Een nieuwe hobby ben gestartquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Misschien nu nog niet nee. Maar je verwoord het alsof je een nieuwe hobby bent gestart. En ik heb zo het idee dat een hoop hier uiteindelijk vooral eten verspillen (het niet-houdbare) of overmatig voedsel geconsumeerd hebben als ook voor hun blijkt dat het niet nodig was.
Gadver. Dat eerste, WTF is dat voor receptquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik koop wat ik normaal eet, maar wel iets wat makkelijk en voedzaam is.
Kikkererwten bijvoorbeeld, zo'n glazen pot van 500 gram. Gooi je in de pan, kippenbouillon erbij en wat kerriepoeder. Eet elke week wel zo'n pot met m'n vriendin en een jaar of 4 houdbaar. Heb er dus altijd wel iets van 10 in huis.
Rijst eten we ook wel halve kilo per week van. Net als blikken doperwten, ook wel 2-3 per maand. Zelfde voor tonijn in blik.
Heb liever voedzaam spul dan dat ik straks drie dagen alleen Toblerone moet eten. Heb overigens wel 40 snickers in huis.
Kranten of zand uit de tuin. No problem.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:57 schreef Hoogslaper het volgende:
En wat als je straks geen kattengrit meer kan krijgen![]()
Nou ja dan zit mijn mooie houten vloer toch al in de openhaard dus maakt het niet meer uit denk ik.
Geroosterde kat schijnt best lekker te zijn met glas houdbare melk erbijquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:57 schreef Hoogslaper het volgende:
En wat als je straks geen kattengrit meer kan krijgen![]()
Nou ja dan zit mijn mooie houten vloer toch al in de openhaard dus maakt het niet meer uit denk ik.
Wat ik bedoel is zoek een ander topic en ga daar helemaal los met je kritiek zodat wij het hier on topic kunnen houden. Noem je topic bijvoorbeeld: waarom preppen onverstandig of dom is of zo.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oh wow iemand met een andere mening. Laten we hem monddood maken!
Vriendin komt uit Irak dus zal daar wel vandaan komen. Maar smaakt prima zo als een soort soep.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Gadver. Dat eerste, WTF is dat voor recept
Ik heb serieus zo'n Sawyer micro waterzuiverding gekocht. Ik kan nu zo van slootwater drinkwater makenquote:Op zondag 1 maart 2020 00:01 schreef vuurbrood het volgende:
Via marktplaats een dieselgenerator gekocht en morgen nog een shitload aan batterijen inslaan
Kan je dit even voor ons testen en reviewen in een topic?quote:Op zondag 1 maart 2020 00:02 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb serieus zo'n Sawyer micro waterzuiverding gekocht. Ik kan nu zo van slootwater drinkwater maken
Ik heb er 2 gekocht just in casequote:Op zondag 1 maart 2020 00:02 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb serieus zo'n Sawyer micro waterzuiverding gekocht. Ik kan nu zo van slootwater drinkwater maken
Nee, het is meer voor de heb denk ikquote:Op zondag 1 maart 2020 00:04 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Kan je dit even voor ons testen en reviewen in een topic?
Ik zet wel een emmer buiten, het regent voorlopig nog genoeg.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, het is meer voor de heb denk ik
En ik heb een mega jerrycan waar water in kan en een welwaterbron in de buurt.
Dat moet goed komen; niemand maakt mij de pis lauw![]()
Ik rooster ze graag met komijn en gerookte paprikapoeder in wat olie. Lekker als snack, in een wrap met groenten of als topping in een soep (bijvoorbeeld pompoensoep)quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:59 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Vriendin komt uit Irak dus zal daar wel vandaan komen. Maar smaakt prima zo als een soort soep.
Toevallig gisteren geprobeerd, maar ik kreeg ze niet crunchy.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik rooster ze graag met komijn en gerookte paprikapoeder in wat olie. Lekker als snack, in een wrap met groenten of als topping in een soep (bijvoorbeeld pompoensoep)
Klinkt goed! Maar nog wat extra kruiden inslaan, bederft toch niet zo snel.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik rooster ze graag met komijn en gerookte paprikapoeder in wat olie. Lekker als snack, in een wrap met groenten of als topping in een soep (bijvoorbeeld pompoensoep)
Nee joh, de echte kenners maken havermout met water (en een snufje zout als je wil). Wordt het veel romiger van!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:45 schreef mootie het volgende:
[..]
Je moet wel melk bij je havermout hebben!
Beste Sapstengel, een echte prepper heeft voornamelijk gedroogde kikkererwten in zijn stash. Die zijn zo goed als onbeperkt houdbaar en zitten ramvol met eiwitten zoals je weet. Droog nemen ze veel minder plaats in, en daarnaast zijn glazen potten bovendien veel kwetsbaarder.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik koop wat ik normaal eet, maar wel iets wat makkelijk en voedzaam is.
Kikkererwten bijvoorbeeld, zo'n glazen pot van 500 gram. Gooi je in de pan, kippenbouillon erbij en wat kerriepoeder. Eet elke week wel zo'n pot met m'n vriendin en een jaar of 4 houdbaar. Heb er dus altijd wel iets van 10 in huis.
Rijst eten we ook wel halve kilo per week van. Net als blikken doperwten, ook wel 2-3 per maand. Zelfde voor tonijn in blik.
Heb liever voedzaam spul dan dat ik straks drie dagen alleen Toblerone moet eten. Heb overigens wel 40 snickers in huis.
Heel goed. En wat helemaal ongezond is; havermout in melk kokenquote:Op zondag 1 maart 2020 00:12 schreef dodoria het volgende:
[..]
Nee joh, de echte kenners maken havermout met water (en een snufje zout als je wil). Wordt het veel romiger van!
Hier ben ik het wel mee eens. Daarom was het ook zaak om een voorraad geleidelijk op te bouwen eind januari/begin februari. Nu is het eigenlijk juist een beetje aso om alsnog in bulk in te slaan. Koop gewoon iedere keer dat je naar de winkel gaat van ieder houdbaar item dat je wil 1 extra en bouw het langzaam om. We zijn met z’n allen verantwoordelijk nu om een run te voorkomen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vind je je eigen aluhoedjes-denken niet behoorlijk egocentrisch? Ook vraag voor de rest hier trouwens.
Door dat doomdenkende geprep zorg je straks voor lege schappen en kan een weldenkend mens die ergens tekort aan heeft daar straks niet meer aankomen omdat er pipos rondlopen die denken dat de wereld vergaat
Waarom is dat aso?quote:Op zondag 1 maart 2020 00:20 schreef dodoria het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Daarom was het ook zaak om een voorraad geleidelijk op te bouwen eind januari/begin februari. Nu is het eigenlijk juist een beetje aso om alsnog in bulk in te slaan. Koop gewoon iedere keer dat je naar de winkel gaat van ieder houdbaar item dat je wil 1 extra en bouw het langzaam om. We zijn met z’n allen verantwoordelijk nu om een run te voorkomen.
Maar dat is nu nog niet aan de orde, je kon en kunt het nog steeds op een fatsoenlijke manier doen.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:22 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Waarom is dat aso?
Als je moet overleven geldt alleen het recht van de sterkste
Nee johquote:Op zondag 1 maart 2020 00:27 schreef liesje1979 het volgende:
Nah begin me bijna schuldig te voelen. Zoveel is het toch niet wat ik postte?
Qua vuur, verwarming, of kookbron hebben de meeste huishoudens zowel gas als electriciteit toch hun beschikking. Dat betekent als er een resource uitvalt je altijd nog terug kan vallen op die ander. Dat betekent dan wel dat je een electrisch plaatje of een inductieplaatje benevens je gasfornuis moet hebben.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:32 schreef Hoogslaper het volgende:
Iemand nog tips hoe verantwoord vuur te maken binnen, indien we straks verstoken zijn van gas en licht..?
Ik woon drie hoog, zou wel met wat kluswerk in de buitenmuur een rookkanaal kunnen hakken. Gelukkig heb ik een houten vloer dus voldoende brandstof.
Bij jou niet nee. Maar jij was gewoon de laatste die het poste zodat ik jou als voorbeeld namquote:Op zondag 1 maart 2020 00:27 schreef liesje1979 het volgende:
Nee joh, je hebt geen hele schappen leeggetrokken. Dit zouden normale boodschappen kunnen zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:27 schreef liesje1979 het volgende:
Ik denk je nog al naïef bent hier in de omgeving komen groepjes jongemannen gezamenlijk boodschappen doen en dat doen ze niet voor de gezelligheid. Morgen samen met mijn buurman en zwager op pad dan sta je toch wat sterkerquote:Op zondag 1 maart 2020 00:24 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar dat is nu nog niet aan de orde, je kon en kunt het nog steeds op een fatsoenlijke manier doen.
Het motto is goed voor je zelf zorgen en daarbij niet doorschieten en dat doe je goedquote:Op zondag 1 maart 2020 00:27 schreef liesje1979 het volgende:
Nee hoor, ik heb sowieso een prima voorraadje, ik red me wel.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:29 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik denk je nog al naïef bent hier in de omgeving komen groepjes jongemannen gezamenlijk boodschappen doen en dat doen ze niet voor de gezelligheid. Morgen samen met mijn buurman en zwager op pad dan sta je toch wat sterker
Thanks!quote:Op zondag 1 maart 2020 00:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee joh
Plus alles wordt gewoon lekker nog bevoorraad dus dikke onzin dit qua schuldig voelen sowieso
In de Randstad gaat het heel snelquote:Op zondag 1 maart 2020 00:31 schreef mootie het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb sowieso een prima voorraadje, ik red me wel.
Heb hier ook nog geen enkel leeg schap gezien.
Maar wat ik "wegkaap"is niet meer dan voor eigen gebruik he? Hier zou ik het twee weken op uit kunnen houden. Ik hamster trouwens sowieso wel aanbiedingen als 1+1 gratis dus sowieso wel altijd een voorraadje van dingen die ik dagelijks gebruik.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bij jou niet nee. Maar jij was gewoon de laatste die het poste zodat ik jou als voorbeeld nam
Het ging mij meer om het punt wat ik wilde maken. Ik vind het eerlijk gezegd immoreel omdat het overkomt als wegkapen voor de neus van een ander terwijl het alleen gebeurd om irrationele redenen.
Je hebt niemand's goedkeuring nodig om goed voor jezelf te zorgen.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:35 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Maar wat ik "wegkaap"is niet meer dan voor eigen gebruik he? Hier zou ik het twee weken op uit kunnen houden. Ik hamster trouwens sowieso wel aanbiedingen als 1+1 gratis dus sowieso wel altijd een voorraadje van dingen die ik dagelijks gebruik.
Waar ik persoonlijk wel moeite mee heb is het opkopen om winst te maken. Maar kopen om jezelf 2 weken te kunnen redden niet zo much.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar is hier dan? Italië of wat? Hier gaat het winkelen gewoon chill waarbij je wel merkt dat iedereen wat meer afstand houd van elkaar of misschien is dat alleen in mijn hoofd zo. Zelf doe ik het in ieder geval wel al merk ik.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:29 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik denk je nog al naïef bent hier in de omgeving komen groepjes jongemannen gezamenlijk boodschappen doen en dat doen ze niet voor de gezelligheid. Morgen samen met mijn buurman en zwager op pad dan sta je toch wat sterker
De situatie wordt hier in Nederland met dag grimmiger, de magazijnen en distributiecentra's beginnen nu leeg komen te staan. Einde van volgende week worden de te korten zichtbaar en voelbaar.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:40 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Waar is hier dan? Italië of wat? Hier gaat het winkelen gewoon chill waarbij je wel merkt dat iedereen wat meer afstand houd van elkaar of misschien is dat alleen in mijn hoofd zo. Zelf doe ik het in ieder geval wel al merk ik.
Wel waren er al wel best veel dingen uitverkocht (handzeep, vochtige schoonmaakdoekjes, pastaproducten) maar dat wordt gewoon weer aangevuld geloof ik, En handgel was nergens meer te vinden maar kon ik dus wel toevoegen bij mijn online bestelling. Ik heb er 2 genomen van 100 ml.
Als er straks iets van twee- a driehonderd besmettingen zijn in Nederland is het redelijk aannemelijk dat de bevolking daar qua inkoopgedrag op reageert iddquote:Op zondag 1 maart 2020 00:44 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
De situatie wordt hier in Nederland met dag grimmiger, de magazijnen en distributiecentra's beginnen nu leeg komen te staan. Einde van volgende week worden de te korten zichtbaar en voelbaar.
Hmm ik merk niets van die grimmige sfeer eerder iets van een saamhorigheid ofzo, Maar jij durft nu al niet meer in je eentje naar de supermarkt begrijp ik?quote:Op zondag 1 maart 2020 00:44 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
De situatie wordt hier in Nederland met dag grimmiger, de magazijnen en distributiecentra's beginnen nu leeg komen te staan. Einde van volgende week worden de te korten zichtbaar en voelbaar.
Heb je wel gelet op het percentage ethanol?quote:Op zondag 1 maart 2020 00:40 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Waar is hier dan? Italië of wat? Hier gaat het winkelen gewoon chill waarbij je wel merkt dat iedereen wat meer afstand houd van elkaar of misschien is dat alleen in mijn hoofd zo. Zelf doe ik het in ieder geval wel al merk ik.
Wel waren er al wel best veel dingen uitverkocht (handzeep, vochtige schoonmaakdoekjes, pastaproducten) maar dat wordt gewoon weer aangevuld geloof ik, En handgel was nergens meer te vinden maar kon ik dus wel toevoegen bij mijn online bestelling. Ik heb er 2 genomen van 100 ml.
Nee dus het zal wel niet werken. Maar schijnveiligheid is ook een soort veiligeheid Moots!quote:Op zondag 1 maart 2020 00:48 schreef mootie het volgende:
[..]
Heb je wel gelet op het percentage ethanol?
Als je je er beter door voelt, helemaal goed.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:49 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nee dus het zal wel niet werken. Maar schijnveiligheid is ook een soort veiligeheid Moots!
1 liter Chocomel is in de aanbieding voor ¤1 per stuk bij de AHquote:Op zondag 1 maart 2020 00:51 schreef mootie het volgende:
[..]
Als je je er beter door voelt, helemaal goed.![]()
En je hebt altijd nog Chocomel
Nonsensquote:Op zondag 1 maart 2020 00:44 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Gadver, allemaal van dat gore etenquote:Op zondag 1 maart 2020 00:54 schreef MaJo het volgende:
Die grimmige sfeer lijkt me ook wat overdrevenWaar hebben jullie dat meegemaakt?
Ik was gisteren in de winkel en er waren geen hele overdreven toestanden. Wel waren een aantal schappen wat rommeliger of bijna leeg: pannenkoekenmix waarbij je alleen water nodig hebt, crackers, pasta en conserven van Unox (Smac enzo). Voor de rest was er echt niets te merken
Ik geloof dan eerder officiële berichten: https://www.ad.nl/koken-e(...)t-het-toch~a9608eda/
Maar er zijn nu ook pas 8 gevallen gemeld met Corona. Een druppel op de gloeiende plaat dus. Maar je zou kunnen verwachten dat dit aantal gaat toenemen en dat dit uiteindelijk ook effect gaat hebben op het consumentenkoopgedrag.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:54 schreef MaJo het volgende:
Die grimmige sfeer lijkt me ook wat overdrevenWaar hebben jullie dat meegemaakt?
Ik was gisteren in de winkel en er waren geen hele overdreven toestanden. Wel waren een aantal schappen wat rommeliger of bijna leeg: pannenkoekenmix waarbij je alleen water nodig hebt, crackers, pasta en conserven van Unox (Smac enzo). Voor de rest was er echt niets te merken
Ik geloof dan eerder officiële berichten: https://www.ad.nl/koken-e(...)t-het-toch~a9608eda/
Ik zou maar snel wat meer spullen gaan halen met knakworst en fristi ga je het niet lang volhoudenquote:Op zondag 1 maart 2020 01:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Gadver, allemaal van dat gore eten![]()
Ik heb wel extra dingen in huis maar echt alleen dingen die we toch wel eten.
Goed spul dus.
Plus knakworstjes en Fristi, want mijn dochter vindt dat uiteraard heeeeeeeeeeel lekker
Ik zag vandaag bij dat schap die eend in blik van 15 euro en moest aan jou denken.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Goed spul dus.
Plus knakworstjes en Fristi, want mijn dochter vindt dat uiteraard heeeeeeeeeeel lekker
Ik heb ook gezond voer in huisquote:Op zondag 1 maart 2020 01:05 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik zou maar snel wat meer spullen gaan halen met knakworst en fristi ga je het niet lang volhouden
Wel nee joh, ik vind jouw lijstje helemaal niet buitensporig. Je had het misschien beter in 2 keer kunnen kopen, maar het is niet alsof je helemaal los bent gegaan en lege schappen hebt achtergelaten in de supermarkt.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:27 schreef liesje1979 het volgende:
Ze gaat morgen samen met zwager en buurman naar de supermarkt dus komt wel goed.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:05 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik zou maar snel wat meer spullen gaan halen met knakworst en fristi ga je het niet lang volhouden
Lekker spul joh! En in het vet kun je je aardappeltjes roosteren, of een lepel ervan door stoofschotels of groenteprutjesquote:Op zondag 1 maart 2020 01:07 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik zag vandaag bij dat schap die eend in blik van 15 euro en moest aan jou denken.Ik heb vooral AH basic dingen gekocht, vond ik wel passend bij de barre tijden die komen gaan. Zie jezelf al zitten bij het kampvuurtje in de woonkamer Molo, lekker knakworsten roosteren.
En dan een potje monopoly bij een kaarsje.
Ok thanks!quote:Op zondag 1 maart 2020 01:09 schreef dodoria het volgende:
[..]
Wel nee joh, ik vind jouw lijstje helemaal niet buitensporig. Je had het misschien beter in 2 keer kunnen kopen, maar het is niet alsof je helemaal los bent gegaan en lege schappen hebt achtergelaten in de supermarkt.
Ik wilde gewoon even wijzen op de manier waarop we dit doen: dat het niet tot blinde paniek hoeft te leiden als we met een beetje beleid inkopen. Was niet specifiek op jou gericht hoor!
Zeker niet schuldig voelen, dat is nergens voor nodig!
Pepperspray in handtas ook geen overbodige luxe zeker als je de Aldi en Lidl ook ff meepaktquote:Op zondag 1 maart 2020 01:09 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ze gaat morgen samen met zwager en buurman naar de supermarkt dus komt wel goed.
Ten eerste :quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:32 schreef Hoogslaper het volgende:
Iemand nog tips hoe verantwoord vuur te maken binnen, indien we straks verstoken zijn van gas en licht..?
Ik woon drie hoog, zou wel met wat kluswerk in de buitenmuur een rookkanaal kunnen hakken. Gelukkig heb ik een houten vloer dus voldoende brandstof.
Het zijn niet de meest gezonde opties maar je kunt prima overleven op crackers en blikvoerquote:Op zondag 1 maart 2020 01:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Goed spul dus.
Er zit altijd wel iemand bij die het serieus neemtquote:Op zondag 1 maart 2020 01:21 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ten eerste :
Ten tweede, hoe lang denk jij te kunnen stoken van een houten appartementsvloertje?
Ja snap ik, maar nu je de keuze hebt, ga je toch niet precies dát inslaanquote:Op zondag 1 maart 2020 01:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het zijn niet de meest gezonde opties maar je kunt prima overleven op crackers en blikvoer
Rijst met sardien voor de komende 30 dagenquote:Op zondag 1 maart 2020 01:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar nu je de keuze hebt, ga je toch niet precies dát inslaan
Je zou je zorgen moeten maken over mensen die dit serieus nemen en niet kritisch zijnquote:Op zondag 1 maart 2020 01:22 schreef Hoogslaper het volgende:
[..]
Er zit altijd wel iemand bij die het serieus neemt
Ik wel hoorquote:Op zondag 1 maart 2020 01:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar nu je de keuze hebt, ga je toch niet precies dát inslaan
Kunt altijd aanlengen met waterquote:Op zondag 1 maart 2020 02:42 schreef osodevo het volgende:
Nogal erg zout elke dag instant blikken soep eten.
Lekker bij elkaar komen in tijden van een virusquote:Op zondag 1 maart 2020 08:07 schreef vuurbrood het volgende:
De eerste mensen staan hier al voor de supermarkt en die gaat pas open om 10:00
We hebben in Nederland gelukkig gewoon prima gezondheidszorg overal zitten met zat saturatiemetersquote:Op zondag 1 maart 2020 08:03 schreef _I het volgende:
Kijken jullie ook Dr. John?
Die raadde aan om het volgende te kopen;
Zo’n zuurstofmeter voor op je vinger
https://www.bol.com/nl/p/(...)=socialshare_pdp_www
Je hebt ze ook goedkoper (en duurder), dacht deel het even.
(Zit overigens ook op sommige nieuwere telefoons)
Ja vastquote:Op zondag 1 maart 2020 08:07 schreef vuurbrood het volgende:
De eerste mensen staan hier al voor de supermarkt en die gaat pas open om 10:00
Wat is het nut ervan?quote:Op zondag 1 maart 2020 08:03 schreef _I het volgende:
Klopt, heb ik ook een paar zakken van. Snelkookpan wist ik niet. Avond van tevoren in water werkt ook prima idd.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Beste Sapstengel, een echte prepper heeft voornamelijk gedroogde kikkererwten in zijn stash.
En dan heb je een lage saturatie en dan? Ook maar meteen een zuurstoftank in huis halen?quote:Op zondag 1 maart 2020 08:03 schreef _I het volgende:
Nah, eerder omgekeerd. Mocht je ziek worden, blijf zolang mogelijk thuis en hou jezelf in de gaten.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:13 schreef June. het volgende:
[..]
En dan heb je een lage saturatie en dan? Ook maar meteen een zuurstoftank in huis halen?
Als je eerder gewoon gezond was dan merk je zelf wel dat je saturatie te laag is door een longontsteking (hoesten, kort van adem).
Een beetje prepper heeft natuurlijk allang een zuurstofconcentrator in huis:quote:Op zondag 1 maart 2020 09:13 schreef June. het volgende:
En dan heb je een lage saturatie en dan? Ook maar meteen een zuurstoftank in huis halen?
Oh dat lijkt me inderdaad wel naar, als je risico patiënt bent. Ben je er angstig onder? Of valt dat wel mee?quote:Op zondag 1 maart 2020 09:28 schreef Miss-X het volgende:
Ik heb deze week een extra bestelling gedaan bij Tesco, meerdere supermarkten in Engeland zijn al aardig leeg en hoewel er hier in Schotland nog niemand is met het virus, begonnen sommige dingen al wel schaarser te worden. Handgel is overal uitverkocht.
Ik wilde al langere tijd een betere voorraad aanleggen, aangezien we hier toch wel vaak flinke stormen hebben en twee jaar terug waren de supermarkten ook leeg door hevige sneeuwval, prima om dit virus nu als “excuus” te gebruiken.
Heb vooral dingen als rijst, gepelde tomaten in blik, soepen in blik, bonen en pasta gehaald, maar heb ook de vriezer in de garage maar weer eens aangezet en vol gegooid met groenten, fruit en vlees. Het zijn allemaal producten die we hier normaal ook gebruiken in huis, dus geen verspilling.
Wilde er ook voor zorgen dat we de deur niet uithoeven als er wel een flinke besmetting komt hier (onvermijdelijk lijkt mij) aangezien ik zelf astma heb en met de griep al meerdere malen op de eerste hulp terecht bent gekomen, beter voorkomen dan genezen dus.
Net ff naar de supermarkt geweest om brood te halen, hadden ze Dettol handzeep aangevuld in 3 minuten was alles wegquote:Op zondag 1 maart 2020 10:22 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Een beetje prepper heeft natuurlijk allang een zuurstofconcentrator in huis:
https://www.freeair.nl/www-freeair-nl/shop/
Waar ik woon (vrij grote stad in Zuid Engeland) zie ik er echt helemaal niets van. Alle producten die je zou willen zijn er gewoon.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:28 schreef Miss-X het volgende:
Ik heb deze week een extra bestelling gedaan bij Tesco, meerdere supermarkten in Engeland zijn al aardig leeg en hoewel er hier in Schotland nog niemand is met het virus, begonnen sommige dingen al wel schaarser te worden. Handgel is overal uitverkocht.
Grappig, meerdere bekenden hebben lege schappen gezienquote:Op zondag 1 maart 2020 10:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Waar ik woon (vrij grote stad in Zuid Engeland) zie ik er echt helemaal niets van. Alle producten die je zou willen zijn er gewoon.
Straks nog even mijn chloor voorraad aanvullen en 50 blikjes sardientjes extra kopen.
Als ik heel eerlijk ben, ja wel een beetje, mijn man en ik maken er wel grapjes over, maar vanbinnen vind ik het wel spannend. Ik hoop dat het allemaal wel mee gaat vallen, maar heb wel besloten om gewoon thuis te blijven als er hier wel besmettingen zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:38 schreef dodoria het volgende:
[..]
Oh dat lijkt me inderdaad wel naar, als je risico patiënt bent. Ben je er angstig onder? Of valt dat wel mee?
Ik pak hier sowieso altijd al het mandje vast met een opgevouwen boodschappentas, maar dat is meer omdat die mandjes hier altijd zo smerig zijnquote:Op zondag 1 maart 2020 11:59 schreef Resistor het volgende:
Desinfecteren jullie je handen nadat je het winkelwagentje of mandje hebt weggezet? Of ga je vooraf met een desinfecterend middel over het handvat?
Mij boeit het helemaal niets.
Nog niet eens over nagedachtquote:Op zondag 1 maart 2020 11:59 schreef Resistor het volgende:
Desinfecteren jullie je handen nadat je het winkelwagentje of mandje hebt weggezet? Of ga je vooraf met een desinfecterend middel over het handvat?
Desinfecteer mijn handen daarna, maar heb ook van die doekjes in mijn tas.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:59 schreef Resistor het volgende:
Dat percentage is zeker iets dat een Osterhaus eens heeft laten vallen en waar iedereen nu aan vastklampt. Het virus kijkt echt niet of het 65 of 70% is. E.e.a. hangt ook samen met de duur van blootstelling, temperatuur etc.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:49 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nee dus het zal wel niet werken. Maar schijnveiligheid is ook een soort veiligeheid Moots!
Bij aanhoudende kou kun je voor een dilemma komen te staan:quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:32 schreef Hoogslaper het volgende:
https://www.ad.nl/koken-e(...)t-het-toch~a9608eda/quote:Op zondag 1 maart 2020 16:24 schreef kilon het volgende:
Vandaag merkte ik wel echt duidelijk legere schappen.
Alle paracetamol was weg (nog wel genoeg ibuprofen, maar dat gebruik ik zelf nooit dus ook niet gekocht).
Bijna alle toiletpapier was weg (ik heb nog 16 rollen. In mijn eentje. Komt goed).
Veel eenpansmaaltijden waren weg
De rijst en pasta's schappen waren fors leger (heb ik voor de komende weken gelukkig genoeg van).
Echt zo’n game theory dingetje he, koop ik maar 1 pakje of neem ik ze allemaal mee.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:03 schreef Twiitch het volgende:
Paracetamol was gewoon echt op bij de plaatselijke Kruidvat vandaag
Zit ik met m'n normale griepje zonder steun omdat Gerda gelezen heeft dat iedereen straks doodgaat aan corona
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |