quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
• Gedetailleerde overzichtskaart: HIERquote:
Voor het eerst is er een geval van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld in Nederland. Het gaat om een 56-jarige man uit Loon op Zand. Hij werd woensdag opgenomen en ligt in quarantaine in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg.
twitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
Confirmedtwitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 13:25:57Waar kun je terecht met vragen over het #coronavirus? ? Veel vragen en antwoorden: https://t.co/Xrjsu9rHta??? Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD? Andere vragen: 0800-1351#COVID #COVID19 #RIVM #vragen #antwoorden https://t.co/SGznUUMvs9 reageer retweet
quote:1 Carnavalvierder uit Loon op Zand
2 Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3 Partner van #2
4 Jongste kind van #2
5 Vrouw van #1
6 Dochter van #1
7 Vrouw uit Delft
8 Vrouw in Erasmus MC, wacht op 2e test
Volkomen onzinnig wat je zeg. Daadkrachtig optreden hoef niet meteen hetzelfde te zijn als paniekerig optreden.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Precies zoals het hoort en typisch nuchter op zijn Nederlands, genoeg landen waar de maatregelen volkomen paniekerig zijn, rust en geen paniek veroorzaken als overheid.
wat had jij dan graag gezien?quote:Op zondag 1 maart 2020 01:47 schreef Kyran het volgende:
Ben niet iemand die zich snel zorgen maakt. Had misschien ook iets teveel vertrouwen in alle kennis en kunde die wij in dit land hebben. Als ik nu zie hoe zwak en zonder enige vorm van daadkracht de overheid handelt beginnen de zorgen toch wel te komen hoor.
Ongelovelijk hoe slap er gehandeld wordt.
Maak je niet zo druk om een nieuwe griep joh.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Volkomen onzinnig wat je zeg. Daadkrachtig optreden hoef niet meteen hetzelfde te zijn als paniekerig optreden.
Iedere kleuter had kunnen weten dat de partner en kinderen van de eerste patiënt in Nederland ook mogelijk besmet zouden zijn. Wat doen wij hier? Gewoon doodleuk hun gang laten gaan en zelfs in contact laten komen met onbeschermde zorgverleners. Resultaat? Enkele zorgverleners die mogelijk ook besmet zijn en op hun beurt weer andere mogelijk besmetten.
Waarom niet gewoon hele gezin meteen in quarantaine zetten? Dat hele "je bent niet besmettelijk als je geen klachten hebt" is echt totale bullshit en vragen om problemen.
Als ik nu ga slapen zonder klachten ben ik dus niet besmettelijk, maar als ik over zes uurtjes wakker wordt met klachen opeens wel. Nee, met zo'n inzet ga je de oorlog winnen.
quote:Op zondag 1 maart 2020 01:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Maak je niet zo druk om een nieuwe griep joh.
Hier, ga deze maar bijhouden, zodra het aantal doden het aantal geboortes inhaalt mag je jezelf enigszins druk gaan maken.
https://www.theatlantic.c(...)s-and-deaths/280609/
check deze threadtwitter:aliostad twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 09:22:08Coronavirus epidemy in Iran has past the crisis level. The country is imploding - law and order to disappear in the next days. A number of officials already died and mass infection among hospital staff and police forces reported. reageer retweet
Die kwam een paar topics terug ook al voorbij, heeft overeenkomsten met de filmpjes die uit China kwamen afgelopen maandquote:Op zondag 1 maart 2020 01:59 schreef aTypisch het volgende:
[..]check deze threadtwitter:aliostad twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 09:22:08Coronavirus epidemy in Iran has past the crisis level. The country is imploding - law and order to disappear in the next days. A number of officials already died and mass infection among hospital staff and police forces reported. reageer retweet
en check hoe china op zijn gat ligt door een 'gewoon' griepje
De reden dat het erg is dat de paus het Corona-virus zou hebbben, is dat hij met heel veel mensen in contact komt.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hier, ga deze maar bijhouden, zodra het aantal doden het aantal geboortes inhaalt mag je jezelf enigszins druk gaan maken.
Maar niemand zit te wachten op duizenden cases die alle ziekenhuizen in Nederland gaan overspoelen. Of jij wel? Omdat het toch uiteindelijk minder doden zijn dan geboortes.... aparte redenatie wel.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja als je in totale paniek 50 miljoen mensen in quarantaine zet dan kun je daar wel eens last van krijgen jaquote:Op zondag 1 maart 2020 01:59 schreef aTypisch het volgende:
[..]check deze threadtwitter:aliostad twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 09:22:08Coronavirus epidemy in Iran has past the crisis level. The country is imploding - law and order to disappear in the next days. A number of officials already died and mass infection among hospital staff and police forces reported. reageer retweet
en check hoe china op zijn gat ligt door een 'gewoon' griepje
Hierboven al uitgelegd. Gewoon bij een patiënt de directe contacten zoals partner/kinderen in quarantaine zetten, want grote kans dat die het ook hebben opgelopen. Ik verwacht echt niet dat ze per geval alle contacten nagaan en alles en iedereen in quarantaine gooien, maar directe familieleden is toch niet zo moeilijk.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:57 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wat had jij dan graag gezien?
en dan wel binnen de aanwezige kaders he, dus niet heel tilburg en diemen afzetten omdat er 2 zieken zijn
dat mag hier niet zomaarquote:Op zondag 1 maart 2020 02:04 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hierboven al uitgelegd. Gewoon bij een patiënt de directe contacten zoals partner/kinderen in quarantaine zetten, want grote kans dat die het ook hebben opgelopen. Ik verwacht echt niet dat ze per geval alle contacten nagaan en alles en iedereen in quarantaine gooien, maar directe familieleden is toch niet zo moeilijk.
Dat die vrouw en kind gewoon mogelijk zorgverleners hebben besmet is toch gewoon te dom voor woorden. Dat die zorgverleners alleen even 2x per dag hun temepratuur moeten meten en zolang dat goed is gewoon rond mogen huppelen is toch ook belachelijk.
Of het uiteindelijk nut had gehad weet ik niet, maar dat het beter zou werken dan wat ze nu doe met "monitoren" is wel een feit in mijn boekje in ieder geval.
Dat anderen die cijfers niet geloven is hun ding. Ik ben nog steeds 50/50. En zelfs meer richting dat ik ze geloof als je kijkt naar de andere landen qua ziekte/ besmettingen.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Allemaal gebaseerd op de cijfers uit China die normaal niemand geloofd. Maar recoveries dan opeens weer wel.
Ik gok dat China zo'n paar miljoen cases heeft inmiddels. Dat zou trouwens nog steeds nauwelijks impact hebben op een populatie van 1,3 miljard.
twitter:YonhapNews twitterde op zondag 01-03-2020 om 02:04:17(URGENT) S. Korea reports 376 more cases of new coronavirus, total now at 3,526 https://t.co/F3aTRr7ajT reageer retweet
Dat mag zeker wel als er een publieke belang is en een beetje slim mens met enigzins wat grijze massa in de bovenkamer zou daar ook aan mee willen werken.quote:
Noodtoestand afkondigen dan kan er een hoopquote:Op zondag 1 maart 2020 02:05 schreef aTypisch het volgende:
het is niet zo makkelijk om mensen verplicht op te sluiten in hun huizen in NL hoor
dat hebben die (halve) dictaturen beter voor elkaar
Niet zo bang zijn, volgens mij zit jij ook maar een paar procent af van de hysterie die maakt dat mensen Chinezen gaan bekogelen omdat ze de schuld bij hen neerleggen.quote:Op zondag 1 maart 2020 02:04 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hierboven al uitgelegd. Gewoon bij een patiënt de directe contacten zoals partner/kinderen in quarantaine zetten, want grote kans dat die het ook hebben opgelopen. Ik verwacht echt niet dat ze per geval alle contacten nagaan en alles en iedereen in quarantaine gooien, maar directe familieleden is toch niet zo moeilijk.
Dat die vrouw en kind gewoon mogelijk zorgverleners hebben besmet is toch gewoon te dom voor woorden. Dat die zorgverleners alleen even 2x per dag hun temepratuur moeten meten en zolang dat goed is gewoon rond mogen huppelen is toch ook belachelijk.
Of het uiteindelijk nut had gehad weet ik niet, maar dat het beter zou werken dan wat ze nu doe met "monitoren" is wel een feit in mijn boekje in ieder geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |