Twee uur van te voren!?quote:Op zondag 1 maart 2020 08:52 schreef Tris het volgende:
[..]
Al voor het virus stonden hier op zondag hele gezinnen te wachten tot de deuren open gingen van de supermarkt. Het lijkt vaak wel een gezinsuitje.
Geen dag met harder gekrijs en gekloot met die karretjes dan Zondag.
Lekker slim idd.quote:Op zondag 1 maart 2020 08:48 schreef matthijst het volgende:
Nederland snurkt nog even verder. Intussen sluiten ze in Japan behoorlijk wat plekken waar veel mensen samenkomen:
https://tdrexplorer.com/tourist-attraction-closures-japan/
Maakt allemaal niks meer uit, het hek is al van de dam.quote:Op zondag 1 maart 2020 08:57 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Wij hebben 3500 werknemers en iets van 15 locaties door heel Nederland waarbij veel werknemers dagelijks/wekelijks meerdere locaties aandoen. We hebben flexplekken waarbij soms 3-4 mensen per dag hetzelfde bureau gebruiken. Over bureaus wordt door de schoonmaak even een doekje gehaald, apparatuur wordt niet schoongemaakt.
Het advies: handjes wassen. En bij de voorraadkast kun je desinfectiegel en doekjes halen om de toetsenborden en muizen schoon te maken. Die laatste zijn normaal vrijwel altijd op.
Veel mensen die nu terugkomen van vakantie, geen oproepje om misschien toch even beter thuis te blijven werken als je uit risico-gebied komt.
Of dat je bij griepverschijnselen ook niet moet komen (wat ook bij normale griep beter is).
Oh net wakker..... Over die 2 uur had ik even heen gelezen.quote:
Kan deze Russische trol geband worden?quote:Op zondag 1 maart 2020 09:01 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Maakt allemaal niks meer uit, het hek is al van de dam.
Vanaf volgende week gaat het aantal besmettingsgevallen flink omhoog schieten.
De eerste distributiecentra zijn al door hun voorraden, flinke chaos gaat het worden.
Het land is al in rep en roer bij code rood omdat men 1cm sneeuw verwacht
Dat er meer besmettingen komen snap ik. Je kan het wel proberen wat te vertragen zoals eerder genoemd is vanwege de druk op de gezondheidszorg.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:01 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Maakt allemaal niks meer uit het hek als van de dam.
Vanaf volgende week gaat het aantal besmettingsgevallen flink omhoog schieten.
De eerste distributiecentra zijn al door hun voorraden, flinke chaos gaat het worden.
Het land is al in rep en roer bij code rood omdat men 1cm sneeuw verwacht
twitter:YonhapNews twitterde op zondag 01-03-2020 om 09:00:49(URGENT) S. Korea reports 210 more cases of new coronavirus, total now at 3,736 https://t.co/REiIUCpKwF reageer retweet
18% van de besmette mensen hebben medische zorg nodig. Er zijn schijnbaar 200 bedden vrij voor dergelijke gevallen. Dat wil dus zeggen dat je met 1.111 besmette mensen je bedden vol hebt liggen. En dus je complete zorgapparaat vast loopt. En mensen die zorg nodig hebben dat niet kunnen krijgen.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:03 schreef NedKelly het volgende:
Je kan het wel proberen wat te vertragen zoals eerder genoemd is vanwege de druk op de gezondheidszorg.Ben niet in paniek, maar maak me met mijn diabetes type 1 wel zorgen. En dan nog niet eens zozeer voor overlijden, maar wel voor dat deel van 18% wat zulke ernstige klachten krijgt dat je intensieve zorg nodig hebt. Die ernstige klachten lijken me vooral heel naar.
Je kan ze ook gewoon bellenquote:Op zondag 1 maart 2020 09:06 schreef Makrolon het volgende:
Ik zit voor m'n werk door heel Nederland, en heb dan ook contact met klanten, ik kom dan bij particuliere klanten thuis. zouden jullie voorzorgsmaatregelen nemen, zoals geen handen meer geven? Of is dat gek?
Op het werk zijn we daar eigenlijk vrijdag al mee begonnen. Wel "als geintje" maar, vind de elleboog toch even prettiger.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:06 schreef Makrolon het volgende:
Ik zit voor m'n werk door heel Nederland, en heb dan ook contact met klanten, ik kom dan bij particuliere klanten thuis. zouden jullie voorzorgsmaatregelen nemen, zoals geen handen meer geven? Of is dat gek?
Ik denk dat iedereen er wel begrip voor zou hebben. Of misschien weglachen, maar dan nog, als jij je er prettiger bij voelt, gewoon doen.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:06 schreef Makrolon het volgende:
zouden jullie voorzorgsmaatregelen nemen, zoals geen handen meer geven? Of is dat gek?
Als we de besmettingen een beetje kunnen uitsmeren en niet iedereen tegelijkertijd ziek wordt, scheelt dat enorm.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:06 schreef vosss het volgende:
[..]
18% van de besmette mensen hebben medische zorg nodig. Er zijn schijnbaar 200 bedden vrij voor dergelijke gevallen. Dat wil dus zeggen dat je met 1.111 besmette mensen je bedden vol hebt liggen. En dus je complete zorgapparaat vast loopt. En mensen die zorg nodig hebben dat niet kunnen krijgen.
Overigens twijfelt mijn vriendin aan die 200 bedden. Volgens haar zijn die er niet. Zij werkt in een groot academisch ziekenhuis.
Ik heb daarom 2 weken geleden al extra medicijnen besteld via de huisarts ik heb zelf namelijk astma.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:06 schreef vosss het volgende:
[..]
18% van de besmette mensen hebben medische zorg nodig. Er zijn schijnbaar 200 bedden vrij voor dergelijke gevallen. Dat wil dus zeggen dat je met 1.111 besmette mensen je bedden vol hebt liggen. En dus je complete zorgapparaat vast loopt. En mensen die zorg nodig hebben dat niet kunnen krijgen.
Overigens twijfelt mijn vriendin aan die 200 bedden. Volgens haar zijn die er niet. Zij werkt in een groot academisch ziekenhuis.
Waren die 200 bedden niet bij het calamiteiten hospitaal in Utrecht? Neem aan dat die bedden normaal niet beschikbaar zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:06 schreef vosss het volgende:
[..]
idd, gewoon vantevoren aangeven dat je geen handen geeftquote:Op zondag 1 maart 2020 09:06 schreef Makrolon het volgende:
Zeker, maar met de huidige manier van er mee om gaan gaat dat dus NIET gebeuren. Over 3 weken zitten wij aan die 1000 mensen. Als het niet eerder is.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Als we de besmettingen een beetje kunnen uitsmeren en niet iedereen tegelijkertijd ziek wordt, scheelt dat enorm.
Er zijn ook zat mensen in dit land die geen hand gevenvanwege religieuze redenen, hadden ze dan toch gelijkquote:Op zondag 1 maart 2020 09:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
idd, gewoon vantevoren aangeven dat je geen handen geeft
Italië had er 9 dagen voor nodig.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker, maar met de huidige manier van er mee om gaan gaat dat dus NIET gebeuren. Over 3 weken zitten wij aan die 1000 mensen. Als het niet eerder is.
Haha die mensen zitten ook in Iran.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:11 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Er zijn ook zat mensen in dit land die geen hand gevenvanwege religieuze redenen, hadden ze dan toch gelijk
Terwijl daar dus wél drastische maatregelen genomen worden.quote:
morgen gelijk werk van maken en op feesbook zetten?quote:Op zondag 1 maart 2020 09:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Terwijl daar dus wél drastische maatregelen genomen worden.
Voor dat virus an sich ben ik niet zo bang, voor het vastlopen van heel de kutzooi wel. Evenals voor de economische gevolgen. Ik moet als de sodemieter mijn huis verkoopklaar maken. Ik wilde dat op mn gemak doen, want we verhuizen pas op 3 augustus en de huidige woning is normaliter binnen een week verkocht, maar of dat over een maand ook nog zo is is maar de vraag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |