebben dat de 5e en 6e dag van de ziekte het ergste zijn, dus wellicht hoeven mensen niet de volle twee weken een bed bezet te houden.
Hoeveel ziekenhuizen hebben we in Nederland overigens, iemand die dat zo weet?
vosss is de naam,
Begin 2018 telt Nederland 79 ziekenhuisorganisaties inclusief 8 universitaire medische centra (UMCUMCUniversitair Medisch Centrum's). Deze organisaties bestaan in totaal uit 120 ziekenhuislocaties en 134 buitenpoliklinieken (VZinfo).quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan nog; zijn er zomaar 170.000 bedden bij te toveren?
Hoeveel ziekenhuizen hebben we in Nederland overigens, iemand die dat zo weet?"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
De voortekenen zijn niet gunstig inderdaad. Ik moet ook zeggen dat de baard niet echt het charismatische figuur is waar we momenteel van afhankelijk moeten willen zijn.quote:
Dit, in combinatie met enkele onbegrijpelijke uitspraken/beslissingen (die nu door ziekenhuizen zelf overruled worden) maakt het allemaal een wat zenuwachtige vertoning.![]()
In dit geval zou je bijna moeten afwijken van een instituut als het RIVM, want het werkt gewoon niet. Kan beter een nieuwe instantie worden gevormd als in een raad van ervaren doctoren, wetenschappers, en bijvoorbeeld ziekenhuis/zorginstantie directeuren.. Zonder een directe link naar de overheid en de economie..quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja en ik vraag mij af waarom het RIVM denkt dat Nederland die 20% wel op kan vangen. Leuk dat de 80% met mindere klachten thuis kan blijven en niet in de statistieken terecht gaat komen wegens niet testen, maar daar schiet je geen flikker mee op. Zeker niet als we straks allemaal bijna tegelijk ziek zijn.
Waar zijn die bedden? Hoe denkt het RIVM dit op te kunnen vangen???Vraag maar raak! :)![]()
Goed, ik heb de ziekenhuizen en de buitenpoliklinieken even bij elkaar geteld voor het gemak.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:02 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Begin 2018 telt Nederland 79 ziekenhuisorganisaties inclusief 8 universitaire medische centra (UMCUMCUniversitair Medisch Centrum's). Deze organisaties bestaan in totaal uit 120 ziekenhuislocaties en 134 buitenpoliklinieken (VZinfo).
Dat zijn er in totaal 254 stuks.
Om 170.000 patienten te kunnen verwerken krijgen dan elk van die 254 stuks er in totaal 670 patienten te verwerken.
Leuk dat we niet allemaal tegelijk ziek worden, maar stel het zou ongeveer per kwart gaan, ik noem maar wat, dan nog moeten alle 254 ziekenhuizen/poliklinieken per stuk 168 patienten per "golf" zegmaar verplegen. En dat dan dus 4x achter elkaar.
Schiet mij maar lek. Ik zie dat niet gebeuren.
=edit=
Voor de duidelijkheid. Ik heb slechts met 5% van alle Nederlanders geteld als die besmet zouden raken. Lees de OP nog eens:quote:Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
vosss is de naam,
In elk geval een bed extra beschikbaar, want die dooie die jij vanmiddag meldde heeft die niet meer nodig.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Goed, ik heb de ziekenhuizen en de buitenpoliklinieken even bij elkaar geteld voor het gemak.
Dat zijn er in totaal 254 stuks.
Om 170.000 patienten te kunnen verwerken krijgen dan elk van die 254 stuks er in totaal 670 patienten te verwerken.
Leuk dat we niet allemaal tegelijk ziek worden, maar stel het zou ongeveer per kwart gaan, ik noem maar wat, dan nog moeten alle 254 ziekenhuizen/poliklinieken per stuk 168 patienten per "golf" zegmaar verplegen. En dat dan dus 4x achter elkaar.
Schiet mij maar lek. Ik zie dat niet gebeuren.![]()
Wellicht, ik ben ook niet de jongste meer.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Jong? Ik had waarschijnlijk je vader kunnen zijn!![]()
En ja. Dat dacht ik eigenlijk wel
Anyway, heb een opzetje gemaakt. Is dat wat je bedoelde?~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Uberhaupt, voordat iemand begraven of gecremeerd kan worden moet zo'n lichaam nog vaak een aantal dagen geborgen worden. Maak daar ook maar eens plek voor...quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:08 schreef koemleit het volgende:
[..]
In elk geval een bed extra beschikbaar, want die dooie die jij vanmiddag meldde heeft die niet meer nodig.Vraag maar raak! :)![]()
imho is paniek voorkomen onderdeel van/bij infectieziektenbestrijding.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook, maar persoonlijk ben ik van mening dat dat nou juist NIET de functie van het RIVM zou moeten zijn. Dat is aan de politiek in mijn optiek en het RIVM moet zo veel als mogelijk doen om dit binnen de perken te houden. Die moeten niet aan politiek doen.
Dit staat op hun site:
[..]
Ja leuk, maar ga dan niet proberen de rust te bewaren en te downplayen. Doe je werk en laat de rest aan de overheid.
overigens zie ik niet direct het grootste gevaar nu.
grootste gevaar is als het evt muteert en/of later terugkomt (na de zomer)
zie ook de spaanse griep, waar de 2de golf de grote hoeveelheden slachtoffers maakte![]()
quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:09 schreef joyvke het volgende:
Anyway, heb een opzetje gemaakt. Is dat wat je bedoelde?Spreadsheet Godin
vosss is de naam,
Het moet idd drastisch geremd worden want ze kunnen het echt niet aan als veel tegelijk verzorging nodig hebben.
En dan vallen er ook nog ziekenhuisbedden weg omdat *oops* besmetting.
En huisartsen die wegvallen qua inzetbaarheid. Etc. Etc.Plus huisartsen schreeuwen nu al om te weinig beschermend materiaal en het is pas net begonnen hier.twitter:PatrickWMJansen twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 19:46:41Collega (milde klachten) mogelijk besmet met #corona. GGD heeft door vertraging na 2 dagen nog geen uitslag. Overvolle praktijk nu op halve kracht. Mag de rekening van inkomstenderving naar @MinVWS @bruno_bruins? reageer retweet
Plus RIVM laat lekker 900 jongelui skiën en geeft drie dagen later pas een negatief reisadvies.
Etc etc.
Ik vind het echt niet zo gek dat mensen zich toch wel wat zorgen maken voor als het uit de klauwen gaat lopen.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Die uitslag zal nog niet binnen zijn gok ik zomaar. Of die bleek toch geen COVID-19 opgelopen te hebben, maar aan wat anders de pijp uit gegaan te zijn. Dat kan ook. De verdenkingen waren er in elk geval.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:08 schreef koemleit het volgende:
[..]
In elk geval een bed extra beschikbaar, want die dooie die jij vanmiddag meldde heeft die niet meer nodig.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
43quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:09 schreef joyvke het volgende:
Wellicht, ik ben ook niet de jongste meer.
vosss is de naam,
Ja, nee je bent te jong om mijn vader te zijn.quote:. Welke van de 2 is het duidelijkst? Ik vind staaf diagrammen altijd wel overzichtelijk, maar die andere werkt ook wel (I guess).
Ik zou ze allebei laten staan, of moet je die beide handmatig updaten als je nieuwe cijfers invult? Nee toch?quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:14 schreef joyvke het volgende:
[..]
Ja, nee je bent te jong om mijn vader te zijn.. Welke van de 2 is het duidelijkst? Ik vind staaf diagrammen altijd wel overzichtelijk, maar die andere werkt ook wel (I guess).
Nogmaals bedankt voor het bijhouden in elk geval, iedereen kan het nu mooi bekijken hoe het verloopt. Super!
vosss is de naam,
Mijn collega is ook besmet maar ze stelt het eigenlijk best wel goed. Ze zei dat je niet onmiddellijk het resultaat weet van de test dat duurt werkelijk 12 tot zelfs 24u.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:11 schreef Greys het volgende:
Het moet idd drastisch geremd worden want ze kunnen het echt niet aan als veel tegelijk verzorging nodig hebben.
En dan vallen er ook nog ziekenhuisbedden weg omdat *oops* besmetting.
En huisartsen die wegvallen qua inzetbaarheid. Etc. Etc.Plus huisartsen schreeuwen nu al om te weinig beschermend materiaal en het is pas net begonnen hier.twitter:PatrickWMJansen twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 19:46:41Collega (milde klachten) mogelijk besmet met #corona. GGD heeft door vertraging na 2 dagen nog geen uitslag. Overvolle praktijk nu op halve kracht. Mag de rekening van inkomstenderving naar @:MinVWS @:bruno_bruins? reageer retweet
Plus RIVM laat lekker 900 jongelui skiën en geeft drie dagen later pas een negatief reisadvies.
Etc etc.
Ik vind het echt niet zo gek dat mensen zich toch wel wat zorgen maken voor als het uit de klauwen gaat lopen.
De melding naar buiten brengen duurt ook nog eens een dag tot anderhalve dag.
Mijn collega in quarantaine liet vandaag zelfs weten dat de artsen zeer zuinig moeten zijn met mondmaskers omdat er een groot tekort aan is!
Bij andere patiënten (NIET-corona gerelateerd) moeten de artsen de mondmaskers zelfs meerdere malen dragen! '1 per 5 patiënten' zei zeCindy De Vuyst![]()
Nee zodra ik de data invoer op de datum passen ze zich beide aan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zou ze allebei laten staan, of moet je die beide handmatig updaten als je nieuwe cijfers invult? Nee toch?
Nogmaals bedankt voor het bijhouden in elk geval, iedereen kan het nu mooi bekijken hoe het verloopt. Super!
Lekker allebei staan laten! Ik hoop overigens wel dat die groene balk/lijn wat sterker omhoog gaat lopen dan wat je nu ff ingevuld hebt tot 12 maart of ietsquote:Op woensdag 4 maart 2020 00:19 schreef joyvke het volgende:
[..]
Nee zodra ik de data invoer op de datum passen ze zich beide aan.
vosss is de naam,
Jezus wat een doemdenkers hier zeg. Jullie naaien elkaar lekker op met jullie rekensommetjes.
Instead of questioning authority, they question those that question authority.![]()
Neeee, dat was om te testen of de diagrammen werkte. Maar ik moest cijfers hebben die werkte.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:21 schreef DupingDelight het volgende:
Jezus wat een doemdenkers hier zeg. Jullie naaien elkaar lekker op met jullie rekensommetjes.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
m.i. komt dat door de 'gekken' die massaal hebben ingeslagenquote:Op woensdag 4 maart 2020 00:18 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Mijn collega is ook besmet maar ze stelt het eigenlijk best wel goed. Ze zei dat je niet onmiddellijk het resultaat weet van de test dat duurt werkelijk 12 tot zelfs 24u.
Mijn collega in quarantaine liet vandaag zelfs weten dat de artsen zeer zuinig moeten zijn met mondmaskers omdat er een groot tekort aan is!
Bij andere patiënten (NIET-corona gerelateerd) moeten de artsen de mondmaskers zelfs meerdere malen dragen! '1 per 5 patiënten' zei ze![]()
China CFR - 3,67%
Italië CFR - 3,16%
Europa CFR - 2,51%
Tamelijk verschil. Echter de meeste EU landen lopen een dikke week anderhalf achter op Italië, dus het EU totaal zal ook wel richting de 3 minimaal kruipen de komende week gok ik zomaar.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Voordat iemand denkt dat ik zo eentje ben; bij deze, ik heb 0 mondkapjes en 0 zeep gekocht.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:22 schreef mschol het volgende:
[..]
m.i. komt dat door de 'gekken' die massaal hebben ingeslagen
Wel heb ik 6 flessen water, wat blikgroente, wat pasta, extra pot pindakaas en nog wat dingen die gewoon lang houdbaar zijn gekocht. Niet te gek. Denk genoeg om 2 weken normaal te kunnen eten. Dus hoewel ik misschien paniekerig overkom hier valt dat alleszins mee hoor.
vosss is de naam,
Het is sowieso fijn om wat achter de hand te hebben. Mocht je wel ziek worden en in thuisquarantaine moeten blijven, hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken over boodschappen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Voordat iemand denkt dat ik zo eentje ben; bij deze, ik heb 0 mondkapjes en 0 zeep gekocht.
Wel heb ik 6 flessen water, wat blikgroente, wat pasta, extra pot pindakaas en nog wat dingen die gewoon lang houdbaar zijn gekocht. Niet te gek. Denk genoeg om 2 weken normaal te kunnen eten. Dus hoewel ik misschien paniekerig overkom hier valt dat alleszins mee hoor."The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Ik heb geen nog geen mensen met mondmaskers op rond zien lopen tijdens het winkelen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:22 schreef mschol het volgende:
[..]
m.i. komt dat door de 'gekken' die massaal hebben ingeslagenGeld maakt meer kapot dan je lief is.
Ik ken die mensen niet eens. Werkelijk waar niemand, kennissen, vrienden, collega's, niemand die ik spreek heeft mondkapjes ingeslagen. Zeggen ze. Dus wie die shit allemaal opkoopt, niet in mijn kring in elk geval.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:30 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik heb geen nog geen mensen met mondmaskers op rond zien lopen tijdens het winkelen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
slechts een enkeling gezien zelf, maar het feit dat de prijzen geëxplodeerd zijn zegt dat er wel al genoeg door niet de juiste doelgroep is gehamsterdquote:Op woensdag 4 maart 2020 00:30 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik heb geen nog geen mensen met mondmaskers op rond zien lopen tijdens het winkelen.
zelf heb ik overigens een voorraad kast van niks, ik gooi standaard alles uiteindelijk weg, dus heb hooguit voor een dag of 2 wat in huis, indien nodig laat ik boodschappen voor de stoep bezorgen![]()
![]()
Klinkt echt als 'goed voorbereid'.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:18 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Mijn collega is ook besmet maar ze stelt het eigenlijk best wel goed. Ze zei dat je niet onmiddellijk het resultaat weet van de test dat duurt werkelijk 12 tot zelfs 24u.
Bij andere patiënten (NIET-corona gerelateerd) moeten de artsen de mondmaskers zelfs meerdere malen dragen! '1 per 5 patiënten' zei ze
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Dat gaat ze simpelweg niet lukken. Nu kunnen mensen die stervende zijn al geen anti-decubitusmatras, tegen doorliggen, krijgen tijdens het weekend.Dan moet er tot maandag gewacht worden omdat dan het bedrijf die ze leent aan het ziekenhuis, pas bereikbaar is.Dan gaat dit, op den duur, echt net lukken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Waar zijn die bedden? Hoe denkt het RIVM dit op te kunnen vangen???Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.![]()
hallo fok experts,klopt dit?
Forget about mortality rate, this is why you should be worried about coronavirus
.
https://medium.com/@amwre(...)navirus-890fbf9c4de6![]()
WHO ook doemdenkers?quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:21 schreef DupingDelight het volgende:
Jezus wat een doemdenkers hier zeg. Jullie naaien elkaar lekker op met jullie rekensommetjes.twitter:WHO twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 17:04:23@DrTedros "Globally, about 3.4% of reported #COVID19 cases have died. By comparison, seasonal flu generally kills far fewer than 1% of those infected"-@DrTedros #coronavirus reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Zag je toch zo aankomen?quote:
Als particulier kun je nergens nog desinfecterend handgel kopen. Alles in de supermarkten, apotheekzaken en online is uitverkocht.
Met mondmaskers kan ik er in komen dat het ook zo is en dat de grote afnemers (ziekenhuizen) nu ook problemen ondervinden.Cindy De Vuyst![]()
Angst is vooral waar we "bang" voor moeten zijn. En dat is de mediaquote:Op woensdag 4 maart 2020 00:34 schreef THEFXR het volgende:
Forget about mortality rate, this is why you should be worried about coronavirus
.
https://medium.com/@:amwr(...)navirus-890fbf9c4de6![]()
Ja eens. Daarom snap ik serieus niet dat het RIVM zo stellig riep dat we als land uitstekend voorbereid zijn hierop. Er is nu al tekort aan materiaal.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:36 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Zag je toch zo aankomen?
Als particulier kun je nergens nog desinfecterend handgel kopen. Alles in de supermarkten, apotheekzaken en online is uitverkocht.
Met mondmaskers kan ik er in komen dat het ook zo is en dat de grote afnemers (ziekenhuizen) nu ook problemen ondervinden.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Dat is exact hetgeen wat ik eerder zei en mijn zorgen over uitte.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:34 schreef THEFXR het volgende:
.
https://medium.com/@:amwr(...)navirus-890fbf9c4de6De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
aah. je hebt het niet gelezenquote:Op woensdag 4 maart 2020 00:37 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Angst is vooral waar we "bang" voor moeten zijn. En dat is de media![]()
Van die link:quote:The limited availability of beds in Wuhan raised their mortality rate from 0.16% to 4.9%
This is why the Chinese government built a hospital in a week. Are our governments capable of doing the same?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
En nee, dat zie ik in Nederland niet gebeuren.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Dit is dan weer niet geruststellend. Vrijdag testen en negatief. Vandaag weer testen en toch positief testen. Wil dus zeggen je iedereen met wat voor griep verschijnselen je ze dagelijks moet testen en het niet kan zeggen bij de eerste meting het een normale griep is.quote:ZALTBOMMEL - Gelderland heeft zijn eerste coronabesmetting. Het virus werd vastgesteld bij een man uit Kerkwijk, in de gemeente Zaltbommel. Zaltbommel bevestigt dat de man vrijdagavond is opgenomen in het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch.
De man meldde zich 's avonds met griepverschijnselen in het Bossche ziekenhuis en werd direct opgenomen. Hij wordt in strikte isolatie verzorgd en maakt het naar omstandigheden goed.
De gemeente Zaltbommel laat weten dat de man na binnenkomst negatief testte op Influenza. Hij hoefde volgens de richtlijnen niet getest te worden op besmetting met corona, maar uit voorzorg is dat wel gebeurd.
Maandag werd duidelijk dat de man positief testte op het coronavirus. Direct daarna is hij in isolatie geplaatst. Dinsdagavond volgde vanuit het Erasmus Medisch Centrum de bevestiging.
Contactonderzoek
De GGD Gelderland-Zuid brengt op dit moment in kaart met wie de man in contact is geweest. De GGD benadert die personen. Mochten zij klachten krijgen die horen bij het coronavirus, dan worden zij eveneens in isolatie geplaatst en getest.
Locoburgemeester Adrie Bragt van Zaltbommel zegt dat het virus nu dichterbij gekomen is. Hij spreekt zijn opluchting uit dat de patiënt uit Kerkwijk het naar omstandigheden goed maakt. 'Ik hoop dat hij snel helemaal beter wordt. Ik kan me goed voorstellen dat met name inwoners uit Kerkwijk zich zorgen maken of vragen hebben. Dat is niet nodig. Wij zijn in nauw contact met RIVM, GGD en het JBZ. Ik heb er alle vertrouwen in dat het JBZ en de GGD de juiste maatregelen nemen en genomen hebben.'
De GGD is dinsdagavond niet bereikbaar voor aanvullende informatie of een toelichting.![]()
quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:34 schreef THEFXR het volgende:
.
https://medium.com/@:amwr(...)navirus-890fbf9c4de6Staan op zich wel nuttige dingen in. Mss goed voor in de OP.quote:What can you do?
The CDC warned that disruption to everyday life might be severe
If you need prescription medication, get it now.
Stock up enough food to last you for a few weeks in case you get infected and need to quarantine yourself.
Prepare for schools and businesses to close.
If you have elderly relatives, try to prepare them for isolation until the outbreak is over.
Psychologically prepare yourself, living in isolation isn’t easy. Tens of millions of people have been in lockdown in China for over a month. Get books, games, movies and off course PORN!!!.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Massale paniek is nooit goed, maar dat er boosheid en wantrouwen komt is best logisch.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:37 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Angst is vooral waar we "bang" voor moeten zijn. En dat is de media
Want is het de schuld van de media dat de bond van huisartsen nu al nood roept qua gebrek aan spullen?
Is het de schuld van de media dat de directeur van de GGD op nationale tv zei dat 'ze een beetje stout zijn' door zich niet aan bepaalde WHO richtlijnen te houden?
Is het de schuld van de media dat gezinnen zelf net zo lang moeten leuren en sleuren om een test te krijgen als ze uit risicogebied komen?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
ik kan bij de buurman op werk zonder problemen desinfecterende gel halen heeft duizenden liters liggen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:36 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Zag je toch zo aankomen?
Met mondmaskers kan ik er in komen dat het ook zo is en dat de grote afnemers (ziekenhuizen) nu ook problemen ondervinden.
hij kan echter niet aan flesjes e.d. komen![]()
![]()
![]()
Nou is die man weer wel getest op vrijdag? En eerst negatief?
Wat is het nou.
*armen in de lucht gooit*
Oké bedtijd.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Oh, gelukkig maar want indrukken zijn lang niet altijd positief.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:42 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Vast wel, maar niet onder indruk, nog steeds.Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Eigenlijk wel ja, maar ik ben dan ook een corona-ontkenner. Niet letterlijk, maar ik zie het als een stevige griep. Gewoon wat ik denkquote:Op woensdag 4 maart 2020 00:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Massale paniek is nooit goed, maar dat er boosheid en wantrouwen komt is best logisch.
Want is het de schuld van de media dat de bond van huisartsen nu al nood roept qua gebrek aan spullen?
Is het de schuld van de media dat de directeur van de GGD op nationale tv zei dat 'ze een beetje stout zijn' door zich niet aan bepaalde WHO richtlijnen te houden?
Is het de schuld van de media dat gezinnen zelf net zo lang moeten leuren en sleuren om een test te krijgen als ze uit risicogebied komen?![]()
![]()
Allemaal de schuld van de media. Waar maken we ons druk om. Is maar een griepje. Over een maand hoor je er niks meer over.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Massale paniek is nooit goed, maar dat er boosheid en wantrouwen komt is best logisch.
Is het de schuld van de media dat gezinnen zelf net zo lang moeten leuren en sleuren om een test te krijgen als ze uit risicogebied komen?
Ik denk dat de link die zojuist geplaats werd wel in de OP mag. Daar staat haarfijn uitgelegd wat ons te wachten staat. En dat is niet fraai. Ons systeem gaat dit niet kunnen handelen met de manier waarop we er nu mee om gaan.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Vrijdag was hij getest op het influenzavirus (griep), maar testte daarop negatief.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:46 schreef Greys het volgende:
Nou is die man weer wel getest op vrijdag? En eerst negatief?
Wat is het nou.
*armen in de lucht gooit*
Oké bedtijd.![]()
Misschien is dat nog wel het meest realistische denkbeeld dat je kunt hebben.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:47 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Eigenlijk wel ja, maar ik ben dan ook een corona-ontkenner. Niet letterlijk, maar ik zie het als een stevige griep. Gewoon wat ik denkDeze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
vergis je niet hoe groot de impact is van hoe negatief/paniekerig de media het nieuws over brengt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Is het de schuld van de media dat gezinnen zelf net zo lang moeten leuren en sleuren om een test te krijgen als ze uit risicogebied komen?
dit triggert een deel van de bevolking om onnodige zaken in te gaan slaan (zoals mondkapjes) waardoor professionals nu tekorten hebben![]()
Nouja, dat is toch ook zoquote:Op woensdag 4 maart 2020 00:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van de media. Waar maken we ons druk om. Is maar een griepje. Over een maand hoor je er niks meer over.
Ik denk dat de link die zojuist geplaats werd wel in de OP mag. Daar staat haarfijn uitgelegd wat ons te wachten staat. En dat is niet fraai. Ons systeem gaat dit niet kunnen handelen met de manier waarop we er nu mee om gaan.![]()
Mijn 2 nichtjes hebben beiden de griep. Ze gingen naar de dokter en hun moeder vroeg meteen of er getest kon worden op Corona. De dokter weigerde omdat ze niet uit een risicozone kwamen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:44 schreef Greys het volgende:
De moeder vroeg het nogmaals met aandrang omdat een kindje vanop school gaan skiën is in Italië en dat kindje woont bij hen in de straat.
De dokter zei 'maar ze zijn nooit in een risicogebied geweest, wij testen niet standaard'.
Hun moeder werd echt kwaad en zei dat ze wel contact hadden met dat kind.
Uiteindelijk getest en bleek bij beide nichtjes dus negatief te zijn.
Maar het klopt, er wordt zeer laks omgesprongen.
En wat is een 'risicogebied', mijn buurman kan morgen ook besmet zijn. Ik moet hier helemaal niet voor naar Wuhan of Italië. Het zit bij wijze van spreken om de straathoek!Cindy De Vuyst![]()
Uit dat artikel:quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:34 schreef THEFXR het volgende:
.
https://medium.com/@:amwr(...)navirus-890fbf9c4de6
Dit is bij een ziekenhuis in Lincoln, maar over dit soort isolatietenten werd dus ook in Nederland gesproken om extra bedden voor corona-patiënten te creëren.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Ik zei 2 weken geleden nog dat we onze sportzalen en kazernes in de gemeentes/steden zullen moeten klaarmaken om patiënten te ontvangen.
Werd daar een beetje mee weggelachen. De tijd komt er aan om die sportzalen en kazernes toch klaar te maken hoor want met de ziekenhuizen alleen redden we het niet! Als er 40 besmettingen binnenkomen in een gemiddeld ziekenhuis dan ligt de afdeling tjokvol!Cindy De Vuyst![]()
Als je goed naar die user kijkt is het iemand die pretendeert goed zicht op de zaken te hebben en alles onder controle heeft. Daarnaast heeft hij twee post op zijn account staan; deze en 1 waarin wordt vermeld dat de hond vermist is. Daarnaast geeft hij bij zijn profile aan dat hij professioneel gambler is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:51 schreef Jane het volgende:
[..]
Uit dat artikel:
[ afbeelding ]
Dit is bij een ziekenhuis in Lincoln, maar over dit soort isolatietenten werd dus ook in Nederland gesproken om extra bedden voor corona-patiënten te creëren.
Maw, ik ben wel eens betrouwbaardere bronnen tegengekomen. Had zomaar een doorsnee Fok!er kunnen zijn dus die vanuit zijn narcistische inslag meent alle wijsheid in pacht te hebben.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Inmiddels waarschijnlijk wel. Dankzij de lakse houding van het RIVM. De beer is los. Fast forward 2 weken vooruit en de "het is maar een griepje-mensen" hebben tegen die tijd inmiddels de deksel op de neus gekregen. Voor een griepje zet je geen 10% van de wereldbevolking (!!!!) in een vorm van quarantaine.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:49 schreef einzeinz het volgende:
Het zit bij wijze van spreken om de straathoek!
De mensen die nu nog steeds roepen "ja maar Nederland heeft maar 25 gevallen, dus de aanpak van het RIVM werkt prima!!" die hebben het echt niet begrepen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Maar ik had het alleen over die tenten. Het viel me gewoon op, omdat ze het gisteren in NL ook hadden over de mogelijkheid om tenten in te zetten voor extra isolatieplekken. Dus toen ik ze op de foto zag dacht ik, ik plaats hem ff los.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je goed naar die user kijkt is het iemand die pretendeert goed zicht op de zaken te hebben en alles onder controle heeft. Daarnaast heeft hij twee post op zijn account staan; deze en 1 waarin wordt vermeld dat de hond zoekt. Daarnaast geeft hij bij zijn profile aan dat hij professioneel gambler is.
Maw, ik ben wel eens betrouwbaardere bronnen tegengekomen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Klopt! Morgen zijn het er misschien al 40?quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:55 schreef vosss het volgende:
De mensen die nu nog steeds roepen "ja maar Nederland heeft maar 25 gevallen, dus de aanpak van het RIVM werkt prima!!" die hebben het echt niet begrepen.
Kun je bezwaarlijk 'onder controle' noemen. Ik durf zelfs het woord 'falen' in de mond nemen!
Als er 1000 besmettingen vallen in Nederland en een handvol doden, dan vrees ik dat er koppen gaan rollen bij RIVM.Cindy De Vuyst![]()
Over 2 weken hebben we hier dezelfde cijfers die vandaag in Italië zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:56 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Klopt! Morgen zijn het er misschien al 40?
Kun je bezwaarlijk 'onder controle' noemen. Ik durf zelfs het woord 'falen' in de mond nemen!
Ik zou niet weten waarom niet. Italië zet zwaarder geschut in dan wij, dus misschien zijn onze cijfers tegen die tijd wel erger dan Italië vandaag heeft.
We zullen zien.
vosss is de naam,
Er komen elke dag 20 vliegtuigen uit Milaan aan op Schiphol.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:13 schreef 00wildchild het volgende:
Er komen nog 900 mensen uit Italië aan. Carnaval moet nog door de incubatieperiode heen. Die uitbraak gaat niet meer voorkomen worden.![]()
Wat ik eigenlijk bedoel dat je nu in zo'n crisissituatie komt, waarin iedereen vanuit zijn eigen tunnelviesie denkt de ultieme oplossing te hebben, en deze goedwillende ziel kan derhalve ook zo iemand zijn. Ik neem twitter Jacco bijvoorbeeld iets serieuzer.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:56 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar ik had het alleen over die tenten. Het viel me gewoon op, omdat ze het gisteren in NL ook hadden over de mogelijkheid om tenten in te zetten voor extra isolatieplekken. Dus toen ik ze op de foto zag dacht ik, ik plaats hem ff los.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Valt wel mee want we hebben wel meer instituties die flink falen zoals de belastingdienst en de IND, de bevolking raakt er ondertussen aan gewend.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:56 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Klopt! Morgen zijn het er misschien al 40?
Als er 1000 besmettingen vallen in Nederland en een handvol doden, dan vrees ik dat er koppen gaan rollen bij RIVM.
[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 04-03-2020 01:13:20 ]Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Maar ik had het dus niet inhoudelijk over zijn verhaal wat, inderdaad, gewoon zijn visie is op wat er moet gebeuren. En over Jacco, ja ik geloof ook dat die wat inside info krijgt van oud-collega's e.d., maar die weet ook niet alles.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:59 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk bedoel dat je nu in zo'n crisissituatie komt, waarin iedereen vanuit zijn eigen tunnelviesie denkt de ultieme oplossing te hebben, en deze goedwillende ziel kan derhalve ook zo iemand zijn. Ik neem twitter Jacco bijvoorbeeld iets serieuzer.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Overigens heb ik vandaag iemand ontmoet en gesproken die net uit Italie was teruggekomen. Ik was bij hem thuis en heb hem ook de hand geschud. Ik had die informatie niet van tevoren en werd daarmee geconfronteerd. Voel me nu niet lekker, hoofdpijn en mijn neus en algemende toestand als een aankomende griep. Hoop dat er niks bijzonders aan de hand is verder anders moet ik een eigen topic aanmakenHeb net die tekst alvast gelezen what to do. We zien wel.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Goed nieuws; dat hoeft dus niet!!!quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:03 schreef Tengano het volgende:
Hoop dat er niks bijzonders aan de hand is verder anders moet ik een eigen topic aanmaken
Je kan je gewoon hier melden:
COR / Meld je hier als je besmet bentDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
2meter.>>>>>>>>quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:03 schreef Tengano het volgende:
Overigens heb ik vandaag iemand ontmoet en gesproken die net uit Italie was teruggekomen. Ik was bij hem thuis en heb hem ook de hand geschud. Ik had die informatie niet van tevoren en werd daarmee geconfronteerd. Voel me nu niet lekker, hoofdpijn en mijn neus en algemende toestand als een aankomende griep. Hoop dat er niks bijzonders aan de hand is verder anders moet ik een eigen topic aanmakenHeb net die tekst alvast gelezen what to do. We zien wel.
![]()
Je hoeft je niet te verdedigen, het is goed bedoeld die zie ik wel. Ik vind alleen dat account een tikje vreemd en wil in deze toch een beetje kritisch zijn met van wie ik wat aanneem.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:02 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar ik had het dus niet inhoudelijk over zijn verhaal wat, inderdaad, gewoon zijn visie is op wat er moet gebeuren. En over Jacco, ja ik geloof ook dat die wat inside info krijgt van oud-collega's e.d., maar die weet ook niet alles.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
ok thanksquote:Op woensdag 4 maart 2020 01:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Goed nieuws; dat hoeft dus niet!!!
Je kan je gewoon hier melden:
COR / Meld je hier als je besmet bentDeze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Nee, was 1 meter en bij hem thuis.quote:
Maar het is maar een griepje zullen we maar denken.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Ok, ik snap het. Ik zal hier de komende 2 weken 2 meter afstand bij jullie in acht nemen.quote:Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Ik plaatste een foto van een tent.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je hoeft je niet te verdedigen, het is goed bedoeld die zie ik wel. Ik vind alleen dat account een tikje vreemd en wil in deze toch een beetje kritisch zijn met van wie ik wat aanneem.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Ik ben vandaag weer eens buiten geweest na een paar dagen thuis en dan merk je toch dat de wereld gewoon rustig doorgaat en dat je online toch snel in een nieuws en paniekbubbel gaat zitten als je de hele dag bezig bent met de laatste gevallen. Het is ook niet zo verstandig om dat te doen, denk ik. Gewoon zelf je maatregelen nemen (handenwassen, afstand houden etc.) en meer kan je niet doen.
Je constant boosmaken over het RIVM is niet goed voor je bloeddruk en da's ook niet goed voor je gezondheid![]()
![]()
Je had misschien beter in discussie kunnen gaan met iemand die inhoudelijk op het verhaal van die gast inging. Ik begrijp gewoon niet of je nu wilt insinueren dat die tent niet echt is ofzo. Want dat is het wel degelijk en het heeft ook in de Britse media gestaan. Ik had iig geen idee dat ik een controversiele post plaatste door die foto hier neer te zetten.quote:Lying awake, wondering if there is a Dog...
Ik denk echt dat je mij verkeerd begrijpt. Ik ging in op het artikel en riep iets over die user. Had verder niets met jou te maken dus maak er geen issue van. Niet nodig. En wil nu toch wel even tussendoor zeggen dat ik je usericon eigenlijk heel erg leuk vindquote:Op woensdag 4 maart 2020 01:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Je had misschien beter in discussie kunnen gaan met iemand die inhoudelijk op het verhaal van die gast ingingen. Ik begrijp gewoon niet of je nu wilt insinueren dat die tent niet echt is ofzo. Want dat is het wel degelijk en het heeft ook in de Britse media gestaan. Ik had iig geen idee dat ik een controversiele post plaatste door die foto hier neer te zetten.![]()
Ik ga even een pakje paracetamol naar binnen kletsen en kijken in hoeverre mijn immuunsysteem de huidige situatie nog even kan herstellen. Tot morgen all.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Als je dit dan leest:quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:34 schreef THEFXR het volgende:
.
https://medium.com/@:amwr(...)navirus-890fbf9c4de6Gewoon direct de eerste regel. Overheden zeggen dat helemaal niet. Waar komt zo'n aanname vandaan?quote:There’s been a huge amount of talk about the coronavirus on social and traditional media. Our governments are telling us not to worry, with a few key points being repeated:
“It’s just the flu”.![]()
Nee. Wel ouders van in de 70.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:16 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat ik me nu eigenlijk afvraag, hebben jullie een kind wat tot de risico-groep behoort?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
ik nog 1 ouder van in de 70 maar ook een kind met oa een hart-afwijking. En een hont van 1jaarquote:
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2020 01:23:49 ]![]()
Ik vind het gemopper op de RIVM in dit topic echt best wel vermoeiend. Yep er zijn dingen fout gegaan of er hadden dingen anders gekund maar dit is gewoon een nieuwe situatie en niet te voorspellen hoe het verloop gaat zijn. En ook niet hoe het verloop zou zijn geweest als het RIVM anders had gehandeld.
En als er doden vallen wat hoe dan ook wel zal gebeuren dan is het niet aan ons om naar de RIVM te wijzen, we kunnen het wijten aan het virus,
Ik beweer echt niet dat de NL overheid alles goed doet maar ik denk wel dat ze hun best doen.![]()
De Amerikaanse RIVM doet het nog vele malen slechter als ik het zo lees. Hebben zelfs het aantal cases per staat weggehaald op hun kaart en vervangen met een 'yes'
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Correctie, dagelijks vliegen meer dan 32 vliegtuigen uit Milaan naar Schiphol.
Alleen al KLM vliegt 17 keer per dag deze route.
Dat is met 200 passagiers per vlucht dagelijks 6400 personen uit Milaan die op Schiphol aanvliegen, per maand 192.000 passagiers.![]()
Daarom is het dweilen met de kraan open inderdaad.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:26 schreef Za het volgende:
Correctie, dagelijks vliegen meer dan 32 vliegtuigen uit Milaan naar Schiphol.
Alleen al KLM vliegt 17 keer per dag deze route.
Dat is met 200 passagiers per vlucht dagelijks 6400 personen uit Milaan die op Schiphol aanvliegen, per maand 192.000 passagiers.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Als wij het hier op voorhand bedacht kunnen krijgen...… zou je dan niet van experts en specialisten mogen verwachten dat zij dat minimaal ook op voorhand bedacht zouden kunnen hebben?quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:24 schreef liesje1979 het volgende:
Yep er zijn dingen fout gegaan of er hadden dingen anders gekund maar dit is gewoon een nieuwe situatie en niet te voorspellen hoe het verloop gaat zijn.
Dat hele gelul achteraf van "met de kennis van nu" komt me de keel uit. Met de kennis van 3 weken terug was de houding van het RIVM ook ronduit laks te noemen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Nee maar wel;quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:16 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat ik me nu eigenlijk afvraag, hebben jullie een kind wat tot de risico-groep behoort?
Flink rokende vader van 75+, die verder nog hartstikke actief is, alleen het hoesten is af en toe naar (heeft pas geleden nog een fikse griep gehad, en ons pap is echt nooit ziek).
En een moeder van 64 die hoge bloeddruk heeft (maar wel onder controle.
Moet er niet aan denken om 1 van de 2 kwijt te raken. Helemaal niet door een stom virus. Van beide afgelopen 2 jaar ook een moment gehad van mogelijke kanker, bij beide gelukkig niets (moeder had vorig jaar een flinke longontsteking en die heeft nog wekenlang door zitten brullen + gekneusde rib).
Mijn zus maakt zich zorgen om haar zoontje met bronchitus.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
In het bedrijfsleven zouden die al lang en breed buiten geflikkerd zijn, maar het is overheid, dus dan is "je best proberen te doen" meer dan goed genoeg. Dat is het hele probleem.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:24 schreef liesje1979 het volgende:
Ik beweer echt niet dat de NL overheid alles goed doet maar ik denk wel dat ze hun best doen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ach jee, je bent gewoon bezorgdquote:Op woensdag 4 maart 2020 01:27 schreef joyvke het volgende:
[..]
Flink rokende vader van 75+, die verder nog hartstikke actief is, alleen het hoesten is af en toe naar (heeft pas geleden nog een fikse griep gehad, en ons pap is echt nooit ziek).
Moet er niet aan denken om 1 van de 2 kwijt te raken. Helemaal niet door een stom virus. Van beide afgelopen 2 jaar ook een moment gehad van mogelijke kanker, bij beide gelukkig niets (moeder had vorig jaar een flinke longontsteking en die heeft nog wekenlang door zitten brullen + gekneusde rib).
![]()
![]()
Luchtvaart aandelen kopen. Die staan nu zeer laag.
Van zodra er weer gevlogen wordt knalt de koers naar boven
Just my 2 centsCindy De Vuyst![]()
Je kunt al deze mensen niet testen of in quarantaine zetten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Daarom is het dweilen met de kraan open inderdaad.
Maar even geen vliegverkeer met met name Milaan is dan toch voor de hand liggend.
Nu stromen al die mensen het land binnen, en krijgen burgers het advies vooral de handen te wassen.![]()
dat wat hier bedacht wordt, wordt gedaan met gebrek aan enige kennis, wat heerlijk bevrijdend is om maar de meest optimale situaties te roepenquote:Op woensdag 4 maart 2020 01:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Als wij het hier op voorhand bedacht kunnen krijgen...… zou je dan niet van experts en specialisten mogen verwachten dat zij dat minimaal ook op voorhand bedacht zouden kunnen hebben?
Dat hele gelul achteraf van "met de kennis van nu" komt me de keel uit. Met de kennis van 3 weken terug was de houding van het RIVM ook ronduit laks te noemen.![]()
![]()
Nee, geen kinderen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:16 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat ik me nu eigenlijk afvraag, hebben jullie een kind wat tot de risico-groep behoort?
Wel een jongere broer die een chronische aandoening heeft aan zijn afweersysteem en die pas nog een opvlamming had en flink ziek was.
Hij maakt zich overigens geen zorgen.![]()
die kennis is hier meer aanwezig dan bij het RIVMquote:Op woensdag 4 maart 2020 01:31 schreef mschol het volgende:
[..]
dat wat hier bedacht wordt, wordt gedaan met gebrek aan enige kennis, wat heerlijk bevrijdend is om maar de meest optimale situaties te roepen![]()
Volgens mij zou het niet zo snel merkbaar moeten zijn. Sinds ik dit topic volg let ik ook op elk kuchje bij mezelf en voel me regelmatig niet helemaal fit. Ik ben ervan overtuigd dat continu al het nieuws over corona in me opnemen hier aan bij draagt. Ik zie hier mensen de godganse dag bezig zijn met het updaten van elke situatie, ondertussen afgeven op de RIVM maar verder zijn ze volkomen rustig.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:03 schreef Tengano het volgende:
![]()
![]()
En mondkapjes, die niet werken. Mensenquote:Op woensdag 4 maart 2020 01:30 schreef Za het volgende:
[..]
Je kunt al deze mensen niet testen of in quarantaine zetten.
Maar even geen vliegverkeer met met name Milaan is dan toch voor de hand liggend.
Nu stromen al die mensen het land binnen, en krijgen burgers het advies vooral de handen te wassen.![]()
![]()
Ja van (groot)ouders lees ik ook dat mensen hier wel stiekem een beetje zorgen over hebben.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:27 schreef joyvke het volgende:
[..]
Nee maar wel;
Mijn zus maakt zich zorgen om haar zoontje met bronchitus.
