Een nieuwe hobby ben gestartquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Misschien nu nog niet nee. Maar je verwoord het alsof je een nieuwe hobby bent gestart. En ik heb zo het idee dat een hoop hier uiteindelijk vooral eten verspillen (het niet-houdbare) of overmatig voedsel geconsumeerd hebben als ook voor hun blijkt dat het niet nodig was.
Gadver. Dat eerste, WTF is dat voor receptquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik koop wat ik normaal eet, maar wel iets wat makkelijk en voedzaam is.
Kikkererwten bijvoorbeeld, zo'n glazen pot van 500 gram. Gooi je in de pan, kippenbouillon erbij en wat kerriepoeder. Eet elke week wel zo'n pot met m'n vriendin en een jaar of 4 houdbaar. Heb er dus altijd wel iets van 10 in huis.
Rijst eten we ook wel halve kilo per week van. Net als blikken doperwten, ook wel 2-3 per maand. Zelfde voor tonijn in blik.
Heb liever voedzaam spul dan dat ik straks drie dagen alleen Toblerone moet eten. Heb overigens wel 40 snickers in huis.
Kranten of zand uit de tuin. No problem.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:57 schreef Hoogslaper het volgende:
En wat als je straks geen kattengrit meer kan krijgen![]()
Nou ja dan zit mijn mooie houten vloer toch al in de openhaard dus maakt het niet meer uit denk ik.
Geroosterde kat schijnt best lekker te zijn met glas houdbare melk erbijquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:57 schreef Hoogslaper het volgende:
En wat als je straks geen kattengrit meer kan krijgen![]()
Nou ja dan zit mijn mooie houten vloer toch al in de openhaard dus maakt het niet meer uit denk ik.
Wat ik bedoel is zoek een ander topic en ga daar helemaal los met je kritiek zodat wij het hier on topic kunnen houden. Noem je topic bijvoorbeeld: waarom preppen onverstandig of dom is of zo.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oh wow iemand met een andere mening. Laten we hem monddood maken!
Vriendin komt uit Irak dus zal daar wel vandaan komen. Maar smaakt prima zo als een soort soep.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Gadver. Dat eerste, WTF is dat voor recept
Ik heb serieus zo'n Sawyer micro waterzuiverding gekocht. Ik kan nu zo van slootwater drinkwater makenquote:Op zondag 1 maart 2020 00:01 schreef vuurbrood het volgende:
Via marktplaats een dieselgenerator gekocht en morgen nog een shitload aan batterijen inslaan
Kan je dit even voor ons testen en reviewen in een topic?quote:Op zondag 1 maart 2020 00:02 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb serieus zo'n Sawyer micro waterzuiverding gekocht. Ik kan nu zo van slootwater drinkwater maken
Ik heb er 2 gekocht just in casequote:Op zondag 1 maart 2020 00:02 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb serieus zo'n Sawyer micro waterzuiverding gekocht. Ik kan nu zo van slootwater drinkwater maken
Nee, het is meer voor de heb denk ikquote:Op zondag 1 maart 2020 00:04 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Kan je dit even voor ons testen en reviewen in een topic?
Ik zet wel een emmer buiten, het regent voorlopig nog genoeg.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, het is meer voor de heb denk ik
En ik heb een mega jerrycan waar water in kan en een welwaterbron in de buurt.
Dat moet goed komen; niemand maakt mij de pis lauw![]()
Ik rooster ze graag met komijn en gerookte paprikapoeder in wat olie. Lekker als snack, in een wrap met groenten of als topping in een soep (bijvoorbeeld pompoensoep)quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:59 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Vriendin komt uit Irak dus zal daar wel vandaan komen. Maar smaakt prima zo als een soort soep.
Toevallig gisteren geprobeerd, maar ik kreeg ze niet crunchy.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik rooster ze graag met komijn en gerookte paprikapoeder in wat olie. Lekker als snack, in een wrap met groenten of als topping in een soep (bijvoorbeeld pompoensoep)
Klinkt goed! Maar nog wat extra kruiden inslaan, bederft toch niet zo snel.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik rooster ze graag met komijn en gerookte paprikapoeder in wat olie. Lekker als snack, in een wrap met groenten of als topping in een soep (bijvoorbeeld pompoensoep)
Nee joh, de echte kenners maken havermout met water (en een snufje zout als je wil). Wordt het veel romiger van!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:45 schreef mootie het volgende:
[..]
Je moet wel melk bij je havermout hebben!
Beste Sapstengel, een echte prepper heeft voornamelijk gedroogde kikkererwten in zijn stash. Die zijn zo goed als onbeperkt houdbaar en zitten ramvol met eiwitten zoals je weet. Droog nemen ze veel minder plaats in, en daarnaast zijn glazen potten bovendien veel kwetsbaarder.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik koop wat ik normaal eet, maar wel iets wat makkelijk en voedzaam is.
Kikkererwten bijvoorbeeld, zo'n glazen pot van 500 gram. Gooi je in de pan, kippenbouillon erbij en wat kerriepoeder. Eet elke week wel zo'n pot met m'n vriendin en een jaar of 4 houdbaar. Heb er dus altijd wel iets van 10 in huis.
Rijst eten we ook wel halve kilo per week van. Net als blikken doperwten, ook wel 2-3 per maand. Zelfde voor tonijn in blik.
Heb liever voedzaam spul dan dat ik straks drie dagen alleen Toblerone moet eten. Heb overigens wel 40 snickers in huis.
Heel goed. En wat helemaal ongezond is; havermout in melk kokenquote:Op zondag 1 maart 2020 00:12 schreef dodoria het volgende:
[..]
Nee joh, de echte kenners maken havermout met water (en een snufje zout als je wil). Wordt het veel romiger van!
Hier ben ik het wel mee eens. Daarom was het ook zaak om een voorraad geleidelijk op te bouwen eind januari/begin februari. Nu is het eigenlijk juist een beetje aso om alsnog in bulk in te slaan. Koop gewoon iedere keer dat je naar de winkel gaat van ieder houdbaar item dat je wil 1 extra en bouw het langzaam om. We zijn met z’n allen verantwoordelijk nu om een run te voorkomen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vind je je eigen aluhoedjes-denken niet behoorlijk egocentrisch? Ook vraag voor de rest hier trouwens.
Door dat doomdenkende geprep zorg je straks voor lege schappen en kan een weldenkend mens die ergens tekort aan heeft daar straks niet meer aankomen omdat er pipos rondlopen die denken dat de wereld vergaat
Waarom is dat aso?quote:Op zondag 1 maart 2020 00:20 schreef dodoria het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Daarom was het ook zaak om een voorraad geleidelijk op te bouwen eind januari/begin februari. Nu is het eigenlijk juist een beetje aso om alsnog in bulk in te slaan. Koop gewoon iedere keer dat je naar de winkel gaat van ieder houdbaar item dat je wil 1 extra en bouw het langzaam om. We zijn met z’n allen verantwoordelijk nu om een run te voorkomen.
Maar dat is nu nog niet aan de orde, je kon en kunt het nog steeds op een fatsoenlijke manier doen.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:22 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Waarom is dat aso?
Als je moet overleven geldt alleen het recht van de sterkste
Nee johquote:Op zondag 1 maart 2020 00:27 schreef liesje1979 het volgende:
Nah begin me bijna schuldig te voelen. Zoveel is het toch niet wat ik postte?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |