abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191767533
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:52 schreef Tris het volgende:

[..]

Al voor het virus stonden hier op zondag hele gezinnen te wachten tot de deuren open gingen van de supermarkt. Het lijkt vaak wel een gezinsuitje.
Geen dag met harder gekrijs en gekloot met die karretjes dan Zondag.
Twee uur van te voren!?
pi_191767534
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:48 schreef matthijst het volgende:
Nederland snurkt nog even verder. Intussen sluiten ze in Japan behoorlijk wat plekken waar veel mensen samenkomen:
https://tdrexplorer.com/tourist-attraction-closures-japan/
Lekker slim idd.
pi_191767552
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:57 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Wij hebben 3500 werknemers en iets van 15 locaties door heel Nederland waarbij veel werknemers dagelijks/wekelijks meerdere locaties aandoen. We hebben flexplekken waarbij soms 3-4 mensen per dag hetzelfde bureau gebruiken. Over bureaus wordt door de schoonmaak even een doekje gehaald, apparatuur wordt niet schoongemaakt.

Het advies: handjes wassen. En bij de voorraadkast kun je desinfectiegel en doekjes halen om de toetsenborden en muizen schoon te maken. Die laatste zijn normaal vrijwel altijd op.

Veel mensen die nu terugkomen van vakantie, geen oproepje om misschien toch even beter thuis te blijven werken als je uit risico-gebied komt.
Of dat je bij griepverschijnselen ook niet moet komen (wat ook bij normale griep beter is).
Maakt allemaal niks meer uit, het hek is al van de dam.

Vanaf volgende week gaat het aantal besmettingsgevallen flink omhoog schieten.

De eerste distributiecentra zijn al door hun voorraden heen, flinke chaos gaat het worden.

Het land is al in rep en roer bij code rood omdat men 1cm sneeuw verwacht :')
pi_191767557
quote:
15s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:58 schreef _I het volgende:

[..]

Twee uur van te voren!?
Oh net wakker..... Over die 2 uur had ik even heen gelezen.
Gaat wel heel ver ja, zo vroeg daar te staan. :{
pi_191767562
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:01 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

Maakt allemaal niks meer uit, het hek is al van de dam.

De eerste distributiecentra zijn al door hun voorraden, flinke chaos gaat het worden.

Kan deze Russische trol geband worden?
pi_191767573
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:02 schreef byah het volgende:

[..]

Kan deze Russische trol geband worden?
Jij wordt zeker gesponsord door het RIVM :')
pi_191767577
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:01 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

Maakt allemaal niks meer uit het hek als van de dam.

De eerste distributiecentra zijn al door hun voorraden, flinke chaos gaat het worden.

Dat er meer besmettingen komen snap ik. Je kan het wel proberen wat te vertragen zoals eerder genoemd is vanwege de druk op de gezondheidszorg.
Ben niet in paniek, maar maak me met mijn diabetes type 1 wel zorgen. En dan nog niet eens zozeer voor overlijden, maar wel voor dat deel van 18% wat zulke ernstige klachten krijgt dat je intensieve zorg nodig hebt. Die ernstige klachten lijken me vooral heel naar.
pi_191767587
YonhapNews twitterde op zondag 01-03-2020 om 09:00:49 (URGENT) S. Korea reports 210 more cases of new coronavirus, total now at 3,736 https://t.co/REiIUCpKwF reageer retweet
pi_191767607
Ik zit voor m'n werk door heel Nederland, en heb dan ook contact met klanten, ik kom dan bij particuliere klanten thuis. zouden jullie voorzorgsmaatregelen nemen, zoals geen handen meer geven? Of is dat gek?
pi_191767611
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:03 schreef NedKelly het volgende:
Je kan het wel proberen wat te vertragen zoals eerder genoemd is vanwege de druk op de gezondheidszorg.Ben niet in paniek, maar maak me met mijn diabetes type 1 wel zorgen. En dan nog niet eens zozeer voor overlijden, maar wel voor dat deel van 18% wat zulke ernstige klachten krijgt dat je intensieve zorg nodig hebt. Die ernstige klachten lijken me vooral heel naar.
18% van de besmette mensen hebben medische zorg nodig. Er zijn schijnbaar 200 bedden vrij voor dergelijke gevallen. Dat wil dus zeggen dat je met 1.111 besmette mensen je bedden vol hebt liggen. En dus je complete zorgapparaat vast loopt. En mensen die zorg nodig hebben dat niet kunnen krijgen.

Overigens twijfelt mijn vriendin aan die 200 bedden. Volgens haar zijn die er niet. Zij werkt in een groot academisch ziekenhuis.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191767613
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:06 schreef Makrolon het volgende:
Ik zit voor m'n werk door heel Nederland, en heb dan ook contact met klanten, ik kom dan bij particuliere klanten thuis. zouden jullie voorzorgsmaatregelen nemen, zoals geen handen meer geven? Of is dat gek?
Je kan ze ook gewoon bellen :Y
pi_191767618
quote:
Op het werk zijn we daar eigenlijk vrijdag al mee begonnen. Wel "als geintje" maar, vind de elleboog toch even prettiger.
pi_191767621
quote:
zouden jullie voorzorgsmaatregelen nemen, zoals geen handen meer geven? Of is dat gek?
Ik denk dat iedereen er wel begrip voor zou hebben. Of misschien weglachen, maar dan nog, als jij je er prettiger bij voelt, gewoon doen. :)
vosss is de naam,
  Moderator zondag 1 maart 2020 @ 09:08:34 #139
236264 crew  capricia
pi_191767630
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:06 schreef vosss het volgende:

[..]

18% van de besmette mensen hebben medische zorg nodig. Er zijn schijnbaar 200 bedden vrij voor dergelijke gevallen. Dat wil dus zeggen dat je met 1.111 besmette mensen je bedden vol hebt liggen. En dus je complete zorgapparaat vast loopt. En mensen die zorg nodig hebben dat niet kunnen krijgen.

Overigens twijfelt mijn vriendin aan die 200 bedden. Volgens haar zijn die er niet. Zij werkt in een groot academisch ziekenhuis.
Als we de besmettingen een beetje kunnen uitsmeren en niet iedereen tegelijkertijd ziek wordt, scheelt dat enorm.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191767642
quote:

[..]

Ik heb daarom 2 weken geleden al extra medicijnen besteld via de huisarts ik heb zelf namelijk astma.

Na het zien van de grote incompententieshow van het RIVM en meneer Bruins bij de NPO was dit een verstandige keuze.
pi_191767644
quote:

[..]

Waren die 200 bedden niet bij het calamiteiten hospitaal in Utrecht? Neem aan dat die bedden normaal niet beschikbaar zijn.
  zondag 1 maart 2020 @ 09:09:54 #142
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191767649
quote:
idd, gewoon vantevoren aangeven dat je geen handen geeft
pi_191767652
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Als we de besmettingen een beetje kunnen uitsmeren en niet iedereen tegelijkertijd ziek wordt, scheelt dat enorm.
Zeker, maar met de huidige manier van er mee om gaan gaat dat dus NIET gebeuren. Over 3 weken zitten wij aan die 1000 mensen. Als het niet eerder is.
vosss is de naam,
pi_191767662
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:09 schreef THEFXR het volgende:

[..]

idd, gewoon vantevoren aangeven dat je geen handen geeft
Er zijn ook zat mensen in dit land die geen hand gevenvanwege religieuze redenen, hadden ze dan toch gelijk :{
pi_191767666
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:10 schreef vosss het volgende:

[..]

Zeker, maar met de huidige manier van er mee om gaan gaat dat dus NIET gebeuren. Over 3 weken zitten wij aan die 1000 mensen. Als het niet eerder is.
Italië had er 9 dagen voor nodig.

Maar goed, er zijn ook heel veel landen waar het trager gaat. Eigenlijk het meerendeel van de landen. We hoeven nog niet te wanhopen, maar gisteren opeens naar de 8 (tel ik die in Rotterdam als een besmetting) , dat is natuurlijk niet goed.
pi_191767677
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:11 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

Er zijn ook zat mensen in dit land die geen hand gevenvanwege religieuze redenen, hadden ze dan toch gelijk :{
Haha die mensen zitten ook in Iran.
pi_191767688
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:12 schreef Toefjes het volgende:
Italië had er 9 dagen voor nodig.
Terwijl daar dus wél drastische maatregelen genomen worden.

Voor dat virus an sich ben ik niet zo bang, voor het vastlopen van heel de kutzooi wel. Evenals voor de economische gevolgen. Ik moet als de sodemieter mijn huis verkoopklaar maken. Ik wilde dat op mn gemak doen, want we verhuizen pas op 3 augustus en de huidige woning is normaliter binnen een week verkocht, maar of dat over een maand ook nog zo is is maar de vraag :X
vosss is de naam,
pi_191767699
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:40 schreef asco het volgende:

[..]

Apart wel.
Wat een lomp wijf
  zondag 1 maart 2020 @ 09:15:59 #149
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191767701
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:14 schreef vosss het volgende:

[..]

Terwijl daar dus wél drastische maatregelen genomen worden.

Voor dat virus an sich ben ik niet zo bang, voor het vastlopen van heel de kutzooi wel. Evenals voor de economische gevolgen. Ik moet als de sodemieter mijn huis verkoopklaar maken. Ik wilde dat op mn gemak doen, want we verhuizen pas op 3 augustus en de huidige woning is normaliter binnen een week verkocht, maar of dat over een maand ook nog zo is is maar de vraag :X
morgen gelijk werk van maken en op feesbook zetten?
pi_191767715
Een bed in Nederland is natuurlijk ook wel van een andere kwaliteit dan een bed in republiekjes als Italië en China.

Als we de standaard van zorg verlagen naar de rest van de wereld kunnen er zo duizenden bedden bij. Niet dat de zorg er beter van wordt maar toch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')