Ik ben niet paniekerig over dat corona-gedoe enzo maarja als je een kind hebt wat tot de risico-groep behoort ga je toch wel ff denken![]()
![]()
Misschien moet je bij de RIVM gaan solliciteren nu er ongetwijfeld vele ontslagen gaan vallen door hun complete wanbeleid.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Als wij het hier op voorhand bedacht kunnen krijgen...… zou je dan niet van experts en specialisten mogen verwachten dat zij dat minimaal ook op voorhand bedacht zouden kunnen hebben?
Dat hele gelul achteraf van "met de kennis van nu" komt me de keel uit. Met de kennis van 3 weken terug was de houding van het RIVM ook ronduit laks te noemen.
Ze hebben vandaag gezorgd dat er een negatief reisadvies voor noord Italie geldt, uiteraard veel te laat maar dat ze het alsnog doen hoor je niemand over in positieve zin want nu is het al veel te laat.![]()
idd veel te laat, maar nog niet te laat om nood zkh op te zetten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:36 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Misschien moet je bij de RIVM gaan solliciteren nu er ongetwijfeld vele ontslagen gaan vallen door hun complete wanbeleid.
Ze hebben vandaag gezorgd dat er een negatief reisadvies voor noord Italie geldt, uiteraard veel te laat maar dat ze het alsnog doen hoor je niemand over in positieve zin want nu is het al veel te laat.![]()
En dat je er niemand over hoort omdat ze het veel te laat doen is onterecht omdat precies?quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:36 schreef liesje1979 het volgende:
uiteraard veel te laat maar dat ze het alsnog doen hoor je niemand over in positieve zin want nu is het al veel te laat.
Ze doen het veel te laat en zijn met alles veel te laks. Dat kan niemand ontkennen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Persoonlijk vind ik de kritiek op het RIVM meer dan terecht. En ja ik weet dat daar een apart topic over is, maar ik begon er niet over. En ik stop er nu mee.
Welterusten
vosss is de naam,
quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die kennis is hier meer aanwezig dan bij het RIVM![]()
ignorance is bliss
![]()
Dat zou echt goud zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:39 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik zie @:vosss al voor me op een kantoor Nederland regeren
En heel veel mensen zouden gewoon af zijn. Game over. Jullie mogen niet meer mee doen!!![]()
Nederland zou een mooi land zijn.
PS: ik overweeg een politieke partij op te richten; wil jij penningmeester worden?
vosss is de naam,
Ik voel een goed nieuw topic komen! Het Reyckjavic {verkeerd gespeld waarschijnlijk) topic in ONZ was ook een succes. Vooral mede mogelijk gemaakt door Biancavia en mijquote:Op woensdag 4 maart 2020 01:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zou echt goud zijn.
En heel veel mensen zouden gewoon af zijn. Game over. Jullie mogen niet meer mee doen!!![]()
Nederland zou een mooi land zijn.
PS: ik overweeg een politieke partij op te richten; wil jij penningmeester worden?![]()
![]()
Ben ik het wel mee eens.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:24 schreef liesje1979 het volgende:
Ik vind het gemopper op de RIVM in dit topic echt best wel vermoeiend. Yep er zijn dingen fout gegaan of er hadden dingen anders gekund maar dit is gewoon een nieuwe situatie en niet te voorspellen hoe het verloop gaat zijn. En ook niet hoe het verloop zou zijn geweest als het RIVM anders had gehandeld.
En als er doden vallen wat hoe dan ook wel zal gebeuren dan is het niet aan ons om naar de RIVM te wijzen, we kunnen het wijten aan het virus,
Ik beweer echt niet dat de NL overheid alles goed doet maar ik denk wel dat ze hun best doen.
Ik begrijp niet helemaal wat er van het RIVM verwacht wordt buiten een betere communicatievoorziening.
Iedereen testen is onmogelijk. Gebieden afsluiten, evenementen annuleren, reizen afraden e.d. dat zijn toch echt zaken die onze regering/gemeenten moeten bepalen.
Daarbij wat kunnen zij eraan doen als er allemaal mensen uit een risicogebied komen die vervolgens zelf te laat aan de bel trekken. Ook zonder mogelijk laks handelen van het RIVM waren deze besmettingen opgedoken.
In het geval van die ene vrouw met griepverschijnselen, die bij terugkomst uit Italië direct de huisarts heeft gebeld, is het protocol wel juist gevolgd. Daar heeft dus elk persoon in de keten het juiste gedaan. Alleen dan kan het protocol ook werken.
[ Bericht 0% gewijzigd door FYazz op 04-03-2020 01:57:08 ]![]()
Biancavia?? Ken jij die persoonlijk toevallig? Indien ja doe Conflict/Hugo de groeten van mij en zeg dat ze terug komen op FOK!quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:45 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik voel een goed nieuw topic komen! Het Reyckjavic {verkeerd gespeld waarschijnlijk) topic in ONZ was ook een succes. Vooral mede mogelijk gemaakt door Biancavia en mij
vosss is de naam,
Conflict die heb schijt aan al die virussen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Biancavia?? Ken jij die persoonlijk toevallig? Indien ja doe Conflict/Hugo de groeten van mij en zeg dat ze terug komen op FOK!![]()
Dat soberzoquote:Op woensdag 4 maart 2020 01:57 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Conflict die heb schijt aan al die virussen.
vosss is de naam,
Flinke daling zo op het eerste gezichttwitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 02:16:59NEW: South Korea reports 142 new cases of coronavirus and 1 new death, taking country's total to 5,328 cases https://t.co/eUoE2bjB9j reageer retweet
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ja daar is de piek geweest. Net als in China.quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Flinke daling zo op het eerste gezichttwitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 02:16:59NEW: South Korea reports 142 new cases of coronavirus and 1 new death, taking country's total to 5,328 cases https://t.co/eUoE2bjB9j reageer retweet
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Nog roepen over risicogebieden terwijl NL dat nu ook gewoon isquote:Op woensdag 4 maart 2020 01:51 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens.
Ik begrijp niet helemaal wat er van het RIVM verwacht wordt buiten een betere communicatievoorziening.
Iedereen testen is onmogelijk. Gebieden afsluiten, evenementen annuleren, reizen afraden e.d. dat zijn toch echt zaken die onze regering/gemeenten moeten bepalen.
Daarbij wat kunnen zij eraan doen als er allemaal mensen uit een risicogebied komen die vervolgens zelf te laat aan de bel trekken. Ook zonder mogelijk laks handelen van het RIVM waren deze besmettingen opgedoken.
In het geval van die ene vrouw met griepverschijnselen, die bij terugkomst uit Italië direct de huisarts heeft gebeld, is het protocol wel juist gevolgd. Daar heeft dus elk persoon in de keten het juiste gedaan. Alleen dan kan het protocol ook werken.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:54 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)
[ afbeelding ]Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)
• Gedetailleerde overzichtskaart: HIER
• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER
• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER
• Besmettingen per gemeente:
https://www.volksgezondhe(...)s-covid-19-meldingen
• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk
• Timelapse: Mapping the Outbreak
• RIVM Vragen en Antwoorden
• Wuhan Corona Virus Map
• Wikipedia: Coronavirus outbreak
• Worldmeters: https://www.worldometers.info/coronavirus/
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
https://docs.google.com/s(...)v-c/edit?usp=sharing
documentje wat user joyvke voor ons aan het bijhouden is over de gevallen
• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Het is maar een griepjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.normale griep 1.3SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Deze is ook mooi op 1 februariHoe noem je t dan een maandje verderquote:The 1918 influenza pandemic (Spanish flu) had a case-fatality ratio of less than 5%, according to The Lancet, which notes: “It had an enormous impact due to widespread transmission, so there is no room for complacency.”![]()
ik neem alles maar met een bak zout op deze manier..quote:Het RIVM meldde dinsdag zes nieuwe besmettingen in Nederland, waarmee het aantal gevallen eventjes op 24 kwam. Later daalde de teller naar 23, omdat het jongste kind uit een gezin in Diemen dit weekend positief testte, maar dinsdag bij twee extra tests een negatieve uitslag had. Het is nog onduidelijk hoe dit precies kan, maar het kind is in elk geval coronavrij![]()
Ik vind dat ook raar. Snappen ze die incubatietijd niet?quote:Op woensdag 4 maart 2020 05:45 schreef funnywell het volgende:
[..]
Nog roepen over risicogebieden terwijl NL dat nu ook gewoon is
Nu bijna alleen gevallen die zelf in Italië zijn geweest. Goh. Straks natuurlijk een explosie van gevallen die door hen hier in NL zijn besmet.![]()
Lijkt me minimaal, denk gewoon rond de 5% uiteindelijk zoals de spaanse griep. Nu verspreid t wereldwijd. Enige geluk wat we kunnen hebben als het alleen orientals en midden oosters aangrijpt. Want het lijkt gewoon MERS/SARS gecombineerd te zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 05:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ link | afbeelding ]
klik op plaatje voor bron![]()
wow heyquote:Op woensdag 4 maart 2020 06:37 schreef funnywell het volgende:
Enige geluk wat we kunnen hebben als het alleen orientals en midden oosters aangrijpt.
vreemde definitie van geluk, maar ok, iedere eend zijn eigen veren he![]()
Ik vond dit ook een interessant artikel: https://www.knack.be/nieu(...)opinion-1566793.htmlAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
twitter:RTV_Rijnmond twitterde op woensdag 04-03-2020 om 05:55:01Ook corona bij patiënt Ikazia-ziekenhuis https://t.co/ZnVmVoNc77 reageer retweet
quote:Een patiënt van het Ikaziaziekenhuis heeft het coronavirus. De 86-jarige man uit de Hoeksche Waard ligt volgens het ziekenhuis in 'strikte isolatie'. Het ziekenhuis blijft gewoon open.
De man meldde zich zondagavond met urinewegklachten op de Spoedeisende Hulp (SEH), waar hij werd opgenomen. Toen hij ook last van zijn luchtwegen kreeg is hij ook getest op het coronavirus. Dinsdagavond is bekend geworden dat de testuitslag positief is.
De patiënt was uit voorzorg al geplaatst in een isolatiekamer.
Medewerkers van het Ikazia die contact hadden met de patiënt én klachten vertonen, worden ook getest op het coronavirus. "Vooralsnog is dit niet het geval", laat het ziekenhuis weten.
Rond 08:00 uur wordt het personeel van het ziekenhuis bijgepraat door de directeur.![]()
Shiittt, daar was ik gister op steenworp afstand.quote:Op woensdag 4 maart 2020 06:56 schreef NedKelly het volgende:
twitter:RTV_Rijnmond twitterde op woensdag 04-03-2020 om 05:55:01Ook corona bij patiënt Ikazia-ziekenhuis https://t.co/ZnVmVoNc77 reageer retweet
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Wat maakt deze virusuitbraak dan zo uniek in vergelijking met andere uitbraken? Dit is toch "gewoon" een uitbraak van een besmettelijk virus waar het RIVM op voorbereid zou moeten zijn maar nu jammerlijk door de mand zakt?quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:24 schreef liesje1979 het volgende:
Ik beweer echt niet dat de NL overheid alles goed doet maar ik denk wel dat ze hun best doen.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Ik kom heel veel sites met statistieken tegen. Maar het volgende heb ik nog niet kunnen vinden en ben ik naar op zoek.quote:Op woensdag 4 maart 2020 05:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ link | afbeelding ]
klik op plaatje voor bron
Is er ergens een overzicht te zien hoeveel besmettingen er in een bepaald land zijn bijvoorbeeld per 100.000 inwoners?
Reden is dat het aantal inwoners per land nogal kan verschillen en daarom aantal besmettingen per land niet altijd een duidelijk beeld geven over hoe groot de kans is op besmetting. Indien we zien hoeveel mensen per 100.000 inwoners besmet zijn kun je een beter beeld vormen hoe het virus zich verspreidt in een specifiek land.
Om maar een voorbeeld te noemen: 1000 besmettingen in Nederland zou een veel grotere reden voor zorgen moeten zijn dan 1000 besmettingen in Australië.![]()
Ja hoor, daar is inderdaad wel het protocol juist gevolgd. In de woorden van de desbetreffende vrouw zelf:quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:51 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens.
In het geval van die ene vrouw met griepverschijnselen, die bij terugkomst uit Italië direct de huisarts heeft gebeld, is het protocol wel juist gevolgd. Daar heeft dus elk persoon in de keten het juiste gedaan. Alleen dan kan het protocol ook werken.https://www.ad.nl/binnenl(...)ps://www.google.com/quote:,,Meerdere malen heb ik de huisartsenpost gebeld. Om te vertellen dat ik me niet goed voelde, dat ik vlak bij een risicogebied was geweest en dat ik me daarom moest laten testen op het coronavirus. Ik kreeg te horen: ‘u zit op het randje, wacht eerst maar af en kruip onder de wol’. Ik heb echt moeten aandringen op een test”, vertelt ze via de telefoon.
Is het protocol niet de reden dat er in Rotterdam, Gorinchem en nog een plek die me nu even ontschoten is coronapatienten dagenlang de ic konden onderhoesten waardoor ze nu gesloten zijn?
Het volgen van het protocol is niet het probleem, het protocol zelf is dat!
Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk hoe je het nog voor het RIVM op kunt nemen. Dankzij de helderheid van geest van de besmette vrouw en haar gezin zijn meerdere besmettingen voorkomen. Dankzij het protocol van het rivm zijn er juist besmettingen bij gekomen terwijl die organisatie juist besmettingen moet voorkomen. Hoe kun je als organisatie die verspreiding moet voorkomen nog meer door de mand vallen dan door protocollen op te stellen die besmettingen juist bevorderen?
[ Bericht 15% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 04-03-2020 07:22:01 ]Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Dus je kan de waarheid zelf niet handelen, dus zijn andere mensen in paniek!?quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:33 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Volgens mij zou het niet zo snel merkbaar moeten zijn. Sinds ik dit topic volg let ik ook op elk kuchje bij mezelf en voel me regelmatig niet helemaal fit. Ik ben ervan overtuigd dat continu al het nieuws over corona in me opnemen hier aan bij draagt. Ik zie hier mensen de godganse dag bezig zijn met het updaten van elke situatie, ondertussen afgeven op de RIVM maar verder zijn ze volkomen rustig.
Het is 100 jaar geleden dat wij zo’n dreiging hebben meegemaakt, dus nee, ook het RIVM heeft geen idee hoe hier mee om te gaan.
Daarnaast brengen de WHO, de CDC en het RIVM allemaal andere informatie naar buiten, die aangepast blijkt te worden als het dichterbij komt.
Dat men het spannend vindt en niet het vermogen heeft om zich door tientallen onderzoeken heen te werken is niet erg, maar er zijn ook mensen die het wel kalmerend vinden om veel data te verwerken.
Niet iedereen heeft een gemiddelde intelligentie en moet het doen met wat de overheid ons inlepelt. Als je er niet tegenkan, ga lekker in TRV stukjes lezen van vakantiegangers, maar doe de rest van ons niet af als hysterisch.
Ik vind het stuitend om te lezen dat er mensen zijn die zeggen; “maar de overheid doet zn best. Echt hoor. Ga maar lekker slapen.”
Maar ik begrijp heel goed dat deze mensen zelf niet het vermogen hebben om een mening te vormen, want dat doen ze nooit. Net als dat ik begrijp dat er zat mensen zijn die het gevoel willen hebben om voorbereid te zijn. Laat een ieder, er moet ook ruimte zijn voor angst en elke andere vorm van reageren.
En ja, ik word kalm van het lezen van alle slachtoffers, omdat ik zo een 4D beeld in mn hoofd krijg van wat er speelt, wat ik kan houden tegen de informatie die ik verder binnenkrijg. Komt het hysterisch over, vast, maar ik ben echt heel kalm en doe gewoon nog alles zoals ik het eerst ook deed.![]()
En voor de mensen die roepen dat hamsteraars de reden zijn dat ziekenhuizen geen middelen meer hebben;
Die dingen komen uit China en worden al een week of 6 niet meer geleverd. Dat gecombineerd met de just-in-time filosofie van de meeste ziekenhuizen zorgt voor een tekort. Als we gered moesten worden met de mondkapjes van de bouwmarkt waren we sowieso al te ver heen.
Dit soort zaken werken met risicoanalyses, en het RIVM heeft de analyse gemaakt dat de dreiging nihil was. “Maar ze doen zo hun best...”
Ik ben verantwoordelijk voor een flinke groep medewerkers. Voor hun inkomen en gezondheid. De voorraden zijn begin januari flink aangevuld en de hygiene is 2,5 week geleden vol opgeschroefd.
Waarom kon ik het wel!? Beste stuurlui of gewoon geinteresseerd en volgens het voorzichtigheidsprincipe. Ja, de medewerkers vonden het vreemd en waren even van slag, maar vinden het nu geweldig!
[ Bericht 5% gewijzigd door _I op 04-03-2020 07:23:53 ]![]()
twitter:IndiaToday twitterde op woensdag 04-03-2020 om 05:21:1615 Italian tourists test positive for #coronavirus; confirmed cases in India rises to 21.Read more: https://t.co/jeKs2oo5ul https://t.co/r4Vs5DfUWd reageer retweet
![]()
quote:Op woensdag 4 maart 2020 06:37 schreef funnywell het volgende:
[..]
Enige geluk wat we kunnen hebben als het alleen orientals en midden oosters aangrijpt.Ben je vroeger door een Aziatisch persoon gepest ofzo? Wil je er over praten?quote:![]()
Denk dat het probleem nog eerder ligt bij mensen dan het RIVM. Overal zie ik hoestende mensen die geen neuk geven om andere mensen besmetten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:51 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens.
In het geval van die ene vrouw met griepverschijnselen, die bij terugkomst uit Italië direct de huisarts heeft gebeld, is het protocol wel juist gevolgd. Daar heeft dus elk persoon in de keten het juiste gedaan. Alleen dan kan het protocol ook werken.![]()
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 02:57:23Los Angeles County will hold a press conference at 8:30 a.m. PT to make what they're calling "major announcements" about coronavirus. They'll outline actions they're taking and advice to the public. https://t.co/UNjfD1KCpI reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 07:27:04NEW: 2nd passenger of the Grand Princess cruise ship tests positive for coronavirus after returning home to California; patient is in critical condition https://t.co/eUoE2bjB9j reageer retweet
![]()
In Spanje was de eerste dode gevallen voordat ze überhaupt wisten dat het er was. Het is al overal.quote:Op woensdag 4 maart 2020 05:45 schreef funnywell het volgende:
[..]
Nog roepen over risicogebieden terwijl NL dat nu ook gewoon is![]()
![]()
Huidige fatality rate is wat anders dan death rate. Death rate weet je pas als alle mensen die besmet zijn weer zijn hersteld (of overleden).quote:Op woensdag 4 maart 2020 05:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ link | afbeelding ]
klik op plaatje voor bron![]()
Naast mogelijk die twee uit Dalen geen carnavalbesmettingen of bij de Duitse grens ook al niet.
RIVM was right.
Brandhaard me reet.![]()
En wie licht die mensen voor? Wie hadden op 23 januari uitgebreid moeten starten met voorlichten!? Wie hebben er tot 1 feb geroepen dat er niets aan de hand is en de kans nihil is dat het hier komt? Wie roept er steeds dat het gelijk is aan de griep, door de CFR van de griep naar boven bij te stellen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:30 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Denk dat het probleem nog eerder ligt bij mensen dan het RIVM. Overal zie ik hoestende mensen die geen neuk geven om andere mensen besmetten.
Zelf de WHO zegt nu dat het bijna gelijk is aan de griep die onder de 1% zit. Dat dit 0,1-0,6 is, is gewoon een factor 10-2 kleiner. Misleidend!
Als je straks wel moet ingrijpen ben je alle kredietwaardigheid kwijt.![]()
Weet ik, je kan nu eventueel rekenen met dood/(dood+genezen)quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:32 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Huidige fatality rate is wat anders dan death rate. Death rate weet je pas als alle mensen die besmet zijn weer zijn hersteld (of overleden).![]()
Fuck dat laat moeder natuur der werk doen ja tochquote:Op woensdag 4 maart 2020 07:33 schreef _I het volgende:
[..]
En wie licht die mensen voor? Wie hadden op 23 januari uitgebreid moeten starten met voorlichten!? Wie hebben er tot 1 feb geroepen dat er niets aan de hand is en de kans nihil is dat het hier komt? Wie roept er steeds dat het gelijk is aan de griep, door de CFR van de griep naar boven bij te stellen?
Zelf de WHO zegt nu dat het bijna gelijk is aan de griep die onder de 1% zit. Dat dit 0,1-0,6 is, is gewoon een factor 10-2 kleiner. Misleidend!
Als je straks wel moet ingrijpen ben je alle kredietwaardigheid kwijt.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2020 07:35:02 ]![]()
Gemiddelde incubatietijd is geen 14 dagen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 06:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik vind dat ook raar. Snappen ze die incubatietijd niet?
Nu bijna alleen gevallen die zelf in Italië zijn geweest. Goh. Straks natuurlijk een explosie van gevallen die door hen hier in NL zijn besmet.Ze doen alles goed. Alleen de protocollen zijn niet toereikend geweest om in te spelen op de situatie. Dus hun grootste falen is dat ze het volgens de regels willen doen, terwijl verspreiding daarvoor te rap gaat. Dan loop je achter de feiten aan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat maakt deze virusuitbraak dan zo uniek in vergelijking met andere uitbraken? Dit is toch "gewoon" een uitbraak van een besmettelijk virus waar het RIVM op voorbereid zou moeten zijn maar nu jammerlijk door de mand zakt?![]()
Hm. H2H overdracht van een cruiseschip die van de US naar Mexico ging.twitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 07:35:03Note: This is not the Princess Diamond in Japan. This case (and the other case) involve a trip from San Francisco to Mexico. reageer retweet
![]()
Linksom of rechtsom, die wint natuurlijk altijd.quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:34 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Fuck dat laat moeder natuur der werk doen ja toch![]()
![]()
Is er een kind op de IC terecht gekomen door Corona?quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:16 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat ik me nu eigenlijk afvraag, hebben jullie een kind wat tot de risico-groep behoort?![]()
In Nederland worden evenementen niet uitgesteld dus iedereen kan elkaar lekker aanhoesten. Het gaat heel snel nu.![]()
Overigens is “The Atlantic” het helemaal eens met ons. De cijfers kloppen duidelijk niet.
https://www.theatlantic.c(...)_app&utm_name=iossmf![]()
En worden die protocollen geschreven door het RIVM of kwamen die zomaar opeens uit de lucht vallen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:35 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Gemiddelde incubatietijd is geen 14 dagen.
[..]
Ze doen alles goed. Alleen de protocollen zijn niet toereikend geweest om in te spelen op de situatie. Dus hun grootste falen is dat ze het volgens de regels willen doen, terwijl verspreiding daarvoor te rap gaat. Dan loop je achter de feiten aan.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
9 doden en 128 gevallen. Die zijn echt fukced! Ze staan als 5e of 6e land qua slachtoffers, maar als 40e ofzo met besmettingen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:40 schreef asco het volgende:
https://www.cruisecritic.co.uk/reviews/review.cfm?ShipID=54
Deze dus.![]()
Nee true. Maar dit baseren ze wel op wetenschappelijk onderzoek. Is niet uit de lucht gegrepen of zo.quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En worden die protocollen geschreven door het RIVM of kwamen die zomaar opeens uit de lucht vallen?![]()
Waarom wijkt het verhaal van het RIVM in sommige gevallen zo af van het verhaal van de WHO dan, vraag ik me af.quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:50 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Nee true. Maar dit baseren ze wel op wetenschappelijk onderzoek. Is niet uit de lucht gegrepen of zo."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Omdat de WHO exact wist wat er in China plaatsvond, maar geen paniek wilde creëeren, dus via omwegen de boel op scherp wilde stellen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:51 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Waarom wijkt het verhaal van het RIVM in sommige gevallen zo af van het verhaal van de WHO dan, vraag ik me af.
Het is de WHO die tegenstrijdige berichten af gaf. “Als de griep” en “bereid je voor op het ergste”.
Het RIVM staat ook niet op zichzelf, die luisteren weer naar het ECDC (easydeasy)![]()
Het hangt allemaal samen met de regels van de case definition. Follow the rules.. Degene die die regel heeft bedacht is schuldig.![]()
Vermoedelijk gaat het reuze mee vallen denk ik dan..anders hadden we nu al veel meer gevallen. Maar hey ik kan het niet voorspellen en ben ook geen dokterquote:Op woensdag 4 maart 2020 07:42 schreef quirina het volgende:
In Nederland worden evenementen niet uitgesteld dus iedereen kan elkaar lekker aanhoesten. Het gaat heel snel nu.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
Maar daar is de RIVM ook niet onschuldig. "Kans dat het hier komt nihil", "Niet erger als de griep" etc..quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:57 schreef _I het volgende:
[..]
Omdat de WHO exact wist wat er in China plaatsvond, maar geen paniek wilde creëeren, dus via omwegen de boel op scherp wilde stellen.
Het is de WHO die tegenstrijdige berichten af gaf. “Als de griep” en “bereid je voor op het ergste”.
Het RIVM staat ook niet op zichzelf, die luisteren weer naar het ECDC (easydeasy)
En recent nog: Virus overleeft het slechts enkele minuten op een oppervlak terwijl de WHO het al over dagen had en onderzoek dat ook uitwees.
Gisteren was er een viroloog op tv die het ook over dagen had. Hopelijk past het RIVM hun verhaal nu ook aan."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
In ziekenhuis waar ik werk word je getest als je koorts hebt.
Dus dan weten jullie dat.
Als medewerker that is, wat er met patiënten met koorts gebeurd weet ik niet.![]()
Dat virus overleeft echt dagen op stalen oppervlaktes hoor.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:00 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar daar is de RIVM ook niet onschuldig. "Kans dat het hier komt nihil", "Niet erger als de griep" etc..
En recent nog: Virus overleeft het slechts enkele minuten op een oppervlak terwijl de WHO het al over dagen had en onderzoek dat ook uitwees.
Gisteren was er een viroloog op tv die het ook over dagen had. Hopelijk past het RIVM hun verhaal nu ook aan.
Daarom is er nu juist die hele " was je handen-campagne"Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Dat spreekt dan wel weer in het voordeel van het RIVM. Iedereen zou naar AC/DC moeten luisteren.quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:57 schreef _I het volgende:
Het RIVM staat ook niet op zichzelf, die luisteren weer naar het ECDC (easydeasy)![]()
Welk wetenschappelijk onderzoek schrijft voor dat je patiënten met ernstige longklachten zonder te testen tussen andere patienten legt ten tijde van een voortwoekerende potentieel dodelijke wereldwijde infectieatiegolf die, jawel, ernstige longklachten veroorzaakt?quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:50 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Nee true. Maar dit baseren ze wel op wetenschappelijk onderzoek. Is niet uit de lucht gegrepen of zo.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Er liggen sowieso een hoop mensen met longontsteking in het ziekenhuis. Griep, astma, COPD. Het is gebruikelijk die allemaal op de longafdeling te leggen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Welk wetenschappelijk onderzoek schrijft voor dat je patiënten met ernstige longklachten zonder te testen tussen andere patienten legt ten tijde van een voortwoekerende potentieel dodelijke wereldwijde infectieatiegolf die, jawel, ernstige longklachten veroorzaakt?![]()
Eens. Zoals iemand al eerder aangaf, hun verantwoordelijkheid is onze gezondheid, geen politiek.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:00 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar daar is de RIVM ook niet onschuldig. "Kans dat het hier komt nihil", "Niet erger als de griep" etc..
Gisteren was er een viroloog op tv die het ook over dagen had. Hopelijk past het RIVM hun verhaal nu ook aan.
Het is niet aan het RIVM om ons kalm te houden. Zij zouden met alle wetenschappers hier op moeten duiken (“maar wij houden met meer rekening dan de wetenschap..”) en betrouwbare informatie moeten geven aan de overheid.
Het is nu een pijnlijk stukje politiek theater.![]()
Het schijnt indeerdaad wel handig te zijn om patiënten met longaandoeningen op afdelingen neer te leggen waar apparatuur aanwezig is die de beademing kunnen ondersteunen en personeel rond loopt dat specifiek voor longaandoeningen is opgeleid.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:08 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Er liggen sowieso een hoop mensen met longontsteking in het ziekenhuis. Griep, astma, COPD. Het is gebruikelijk die allemaal op de longafdeling te leggen.![]()
Dank voor deze aanvulling.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:14 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Het schijnt indeerdaad wel handig te zijn om patiënten met longaandoeningen op afdelingen neer te leggen waar apparatuur aanwezig is die de beademing kunnen ondersteunen en personeel rond loopt dat specifiek voor longaandoeningen is opgeleid.![]()
![]()
[.Je gaat toch niet iemand ertussen leggen die een virus draagt dat voor die anderen dodelijk is?quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:08 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Er liggen sowieso een hoop mensen met longontsteking in het ziekenhuis. Griep, astma, COPD. Het is gebruikelijk die allemaal op de longafdeling te leggen.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Het feit dat informatie niet alleen meer via Nederland 1 tot ons komt is iets dat men nog niet helemaal doorheeft. De pogingen om paniek te voorkomen leidt dan ook onherroepelijk tot achterdocht, juist omdat de informatie die gegeven wordt met twee muisklikken ontkracht danwel in twijfel getrokken kan worden op basis van zeer betrouwbare bronnen als de who, het cdc, the lancet en andere vrij hoog aangeschreven bronnen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:00 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het streven is nobel, de gekozen wijze is infantiel
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2020 08:21:07 ]![]()
Zo ver liggen de inwonersaantallen van beide landen niet uit elkaar.quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:05 schreef ThaBEN het volgende:
Om maar een voorbeeld te noemen: 1000 besmettingen in Nederland zou een veel grotere reden voor zorgen moeten zijn dan 1000 besmettingen in Australië.![]()
Ja, maar we hebben het hier over corona. Die isoleer je, en leg je er dus niet tussen. Wat is dus het eerste wat je doet wanneer iemand met longklachten zich meldt : isoleren en testen op corona!quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:08 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Er liggen sowieso een hoop mensen met longontsteking in het ziekenhuis. Griep, astma, COPD. Het is gebruikelijk die allemaal op de longafdeling te leggen.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Urine en ontlasting wel besmettelijk volgens China (bron schijnt wel betrouwbaar te zijn).
https://www.scmp.com/news(...)_app&utm_name=iossmf
Kortom; ruik je dat iemand gepoept heeft, dan zou je in theorie besmet kunnen zijn. Mag toch hopen dat dit niet waar is!?![]()
![]()
Was dat van ontlasting niet al heel lang bekend?quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:22 schreef _I het volgende:
Urine en ontlasting wel besmettelijk volgens China (bron schijnt wel betrouwbaar te zijn).
Van urine wist ik niet.![]()
Tuurlijk is t besmettelijk, ook ruften.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:22 schreef _I het volgende:
https://www.scmp.com/news(...)_app&utm_name=iossmf![]()
Wel bij ons, maar het werd hier van de week nog tegengesproken door een “kenner”.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Was dat van ontlasting niet al heel lang bekend?
Van urine wist ik niet.![]()
Schijnt de bron betrouwbaar te zijn ja? Volgens wie?quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:22 schreef _I het volgende:
Als het om het achterhouden van daadwerkelijke cijfers gaat wordt China altijd verguisd en nu er een stukje staat geschreven over urine en ontlasting zullen we het wel als keiharde waarheid aan moeten nemen![]()
![]()
Ah!quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:26 schreef _I het volgende:
[..]
Wel bij ons, maar het werd hier van de week nog tegengesproken door een “kenner”.![]()
![]()
nie goed
told reporters Monday evening. Some 9% of people diagnosed with the COVID-19 need intensive care, Borrelli said.
https://apnews.com/837274f1bab9af1aab12f1b9481b2d62![]()
Volgens quora.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:26 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Schijnt de bron betrouwbaar te zijn ja? Volgens wie?
Als het om het achterhouden van daadwerkelijke cijfers gaat wordt China altijd verguisd en nu er een stukje staat geschreven over urine en ontlasting zullen we het wel als keiharde waarheid aan moeten nemen
Het achterhouden van cijfers door de overheid of bevindingen van wetenschappers lijken mij twee verschillende zaken. Voor jou hetzelfde?![]()
Ook longafdelingen hebben vaak een isolatiekamer. Daar zit echt ook direct het probleem. Eén isolatiekamer. Daarnaast vergt isolatie vergaande maatregelen. Waar een verpleegkundige meerdere normale bedden kan bedienen heb je er drie nodig voor strikte isolatie.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, maar we hebben het hier over corona. Die isoleer je, en leg je er dus niet tussen. Wat is dus het eerste wat je doet wanneer iemand met longklachten zich meldt : isoleren en testen op corona!
De infrastructuur hebben we gewoonweg niet om iedere patiënt met kenmerken van Corona op de isolatie te leggen.![]()
Wel fijn dat hier de echte kenners zitten en tijd zat hebben om steeds te Fok!enquote:Op woensdag 4 maart 2020 08:26 schreef _I het volgende:
[..]
Wel bij ons, maar het werd hier van de week nog tegengesproken door een “kenner”.![]()
quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:22 schreef _I het volgende:
Kortom; ruik je dat iemand gepoept heeft, dan zou je in theorie besmet kunnen zijn. Mag toch hopen dat dit niet waar is!?![]()
![]()
Je zal toiletjuffrouw zijn .... of met de po rondgaan in het ziekenhuis ...![]()
Plus dat het enorm relevant zou zijn voor alle ziekenhuis medewerkers die geen maskers hebben, bijvoorbeeld.![]()
Ze moeten zich ook aan bepaalde protocollen houden voordat ze daadwerkelijk mogen testen, en dan ben je vaak al te laat.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:28 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ook longafdelingen hebben vaak een isolatiekamer. Daar zit echt ook direct het probleem. Eén isolatiekamer. Daarnaast vergt isolatie vergaande maatregelen. Waar een verpleegkundige meerdere normale bedden kan bedienen heb je er drie nodig voor strikte isolatie.
De infrastructuur hebben we gewoonweg niet om iedere patiënt met kenmerken van Corona op de isolatie te leggen.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Echt he, ik snap dat niet iedereen het 100% eens is met het RIVM, maar als ik hier lees dan zijn het allemaal prutsers en zijn we allemaal verdoemd.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:29 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Wel fijn dat hier de echte kenners zitten en tijd zat hebben om steeds te Fok!en
Vond het topic nog wel fijn om een beetje up to date te blijven, maar de laatste dagen is het niet meer te doen![]()
Lezers en kenners. Twee verschillende tiepes.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:29 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Wel fijn dat hier de echte kenners zitten en tijd zat hebben om steeds te Fok!en
En ja, mooi dat ze er beide zijn!![]()
Overigens zou ik naar een reünie gaan van TIAS vrijdag maar die is afgelast vanwege corona. Hoop dat mijn conferentie in Hannover later deze maand wel door gaat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
ik ben de hele tijd dan ook al niet zozeer bang dat ik het coronavirus oploop, maar dat ik voor iets ánders medische hulp nodig heb en die dan niet kan krijgen door volle bedden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:28 schreef funnywell het volgende:
nie goed
told reporters Monday evening. Some 9% of people diagnosed with the COVID-19 need intensive care, Borrelli said.
https://apnews.com/837274f1bab9af1aab12f1b9481b2d62![]()
En die kans heb je nu al, de wachttijden in NL zijn absurd. Niet voor niks dat een hoop NLers naar Belgie en Duitsland gaan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:35 schreef Aventura het volgende:
[..]
ik ben de hele tijd dan ook al niet zozeer bang dat ik het coronavirus oploop, maar dat ik voor iets ánders medische hulp nodig heb en die dan niet kan krijgen door volle bedden.![]()
Verdoemd lees je hier niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:32 schreef noodgang het volgende:
[..]
Echt he, ik snap dat niet iedereen het 100% eens is met het RIVM, maar als ik hier lees dan zijn het allemaal prutsers en zijn we allemaal verdoemd.
Vond het topic nog wel fijn om een beetje up to date te blijven, maar de laatste dagen is het niet meer te doen
En er zijn uitbraken in meer dan 60 landen, gebieden In Europa zijn verboden terrein geworden, landen om ons heen sluiten scholen en lassen evenementen af en in de US wordt gesproken over “Martial law” invoeren.
Wat had je verwacht voor stemming hier!?![]()
Dus leg je ze maar zonder te testen tussen de meest broze patiënten in het ziekenhuis.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:28 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ook longafdelingen hebben vaak een isolatiekamer. Daar zit echt ook direct het probleem. Eén isolatiekamer. Daarnaast vergt isolatie vergaande maatregelen. Waar een verpleegkundige meerdere normale bedden kan bedienen heb je er drie nodig voor strikte isolatie.
De infrastructuur hebben we gewoonweg niet om iedere patiënt met kenmerken van Corona op de isolatie te leggen.
Wat bezielt iemand om beleid dat er toe leidt dat er meer besmettingen komen en 3 behandelcentra in minder dan een week na de uitbraak zijn gesloten te verdedigen
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Ik weet niet wat voor werk jij doet. Maar je faalt. Je kan er niks van. Je bent een schande, helemaal kut.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dus leg je ze maar zonder te testen tussen de meest broze patiënten in het ziekenhuis.
Wat bezielt iemand om beleid dat er toe leidt dat er meer besmettingen komen en 3 behandelcentra in minder dan een week na de uitbraak zijn gesloten te verdedigen
No offence![]()
![]()
Ik had gehoopt dat dit een beetje een objectief topic was met het laatste nieuws. Een eventuele kritische noot is natuurlijk prima, maar de tendens is dat er enkel incapabele mensen het voor het zeggen hebben.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:36 schreef _I het volgende:
[..]
Verdoemd lees je hier niet.
En er zijn uitbraken in meer dan 60 landen, gebieden In Europa zijn verboden terrein geworden, landen om ons heen sluiten scholen en lassen evenementen af en in de US wordt gesproken over “Martial law” invoeren.
Wat had je verwacht voor stemming hier!?![]()
Ik vind het best objectief. Ik zou ook niet blij zijn als er iemand met een Corona-virus naast mijn vriendin komt te leggen met COPD. In het ziekenhuis.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:41 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat dit een beetje een objectief topic was met het laatste nieuws. Een eventuele kritische noot is natuurlijk prima, maar de tendens is dat er enkel incapabele mensen het voor het zeggen hebben.
Understatement.
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Dat mag. Maar de stemming hier is dat 90% van Nederland doodgaat aan coronavirusquote:Op woensdag 4 maart 2020 08:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik vind het best objectief. Ik zou ook niet blij zijn als er iemand met een Corona-virus naast mijn vriendin komt te leggen met COPD. In het ziekenhuis.
Understatement.![]()
En kun je dit ook beargumenteren?quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor werk jij doet. Maar je faalt. Je kan er niks van. Je bent een schande, helemaal kut.
No offence
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Je kan niet alle mensen die in een topic posten over 1 kam scheren.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat mag. Maar de stemming hier is dat 90% van Nederland doodgaat aan coronavirus
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Dat is best naïef als er 24 uur per dag nieuws is over dit onderwerp en het RIVM cijfers presenteert van 13 februari.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:41 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat dit een beetje een objectief topic was met het laatste nieuws. Een eventuele kritische noot is natuurlijk prima, maar de tendens is dat er enkel incapabele mensen het voor het zeggen hebben.
Overigens is het redelijk objectief, want er worden geen ongefundeerde uitspraken gedaan. Als je alle objectieve uitspraken naast elkaar zet van de organen die ons moeten leiden, is er geen touw aan vast te knopen.
Maar snap je punt. En kan er wel wat mee.![]()
![]()
Welke post was dat? Ik heb het nergens gelezen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat mag. Maar de stemming hier is dat 90% van Nederland doodgaat aan coronavirus![]()
Dat zie ik toch? Ik lees je postings.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En kun je dit ook beargumenteren?
Net zoals dit corona gebeuren. Blijkbaar is het allemaal incompetentie van het RIVM. Nou, wat ik van jou lees bevalt me ook niet dus ik ga in de veroordelingen.![]()
Nee, dat verwacht ik ook niet, maar aan de andere kant moet je niet mensen aan zo een groot risico blootstellen, dat het bijna niet anders meer kan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:46 schreef KingRadler het volgende:
Ik verwacht dat niemand dood gaat in NederlandHet is pas echt crisis als het bier op is.![]()
als we iedereen controleren die terug komen vanuit het buitenland en zich meld dan moet wij toch het Virus toch onder controlle krijgen.![]()
Nee, want je kan niet iedereen controlleren die terug komt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:47 schreef KingRadler het volgende:
als we iedereen controleren die terug komen vanuit het buitenland en zich meld bij de GGD dan moet wij toch het Virus toch controllen krijgen.
1. Zoveel tests zijn er helemaal niet
2. Incubatietijd kan nog aan de gang zijn en dan heeft testen nog geen nut![]()
in zelf quarantaine gaan thuis?quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:48 schreef RobinKuiper het volgende:
[..]
Nee, want je kan niet iedereen controlleren die terug komt.
1. Zoveel tests zijn er helemaal niet
2. Incubatietijd kan nog aan de gang zijn en dan heeft testen nog geen nut![]()
Okquote:Op woensdag 4 maart 2020 08:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat zie ik toch? Ik lees je postings.
Net zoals dit corona gebeuren. Blijkbaar is het allemaal incompetentie van het RIVM. Nou, wat ik van jou lees bevalt me ook niet dus ik ga in de veroordelingen.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Er zijn altijd mensen die dat niet doen want " je moet je niet zo aanstellen, het is maar een griepje, er zijn veel meer mensen dood gegaan aan -vul maar in-"quote:Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Zoals Israël doet?quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:47 schreef KingRadler het volgende:
als we iedereen controleren die terug komen vanuit het buitenland en zich meld dan moet wij toch het Virus toch onder controlle krijgen.
Zeker een optie, alleen dat moet je wel heel lang volhouden. En wellicht vanaf oktober/november weer![]()
RIVM gaf aan dat men zich over het algemeen wel aan deze oproep houdt en gewoon meewerkt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen die dat niet doen want " je moet je niet zo aanstellen, het is maar een griepje, er zijn veel meer mensen dood gegaan aan -vul maar in-"
Niemand wil de verantwoordelijkheid dragen om patiënt 0 te worden
Forum Opties Forumhop: Hop naar: