abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191822041
Bedtijd wel enzo :@
  woensdag 4 maart 2020 @ 01:48:11 #202
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191822045
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 01:46 schreef mascara-klodder het volgende:
Bedtijd wel enzo :@
:W
pi_191822060
quote:
14s.gif Op woensdag 4 maart 2020 01:24 schreef liesje1979 het volgende:
Ik vind het gemopper op de RIVM in dit topic echt best wel vermoeiend. Yep er zijn dingen fout gegaan of er hadden dingen anders gekund maar dit is gewoon een nieuwe situatie en niet te voorspellen hoe het verloop gaat zijn. En ook niet hoe het verloop zou zijn geweest als het RIVM anders had gehandeld.
En als er doden vallen wat hoe dan ook wel zal gebeuren dan is het niet aan ons om naar de RIVM te wijzen, we kunnen het wijten aan het virus,
Ik beweer echt niet dat de NL overheid alles goed doet maar ik denk wel dat ze hun best doen.
Ben ik het wel mee eens.

Ik begrijp niet helemaal wat er van het RIVM verwacht wordt buiten een betere communicatievoorziening.

Iedereen testen is onmogelijk. Gebieden afsluiten, evenementen annuleren, reizen afraden e.d. dat zijn toch echt zaken die onze regering/gemeenten moeten bepalen.

Daarbij wat kunnen zij eraan doen als er allemaal mensen uit een risicogebied komen die vervolgens zelf te laat aan de bel trekken. Ook zonder mogelijk laks handelen van het RIVM waren deze besmettingen opgedoken.

In het geval van die ene vrouw met griepverschijnselen, die bij terugkomst uit Italië direct de huisarts heeft gebeld, is het protocol wel juist gevolgd. Daar heeft dus elk persoon in de keten het juiste gedaan. Alleen dan kan het protocol ook werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door FYazz op 04-03-2020 01:57:08 ]
pi_191822068
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 01:45 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik voel een goed nieuw topic komen! Het Reyckjavic {verkeerd gespeld waarschijnlijk) topic in ONZ was ook een succes. Vooral mede mogelijk gemaakt door Biancavia en mij :D
Biancavia?? Ken jij die persoonlijk toevallig? Indien ja doe Conflict/Hugo de groeten van mij en zeg dat ze terug komen op FOK! _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191822081
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2020 01:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Biancavia?? Ken jij die persoonlijk toevallig? Indien ja doe Conflict/Hugo de groeten van mij en zeg dat ze terug komen op FOK! _O_
Conflict die heb schijt aan al die virussen.
pi_191822099
quote:
6s.gif Op woensdag 4 maart 2020 01:57 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Conflict die heb schijt aan al die virussen.
Dat soberzo :7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 4 maart 2020 @ 02:17:41 #207
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191822151
Flinke daling zo op het eerste gezicht

BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 02:16:59 NEW: South Korea reports 142 new cases of coronavirus and 1 new death, taking country's total to 5,328 cases https://t.co/eUoE2bjB9j reageer retweet
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191822152
quote:
14s.gif Op woensdag 4 maart 2020 02:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat soberzo :7
Waarom ben je zo bezorgd? je heb verpleegster thuis
  woensdag 4 maart 2020 @ 02:30:25 #209
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_191822188
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2020 02:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Flinke daling zo op het eerste gezicht

BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 02:16:59 NEW: South Korea reports 142 new cases of coronavirus and 1 new death, taking country's total to 5,328 cases https://t.co/eUoE2bjB9j reageer retweet
Ja daar is de piek geweest. Net als in China.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_191822671
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 01:51 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ben ik het wel mee eens.

Ik begrijp niet helemaal wat er van het RIVM verwacht wordt buiten een betere communicatievoorziening.

Iedereen testen is onmogelijk. Gebieden afsluiten, evenementen annuleren, reizen afraden e.d. dat zijn toch echt zaken die onze regering/gemeenten moeten bepalen.

Daarbij wat kunnen zij eraan doen als er allemaal mensen uit een risicogebied komen die vervolgens zelf te laat aan de bel trekken. Ook zonder mogelijk laks handelen van het RIVM waren deze besmettingen opgedoken.

In het geval van die ene vrouw met griepverschijnselen, die bij terugkomst uit Italië direct de huisarts heeft gebeld, is het protocol wel juist gevolgd. Daar heeft dus elk persoon in de keten het juiste gedaan. Alleen dan kan het protocol ook werken.
Nog roepen over risicogebieden terwijl NL dat nu ook gewoon is :')
pi_191822697
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 22:54 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

[ afbeelding ]Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

[ afbeelding ]Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

• Gedetailleerde overzichtskaart: HIER

• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

• Besmettingen per gemeente:
https://www.volksgezondhe(...)s-covid-19-meldingen

• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

• Timelapse: Mapping the Outbreak

RIVM Vragen en Antwoorden

Wuhan Corona Virus Map

• Wikipedia: Coronavirus outbreak

• Worldmeters: https://www.worldometers.info/coronavirus/

• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.

• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis

Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.

Dit doet corona met je, als je pech hebt.

https://docs.google.com/s(...)v-c/edit?usp=sharing
documentje wat user joyvke voor ons aan het bijhouden is over de gevallen

• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Het is maar een griepje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Besmettingen in Nederland
normale griep 1.3 _O-

Deze is ook mooi op 1 februari

quote:
The 1918 influenza pandemic (Spanish flu) had a case-fatality ratio of less than 5%, according to The Lancet, which notes: “It had an enormous impact due to widespread transmission, so there is no room for complacency.”
Hoe noem je t dan een maandje verder
pi_191822749

klik op plaatje voor bron
pi_191822768
quote:
Het RIVM meldde dinsdag zes nieuwe besmettingen in Nederland, waarmee het aantal gevallen eventjes op 24 kwam. Later daalde de teller naar 23, omdat het jongste kind uit een gezin in Diemen dit weekend positief testte, maar dinsdag bij twee extra tests een negatieve uitslag had. Het is nog onduidelijk hoe dit precies kan, maar het kind is in elk geval coronavrij
ik neem alles maar met een bak zout op deze manier..
pi_191822815
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 05:45 schreef funnywell het volgende:

[..]

Nog roepen over risicogebieden terwijl NL dat nu ook gewoon is :')
Ik vind dat ook raar. Snappen ze die incubatietijd niet?

Nu bijna alleen gevallen die zelf in Italië zijn geweest. Goh. Straks natuurlijk een explosie van gevallen die door hen hier in NL zijn besmet.
  woensdag 4 maart 2020 @ 06:37:03 #215
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191822950
Goede morgen allemaal nog nieuws?
pi_191822952
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2020 05:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ link | afbeelding ]

Lijkt me minimaal, denk gewoon rond de 5% uiteindelijk zoals de spaanse griep. Nu verspreid t wereldwijd. Enige geluk wat we kunnen hebben als het alleen orientals en midden oosters aangrijpt. Want het lijkt gewoon MERS/SARS gecombineerd te zijn.
pi_191822987
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 06:37 schreef funnywell het volgende:
Enige geluk wat we kunnen hebben als het alleen orientals en midden oosters aangrijpt.
wow hey

:o

vreemde definitie van geluk, maar ok, iedere eend zijn eigen veren he
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 06:52:15 #218
5428 crew  miss_sly
pi_191823028
Ik vond dit ook een interessant artikel: https://www.knack.be/nieu(...)opinion-1566793.html
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191823041
RTV_Rijnmond twitterde op woensdag 04-03-2020 om 05:55:01 Ook corona bij patiënt Ikazia-ziekenhuis https://t.co/ZnVmVoNc77 reageer retweet
quote:
Een patiënt van het Ikaziaziekenhuis heeft het coronavirus. De 86-jarige man uit de Hoeksche Waard ligt volgens het ziekenhuis in 'strikte isolatie'. Het ziekenhuis blijft gewoon open.

De man meldde zich zondagavond met urinewegklachten op de Spoedeisende Hulp (SEH), waar hij werd opgenomen. Toen hij ook last van zijn luchtwegen kreeg is hij ook getest op het coronavirus. Dinsdagavond is bekend geworden dat de testuitslag positief is.

De patiënt was uit voorzorg al geplaatst in een isolatiekamer.

Medewerkers van het Ikazia die contact hadden met de patiënt én klachten vertonen, worden ook getest op het coronavirus. "Vooralsnog is dit niet het geval", laat het ziekenhuis weten.

Rond 08:00 uur wordt het personeel van het ziekenhuis bijgepraat door de directeur.
  woensdag 4 maart 2020 @ 06:57:41 #220
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191823046
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 06:56 schreef NedKelly het volgende:
RTV_Rijnmond twitterde op woensdag 04-03-2020 om 05:55:01 Ook corona bij patiënt Ikazia-ziekenhuis https://t.co/ZnVmVoNc77 reageer retweet
Shiittt, daar was ik gister op steenworp afstand.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_191823069
quote:
14s.gif Op woensdag 4 maart 2020 01:24 schreef liesje1979 het volgende:
Ik vind het gemopper op de RIVM in dit topic echt best wel vermoeiend. Yep er zijn dingen fout gegaan of er hadden dingen anders gekund maar dit is gewoon een nieuwe situatie en niet te voorspellen hoe het verloop gaat zijn. En ook niet hoe het verloop zou zijn geweest als het RIVM anders had gehandeld.
En als er doden vallen wat hoe dan ook wel zal gebeuren dan is het niet aan ons om naar de RIVM te wijzen, we kunnen het wijten aan het virus,
Ik beweer echt niet dat de NL overheid alles goed doet maar ik denk wel dat ze hun best doen.
Wat maakt deze virusuitbraak dan zo uniek in vergelijking met andere uitbraken? Dit is toch "gewoon" een uitbraak van een besmettelijk virus waar het RIVM op voorbereid zou moeten zijn maar nu jammerlijk door de mand zakt?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_191823092
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2020 05:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ link | afbeelding ]

Ik kom heel veel sites met statistieken tegen. Maar het volgende heb ik nog niet kunnen vinden en ben ik naar op zoek.
Is er ergens een overzicht te zien hoeveel besmettingen er in een bepaald land zijn bijvoorbeeld per 100.000 inwoners?

Reden is dat het aantal inwoners per land nogal kan verschillen en daarom aantal besmettingen per land niet altijd een duidelijk beeld geven over hoe groot de kans is op besmetting. Indien we zien hoeveel mensen per 100.000 inwoners besmet zijn kun je een beter beeld vormen hoe het virus zich verspreidt in een specifiek land.

Om maar een voorbeeld te noemen: 1000 besmettingen in Nederland zou een veel grotere reden voor zorgen moeten zijn dan 1000 besmettingen in Australië.
pi_191823113
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 01:51 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ben ik het wel mee eens.

Ja hoor, daar is inderdaad wel het protocol juist gevolgd. In de woorden van de desbetreffende vrouw zelf:
quote:
,,Meerdere malen heb ik de huisartsenpost gebeld. Om te vertellen dat ik me niet goed voelde, dat ik vlak bij een risicogebied was geweest en dat ik me daarom moest laten testen op het coronavirus. Ik kreeg te horen: ‘u zit op het randje, wacht eerst maar af en kruip onder de wol’. Ik heb echt moeten aandringen op een test”, vertelt ze via de telefoon.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ps://www.google.com/

Is het protocol niet de reden dat er in Rotterdam, Gorinchem en nog een plek die me nu even ontschoten is coronapatienten dagenlang de ic konden onderhoesten waardoor ze nu gesloten zijn?

Het volgen van het protocol is niet het probleem, het protocol zelf is dat!

Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk hoe je het nog voor het RIVM op kunt nemen. Dankzij de helderheid van geest van de besmette vrouw en haar gezin zijn meerdere besmettingen voorkomen. Dankzij het protocol van het rivm zijn er juist besmettingen bij gekomen terwijl die organisatie juist besmettingen moet voorkomen. Hoe kun je als organisatie die verspreiding moet voorkomen nog meer door de mand vallen dan door protocollen op te stellen die besmettingen juist bevorderen?

[ Bericht 15% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 04-03-2020 07:22:01 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_191823121
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 01:33 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Volgens mij zou het niet zo snel merkbaar moeten zijn. Sinds ik dit topic volg let ik ook op elk kuchje bij mezelf en voel me regelmatig niet helemaal fit. Ik ben ervan overtuigd dat continu al het nieuws over corona in me opnemen hier aan bij draagt. Ik zie hier mensen de godganse dag bezig zijn met het updaten van elke situatie, ondertussen afgeven op de RIVM maar verder zijn ze volkomen rustig. :D
Dus je kan de waarheid zelf niet handelen, dus zijn andere mensen in paniek!?

Het is 100 jaar geleden dat wij zo’n dreiging hebben meegemaakt, dus nee, ook het RIVM heeft geen idee hoe hier mee om te gaan.

Daarnaast brengen de WHO, de CDC en het RIVM allemaal andere informatie naar buiten, die aangepast blijkt te worden als het dichterbij komt.

Dat men het spannend vindt en niet het vermogen heeft om zich door tientallen onderzoeken heen te werken is niet erg, maar er zijn ook mensen die het wel kalmerend vinden om veel data te verwerken.

Niet iedereen heeft een gemiddelde intelligentie en moet het doen met wat de overheid ons inlepelt. Als je er niet tegenkan, ga lekker in TRV stukjes lezen van vakantiegangers, maar doe de rest van ons niet af als hysterisch.

Ik vind het stuitend om te lezen dat er mensen zijn die zeggen; “maar de overheid doet zn best. Echt hoor. Ga maar lekker slapen.”

Maar ik begrijp heel goed dat deze mensen zelf niet het vermogen hebben om een mening te vormen, want dat doen ze nooit. Net als dat ik begrijp dat er zat mensen zijn die het gevoel willen hebben om voorbereid te zijn. Laat een ieder, er moet ook ruimte zijn voor angst en elke andere vorm van reageren.

En ja, ik word kalm van het lezen van alle slachtoffers, omdat ik zo een 4D beeld in mn hoofd krijg van wat er speelt, wat ik kan houden tegen de informatie die ik verder binnenkrijg. Komt het hysterisch over, vast, maar ik ben echt heel kalm en doe gewoon nog alles zoals ik het eerst ook deed.
pi_191823126
En voor de mensen die roepen dat hamsteraars de reden zijn dat ziekenhuizen geen middelen meer hebben;

Die dingen komen uit China en worden al een week of 6 niet meer geleverd. Dat gecombineerd met de just-in-time filosofie van de meeste ziekenhuizen zorgt voor een tekort. Als we gered moesten worden met de mondkapjes van de bouwmarkt waren we sowieso al te ver heen.

Dit soort zaken werken met risicoanalyses, en het RIVM heeft de analyse gemaakt dat de dreiging nihil was. “Maar ze doen zo hun best...”

Ik ben verantwoordelijk voor een flinke groep medewerkers. Voor hun inkomen en gezondheid. De voorraden zijn begin januari flink aangevuld en de hygiene is 2,5 week geleden vol opgeschroefd.

Waarom kon ik het wel!? Beste stuurlui of gewoon geinteresseerd en volgens het voorzichtigheidsprincipe. Ja, de medewerkers vonden het vreemd en waren even van slag, maar vinden het nu geweldig!

[ Bericht 5% gewijzigd door _I op 04-03-2020 07:23:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')