Het was oudejaarsavond he. Met incurbatietijd en ziekbed had ie allang dood moeten zijn. Of ziek moeten zijn lang voor de uitbraak in Italië.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Owh, dank je wel. Dat filmpje ga ik even "Peter. R de Vriezen."
quote:GGD Zuid-Limburg monitort vijftien mensen die mogelijk met het coronavirus zijn besmet.
Dat maakt de Veiligheidsregio Zuid-Limburg zaterdagavond bekend.
Het gaat om inwoners van Eijsden (4), Landgraaf (4), Margraten (2), Maastricht (2), Valkenburg aan de Geul (1), Hoensbroek (1) en Schinveld (1).
"Dit zijn mensen die in contact zijn geweest met mensen die besmet zijn met het coronavirus, óf op een plek zijn geweest waar het virus is vastgesteld", laat een woordvoerster van de Veiligheidsregio Zuid-Limburg desgevraagd weten.
De GGD heeft het vijftiental gevraagd om eenmaal per dag hun lichaamstemperatuur te meten en om bij klachten direct contact op te nemen met de GGD. De mensen worden gemonitord om bij een eventuele besmetting zo efficiënt mogelijk op te kunnen treden.
De vijftien Zuid-Limburgers hoeven vooralsnog niet in quarantaine. "Met de monitoring kunnen we snel schakelen, mocht iemand toch besmet blijken te zijn", voegt de woordvoerster toe.
https://www.1limburg.nl/g(...)gio?context=topstory
ja, daar heb je een punt.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Die zakken zitten overigens gewoon gaatjes in he. Geen idee waarom. Waarschijnlijk is dat beter om het brood in te bewaren of iets? Dus in theorie kan dat virus ook gewoon door de gaatjes. Lijkt mij. Als leek. Qua brood pakken enzo.
Heb je gelijk in. Maar het lijkt me dan sowieso onbegonnen werk. Stel dat je net een minuut geleden een tang hebt gereinigd en er komt een corona patiënt die de tang vast pakt..quote:Op zondag 1 maart 2020 09:41 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Haha ja, zelf maar 1 maal daags een tang schoonmaken en dan klanten beschimpen die onhygiënisch zouden zijn is wel een beetje de wereld op z'n kop natuurlijk.
Ja, lullig is dat he, je doet het altijd fout:quote:Op zondag 1 maart 2020 07:52 schreef Aventura het volgende:
Ik was gister op een trouwerij op een boot in Amsterdam. 1 van de gasten had afgezegd vanwege coronagevaar. We hebben hier hartelijk om gelachen met z’n allen, maar was die actie wel zo belachelijk? Een aantal gasten kwam uit Frankrijk en uit de VS.
Morgen weer naar het werk, ik ga er altijd naartoe met de Schipholtrein en dan een stukje met de metro. Ik werk met een team van 80 man met allerlei nationaliteiten. Italianen, Fransen, Amerikanen, Indiërs. Paar Duitsers, Russen.
Ik heb niet het idee dat ik onder mijn verplichtingen heen kan, dat ik een keus heb. Tegelijk heb ik het idee dat ik misschien meer dan gemiddeld word blootgesteld aan mogelijk besmette personen. Ik merk dat ik er wel steeds meer mee bezig ben.
Dat is nog maar de vraag. Er zijn gevallen bekend waarbij mensen meerdere keren besmet raakten. Ik las ergens een percentage van 14%, maar of dat betrouwbaar was weet ik niet. In elk geval lijkt het mij te voorbarig om te stellen dat als je het 1x gehad hebt dat je er dan vanaf bent. Bovendien muteren virussen nou eenmaal.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:44 schreef Lospedrosa het volgende:
dan ben je resistent en van het gezeik af.
Gekke vraag misschien maar is een broodrooster voldoende om virussen te vernietigen?quote:Op zondag 1 maart 2020 09:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Even in een gasvlam houden? Als de virussen aan de oppervlakte zitten zijn die in een fractie van een seconde vernietigd.
k pak eigenlijk meerdere dingen vast in een supermarkt. Komt ook omdat de producten met langere houdbaarheidsdatum lekker achterin geplaatst worden.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Maar het lijkt me dan sowieso onbegonnen werk. Stel dat je net een minuut geleden een tang hebt gereinigd en er komt een corona patiënt die de tang vast pakt..
Gewoon het virus opzoeken en 2/3 maand uitzieken.op.kosten vd baasquote:Op zondag 1 maart 2020 09:44 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Ja, lullig is dat he, je doet het altijd fout:
als je verstandig bent en verantwoordelijkheid neemt ben je eigenwijs en een paniekzaaier,
en als je de adviezen van RIVM wél opvolgt schaam je je voor volgzaamheid tegen beter weten in.
Stoomreinigerquote:Op zondag 1 maart 2020 09:46 schreef Tris het volgende:
[..]
Gekke vraag misschien maar is een broodrooster voldoende om virussen te vernietigen?
Waar komt nou weer vandaan dat je resistent bent als je het gehad hebt?quote:Op zondag 1 maart 2020 09:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je kunt nadenken zal je begrijpen dat je toch besmet gaat worden.
Dus al dat gelul gaat nergens over.
En zorg hoeft niet perse in een zkh..dat kan goed in de plaatselijke gymzaal.
Je kunt beter zorgen dat je snel het virus oploopt dan ben je resistent en van het gezeik af.
Dit lijkt een handige vraag, maar even wat meer praktisch bekeken; mijn moeder van 70 past niet in mijn broodrooster, dus wat als die besmet raakt?quote:Op zondag 1 maart 2020 09:46 schreef Tris het volgende:
[..]
Gekke vraag misschien maar is een broodrooster voldoende om virussen te vernietigen?
En de baas zelf, wat moet hij/zij doen?quote:Op zondag 1 maart 2020 09:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gewoon het virus opzoeken en 2/3 maand uitzieken.op.kosten vd baas
Ik zie een nieuw tv format voor John de Molquote:Op zondag 1 maart 2020 09:38 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Het Nederlandse leger heeft niks en kan weinig.
Met die 200 bedjes in Utrecht gaan we het echt niet redden.
Artsen komen straks voor grote dilemma's staan wie laat je leven en wie laat je doodgaan
Panini-makerquote:Op zondag 1 maart 2020 09:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit lijkt een handige vraag, maar even wat meer praktisch bekeken; mijn moeder van 70 past niet in mijn broodrooster, dus wat als die besmet raakt?
En de rest van je leven aan het zuurstof zitten omdat je nog maar een longcapaciteit van 30% hebtquote:Op zondag 1 maart 2020 09:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gewoon het virus opzoeken en 2/3 maand uitzieken.op.kosten vd baas
Zo hebben virusziekten altijd gewerkt.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Er zijn gevallen bekend waarbij mensen meerdere keren besmet raakten. Ik las ergens een percentage van 14%, maar of dat betrouwbaar was weet ik niet. In elk geval lijkt het mij te voorbarig om te stellen dat als je het 1x gehad hebt dat je er dan vanaf bent. Bovendien muteren virussen nou eenmaal.
Ja, dat klopt. maar die Chinese vrouw trekt hem echt wel keihard aan zijn arm.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het was oudejaarsavond he. Met incurbatietijd en ziekbed had ie allang dood moeten zijn. Of ziek moeten zijn lang voor de uitbraak in Italië.
It's truequote:Op zondag 1 maart 2020 09:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar komt nou weer vandaan dat je resistent bent als je het gehad hebt?
Dat is meer een vraag voor Rachel Hazes, ik kan die niet beantwoorden, sorry.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit lijkt een handige vraag, maar even wat meer praktisch bekeken; mijn moeder van 70 past niet in mijn broodrooster, dus wat als die besmet raakt?
Wat is dit voor trollquote:Op zondag 1 maart 2020 09:38 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Het Nederlandse leger heeft niks en kan weinig.
Met die 200 bedjes in Utrecht gaan we het echt niet redden.
Artsen komen straks voor grote dilemma's staan wie laat je leven en wie laat je doodgaan
Nee, dat zijn ze nog aan het onderzoeken, of je het ook twee keer kan krijgen.quote:
Ook weer gelul, er zijn nog helemaal geen betrouwbare cijfers van het verloop.quote:
Yep.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:46 schreef Tris het volgende:
[..]
Die 9 dagen op harde oppervlakken is obv een meta-studie van meerdere coronavirussen, niet specifiek deze.quote:
Ja of een onbetrouwbare tussentest, het is niet helemaal helder nog.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
En toch zijn er al gevallen van genezen verklaard en weer opnieuw ziek geworden.
Lekker paniekplaatje. Dit is zo'n beetje de allermildste griepvariant afgezet tegen de worst case scenario schattingen van covid-19 als ik zo ff kijk. Niet echt een eerlijke vergelijking.quote:
https://www.livescience.c(...)-after-recovery.htmlquote:Op zondag 1 maart 2020 09:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
En toch zijn er al gevallen van genezen verklaard en weer opnieuw ziek geworden.
Een virus werkt dus beter tegen klimaatverandering dan al die onzinnige maatregelingen.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:54 schreef Scrummie2.1 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)coronavirus-in-china
Elk nadeel heeft zijn voordeel.
Gretha zal tevreden zijn.
Heb je wel eens van Dengue gehoord?quote:Op zondag 1 maart 2020 09:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zo hebben virusziekten altijd gewerkt.
De.eerste keer.met echte griep was je doodziek.
Volgende keren bij een lichte mutatie, ben je weer ziek maar nog niet half zo erg.
En 2e keer.hetzelfde virus lijkt me sterk.
Ja, en ik ben nu letterlijk omringd door die shitquote:Op zondag 1 maart 2020 09:43 schreef vosss het volgende:
Ik heb niet alles gevolgd, maar was dit al gepost:
[..]
De ontdekking van Amerika en daaruit resulterende ontvolking door ziekten is gewoon nog duidelijk zichtbaar in de CO2 concentraties in ijskernen, dus ja, dat klopt, en dat is bekend.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:55 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Een virus werkt dus beter tegen klimaatverandering dan al die onzinnige maatregelingen.
RIP aan de nabestaanden alvastquote:Op zondag 1 maart 2020 09:57 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Ja, en ik ben nu letterlijk omringd door die shit![]()
Ik heb een keer paratyfus gehad en dat vond ik al heel veel pijn doen.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Heb je wel eens van Dengue gehoord?
De eerste keer word je zo ziek dat je een doodswens hebt.
De tweede keer komt die doodswens daadwerkelijk uit.
Tweede golf Spaanse Griep was ook heftiger meen ik te hebben gelezenquote:Op zondag 1 maart 2020 09:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja het is wel een naar vrouwtje. Zoiets doe je niet.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. maar die Chinese vrouw trekt hem echt wel keihard aan zijn arm.
Ik was zelf ook boos geworden, denk ik.
Knokkelkoorts is een.door insecten overdraagbaar virus. Welke muteert.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is wel flink gedaald, wat hetzelfde effect heeft.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ehm...nee. Er was de afgelopen 3 jaar nog steeds netto immigratie NAAR de UK vanuit de EU.
http://theconversation.co(...)risk-revealed-105326quote:for nurses the percentage of NHS joiners who were from the EU halved from 19% in 2015-2016 to 7.9% in 2017-2018, and of those leaving the NHS, 9% were EU nationals in 2015-2016 rising to 13% in 2017-2018.
Meeste pijn die ik ooit had was toen mijn linkerarm eraf lag. De tering. Gelukkig is dat wel nog goed gekomen daarna.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb een keer paratyfus gehad en dat vond ik al heel veel pijn doen.
huhquote:Op zondag 1 maart 2020 10:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Meeste pijn die ik ooit had was toen mijn linkerarm eraf lag. De tering. Gelukkig is dat wel nog goed gekomen daarna.
Linkerarm eraf? Wat had je toen gedaan?quote:Op zondag 1 maart 2020 10:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Meeste pijn die ik ooit had was toen mijn linkerarm eraf lag. De tering. Gelukkig is dat wel nog goed gekomen daarna.
De kans dat ze contact heeft gehad met een van die 2 patiënten uit België of die Luxemburgse die via Charleroi vloog is inderdaad te verwaarlozen.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:59 schreef banaantjeEE het volgende:
Een Spaanse toeriste raakte besmet na een bezoek aan België.
Luchthaven Charleroi heeft crisiscentrum.
https://www.hln.be/nieuws(...)siscentrum~a283ebc5/
Zo zie je maar dat het virus hier ook al goed de ronde heeft gedaan.
Omdat die tangen ook gewoon kut zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
We hebben er vaak genoeg wat van gezegd en we krijgen ook vaak een grote muil terug. Dus ja, we zijn daarmee gestopt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |