Qua vuur, verwarming, of kookbron hebben de meeste huishoudens zowel gas als electriciteit toch hun beschikking. Dat betekent als er een resource uitvalt je altijd nog terug kan vallen op die ander. Dat betekent dan wel dat je een electrisch plaatje of een inductieplaatje benevens je gasfornuis moet hebben.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:32 schreef Hoogslaper het volgende:
Iemand nog tips hoe verantwoord vuur te maken binnen, indien we straks verstoken zijn van gas en licht..?
Ik woon drie hoog, zou wel met wat kluswerk in de buitenmuur een rookkanaal kunnen hakken. Gelukkig heb ik een houten vloer dus voldoende brandstof.
Bij jou niet nee. Maar jij was gewoon de laatste die het poste zodat ik jou als voorbeeld namquote:Op zondag 1 maart 2020 00:27 schreef liesje1979 het volgende:
Nah begin me bijna schuldig te voelen. Zoveel is het toch niet wat ik postte?
Nee joh, je hebt geen hele schappen leeggetrokken. Dit zouden normale boodschappen kunnen zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:27 schreef liesje1979 het volgende:
Ik denk je nog al naïef bent hier in de omgeving komen groepjes jongemannen gezamenlijk boodschappen doen en dat doen ze niet voor de gezelligheid. Morgen samen met mijn buurman en zwager op pad dan sta je toch wat sterkerquote:Op zondag 1 maart 2020 00:24 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar dat is nu nog niet aan de orde, je kon en kunt het nog steeds op een fatsoenlijke manier doen.
Het motto is goed voor je zelf zorgen en daarbij niet doorschieten en dat doe je goedquote:Op zondag 1 maart 2020 00:27 schreef liesje1979 het volgende:
Nee hoor, ik heb sowieso een prima voorraadje, ik red me wel.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:29 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik denk je nog al naïef bent hier in de omgeving komen groepjes jongemannen gezamenlijk boodschappen doen en dat doen ze niet voor de gezelligheid. Morgen samen met mijn buurman en zwager op pad dan sta je toch wat sterker
Thanks!quote:Op zondag 1 maart 2020 00:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee joh
Plus alles wordt gewoon lekker nog bevoorraad dus dikke onzin dit qua schuldig voelen sowieso
In de Randstad gaat het heel snelquote:Op zondag 1 maart 2020 00:31 schreef mootie het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb sowieso een prima voorraadje, ik red me wel.
Heb hier ook nog geen enkel leeg schap gezien.
Maar wat ik "wegkaap"is niet meer dan voor eigen gebruik he? Hier zou ik het twee weken op uit kunnen houden. Ik hamster trouwens sowieso wel aanbiedingen als 1+1 gratis dus sowieso wel altijd een voorraadje van dingen die ik dagelijks gebruik.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bij jou niet nee. Maar jij was gewoon de laatste die het poste zodat ik jou als voorbeeld nam
Het ging mij meer om het punt wat ik wilde maken. Ik vind het eerlijk gezegd immoreel omdat het overkomt als wegkapen voor de neus van een ander terwijl het alleen gebeurd om irrationele redenen.
Je hebt niemand's goedkeuring nodig om goed voor jezelf te zorgen.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:35 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Maar wat ik "wegkaap"is niet meer dan voor eigen gebruik he? Hier zou ik het twee weken op uit kunnen houden. Ik hamster trouwens sowieso wel aanbiedingen als 1+1 gratis dus sowieso wel altijd een voorraadje van dingen die ik dagelijks gebruik.
Waar ik persoonlijk wel moeite mee heb is het opkopen om winst te maken. Maar kopen om jezelf 2 weken te kunnen redden niet zo much.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar is hier dan? Italië of wat? Hier gaat het winkelen gewoon chill waarbij je wel merkt dat iedereen wat meer afstand houd van elkaar of misschien is dat alleen in mijn hoofd zo. Zelf doe ik het in ieder geval wel al merk ik.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:29 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik denk je nog al naïef bent hier in de omgeving komen groepjes jongemannen gezamenlijk boodschappen doen en dat doen ze niet voor de gezelligheid. Morgen samen met mijn buurman en zwager op pad dan sta je toch wat sterker
De situatie wordt hier in Nederland met dag grimmiger, de magazijnen en distributiecentra's beginnen nu leeg komen te staan. Einde van volgende week worden de te korten zichtbaar en voelbaar.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:40 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Waar is hier dan? Italië of wat? Hier gaat het winkelen gewoon chill waarbij je wel merkt dat iedereen wat meer afstand houd van elkaar of misschien is dat alleen in mijn hoofd zo. Zelf doe ik het in ieder geval wel al merk ik.
Wel waren er al wel best veel dingen uitverkocht (handzeep, vochtige schoonmaakdoekjes, pastaproducten) maar dat wordt gewoon weer aangevuld geloof ik, En handgel was nergens meer te vinden maar kon ik dus wel toevoegen bij mijn online bestelling. Ik heb er 2 genomen van 100 ml.
Als er straks iets van twee- a driehonderd besmettingen zijn in Nederland is het redelijk aannemelijk dat de bevolking daar qua inkoopgedrag op reageert iddquote:Op zondag 1 maart 2020 00:44 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
De situatie wordt hier in Nederland met dag grimmiger, de magazijnen en distributiecentra's beginnen nu leeg komen te staan. Einde van volgende week worden de te korten zichtbaar en voelbaar.
Hmm ik merk niets van die grimmige sfeer eerder iets van een saamhorigheid ofzo, Maar jij durft nu al niet meer in je eentje naar de supermarkt begrijp ik?quote:Op zondag 1 maart 2020 00:44 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
De situatie wordt hier in Nederland met dag grimmiger, de magazijnen en distributiecentra's beginnen nu leeg komen te staan. Einde van volgende week worden de te korten zichtbaar en voelbaar.
Heb je wel gelet op het percentage ethanol?quote:Op zondag 1 maart 2020 00:40 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Waar is hier dan? Italië of wat? Hier gaat het winkelen gewoon chill waarbij je wel merkt dat iedereen wat meer afstand houd van elkaar of misschien is dat alleen in mijn hoofd zo. Zelf doe ik het in ieder geval wel al merk ik.
Wel waren er al wel best veel dingen uitverkocht (handzeep, vochtige schoonmaakdoekjes, pastaproducten) maar dat wordt gewoon weer aangevuld geloof ik, En handgel was nergens meer te vinden maar kon ik dus wel toevoegen bij mijn online bestelling. Ik heb er 2 genomen van 100 ml.
Nee dus het zal wel niet werken. Maar schijnveiligheid is ook een soort veiligeheid Moots!quote:Op zondag 1 maart 2020 00:48 schreef mootie het volgende:
[..]
Heb je wel gelet op het percentage ethanol?
Als je je er beter door voelt, helemaal goed.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:49 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nee dus het zal wel niet werken. Maar schijnveiligheid is ook een soort veiligeheid Moots!
1 liter Chocomel is in de aanbieding voor ¤1 per stuk bij de AHquote:Op zondag 1 maart 2020 00:51 schreef mootie het volgende:
[..]
Als je je er beter door voelt, helemaal goed.![]()
En je hebt altijd nog Chocomel
Nonsensquote:Op zondag 1 maart 2020 00:44 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Gadver, allemaal van dat gore etenquote:Op zondag 1 maart 2020 00:54 schreef MaJo het volgende:
Die grimmige sfeer lijkt me ook wat overdrevenWaar hebben jullie dat meegemaakt?
Ik was gisteren in de winkel en er waren geen hele overdreven toestanden. Wel waren een aantal schappen wat rommeliger of bijna leeg: pannenkoekenmix waarbij je alleen water nodig hebt, crackers, pasta en conserven van Unox (Smac enzo). Voor de rest was er echt niets te merken
Ik geloof dan eerder officiële berichten: https://www.ad.nl/koken-e(...)t-het-toch~a9608eda/
Maar er zijn nu ook pas 8 gevallen gemeld met Corona. Een druppel op de gloeiende plaat dus. Maar je zou kunnen verwachten dat dit aantal gaat toenemen en dat dit uiteindelijk ook effect gaat hebben op het consumentenkoopgedrag.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:54 schreef MaJo het volgende:
Die grimmige sfeer lijkt me ook wat overdrevenWaar hebben jullie dat meegemaakt?
Ik was gisteren in de winkel en er waren geen hele overdreven toestanden. Wel waren een aantal schappen wat rommeliger of bijna leeg: pannenkoekenmix waarbij je alleen water nodig hebt, crackers, pasta en conserven van Unox (Smac enzo). Voor de rest was er echt niets te merken
Ik geloof dan eerder officiële berichten: https://www.ad.nl/koken-e(...)t-het-toch~a9608eda/
Ik zou maar snel wat meer spullen gaan halen met knakworst en fristi ga je het niet lang volhoudenquote:Op zondag 1 maart 2020 01:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Gadver, allemaal van dat gore eten![]()
Ik heb wel extra dingen in huis maar echt alleen dingen die we toch wel eten.
Goed spul dus.
Plus knakworstjes en Fristi, want mijn dochter vindt dat uiteraard heeeeeeeeeeel lekker
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |