abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191766197
quote:
Pandemie

Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.

Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.

Bron
quote:
Coronavirussen

De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.

Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.

Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.

Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

quote:

Voor het eerst is er een geval van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld in Nederland. Het gaat om een 56-jarige man uit Loon op Zand. Hij werd woensdag opgenomen en ligt in quarantaine in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg.

• Gedetailleerde overzichtskaart: HIER

• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

• Timelapse: Mapping the Outbreak

RIVM Vragen en Antwoorden

• Nog meer overzicht: https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6

Wuhan Corona Virus Map

• Wikipedia: • https://en.wikipedia.org/(...)coronavirus_outbreak

• Worldmeters: https://www.worldometers.info/coronavirus/

• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt.
Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.

• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis

Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.

Dit doet corona met je, als je pech hebt.

rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37 Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39 Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 13:25:57 Waar kun je terecht met vragen over het #coronavirus? ? Veel vragen en antwoorden: https://t.co/Xrjsu9rHta??? Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD? Andere vragen: 0800-1351#COVID #COVID19 #RIVM #vragen #antwoorden https://t.co/SGznUUMvs9 reageer retweet
Confirmed
quote:
1 Carnavalvierder uit Loon op Zand
2 Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3 Partner van #2
4 Jongste kind van #2
5 Vrouw van #1
6 Dochter van #1
7 Vrouw uit Delft
8 Vrouw in Erasmus MC, wacht op 2e test
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 maart 2020 @ 01:56:54 #2
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191766202
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 01:52 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Precies zoals het hoort en typisch nuchter op zijn Nederlands, genoeg landen waar de maatregelen volkomen paniekerig zijn, rust en geen paniek veroorzaken als overheid.
Volkomen onzinnig wat je zeg. Daadkrachtig optreden hoef niet meteen hetzelfde te zijn als paniekerig optreden.

Iedere kleuter had kunnen weten dat de partner en kinderen van de eerste patiënt in Nederland ook mogelijk besmet zouden zijn. Wat doen wij hier? Gewoon doodleuk hun gang laten gaan en zelfs in contact laten komen met onbeschermde zorgverleners. Resultaat? Enkele zorgverleners die mogelijk ook besmet zijn en op hun beurt weer andere mogelijk besmetten.

Waarom niet gewoon hele gezin meteen in quarantaine zetten? Dat hele "je bent niet besmettelijk als je geen klachten hebt" is echt totale bullshit en vragen om problemen.

Als ik nu ga slapen zonder klachten ben ik dus niet besmettelijk, maar als ik over zes uurtjes wakker wordt met klachen opeens wel. Nee, met zo'n inzet ga je de oorlog winnen.
pi_191766205
Nummer doet het weer _O_
Groot fan van User Wotte
pi_191766206
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 01:47 schreef Kyran het volgende:
Ben niet iemand die zich snel zorgen maakt. Had misschien ook iets teveel vertrouwen in alle kennis en kunde die wij in dit land hebben. Als ik nu zie hoe zwak en zonder enige vorm van daadkracht de overheid handelt beginnen de zorgen toch wel te komen hoor.

Ongelovelijk hoe slap er gehandeld wordt.
wat had jij dan graag gezien?

en dan wel binnen de aanwezige kaders he, dus niet heel tilburg en diemen afzetten omdat er 2 zieken zijn
  zondag 1 maart 2020 @ 01:57:37 #5
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191766207
Cases groei grafieken buiten China

https://external-preview.(...)36e08e8a48e9947946c9
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191766211
De eerste Australier die overleden is is bevestigd.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191766212
Kan je de OP updaten @Zipportal ?????
Groot fan van User Wotte
pi_191766216
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 01:57 schreef Tjacka het volgende:
Nummer doet het weer _O_
*O* *O*
pi_191766219
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 01:56 schreef Kyran het volgende:

[..]

Volkomen onzinnig wat je zeg. Daadkrachtig optreden hoef niet meteen hetzelfde te zijn als paniekerig optreden.

Iedere kleuter had kunnen weten dat de partner en kinderen van de eerste patiënt in Nederland ook mogelijk besmet zouden zijn. Wat doen wij hier? Gewoon doodleuk hun gang laten gaan en zelfs in contact laten komen met onbeschermde zorgverleners. Resultaat? Enkele zorgverleners die mogelijk ook besmet zijn en op hun beurt weer andere mogelijk besmetten.

Waarom niet gewoon hele gezin meteen in quarantaine zetten? Dat hele "je bent niet besmettelijk als je geen klachten hebt" is echt totale bullshit en vragen om problemen.

Als ik nu ga slapen zonder klachten ben ik dus niet besmettelijk, maar als ik over zes uurtjes wakker wordt met klachen opeens wel. Nee, met zo'n inzet ga je de oorlog winnen.
Maak je niet zo druk om een nieuwe griep joh.

Hier, ga deze maar bijhouden, zodra het aantal doden het aantal geboortes inhaalt mag je jezelf enigszins druk gaan maken.

https://www.theatlantic.c(...)s-and-deaths/280609/
pi_191766223
Gaat iemand vanavond nog ze belangstinsaangifte doen in hoeverre zijn de medische kosten voor het coronavirus aftrekbaar?

Waarschijnlijk zal je wel moeten aantonen bij de belastingdienst dat je het virus in 2019 hebt opgelopen :')
pi_191766225
quote:
11s.gif Op zondag 1 maart 2020 01:59 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Hier, ga deze maar bijhouden, zodra het aantal doden het aantal geboortes inhaalt mag je jezelf enigszins druk gaan maken.

_O-
aliostad twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 09:22:08 Coronavirus epidemy in Iran has past the crisis level. The country is imploding - law and order to disappear in the next days. A number of officials already died and mass infection among hospital staff and police forces reported. reageer retweet
check deze thread
en check hoe china op zijn gat ligt door een 'gewoon' griepje

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2020 02:00:07 ]
pi_191766234
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2020 01:59 schreef aTypisch het volgende:

[..]

_O-
aliostad twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 09:22:08 Coronavirus epidemy in Iran has past the crisis level. The country is imploding - law and order to disappear in the next days. A number of officials already died and mass infection among hospital staff and police forces reported. reageer retweet
check deze thread

Die kwam een paar topics terug ook al voorbij, heeft overeenkomsten met de filmpjes die uit China kwamen afgelopen maand -O-
pi_191766235
quote:

[..]

De reden dat het erg is dat de paus het Corona-virus zou hebbben, is dat hij met heel veel mensen in contact komt.

..en wat mij betreft hoeft hij er zelf ook niet aan te overlijden.

Het is geen griep je kan er een virale longontsteking van krijgen waar geen medicijnen voor zijn.

Dat is het kutte, eraan. Daar gaan al die mensen aan dood.
  zondag 1 maart 2020 @ 02:02:19 #14
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191766241
quote:

[..]

Maar niemand zit te wachten op duizenden cases die alle ziekenhuizen in Nederland gaan overspoelen. Of jij wel? Omdat het toch uiteindelijk minder doden zijn dan geboortes.... aparte redenatie wel.
pi_191766251
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2020 01:59 schreef aTypisch het volgende:

[..]

_O-
check deze thread

Ja als je in totale paniek 50 miljoen mensen in quarantaine zet dan kun je daar wel eens last van krijgen ja 8)7
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 maart 2020 @ 02:04:08 #16
416575 crew  Evenstar
pi_191766255
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2020 01:57 schreef aTypisch het volgende:

[..]

wat had jij dan graag gezien?

en dan wel binnen de aanwezige kaders he, dus niet heel tilburg en diemen afzetten omdat er 2 zieken zijn
Hierboven al uitgelegd. Gewoon bij een patiënt de directe contacten zoals partner/kinderen in quarantaine zetten, want grote kans dat die het ook hebben opgelopen. Ik verwacht echt niet dat ze per geval alle contacten nagaan en alles en iedereen in quarantaine gooien, maar directe familieleden is toch niet zo moeilijk.

Dat die vrouw en kind gewoon mogelijk zorgverleners hebben besmet is toch gewoon te dom voor woorden. Dat die zorgverleners alleen even 2x per dag hun temepratuur moeten meten en zolang dat goed is gewoon rond mogen huppelen is toch ook belachelijk.

Of het uiteindelijk nut had gehad weet ik niet, maar dat het beter zou werken dan wat ze nu doe met "monitoren" is wel een feit in mijn boekje in ieder geval.
  zondag 1 maart 2020 @ 02:04:20 #17
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191766256
Duurt wel lang met The South-Korea Update. Ik wil eigenlijk naar bed. :{
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_191766259
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:04 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hierboven al uitgelegd. Gewoon bij een patiënt de directe contacten zoals partner/kinderen in quarantaine zetten, want grote kans dat die het ook hebben opgelopen. Ik verwacht echt niet dat ze per geval alle contacten nagaan en alles en iedereen in quarantaine gooien, maar directe familieleden is toch niet zo moeilijk.

Dat die vrouw en kind gewoon mogelijk zorgverleners hebben besmet is toch gewoon te dom voor woorden. Dat die zorgverleners alleen even 2x per dag hun temepratuur moeten meten en zolang dat goed is gewoon rond mogen huppelen is toch ook belachelijk.

Of het uiteindelijk nut had gehad weet ik niet, maar dat het beter zou werken dan wat ze nu doe met "monitoren" is wel een feit in mijn boekje in ieder geval.
dat mag hier niet zomaar
pi_191766261
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 01:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Allemaal gebaseerd op de cijfers uit China die normaal niemand geloofd. Maar recoveries dan opeens weer wel. :?

Ik gok dat China zo'n paar miljoen cases heeft inmiddels. Dat zou trouwens nog steeds nauwelijks impact hebben op een populatie van 1,3 miljard.
Dat anderen die cijfers niet geloven is hun ding. Ik ben nog steeds 50/50. En zelfs meer richting dat ik ze geloof als je kijkt naar de andere landen qua ziekte/ besmettingen.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_191766268
YonhapNews twitterde op zondag 01-03-2020 om 02:04:17 (URGENT) S. Korea reports 376 more cases of new coronavirus, total now at 3,526 https://t.co/F3aTRr7ajT reageer retweet
pi_191766270
het is niet zo makkelijk om mensen verplicht op te sluiten in hun huizen in NL hoor

dat hebben die (halve) dictaturen beter voor elkaar
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 maart 2020 @ 02:05:52 #22
416575 crew  Evenstar
pi_191766272
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:04 schreef aTypisch het volgende:

[..]

dat mag hier niet zomaar
Dat mag zeker wel als er een publieke belang is en een beetje slim mens met enigzins wat grijze massa in de bovenkamer zou daar ook aan mee willen werken.
pi_191766273
376 cases in South-Korea. Nieuwe.
pi_191766274
quote:
10s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:05 schreef aTypisch het volgende:
het is niet zo makkelijk om mensen verplicht op te sluiten in hun huizen in NL hoor

Noodtoestand afkondigen dan kan er een hoop :Y
pi_191766277
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:04 schreef Kyran het volgende:

[..]

Niet zo bang zijn, volgens mij zit jij ook maar een paar procent af van de hysterie die maakt dat mensen Chinezen gaan bekogelen omdat ze de schuld bij hen neerleggen.
pi_191766278
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:06 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

Noodtoestand afkondigen dan kan er een hoop :Y
Daar is te weinig mankracht voor denk ik
pi_191766279
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat mag zeker wel als er een publieke belang is en een beetje slim mens met enigzins wat grijze massa in de bovenkamer zou daar ook aan mee willen werken.
ik had het ook graag zo gezien en vind het belachelijk dat die familie dat niet zelf kon bedenken

maar als je jouw overheid dat laat opdragen en uitvoeren dan krijg je dat recht nooit meer terug, daarom is dat hier niet zo makkelijk

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2020 02:07:29 ]
pi_191766281
quote:
10s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:05 schreef aTypisch het volgende:

Dat hele quarantaine zal ook niet veel voorstellen. Ik gok dat ze 2x per dag eten komen brengen en een praatje maken maar dat je in de tussentijd kan doen wat je wilt. :P
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_191766290
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:07 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Niet zo bang zijn, volgens mij zit jij ook maar een paar procent af van de hysterie die maakt dat mensen Chinezen gaan bekogelen omdat ze de schuld bij hen neerleggen.
Nou dat is ook een hele snelle conclusie.
pi_191766292
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:07 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Dat hele quarantaine zal ook niet veel voorstellen. Ik gok dat ze 2x per dag eten komen brengen en een praatje maken maar dat je in de tussentijd kan doen wat je wilt. :P
Praatje maken wel op gepaste afstand dan.
pi_191766293
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:07 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Daar is te weinig mankracht voor denk ik
Reservisten oproepen :Y
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 maart 2020 @ 02:10:55 #32
416575 crew  Evenstar
pi_191766301
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:07 schreef aTypisch het volgende:

[..]

ik had het ook graag zo gezien en vind het belachelijk dat die familie dat niet zelf kon bedenken

maar als je jouw overheid dat laat opdragen en uitvoeren dan krijg je dat recht nooit meer terug, daarom is dat hier niet zo makkelijk
Quarantaine is ook niet dat je ze meteen op een militaire basis in een witte kamer zonder ramen moet opsluiten.

Gewoon thuis zou al voldoende zijn geweest. Geen fysieke contacten met anderen voor twee weken en als je dan nog gezond bent is het klaar. Het is geen straf, maar een middel om je bevolking te beschermen.

Over iedere scheet worden kamervragen gesteld en worden ministers op het matje geroepen, maar nu is heel politiek Nederland verstoppertje aan het spelen, omdat niemand weet wat ze moeten zeggen.
pi_191766302
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:09 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

Reservisten oproepen :Y
En als die allemaal verkouden worden?
pi_191766307
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:11 schreef UitStraling het volgende:

[..]

En als die allemaal verkouden worden?
Deporteren naar België
pi_191766309
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

Quarantaine is ook niet dat je ze meteen op een militaire basis in een witte kamer zonder ramen moet opsluiten.

Gewoon thuis zou al voldoende zijn geweest. Geen fysieke contacten met anderen voor twee weken en als je dan nog gezond bent is het klaar. Het is geen straf, maar een middel om je bevolking te beschermen.

Over iedere scheet worden kamervragen gesteld en worden ministers op het matje geroepen, maar nu is heel politiek Nederland verstoppertje aan het spelen, omdat niemand weet wat ze moeten zeggen.
zijn die niet nog op vakantie?

_O- _O-

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2020 02:12:11 ]
pi_191766311
random onderwerp:

voor welke politieke partijen is dit voordelig?
pi_191766312
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:11 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

Deporteren naar België
Virussen trekken zich zo weinig aan van landsgrenzen.
pi_191766315
Steve al 4,5 uur online :D
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 maart 2020 @ 02:13:21 #39
416575 crew  Evenstar
pi_191766318
quote:
10s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:12 schreef aTypisch het volgende:
random onderwerp:

voor welke politieke partijen is dit voordelig?
Oppositie in ieder geval.
pi_191766320
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:12 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Virussen trekken zich zo weinig aan van landsgrenzen.
Dan kan je nog altijd een muur optrekken rond landsgrenzen
pi_191766324
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:13 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

Wie bouwen die muren, mensen toch?
pi_191766328
Griep valt niet tegen te houden als overheid zijnde, paniek en hysterie wel.
  zondag 1 maart 2020 @ 02:16:18 #43
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191766331
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:13 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

Liever niet op de Duitse grens, want ik las een paar topics terug dat ze daar de meeste extra ziekenhuisbedden hebben van Europa per 1000 inwoners. Dat is ons toevluchtsoord als het hier uit de hand loopt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_191766332
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:12 schreef aTypisch het volgende:

[..]

zijn die niet nog op vakantie?

_O- _O-
Ja, naar lombardije, Italie. Was goedkoop. ;)
pi_191766337
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:16 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, naar lombardije, Italie. Was goedkoop. ;)
nee for real

Voorjaarsreces 2020: vrijdag 21 februari t/m maandag 2 maart 2020
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 maart 2020 @ 02:18:24 #46
416575 crew  Evenstar
pi_191766341
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:17 schreef aTypisch het volgende:

[..]

nee for real

Ze vinden dit dus niet belangrijk genoeg om terug te komen van vakantie. Duidelijk.
pi_191766342
quote:

[..]

nee for real

Ooowwwhhhhh.

#prioriteiten.
pi_191766344
balajis twitterde op zondag 01-03-2020 om 01:46:54 Iran has canceled Friday prayers until further notice, and Saudi Arabia has halted travel to Mecca and Medina.Iran: https://t.co/yiuG4z6sP4Saudi: https://t.co/9lD7jep5YG https://t.co/y8EFd1LWZj https://t.co/8sG3kAYQ5i reageer retweet
just a griep bro
pi_191766347
quote:

[..]

nee for real

Zie je wel dat het allemaal wel meevalt.
pi_191766350
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:19 schreef aTypisch het volgende:
balajis twitterde op zondag 01-03-2020 om 01:46:54 Iran has canceled Friday prayers until further notice, and Saudi Arabia has halted travel to Mecca and Medina.Iran: https://t.co/yiuG4z6sP4Saudi: https://t.co/9lD7jep5YG https://t.co/y8EFd1LWZj https://t.co/8sG3kAYQ5i reageer retweet
just a griep bro
Hysterie ja.
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 maart 2020 @ 02:21:46 #51
416575 crew  Evenstar
pi_191766356
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:20 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Hysterie ja.
Als je het vaak genoeg blijft roepen ..... is het nog steeds niet waar.
pi_191766359
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:19 schreef aTypisch het volgende:
just a griep bro
Die minister van gezondheid was toch overleden?
pi_191766368
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:20 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Hysterie ja.
Ja iedereen was zo hysterisch dat die minister ervan dood ging.
pi_191766387
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:21 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als je het vaak genoeg blijft roepen ..... is het nog steeds niet waar.
Nou vind het wel verstandig om grote evenementen af te schaffen anders worden er wel erg veel tegelijkertijd verkouden en dat is niet wenselijk voor de medische instanties, tegenhouden kun je de griep niet maar vertragen is wel zinvol zodat kwetsbare bevolkingsgroepen volgend jaar netjes een griepspuitje kunnen halen.
pi_191766394
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:23 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja iedereen was zo hysterisch dat die minister ervan dood ging.
Die is toch niet dood joh?
pi_191766400
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:25 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Nou vind het wel verstandig om grote evenementen af te schaffen anders worden er wel erg veel tegelijkertijd verkouden en dat is niet wenselijk voor de medische instanties, tegenhouden kun je de griep niet maar vertragen is wel zinvol zodat kwetsbare bevolkingsgroepen volgend jaar netjes een griepspuitje kunnen halen.
Ja, jij hebt je troll-diploma zeker in een verkorte cursus gehaald, he? ;)
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 maart 2020 @ 02:27:36 #57
416575 crew  Evenstar
pi_191766402
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:27 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Godver _O-
pi_191766406
quote:

[..]

:')
pi_191766409
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:27 schreef Kyran het volgende:

[..]

Godver _O-
Welterusten :)
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 maart 2020 @ 02:29:16 #60
416575 crew  Evenstar
pi_191766412
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:28 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Welterusten :)
:W
pi_191766433
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:25 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Ga gewoon weg
Groot fan van User Wotte
pi_191766638
Was het eigenlijk niet verstandiger geweest als elk land zijn inwoners verzorgd in het land waar de Epidemie is ontstaan in dit geval China. Dus hou de Nederlandse burgers in China en op kosten van het rijk worden de Nederlanders daar gezamenlijk gehuisvest in een luxe hotel en verzorgd door Nederlandse experts.

Volgens mij is het probleem ontstaan toen elk land zijn inwoners ging terughalen, ze hadden daar beter kunnen blijven tot de epidemie is afgezakt en de burgers gevrijwaard zijn van het virus.
pi_191766646
Het wordt teveel opgeblazen. In werkelijkheid valt het reuze mee.
  zondag 1 maart 2020 @ 03:24:31 #64
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_191766778
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 03:24 schreef Drugshond het volgende:

[..]

3 procent kill-ratio.
It's in the eye of the beholder.
Het probleem zit hem denk ik niet in de kill-ratio. Overheden zijn vooral doodsbenauwd voor de besmettingsgevaar en de economische gevolgen daarvan. Ben er wel van overtuigd dat dit een heel groot probleem is geworden die de wereld economie behoorlijk schaadt. Men reageert volgens mij vooral daarop en de burger reageert vervolgens weer op overheden die in paniek zijn.
  zondag 1 maart 2020 @ 04:03:28 #66
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191766781
De NHS wil eventueel gepensioneerde dokters inzetten. Gezien de fatality rates bij ouderen vraag ik me af hoeveel van hen bereid zijn dat risico te lopen.

Men vreest ook dat een deel van het verplegend personeel zal thuis blijven indien scholen gesloten worden.
are we infinite or am I alone
pi_191766901
N
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 04:03 schreef crystal_meth het volgende:
De NHS wil eventueel gepensioneerde dokters inzetten. Gezien de fatality rates bij ouderen vraag ik me af hoeveel van hen bereid zijn dat risico te lopen.

Men vreest ook dat een deel van het verplegend personeel zal thuis blijven indien scholen gesloten worden.
nou zullen die brexiteers blij zijn met die Exodus van Europese dokters en verpleegkundigen de afgelopen 3 jaar...
pi_191766981
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 03:16 schreef osodevo het volgende:
Het wordt teveel opgeblazen. In werkelijkheid valt het reuze mee.
Nee, het is zoals het is. Het gaat niet om een regulier griep virus, maar om een nieuw virus.
Een nieuw virus daar heeft niemand antistoffen tegen. Dus dat kan gaan woekeren. Een kettingreactie aan besmettingen worden, een pandemie worden als je besmettingen niet zoveel mogelijk tegen probeert te houden.

Ook artsen en verplegend personeel hebben geen antistoffen ertegen, moeten zich heel goed beschermen, maar dan nog kunnen zij kwetsbaar zijn.

Als er heel veel mensen tegelijkertijd ziek worden en dat ook bij het verplegend personeel, en bij de dienstverlenende sector, naast mensen die in de economische sector werkzaam zijn, kan dat behoorlijk maatschappij- en economie ontwrichtend worden.
Bij een nieuw virus wat ongebreideld gaat woekeren kan het om een aanzienlijk percentage van de wereldbevolking gaan die een besmetting en het ziekteproces zal doormaken.

Het is een virus waar bij de meesten (82%) de ziekte mild verloopt. En bij een kleiner deel (18%) het ernstig verloopt (Intensieve verpleging nodig) en bij de meest kwetsbare groep (3%) het ziekteverloop dodelijk is.
Als het om heel veel besmettingen gaat, gaat het ook bij de kleine percentages om heel grote aantallen. (Wet van de grote getallen.) 3% van vele miljoenen is een behoorlijk aantal. En 18% ernstig zieken (van die vele miljoenen) die intensieve zorg nodig hebben is ook een enorme belasting van de medische capaciteit.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_191767035
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 06:02 schreef barthol het volgende:

[..]

Nee, het is zoals het is. Het gaat niet om een regulier griep virus, maar om een nieuw virus.
Een nieuw virus daar heeft niemand antistoffen tegen. Dus dat kan gaan woekeren. Een kettingreactie aan besmettingen worden, een pandemie worden als je besmettingen niet zoveel mogelijk tegen probeert te houden.

Ook artsen en verplegend personeel hebben geen antistoffen ertegen, moeten zich heel goed beschermen, maar dan nog kunnen zij kwetsbaar zijn.

Als er heel veel mensen tegelijkertijd ziek worden en dat ook bij het verplegend personeel, en bij de dienstverlenende sector, naast mensen die in de economische sector werkzaam zijn, kan dat behoorlijk maatschappij- en economie ontwrichtend worden.
Bij een nieuw virus wat ongebreideld gaat woekeren kan het om een aanzienlijk percentage van de wereldbevolking gaan die een besmetting en het ziekteproces zal doormaken.

Het is een virus waar bij de meesten (82%) de ziekte mild verloopt. En bij een kleiner deel (18%) het ernstig verloopt (Intensieve verpleging nodig) en bij de meest kwetsbare groep (3%) het ziekteverloop dodelijk is.
Als het om heel veel besmettingen gaat, gaat het ook bij de kleine percentages om heel grote aantallen. (Wet van de grote getallen.) 3% van vele miljoenen is een behoorlijk aantal. En 18% ernstig zieken (van die vele miljoenen) die intensieve zorg nodig hebben is ook een enorme belasting van de medische capaciteit.
Goede post!
Go hard or go home
  zondag 1 maart 2020 @ 07:11:25 #70
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191767053
De US Surgeon General:
Surgeon_General twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 13:08:43 Seriously people- STOP BUYING MASKS! They are NOT effective in preventing general public from catching #Coronavirus, but if healthcare providers can’t get them to care for sick patients, it puts them and our communities at risk! https://t.co/UxZRwxxKL9 reageer retweet
pi_191767058
Erger mij ontzettend aan de nuchterheid van het rivm. Alle kinderen morgen naar school, geen idee of klasgenoten naar italie zijn geweest en dan later in de week opa en oma besmetten en even later de dokter. We hebben ook geen zeven besmettingen in nl maar 1000 besmettingen in europa, er zijn geen.landgrenzen. Ik zou iedereen adviseren om thuis te werken als dat mogelijk is, je kinderen thuis te houden en het openbaar vervoer en grote evenementen te vermijden. Op die manier kunnen we de versprijding verminderen en is het hopelijk beheersbaar. Daarnaast zou ik speciale huisarts praktijken reserveren voor griep klachten en zou ik ook een ziekenhuis reserveren ivm de besmetting van zorgverleners. Beter dan straks gehele steden in lockdown.
pi_191767060
BNODesk twitterde op zondag 01-03-2020 om 04:00:17 NEW: Illinois reports 1 new case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Het was een rustige nacht qua updates.
  zondag 1 maart 2020 @ 07:24:52 #73
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191767075
Mike Pence's coronavirus bestrijdingsteam in actie...

pi_191767079
trvrb twitterde op zondag 01-03-2020 om 05:20:13 The team at the @seattleflustudy have sequenced the genome the #COVID19 community case reported yesterday from Snohomish County, WA, and have posted the sequence publicly to https://t.co/tbVb4MAGpy. There are some enormous implications here. 1/9 reageer retweet
trvrb twitterde op zondag 01-03-2020 om 05:20:54 @seattleflustudy This case, WA2, is on a branch in the evolutionary tree that descends directly from WA1, the first reported case in the USA sampled Jan 19, also from Snohomish County, viewable here: https://t.co/gxyo0PsJ7x 2/9 https://t.co/LBH26A0AFC reageer retweet
trvrb twitterde op zondag 01-03-2020 om 05:21:22 @seattleflustudy This strongly suggests that there has been cryptic transmission in Washington State for the past 6 weeks. 3/9 reageer retweet
Draadje loopt nog door, maar in t kort; het virus dat gevonden is in de patient gisteren lijkt op een afstammeling van de patient van 6 weken geleden.
Wat zou betekenen dat het virus al minimaal 6 weken welig tiert en minimaal honderen mensen besmet kan hebben.

Wat dus weer een gevolg is van; we testen alleen als je uit een risicogebied komt, want het virus is hier nog niet. Lalalalaalala O-)

trvrb twitterde op zondag 01-03-2020 om 05:23:08 @seattleflustudy I believe we're facing an already substantial outbreak in Washington State that was not detected until now due to narrow case definition requiring direct travel to China. 6/9 reageer retweet
trvrb twitterde op zondag 01-03-2020 om 05:41:19 @seattleflustudy @KCPubHealth @WADeptHealth @lea_starita An update, because I see people overly speculating on total outbreak size. Our best current expectation is a few hundred current infections. Expect more analyses tomorrow. reageer retweet
pi_191767086
Als al 3 Nederlanders afzonderlijk van elkaar dat virus uit Lombardije hebben meegenomen moet er daar toch veel meer aan de hand zijn? Dan lijkt 650 wel erg weinig.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 maart 2020 @ 07:32:07 #76
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191767099
quote:
12s.gif Op zondag 1 maart 2020 07:24 schreef crystal_meth het volgende:

[ afbeelding ]
Of deze is ziek, of hij staat op een vrij ongelukkig moment - en met het idee dat toch iedereen de ogen dicht heeft - zijn neus in zijn blote hand te snuiten.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 1 maart 2020 @ 07:35:26 #77
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191767118
quote:
12s.gif Op zondag 1 maart 2020 07:24 schreef crystal_meth het volgende:

[ afbeelding ]
Politici die bidden...wat een land.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 1 maart 2020 @ 07:37:27 #78
22565 asco
Los in deze tent
pi_191767129
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 07:29 schreef Nielsch het volgende:
Als al 3 Nederlanders afzonderlijk van elkaar dat virus uit Lombardije hebben meegenomen moet er daar toch veel meer aan de hand zijn? Dan lijkt 650 wel erg weinig.
Geduld.
  zondag 1 maart 2020 @ 07:41:36 #79
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191767140
quote:
4s.gif Op zondag 1 maart 2020 07:26 schreef _I het volgende:
<snip>
Eén van de reacties:
HalWolkowski twitterde op zondag 01-03-2020 om 06:30:23 @trvrb @seattleflustudy I started to see highly atypical test results at least a month ago, but it has only been in the last couple of days that any real consideration of possible COVID-19 infection has been apparent. I am saying since Wednesday, at the hospital I work at. reageer retweet
Het zou wel eens heel snel kunnen gaan...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 maart 2020 @ 07:48:24 #80
426493 crew  PippenScottie
pi_191767171
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 07:41 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Eén van de reacties:
HalWolkowski twitterde op zondag 01-03-2020 om 06:30:23 @:trvrb @:seattleflustudy I started to see highly atypical test results at least a month ago, but it has only been in the last couple of days that any real consideration of possible COVID-19 infection has been apparent. I am saying since Wednesday, at the hospital I work at. reageer retweet
Een account van februari 2020 zonder profielfoto.

Social media zit vol bots en desinformatie. Graag een beetje kritischer zijn op wat je deelt.
My friends all drive horses
  zondag 1 maart 2020 @ 07:52:40 #81
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_191767180
Ik was gister op een trouwerij op een boot in Amsterdam. 1 van de gasten had afgezegd vanwege coronagevaar. We hebben hier hartelijk om gelachen met z’n allen, maar was die actie wel zo belachelijk? Een aantal gasten kwam uit Frankrijk en uit de VS.

Morgen weer naar het werk, ik ga er altijd naartoe met de Schipholtrein en dan een stukje met de metro. Ik werk met een team van 80 man met allerlei nationaliteiten. Italianen, Fransen, Amerikanen, Indiërs. Paar Duitsers, Russen.

Ik heb niet het idee dat ik onder mijn verplichtingen heen kan, dat ik een keus heb. Tegelijk heb ik het idee dat ik misschien meer dan gemiddeld word blootgesteld aan mogelijk besmette personen. Ik merk dat ik er wel steeds meer mee bezig ben.
  zondag 1 maart 2020 @ 07:52:55 #82
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191767183
https://www.telegraaf.nl/(...)-ondanks-coronavirus

zo is dat , leg je lot in de handen van de Here
Stoere gelovige mensen van Loon op Zand
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_191767189
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 07:41 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Eén van de reacties:
HalWolkowski twitterde op zondag 01-03-2020 om 06:30:23 @:trvrb @:seattleflustudy I started to see highly atypical test results at least a month ago, but it has only been in the last couple of days that any real consideration of possible COVID-19 infection has been apparent. I am saying since Wednesday, at the hospital I work at. reageer retweet
Er zijn al weken berichten op twitter van gezinnen die 1-voor-1 ziek worden.

Plus dat de eerste meldingen van diverse uitbraken van 31 december zijn, zou echt niet weten waarom het niet al sindsdien hier is.

Met een incubatietijd van ongeveer 6 dagen, zitten we minimaal in week 7/8. Afhankelijk van een R0 van 2 of 7, afhankelijk van welke berichten je gelooft, lopen de ziekenhuizen in de komende twee weken vol. Ziek!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 maart 2020 @ 07:55:09 #84
284411 crew  heywoodu
pi_191767190
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 07:52 schreef Aventura het volgende:
Ik was gister op een trouwerij op een boot in Amsterdam. 1 van de gasten had afgezegd vanwege coronagevaar. We hebben hier hartelijk om gelachen met z’n allen, maar was die actie wel zo belachelijk? Een aantal gasten kwam uit Frankrijk en uit de VS.

Morgen weer naar het werk, ik ga er altijd naartoe met de Schipholtrein en dan een stukje met de metro. Ik werk met een team van 80 man met allerlei nationaliteiten. Italianen, Fransen, Amerikanen, Indiërs. Paar Duitsers, Russen.

Ik heb niet het idee dat ik onder mijn verplichtingen heen kan, dat ik een keus heb. Tegelijk heb ik het idee dat ik misschien meer dan gemiddeld word blootgesteld aan mogelijk besmette personen. Ik merk dat ik er wel steeds meer mee bezig ben.
Maar dat een aantal gasten uit de VS kwam heeft er weinig mee te maken toch? Ik neem aan dat ook een aanzienlijk aantal uit Nederland kwam.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_191767192
Dus als je het virus hebt ben je ineens eigendom van de staat?
Gaat de staat dan ook alle onkosten betalen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_191767200
Overigens zou het alleen maar in ons voordeel zijn als we hier de milde variant al welig hebben tieren in het geval van immuniteit...

Als het wel herinfecties heeft, dan zijn we redelijk de sjaak als we hier eerst de milde versie krijgen en het duikt weer op later dit jaar/volgend jaar.

Data...
  zondag 1 maart 2020 @ 08:01:01 #87
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_191767208
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 07:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar dat een aantal gasten uit de VS kwam heeft er weinig mee te maken toch? Ik neem aan dat ook een aanzienlijk aantal uit Nederland kwam.
op zich niet maar ze hebben natuurlijk wel gereisd en zijn op luchthavens geweest. Maar goed, het leek mij ook overdreven om een bruiloft af te zeggen.
pi_191767221
quote:
10s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:26 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Die is toch niet dood joh?
Wel toch? Als dit dezelfde is
https://www.independent.c(...)k#Echobox=1582970773
pi_191767235
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:01 schreef Aventura het volgende:

[..]

op zich niet maar ze hebben natuurlijk wel gereisd en zijn op luchthavens geweest. Maar goed, het leek mij ook overdreven om een bruiloft af te zeggen.
De tijd zal het leren :Y
pi_191767242
In de VS bidden ze het virus weg, volgens sommige is Nederland te laks in zijn aanpak. Kim Jong Un pakt het virus naar verluid voortvarend aan. Daar hadden ze 1 corona geval die hebben ze nu niet meer.

https://www.ibtimes.sg/no(...)ot-dead-report-40042
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_191767246
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:03 schreef _I het volgende:
Kijken jullie ook Dr. John?
Die raadde aan om het volgende te kopen;

Zo’n zuurstofmeter voor op je vinger

https://www.bol.com/nl/p/(...)=socialshare_pdp_www

Je hebt ze ook goedkoper (en duurder), dacht deel het even. *)

(Zit overigens ook op sommige nieuwere telefoons)
Cross-post uit het boodschappentopic voor de “voorbereiders” :+
  zondag 1 maart 2020 @ 08:13:02 #92
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191767264
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:08 schreef vipergts het volgende:
In de VS bidden ze het virus weg, volgens sommige is Nederland te laks in zijn aanpak. Kim Jong Un pakt het virus naar verluid voortvarend aan. Daar hadden ze 1 corona geval die hebben ze nu niet meer.

denk dat ze in China alles hebben verbrand met die mobiele verbranders
pi_191767267
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:08 schreef _I het volgende:

[..]

Cross-post uit het boodschappentopic voor de “voorbereiders” :+
Vandaag nog ff een paar bouwmarkten afstruinen inmiddels ben ik in het bezit van een dieselgenerator. Eens kijken of we vandaag nog een zooitje batterijen kunnen scoren bij de Aldi en Lidl.

En niet te vergeten wat afbak croissantjes :9
  zondag 1 maart 2020 @ 08:18:32 #94
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191767284
dit zou echt wel crimineel zijn.

.
pi_191767304
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:18 schreef THEFXR het volgende:

.
[ afbeelding ]
Het gekke is, ik moest ook steeds aan dat beeld denken, ook de reactie van de paus, alsof hij de duivel zag
  zondag 1 maart 2020 @ 08:22:45 #96
22565 asco
Los in deze tent
pi_191767305
Op de Telegraaf staan alle berichten die ze geplaatst hebben omtrent dit virus.

"19 januari
- Aantal besmettingen in China naar 62.

- China zegt: het virus is beheersbaar."

🙄

https://www.telegraaf.nl/c/754144683/
pi_191767306
Nog niet peer-reviewed, maar schattingen dat Iran 18.000 geinfecteerden heeft.

https://www.medrxiv.org/c(...)_app&utm_name=iossmf
pi_191767307
quote:

Je kan beter bij de eerste 100 besmettingsgevallen horen dan nummer 15.000 te zijn hier in Nederland.

Grotere kans dat je het dan overleeft gezien het feit dat je dan nog fatsoenlijk medische zorg krijgt.
pi_191767313
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:13 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

Vandaag nog ff een paar bouwmarkten afstruinen inmiddels ben ik in het bezit van een dieselgenerator. Eens kijken of we vandaag nog een zooitje batterijen kunnen scoren bij de Aldi en Lidl.

En niet te vergeten wat afbak croissantjes :9
Die laatste heb ik ook liggen, kaas vergeten. Gelukkig hebben we nog kansen vandaag! :P
pi_191767315
quote:
10s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:23 schreef _I het volgende:

[..]

Die laatste heb ik ook liggen, kaas vergeten. Gelukkig hebben we nog kansen vandaag! :P
Wel snel wezen hier staan de mensen al voor de supermarkt en die gaat pas open om 10:00 :')
  zondag 1 maart 2020 @ 08:26:02 #101
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191767319
Er is nu ook officieel bekend gemaakt dat leden van de sekte in Korea in Wuhan waren geweest. Was al een gerucht lange tijd.
pi_191767323
quote:

Ik heb 2 werkgevers die al vrij snel hanteerden dat bij terugkomst uit risicogebied je 2 weken verplicht moet thuiswerken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 1 maart 2020 @ 08:28:11 #103
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191767330
https://www.reddit.com/r/(...)_app&utm_name=iossmf

Postbode in de VS heeft het virus. Ze hebben de postlocatie waar hij werkt afgesloten.
  zondag 1 maart 2020 @ 08:29:39 #104
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_191767339
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 01:56 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit idd het leek mij logisch om gelijk de hele familie te controleren. Was dan ook verbaasd dat dat niet gebeurd was.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191767340
quote:

Morgen weer naar het werk, ik ga er altijd naartoe met de Schipholtrein en dan een stukje met de metro.
Tsja. Die vrouw uit Diemen werkte bij het AMC. Grote kans dat de metro die je pakt vol zit met mensen die met haar in contact zijn geweest. Dat lijkt me een groter risico dan je multi-culti werkplek.
pi_191767342
Mijn voorspelling: Over 3 weken ligt Nederland 2 maanden stil, alles in lockdown.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_191767348
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:29 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Tsja. Die vrouw uit Diemen werkte bij het AMC. Grote kans dat de metro die je pakt vol zit met mensen die met haar in contact zijn geweest. Dat lijkt me een groter risico dan je multi-culti werkplek.
De mevrouw uit Diemen speelde ook luizenmoeder op school na terugkomst uit Italië :')
pi_191767355
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:24 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

Wel snel wezen hier staan de mensen al voor de supermarkt en die gaat pas open om 10:00 :')
Niet!? :o
  zondag 1 maart 2020 @ 08:37:33 #109
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191767387
quote:

.
[ afbeelding ]
pi_191767392
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:23 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

Je kan beter bij de eerste 100 besmettingsgevallen horen dan nummer 15.000 te zijn hier in Nederland.

Grotere kans dat je het dan overleeft gezien het feit dat je dan nog fatsoenlijk medische zorg krijgt.
Ik denk niet dat ze in Noord Korea klagen over de drastische maatregelen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 1 maart 2020 @ 08:40:12 #111
22565 asco
Los in deze tent
  zondag 1 maart 2020 @ 08:42:02 #112
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_191767412
quote:

Dan stijgt de sterftekans wel aanzienlijk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191767414
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dan stijgt de sterftekans wel aanzienlijk.
LARS
pi_191767416
quote:

.
[ afbeelding ]
Haha wat een bullshit weer.
pi_191767417
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:38 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze in Noord Korea klagen over de drastische maatregelen.
In Noord Korea doen ze niet zo moeilijk gewoon een kogel door je achterhoofd en je bent genezen :')
pi_191767427
quote:
11s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:31 schreef _I het volgende:

[..]

Er stond zelfs een figuur tussen met een mondkapje op :')

Ik hoop dat die straks zijn handjes goed wast bij thuiskomst, die winkelkarretjes en winkelmandjes zijn een bron van besmetting :Y
pi_191767438
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:44 schreef vuurbrood het volgende:
Ik hoop dat die straks zijn handjes goed wast die winkelkarretjes en winkelmandjes zijn een bron van besmetting
Nou dat werd niet duidelijk tijdens de grote Corona Road Show, die vraag werd nimmer beantwoord, ook niet na het intermezzo van het Bruins Show Ballet.
  zondag 1 maart 2020 @ 08:48:08 #118
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_191767455
Nederland snurkt nog even verder. Intussen sluiten ze in Japan behoorlijk wat plekken waar veel mensen samenkomen:
https://tdrexplorer.com/tourist-attraction-closures-japan/
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 1 maart 2020 @ 08:48:44 #119
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191767460
quote:

[..]

Ik hoop dat die straks zijn handjes goed wast bij thuiskomst, die winkelkarretjes en winkelmandjes zijn een bron van besmetting :Y
Even goed in je handen spugen voor je het wagentje pakt, het virus kan schijnbaar niet goed tegen vochtige lucht.
pi_191767468
quote:
8s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:46 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Nou dat werd niet duidelijk tijdens de grote Corona Road Show, die vraag werd nimmer beantwoord, ook niet na het intermezzo van het Bruins Show Ballet.
In andere landen worden treinen en bussen compleet gedesinfecteerd.

Maar ja meneer Bruins was natuurlijk te druk met het onthouden van zijn stukje tekst :')

Gelukkig hebben we onze designated survivor Stef Blok nog :+
pi_191767486
quote:
11s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:31 schreef _I het volgende:

[..]

Al voor het virus stonden hier op zondag hele gezinnen te wachten tot de deuren open gingen van de supermarkt. Het lijkt vaak wel een gezinsuitje.
Geen dag met harder gekrijs en gekloot met die karretjes dan Zondag.
pi_191767507
1e Dode in Thailand. Een 35 jarige man. Hij had ook knokkelkoorts, volgens de autoriteiten.

https://www.bangkokpost.c(...)st-coronavirus-death

Als het al gepost is in 1 van de vorige delen, dan dubbel.
pi_191767513
quote:

[..]

... It’s happening ...
pi_191767516
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:48 schreef matthijst het volgende:
Nederland snurkt nog even verder. Intussen sluiten ze in Japan behoorlijk wat plekken waar veel mensen samenkomen:
Mijn vriendin gaat vandaag naar de huishoudbeurs samen met haar moeder.

RIP aan de nabestaanden alvast :'(!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191767517
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb 2 werkgevers die al vrij snel hanteerden dat bij terugkomst uit risicogebied je 2 weken verplicht moet thuiswerken.
Wij hebben 3500 werknemers en iets van 15 locaties door heel Nederland waarbij veel werknemers dagelijks/wekelijks meerdere locaties aandoen. We hebben flexplekken waarbij soms 3-4 mensen per dag hetzelfde bureau gebruiken. Over bureaus wordt door de schoonmaak even een doekje gehaald, apparatuur wordt niet schoongemaakt.

Het advies: handjes wassen. En bij de voorraadkast kun je desinfectiegel en doekjes halen om de toetsenborden en muizen schoon te maken. Die laatste zijn normaal vrijwel altijd op.

Veel mensen die nu terugkomen van vakantie, geen oproepje om misschien toch even beter thuis te blijven werken als je uit risico-gebied komt.
Of dat je bij griepverschijnselen ook niet moet komen (wat ook bij normale griep beter is).
pi_191767533
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:52 schreef Tris het volgende:

[..]

Al voor het virus stonden hier op zondag hele gezinnen te wachten tot de deuren open gingen van de supermarkt. Het lijkt vaak wel een gezinsuitje.
Geen dag met harder gekrijs en gekloot met die karretjes dan Zondag.
Twee uur van te voren!?
pi_191767534
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:48 schreef matthijst het volgende:
Lekker slim idd.
pi_191767552
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:57 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Wij hebben 3500 werknemers en iets van 15 locaties door heel Nederland waarbij veel werknemers dagelijks/wekelijks meerdere locaties aandoen. We hebben flexplekken waarbij soms 3-4 mensen per dag hetzelfde bureau gebruiken. Over bureaus wordt door de schoonmaak even een doekje gehaald, apparatuur wordt niet schoongemaakt.

Het advies: handjes wassen. En bij de voorraadkast kun je desinfectiegel en doekjes halen om de toetsenborden en muizen schoon te maken. Die laatste zijn normaal vrijwel altijd op.

Veel mensen die nu terugkomen van vakantie, geen oproepje om misschien toch even beter thuis te blijven werken als je uit risico-gebied komt.
Of dat je bij griepverschijnselen ook niet moet komen (wat ook bij normale griep beter is).
Maakt allemaal niks meer uit, het hek is al van de dam.

Vanaf volgende week gaat het aantal besmettingsgevallen flink omhoog schieten.

De eerste distributiecentra zijn al door hun voorraden heen, flinke chaos gaat het worden.

Het land is al in rep en roer bij code rood omdat men 1cm sneeuw verwacht :')
pi_191767557
quote:
15s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:58 schreef _I het volgende:

[..]

Twee uur van te voren!?
Oh net wakker..... Over die 2 uur had ik even heen gelezen.
Gaat wel heel ver ja, zo vroeg daar te staan. :{
pi_191767562
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:01 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

Maakt allemaal niks meer uit, het hek is al van de dam.

De eerste distributiecentra zijn al door hun voorraden, flinke chaos gaat het worden.

Kan deze Russische trol geband worden?
pi_191767573
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:02 schreef byah het volgende:

[..]

Kan deze Russische trol geband worden?
Jij wordt zeker gesponsord door het RIVM :')
pi_191767577
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:01 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

Maakt allemaal niks meer uit het hek als van de dam.

De eerste distributiecentra zijn al door hun voorraden, flinke chaos gaat het worden.

Dat er meer besmettingen komen snap ik. Je kan het wel proberen wat te vertragen zoals eerder genoemd is vanwege de druk op de gezondheidszorg.
Ben niet in paniek, maar maak me met mijn diabetes type 1 wel zorgen. En dan nog niet eens zozeer voor overlijden, maar wel voor dat deel van 18% wat zulke ernstige klachten krijgt dat je intensieve zorg nodig hebt. Die ernstige klachten lijken me vooral heel naar.
pi_191767587
YonhapNews twitterde op zondag 01-03-2020 om 09:00:49 (URGENT) S. Korea reports 210 more cases of new coronavirus, total now at 3,736 https://t.co/REiIUCpKwF reageer retweet
pi_191767607
Ik zit voor m'n werk door heel Nederland, en heb dan ook contact met klanten, ik kom dan bij particuliere klanten thuis. zouden jullie voorzorgsmaatregelen nemen, zoals geen handen meer geven? Of is dat gek?
pi_191767611
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:03 schreef NedKelly het volgende:
Je kan het wel proberen wat te vertragen zoals eerder genoemd is vanwege de druk op de gezondheidszorg.Ben niet in paniek, maar maak me met mijn diabetes type 1 wel zorgen. En dan nog niet eens zozeer voor overlijden, maar wel voor dat deel van 18% wat zulke ernstige klachten krijgt dat je intensieve zorg nodig hebt. Die ernstige klachten lijken me vooral heel naar.
18% van de besmette mensen hebben medische zorg nodig. Er zijn schijnbaar 200 bedden vrij voor dergelijke gevallen. Dat wil dus zeggen dat je met 1.111 besmette mensen je bedden vol hebt liggen. En dus je complete zorgapparaat vast loopt. En mensen die zorg nodig hebben dat niet kunnen krijgen.

Overigens twijfelt mijn vriendin aan die 200 bedden. Volgens haar zijn die er niet. Zij werkt in een groot academisch ziekenhuis.
vosss is de naam,
pi_191767613
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:06 schreef Makrolon het volgende:
Ik zit voor m'n werk door heel Nederland, en heb dan ook contact met klanten, ik kom dan bij particuliere klanten thuis. zouden jullie voorzorgsmaatregelen nemen, zoals geen handen meer geven? Of is dat gek?
Je kan ze ook gewoon bellen :Y
pi_191767618
quote:
Op het werk zijn we daar eigenlijk vrijdag al mee begonnen. Wel "als geintje" maar, vind de elleboog toch even prettiger.
pi_191767621
quote:
zouden jullie voorzorgsmaatregelen nemen, zoals geen handen meer geven? Of is dat gek?
Ik denk dat iedereen er wel begrip voor zou hebben. Of misschien weglachen, maar dan nog, als jij je er prettiger bij voelt, gewoon doen. :)
vosss is de naam,
  Moderator zondag 1 maart 2020 @ 09:08:34 #139
236264 crew  capricia
pi_191767630
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:06 schreef vosss het volgende:

[..]

18% van de besmette mensen hebben medische zorg nodig. Er zijn schijnbaar 200 bedden vrij voor dergelijke gevallen. Dat wil dus zeggen dat je met 1.111 besmette mensen je bedden vol hebt liggen. En dus je complete zorgapparaat vast loopt. En mensen die zorg nodig hebben dat niet kunnen krijgen.

Overigens twijfelt mijn vriendin aan die 200 bedden. Volgens haar zijn die er niet. Zij werkt in een groot academisch ziekenhuis.
Als we de besmettingen een beetje kunnen uitsmeren en niet iedereen tegelijkertijd ziek wordt, scheelt dat enorm.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191767642
quote:

[..]

Ik heb daarom 2 weken geleden al extra medicijnen besteld via de huisarts ik heb zelf namelijk astma.

Na het zien van de grote incompententieshow van het RIVM en meneer Bruins bij de NPO was dit een verstandige keuze.
pi_191767644
quote:

[..]

Waren die 200 bedden niet bij het calamiteiten hospitaal in Utrecht? Neem aan dat die bedden normaal niet beschikbaar zijn.
  zondag 1 maart 2020 @ 09:09:54 #142
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191767649
quote:
idd, gewoon vantevoren aangeven dat je geen handen geeft
pi_191767652
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Als we de besmettingen een beetje kunnen uitsmeren en niet iedereen tegelijkertijd ziek wordt, scheelt dat enorm.
Zeker, maar met de huidige manier van er mee om gaan gaat dat dus NIET gebeuren. Over 3 weken zitten wij aan die 1000 mensen. Als het niet eerder is.
vosss is de naam,
pi_191767662
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:09 schreef THEFXR het volgende:

[..]

idd, gewoon vantevoren aangeven dat je geen handen geeft
Er zijn ook zat mensen in dit land die geen hand gevenvanwege religieuze redenen, hadden ze dan toch gelijk :{
pi_191767666
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:10 schreef vosss het volgende:

[..]

Zeker, maar met de huidige manier van er mee om gaan gaat dat dus NIET gebeuren. Over 3 weken zitten wij aan die 1000 mensen. Als het niet eerder is.
Italië had er 9 dagen voor nodig.

Maar goed, er zijn ook heel veel landen waar het trager gaat. Eigenlijk het meerendeel van de landen. We hoeven nog niet te wanhopen, maar gisteren opeens naar de 8 (tel ik die in Rotterdam als een besmetting) , dat is natuurlijk niet goed.
pi_191767677
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:11 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

Er zijn ook zat mensen in dit land die geen hand gevenvanwege religieuze redenen, hadden ze dan toch gelijk :{
Haha die mensen zitten ook in Iran.
pi_191767688
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:12 schreef Toefjes het volgende:
Italië had er 9 dagen voor nodig.
Terwijl daar dus wél drastische maatregelen genomen worden.

Voor dat virus an sich ben ik niet zo bang, voor het vastlopen van heel de kutzooi wel. Evenals voor de economische gevolgen. Ik moet als de sodemieter mijn huis verkoopklaar maken. Ik wilde dat op mn gemak doen, want we verhuizen pas op 3 augustus en de huidige woning is normaliter binnen een week verkocht, maar of dat over een maand ook nog zo is is maar de vraag :X
vosss is de naam,
pi_191767699
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:40 schreef asco het volgende:

[..]

Apart wel.
Wat een lomp wijf
  zondag 1 maart 2020 @ 09:15:59 #149
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191767701
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:14 schreef vosss het volgende:

[..]

Terwijl daar dus wél drastische maatregelen genomen worden.

Voor dat virus an sich ben ik niet zo bang, voor het vastlopen van heel de kutzooi wel. Evenals voor de economische gevolgen. Ik moet als de sodemieter mijn huis verkoopklaar maken. Ik wilde dat op mn gemak doen, want we verhuizen pas op 3 augustus en de huidige woning is normaliter binnen een week verkocht, maar of dat over een maand ook nog zo is is maar de vraag :X
morgen gelijk werk van maken en op feesbook zetten?
pi_191767715
Een bed in Nederland is natuurlijk ook wel van een andere kwaliteit dan een bed in republiekjes als Italië en China.

Als we de standaard van zorg verlagen naar de rest van de wereld kunnen er zo duizenden bedden bij. Niet dat de zorg er beter van wordt maar toch.
  zondag 1 maart 2020 @ 09:18:27 #151
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_191767722
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:11 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

Voorkennis? :o
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_191767731
Ik volg het voornamelijk omdat mijn man nog aan het herstellen is van kanker.
Hij werkt inmiddels 80% en naar omstandigheden gaat het goed.
Echter, zijn longen zijn aangetast door Bleomycine, een onderdeel van de chemo die hij kreeg. In de laatste fase van de chemo is hij zelfs nog met spoed opgenomen geweest met longemboliën en een gevaarlijk laag magnesium. Ook lag hij een paar dagen geïsoleerd.

Die tijd was een hel. En sindsdien is zijn longcapaciteit aanmerkelijk minder.
Hij heeft vorige week nog een test gehad. (fysio)

Je kunt het nagenoeg niet voorkomen dat je met iemand in contact komt met dat virus, maar voor mijn man zou het risico op meer dan wat milde symptomen aanzienlijk hoger zijn dan voor een 'gezond' iemand.
pi_191767732
quote:

.
[ afbeelding ]
Ja hoor, op oudejaarsavond. Dan heeft hij,omdat hij de paus is, de speciale variant gekregen met 2 maanden incurbatietijd.
  zondag 1 maart 2020 @ 09:20:46 #154
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191767744

pi_191767745
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:17 schreef Confetti het volgende:
Een bed in Nederland is natuurlijk ook wel van een andere kwaliteit dan een bed in republiekjes als Italië en China.

Als we de standaard van zorg verlagen naar de rest van de wereld kunnen er zo duizenden bedden bij. Niet dat de zorg er beter van wordt maar toch.
Maar ook hier past er maar 1 patient in een bed. En als je 20 besmettingen behandelt, wil je geen terminale gevallen en andersoortige risicogroepen in de buurt hebben.

Of dat er door een tekort aan bescherming artsen/verplegers ziek worden en er geen zorg meer geleverd kan worden.

Ook wij hebben geen 500 longmachines die staan stof te vangen.
pi_191767758
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:20 schreef _I het volgende:

[..]

Maar ook hier past er maar 1 patient in een bed. En als je 20 besmettingen behandeld, wil je geen terminale gevallen en andersoortige risicogroepen in de buurt hebben.

Of dat er door een tekort aan bescherming artsen/verplegers ziek worden en er geen zorg meer geleverd kan worden.

Ook wij hebben geen 500 longmachines die staan stof te vangen.
In België hebben ze gewoon gezegd dat mensen boven de 70 geen prioriteit meer zijn bij een massale uitbraak :Y
  zondag 1 maart 2020 @ 09:24:02 #157
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191767760
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:23 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

In België hebben ze gewoon gezegd dat mensen boven de 70 geen prioriteit meer zijn bij een massale uitbraak :Y
bron?
  zondag 1 maart 2020 @ 09:25:11 #158
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191767770
Maar wat helpt het helemaal om mensen naar het ziekenhuis te laten komen? Verspreid deur-aan-deur Chloroquine en allemaal lekker thuis uitzieken.

In Contagion ook, stakend ziekenhuispersoneel omdat ze toch niks voor de patiënten kunnen betekenen.

quote:
We're putting healthy people next to sick people...
...and hoping the healthy people don’t get sick.
  zondag 1 maart 2020 @ 09:27:11 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191767785
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:25 schreef Tyr80 het volgende:
Maar wat helpt het helemaal om mensen naar het ziekenhuis te laten komen? Verspreid deur-aan-deur Chloroquine en allemaal lekker thuis uitzieken.

In Contagion ook, stakend ziekenhuispersoneel omdat ze toch niks voor de patiënten kunnen betekenen.
[..]

Je moet alleen in een ziekenhuis behandelen wat thuis niet kan.
Dat doen we sowieso in Nederland al flink, meer dan omringende landen.
In Duitsland en België bijvoorbeeld is ligduur veel langer en wordt er ook veel sneller tot opname over gegaan. Bij allerlei soorten gezondheidsproblemen trouwens, niet Coronogerelateerd want dat weet ik niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_191767803
quote:

[..]

_O-
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_191767831
Vraagje aan jullie allemaal: ik werk bij de broodafdeling van AH. Ik zat te denken om een bord op te hangen met een verzoek of klanten de broodjes, croissants en banket met de tang willen pakken. Er zijn nog steeds mensen die alles met hun handen pakken :r Zouden jullie zoiets als klant zijnde op prijs stellen? Of beter van niet?
pi_191767841
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vraagje aan jullie allemaal: ik werk bij de broodafdeling van AH. Ik zat te denken om een bord op te hangen met een verzoek of klanten de broodjes, croissants en banket met de tang willen pakken. Er zijn nog steeds mensen die alles met hun handen pakken :r Zouden jullie zoiets als klant zijnde op prijs stellen? Of beter van niet?
Snap niet dat het überhaupt toegestaan wordt
  zondag 1 maart 2020 @ 09:33:54 #163
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191767843
quote:
Hoe vaak ontsmetten jullie die tang?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191767847
quote:
Ehhh ja,maar krijg je dan geen Corona-tang?

Als iedereen nou zo'n plastic zakje pakt. Daar zn hand in doet. de broodjes pakt, en dan het zakje "omdraait" , en het zakje dichtknoopt? :D
pi_191767848
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:33 schreef byah het volgende:

[..]

We hebben er vaak genoeg wat van gezegd en we krijgen ook vaak een grote muil terug. Dus ja, we zijn daarmee gestopt.
pi_191767850
quote:
Ze moeten mensen die broodjes met de handen pakken gewoon de toegang tot de winkel ontzeggen. Gewoon altijd al, niet alleen door corona.

Aan de andere kant, als iedereen die tang vastpakt is het ook een mooie manier om ziektes te verspreiden.
pi_191767857
quote:
Zo'n besmette tang aanraken :N , ik pak liever gelijk het broodje.
pi_191767858
quote:
Het beste als klant om helemaal geen onverpakte voedingswaren meer mee te nemen uit supermakten/winkels of dat nou saucijzenbroodjes zijn of schepsnoep
  zondag 1 maart 2020 @ 09:35:11 #169
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_191767861
quote:

[..]

Natuurlijk zijn die er wel. Als er straks echt een rampenplan tevoorschijn wordt getoverd gaan alle niet directe spoedjes van de lijst af (de nieuwe heupjes, maagverkleiningen). Het leger kan ook nog noodhospitalen bijbouwen.
  zondag 1 maart 2020 @ 09:35:18 #170
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191767864
quote:
Mag sowieso wel ja, ook zonder deze hype. Goor volk :r
pi_191767866
quote:
Ik vind zelf die tangen altijd smerig.

Maar broodjes met de hand pakken (en sommigen die het dan weer terug leggen) vind ik net zo smerig.

Lastig dilemma :P
pi_191767870
quote:
Losse paprika's, prei e.d. ook een dilemma -O-
Maar goed, die kun je goed wassen en verhitten. Lijkt me met broodjes niet handig.
pi_191767872
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:33 schreef byah het volgende:

[..]

Normaal gezien elke avond. Dat is nu te weinig lijkt me.
  zondag 1 maart 2020 @ 09:36:14 #174
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191767876
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:34 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Hmm di’s ook wel weer logisch...

Heb ik laatst Rocket League gespeeld met jou?
pi_191767877
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:34 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als iedereen nou zo'n plastic zakje pakt. Daar zn hand in doet. de broodjes pakt, en dan het zakje "omdraait" , en het zakje dichtknoopt? :D
^O^
  zondag 1 maart 2020 @ 09:36:44 #176
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191767883
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:34 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

Het beste als klant om helemaal geen onverpakte voedingswaren meer mee te nemen uit supermakten/winkels of dat nou saucijzenbroodjes zijn of schepsnoep
JA MaAR de PlaStiC SoEp
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_191767885
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:34 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dit dus. Ik heb een soort van smetvrees en vind die tang verschrikkelijk vies.

Als ik direct het broodje pak, en verder niks aanraak, en iedereen zou dat zo doen, dan is dat toch veel hygiënischer?

Hoe vaak wordt die tang schoongemaakt? In het algemeen, maar vooral ook met griepuitbraken?
  zondag 1 maart 2020 @ 09:37:30 #178
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_191767891
http://files.abovetopsecret.com/files/img/jh5e5b2689.png

Is hier ook een filmpje van?

Op de hoeveelste van januari was dat?
pi_191767894
Gewoon lekker straks 4 kampioentjes in de oven. Goddelijk.
pi_191767898
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:35 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn die er wel. Als er straks echt een rampenplan tevoorschijn wordt getoverd gaan alle niet directe spoedjes van de lijst af (de nieuwe heupjes, maagverkleiningen). Het leger kan ook nog noodhospitalen bijbouwen.
Het Nederlandse leger heeft niks en kan weinig.

Met die 200 bedjes in Utrecht gaan we het echt niet redden.

Artsen komen straks voor grote dilemma's staan wie laat je leven en wie laat je doodgaan :Y
pi_191767899
Een grootste risico's van dit hele corona gezeik vind ik wel het vingertje naar mensen die anderen besmetten.

Het is wachten op de eerste gelynchte met een kuchje in de trein ofzo.
Vakman pur sang
pi_191767900
quote:

[..]

Nou op zich een prima idee natuurlijk, maar dan heb je dus wel je broodjes in een binnenstebuiten gekeerde zak zitten!!!! :o
vosss is de naam,
pi_191767903
quote:
Ongelofelijk onhygiënisch vind ik die grabbelbakken waar iedereen op zaterdag met zijn vieze plakvingers in staat te graaien. Die broodjes zijn echt de borrelnootjes op de bar van een bordeel. Onbegrijpelijk, corona of niet...
pi_191767905
quote:

[..]

Dat is de juiste manier ja ^O^
pi_191767916
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:36 schreef wpor het volgende:

[..]

Dit dus. Ik heb een soort van smetvrees en vind die tang verschrikkelijk vies.

Als ik direct het broodje pak, en verder niks aanraak, en iedereen zou dat zo doen, dan is dat toch veel hygiënischer?

Hoe vaak wordt die tang schoongemaakt? In het algemeen, maar vooral ook met griepuitbraken?

Tang schoonmaken doen we elke avond. Nu met het virus is het naar mijn weten niet anders. Wel een goeie om dit met mijn collega's te bespreken :)
  zondag 1 maart 2020 @ 09:39:28 #186
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191767918
quote:
Ja, ff terugscrollen. 109.
pi_191767926
vosss is de naam,
pi_191767927
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:38 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

Artsen komen straks voor grote dilemma's staan wie laat je leven en wie laat je doodgaan :Y
Stel je niet aan man.
Vakman pur sang
  zondag 1 maart 2020 @ 09:40:08 #189
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191767928
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 05:07 schreef dodoria het volgende:
N
[..]

nou zullen die brexiteers blij zijn met die Exodus van Europese dokters en verpleegkundigen de afgelopen 3 jaar...
Ehm...nee. Er was de afgelopen 3 jaar nog steeds netto immigratie NAAR de UK vanuit de EU.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191767933
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:07 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

Je kan ze ook gewoon bellen :Y
Ik moet dingen bij ze installeren, dat word dus lastig. :P

Thanks voor jullie mening, gewoon even van te voren aangeven dus, zullen ze vast begrip voor hebben.
pi_191767935
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Een grootste risico's van dit hele corona gezeik vind ik wel het vingertje naar mensen die anderen besmetten.

Het is wachten op de eerste gelynchte met een kuchje in de trein ofzo.
In Italië werden Chinezen toeristen al aangevallen op straat :')

Nu pakken wij Italianen aan oO/
pi_191767940
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:38 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Dat is de juiste manier ja ^O^
Die zakken zitten overigens gewoon gaatjes in he. Geen idee waarom. Waarschijnlijk is dat beter om het brood in te bewaren of iets? Dus in theorie kan dat virus ook gewoon door de gaatjes. Lijkt mij. Als leek. Qua brood pakken enzo.
vosss is de naam,
pi_191767941
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Stel je niet aan man.
Ga lekker je Waves cashen man :')
pi_191767942
Gister bij de super op de toonbank bij de vleeswaren ook nog van die soepstengelachtige dingen die je ergens in kon dippen. Werd nog gretig gebruik van gemaakt ook.
  zondag 1 maart 2020 @ 09:41:21 #195
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_191767944
quote:
Zou nog beter zijn om die bakken om te draaien, een extra medewerker neer te zetten en de broodjes alleen door de medewerkers te laten pakken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_191767948
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Tang schoonmaken doen we elke avond. Nu met het virus is het naar mijn weten niet anders. Wel een goeie om dit met mijn collega's te bespreken :)
Haha ja, zelf maar 1 maal daags een tang schoonmaken en dan klanten beschimpen die onhygiënisch zouden zijn is wel een beetje de wereld op z'n kop natuurlijk.
  zondag 1 maart 2020 @ 09:41:52 #197
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191767951
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:41 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Zou nog beter zijn om die bakken om te draaien, een extra medewerker neer te zetten en de broodjes alleen door de medewerkers te laten pakken.
Door een lekkere AZN ja.
  zondag 1 maart 2020 @ 09:41:59 #198
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_191767954
quote:
Owh, dank je wel. Dat filmpje ga ik even "Peter. R de Vriezen."
pi_191767956
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:41 schreef Tris het volgende:
Gister bij de super op de toonbank bij de vleeswaren ook nog van die soepstengelachtige dingen die je ergens in kon dippen. Werd nog gretig gebruik van gemaakt ook.
Zo lang het maar gratis is :')
  zondag 1 maart 2020 @ 09:43:30 #200
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191767967
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:35 schreef Tris het volgende:

[..]

Losse paprika's, prei e.d. ook een dilemma -O-
Maar goed, die kun je goed wassen en verhitten. Lijkt me met broodjes niet handig.
Even in een gasvlam houden? Als de virussen aan de oppervlakte zitten zijn die in een fractie van een seconde vernietigd.
pi_191767968
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Owh, dank je wel. Dat filmpje ga ik even "Peter. R de Vriezen."
Het was oudejaarsavond he. Met incurbatietijd en ziekbed had ie allang dood moeten zijn. Of ziek moeten zijn lang voor de uitbraak in Italië.
pi_191767972
Ik heb niet alles gevolgd, maar was dit al gepost:

quote:
GGD Zuid-Limburg monitort vijftien mensen die mogelijk met het coronavirus zijn besmet.
Dat maakt de Veiligheidsregio Zuid-Limburg zaterdagavond bekend.

Het gaat om inwoners van Eijsden (4), Landgraaf (4), Margraten (2), Maastricht (2), Valkenburg aan de Geul (1), Hoensbroek (1) en Schinveld (1).

"Dit zijn mensen die in contact zijn geweest met mensen die besmet zijn met het coronavirus, óf op een plek zijn geweest waar het virus is vastgesteld", laat een woordvoerster van de Veiligheidsregio Zuid-Limburg desgevraagd weten.

De GGD heeft het vijftiental gevraagd om eenmaal per dag hun lichaamstemperatuur te meten en om bij klachten direct contact op te nemen met de GGD. De mensen worden gemonitord om bij een eventuele besmetting zo efficiënt mogelijk op te kunnen treden.
De vijftien Zuid-Limburgers hoeven vooralsnog niet in quarantaine. "Met de monitoring kunnen we snel schakelen, mocht iemand toch besmet blijken te zijn", voegt de woordvoerster toe.

https://www.1limburg.nl/g(...)gio?context=topstory
vosss is de naam,
pi_191767977
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:41 schreef vosss het volgende:

[..]

Die zakken zitten overigens gewoon gaatjes in he. Geen idee waarom. Waarschijnlijk is dat beter om het brood in te bewaren of iets? Dus in theorie kan dat virus ook gewoon door de gaatjes. Lijkt mij. Als leek. Qua brood pakken enzo.
ja, daar heb je een punt.

Ik blijf gewoon even lekker van die broodjes af.
pi_191767981
Als je kunt nadenken zal je begrijpen dat je toch besmet gaat worden.
Dus al dat gelul gaat nergens over.

En zorg hoeft niet perse in een zkh..dat kan goed in de plaatselijke gymzaal.

Je kunt beter zorgen dat je snel het virus oploopt dan ben je resistent en van het gezeik af. ^O^
Vakman pur sang
pi_191767984
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:41 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Haha ja, zelf maar 1 maal daags een tang schoonmaken en dan klanten beschimpen die onhygiënisch zouden zijn is wel een beetje de wereld op z'n kop natuurlijk.
Heb je gelijk in. Maar het lijkt me dan sowieso onbegonnen werk. Stel dat je net een minuut geleden een tang hebt gereinigd en er komt een corona patiënt die de tang vast pakt..
pi_191767985
quote:

Ja, lullig is dat he, je doet het altijd fout:
als je verstandig bent en verantwoordelijkheid neemt ben je eigenwijs en een paniekzaaier,
en als je de adviezen van RIVM wél opvolgt schaam je je voor volgzaamheid tegen beter weten in.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_191768000
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:44 schreef Lospedrosa het volgende:
dan ben je resistent en van het gezeik af.
Dat is nog maar de vraag. Er zijn gevallen bekend waarbij mensen meerdere keren besmet raakten. Ik las ergens een percentage van 14%, maar of dat betrouwbaar was weet ik niet. In elk geval lijkt het mij te voorbarig om te stellen dat als je het 1x gehad hebt dat je er dan vanaf bent. Bovendien muteren virussen nou eenmaal.
vosss is de naam,
pi_191768002
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:43 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Even in een gasvlam houden? Als de virussen aan de oppervlakte zitten zijn die in een fractie van een seconde vernietigd.
Gekke vraag misschien maar is een broodrooster voldoende om virussen te vernietigen?
pi_191768010
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Heb je gelijk in. Maar het lijkt me dan sowieso onbegonnen werk. Stel dat je net een minuut geleden een tang hebt gereinigd en er komt een corona patiënt die de tang vast pakt..
k pak eigenlijk meerdere dingen vast in een supermarkt. Komt ook omdat de producten met langere houdbaarheidsdatum lekker achterin geplaatst worden.

Of dat plankje, dat je moet zetten om de boodschappen van elkaar te scheiden op de band bij de kassa.

Het is inderdaad onbegonnen werk.
pi_191768011
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:44 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

Ja, lullig is dat he, je doet het altijd fout:
als je verstandig bent en verantwoordelijkheid neemt ben je eigenwijs en een paniekzaaier,
en als je de adviezen van RIVM wél opvolgt schaam je je voor volgzaamheid tegen beter weten in.
Gewoon het virus opzoeken en 2/3 maand uitzieken.op.kosten vd baas ^O^
Vakman pur sang
pi_191768014
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:46 schreef Tris het volgende:

[..]

Gekke vraag misschien maar is een broodrooster voldoende om virussen te vernietigen?
Stoomreiniger :Y
  zondag 1 maart 2020 @ 09:47:37 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191768015
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je kunt nadenken zal je begrijpen dat je toch besmet gaat worden.
Dus al dat gelul gaat nergens over.

En zorg hoeft niet perse in een zkh..dat kan goed in de plaatselijke gymzaal.

Je kunt beter zorgen dat je snel het virus oploopt dan ben je resistent en van het gezeik af. ^O^
Waar komt nou weer vandaan dat je resistent bent als je het gehad hebt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191768016
quote:

[..]

Dit lijkt een handige vraag, maar even wat meer praktisch bekeken; mijn moeder van 70 past niet in mijn broodrooster, dus wat als die besmet raakt? :@
vosss is de naam,
  zondag 1 maart 2020 @ 09:48:19 #214
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191768023
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

En de baas zelf, wat moet hij/zij doen?
pi_191768024
quote:

[..]

Ik zie een nieuw tv format voor John de Mol
pi_191768026
quote:
5s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Dit lijkt een handige vraag, maar even wat meer praktisch bekeken; mijn moeder van 70 past niet in mijn broodrooster, dus wat als die besmet raakt? :@
Panini-maker
pi_191768030
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

En de rest van je leven aan het zuurstof zitten omdat je nog maar een longcapaciteit van 30% hebt :')
pi_191768033
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:46 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag. Er zijn gevallen bekend waarbij mensen meerdere keren besmet raakten. Ik las ergens een percentage van 14%, maar of dat betrouwbaar was weet ik niet. In elk geval lijkt het mij te voorbarig om te stellen dat als je het 1x gehad hebt dat je er dan vanaf bent. Bovendien muteren virussen nou eenmaal.
Zo hebben virusziekten altijd gewerkt.

De.eerste keer.met echte griep was je doodziek.
Volgende keren bij een lichte mutatie, ben je weer ziek maar nog niet half zo erg.

En 2e keer.hetzelfde virus lijkt me sterk.
Vakman pur sang
pi_191768036
pi_191768037
Staan er al oostblokrijen voor de winkels?
  zondag 1 maart 2020 @ 09:49:53 #221
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_191768038
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het was oudejaarsavond he. Met incurbatietijd en ziekbed had ie allang dood moeten zijn. Of ziek moeten zijn lang voor de uitbraak in Italië.
Ja, dat klopt. maar die Chinese vrouw trekt hem echt wel keihard aan zijn arm.

Ik was zelf ook boos geworden, denk ik.
pi_191768041
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waar komt nou weer vandaan dat je resistent bent als je het gehad hebt?
It's true
Vakman pur sang
pi_191768046
quote:
5s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat is meer een vraag voor Rachel Hazes, ik kan die niet beantwoorden, sorry.
pi_191768048
quote:

[..]

Wat is dit voor troll
  zondag 1 maart 2020 @ 09:50:49 #225
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_191768049
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

It's true
Nee, dat zijn ze nog aan het onderzoeken, of je het ook twee keer kan krijgen.
pi_191768055
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:49 schreef Dr.Sleep het volgende:
[ afbeelding ]
Ook weer gelul, er zijn nog helemaal geen betrouwbare cijfers van het verloop.
Vakman pur sang
  zondag 1 maart 2020 @ 09:51:37 #227
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191768056
quote:

[..]

Yep.

[ Bericht 33% gewijzigd door crystal_meth op 01-03-2020 10:00:19 ]
  zondag 1 maart 2020 @ 09:52:46 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191768062
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

It's true
En toch zijn er al gevallen van genezen verklaard en weer opnieuw ziek geworden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 1 maart 2020 @ 09:53:13 #229
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191768068
quote:
[ afbeelding ]
Die 9 dagen op harde oppervlakken is obv een meta-studie van meerdere coronavirussen, niet specifiek deze.
  zondag 1 maart 2020 @ 09:54:07 #230
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191768076
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

En toch zijn er al gevallen van genezen verklaard en weer opnieuw ziek geworden.
Ja of een onbetrouwbare tussentest, het is niet helemaal helder nog.
pi_191768077
https://www.telegraaf.nl/(...)coronavirus-in-china

Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Gretha zal tevreden zijn.
  zondag 1 maart 2020 @ 09:54:37 #232
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_191768081
quote:
[ afbeelding ]
Lekker paniekplaatje. Dit is zo'n beetje de allermildste griepvariant afgezet tegen de worst case scenario schattingen van covid-19 als ik zo ff kijk. Niet echt een eerlijke vergelijking.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_191768087
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

https://www.livescience.c(...)-after-recovery.html

Sterke aanwijzingen, sterke twijfels
pi_191768096
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:54 schreef Scrummie2.1 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)coronavirus-in-china

Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Gretha zal tevreden zijn.
Een virus werkt dus beter tegen klimaatverandering dan al die onzinnige maatregelingen.
Check it out
pi_191768103
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Zo hebben virusziekten altijd gewerkt.

De.eerste keer.met echte griep was je doodziek.
Volgende keren bij een lichte mutatie, ben je weer ziek maar nog niet half zo erg.

En 2e keer.hetzelfde virus lijkt me sterk.
Heb je wel eens van Dengue gehoord?

De eerste keer word je zo ziek dat je een doodswens hebt.

De tweede keer komt die doodswens daadwerkelijk uit.
pi_191768115
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:43 schreef vosss het volgende:
Ik heb niet alles gevolgd, maar was dit al gepost:
[..]

Ja, en ik ben nu letterlijk omringd door die shit -O- :X
pi_191768118
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:55 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Een virus werkt dus beter tegen klimaatverandering dan al die onzinnige maatregelingen.
De ontdekking van Amerika en daaruit resulterende ontvolking door ziekten is gewoon nog duidelijk zichtbaar in de CO2 concentraties in ijskernen, dus ja, dat klopt, en dat is bekend.
pi_191768123
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:57 schreef MichaelPallada het volgende:

[..]

Ja, en ik ben nu letterlijk omringd door die shit -O- :X
RIP aan de nabestaanden alvast :'(
vosss is de naam,
  zondag 1 maart 2020 @ 09:57:58 #239
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_191768125
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik heb een keer paratyfus gehad en dat vond ik al heel veel pijn doen.
pi_191768127
quote:

[..]

Tweede golf Spaanse Griep was ook heftiger meen ik te hebben gelezen
pi_191768130
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:49 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. maar die Chinese vrouw trekt hem echt wel keihard aan zijn arm.

Ik was zelf ook boos geworden, denk ik.
Ja het is wel een naar vrouwtje. Zoiets doe je niet.
pi_191768143
quote:

[..]

Knokkelkoorts is een.door insecten overdraagbaar virus. Welke muteert.
Vakman pur sang
  zondag 1 maart 2020 @ 09:59:58 #243
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_191768148
Een Spaanse toeriste raakte besmet na een bezoek aan België.
Luchthaven Charleroi heeft crisiscentrum.

https://www.hln.be/nieuws(...)siscentrum~a283ebc5/

Zo zie je maar dat het virus hier ook al goed de ronde heeft gedaan.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zondag 1 maart 2020 @ 10:00:51 #244
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191768157
quote:
10s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ehm...nee. Er was de afgelopen 3 jaar nog steeds netto immigratie NAAR de UK vanuit de EU.
Het is wel flink gedaald, wat hetzelfde effect heeft.
quote:
for nurses the percentage of NHS joiners who were from the EU halved from 19% in 2015-2016 to 7.9% in 2017-2018, and of those leaving the NHS, 9% were EU nationals in 2015-2016 rising to 13% in 2017-2018.
http://theconversation.co(...)risk-revealed-105326
pi_191768159
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:57 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik heb een keer paratyfus gehad en dat vond ik al heel veel pijn doen.
Meeste pijn die ik ooit had was toen mijn linkerarm eraf lag. De tering. Gelukkig is dat wel nog goed gekomen daarna.
vosss is de naam,
pi_191768169
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Meeste pijn die ik ooit had was toen mijn linkerarm eraf lag. De tering. Gelukkig is dat wel nog goed gekomen daarna.
huh :o Ik geloof je
  zondag 1 maart 2020 @ 10:02:14 #247
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_191768172
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Linkerarm eraf? Wat had je toen gedaan?
  zondag 1 maart 2020 @ 10:02:48 #248
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_191768182
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zondag 1 maart 2020 @ 10:03:31 #249
335133 MichaelScott
pi_191768191
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:59 schreef banaantjeEE het volgende:

De kans dat ze contact heeft gehad met een van die 2 patiënten uit België of die Luxemburgse die via Charleroi vloog is inderdaad te verwaarlozen.

Geen goed nieuws.
  zondag 1 maart 2020 @ 10:04:00 #250
28167 matthijst
pi_191768194
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

We hebben er vaak genoeg wat van gezegd en we krijgen ook vaak een grote muil terug. Dus ja, we zijn daarmee gestopt.
Omdat die tangen ook gewoon kut zijn.
Pak je zo'n klein pistoletje, flikkert ie op de grond. 't is net een kermisattractie.
Bij Lidl doen ze het beter :O
  zondag 1 maart 2020 @ 10:04:55 #251
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191768208
quote:

[..]

hangt er een beetje vanaf welke soort, in principe ben je immuun voor de soort die je al gehad hebt
  zondag 1 maart 2020 @ 10:05:03 #252
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191768209
quote:

[..]

Maar dan is de tweede besmetting een andere strain dan de eerste, voor de eerste blijf je immuun, de kruisimmuniteit voor de andere strains (er zijn er 4 of 5) is niet blijvend.
  zondag 1 maart 2020 @ 10:05:35 #253
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191768215
Ik ben aan het zoeken naar de dead rate van flu en corona.
Iedere website zegt verschillende dingen.
Heeft iemand hier een betrouwbare bron?
pi_191768221
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maar dan is de tweede besmetting een andere strain dan de eerste, voor de eerste blijf je immuun, de kruisimmuniteit voor de andere strains (er zijn er 4 of 5) is niet blijvend.
Toch, ik ben niet gerustgestel vwb herbesmettingen.
pi_191768223
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:02 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Linkerarm eraf? Wat had je toen gedaan?
Van 3 meter hoog gevallen en niet op kunnen vangen waardoor mijn schouder/bovenarm de volle klap kreeg. Hele schouder naar de tiefus, bot finaal doormidden, maanden zoet mee geweest toen.

Arm was er toen niet echt af, maar dat voelde wel zo, want toen ik opstond zwiepte mijn arm gewoon langs me af. Terwijl ik het afgebroken bot door mijn vlees en spieren voelde scheuren.
vosss is de naam,
pi_191768239
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:04 schreef matthijst het volgende:

[..]

Pak je zo'n klein pistoletje, flikkert ie op de grond. 't is net een kermisattractie.
Bij de Jumbo, hier in de buurt, doen ze die tang aan een korte ketting. Zo kort, dat het onmogelijk is om alle broodjes met de tang te pakken.

Maar na deze posts zal ik nooit meer hetzelfde naar zo'n tang kijken
pi_191768250
quote:

Verkeerde timing, dat hadden ze eigenlijk pas in de grote Coronashow willen bekendmaken denk ik ;)
pi_191768257
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Van 3 meter hoog gevallen en niet op kunnen vangen waardoor mijn schouder/bovenarm de volle klap kreeg. Hele schouder naar de tiefus, bot finaal doormidden, maanden zoet mee geweest toen.

Arm was er toen niet echt af, maar dat voelde wel zo, want toen ik opstond zwiepte mijn arm gewoon langs me af. Terwijl ik het afgebroken bot door mijn vlees en spieren voelde scheuren.
Allemachtig, dit soort verhalen voel je bij het lezen haast zelf....
Fijn dat het weer goed is gekomen.
  zondag 1 maart 2020 @ 10:09:19 #259
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_191768265
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja, ik voel het zelfs een beetje terwijl ik het lees.

Fijn dat je weer opgeknapt bent. :)
pi_191768274
Armenia🇦🇲】First case of coronavirus confirmed in Armenia
The patient is a 29-year-old Armenian citizen who was in Iran. He was travelling with his wife, who tested negative, the Prime Minister said, adding that direct contacts of the patient will be quarantined.

Armenia closed its 27-mile border with Iran on February 24, with the closure scheduled to last two weeks, officials told CNN.
  zondag 1 maart 2020 @ 10:10:19 #261
28167 matthijst
pi_191768275
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:07 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Bij de Jumbo, hier in de buurt, doen ze die tang aan een korte ketting. Zo kort, dat het onmogelijk is om alle broodjes met de tang te pakken.

Daar wassen ze de tangen dus helemaal niet :D
  zondag 1 maart 2020 @ 10:10:47 #262
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191768281
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:07 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dan is dit landelijk denk ik, nooit begrepen.
pi_191768282
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:10 schreef matthijst het volgende:

[..]

Daar wassen ze de tangen dus helemaal niet :D
Met een beetje geluk na sluitingstijd een hygiënisch doekje :r
pi_191768284
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:05 schreef Markesh het volgende:
Ik ben aan het zoeken naar de dead rate van flu en corona.
Iedere website zegt verschillende dingen.
Heeft iemand hier een betrouwbare bron?
Bedoel je dit?

https://www.worldometers.info/
pi_191768287
quote:
Dat boeit mij werkelijk helemaal niks
pi_191768300
Nog geen bevestiging uit r’dam
pi_191768323
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:13 schreef Fukushima het volgende:
Ook niet uit Limburg.
vosss is de naam,
pi_191768331
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:13 schreef Fukushima het volgende:
Wij wonen in Rdam -O-

Rip Wij ;( :'(
  zondag 1 maart 2020 @ 10:17:52 #269
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191768333
Heeft iemand een bron voor dat 15% medische zorg nodig heeft?
pi_191768343
quote:

[..]

dit :Y

quote:
ik snap niet dat klanten brood uit de stapel met blote handen kunnen oppakken
maar goed, medewerkers bij de AH's hier in de buurt zijn geen steek beter
  zondag 1 maart 2020 @ 10:19:15 #271
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191768346
In duitsland inmiddels al 117 cases als je al die losse berichten bij elkaar optelt van elke provincie. Waarom geen landelijke update?
pi_191768356
Ik hoop dat het allemaal negatief wordt getest hier, dit ben ik in het groen, rood is waar er verdachte gevallen zijn en oranje is nog niets aan de hand....

zondag 1 maart 2020 @ 10:21:24 #273
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_191768365
quote:
Er zit denk ik nogal een verschil tussen alles beetpakken voordat je een keuze maakt en alleen je eigen broodjes pakken/aanraken en die in een zakje doen.
Dat eerste is :r , dat laatste boeit me niet.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  zondag 1 maart 2020 @ 10:21:25 #274
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191768367
luchtvervuiling China (bron is NASA)

zondag 1 maart 2020 @ 10:21:27 #275
335133 MichaelScott
pi_191768368
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:17 schreef Momo het volgende:
quote:
What are the symptoms of COVID-19?

The most common symptoms of COVID-19 are fever, tiredness, and dry cough. Some patients may have aches and pains, nasal congestion, runny nose, sore throat or diarrhea. These symptoms are usually mild and begin gradually. Some people become infected but don’t develop any symptoms and don't feel unwell. Most people (about 80%) recover from the disease without needing special treatment. Around 1 out of every 6 people who gets COVID-19 becomes seriously ill and develops difficulty breathing. Older people, and those with underlying medical problems like high blood pressure, heart problems or diabetes, are more likely to develop serious illness. About 2% of people with the disease have died. People with fever, cough and difficulty breathing should seek medical attention.
https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-coronaviruses
  zondag 1 maart 2020 @ 10:22:17 #276
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191768379
Heeft iemand trouwens enig idee wat het virus doet met de luchtvervuiling in China? Vind het zo raar dat ik daar de afgelopen dagen niet niets over gelezen of gezien heb!
  zondag 1 maart 2020 @ 10:22:50 #277
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191768384
quote:
Dat kwam uit onderzoek naar 40.000 patienten in China.
  zondag 1 maart 2020 @ 10:23:24 #278
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191768393
quote:
10s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heeft iemand trouwens enig idee wat het virus doet met de luchtvervuiling in China? Vind het zo raar dat ik daar de afgelopen dagen niet niets over gelezen of gezien heb!
Was hier nog niet gepost toch? Ofwel? zag het zelf wel overal op andere sites.
pi_191768394
vrtnws twitterde op zondag 01-03-2020 om 10:22:24 Liveblog: Tweede besmetting met coronavirus in België https://t.co/sKFWVOkL0F #vrtnws reageer retweet
pi_191768402
quote:
Cigarettes smoked en money spent on drugs :o
pi_191768405
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
luchtvervuiling China (bron is NASA)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wuhan is zelfs verdwenen op de rechterkaart.
Check it out
pi_191768408
quote:
zo erg dat nieuws uit china gewoon helemaal verdwenen is
  zondag 1 maart 2020 @ 10:24:48 #283
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191768415
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:23 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

:o bestaat niet meer
pi_191768418
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Was hier nog niet gepost toch? Ofwel? zag het zelf wel overal op andere sites.
Ergens boven je is het telegraaf artikel gelinkt ;).
  zondag 1 maart 2020 @ 10:25:02 #285
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191768419
quote:
Passief agressief gedrag gespot.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 1 maart 2020 @ 10:25:04 #286
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191768420
China haalt dit jaar wel de klimaatdoel.
Hier kan Nederland veel van leren.
pi_191768421
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:23 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Good riddance :r
vosss is de naam,
  zondag 1 maart 2020 @ 10:25:23 #288
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_191768423
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat is dan best een pittig virusje.
pi_191768424
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:23 schreef Houtenbeen het volgende:
vrtnws twitterde op zondag 01-03-2020 om 10:22:24 Liveblog: Tweede besmetting met coronavirus in België https://t.co/sKFWVOkL0F #vrtnws reageer retweet
Ik vroeg me al af waarom de openbare omroep dagen geen liveblog had over COVID-19 en er nu op een luie zondag mee begint. Dat zal wel de reden zijn.

Persoonlijk vind ik het wel veel te vroeg voor de grote dubbele versie van de Vlaamse Corona shows! :D
pi_191768427
quote:

[..]

Kan goed zijn, maar geen reden om personeel af te staan blaffen.

Maar goed dat is weer wat anders.
  zondag 1 maart 2020 @ 10:25:58 #291
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191768435
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ergens boven je is het telegraaf artikel gelinkt ;).
Ah oke telegraaf linkjes negeer ik direct |:)
pi_191768441
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:23 schreef Houtenbeen het volgende:
quote:
Tweede besmetting in België
Er is opnieuw een Belg besmet geraakt met het nieuwe coronavirus. Dat heeft minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) bekendgemaakt. "De patiënt in kwestie vertoont milde klachten maar verkeert voor het overige in goede gezondheid", staat in het persbericht van de minister te lezen. Om 11.30 uur geeft De Block een persconferentie. U kunt die hier rechtstreeks volgen
  zondag 1 maart 2020 @ 10:26:55 #293
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191768446
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:25 schreef KingRadler het volgende:
China haalt dit jaar wel de klimaatdoel.
Hier kan Nederland veel van leren.
Tijd dat we zo’n BSL-4 opzetten ergens.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 maart 2020 @ 10:27:18 #294
284411 crew  heywoodu
pi_191768453
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat is nu het spontaan ontstane Lanzhou.
  zondag 1 maart 2020 @ 10:27:24 #295
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_191768457
quote:
Ik weet niet of je programma's terug kunt kijken op tv. Nu is WNL bezig op NPO1. Daar beantwoorde een Microbioloog wat antwoorden. Ik vond dat hij een duidelijke uitleg gaf over wat ons te wachten kan staan.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
  zondag 1 maart 2020 @ 10:27:42 #296
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191768460
Je kan toch met handschoenen en mondkapje iemand neuken die Corona heeft.
Dan zou je toch niet besmet kunnen raken.
  zondag 1 maart 2020 @ 10:28:00 #297
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_191768468
10:20
Opnieuw een Belg besmet met coronavirus
Er is een tweede Belg besmet geraakt met het coronavirus. Dat heeft minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) bekendgemaakt.
pi_191768471
Deze topics worden zeker uitgebracht als geschiedenis book/e-reader in het jaar 2100.
  zondag 1 maart 2020 @ 10:28:18 #299
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191768472
Wanneer mogen belgen en corona moppen?
pi_191768473
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:27 schreef KingRadler het volgende:
Je kan toch met handschoenen en mondkapje iemand neuken die Corona heeft.
Dan zou je toch niet besmet kunnen raken.
Ik denk zomaar dat iemands hoofd niet bepaald naar seks staat indien hij besmet is met dit virus. :@
vosss is de naam,
  zondag 1 maart 2020 @ 10:28:28 #301
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191768477
quote:

Er staat wel dat ze besmet raakte na, niet tijdens, haar bezoek aan België... :+
  Moderator zondag 1 maart 2020 @ 10:43:32 #302
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191768670
Toch boeiend die persoon ligt in quarantaine op mijn werk, en ik moet er vanavond nog even langs.

Zal mij benieuwen hoeveel media ik de komende dagen ga tegenkomen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')