abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Overall beste user 2022 donderdag 27 februari 2020 @ 17:40:57 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191716365
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence

Amerikaans Congres:



Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.

Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.

-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 27 februari 2020 @ 17:44:11 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191716422
kylegriffin1 twitterde op donderdag 27-02-2020 om 17:40:04 Pelosi: "Lives are at stake. This is not a time for name-calling or playing politics. The first step the Congress must take is to ensure that the government has the resources it needs ... Unfortunately, up until now, the Trump admin mounted an opaque and often chaotic response." reageer retweet
Wetenschapsontkenner Pence gaat het COVID-19 crisisteam nu runnen. Is dit een plan van Trump om Pence te kunnen lozen voor Haley?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator donderdag 27 februari 2020 @ 17:48:41 #3
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191716517
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 17:44 schreef Ulx het volgende:
kylegriffin1 twitterde op donderdag 27-02-2020 om 17:40:04 Pelosi: "Lives are at stake. This is not a time for name-calling or playing politics. The first step the Congress must take is to ensure that the government has the resources it needs ... Unfortunately, up until now, the Trump admin mounted an opaque and often chaotic response." reageer retweet
Wetenschapsontkenner Pence gaat het COVID-19 crisisteam nu runnen. Is dit een plan van Trump om Pence te kunnen lozen voor Haley?
Nee, joh, hij heeft Pence nodig voor de relifundies en sowieso, incompetentie is nog nooit een reden voor ontslag geweest bij de Trump regering.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_191716691
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 17:44 schreef Ulx het volgende:
kylegriffin1 twitterde op donderdag 27-02-2020 om 17:40:04 Pelosi: "Lives are at stake. This is not a time for name-calling or playing politics. The first step the Congress must take is to ensure that the government has the resources it needs ... Unfortunately, up until now, the Trump admin mounted an opaque and often chaotic response." reageer retweet
Wetenschapsontkenner Pence gaat het COVID-19 crisisteam nu runnen. Is dit een plan van Trump om Pence te kunnen lozen voor Haley?
Binnen strengchristelijk Amerika leven echt al serieus vraagtekens over Trump. Ze stemmen nog (deels) op hem omdat hij een strengchristelijke vice heeft en zo thema's als abortus en euthanasie (en strengchristelijke rechters) veilig bij hem zijn. Als Trump Pence dumpt en hem wisselt voor een iemand die geboren in een Sikh gezin (en ook zo getrouwd), dan zet Trump echt die stemmen op het spel. Voor veel christenen is het geloof van degene op wie ze stemmen echt het allerbelangrijkst.

Al was dat risico nog groter als Warren de tegenstander was. Sanders is geen christen, de homo Buttigieg is vrees ik een stap te ver en Bloomberg is geen optie voor strengchristelijk Amerika. Al kunnen ze natuurlijk gewoon thuis blijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hanca op 27-02-2020 18:05:17 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191716795


[ Bericht 100% gewijzigd door Hanca op 27-02-2020 18:04:59 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 februari 2020 @ 18:08:11 #6
862 Arcee
Look closer
pi_191716870
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 17:44 schreef Ulx het volgende:
kylegriffin1 twitterde op donderdag 27-02-2020 om 17:40:04 Pelosi: "Lives are at stake. This is not a time for name-calling or playing politics. The first step the Congress must take is to ensure that the government has the resources it needs ... Unfortunately, up until now, the Trump admin mounted an opaque and often chaotic response." reageer retweet
Wetenschapsontkenner Pence gaat het COVID-19 crisisteam nu runnen. Is dit een plan van Trump om Pence te kunnen lozen voor Haley?
Pence zal wel weer gaan bidden om het virus te stoppen.
  Moderator donderdag 27 februari 2020 @ 18:11:41 #7
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191716935
Even terzijde, Trump ziet Pence helemaal niet als incompetent, natuurlijk, Pence likt zijn reet altijd en dat is de enige kwalificatie die Trump eist.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 donderdag 27 februari 2020 @ 18:48:33 #8
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191717612
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 17:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

Binnen strengchristelijk Amerika leven echt al serieus vraagtekens over Trump. Ze stemmen nog (deels) op hem omdat hij een strengchristelijke vice heeft en zo thema's als abortus en euthanasie (en strengchristelijke rechters) veilig bij hem zijn. Als Trump Pence dumpt en hem wisselt voor een iemand die geboren in een Sikh gezin (en ook zo getrouwd), dan zet Trump echt die stemmen op het spel. Voor veel christenen is het geloof van degene op wie ze stemmen echt het allerbelangrijkst.

Al was dat risico nog groter als Warren de tegenstander was. Sanders is geen christen, de homo Buttigieg is vrees ik een stap te ver en Bloomberg is geen optie voor strengchristelijk Amerika. Al kunnen ze natuurlijk gewoon thuis blijven.
Waarom zouden de dems de hardcore evangelicals willen paaien? ?) Dat is verspilde moeite.

Dat Trump vrouwen nodig heeft is wel een ding.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191717953
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 18:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

Waarom zouden de dems de hardcore evangelicals willen paaien? ?) Dat is verspilde moeite.

Dat Trump vrouwen nodig heeft is wel een ding.
Het gaat niet om dat de Democraten de hardcore evangelicals willen paaien. Het gaat er om dat Trump ze niet moet afstoten, zelfs als ze thuis blijven zou dat een drama zijn voor Trump. Daar ging het me met name om: als Trump Pence inwisselt voor iemand die een geloof uit het Midden Oosten aan hangt (sikh, een monotheïstisch geloof wat niks met het christendom te maken heeft), neemt hij echt het risico dat hij zijn christelijke achterban verliest. Want Trump staat in die kringen ook echt niet bekend als christen.


Maar als ik zo wat christelijke nieuwsbrieven zie waar ik op geabonneerd ben (ik geef toe, die zijn veel gematigder dan de echte hardcore evangelicals) was Warren daar echt een optie om over te stappen. Dan was het risico echt groter geweest voor Trump. Omdat de christenen meestal wel komen stemmen, thuis blijven zit niet echt in hun aard.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Overall beste user 2022 donderdag 27 februari 2020 @ 21:28:30 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191722342
Acosta twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:25:36 Pence on who’s in charge of Coronavirus task force: “I am leading the task force. We’ll continue to rely on the secretary’s role as chairman of the task force and the leader of Health and Human Services.” reageer retweet
Kortom: niemand heeft de echte leiding.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 27 februari 2020 @ 21:30:33 #11
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191722438
atrupar twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:18:29 "The decision to put Mr. Pence in charge was made on Wednesday after the president told some people that the vice president didn’t 'have anything else to do,' according to people familiar with the president’s comments." https://t.co/CXegTZK5Mm reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 27 februari 2020 @ 21:38:05 #12
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191722753
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 21:30 schreef Ulx het volgende:
atrupar twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:18:29 "The decision to put Mr. Pence in charge was made on Wednesday after the president told some people that the vice president didn’t 'have anything else to do,' according to people familiar with the president’s comments." https://t.co/CXegTZK5Mm reageer retweet
Ik dacht al, waarom doet Jared het niet gewoon?
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_191723020
ewarren twitterde op donderdag 27-02-2020 om 04:07:03 Tomorrow, I’m introducing a plan that takes every dime Donald Trump is spending on his wall, and diverting it to fighting the coronavirus. #CNNTownHall reageer retweet
Warren begint wild om haar heen te slaan, dit raakt letterlijk kant nog wal.
  Overall beste user 2022 donderdag 27 februari 2020 @ 21:50:18 #14
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191723124
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 21:46 schreef Chivaz het volgende:
ewarren twitterde op donderdag 27-02-2020 om 04:07:03 Tomorrow, I’m introducing a plan that takes every dime Donald Trump is spending on his wall, and diverting it to fighting the coronavirus. #CNNTownHall reageer retweet
Warren begint wild om haar heen te slaan, dit raakt letterlijk kant nog wal.
Laat de GOP maar lekker tegen stemmen. Wel lastig uit te leggen als er ineens grote problemen ontstaan doordat ze dat deden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191723205
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 21:50 schreef Ulx het volgende:

[..]

Laat de GOP maar lekker tegen stemmen. Wel lastig uit te leggen als er ineens grote problemen ontstaan doordat ze dat deden.
Het is goedkoop scoren meer niet, en zelfs daar faalt ze in.
  Overall beste user 2022 donderdag 27 februari 2020 @ 22:16:36 #16
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191723865
ABCPolitics twitterde op donderdag 27-02-2020 om 22:14:17 BREAKING: Dow Jones plummets nearly 1,200 points, more than 4%, as economic uncertainty over the spread of the novel coronavirus continued to rattle markets. https://t.co/EzIZcNbuNE https://t.co/PsTJAXKdUC reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191723974
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 21:46 schreef Chivaz het volgende:
ewarren twitterde op donderdag 27-02-2020 om 04:07:03 Tomorrow, I’m introducing a plan that takes every dime Donald Trump is spending on his wall, and diverting it to fighting the coronavirus. #CNNTownHall reageer retweet
Warren begint wild om haar heen te slaan, dit raakt letterlijk kant nog wal.
Het raakt de wall wel. :p
pi_191725100
Gelukkig wordt het professioneel aangepakt, de whistleblower mag gelijk elders aan het werk :')

kylegriffin1 twitterde op donderdag 27-02-2020 om 22:25:56 Breaking via WaPo: Officials at HHS sent more than a dozen workers to receive the first Americans evacuated from Wuhan, China without proper training for infection control or appropriate protective gear, according to a whistleblower complaint. https://t.co/2sG1WWW1Gu reageer retweet
kylegriffin1 twitterde op donderdag 27-02-2020 om 22:55:07 "The whistleblower has decades of experience in the field, received two HHS department awards from Azar last year, and has received the highest performance evaluations, her lawyers said." https://t.co/C5huy5PjKN reageer retweet
quote:
Officials at the Department of Health and Human Services sent more than a dozen workers to receive the first Americans evacuated from Wuhan, China, the epicenter of the coronavirus outbreak, without proper training for infection control or appropriate protective gear, according to a whistleblower complaint.

The workers did not show symptoms of infection and were not tested for the virus, according to lawyers for the whistleblower, who is a senior HHS official based in Washington who oversees workers at the Administration for Children and Families, a unit within HHS.

The whistleblower is seeking federal protection because she alleges she was unfairly and improperly reassigned after raising concerns about the safety of these workers to HHS officials, including those within the office of Health and Human Services Secretary Alex Azar. She was told Feb. 19 that if she does not accept the new position in 15 days, which is March 5, she would be terminated.

The whistleblower has decades of experience in the field, received two HHS department awards from Azar last year, and has received the highest performance evaluations, her lawyers said.

The complaint was filed Wednesday with the Office of the Special Counsel, an independent federal watchdog agency. The whistleblower’s lawyers provided a copy of a redacted 24-page complaint to The Washington Post. A spokesman for the Office of the Special Counsel said he could not comment on complaints filed with the office.


[ Bericht 15% gewijzigd door Kijkertje op 27-02-2020 23:09:48 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_191725316
RonaldKlain twitterde op donderdag 27-02-2020 om 19:27:42 Presidents Reagan, Bush, Clinton, Bush and Obama trusted Tony Fauci to be their top adviser on infectious disease, and the nation's most trusted communicator to the public. If Trump is changing that, it is a threat to public health and safety. https://t.co/0zvs7FRPix reageer retweet



Het kan natuurlijk niet zo zijn dat deskundigen zomaar wat onzin gaan verspreiden :')

RonaldKlain twitterde op donderdag 27-02-2020 om 20:09:17 I was the WH Ebola Response Coordinator in 2014-15. We never told @CDCgov or @NIH what they could say, or ever censored their medical statements. If the WH is doing that now, it is a danger to public health. https://t.co/uVikNASztD reageer retweet


[ Bericht 13% gewijzigd door Kijkertje op 28-02-2020 06:38:09 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 februari 2020 @ 00:18:56 #20
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191726367
NBChristinaGinn twitterde op donderdag 27-02-2020 om 16:33:31 BREAKING NEWS: We are now in the worst stock market drop since financial crisis in 2008. reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191726792
Belangrijke zaken:

https://twitter.com/jdawsey1/status/1233162513908404225

...
Trump spent 45 minutes today w/producers behind a play that dramatized the text messages between FBI agents Peter Strzok and Lisa Page, complaining about why "some people are in prison and others aren't." He is now meeting with Diamond and Silk and others...”
pi_191726978
Had echt niemand kunnen bedenken: een tunnel graven onder Trump's Wall.

Border Patrol discovers new smuggling tunnel in southern US

The discovery comes amid high tensions between top U.S. and Mexico officials.
quote:
Border Patrol agents in southern Arizona have uncovered another illegal tunnel running under the U.S.-Mexico border, the latest in a series of discoveries and the result of renewed efforts targeting underground smuggling routes.

The tunnel, according to a Customs and Border Protection official, extended about 25 feet into Nogales, Arizona. No arrests were immediately made in connection with the tunnel, the official confirmed to ABC News.

It’s the third time since December that agents have thwarted a suspected underground smuggling route in the area, according to Border Patrol.

Similar tunnels used for drug trafficking have recently been found across the southern U.S. border as part of regularly coordinating investigations with Mexican authorities.

[..]


[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 28-02-2020 05:02:09 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 februari 2020 @ 09:03:37 #23
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191728592
SarahBurris twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 01:20:54 Trump: "We're almost all better now. I had a very good presser yesterday. Most people thought I did a good job. https://t.co/qldvcacib8 reageer retweet
Me! me! me! meeeeee me! meeee me! me!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 februari 2020 @ 09:08:30 #24
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191728686
Scottish lawmaker: Reasonable grounds to suspect Trump or his associates ‘have been involved in serious crime’


quote:
(...)

Harvie is urging lawmakers to seek an apply for an “unexplained wealth order” from a Scottish court, which would allow them to learn how the U.S. president “bankrolled his multimillion acquisitions of land and property in his mother’s homeland.”

An unexplained wealth order (UWO) is a mechanism which allows the Scottish government “to target suspected corrupt foreign officials who have potentially laundered stolen money through the UK.”

If “a suspected corrupt foreign official, or their family, cannot show a legitimate source for their riches,” the Scottish government can seize properties.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191728692
Dus Trump roept dat alles bijna weer in orde is omdat hij woensdag een 'goede persco' heeft gegeven?

Oke. Not weird at all.

[ Bericht 1% gewijzigd door KoosVogels op 28-02-2020 09:21:37 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 28 februari 2020 @ 09:10:29 #26
8369 speknek
Another day another slay
pi_191728721
Perfect presser. De futures klapte onderuit tijdens de presentatie, maar mensen moeten gewoon even de perfecte transcripts lezen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 februari 2020 @ 09:12:05 #27
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191728746
AaronBlake twitterde op donderdag 27-02-2020 om 19:23:18 "Dr. Anthony S. Fauci, one of the country’s leading experts on viruses and the director of the National Institute of Allergy and Infections Diseases, told associates that the White House had instructed him not to say anything else without clearance."https://t.co/6Oq8f0hKGW reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 februari 2020 @ 09:13:14 #28
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191728772
Ik betwijfel of Trump het virus zo onder druk kan zetten dat die stopt met de pandemie.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191729050
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het gaat niet om dat de Democraten de hardcore evangelicals willen paaien. Het gaat er om dat Trump ze niet moet afstoten, zelfs als ze thuis blijven zou dat een drama zijn voor Trump. Daar ging het me met name om: als Trump Pence inwisselt voor iemand die een geloof uit het Midden Oosten aan hangt (sikh, een monotheïstisch geloof wat niks met het christendom te maken heeft), neemt hij echt het risico dat hij zijn christelijke achterban verliest. Want Trump staat in die kringen ook echt niet bekend als christen.

Maar als ik zo wat christelijke nieuwsbrieven zie waar ik op geabonneerd ben (ik geef toe, die zijn veel gematigder dan de echte hardcore evangelicals) was Warren daar echt een optie om over te stappen. Dan was het risico echt groter geweest voor Trump. Omdat de christenen meestal wel komen stemmen, thuis blijven zit niet echt in hun aard.
Maar ja wat stemmen de gematigden ?
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 februari 2020 @ 09:26:07 #30
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191729056
De taak van Pence is duidelijk.

nytimes twitterde op donderdag 27-02-2020 om 19:40:06 Government health officials and scientists will have to clear statements about the coronavirus outbreak with the office of Vice President Mike Pence, in an effort to tighten the White House’s control of messaging about the virushttps://t.co/gD393dnJ50 reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 09:29:18 #31
8369 speknek
Another day another slay
pi_191729125
Nu dus ook gewoon over de rug van Amerikaanse burgers de herverkiezing veilig stellen. Het is allemaal zo schaamteloos en open in het zicht :').
Wanneer krijgt de eerste drugsbaas een kabinetpositie?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191729366
Je wilt natuurlijk niet dat ambtenaren (mogelijk Democraten!!) in een verkiezingsjaar een ziekte als het coronavirus aangrijpen om Trump te wippen. Zo laag zijn ze wel.

Goed dat hier pro-actief tegen ingegrepen wordt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191729812
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 09:09 schreef KoosVogels het volgende:
Dus Trump roept dat alles bijna weer in orde is omdat hij woensdag een 'goede persco' heeft gegeven?

Oke. Not weird at all.
Z'n advocaten zullen het virus wel een cease and desist letter hebben geschreven. Dat zal het leren :)
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 11:03:28 #34
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_191730686
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 09:41 schreef Ludachrist het volgende:
Je wilt natuurlijk niet dat ambtenaren (mogelijk Democraten!!) in een verkiezingsjaar een ziekte als het coronavirus aangrijpen om Trump te wippen. Zo laag zijn ze wel.

Goed dat hier pro-actief tegen ingegrepen wordt.
Wanneer de fundi-reli-gekkies voldoende bidden dan zal het Corona-virus toch beperkt blijven tot illegalen, armoedzaaiers en minderheden? Ik zeg: het is de schuld van de christenen wanneer het corona-virus wel doorbreekt in de VS en ook echte blanke amerikanen besmet. Iran is logisch, verkeerde god, maar dit is natuurlijk de juiste god in "gods own country!".
  vrijdag 28 februari 2020 @ 11:12:00 #35
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_191730904
quote:
A ‘Corrupt’ Response and ‘Cover-Up’: Trump Admin Appears to Have Sparked Coronavirus Outbreak in U.S.

A pair of stories broke late Thursday afternoon concerning a Health and Human Services (HHS) whistleblower with a fatal series of charges that, if true, means the Coronavirus outbreak in the United States was caused by the ineptitude of the Trump administration.

[...]

https://lawandcrime.com/h(...)oronavirus-outbreak/
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 11:34:04 #36
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_191731368
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 11:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Impeach it, klaar.
2019: The Great Awakening
pi_191731419
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 11:34 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Impeach it, klaar.
Goed verhaal.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191731502
Ik zou graag van de Trump-apologeten (we mogen ze immers geen 'fans' noemen) vernemen hoe zij aankijken tegen de wijze waarop de president reageert op de uitbraak van het coronavirus. Wat vonden zij bijvoorbeeld van die bijzondere persco en het feit dat experts de mond wordt gesnoerd?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191731932
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zou graag van de Trump-apologeten (we mogen ze immers geen 'fans' noemen) vernemen hoe zij aankijken tegen de wijze waarop de president reageert op de uitbraak van het coronavirus. Wat vonden zij bijvoorbeeld van die bijzondere persco en het feit dat experts de mond wordt gesnoerd?
Esquire weet het in ieder geval goed te duiden :D

Eindelijk een medium dat gewoon Trump's volslagen idiote woorddiaree afdrukt:

quote:
WE HAVE BEEN WORKING WITH THE HILL, VERY, VERY CAREFULLY AND VERY STRONGLY AND I THINK WE HAVE GOOD BIPARTISAN SPIRIT. WE WERE ASKING FOR $2.5 BILLION AND WE THINK THAT'S A LOT, BUT THE DEMOCRATS AND I GUESS SENATOR SCHUMER WANTS TO HAVE MUCH MORE THAN THAT. AND WE'LL TAKE IT. IF THEY WANT TO GIVE MORE. WE'LL DO MORE. WE WILL SPEND MORE. HOPEFULLY WE WON'T SPEND SO MUCH BECAUSE WE HAVE TAKEN IT DOWN TO A MINIMUM AND WE HAVE HAD TREMENDOUS SUCCESS. AT THE SAME TIME, YOU HAVE OUTBREAKS IN SOME COUNTRIES, ITALY AND VARIOUS COUNTRIES. CHINA, YOU KNOW ABOUT, WHERE IT STARTED. AND I SPOKE WITH PRESIDENT XI AND HE IS WORKING VERY HARD, HE IS WORKING VERY, VERY HARD. AND IF YOU CAN COUNT ON THE REPORTS COMING OUT OF CHINA, THAT SPREAD HAS GONE DOWN QUITE A BIT. THE INFECTION HAS GONE DOWN OVER THE LAST TWO DAYS AS OPPOSED TO GETTING LARGER. IT HAS GOTTEN SMALLER AND WE CAN BE RELIABLE AND SEEMS TO HAVE GOTTEN QUITE A BIT SMALLER. WITH RESPECT TO THE MONEY THAT'S BEING NEGOTIATED. THEY CAN DO WHATEVER THEY WANT. WE ARE REQUESTING 2.5. SOME REPUBLICANS WOULD LIKE US TO GET 4 AND SOME DEMOCRATS WOULD LIKE US TO GET 8.5 AND WE WILL BE SATISFIED. WE ARE BRINGING IN A SPECIAL LIFT TOMORROW WHO WORKS AT THE STATE DEPARTMENT. VERY, VERY TREMENDOUSLY TALENTED IN DOING THIS. I WANTED YOU TO UNDERSTAND SOMETHING THAT SHOCKED ME AND I SPOKE WITH DR. FAUCI ON THIS AND I WAS REALLY AMAZED AND MOST PEOPLE AMAZED. THE FLU IN OUR COUNTRY KILLS FROM 25,000 PEOPLE TO 69,000 PEOPLE A YEAR. THAT WAS SHOCKING TO ME. AND SO FAR, IF YOU LOOK AT WHAT WE HAVE WITH THE 15 PEOPLE AND THEY ARE RECOVERING, ONE IS PRETTY SICK. BUT HOPEFULLY WILL RECOVER. BUT THE OTHERS ARE IN GREAT SHAPE. THINK OF THAT 25,000 TO 69,000 OVER THE LAST 10 YEARS AND LOST 360,000. THESE ARE PEOPLE THAT HAVE DIED FROM THE FLU. HEY, DID YOU GET THE FLU SHOT. AND THAT IS SOMETHING.
Met als follow-up:

quote:
He's not ready, of course. He's shredded the nation's public health institutions. He's populated his administration* with sycophantic know-nothings. He himself doesn't know anything about anything. He looked incredibly relieved during Wednesday's press conference when somebody asked him about the effect of a coronavirus pandemic on the stock market. He doesn't know anything about anything there, either, but at least, in that area, he's more accustomed to faking it.

The sad part was watching all of these accomplished, brilliant people, the people who have dedicated their lives to solving epidemic diseases at the highest level, standing there behind a vulgar talking yam, praising him for his brilliant work thus far, and listening to him hand the country's response over to Vice President Mike Pence, who is just as ignorant as the president* but with that extra Jesus-y sheen on his ignorance.
https://www.esquire.com/n(...)republicans-science/
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_191732060
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 12:01 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Esquire weet het in ieder geval goed te duiden :D

Eindelijk een medium dat gewoon Trump's volslagen idiote woorddiaree afdrukt:
[..]

Met als follow-up:
[..]

https://www.esquire.com/n(...)republicans-science/
Briljant ook dat Trump aangeeft dat hij niet wist dat er jaarlijks duizenden slachtoffers vallen als gevolg van de griep. De man is de zeventig gepasseerd en had daar dus geen weet van. Om maar even aan te geven wat voor ongeïnformeerde randdebiel er in het Witte Huis zit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191732090
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zou graag van de Trump-apologeten (we mogen ze immers geen 'fans' noemen) vernemen hoe zij aankijken tegen de wijze waarop de president reageert op de uitbraak van het coronavirus. Wat vonden zij bijvoorbeeld van die bijzondere persco en het feit dat experts de mond wordt gesnoerd?
Die gaan hier waarschijnlijk niet op reageren en wachten tot het volgende moment waarop ze 'haha democraten stom1!1 en de economie draait goed' kunnen roepen. Het beleid van Trump verdedigen lukt ze nooit zo goed, en dat snappen ze zelf ook wel.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator vrijdag 28 februari 2020 @ 12:17:28 #42
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191732197
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zou graag van de Trump-apologeten (we mogen ze immers geen 'fans' noemen) vernemen hoe zij aankijken tegen de wijze waarop de president reageert op de uitbraak van het coronavirus. Wat vonden zij bijvoorbeeld van die bijzondere persco en het feit dat experts de mond wordt gesnoerd?
Daar ga je geen antwoord op krijgen, zoals gewoonlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 28 februari 2020 @ 12:35:11 #43
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191732465
Is deze al voor bij gekomen?

quote:
It’s going to be a long time before a vaccine for the new coronavirus is available. But when it is, there’s no guarantee that it will be affordable for all Americans, according to Health and Human Services Secretary Alex Azar.

https://www.theverge.com/(...)affordable-insurance
Dus een regering die een budget tekort van een trijard voorstelt is ineens niet in staat om een vaccin te garanderen voor Amerikaanse burgers omdat het mogelijk te duur is voor ze. Leuk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 12:45:53 #44
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_191732670
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 12:35 schreef Tijger_m het volgende:
Is deze al voor bij gekomen?
[..]

Dus een regering die een budget tekort van een trijard voorstelt is ineens niet in staat om een vaccin te garanderen voor Amerikaanse burgers omdat het mogelijk te duur is voor ze. Leuk.
Zeg, we kunnen niet de communist gaan uithangen en Big Pharma pijn laten lijden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_191732692
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 12:35 schreef Tijger_m het volgende:
Is deze al voor bij gekomen?
[..]

Dus een regering die een budget tekort van een trijard voorstelt is ineens niet in staat om een vaccin te garanderen voor Amerikaanse burgers omdat het mogelijk te duur is voor ze. Leuk.
Als dat de herverkiezing van Trump in gevaar brengt zal het gewoon met belastinggeld worden bekostigd hoor, net als de taxpayer opdraait voor het government socialism voor de boeren. Die boerenstemmen heeft Trump nodig en zolang het zijn eigen geld niet is, mag het rollen.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator vrijdag 28 februari 2020 @ 12:51:51 #46
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191732783
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 12:45 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zeg, we kunnen niet de communist gaan uithangen en Big Pharma pijn laten lijden.
Goed punt. Vooral omdat Trump het CDC wat dat soort dingen zelf kon doen voorheen met 80% gekort heeft en de mensen die zich met pandemics bezig hielden ontslagen heeft.

Je zou bijna gaan hopen op een uitbraak van corona in het Witte Huis.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 12:55:56 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_191732855
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 11:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

quote:
[F]airly likely it seems that the dipshit cronies staffing the Trump regime bungled their way into sparking a Covid-19 superflu cluster,” tweeted The Week National Correspondent Ryan Cooper.
😬
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 12:59:18 #48
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_191732909
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 12:51 schreef Tijger_m het volgende:

Je zou bijna gaan hopen op een uitbraak van corona in het Witte Huis.
Oh, ik wens ze wel meer slechts toe, dus zo’n griepje kan er ook nog wel bij.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator vrijdag 28 februari 2020 @ 13:17:32 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191733228
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 12:55 schreef speknek het volgende:

[..]

[..]

😬
Men heeft medewerkers van DHS een vliegtuig vol met evacuees zonder beschermende middelen laten verwerken. En toen de dame dat meldde bij de Secretary van HHS zijn er maatregelen tegen haar genomen.

Zo doe je dat in Noord-Kore....eh, de VS.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_191736719
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 12:59 schreef Ringo het volgende:

[..]

Oh, ik wens ze wel meer slechts toe, dus zo’n griepje kan er ook nog wel bij.
Ik wens ze niets fysieks slechts toe, alleen lange gevangenisstraffen. Al zou er wel sprake zijn van enige ironie als je eerst alle epidemie-bestrijders ontslaat en vervolgens een uitbraak hebt in het WH.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 februari 2020 @ 17:25:15 #51
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191737045
De Dow staat weer op het niveau van januari 2019.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 februari 2020 @ 17:27:04 #52
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191737079
realDonaldTrump twitterde op woensdag 30-01-2019 om 22:54:12 Dow just broke 25,000. Tremendous news! reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 februari 2020 @ 17:47:43 #53
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191737430
NBCPolitics twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 17:35:59 Rep. Sherman to Sec. Pompeo: It's taken you 2.5 months to appear before the House Foreign Affairs Cmte. to explain the actions in Iran. Today, the world faces the coronavirus. Will you come next week and explain our international efforts, or will it take 2.5 months? https://t.co/ev7UYeb20w reageer retweet
Ouch
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 17:53:21 #54
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_191737531
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 17:02 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik wens ze niets fysieks slechts toe, alleen lange gevangenisstraffen. Al zou er wel sprake zijn van enige ironie als je eerst alle epidemie-bestrijders ontslaat en vervolgens een uitbraak hebt in het WH.
Nou, van mij mogen ze de tering krijgen.
De rest is aan de rechter.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 februari 2020 @ 18:11:10 #55
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191737868
Voor mijn part krijgt dat hele zooitje rond Trump COVID-19.

Dan zien of ze nog steeds vriendjes zijn met Limbaugh.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 februari 2020 @ 18:17:22 #56
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191737982
What’s on Mike Pence’s schedule as coronavirus point man? A fundraiser in Florida.


quote:
The country’s new point man on coronavirus response, Vice President Mike Pence, is expected to travel to Florida on Friday — but not on a public health mission.

Instead, Pence is headed to the moneyed barrier island town of Longboat Key, where he’ll be the main attraction for Congressional Republicans in one of their biggest fundraisers of the year.

It’s $2,500 to get in the door and $5,000 to take a picture with the vice president, according to an invite obtained by the Tampa Bay Times. And $25,000 buys dinner with him, too.

(..)

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 18:33:08 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_191738227
quote:
OXON HILL, Md. — Mick Mulvaney, the acting White House chief of staff, on Friday blamed the media for exaggerating the seriousness of coronavirus because “they think this will bring down the president, that’s what this is all about.”

Speaking at the Conservative Political Action Conference, an annual gathering of conservative activists, Mr. Mulvaney played down concerns about the virus that is spreading around the globeand panicking investors.
Hey als al die oude conservatieven nou hard gaan ontkennen dat coronavirus een ding is, dan loopt dat beter af dan het ontkennen van climate change.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 februari 2020 @ 19:27:08 #58
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191739149
quote:
Coronavirus exposes all of Trump’s biggest weaknesses:

1. Incompetence

2. Rejection of scientific facts

3. Distrust of expertise

4. Disinterest in long-term planning

5. Embrace of conspiracy theories

6. Paranoia

7. Inability to learn from mistakes

Spijker. Kop.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 februari 2020 @ 20:51:34 #59
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191741126
PaulLidicul twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 20:14:29 BREAKING: in an attempt to calm the public's fear of the #coronavirus - and stop the plummeting stock market - Donald Trump and Mike Pence hold a press conference, while appearing in medical uniforms.#StockMarketCrash https://t.co/6kfBgWV4Rt reageer retweet
Dat doen ze toch maar mooi. Kudos voor Trump en Pence
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 21:01:49 #60
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191741402
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:51 schreef Ulx het volgende:
PaulLidicul twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 20:14:29 BREAKING: in an attempt to calm the public's fear of the #coronavirus - and stop the plummeting stock market - Donald Trump and Mike Pence hold a press conference, while appearing in medical uniforms.#StockMarketCrash https://t.co/6kfBgWV4Rt reageer retweet
Dat doen ze toch maar mooi. Kudos voor Trump en Pence
Flauw.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_191741419
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zou graag van de Trump-apologeten (we mogen ze immers geen 'fans' noemen) vernemen hoe zij aankijken tegen de wijze waarop de president reageert op de uitbraak van het coronavirus. Wat vonden zij bijvoorbeeld van die bijzondere persco en het feit dat experts de mond wordt gesnoerd?
Trump doet het goed. Door vorige maand al al het vliegverkeer vanaf China te blokkeren is het aantal geïnfecteerde in de USA laag gebleven. Er wordt 2.5 miljard uitgetrokken om de ziekte te bestrijden. Noem eens specifieke maatregelen waarvan jij vind dat Trump die extra genomen zou moeten hebben dan.

En Trump heeft natuurlijk gelijk dat er overtrokken gereageerd wordt door de media die dit opblazen alsof de wereld op het punt staat om te vergaan. Op het moment zijn er wereldwijd slechts 44279 mensen ziek. Waarvan verreweg de meeste gewoon weer genezen en maar een klein percentage overlijd. In feite verschilt het niet veel van de normale griep. Het is geen ebola ofzo waarvan je organen kapot gaan en circa 50% van de geïnfecteerde door overlijd. Uiteraard moeten er gepaste maatregelen genomen worden maar vooralsnog is er nog geen reden tot paniek.

pi_191741665
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 21:02 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Trump doet het goed. Door vorige maand al al het vliegverkeer vanaf China te blokkeren is het aantal geïnfecteerde in de USA laag gebleven. Er wordt 2.5 miljard uitgetrokken om de ziekte te bestrijden. Noem eens specifieke maatregelen waarvan jij vind dat Trump die extra genomen zou moeten hebben dan.

En Trump heeft natuurlijk gelijk dat er overtrokken gereageerd wordt door de media die dit opblazen alsof de wereld op het punt staat om te vergaan. Op het moment zijn er wereldwijd slechts 44279 mensen ziek. Waarvan verreweg de meeste gewoon weer genezen en maar een klein percentage overlijd. In feite verschilt het niet veel van de normale griep. Het is geen ebola ofzo waarvan je organen kapot gaan en circa 50% van de geïnfecteerde door overlijd. Uiteraard moeten er gepaste maatregelen genomen worden maar vooralsnog is er nog geen reden tot paniek.

[ afbeelding ]
:')

Afgezien van het feit dat je liegt is je adoratie volkomen stupide.

CDC didn’t want 14 coronavirus patients flown to US—it was overruled

https://arstechnica.com/s(...)ommended-against-it/

02/21/2020 12:37 pm Dus hou gewoon op.

Anderen mogen - wederom - posten hoe Trump de cdc heeft gekort.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_191742056
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 21:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]

:')

Afgezien van het feit dat je liegt is je adoratie volkomen stupide.

CDC didn’t want 14 coronavirus patients flown to US—it was overruled

https://arstechnica.com/s(...)ommended-against-it/

02/21/2020 12:37 pm Dus hou gewoon op.

Anderen mogen - wederom - posten hoe Trump de cdc heeft gekort.
Uiteraard worden Amerikanen geëvacueerd maar dat heeft weinig te maken met de reis restricties die vorige maand opgelegd werden.

Noem eens specifieke maatregelen waarvan jij vind dat Trump die extra genomen zou moeten hebben.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 21:28:17 #64
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_191742073
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 21:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]

:')

Afgezien van het feit dat je liegt is je adoratie volkomen stupide.

CDC didn’t want 14 coronavirus patients flown to US—it was overruled

https://arstechnica.com/s(...)ommended-against-it/

02/21/2020 12:37 pm Dus hou gewoon op.

Anderen mogen - wederom - posten hoe Trump de cdc heeft gekort.
liegen is wat te hard gezegd, niet ver genoeg doorgelezen gok ik eerder. Er was wel een soort ban ingesteld, maar er waren veel gaten nog. Het beperken tot 7 luchthavens is niet direct een lock-down te noemen.

Het misverstand dat het aantal doden meevalt is zorgelijk, 2% klinkt laag maar is zeker een hoog percentage, de mexicaanse griep van 2009 was 0,02%, 100 keer lager, en resulteerde in een 500 duizend doden. Als de uitbraak van corona op dezelfde schaal doorgaat en de besmettingsgraad is gelijk aan de mexicaanse griep, wat een meevaller zou zijn, praat je over 50 miljoen doden. daarmee is het gelijk aan de spaanse groep van 1917

Bloomburg 2-feb

U.S.
The U.S. is temporarily barring entry to foreign nationals who have visited China and pose a risk of spreading the illness, unless they are immediate relatives of U.S. citizens or permanent residents. Flights from China would be funneled through just seven U.S. airports.

The State Department issued its highest level do-not-travel advisory for China.

Delta Air Lines Inc. and American Airlines Group Inc. suspended all flights to China to as late as the end of April. United Airlines will suspend service to Beijing, Shanghai and Chengdu from Feb. 6.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 28 februari 2020 @ 21:38:37 #65
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_191742336
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 21:27 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Uiteraard worden Amerikanen geëvacueerd maar dat heeft weinig te maken met de reis restricties die vorige maand opgelegd werden.

Noem eens specifieke maatregelen waarvan jij vind dat Trump die extra genomen zou moeten hebben.
Niet mensen onbeschermd in contact laten komen met besmette gevallen. Zou een goede maatregel zijn.

Je wilt verspreiding voorkomen, dat gaat het makkelijkste om alle gevallen direct te isoleren en contactonderzoek te doen, daarvoor heb je een capabele GGD nodig, of voor de US een CDC.
- Quarantaine
- Geen onnodig gesleep
- Opschalen CDC voor contactonderzoek
- Duidelijke informatievoorziening naar artsen over wat te doen bij ontdekking
- Richtlijnen voor lokale overheid in geval van een uitbraak in hun gebied
- Testen op besmetting gratis maken, Amerikanen denken wel drie keer na voor ze >1400 dollar uitgeven aan een huisarts voor een testje.
- Niet bagatelliseren, dit is je enige kans om massale uitbraak te voorkomen, gebruik die goed. Als mensen gaan denken dat het wel meevalt kunnen ze de ziekte ongewild verspreiden.

Die maatregelen zijn belangrijk om ongecontroleerde verspreiding te voorkomen, als dat hek van de dam is kun je namelijk alleen maar puin gaan ruimen. Als het zo ver komt heb je een noodplan nodig over hoe je omgaat met de situatie. Ik hoop dat ze die hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door zalkc op 28-02-2020 22:39:01 (test voor corona was wel wat duurder in de VS) ]
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_191743201
Het is verheugend, dat er genoeg intelligente, opgeleide experts in het topic zijn om de sjemmerts van repliek te dienen.👌
  vrijdag 28 februari 2020 @ 22:47:05 #67
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_191744499
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:07 schreef AnneX het volgende:
Het is verheugend, dat er genoeg intelligente, opgeleide experts in het topic zijn om de sjemmerts van repliek te dienen.👌
Ik hoop dat je mij niet bedoeld, ik ben zeker geen expert op het gebied van virussen ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_191744579
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:47 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik hoop dat je mij niet bedoeld, ik ben zeker geen expert op het gebied van virussen ;)
Vooruit. Jij ook *)
pi_191744927
Met mijn opmerking over dat sjemmert liegt doel ik op het punt dat Trump het goed doet mbt het tegengaan van verspreiding. Ieder feit toont aan dat hij dat niet doet.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_191746320
Nou vooruit...even lachen..of huilen?

#raaskallen.
pi_191746674
kylegriffin1 twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 23:45:51 Breaking via WaPo: A second coronavirus case of unknown origin has been confirmed in California, indicating that the virus is spreading in the state. https://t.co/HKwy15GfJG reageer retweet
Vooral dit soort gevallen waarbij de besmetting niet meer te achterhalen is geeft aan dat de verspreiding al groot is. Topje van de ijsberg.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_191747074
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 21:02 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Trump doet het goed. Door vorige maand al al het vliegverkeer vanaf China te blokkeren is het aantal geïnfecteerde in de USA laag gebleven. Er wordt 2.5 miljard uitgetrokken om de ziekte te bestrijden. Noem eens specifieke maatregelen waarvan jij vind dat Trump die extra genomen zou moeten hebben dan.

En Trump heeft natuurlijk gelijk dat er overtrokken gereageerd wordt door de media die dit opblazen alsof de wereld op het punt staat om te vergaan. Op het moment zijn er wereldwijd slechts 44279 mensen ziek. Waarvan verreweg de meeste gewoon weer genezen en maar een klein percentage overlijd. In feite verschilt het niet veel van de normale griep. Het is geen ebola ofzo waarvan je organen kapot gaan en circa 50% van de geïnfecteerde door overlijd. Uiteraard moeten er gepaste maatregelen genomen worden maar vooralsnog is er nog geen reden tot paniek.

[ afbeelding ]
Hij had iemand die niet gelooft dat bidden genoeg is om een HIV epidemie in Indiana te voorkomen als leidinggevende voor de behandeling van het virus aan moeten stellen. Wat zijn de kwalificaties van Pence om die functie te vervullen? Daarnaast had hij het budget van de CDC niet moeten korten om een belastingverlaging voor zijn rijke vriendjes te kunnen bekostigen. Epidemiepreventie is niet iets dat je op oproepbasis kan regelen, zoals hij voorstelde. Dat is gewoon absurd.

Daarbij is het afdoen van het coronavirus als een gewoon griepje terwijl het sterftecijfer 20 tot 30 keer hoger ligt dan dat van een gewoon griepje behoorlijk ontverantwoord en puur berust op mediageilheid. Maar begrijp me niet verkeerd, ik denk zeker dat er overdreven wordt in de media net zoals het onderschat wordt. De waarheid zal ergens in het midden liggen. Sowieso zijn rondgaande virussen altijd een hot issue tijdens verkiezingen en daarna hoor je er vaak niks meer over. Zie: alle voorgaande epidemieën. Wil natuurlijk niet zeggen dat het geen probleem is, alleen dat het een oplosbaar probleem is. Oplosbaar door kundige mensen die er verstand van hebben, wel te verstaan. Niet religekkies die denken dat bidden genoeg is. :')

https://www.reuters.com/a(...)idable-idUSKCN1ME2N7
https://thehill.com/polic(...)-was-to-pray-it-away

Weet je, ik denk dat Pence de opdracht gekregen heeft zodat hij de zondebok kan zijn als het wel allemaal mis dreigt te gaan. Iemand moet de schuld dan krijgen en Trump zorgt er wel voor dat hij dat niet is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mensen_doe_rustig op 29-02-2020 01:20:30 ]
  zaterdag 29 februari 2020 @ 01:31:28 #73
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191747229
Die dems trekken ook alles uitde kast om Trump tegen te zitten tijdens de verkiezingen. Helukkig heeft Trump het én onder controle én de heissa van de media is zwaar overtrokken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_191747279
Trump heeft iig een boel verschillende medische dingen besteld :+

Filmpje in tweet:
atrupar twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 23:17:08 "We're ordering a lot of supplies. We're ordering a lot of, uh, elements that frankly we wouldn't be ordering unless it was something like this. But we're ordering a lot of different elements of medical." -- Trump on the coronavirus https://t.co/id6YLzbmRE reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 29 februari 2020 @ 01:47:23 #75
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191747306
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 01:41 schreef Kijkertje het volgende:
Trump heeft iig een boel verschillende medische dingen besteld :+

Filmpje in tweet:
atrupar twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 23:17:08 "We're ordering a lot of supplies. We're ordering a lot of, uh, elements that frankly we wouldn't be ordering unless it was something like this. But we're ordering a lot of different elements of medical." -- Trump on the coronavirus https://t.co/id6YLzbmRE reageer retweet
Kennis van zaken is dan ook zwaar overschat.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 29 februari 2020 @ 01:49:37 #76
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_191747312
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 21:02 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Trump doet het goed. Door vorige maand al al het vliegverkeer vanaf China te blokkeren is het aantal geïnfecteerde in de USA laag gebleven. Er wordt 2.5 miljard uitgetrokken om de ziekte te bestrijden. Noem eens specifieke maatregelen waarvan jij vind dat Trump die extra genomen zou moeten hebben dan.

En Trump heeft natuurlijk gelijk dat er overtrokken gereageerd wordt door de media die dit opblazen alsof de wereld op het punt staat om te vergaan. Op het moment zijn er wereldwijd slechts 44279 mensen ziek. Waarvan verreweg de meeste gewoon weer genezen en maar een klein percentage overlijd. In feite verschilt het niet veel van de normale griep. Het is geen ebola ofzo waarvan je organen kapot gaan en circa 50% van de geïnfecteerde door overlijd. Uiteraard moeten er gepaste maatregelen genomen worden maar vooralsnog is er nog geen reden tot paniek.

[ afbeelding ]
Ebola is angstaanjagend omdat je gruwelijk dood gaat en er een hoog percentage dood gaat. Maar met de juiste maatregelen kan je het makkelijk ontlopen. De angst is vooral dat de ziekte zich muteert tot iets dat even dodelijk is maar zich makkelijker verspreid en een zelfde dodelijkheid heeft.

Het corona virus is tot nu zo'n 20x dodelijker dan de gewone griep. Niet iedereen vertoond symptonen, mensen genezen uitzich zelf. Dat klinkt allemaal minder eng, maar is eigenlijk enger. Er is al een patient die twee keer besmet is geraakt, je bent dus niet immuum als je het gehad hebt. De incubatie tijd is ook nog niet 100% duidelijk. En wat als het zich muteert?

Langzaam en onzichtbaar is altijd enger dan snel en gruwelijk.

Trump en consorten hebben er tot nu toe een potje van gemaakt, een totaal falen aan leiderschap.

Maar laat je zelf niet tegenhouden door enige kennis.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 01:52:08 #77
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_191747324
Het is wel duidelijk wat het plan van Trump is, Corona virus verspreiden in de VS, Democrate primaries verbieden en de verkiezing uitstellen en aan de macht blijven. /s
pi_191747771
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 23:24:23 I am pleased to announce the nomination of @RepRatcliffe (Congressman John Ratcliffe) to be Director of National Intelligence (DNI). Would have completed process earlier, but John wanted to wait until after IG Report was finished. John is an outstanding man of great talent! reageer retweet
RepAdamSchiff twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 01:08:04 We now have an intelligence chief who should not have been fired, an unqualified nominee who should not be confirmed, and an acting director who is patently unfit.All while our elections are perilously at risk of foreign interference.Just the way the President likes it. https://t.co/P8Px2E6F6r reageer retweet
Er zit overigens nog een bonus aan vast voor Trump bij deze nominatie: zijn vriendje, de nu acting Director Grenell mag 210 dagen langer blijven zitten :')
quote:
But just nominating Mr. Ratcliffe creates a benefit for the White House: Once Mr. Trump sends formal nomination papers to the Senate, it will extend the time the current acting director, Mr. Grenell, a favorite of Mr. Trump's, can remain in the office. And in the minds of some Democrats, that was the president's goal at a time when he is seeking to impose greater control over the nation's intelligence agencies after years of tension that started with the intelligence community's consensus that Russia had interfered in the 2016 election to help Mr. Trump.

Under the Federal Vacancies Reform Act, Mr. Grenell can serve in his post only until March 11 unless the president formally nominates someone else for the job. Under that law, Mr. Grenell would be able to stay an additional 210 days once Mr. Ratcliffe is nominated. Should the Senate reject Mr. Ratcliffe, Mr. Grenell's tenure would be extended again.

NYT


[ Bericht 23% gewijzigd door Kijkertje op 29-02-2020 04:59:22 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_191747819
En een derde geval in Oregon:
kylegriffin1 twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 03:51:33 Breaking via WaPo: Coronavirus case of unknown origin confirmed in Oregon, indicating virus is spreading. https://t.co/LdnAT5JDjw reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_191747838
Goeiemorgen:

https://twitter.com/milbank/status/1233555987149312000:

“Remember, this moment: Trump, in South Carolina, just called the coronavirus a "hoax."

https://twitter.com/jentaub/status/1233561901617106944

“This may be the Rosetta Stone of tweets, Dana. We now have a perfect translation. A “hoax“ is somethings very real that Trump does not want to deal with that he believes will hurt his chances for reelection and make him look incompetent.”
pi_191747841
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 21:27 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Uiteraard worden Amerikanen geëvacueerd maar dat heeft weinig te maken met de reis restricties die vorige maand opgelegd werden.

Noem eens specifieke maatregelen waarvan jij vind dat Trump die extra genomen zou moeten hebben.
Er hadden al lang veel meer mensen getest kunnen worden. Snel handelen is bij dit soort uitbraken van het grootste belang en meten is weten. In de VS zijn er nog geen 500 mensen getest terwijl Zuid-Korea, een veel kleiner land al 65000 mensen getest heeft om verdere verspreiding te voorkomen.
quote:
Speed is critical in the response to COVID-19. So why has the United States been so slow in its attempt to develop reliable diagnostic tests and use them widely?

The World Health Organization (WHO) has shipped testing kits to 57 countries. China had five commercial tests on the market 1 month ago and can now do up to 1.6 million tests a week; South Korea has tested 65,000 people so far. The U. S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC), in contrast, has done only 459 tests since the epidemic began. The rollout of a CDC-designed test kit to state and local labs has become a fiasco because it contained a faulty reagent. Labs around the country eager to test more suspected cases—and test them faster—have been unable to do so. No commercial or state labs have the approval to use their own tests.

In what is already an infamous snafu, CDC initially refused a request to test a patient in Northern California who turned out to be the first probable COVID19 case without known links to an infected person.

The problems have led many to doubt that the official tally of 60 confirmed cases in the United States is accurate. “There have been blunders, and there could be an underlying catastrophe that we don’t know about,” says epidemiologist Michael Mina, who helps run a microbiology testing lab at Brigham and Women’s Hospital. “It’s been very complicated and confusing for everyone with almost no clarity being provided by the CDC.”

Bron
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 februari 2020 @ 08:19:51 #82
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191748291
Het waarom van de slechte aanpak is duidelijk.

Trump heeft alle experts weggejaagd. Er is gewoon niemand meer met verstand van zaken.
Dus nu mogen de Trumpisten een oplossing verzinnen zonder daarmee Trump tegen de combover in te strijken. Wat dat kost je je baantje.

De schuld van deze clusterfuck ligt bij Trump. Dit is de eerste crisis die hij niet zelf heeft veroorzaakt en nu is heel pijnlijk duidelijk geworden dat hij een incompetente prutser is die werkelijk geen benul heeft van leiding geven. Hij heeft gewoon geen antwoord.

Dat is gewoon niet meer te ontkennen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 februari 2020 @ 08:30:47 #83
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191748354
business twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 02:48:58 JUST IN: Activist investor Elliott Management has taken a sizable stake in Twitter and plans to push for changes, including replacing CEO Jack Dorsey, sources say https://t.co/MgbkoCa2HX reageer retweet
business twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 03:04:54 Twitter has been a potential target for activist investors for years. The company only has one class of stock, which means co-founder Jack Dorsey doesn’t have voting control of the company https://t.co/XR55e99ze5 https://t.co/Mc9zrQXFnj reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191748389
Trump keeping America great.


#MAGA
#Trump2020
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 februari 2020 @ 09:14:49 #85
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191748696
thehill twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 20:51:56 Rep. @tedlieu: "Do you believe the coronavirus is a hoax?' Pompeo: "We're working to keep people safe from coronavirus..." Lieu: "You can't even answer that question." Pompeo: "Yeah, I'm..." Lieu: "It's not even a gotcha question." https://t.co/XdPYgpzNBr https://t.co/KKjg0QBnq1 reageer retweet
Pompeo was blijkbaar bang voor een perjury trap or whatever.

De lafheid en incompetentie van die lui....onvoorstelbaar.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 februari 2020 @ 09:20:00 #86
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191748736
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 08:35 schreef Nober het volgende:
Trump keeping America great.


#MAGA
#Trump2020
Milbank twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 01:54:00 Remember this moment: Trump, in South Carolina, just called the coronavirus a "hoax." reageer retweet
Zeg het maar, @Nober, heeft Trump gelijk en is COVID-19 een leugen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 09:28:29 #87
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_191748802
Het zou toch wat zijn. Niet de impeachment, maar de compleet incompetente wijze van het omgaan met een griepvirus gaat Trump zijn herverkiezing kosten.

Elke extra besmetting in de VS wordt een extra stok om Trump mee te slaan de komende maanden, na de werkelijk seniele uitspraken die er door Trump gedaan zijn over het virus de afgelopen week.

De kans op die herverkiezing wordt zo wel snel kleiner in ieder geval.
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 februari 2020 @ 09:42:32 #88
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191748952
Wacht maar tot de rally's moeten worden afgeblazen. Dan gaan Trump vol in relmodus. Dat trekt hij helemaal niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191749275
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 09:42 schreef Ulx het volgende:
Wacht maar tot de rally's moeten worden afgeblazen. Dan gaan Trump vol in relmodus. Dat trekt hij helemaal niet.
Gek toch allemaal: iedereen herkent toch een bully op het schoolplein?
En Wie gaat er nu rally’s afblazen of wil ontslagen worden?
pi_191749353
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 21:02 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Trump doet het goed. Door vorige maand al al het vliegverkeer vanaf China te blokkeren is het aantal geïnfecteerde in de USA laag gebleven. Er wordt 2.5 miljard uitgetrokken om de ziekte te bestrijden. Noem eens specifieke maatregelen waarvan jij vind dat Trump die extra genomen zou moeten hebben dan.

En Trump heeft natuurlijk gelijk dat er overtrokken gereageerd wordt door de media die dit opblazen alsof de wereld op het punt staat om te vergaan. Op het moment zijn er wereldwijd slechts 44279 mensen ziek. Waarvan verreweg de meeste gewoon weer genezen en maar een klein percentage overlijd. In feite verschilt het niet veel van de normale griep. Het is geen ebola ofzo waarvan je organen kapot gaan en circa 50% van de geïnfecteerde door overlijd. Uiteraard moeten er gepaste maatregelen genomen worden maar vooralsnog is er nog geen reden tot paniek.

[ afbeelding ]
Persoonlijk zou ik niet weten wat Trump nog meer had moeten doen. Ik ben namelijk geen expert op het gebied van virusbestrijding en word
niet omringd door een legertje deskundigen. Maar ik zag dat mijn mede-users al de nodige suggesties hebben gedaan.

Verder vind ik het weer wat gek om met de vinger richting de media te wijzen. Overheden, met name die van China, nemen allerlei vergaande om het virus in te dammen. En volgens jou doen ze dat vanwege de media? Of zou er toch echt wat aan de hand zijn?

Ook bijzonder dat Trump weer de Democraten onder vuur neemt vanwege dit virus. In plaats van mensen gerust te stellen maakt hij er weer een politieke strijd van, waarbij alles om hem draait. Die persco was ook weer een grote bak ellende. En dat is wat je Trump het meeste kwalijk kan nemen: de man is bepaald geen baken van vertrouwen in tijden van crisis.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 februari 2020 @ 10:30:19 #91
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191749428
Leiderschapskwaliteiten herken je in moeilijke tijden. Trump valt nu genadeloos door de mand.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator zaterdag 29 februari 2020 @ 10:34:28 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191749487
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 10:30 schreef Ulx het volgende:
Leiderschapskwaliteiten herken je in moeilijke tijden. Trump valt nu genadeloos door de mand.
Het was al wel over en overduidelijk dat Trump nul kwaliteit op dat vlak heeft, ook zonder corona
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 10:49:58 #93
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_191749661
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 09:28 schreef Belabor het volgende:
Het zou toch wat zijn. Niet de impeachment, maar de compleet incompetente wijze van het omgaan met een griepvirus gaat Trump zijn herverkiezing kosten.

Elke extra besmetting in de VS wordt een extra stok om Trump mee te slaan de komende maanden, na de werkelijk seniele uitspraken die er door Trump gedaan zijn over het virus de afgelopen week.

De kans op die herverkiezing wordt zo wel snel kleiner in ieder geval.
Ik ben bang dat het allemaal geen fuck uitmaakt. De mensen zijn wel klaar met al het gezeik over Trump, en letten er gewoon niet meer op. 'Verdienste' van Trump zelf.

Daarom zou het ook het beste zijn als de democraten een zo frictieloos mogelijk persoon naar voren schuiven als kandidaat. Dan wordt de verkiezing een referendum of Trump nog 4 jaar wordt gegund of niet.

'Socialist' Sanders of homo Buttigieg zijn dat m.i. niet. Niet omdat ze niet goed zouden zijn, maar omdat ze controverse kunnen oproepen. En het moet niet om hen gaan, maar om een mogelijk 2e termijn van Trump.

Biden, Warren of liefst Klobuchar zouden prima zijn. Maar die kans wordt steeds kleiner.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_191749702
Kan iemand uitleggen waarom dat verhaal van die budget cuts op het CDC blijft rondzingen? Hij heeft het wel voorgesteld maar het is afgeschoten door de senaat indertijd.

bron

quote:
WASHINGTON (AP) — Democratic presidential contenders are describing the federal infectious-disease bureaucracy as rudderless and ill-prepared for the coronavirus threat because of budget cuts and ham-handed leadership by President Donald Trump. That’s a distorted picture. For starters, Trump hasn’t succeeded in cutting the budget.

He’s proposed cuts but Congress ignored him and increased financing instead. The National Institutes of Health and the Centers for Disease Control and Prevention aren’t suffering from budget cuts that never took effect.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_191750102
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 10:52 schreef zalkc het volgende:
Kan iemand uitleggen waarom dat verhaal van die budget cuts op het CDC blijft rondzingen? Hij heeft het wel voorgesteld maar het is afgeschoten door de senaat indertijd.

bron
[..]

Erm...

quote:
In May 2018, Trump ordered the NSC’s entire global health security unit shut down, calling for reassignment of Rear Adm. Timothy Ziemer and dissolution of his team inside the agency. The month before, then-White House National Security Advisor John Bolton pressured Ziemer’s DHS counterpart, Tom Bossert, to resign along with his team. Neither the NSC nor DHS epidemic teams have been replaced. The global health section of the CDC was so drastically cut in 2018 that much of its staff was laid off and the number of countries it was working in was reduced from 49 to merely 10. Meanwhile, throughout 2018, the U.S. Agency for International Development and its director, Mark Green, came repeatedly under fire from both the White House and Secretary of State Mike Pompeo. And though Congress has so far managed to block Trump administration plans to cut the U.S. Public Health Service Commissioned Corps by 40 percent, the disease-fighting cadres have steadily eroded as retiring officers go unreplaced.
https://nymag.com/intelli(...)-to-coronavirus.html

Why the Trump Administration’s Coronavirus Response Continues to Raise Concerns
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 februari 2020 @ 11:23:20 #96
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191750163
En dit....


MSNBC twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 08:45:02 "It's a crisis of both confidence and competence," says fmr. Obama Ebola czar Ron Klain. "Anybody at this point in time who believes what Donald Trump says kind of gets what they deserve...but the problem is the admin. has silenced the people we can trust" https://t.co/DZh9ElCHzt reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 februari 2020 @ 11:49:52 #97
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191750465
Aardige uitleg van Paul Krugman.

paulkrugman twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 21:17:45 Boring but possibly useful thread on economics of Trumpvirus. Econ 101 tells us that there are two kinds of macro shocks: demand shocks like 2008 financial crisis and supply shocks like 1979 oil crisis. Policy implications differ 1/ reageer retweet
paulkrugman twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 21:19:41 Demand shock calls unambiguously for stimulus: interest rate cuts, fiscal stimulus if not enough room for monetary policy. Supply shock less clear, bc it raises inflation. Fed temporarily *raised* rates after 79 shock 2/ reageer retweet
paulkrugman twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 21:21:35 Virus is both supply and demand shock. Supply chains disrupted, but also people stop traveling, businesses cancel investments, etc. Markets are reacting as if demand side trumps — Trumps? — supply side, hence plunging rates 3/ reageer retweet
paulkrugman twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 21:22:43 And fwiw expected inflation is down, not up. And markets are probably right, although we've never seen this kind of supply shock before 4/ https://t.co/Tb0EM0gzXC reageer retweet
paulkrugman twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 21:24:05 If it is mainly a big demand shock, we are very much not ready. Fed cuts rates 500 basis points in typical recession; it only has 150 points to cut this time, and ECB is already negative 5/ reageer retweet
paulkrugman twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 21:26:15 Smart fiscal policy could be an answer, but it's really hard to put "smart fiscal policy" and "Larry Kudlow" in the same sentence (even though I just did.) Also, Germany is as German as ever 6/ reageer retweet
paulkrugman twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 21:29:01 Gotta say I really didn't see this coming. I thought the next slump would be a smorgasbord recession — a bunch of smaller things, not one big thing. But as the bumper stickers don't quite say, stuff happens 7/ https://t.co/Bwf9ZfUIgB reageer retweet
Als ik dit zo lees hebben de uitvoerende machten wat werk te verzetten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 februari 2020 @ 13:00:37 #98
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191751516
tedlieu twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 02:18:36 Dear @realDonaldTrump: The 63 Americans with #coronavirus and the families of the over 2,800 dead globally because of coronavirus would disagree with you that it’s a “new hoax.” THIS IS NOT ABOUT YOU. IT’S A PUBLIC HEALTH CRISIS. LIVES ARE AT STAKE. LEAD, OR GET OUT OF THE WAY. https://t.co/SanED6iKfP reageer retweet
"Lead, or get out of the way.", dit dus. Als Trump en trawanten dit verneuken vallen er onnodig veel doden. Trump MAG nu niet falen.

Dit is het. Laat maar zien.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 februari 2020 @ 13:36:45 #99
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191752062
NBCPolitics twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 01:32:03 The Trump admin. has called off a major summit of Asian leaders next month in Las Vegas amid growing alarm over the coronavirus, 2 U.S. officials tell @NBCNews. https://t.co/T9LEEXRbwY reageer retweet
Waarom? COVID-19 was toch een hoax? Een ongevaarlijk griepje? Waarom kunnen Trump en Pence dan niet duidelijk maken dat ze gelijk hebben door zich te vertonen in een zaal vol snotterende chinezen?


Trumperts, in heb duiding nodig. Kunnen jullie dit uitleggen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191753795
Wel weer kil om te zien hoe weinig Trump om mensenlevens geeft. Preventief geeft hij vast de democraten de schuld dat ze het corona-virus politiceren. Zo heerlijk projecteren weer :')

Hij denkt natuurlijk ook: Als ik ze als eerste beschuldig, dan kunnen ze mij niet meer beschuldigen.
Terwijl er natuurlijk maar 1 persoon begonnen is met het politiceren ervan en dat is hijzelf.

https://www.cnbc.com/2020(...)ocrats-new-hoax.html
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 29 februari 2020 @ 17:01:57 #101
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_191755320
En wat een karakterloze laagheid weer.
quote:
Donald Trump attempted to link the coronavirus outbreak to Democratic immigration policies, labeling Democratic attacks on his handling of the crisis a “new hoax” in a rambling speech in South Carolina, the night before the state’s crucial Democratic primary.

In a packed rally in North Charleston, Trump defended his administration’s handling of the outbreak. He accused the Democrats of “politicizing the coronavirus”, calling it “their new hoax” after the Russian investigation and impeachment.

“We are doing everything in our power to keep the infection and those carrying the infection from entering the country. We have no choice,” Trump said at the Coliseum and Performing Arts Center. “Whether it’s the virus that we’re talking about, or the many other public health threats, the Democrat policy of open borders is a direct threat to the health and wellbeing of all Americans.”

[...]
https://www.theguardian.c(...)immigration-at-rally
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 februari 2020 @ 17:28:31 #102
426493 crew  PippenScottie
pi_191755650
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:01 schreef Ringo het volgende:
En wat een karakterloze laagheid weer.
[..]

Hij is letterlijk de Corona uitbraak aan het politiseren.
Zelfreflectie zoals gewoonlijk nul.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 17:29:27 #103
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191755664
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:01 schreef Ringo het volgende:
En wat een karakterloze laagheid weer.
[..]

De ironie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 februari 2020 @ 17:46:28 #104
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191755919
peterbakernyt twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 17:38:24 Coronavirus by the numbers, as gathered by ⁦@WSJ⁩ :25% drop in container volumes in February at port of Los Angeles92% drop in vehicle sales in China in first 16 days of month200,000 flights to and from China canceled https://t.co/K0LiJuagqc reageer retweet
Vreemd. Voor het eerste punt. Je zou verwachten dat de markt geen last heeft va n deze hoax. De markt heeft tenslotte altijd gelijk.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191758217
Een bruine arm is nog zacht uitgedrukt voor Pence, godsamme.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_191761715
https://mobile.twitter.com/maggienyt/status/1233833891145928706

Ach, wij hebben Impotus gewoon verkeerd begrepen.

“I don’t like it when they are criticizing these people, and that’s the hoax,” Trump says.
pi_191761765
https://mobile.twitter.com/tvietor08/status/1233806657181888514
“ The Republican Party lost its fucking mind when Obama released 5 decrepit Taliban guys to get US Army soldier Bowe Bergdahl back home. Now Trump cuts a deal to release 5000 Taliban prisoners.”
Met twee maten meten...

https://mobile.twitter.com/Malinowski/status/1233779214433890311
“ Two weeks ago in Munich,
@SecPompeo
made a commitment to me and other members of Congress: the Afghan peace deal would NOT require the Afghan gov't to release Taliban prisoners.

Today's deal requires them to release 5,000.”
pi_191762179
https://mobile.twitter.com/nbcnews/status/1233838714473897984

Kijk het filmpje voor de expressie op het gezicht van Impotus.

Comment: “ The look on trump’s face looks like he’s hearing about this for the first time.”
pi_191763128
quote:
15s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 05:32 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Er hadden al lang veel meer mensen getest kunnen worden. Snel handelen is bij dit soort uitbraken van het grootste belang en meten is weten. In de VS zijn er nog geen 500 mensen getest terwijl Zuid-Korea, een veel kleiner land al 65000 mensen getest heeft om verdere verspreiding te voorkomen.
[..]

In films is de CDC altijd de grote redder en kloot de rest van de planeet maar wat aan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 februari 2020 @ 23:26:42 #110
862 Arcee
Look closer
pi_191763580
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:29 schreef AnneX het volgende:
https://mobile.twitter.com/nbcnews/status/1233838714473897984

Kijk het filmpje voor de expressie op het gezicht van Impotus.

Comment: “ The look on trump’s face looks like he’s hearing about this for the first time.”
Als ik 'm zo zie staan dan denk ik wat ik al zo lang denk als hij president is: "Daar staat Donald Trump."

Ik kan gewoon geen president van Amerika in die man zien.
pi_191764900
https://mobile.twitter.com/owillis/status/1233515515957665794

rambling... :')
Terwijl hij aan het zoeken is naar woorden zie je hem wanhopig proberen te herinneren wat hem verteld is tijdens een briefing. Hij heeft echt geen idee.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_191765361
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 00:32 schreef Knipoogje het volgende:
https://mobile.twitter.com/owillis/status/1233515515957665794

rambling... :')
Terwijl hij aan het zoeken is naar woorden zie je hem wanhopig proberen te herinneren wat hem verteld is tijdens een briefing. Hij heeft echt geen idee.
A stoplight springs on red
Another back on green
Corona nowhere to be seen
J’ai faim.
pi_191765905
Exit polls en eerste resultaten lijken erop te wijzen dat Biden het toch goed heeft gedaan in South Carolina, terwijl Sanders daar wat tegenvalt. FiveThirtyEight heeft een liveblog:
https://fivethirtyeight.com/live-blog/south-carolina-primary/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_191766019
Biden heeft zijn lifeline te pakken, marge volgens de exit polls lijkt erg groot. Kijken of dit nog significante effect heeft op ST
pi_191766031
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 01:29 schreef Monolith het volgende:
Exit polls en eerste resultaten lijken erop te wijzen dat Biden het toch goed heeft gedaan in South Carolina, terwijl Sanders daar wat tegenvalt. FiveThirtyEight heeft een liveblog:
https://fivethirtyeight.com/live-blog/south-carolina-primary/
NateSilver538 twitterde op zondag 01-03-2020 om 01:09:48 From the gender breakdown in exit polls, you can infer an approximate topline of Biden 44-45, Sanders 21-22, Steyer ~12, Buttigieg ~9, Warren ~8. So they have Biden ahead by a margin in the low/mid 20s. reageer retweet
pi_191766073
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 01:38 schreef L3gend het volgende:
Biden heeft zijn lifeline te pakken, marge volgens de exit polls lijkt erg groot. Kijken of dit nog significante effect heeft op ST
Het is waarschijnlijk erg kort dag om nog echt heel veel effect te hebben op ST en dit was ook wel de ideale staat voor Biden qua electoraat. ST gaat bovendien Bloomberg ook meedoen met al zijn advertentiemiljoenen en dat zal ook eerder in het voordeel van Sanders werken dan van Biden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_191766154
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 01:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is waarschijnlijk erg kort dag om nog echt heel veel effect te hebben op ST en dit was ook wel de ideale staat voor Biden qua electoraat. ST gaat bovendien Bloomberg ook meedoen met al zijn advertentiemiljoenen en dat zal ook eerder in het voordeel van Sanders werken dan van Biden.
Klopt, effect zou niet heel groot zijn door early voting. Echter de demographics in de zuidelijke staten verschillen niet zoveel van SC zoals NC, VIrginia, Tennessee en Alabama. Maar ik denk dat er moderates zijn die van plan waren op Bloomberg, Buttigieg of Klobuchar te stemmen nu misschien overstappen naar Biden.
  zondag 1 maart 2020 @ 02:52:47 #118
323401 Kijkertje
met filter
pi_191766542
Blijkbaar heeft de endorsement van Clyburn toch wel geholpen

ryanstruyk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 23:33:57 .@CNN exit polls show Clyburn's late endorsement of Biden was a critical factor for about a quarter of South Carolina's Democratic primary voters. reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 1 maart 2020 @ 03:26:03 #119
323401 Kijkertje
met filter
pi_191766682
Steyer stapt uit de race

kylegriffin1 twitterde op zondag 01-03-2020 om 03:16:23 Just breaking on @MSNBC: Tom Steyer is ending his presidential campaign. reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_191766727
Trump over de eerste corona dode in de VS, een man van middelbare leeftijd: "she was a wonderful woman".
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 1 maart 2020 @ 05:06:00 #121
323401 Kijkertje
met filter
pi_191766900
Het is dan ook best een chaos :|W
kylegriffin1 twitterde op zondag 01-03-2020 om 04:35:03 Interviews with nearly two dozen admin officials, former White House aides, public health experts and lawmakers portray a White House scrambling to gain control of a rudderless response defined by bureaucratic infighting, confusion and misinformation. https://t.co/A05Sh8aSZc reageer retweet
kylegriffin1 twitterde op zondag 01-03-2020 om 04:40:00 "It's complete chaos," a senior administration official said. "Everyone is just trying to get a handle on what the [expletive] is going on." https://t.co/keSSeklmWS reageer retweet
kylegriffin1 twitterde op zondag 01-03-2020 om 04:55:20 Many HHS employees fretted that financial concerns, rather than public health considerations, were dictating the administration’s response, one admin official said. https://t.co/keSSeklmWS reageer retweet
Inside Trump’s frantic attempts to minimize the coronavirus crisis
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_191767005
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 23:26 schreef Arcee het volgende:

[..]

Als ik 'm zo zie staan dan denk ik wat ik al zo lang denk als hij president is: "Daar staat Donald Trump."

Ik kan gewoon geen president van Amerika in die man zien.
Hij lijkt op een grote luie tegendraadse verwende koning met teveel macht. Zo'n type waarvan we weten dat ze er geweest zijn, maar die het collectieve geheugen is vergeten.
pi_191767006
Het is een ernstige zaak in de V.S. die naar de verdommenis gaan.
Tegelijk kan ik mij erover verkneukelen hóe amateuristisch het eraan toegaat.
EN vrees ik de kwade stille krachten op de achtergrond, die zich inzetten en de chaos mee creëren.

En jammer dat Warren zo slecht scoort!
Zij formuleert helder en “heeft een plan”.
Bernie schuimbekt en Biden leutert wat.
pi_191767252
Ik dacht tot kort na de afzettingsprocedure nog dat de VS het nog minstens jaren met Trump zou moeten doen gezien de republikeinen ineens de turbo inzetten qua sloop van de democratie.

Maar nu met het coronavirus waarvan zelfs z'n trouw volgende zoon jr. uitsprak dat Donald Sr. het waarschijnlijk slecht gaat oppakken lijkt die kans wel steeds kleiner te worden.

Theoretisch zou hij de herverkiezing kunnen kapen, maar dan nu in z'n zwakste vorm ipv voor zijn doen z'n sterkste. De kans op een afgang voor eigen parochie is daarmee ook groter dan ooit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 01-03-2020 18:41:08 ]
pi_191767588
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 01:51 schreef L3gend het volgende:

[..]

Klopt, effect zou niet heel groot zijn door early voting. Echter de demographics in de zuidelijke staten verschillen niet zoveel van SC zoals NC, VIrginia, Tennessee en Alabama. Maar ik denk dat er moderates zijn die van plan waren op Bloomberg, Buttigieg of Klobuchar te stemmen nu misschien overstappen naar Biden.
Volgens mij is het percentage zwarte Amerikanen in SC nog wel weer een tikkeltje hoger dan in Virginia of NC. Die staten zijn ook een stuk minder conservatief dan SC, Alabama en Tennessee. Dat zag je wel aan de uitslag in 2016. Maar zelfs dan zijn in die staten bij elkaar opgeteld een niet zo heel groot percentage van alle delegates te verdienen.

Al helpt het Biden wel als hij daar met ruime marge wint en in de rest niet heel erg hard verliest op Sanders. Door de uitslag in SC komt Biden alweer aardig in de buurt van Sanders qua pledged delegates. Volgens mij hebben de meeste staten tegenwoordig een vorm van proportionele allocatie in de Democratische primary.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator zondag 1 maart 2020 @ 13:40:51 #126
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191771497
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 03:36 schreef crystal_meth het volgende:
Trump over de eerste corona dode in de VS, een man van middelbare leeftijd: "she was a wonderful woman".
Overleden aan een hoax van de Democraten, toch?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_191772710
quote:
Economist Stephen Moore urged people not to panic over stock market losses amid the coronavirus outbreak, saying the economy would reboot after a cure for the illness is found.

“People should not be freaked out and panicked" over stock market amid coronavirus outbreak, Moore, an economist at the conservative Heritage Foundation, said on John Catsimatidis’s radio show Sunday morning.

“People oftentimes make the mistake of … following the herd, and sometimes they follow the herd right over the cliff.”

“As soon as these viruses hit, the stock market falls by five or 10 or 12 percent, just as has happened now,” he added. “Once we have [a cure] … then the market goes right back up on its merry way.

The remarks from Moore, a close White House ally, come as the coronavirus outbreak wreaked havoc on the stock market this past week.
https://thehill.com/homen(...)ut-and-panicked-over

Stephen Moore, adviseur van Trump, die door hem tot de Federal Reserve Board werd genomineerd maar na heel wat kritiek zelf z'n kandidatuur introk.

"Once we have a cure", right, voor hoeveel virale ziektes bestaat er een geneesmiddel?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 1 maart 2020 @ 17:26:49 #128
323401 Kijkertje
met filter
pi_191777324
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 1 maart 2020 @ 19:39:39 #129
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_191779846
Mocht dit Coronavirus zich gaan verspreiden in red states en hij blijft volhouden dat het een Democrat hoax is zou dat wel eens zijn downfall kunnen worden.

Probleem is alleen dat de meeste staten en ziekenhuizen er (nog) niet op kunnen testen. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_191780246
https://twitter.com/therickwilson/status/1233966129380548608

There.is.always.a.tweet.
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
· 15 okt. 2014
President Obama has a personal responsibility to visit & embrace all people in the US who contract Ebola!
  zondag 1 maart 2020 @ 20:15:33 #131
8369 speknek
Another day another slay
pi_191780731
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 14:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

https://thehill.com/homen(...)ut-and-panicked-over

Stephen Moore, adviseur van Trump, die door hem tot de Federal Reserve Board werd genomineerd maar na heel wat kritiek zelf z'n kandidatuur introk.

"Once we have a cure", right, voor hoeveel virale ziektes bestaat er een geneesmiddel?
Ik ga er wel vanuit dat hij niet weet waar hij het over heeft, want hij was een van Trumps "only the best people", maar op zich is Tamiflu een goed medicijn voor het indammen van zwaardere griep. En ik zou zeggen iets dat we misschien nog meer nodig hebben dan een vaccin.

Edit: remdesivir bijvoorbeeld https://www.nature.com/articles/d41587-020-00003-1

[ Bericht 7% gewijzigd door speknek op 01-03-2020 20:21:37 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191781987
Owwwhttps://twitter.com/kyledcheney/status/1234200918608039939

Kyle Cheney: ” Hell of a Sunday ruling from federal judge Randy Moss, who determined Ken Cuccinelli was illegally appointed:”

Dit gaat ‘natuurlijk’ in appeal tot aan Hooggerechtshof.
En zóu consequenties hebben voor al de “acting” directors.
pi_191783741
realDonaldTrump twitterde op zondag 01-03-2020 om 21:17:46 A Poll in today’s New York Post says that 77% of “U.S. adults have confidence in their government’s ability to handle the Coronavirus (Number One), compared to other health threats.” 64% for Zika, 58% for Ebola. Others way down on list. Our professionals are doing a great job! reageer retweet
Alles is een wedstrijd!
  Moderator zondag 1 maart 2020 @ 21:48:24 #134
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191783952
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:13 schreef AnneX het volgende:
https://mobile.twitter.com/tvietor08/status/1233806657181888514
“ The Republican Party lost its fucking mind when Obama released 5 decrepit Taliban guys to get US Army soldier Bowe Bergdahl back home. Now Trump cuts a deal to release 5000 Taliban prisoners.”
Met twee maten meten...

https://mobile.twitter.com/Malinowski/status/1233779214433890311
“ Two weeks ago in Munich,
@:SecPompeo
made a commitment to me and other members of Congress: the Afghan peace deal would NOT require the Afghan gov't to release Taliban prisoners.

Today's deal requires them to release 5,000.”
Sterker nog, Trump geeft feitelijk Afghanistan terug aan de Taliban, 2 decennia oorlogvoeren en NATO art 5 inroepen en niks bereikt hebben behalve bergen aan doden,
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_191786715
W7VOA twitterde op maandag 02-03-2020 om 00:07:29 Media reports saying @PeteButtigieg dropping out of #Election2020 race among @TheDemocrats. reageer retweet
cmarinucci twitterde op maandag 02-03-2020 om 00:02:08 New! BREAKING @PeteButtigieg to announce he is out of the presidential race, his staff now hearing the news in campaign call, sources tell us. reageer retweet
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 2 maart 2020 @ 00:09:05 #136
408813 crew  trein2000
pi_191786733
Booth-edge-edge out, dat is de eerste die serieus een kansje werd toegedicht of niet?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_191786927
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 00:09 schreef trein2000 het volgende:
Booth-edge-edge out, dat is de eerste die serieus een kansje werd toegedicht of niet?
Yep, seems so. Buttigieg out.

https://www.politico.com/(...)idential-race-118489
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 2 maart 2020 @ 00:39:27 #138
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_191787029
Buttigieg out
AFCA!
pi_191787044
Vraag is nu: wie endorsed Pete: Biden of Sanders.?
En waarheen gaan ‘zijn’ voters... naar Warren?
pi_191787046
Mooi, vond hem helemaal niks.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_191787088
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 00:41 schreef AnneX het volgende:
Vraag is nu: wie endorsed Pete: Biden of Sanders.?
En waarheen gaan ‘zijn’ voters... naar Warren?
Zal wel Biden worden vrees ik.... Vind de vent helemaal niks, mja.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_191787195
Biden :') Achja dan weet je een ding zeker en dat is dat Trump sowieso wint :)
Land of the free. Home of the brave.
pi_191787219
Doei Buttcheck. :W
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 2 maart 2020 @ 02:00:18 #144
323401 Kijkertje
met filter
pi_191787527
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 2 maart 2020 @ 02:02:58 #145
323401 Kijkertje
met filter
pi_191787539
craigmelvin twitterde op maandag 02-03-2020 om 01:30:09 Can confirm Mayor Pete’s people have been talking to VP Biden’s people abt consolidating support. Candidates have exchanged voicemails bc they’re both traveling. reageer retweet
kylegriffin1 twitterde op maandag 02-03-2020 om 02:45:50 Pete Buttigieg: "I will do everything in my power to ensure that we have a new Democratic president come January." reageer retweet
PeteButtigieg twitterde op maandag 02-03-2020 om 03:08:05 Thank you for inviting me into your homes, sharing your stories, and putting your trust in me. We launched our campaign because Americans are hungry for a new kind of politics that brings us together. And together we'll beat this president and build the era that must come next. https://t.co/QDajvx1lpL reageer retweet
Hij gaat vast Biden steunen :Y

[ Bericht 24% gewijzigd door Kijkertje op 02-03-2020 04:30:18 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 2 maart 2020 @ 04:15:36 #146
323401 Kijkertje
met filter
pi_191787843
POTUS is weer aan het jammeren over de media en komt vervolgens met een poll van Gallup als bewijs. De poll blijkt alleen van weken geleden te zijn (3-16 feb) toen er nog weinig aan de hand was in de VS.

realDonaldTrump twitterde op zondag 01-03-2020 om 22:13:29 People are disgusted and embarrassed by the Fake News Media, as headed by the @nytimes, @washingtonpost, @comcast & MSDNC, @ABC, @CBSNews and more. They no longer believe what they see and read, and for good reason. Fake News is, indeed, THE ENEMY OF THE PEOPLE! reageer retweet


:')
.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 2 maart 2020 @ 05:28:13 #147
323401 Kijkertje
met filter
pi_191788157
willripleyCNN twitterde op maandag 02-03-2020 om 05:12:16 #breaking North Korea test fires two projectiles (likely missiles) from its east coast, South Korea says. This is the first launch if it’s kind this year. This comes days before the country plans to evacuate dozens of diplomats under quarantine since Feb amid coronavirus fears. reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 maandag 2 maart 2020 @ 07:14:47 #148
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191788519
nytimes twitterde op maandag 02-03-2020 om 03:14:20 Breaking News: The United States reported a second death from the coronavirus amid fears the illness has spread undetected in the Seattle suburbs for weeks https://t.co/ZdqsEExerc reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 2 maart 2020 @ 07:31:15 #149
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_191788601
Seattle, die Democratische poepgatstad.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Overall beste user 2022 maandag 2 maart 2020 @ 07:53:06 #151
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191788746
kylegriffin1 twitterde op zondag 01-03-2020 om 19:40:59 A federal judge has ruled that Ken Cuccinelli, the acting director of United States Citizenship and Immigration Services, was unlawfully appointed. https://t.co/nu9tMxlI0e reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 2 maart 2020 @ 08:58:03 #152
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191789249
ABCPolitics twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:28:02 Afghanistan's president says he will not free thousands of Taliban prisoners ahead of all-Afghan power-sharing talks set for next week, publicly disagreeing with a timetable laid out just a day earlier in a U.S.-Taliban peace deal. https://t.co/DWkNdpLfzE reageer retweet
Wat nu?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 maart 2020 @ 09:08:02 #153
862 Arcee
Look closer
pi_191789349
Pete, wat doe je? :{

Wel vreemd om vlak voor ST uit te stappen.
  maandag 2 maart 2020 @ 09:20:26 #154
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_191789547
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 21:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sterker nog, Trump geeft feitelijk Afghanistan terug aan de Taliban, 2 decennia oorlogvoeren en NATO art 5 inroepen en niks bereikt hebben behalve bergen aan doden,
Eerlijk is eerlijk dat kun je Trump niet in de schoenen schuiven.
Dat ligt echt aan Bush. Was trouwens een mooie docu op canvas op daarover.
De eeuwige oorlogen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 2 maart 2020 @ 09:24:06 #155
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_191789602
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:08 schreef Arcee het volgende:
Wel vreemd om vlak voor ST uit te stappen.
Wellicht in de hoop een andere kandidaat op Super Tuesday een boost te geven. Ik ben benieuwd of hij vandaag nog een endorsement bekendmaakt.
pi_191789728
quote:
5s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:24 schreef chibibo het volgende:

[..]

Wellicht in de hoop een andere kandidaat op Super Tuesday een boost te geven. Ik ben benieuwd of hij vandaag nog een endorsement bekendmaakt.
Dat had hij dan wel gelijk gedaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Overall beste user 2022 maandag 2 maart 2020 @ 09:36:11 #157
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191789774
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191791373
quote:
5s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:24 schreef chibibo het volgende:

[..]

Wellicht in de hoop een andere kandidaat op Super Tuesday een boost te geven. Ik ben benieuwd of hij vandaag nog een endorsement bekendmaakt.
Ben ook benieuwd wie hij gaat endorsen. Politiek gezien zal het Biden wel zijn.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_191791943
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:27 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ben ook benieuwd wie hij gaat endorsen. Politiek gezien zal het Biden wel zijn.
Zou kunnen, maar als hij dan niet wordt gevraagd als VP is het niet erg opportuun. De kiezers van Bernie zijn jonnger, als hij zelf wat wil klaarspelen in de politiek is het met het oog op de toekomst misschien beter voor Bernie te gaan.
pi_191792475
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar als hij dan niet wordt gevraagd als VP is het niet erg opportuun. De kiezers van Bernie zijn jonnger, als hij zelf wat wil klaarspelen in de politiek is het met het oog op de toekomst misschien beter voor Bernie te gaan.
Ik denk dat Buttigieg zich niet gaat uitlaten over een voorkeur. Hij vindt zijn kiezers mans genoeg om dat zelf te gaan bepalen.
  maandag 2 maart 2020 @ 12:38:16 #161
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_191792650
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:27 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ben ook benieuwd wie hij gaat endorsen. Politiek gezien zal het Biden wel zijn.
Of Bloomberg natuurlijk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_191793731
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:08 schreef Arcee het volgende:
Pete, wat doe je? :{

Wel vreemd om vlak voor ST uit te stappen.
Hij was vrij kansloos voor ST, er was geen een staat waar hij serieus kans maakte om te winnen. Verder heeft hij zich afgelopen week flink afgezet tegen Sanders en lijkt hij Sanders tegen te willen houden door de andere kandidaten een kleine boost te geven zodat ze de 15% grens in verschillende staten halen

NateSilver538 twitterde op maandag 02-03-2020 om 00:24:36 Buttigieg dropping out is harmful to Sanders in 2 ways. Per the economist, relatively few Buttigieg voters were also considering Bernie. But, his voters will now help Biden, Warren and Bloomberg to hit 15% in more states and districts.https://t.co/4JApGxCCKx reageer retweet
  maandag 2 maart 2020 @ 13:46:28 #163
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191793878
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 21:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sterker nog, Trump geeft feitelijk Afghanistan terug aan de Taliban, 2 decennia oorlogvoeren en NATO art 5 inroepen en niks bereikt hebben behalve bergen aan doden,
Wat wil je dan? Nog 2 decennia oorlogvoeren en hopen op een ander resultaat ofzo?
pi_191793914
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:37 schreef L3gend het volgende:

[..]

Hij was vrij kansloos voor ST, er was geen een staat waar hij serieus kans maakte om te winnen. Verder heeft hij zich afgelopen week flink afgezet tegen Sanders en lijkt hij Sanders tegen te willen houden door de andere kandidaten een kleine boost te geven zodat ze de 15% grens in verschillende staten halen

NateSilver538 twitterde op maandag 02-03-2020 om 00:24:36 Buttigieg dropping out is harmful to Sanders in 2 ways. Per the economist, relatively few Buttigieg voters were also considering Bernie. But, his voters will now help Biden, Warren and Bloomberg to hit 15% in more states and districts.https://t.co/4JApGxCCKx reageer retweet
Wat raar het gelinkte artikel laat van iedereen die nog in de race is zien waar hun kiezers op zouden stemmen als hun eerste keus niet kan. Maar niet van Buttigieg.
pi_191794150
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Wat raar het gelinkte artikel laat van iedereen die nog in de race is zien waar hun kiezers op zouden stemmen als hun eerste keus niet kan. Maar niet van Buttigieg.
Buttigieg is ook niet meer in de race.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191794636
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 14:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Buttigieg is ook niet meer in de race.
Beetje raar dan toch om naar dat artikel te linken als je het hebt over de andere keuzes Buttigieg voters.
pi_191794789
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:37 schreef L3gend het volgende:

[..]

Hij was vrij kansloos voor ST, er was geen een staat waar hij serieus kans maakte om te winnen. Verder heeft hij zich afgelopen week flink afgezet tegen Sanders en lijkt hij Sanders tegen te willen houden door de andere kandidaten een kleine boost te geven zodat ze de 15% grens in verschillende staten halen

NateSilver538 twitterde op maandag 02-03-2020 om 00:24:36 Buttigieg dropping out is harmful to Sanders in 2 ways. Per the economist, relatively few Buttigieg voters were also considering Bernie. But, his voters will now help Biden, Warren and Bloomberg to hit 15% in more states and districts. https://t.co/4JApGxCCKx reageer retweet
In Californiè, de grootste staat, stond eergisteren in de polls Sanders op plek 1 met 35%.
Nummer 2 was Warren met 14%, nummer 3 Biden met 13% en nummer 4 Bloomberg met 12%.
Om deze kandidaten over de 15%-grens te krijgen in Californië, is de 7% die Buttigieg in die poll had een cruciale aanvulling voor een of meerdere van hen.

Zonder het terugtreden van Buttigieg, was de kans groot dat alle gedelegeerden van Californië uiteindelijk bij Sanders zouden uitkomen, omdat geen van de anderen boven de 15% zullen uitkomen.



[ Bericht 6% gewijzigd door Idisrom op 02-03-2020 14:53:44 ]
  maandag 2 maart 2020 @ 15:29:07 #168
262 Re
Kiss & Swallow
pi_191795614
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:58 schreef Ulx het volgende:
ABCPolitics twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:28:02 Afghanistan's president says he will not free thousands of Taliban prisoners ahead of all-Afghan power-sharing talks set for next week, publicly disagreeing with a timetable laid out just a day earlier in a U.S.-Taliban peace deal. https://t.co/DWkNdpLfzE reageer retweet
Wat nu?
naar laatste seizoen homeland kijken wellicht?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Overall beste user 2022 maandag 2 maart 2020 @ 16:53:02 #169
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191797120
realDonaldTrump twitterde op maandag 02-03-2020 om 13:26:23 I am meeting with the major pharmaceutical companies today at the White House about progress on a vaccine and cure. Progress being made! reageer retweet
Waarom? Het was toch een hoax?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191797403
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:37 schreef L3gend het volgende:

[..]

Hij was vrij kansloos voor ST, er was geen een staat waar hij serieus kans maakte om te winnen. Verder heeft hij zich afgelopen week flink afgezet tegen Sanders en lijkt hij Sanders tegen te willen houden door de andere kandidaten een kleine boost te geven zodat ze de 15% grens in verschillende staten halen

NateSilver538 twitterde op maandag 02-03-2020 om 00:24:36 Buttigieg dropping out is harmful to Sanders in 2 ways. Per the economist, relatively few Buttigieg voters were also considering Bernie. But, his voters will now help Biden, Warren and Bloomberg to hit 15% in more states and districts.https://t.co/4JApGxCCKx reageer retweet
https://www.newsweek.com/(...)020-election-1489969

Blijkbaar gaan de meeste Buttigieg stemmers toch over op Sanders :)
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_191798043
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 17:10 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

https://www.newsweek.com/(...)020-election-1489969

Blijkbaar gaan de meeste Buttigieg stemmers toch over op Sanders :)
Het lijkt een redelijk gelijkmatige verdeling te worden, zoals ook in een ander stuk van 538 gesteld werd. Het is vooral die 15% grens die cruciaal is voor de overige kandidaten om Sanders nog wat tegengas te geven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 2 maart 2020 @ 19:31:00 #172
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191800035
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 16:53 schreef Ulx het volgende:
realDonaldTrump twitterde op maandag 02-03-2020 om 13:26:23 I am meeting with the major pharmaceutical companies today at the White House about progress on a vaccine and cure. Progress being made! reageer retweet
Waarom? Het was toch een hoax?
Dat 'progress being made' zal de hoax wel zijn.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_191800162
AP twitterde op maandag 02-03-2020 om 19:32:18 BREAKING: Amy Klobuchar is ending her Democratic presidential campaign, plans to endorse Joe Biden. https://t.co/omRIv4O3nP reageer retweet
Dit ik pas na ST verwacht, polls in Minnesota zien er misschien niet goed uit voor Klobuchar.

Ze heeft haar doel gehaald, ze is langer in de race dan Pete
  maandag 2 maart 2020 @ 19:40:32 #174
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_191800239
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 19:37 schreef L3gend het volgende:
AP twitterde op maandag 02-03-2020 om 19:32:18 BREAKING: Amy Klobuchar is ending her Democratic presidential campaign, plans to endorse Joe Biden. https://t.co/omRIv4O3nP reageer retweet
Dit ik pas na ST verwacht, polls in Minnesota zien er misschien niet goed uit voor Klobuchar.

Ze heeft haar doel gehaald, ze is langer in de race dan Pete
Wel handig zo heeft Biden een goede kans, benieuwd wat Warren doet.
  maandag 2 maart 2020 @ 19:48:46 #175
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_191800438
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 19:40 schreef Tweek het volgende:

[..]

Wel handig zo heeft Biden een goede kans, benieuwd wat Warren doet.
Ik weet niet of het Biden helpt; Sanders heeft nu een grotere kans om te winnen in Minnesota. Aan de andere kant weet ik niet hoeverre dit impact heeft op Super Tuesday omdat het kort dag is.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 2 maart 2020 @ 19:51:00 #176
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_191800491
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 19:48 schreef Montov het volgende:

[..]

Ik weet niet of het Biden helpt; Sanders heeft nu een grotere kans om te winnen in Minnesota. Aan de andere kant weet ik niet hoeverre dit impact heeft op Super Tuesday omdat het kort dag is.
Om te winnen moet je Sanders in de buurt blijven morgen, dit zorgt ervoor dat Biden waarschijnlijk ook wat delegates gaat halen.
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 19:51:00 #177
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191800492
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 19:31 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Dat 'progress being made' zal de hoax wel zijn.
Een cure maar liefst. Nou, nou, Trump gaat de griep genezen, mensen!
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_191800640
Zoon 2 stookt ook nog wat...

I’m dying to know what the Biden campaign promised
@PeteButtigieg
to have him drop out of the primaries a mere 36 hours before #SuperTuesday... these politicians are pathetic. They will do anything to try and take it from Bernie...

https://twitter.com/erictrump/status/1234475314262220801
pi_191800698
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 19:40 schreef Tweek het volgende:

[..]

Wel handig zo heeft Biden een goede kans, benieuwd wat Warren doet.
Die heeft nu een groter kans dat zij in de grootste staten de 15% haalt en heeft nog kans dat ze thuisstaat Massachussets wint

quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 19:48 schreef Montov het volgende:

[..]

Ik weet niet of het Biden helpt; Sanders heeft nu een grotere kans om te winnen in Minnesota. Aan de andere kant weet ik niet hoeverre dit impact heeft op Super Tuesday omdat het kort dag is.
Buiten Minnesota lijkt haar impact niet groot gezien de polls en het feit dat er Early Voting is. Het is opmerkelijk dat ze voor ST dit aankondigt, misschien dat ze een vernedering in haar thuisstaat wil voorkomen en dat haar interne polls niet positief waren of de Biden kamp is overtuigd dat haar stem buiten Minnesota hem meer delegates kan geven dan het mogelijke verlies in Minnesota. De Obama machine was heel sterk in de delegate calculatie
pi_191801569
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 19:57 schreef AnneX het volgende:
Zoon 2 stookt ook nog wat...

I’m dying to know what the Biden campaign promised
@:PeteButtigieg
to have him drop out of the primaries a mere 36 hours before #SuperTuesday... these politicians are pathetic. They will do anything to try and take it from Bernie...

https://twitter.com/erictrump/status/1234475314262220801
“Milwaukee is going to burn” aldus een medewerker van de Sanders campagne als hij de nominatie niet krijgt.
Ik denk dat de partijtop met hun handen in hun haren zitten.
  maandag 2 maart 2020 @ 21:01:08 #181
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_191801941
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 20:42 schreef Chivaz het volgende:
Milwaukee is going to burn
Wat is de bron en context van dat citaat? Toch niet project Veritas van die inbreker O'Keefe?
Géén kloon van tvlxd!
pi_191802195
Had gehoopt op een strijd tussen Trump en Bernie, maar met BIden wordt het een landslide van jewelste

Dems _O-
  maandag 2 maart 2020 @ 21:32:39 #183
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
  maandag 2 maart 2020 @ 22:06:27 #184
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_191803325
Aldus de big brains bij Reddit is het één groot anti-Sanders complot bij de Dems nu. Alle moderates scharen zich achter Biden en Warren speelt onder één hoedje met ze door juist in de race te blijven en stemmers bij Bernie weg te houden. En dan op het allerlaatst er uit stappen en haar delegates aan Biden doneren.

Wat een complotten!
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_191803360
Lol.
Democraten riggen de verkiezingen voor Biden.


Rip Bernie.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_191804033
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 22:08 schreef superniger het volgende:
Lol.
Democraten riggen de verkiezingen voor Biden.

Rip Bernie.
Schande dat kansloze kandidaten uit de race stappen en een ander kandidaat steunen
pi_191804142
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 22:06 schreef robdriessen het volgende:
Aldus de big brains bij Reddit is het één groot anti-Sanders complot bij de Dems nu. Alle moderates scharen zich achter Biden en Warren speelt onder één hoedje met ze door juist in de race te blijven en stemmers bij Bernie weg te houden. En dan op het allerlaatst er uit stappen en haar delegates aan Biden doneren.

Wat een complotten!
Volgens mij doet Bloomberg nog gewoon mee. Dat was samen met Sanders en Biden de enige die nog iets van een kans maakt. Buttegieg en Klobuchar waren sowieso al kansloos.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 2 maart 2020 @ 23:05:25 #188
323401 Kijkertje
met filter
pi_191804375
Intussen gaat de zuivering door.
NatashaBertrand twitterde op maandag 02-03-2020 om 22:38:54 Breaking @politico: The White House is withdrawing Elaine McCusker for a top Pentagon post following reports that she questioned the legality of the administration's efforts to freeze military aid to Ukraine. @connorobrienNH confirming NY Post. https://t.co/BBNBdZxuVE reageer retweet
quote:
The White House is withdrawing the nominee for a top Pentagon post, according to two Senate aides, following reports that she questioned the legality of the administration's efforts to freeze military aid to Ukraine.

Elaine McCusker was nominated late last year to be the Pentagon's comptroller. She has been the acting comptroller since the summer and was the public face of the Pentagon's budget rollout last month, briefing reporters on the details of the Defense Department's $741 billion military spending request.

One of the Senate aides told POLITICO the chamber received the withdrawal of McCusker's nomination on Monday.

The expected withdrawal of McCusker's nomination in the wake of President Donald Trump's impeachment acquittal was first reported by the New York Post last month. Trump was impeached by House Democrats on charges that he abused his power by delaying the aide to pressure Ukraine to investigate his political rivals.

The move comes as Trump and his allies seek to root out disloyal members of his administration following his acquittal. Most recently, the White House ousted Pentagon policy chief John Rood. Trump also removed Army Lt. Col. Alexander Vindman from his job on the staff of the National Security Council and recalled Gordon Sondland from his post as ambassador to the European Union. Both Vindman and Sondland testified publicly in the House impeachment probe.

The Pentagon did not immediately comment


[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 02-03-2020 23:14:38 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 2 maart 2020 @ 23:33:28 #189
323401 Kijkertje
met filter
pi_191804688
kylegriffin1 twitterde op maandag 02-03-2020 om 23:30:06 NBC News confirms: Pete Buttigieg will endorse Joe Biden. https://t.co/LOnejn4N1c reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_191805068
Nou toch nog postief dat hij niet is gegaan voor Bloomberg dan.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 00:13:54 #191
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_191805097
quote:
6s.gif Op maandag 2 maart 2020 23:33 schreef Kijkertje het volgende:
kylegriffin1 twitterde op maandag 02-03-2020 om 23:30:06 NBC News confirms: Pete Buttigieg will endorse Joe Biden. https://t.co/LOnejn4N1c reageer retweet
Opmerkelijk maar ik zag dit wel aankomen. Biden heeft hun vast en zeker een hoge functie beloofd. Zal je net zien dat de DNC de nominatie van bernie weer afpakt.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 00:15:20 #192
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_191805110
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 22:08 schreef superniger het volgende:
Lol.
Democraten riggen de verkiezingen voor Biden.


Rip Bernie.
Trump lacht keihard, die wil graag biden of bloomberg(clinton 2.0 all over again). Bernie haalt wel de kiezers die normaal gesproken niet stemmen.

Maarja bernie heeft nog wel kans dus trump moet even wachten met lachen
  dinsdag 3 maart 2020 @ 00:20:50 #193
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_191805164
quote:
99s.gif Op maandag 2 maart 2020 21:12 schreef Doublepain het volgende:
Had gehoopt op een strijd tussen Trump en Bernie, maar met BIden wordt het een landslide van jewelste

Dems _O-
Lijkt alsof de DNC de winst naar trump wil geven, maar we moeten nog kijken wat het gaat worden met Bernie. Vrees wel het ergste als hij de dem gaat vertegenwoordigen, dan wordt het heel spannend.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 00:23:30 #194
323401 Kijkertje
met filter
pi_191805180
Er zijn weer Mueller memos vrijgegeven:
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 00:15:39 BuzzFeed News sued the U.S. government under the Freedom of Information Act for the right to see all the work that Robert Mueller's team kept secret. Today, they are publishing the sixth installment of the FBI's summaries of interviews with witnesses. https://t.co/WcBuf3OZbN reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_191805187
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 00:15 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Trump lacht keihard, die wil graag biden of bloomberg(clinton 2.0 all over again). Bernie haalt wel de kiezers die normaal gesproken niet stemmen.

Maarja bernie heeft nog wel kans dus trump moet even wachten met lachen
Klopt je zou bijna denken dat ze bij de democraten weinig geleerd hebben van de vorige verkiezingen. Of misschien zijn er gewoon veel democraten die ondanks dat ze het niet durven zeggen toch liever Trump hebben dan Bernie. Van de andere kant het is de vraag of dit soort endorsements uberhaupt genoeg zijn. Veel van de Buttigieg stemmers zullen toch ondanks zijn endorsement wel gewoon op Sanders stemmen.
  Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 00:49:08 #196
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191805378
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 00:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Klopt je zou bijna denken dat ze bij de democraten weinig geleerd hebben van de vorige verkiezingen. Of misschien zijn er gewoon veel democraten die ondanks dat ze het niet durven zeggen toch liever Trump hebben dan Bernie. Van de andere kant het is de vraag of dit soort endorsements uberhaupt genoeg zijn. Veel van de Buttigieg stemmers zullen toch ondanks zijn endorsement wel gewoon op Sanders stemmen.
Wat is dit nu weer voor geleuter? In 2016 was het 10% van de Sanders stemmers die stemde op Trump uiteindelijk maar het zijn "de democraten" die liever Trump hebben? Doe je oogkleppen eens af, joh.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 01:00:46 #197
323401 Kijkertje
met filter
pi_191805469
Het is natuurlijk sws een complot van de Democraten! Sterker nog, het is een coup!
realDonaldTrump twitterde op maandag 02-03-2020 om 22:32:54 They are staging a coup against Bernie! reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 3 maart 2020 @ 01:18:45 #198
323401 Kijkertje
met filter
pi_191805615


In de staat Washington is het virus zes weken onopgemerkt gebleven.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 01:31:41 #199
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191805698
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 01:18 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]

In de staat Washington is het virus zes weken onopgemerkt gebleven.
Dat is volkomen logisch, een test laten doen kan je zomaar 3000 dollar kosten en de test kits die er waren bleken niet betrouwbaar. Combineer dat met een regering die zoals gewoonlijk weer overloopt van incompetentie en dit is het resultaat.
Neem maar aan dat de aantallen nog flink gaan oplopen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 01:48:12 #200
323401 Kijkertje
met filter
pi_191805776
POTUS staat weer te raaskallen. Geen factcheck van Daniel Dale vandaag, wel een videodraadje van Aaron Ruper:
atrupar twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 01:15:17 Trump is about to deliver a speech at his political rally in Charlotte, North Carolina. Follow along for a video thread. https://t.co/ME1KzF4zTJ reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 3 maart 2020 @ 02:21:15 #201
323401 Kijkertje
met filter
pi_191805903
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 01:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is volkomen logisch, een test laten doen kan je zomaar 3000 dollar kosten en de test kits die er waren bleken niet betrouwbaar. Combineer dat met een regering die zoals gewoonlijk weer overloopt van incompetentie en dit is het resultaat.
Neem maar aan dat de aantallen nog flink gaan oplopen.
Yups dit is nog maar het topje van de ijsberg. Ik hoor net dat je voor de test van de CDC niet hoeft te betalen, mss wel voor eventuele ziekenhuiskosten?

De CDC heeft nu de informatie over het aantal tests verwijderd van hun website. Blijkbaar is er een reden dat ze liever niet hebben dat mensen dat weten :')

CDC drops coronavirus testing numbers from their website

The change comes as testing is expected to expand across the country
quote:
A tally of the number of people tested for the novel coronavirus disappeared from the Centers for Disease Control and Prevention website on Monday. The change was first reported by journalist Judd Legum on Twitter. The disappearance of the numbers comes less than a week after the first cases of the virus with unknown origins were reported in the US. In the past few days, six deaths due to COVID-19, the disease caused by the virus, have been confirmed in Washington state.

Last week was the first week that six public health labs were supposed to be able to perform their own tests for the virus instead of waiting for results from CDC headquarters in Atlanta. On Saturday, the Food and Drug Administration expanded the ability of local labs and hospitals to perform their own tests. With the newly expanded capacity, the number of people tested is expected to rise rapidly this week, as is the number of confirmed cases in the US.

Previously, the CDC faced backlash from local and state governments that were frustrated by flaws and delays in the CDC-developed test. Many wanted to develop and perform tests on their populations, without having to send samples down to Atlanta. The limited availability of testing has been frustrating to public health experts because it means that getting an accurate picture of how the virus is spreading in the country is extremely difficult. Without a centralized number of tests on the CDC’s website, it’s also difficult for the public to tell how much testing has expanded or how much it will expand in the future.

The CDC’s website still lists the total number of confirmed cases in the US and the total number of “presumed positive” cases in the US. The latter are cases that have tested positive for the new coronavirus at public health labs across the country, but that haven’t been confirmed by the CDC. The CDC’s website now says “States are reporting presumptive positive cases independently; their case counts are the most up-to-date.”

The CDC did not immediately respond to a request for comment.
HeidiNBC twitterde op maandag 02-03-2020 om 15:27:17 Dr. Matt McCarthy: NY Presbyterian Hospital on Coronavirus:"We are not testing at full capacity and that is a national scandal.""We're being told that things are ok ... That's just not the way we're talking about it in medical circles."#coronavirus #CoronaOutbreak reageer retweet
En intussen heb je met deze president te maken:
owillis twitterde op maandag 02-03-2020 om 23:33:07 Medical experts at the White House have to patiently explain to Trump that his idea of using the flu vaccine to address the coronavirus will not work. https://t.co/acghVStSvK reageer retweet
atrupar twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 00:04:59 "So you have a medicine that's already involved with the coronaviruses, and now you have to see if it's specifically for this. You can know that tomorrow, can't you?" -- Trump has no idea what a clinical trial is https://t.co/PoA2usKZ9Z reageer retweet
8)7

[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 03-03-2020 05:02:59 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 3 maart 2020 @ 02:44:48 #202
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191806008
Net na lange tijd weer eens een rally gekeken van Trump, het was één grote scheldpartij en een hoop onsamenhangend geleuter over o.a. de verkiezingsavond van 2016! :D
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 03:08:47 #203
323401 Kijkertje
met filter
pi_191806042
Ook O'Rourke gaat voor Biden:
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 01:45:03 NYT reports: Beto O’Rourke plans to endorse Biden tonight.https://t.co/rxbxMAcm9D reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 3 maart 2020 @ 03:57:23 #204
323401 Kijkertje
met filter
pi_191806158
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 00:23 schreef Kijkertje het volgende:
Er zijn weer Mueller memos vrijgegeven:
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 00:15:39 BuzzFeed News sued the U.S. government under the Freedom of Information Act for the right to see all the work that Robert Mueller's team kept secret. Today, they are publishing the sixth installment of the FBI's summaries of interviews with witnesses. https://t.co/WcBuf3OZbN reageer retweet
JasonLeopold twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 02:23:46 NEW: Sean Hannity continues to be a prominent presence in the #MuellerMemos (FBI 302s). In this latest batch we obtained, Rick Gates told Mueller's team that during the 2016 campaign, "Hannity tailored his shows to the agenda Manafort suggested."https://t.co/90eZcxJjMp https://t.co/fHPE5rnCcs reageer retweet


En maar klagen over de bias van de media die niet op hem afgestemd zijn. Alles wat hij zelf doet beschuldigt hij zijn critici van. Mooi staaltje projectie weer.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 3 maart 2020 @ 04:05:26 #205
323401 Kijkertje
met filter
pi_191806188
Georgia (die nog niet op de kaart stond) heeft nu ook gevallen met Corona-besmetting wordt via een persco bekend gemaakt door de gouverneur.

Weer iemand die naar Italie is geweest en verwanten.

[ Bericht 25% gewijzigd door Kijkertje op 03-03-2020 04:30:32 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 dinsdag 3 maart 2020 @ 05:50:08 #206
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191806580
jaketapper twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 03:09:12 City of Kirkland WA: “We currently have 27 firefighters and 2 police officers in quarantine. As additional cases of coronavirus have been confirmed, we have completed our due diligence and identified additional firefighters to place in quarantine.“ https://t.co/sM4NexxzWc reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 3 maart 2020 @ 05:58:10 #207
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191806595
NatashaBertrand twitterde op maandag 02-03-2020 om 22:38:54 Breaking @politico: The White House is withdrawing Elaine McCusker for a top Pentagon post following reports that she questioned the legality of the administration's efforts to freeze military aid to Ukraine. @connorobrienNH confirming NY Post. https://t.co/BBNBdZxuVE reageer retweet
Uiteraard.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 3 maart 2020 @ 07:00:23 #208
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191806788
owillis twitterde op maandag 02-03-2020 om 22:58:46 Infectious diseases head Dr. Anthony Fauci has to stop Trump from asserting in a White House meeting that coronavirus vaccine would be available in two months: "Like I've been telling you, a year to a year and a half." https://t.co/YF59PYMlG0 reageer retweet
Zie hier de leider in tijden van crisis. Mokkend met zijn armen over elkaar omdat iemand het waagde hem tegen te spreken. Als een klein kind dat kwaad is omdat het geen snoepje kreeg.

Wat denken jullie?

Ontslaat Trump deze man wegens deze belediging? Moet Trump dit accepteren?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 07:16:20 #209
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_191806889
Ze tillen dat vaccin over mijn herverkiezing heen!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Overall beste user 2022 dinsdag 3 maart 2020 @ 07:32:36 #210
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191806998
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 07:27:46 Australia’s Central Bank cut interest rates and stated it will most likely further ease in order to make up for China’s Coronavirus situation and slowdown. They reduced to 0.5%, a record low. Other countries are doing the same thing, if not more so. Our Federal Reserve has us.... reageer retweet
Ja hoor. Gejammer over de rente en de beurskoers.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191807331
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 19:48 schreef Montov het volgende:

[..]

Ik weet niet of het Biden helpt; Sanders heeft nu een grotere kans om te winnen in Minnesota. Aan de andere kant weet ik niet hoeverre dit impact heeft op Super Tuesday omdat het kort dag is.
Sanders had in 2016 ook al gewonnen van Clinton in Minnesota. Dan lijkt het mij dat het nu zeker moet lukken voor Sanders.
pi_191807495
Heb liever Biden dan Bloomberg als je moet kiezen, maar Biden wint niet van Trump. Sanders zie ik dat wel doen, en hij is wat dat land nodig heeft.
What Would Goku Do
pi_191807648
Hoe komt men er hier toch bij dat Sanders even met twee vingers in de neus van Trump wint?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 dinsdag 3 maart 2020 @ 08:46:26 #214
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191807675
Omdat Sanders nooit echt aangepakt is zoals HRC of Biden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191807848
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 01:00 schreef Kijkertje het volgende:
Het is natuurlijk sws een complot van de Democraten! Sterker nog, het is een coup!
realDonaldTrump twitterde op maandag 02-03-2020 om 22:32:54 They are staging a coup against Bernie! reageer retweet
Ik snap die schijnlaag van een soort van sympathie voor Sanders van Trump niet zo.

Beide zijn ze anti-establishment, maar totaal in een andere dimensie. Sanders heeft een visie in wat hij voor het land wil. Trump heeft met name een idee in wat hij voor zichzelf en de in-crowd wil en het volk kan 'm gestolen worden.

Het lijkt me onder de conditie dat de verkiezingen eerlijk gaan verlopen ook niet de meest gewenste tegenstander voor Trump.
pi_191807887
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:43 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe komt men er hier toch bij dat Sanders even met twee vingers in de neus van Trump wint?
Omdat Sanders het dichtst bij de Europese verzorgingsstaat staat. Veel Europeanen voelen zich moreel verheven boven de Amerikanen vanwege onze verzorgingsstaat, de perceptie is dat de gemiddelde Amerikaan hetzelfde wilt leven en kunnen zich niet voorstellen dat mensen hun vraagtekens zetten bij zo’n wereldbeeld.
pi_191807911
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 09:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik snap die schijnlaag van een soort van sympathie voor Sanders van Trump niet zo.

Beide zijn ze anti-establishment, maar totaal in een andere dimensie. Sanders heeft een visie in wat hij voor het land wil. Trump heeft met name een idee in wat hij voor zichzelf en de in-crowd wil en het volk kan 'm gestolen worden.

Het lijkt me onder de conditie dat de verkiezingen eerlijk gaan verlopen ook niet de meest gewenste tegenstander voor Trump.
Als Sanders genaaid word dan kan Trump meer chaos veroorzaken bij de Democraten en dan is 2020 binnen.
pi_191807917
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:43 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe komt men er hier toch bij dat Sanders even met twee vingers in de neus van Trump wint?
Ze hebben totaal geen idee hoe de gemiddelde Amerikaan in elkaar steekt plus veel millennials die grotendeels Bernie fan zijn. Wens is de vader van de gedachte.
Land of the free. Home of the brave.
pi_191807946
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 09:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Omdat Sanders het dichtst bij de Europese verzorgingsstaat staat. Veel Europeanen voelen zich moreel verheven boven de Amerikanen vanwege onze verzorgingsstaat, de perceptie is dat de gemiddelde Amerikaan hetzelfde wilt leven en kunnen zich niet voorstellen dat mensen hun vraagtekens zetten bij zo’n wereldbeeld.
Dit ja.
Land of the free. Home of the brave.
pi_191807986
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:43 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe komt men er hier toch bij dat Sanders even met twee vingers in de neus van Trump wint?
Wie doen dat dan?
  dinsdag 3 maart 2020 @ 09:24:08 #221
8369 speknek
Another day another slay
pi_191808069
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 09:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Omdat Sanders het dichtst bij de Europese verzorgingsstaat staat. Veel Europeanen voelen zich moreel verheven boven de Amerikanen vanwege onze verzorgingsstaat, de perceptie is dat de gemiddelde Amerikaan hetzelfde wilt leven en kunnen zich niet voorstellen dat mensen hun vraagtekens zetten bij zo’n wereldbeeld.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 09:12 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ze hebben totaal geen idee hoe de gemiddelde Amerikaan in elkaar steekt plus veel millennials die grotendeels Bernie fan zijn. Wens is de vader van de gedachte.
Nou inderdaad, men heeft hier totaal geen idee hoe Amerikanen in elkaar zitten.


70 percent of Americans support 'Medicare for all' proposal
The poll, conducted by Hill.TV and the HarrisX polling company, found that 42 percent of respondents said they "strongly" supported the proposal, while 28 percent said they "somewhat" supported it.

Fifteen percent said they "somewhat" opposed the measure, while another 15 percent said they "strongly" opposed it.

The results mirrored a Reuters-Ipsos pollreleased in August, which also found that 70 percent of Americans supported "Medicare for all."


https://thehill.com/hillt(...)-for-all-health-care


🙄🙄🙄
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Overall beste user 2022 dinsdag 3 maart 2020 @ 09:41:50 #222
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191808311
NidaKhanNY twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 03:07:55 This is an actual White House press release praising Trump’s response to coronavirus ... filled with people’s tweets ... https://t.co/a4Lrwk19Li reageer retweet
Koekkoek
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 10:17:14 #223
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191808829
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:00 schreef Ulx het volgende:
owillis twitterde op maandag 02-03-2020 om 22:58:46 Infectious diseases head Dr. Anthony Fauci has to stop Trump from asserting in a White House meeting that coronavirus vaccine would be available in two months: "Like I've been telling you, a year to a year and a half." https://t.co/YF59PYMlG0 reageer retweet
Zie hier de leider in tijden van crisis. Mokkend met zijn armen over elkaar omdat iemand het waagde hem tegen te spreken. Als een klein kind dat kwaad is omdat het geen snoepje kreeg.

Wat denken jullie?

Ontslaat Trump deze man wegens deze belediging? Moet Trump dit accepteren?
Hij gaat zijn gang maar. Het onvermogen om een land te besturen wordt dan direct zichtbaar.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191808911
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:28 schreef viagraap het volgende:
Heb liever Biden dan Bloomberg als je moet kiezen, maar Biden wint niet van Trump. Sanders zie ik dat wel doen, en hij is wat dat land nodig heeft.
De DNC gaat Sanders nooit afvaardigen
pi_191809033
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 09:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Omdat Sanders het dichtst bij de Europese verzorgingsstaat staat. Veel Europeanen voelen zich moreel verheven boven de Amerikanen vanwege onze verzorgingsstaat, de perceptie is dat de gemiddelde Amerikaan hetzelfde wilt leven en kunnen zich niet voorstellen dat mensen hun vraagtekens zetten bij zo’n wereldbeeld.
Als je wordt opgegeten door een beer, dan zou dat je grootste angst moeten zijn, niet of je verzekering dat wel dekt
pi_191809354
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 09:24 schreef speknek het volgende:

[..]


[..]

Nou inderdaad, men heeft hier totaal geen idee hoe Amerikanen in elkaar zitten.


70 percent of Americans support 'Medicare for all' proposal
The poll, conducted by Hill.TV and the HarrisX polling company, found that 42 percent of respondents said they "strongly" supported the proposal, while 28 percent said they "somewhat" supported it.

Fifteen percent said they "somewhat" opposed the measure, while another 15 percent said they "strongly" opposed it.

The results mirrored a Reuters-Ipsos pollreleased in August, which also found that 70 percent of Americans supported "Medicare for all."


https://thehill.com/hillt(...)-for-all-health-care


🙄🙄🙄
Ik ben benieuwd wat de cijfers zijn als men ook erbij verteld dat de belastingen drastisch verhoogd moeten worden en dat particuliere verzekeringen geschrapt gaan worden.
Bovendien is dat niet het enige waar Sanders voor staat, het gaat natuurlijk om het totaalplaatje.
Ik denk dat Sanders van 2016 meer kans had om te winnen dan de huidige Sanders.
Hij bied de kiezers in het midden en op rechts helemaal niets, dat was in 2016 wel anders.
pi_191809404
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat de cijfers zijn als men ook erbij verteld dat de belastingen drastisch verhoogd moeten worden en dat particuliere verzekeringen geschrapt gaan worden.
Bovendien is dat niet het enige waar Sanders voor staat, het gaat natuurlijk om het totaalplaatje.
Ik denk dat Sanders van 2016 meer kans had om te winnen dan de huidige Sanders.
Hij bied de kiezers in het midden en op rechts helemaal niets, dat was in 2016 wel anders.
De belastingen worden verhoogd voor miljonairs, inderdaad. En natuurlijk zal is Bernie isolationistisch net zoals oom Donald, maar itt oom Donald zal Bernie wel willen bezuinigen op wapentuig. Een paar vliegtuigen minder en je kan zo de gehele gezondheidszorg financieren. Subsidies op bedrijven is momenteel een groot probleem in Amerika en Bernie zal dat aanpakken.
pi_191809517
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:57 schreef grrrrg het volgende:

[..]

De belastingen worden verhoogd voor miljonairs, inderdaad. En natuurlijk zal is Bernie isolationistisch net zoals oom Donald, maar itt oom Donald zal Bernie wel willen bezuinigen op wapentuig. Een paar vliegtuigen minder en je kan zo de gehele gezondheidszorg financieren. Subsidies op bedrijven is momenteel een groot probleem in Amerika en Bernie zal dat aanpakken.
De belastingen worden ook verhoogd voor de middenklasse, het is de enige manier om zijn megalomane plannen te betalen.
Ik ben ook wat blij dat hij daar een aantal keren eerlijk over is geweest.

Persoonlijk denk ik dat links Amerika een grote fout maakt met het nomineren van Sanders.
Hoe mooi zijn plannen ook mogen klinken, hij heeft simpelweg de ballen er niet voor om er voor te vechten. Sanders kan het leuk vertellen maar doorpakken zit er bij hem niet in.
Tot tweemaal toe is zijn rally overgenomen door radicalen en verstopte hij zich achter zijn vrouw.
De DNC heeft hem een streek geleverd en de mensen die voor hem en gerechtigheid aan het vechten waren heeft hij gewoon in de kou laten staan.
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat hij zijn eigen campagnemedewerkers die oproepen tot geweld en concentratiekampen voor een ieder die hun wereldbeeld niet aanhangt te ontslaan, laat staan dat hij er afstand van neemt.

Als Sanders de nominatie pakt dan is de VP keuze wel essentieel vanwege zijn hart, in mijn ogen is dat misschien wel het meest interessante in de komende verkiezingen.
Ik hoop persoonlijk op Gabbard, een vrouw die met beide benen op de grond staat en die hem door dik en dun heeft gesteund.
Toevallig ook nog een vrouw die Republikeinse stemmen kan trekken en dat zal hij hard nodig hebben met de komende verkiezingen.
pi_191809588
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De belastingen worden ook verhoogd voor de middenklasse, het is de enige manier om zijn megalomane plannen te betalen.
Ik ben ook wat blij dat hij daar een aantal keren eerlijk over is geweest.

Persoonlijk denk ik dat links Amerika een grote fout maakt met het nomineren van Sanders.
Hoe mooi zijn plannen ook mogen klinken, hij heeft simpelweg de ballen er niet voor om er voor te vechten. Sanders kan het leuk vertellen maar doorpakken zit er bij hem niet in.
Tot tweemaal toe is zijn rally overgenomen door radicalen en verstopte hij zich achter zijn vrouw.
De DNC heeft hem een streek geleverd en de mensen die voor hem en gerechtigheid aan het vechten waren heeft hij gewoon in de kou laten staan.
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat hij zijn eigen campagnemedewerkers die oproepen tot geweld en concentratiekampen voor een ieder die hun wereldbeeld niet aanhangt te ontslaan, laat staan dat hij er afstand van neemt.

Onzin. Bernie staat juist voor een belastingverlaging van de middenklasse en de onderklasse. Het zijn de biljonairs die moeten betalen.
En Bernie is tegen geweld, niet voor niets heeft hij tegen de oorlog in Vietnam gedemonstreerd.

Heeft oom Donald al een vaccin tegen Corona ontwikkeld? Ik had begrepen dat er vooruitgang was geboekt?
pi_191809721
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:10 schreef grrrrg het volgende:

[..]


En Bernie is tegen geweld, niet voor niets heeft hij tegen de oorlog in Vietnam gedemonstreerd.


Tegelijkertijd beweert hij dat Amerika de nr 1 sterkste militaire macht dient te blijven.

Hij wil dat alleen met minder geld doen.

Hoe dan ook: Ook een president Sanders gaat oorlog voeren. Maak je geen illusies
pi_191809745
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:10 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Onzin. Bernie staat juist voor een belastingverlaging van de middenklasse en de onderklasse. Het zijn de biljonairs die moeten betalen.
En Bernie is tegen geweld, niet voor niets heeft hij tegen de oorlog in Vietnam gedemonstreerd.

Heeft oom Donald al een vaccin tegen Corona ontwikkeld? Ik had begrepen dat er vooruitgang was geboekt?
Er staat ergens een debat online tussen Sanders en Cruz als ik mij niet vergis.
Een toeschouwer in het publiek die uit Scandinavië kwam stelde dat als de staat de gezondheidszorg compleet wilt overnemen dat de belastingen verhoogd moeten worden op de middenklasse. Sanders gaf dat ronduit toe na lang aandringen van Cruz moet ik ook zeggen.

Maar in hoeverre denk jij dat de Democraten die niet op dat soort beleid zitten te wachten meegaan in de plannen van Sanders? Er zitten nogal wat Democraten op plekken waar men lang niet zo progressief of ronduit socialistisch is als in de grote steden. Sanders heeft niet bepaald de reputatie om te vechten voor waar hij in geloofd of om de leiding te nemen wanneer nodig.
pi_191809940
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:10 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Onzin. Bernie staat juist voor een belastingverlaging van de middenklasse en de onderklasse. Het zijn de biljonairs die moeten betalen.
En Bernie is tegen geweld, niet voor niets heeft hij tegen de oorlog in Vietnam gedemonstreerd.

Heeft oom Donald al een vaccin tegen Corona ontwikkeld? Ik had begrepen dat er vooruitgang was geboekt?
Hahahahahahahahahah

De biljonairs zullen alles betalen...

Je gelooft het nog echt ook of niet ?
  dinsdag 3 maart 2020 @ 11:38:26 #233
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191809967
Obama care is redelijk ingeburgerd nu. Ik denk dat Biden dit terdege beseft. Zowel Sanders als Trump willen het systeem helemaal op de schop nemen. Beide keuzes zijn dermate risicovol dat ze hier geen campagne op kunnen voeren die de gemiddelde kiezer gerust kan stellen. Die hebben de afgelopen 4 jaar een heleboel getouwtrek gezien. De ACA WERKT, misschien niet perfect, maar ze zijn nu redelijk tevreden met het systeem. Ik denk dat Biden een bewuste keuze heeft gemaakt om het beleid van Obama weer voort te zetten.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191809999
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Er staat ergens een debat online tussen Sanders en Cruz als ik mij niet vergis.
Een toeschouwer in het publiek die uit Scandinavië kwam stelde dat als de staat de gezondheidszorg compleet wilt overnemen dat de belastingen verhoogd moeten worden op de middenklasse. Sanders gaf dat ronduit toe na lang aandringen van Cruz moet ik ook zeggen.

Maar in hoeverre denk jij dat de Democraten die niet op dat soort beleid zitten te wachten meegaan in de plannen van Sanders? Er zitten nogal wat Democraten op plekken waar men lang niet zo progressief of ronduit socialistisch is als in de grote steden. Sanders heeft niet bepaald de reputatie om te vechten voor waar hij in geloofd of om de leiding te nemen wanneer nodig.
Gezondheidszorg moet betaald worden, hoe dan ook.
Je ziet het al met deze Corona-virus uitbraak. In Amerika late ze die de vrije hand, wat uiteindelijk duurder zal zijn dan normale gezondheidszorg
pi_191810055
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:35 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Hahahahahahahahahah

De biljonairs zullen alles betalen...

Je gelooft het nog echt ook of niet ?
Helaas geloven horden mensen het wel, die zullen van een koude kermis komen als ze merken dat ook hun belastingen flink omhoog moeten om de plannen van Sanders te betalen.
Dat zal ook de aanval van Trump zijn op Sanders en ik ben benieuwd hoe Sanders dat gaat counteren. Ook ben ik benieuwd hoe hij zijn recente open grenzen beleid gaat verdedigen terwijl hij er vroeger nooit in geloofde.

2016 Sanders is echt superieur aan 2020 Sanders helaas heeft de radicaal linkse vleugel zijn gedachten veranderd. Ontzettend jammer.
pi_191810080
Tsja, als de Amerikanen de voorkeur geven aan een zorgstelsel dat ervoor zorgt dat miljoenen mensen niet zijn verzekerd en ertoe leidt dat talloze patiënten worden geconfronteerd met extreem hoge kosten, dan is dat hun feestje.

Geef mij maar ons eigen systeem.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191810090
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:40 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Gezondheidszorg moet betaald worden, hoe dan ook.
Je ziet het al met deze Corona-virus uitbraak. In Amerika late ze die de vrije hand, wat uiteindelijk duurder zal zijn dan normale gezondheidszorg
Voorlopig gaat het daar beter met het bestrijden van Corona dan bij ons in Europa.
Het bestrijden van Corona heeft verder ook weinig te maken met het hebben van een verzorgingsstaat.
pi_191810097
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Helaas geloven horden mensen het wel, die zullen van een koude kermis komen als ze merken dat ook hun belastingen flink omhoog moeten om de plannen van Sanders te betalen.
Dat zal ook de aanval van Trump zijn op Sanders en ik ben benieuwd hoe Sanders dat gaat counteren. Ook ben ik benieuwd hoe hij zijn recente open grenzen beleid gaat verdedigen terwijl hij er vroeger nooit in geloofde.

2016 Sanders is echt superieur aan 2020 Sanders helaas heeft de radicaal linkse vleugel zijn gedachten veranderd. Ontzettend jammer.
Net of Sanders' Medicare-for-All ook maar enigszins kans heeft van slagen.

Wie is er nou naïef?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191810140
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Helaas geloven horden mensen het wel, die zullen van een koude kermis komen als ze merken dat ook hun belastingen flink omhoog moeten om de plannen van Sanders te betalen.
Dat zal ook de aanval van Trump zijn op Sanders en ik ben benieuwd hoe Sanders dat gaat counteren. Ook ben ik benieuwd hoe hij zijn recente open grenzen beleid gaat verdedigen terwijl hij er vroeger nooit in geloofde.

2016 Sanders is echt superieur aan 2020 Sanders helaas heeft de radicaal linkse vleugel zijn gedachten veranderd. Ontzettend jammer.
Het gaat er toch ook om dat je voldoende mensen kan overtuigen? Er waren immers in 2016 ook genoeg idioten die geloofden dat Mexico voor de muur zou betalen, dat Trump met een geweldig zorgstelsel zou komen en dat hij de staatsschuld wel even af zou lossen. Gek genoeg zijn er 4 jaar later nog steeds heel veel idioten die dat geloven.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 11:57:34 #240
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191810253
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
Tsja, als de Amerikanen de voorkeur geven aan een zorgstelsel dat ervoor zorgt dat miljoenen mensen niet zijn verzekerd en ertoe leidt dat talloze patiënten worden geconfronteerd met extreem hoge kosten, dan is dat hun feestje.

Geef mij maar ons eigen systeem.
Je had ze moeten zien toen ik een paar kennissen in Fort Lauderdale vertelde dat een nicht van me in aanmerking kwam voor een immunotherapie en operatie die in de VS peperduur zijn en zij er alleen maar haar eigen bijdrage voor kwijt was. Hun kaken vielen op de grond van verbazing.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 3 maart 2020 @ 11:58:41 #241
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191810270
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:49 schreef EchteLiberaal het volgende:

[..]

Het gaat er toch ook om dat je voldoende mensen kan overtuigen? Er waren immers in 2016 ook genoeg idioten die geloofden dat Mexico voor de muur zou betalen, dat Trump met een geweldig zorgstelsel zou komen en dat hij de staatsschuld wel even af zou lossen. Gek genoeg zijn er 4 jaar later nog steeds heel veel idioten die dat geloven.
Trump kan goed liegen. het is namelijk het enige wat hij doet.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 3 maart 2020 @ 11:59:26 #242
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191810283
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Voorlopig gaat het daar beter met het bestrijden van Corona dan bij ons in Europa.
Van de 100 gevallen zijn er al 6 dood. Hoe is dat precies beter?
pi_191810329
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:57 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Je had ze moeten zien toen ik een paar kennissen in Fort Lauderdale vertelde dat een nicht van me in aanmerking kwam voor een immunotherapie en operatie die in de VS peperduur zijn en zij er alleen maar haar eigen bijdrage voor kwijt was. Hun kaken vielen op de grond van verbazing.
Tsja, en dan zijn er in deze reeks users die het Amerikaanse systeem fel verdedigen en politici zoals Sanders aanvallen omdat hij het zorgstelsel betaalbaarder wil maken voor de doorsnee burger.

En tegelijkertijd boos worden als ons eigen kabinet het eigen risico met 100 euro verhoogt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191810331
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:57 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Je had ze moeten zien toen ik een paar kennissen in Fort Lauderdale vertelde dat een nicht van me in aanmerking kwam voor een immunotherapie en operatie die in de VS peperduur zijn en zij er alleen maar haar eigen bijdrage voor kwijt was. Hun kaken vielen op de grond van verbazing.
En hoe reageerde ze toen je ze vertelde dat je ook 20%-30% meer loon belasting betaald dan hun.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 12:04:19 #245
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191810352
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, en dan zijn er in deze reeks users die het Amerikaanse systeem fel verdedigen en politici zoals Sanders aanvallen omdat hij het zorgstelsel betaalbaarder wil maken voor de doorsnee burger.

En tegelijkertijd boos worden als ons eigen kabinet het eigen risico met 100 euro verhoogt.
Gelukkig ben ik bekend met beide systemen. En heb niet de neiging om achter populisten aan te draven en die klakkeloos te geloven.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191810369
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:03 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

En hoe reageerde ze toen je ze vertelde dat je ook 20%-30% meer loon belasting betaald dan hun.
Dus Amerikanen betalen veel minder loonbelasting en toch verdien ik vele malen meer dan die arme drommels in de VS die twee of drie baantjes nodig hebben om rond te komen?

Nederland _O_
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191810386
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:59 schreef VoMy het volgende:

[..]

Van de 100 gevallen zijn er al 6 dood. Hoe is dat precies beter?
President Trump zegt dat de VS de situatie volledig onder controle heeft en dat de VS de beste is. Waarom twijfelen aan het oordeel van deze integere meneer?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 3 maart 2020 @ 12:08:53 #248
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191810413
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

President Trump zegt dat de VS de situatie volledig onder controle heeft en dat de VS de beste is. Waarom twijfelen aan het oordeel van deze integere meneer?
gaat u gerust slapen en hoop morgenvroeg weer op te staan:
https://www.cbsnews.com/l(...)-updates-2020-03-02/
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 3 maart 2020 @ 12:10:30 #249
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191810443
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, en dan zijn er in deze reeks users die het Amerikaanse systeem fel verdedigen en politici zoals Sanders aanvallen omdat hij het zorgstelsel betaalbaarder wil maken voor de doorsnee burger.

En tegelijkertijd boos worden als ons eigen kabinet het eigen risico met 100 euro verhoogt.
allicht zijn we boos: die 100 euro gaat niet worden geïnvesteerd in de zorg maar gaat naar de aandeelhouders van de zorgverzekeraars
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191810494
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus Amerikanen betalen veel minder loonbelasting en toch verdien ik vele malen meer dan die arme drommels in de VS die twee of drie baantjes nodig hebben om rond te komen?

Nederland _O_
Je hebt drie banen als journalist nodig in de VS om hetzelfde te verdienen in Nederland?
Ik denk maar eens dat ik een loi cursusje ga volgen.
pi_191810532
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je hebt drie banen als journalist nodig in de VS om hetzelfde te verdienen in Nederland?
Ik denk maar eens dat ik een loi cursusje ga volgen.
Mijn punt is vooral dat wij nauwelijks extreme armoede kennen. In de VS is dat natuurlijk wel anders. Dan je wel minder belasting betalen, maar daar heb je vrij weinig aan als je drie banen nodig hebt om rond te komen (en dan bungel je alsnog onderaan de inkomensladder).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191810555
En dan schijnt de infrastructuur in de VS ook nog eens een drama te zijn. Nee, geef mij dan maar Nederland, waar we weliswaar meer belasting betalen, maar de overheid de zaakjes goed op orde heeft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191810557
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus Amerikanen betalen veel minder loonbelasting en toch verdien ik vele malen meer dan die arme drommels in de VS die twee of drie baantjes nodig hebben om rond te komen?

Nederland _O_
Het percentage van mensen met een dubbele of meerdere banen is in NL vrijwel gelijk als in de USA.

Rond de 5%
pi_191810656
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je hebt drie banen als journalist nodig in de VS om hetzelfde te verdienen in Nederland?
Ik denk maar eens dat ik een loi cursusje ga volgen.
Natuurlijk niet Koos lult maar wat.
pi_191810719
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:19 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Het percentage van mensen met een dubbele of meerdere banen is in NL vrijwel gelijk als in de USA.

Rond de 5%
Akkoord. In dat geval had ik mijn feiten blijkbaar niet op een rijtje.

Toch geef ik nog altijd de voorkeur aan Nederland. Minder belasting betalen ben ik uiteraard voorstander van, maar persoonlijk kijk ik verder dan dergelijke percentages.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 12:35:43 #256
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191810847
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:19 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Het percentage van mensen met een dubbele of meerdere banen is in NL vrijwel gelijk als in de USA.

Rond de 5%
8.3% of 13 miljoen Amerikanen om de echte cijfers er even bij te pakken.

https://www.census.gov/li(...)re-than-one-job.html
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_191810879
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Akkoord. In dat geval had ik mijn feiten blijkbaar niet op een rijtje.

Toch geef ik nog altijd de voorkeur aan Nederland. Minder belasting betalen ben ik uiteraard voorstander van, maar persoonlijk kijk ik verder dan dergelijke percentages.
De reden waarom Amerikanen meerdere banen hebben is omdat werkgevers geen secundaire arbeidsvoorwaarden willen betalen voor hun werknemers. Bij wet is dat verplicht vanaf 30 uur per week (ongeveer). Dus ze nemen dan liever twee mensen aan die ieder 20 u per week werken ipv een mens die 40 uur draait om zodoende die verplichting te omzeilen.

Die werknemer zelf gaat dan naar een tweede baan op zoek om alsnog aan die 40 uur te komen want die moet natuurlijk zijn gezin voeden en heeft de uten hard nodig.

En uiteindelijk betaalt degene dus alle gezondheidszorgkosten uit eigen zak.

Vandaar zijn er zoveel Amerikanen dolenthousiast op Bernie want nu verdwijnen die kosten als sneuw voor de zon en houden ze dat geld over.
pi_191810901
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

8.3% of 13 miljoen Amerikanen om de echte cijfers er even bij te pakken.

https://www.census.gov/li(...)re-than-one-job.html
Het zullen er vast veel meer zijn. Zelf kende ik persoonlijk een aantal op een stage waar ik bij liep.
pi_191810939
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

8.3% of 13 miljoen Amerikanen om de echte cijfers er even bij te pakken.

https://www.census.gov/li(...)re-than-one-job.html
Dat zijn cijfers van 2013. In July 2019 waren het 8 miljoen mensen oftewel 5% van de werkende.
  Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 12:45:04 #260
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191810967
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:42 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat zijn cijfers van 2013. In July 2019 waren het 8 miljoen mensen oftewel 5% van de werkende.
En jouw cijfers komen van....?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_191810975
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:42 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat zijn cijfers van 2013. In July 2019 waren het 8 miljoen mensen oftewel 5% van de werkende.
Ik durf het te betwijfelen want de regering Trump manipuleert cijfers nogal. Tenzij je bron natuurlijk een ngo is.
pi_191811105
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En jouw cijfers komen van....?
Bureau of Labor Statistics

https://www.bls.gov/cps/cpsaat36.htm

Wordt jaarlijks verslag van gedaan.
pi_191811155
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:54 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Bureau of Labor Statistics

https://www.bls.gov/cps/cpsaat36.htm
Jouw bron is zeer moeilijk te lezen en ineens onderaan verdwijnen de percentagevermeldingen helemaal. Wat is dat voor vreemds?

FULL- OR PART-TIME STATUS

Primary job full time, secondary job part time

4,290 4,499 - - 2,327 2,381 - - 1,963 2,118 - -
Primary and secondary jobs both part time

2,031 2,062 - - 717 720 - - 1,314 1,342 - -
Primary and secondary jobs both full time

316 307 - - 196 203 - - 120 104 - -
Hours vary on primary or secondary job

1,080 1,127 - - 570 580 - - 510 547
  dinsdag 3 maart 2020 @ 13:08:36 #264
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191811259
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:54 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Bureau of Labor Statistics

https://www.bls.gov/cps/cpsaat36.htm

Wordt jaarlijks verslag van gedaan.
Maar wat zeiden die in 2013? Want het lijkt me dat er hier meerdere definities door elkaar gehanteerd worden.

De VS :'). Je zou er maar wonen.
pi_191811817
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 13:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar wat zeiden die in 2013? Want het lijkt me dat er hier meerdere definities door elkaar gehanteerd worden.

De VS :'). Je zou er maar wonen.
Dit zijn de officiële cijfers van de overheid. Je kan lopen mieren neuken tot je een ons weegt maar de talking point dat onwijs veel Amerikanen meerdere banen nodig hebben om rond te komen is gewoon onzin.

https://www.google.com/am(...)jobs-not-really/amp/

https://www.google.com/am(...)-two-jobs-1532474015
pi_191811858
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 13:53 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dit zijn de officiële cijfers van de overheid. Je kan lopen mieren neuken tot je een ons weegt maar de talking point dat onwijs veel Amerikanen meerdere banen nodig hebben om rond te komen is gewoon onzin.

https://www.google.com/am(...)jobs-not-really/amp/

https://www.google.com/am(...)-two-jobs-1532474015
True. Daarin heb ik mij inderdaad vergist. Dacht dat het percentage hoger lag.

Neemt verder niet weg dat ik persoonlijk de voorkeur geef aan ons zorgstelsel, ondanks dat wij meer belasting betalen. Mijn vader zat tenminste niet financieel aan de grond nadat hij kanker kreeg. Dit in tegenstelling tot veel Amerikanen, die een groot probleem hebben wanneer ze ziek worden, omdat ze niet verzekerd zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191811894
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De belastingen worden ook verhoogd voor de middenklasse, het is de enige manier om zijn megalomane plannen te betalen.
Ik ben ook wat blij dat hij daar een aantal keren eerlijk over is geweest.
Dat klopt. Ze betalen $1000 meer belasting en $2000 minder op healthcare en houden dus $1000 over voor leuke zaken ^O^
Daar was Bernie ook duidelijk over.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_191812011
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 13:58 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dat klopt. Ze betalen $1000 meer belasting en $2000 minder op healthcare en houden dus $1000 over voor leuke zaken ^O^
Daar was Bernie ook duidelijk over.
lol Bernie heeft nog nooit een zinnig antwoord gegeven hoe die dit wil bekostigen.

Bovenstaande zou zo een belofte van Rutte kunnen zijn.
pi_191812100
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:07 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

lol Bernie heeft nog nooit een zinnig antwoord gegeven hoe die dit wil bekostigen.

Bovenstaande zou zo een belofte van Rutte kunnen zijn.
Volgens mij kijk je dan niet goed, hij is daar immers voor al zijn onderwerpen redelijk concreet in.

https://berniesanders.com(...)pay-his-major-plans/

tl;dr; Mexico gaat er voor betalen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191812428
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:35 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Hahahahahahahahahah

De biljonairs zullen alles betalen...

Je gelooft het nog echt ook of niet ?
Het gaat betaald worden met de muur die niet wordt gebouwd.
pi_191812449
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Helaas geloven horden mensen het wel, die zullen van een koude kermis komen als ze merken dat ook hun belastingen flink omhoog moeten om de plannen van Sanders te betalen.
Dat zal ook de aanval van Trump zijn op Sanders en ik ben benieuwd hoe Sanders dat gaat counteren. Ook ben ik benieuwd hoe hij zijn recente open grenzen beleid gaat verdedigen terwijl hij er vroeger nooit in geloofde.

2016 Sanders is echt superieur aan 2020 Sanders helaas heeft de radicaal linkse vleugel zijn gedachten veranderd. Ontzettend jammer.
Sanders is rechts van het midden.
pi_191812481
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:37 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Sanders is rechts van het midden.
Klopt, vergeleken met Sanders is de VVD extreem links.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_191812561
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:37 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Sanders is rechts van het midden.
Zeker, hartstikke rechts die man. Typisch in de VS he, wat ze daar links noemen is hier echt extreem-rechts.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191813214
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:07 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

lol Bernie heeft nog nooit een zinnig antwoord gegeven hoe die dit wil bekostigen.

Bovenstaande zou zo een belofte van Rutte kunnen zijn.
Het is een vaststaand feit dat de zorgkosten goedkoper worden met het Europese systeem. Het wordt voor de Amerikanen effectief goedkoper dus. Ze betalen wat meer belasting, maar sparen veel geld uit. Dus ipv $10.000 per jaar aan healthcare betalen ze net als ons $1500 ofzo. Ze gaan echt niet $10.000 extra belastingen betalen. Dat weet je zelf ook.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_191814086
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 15:32 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Het is een vaststaand feit dat de zorgkosten goedkoper worden met het Europese systeem. Het wordt voor de Amerikanen effectief goedkoper dus. Ze betalen wat meer belasting, maar sparen veel geld uit. Dus ipv $10.000 per jaar aan healthcare betalen ze net als ons $1500 ofzo. Ze gaan echt niet $10.000 extra belastingen betalen. Dat weet je zelf ook.
Een vaststaand feit in de studie die Bernie uitgekozen heeft misschien. Er zijn ook studies die zo'n beetje exact het tegenovergestelde aantonen.

quote:
According to a February 15, 2020 study by epidemiologists at Yale University, the Medicare for All bill that Bernie wrote would save over $450 billion in health care costs and prevent 68,000 unnecessary deaths – each and every year.
Of...

quote:
The study found that a full government-run plan like Sanders’ would cover all U.S. residents, including people in the country without legal authorization. That adds up to more than 30 million currently uninsured people.

However, it would increase U.S. health care spending because of generous benefits with no copays and deductibles. Expanded benefits would include home and community-based long-term care services. Assuming the plan was fully effective in 2020, total U.S. health spending would grow by nearly $720 billion.

The federal government, which would take on costs now paid by employers and individuals, would have to raise nearly $2.7 trillion more in revenue in 2020. Such amounts would require a mix of broad-based taxes, the researchers said, although the report steered clear of how the plans would be financed.
https://apnews.com/63de4fd4a89d41679de5c20eaf7b5c5b

https://www.commonwealthf(...)-aca-to-single-payer

En...

Als jij 20% tot 30% meer belasting gaat betalen vergelijkbaar met het Europese of Nederlandse systeem dan gaat dat inderdaad al gauw tienduizenden dollars kosten ja. Waarom geeft Bernie nooit antwoord op de vraag hoe hoog de belasting gaat worden voor de middenklasse ?

[ Bericht 5% gewijzigd door Sjemmert op 03-03-2020 16:40:41 ]
pi_191814214
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 15:32 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Het is een vaststaand feit dat de zorgkosten goedkoper worden met het Europese systeem. Het wordt voor de Amerikanen effectief goedkoper dus. Ze betalen wat meer belasting, maar sparen veel geld uit. Dus ipv $10.000 per jaar aan healthcare betalen ze net als ons $1500 ofzo. Ze gaan echt niet $10.000 extra belastingen betalen. Dat weet je zelf ook.
'Net als ons $ 1.500 ofzo'? Nou dan weet jij niet wat wij betalen. Bij een inkomen van ¤ 30.000 betaal je hier ongeveer ¤ 1.450 basispremie, plus ruim ¤ 2.000 wordt over je loon betaald.
pi_191814380
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:37 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Sanders is rechts van het midden.
Lol wut????
pi_191814489
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 16:30 schreef Sjemmert het volgende:
Als jij 20% tot 30% meer belasting gaat betalen vergelijkbaar met het Europese of Nederlandse systeem dan gaat dat inderdaad al gauw tienduizenden dollars kosten ja. Waarom geeft Bernie nooit antwoord op de vraag hoe hoog de belasting gaat worden voor de middenklasse ?
Omdat hij, in zijn doorrekeningen, alles financiert zonder algehele belastingverhoging. Waarom zou hij dan moeten vertellen hoe hoog de belasting voor de middenklasse wordt? Die blijft gelijk in zijn plan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191814523
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 16:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Omdat hij, in zijn doorrekeningen, alles financiert zonder algehele belastingverhoging. Waarom zou hij dan moeten vertellen hoe hoog de belasting voor de middenklasse wordt? Die blijft gelijk in zijn plan.
Raar dan dat hij in dat debat met Cruz wel een voorstander was voor extra belastingen voor de middenklasse.
Kunnen we nu weer concluderen dat er een politicus aan het liegen is?
pi_191814547
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 16:55 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Raar dan dat hij in dat debat met Cruz wel een voorstander was voor extra belastingen voor de middenklasse.
Kunnen we nu weer concluderen dat er een politicus aan het liegen is?
In 2017. Had hij toen dit plan gepresenteerd?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 3 maart 2020 @ 17:19:25 #281
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191814875
ThePlumLineGS twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 16:36:35 Trump is now attacking Biden as mentally unfit. Meanwhile, Trump's towering pathologies are impairing our response to a public health emergency. This absurdity is made possible by the massive media failure to reckon with Trump's own unfitness. New piece:https://t.co/THuEIsQcO2 reageer retweet
Dat is wel een punt. De pers is veel te lief voor Trump. Ze citeren nog steeds regelmatig slechts de paar zinnen uit zijn gebrabbel waar wel wat chocola van te maken is, en negeren dan de rest van zijn koeterwaals. Het begint nu echt tijd te worden dat men zijn gezwets gewoon in artikelen en programma's keihard aanpakt. Schrijf maar gewoon dat Trump uit zijn nek luide tegen farma-ceo's. Dat hij er geen flikker van snapte.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191814899
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 16:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In 2017. Had hij toen dit plan gepresenteerd?
https://edition.cnn.com/v(...)te-nbc-miami-vpx.nbc

Hij roept het ook gewoon in 2020, waarom een impopulaire maatregel verkondigen als het volgens jou helemaal niet nodig is?
pi_191814969
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 17:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]

https://edition.cnn.com/v(...)te-nbc-miami-vpx.nbc

Hij roept het ook gewoon in 2020, waarom een impopulaire maatregel verkondigen als het volgens jou helemaal niet nodig is?
Volgens hem is het niet nodig, aangezien zijn doorrekening van de kosten voor zijn plannen gefinancierd wordt zonder belastingverhogen op middeninkomens. Het enige wat ik daarvan terugzie is eigenlijk een extra belasting die hij boven de 29k/jaar wil heffen om de zorg uit te financieren. Daar staat dan tegenover dat je geen premie meer betaalt, dus dat valt tegen elkaar weg qua kosten voor de middenklasse.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191815442
Wat ze nu doen in de VS is in ieder geval niet goed

En dat ook nog eens met een bevolking die veel jonger is dan in Europa...
pi_191815709
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 18:02 schreef BEFEM het volgende:
Wat ze nu doen in de VS is in ieder geval niet goed
[ afbeelding ]
En dat ook nog eens met een bevolking die veel jonger is dan in Europa...
Sinds wanneer zijn wij eigenlijk zo zuinig geworden? Dacht dat wij tot nu toe altijd op plaats 3 stonden qua gezondheidsuitgaven.
pi_191815817
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 17:24 schreef Ludachrist het volgende:
Volgens hem is het niet nodig, aangezien zijn doorrekening van de kosten voor zijn plannen gefinancierd wordt zonder belastingverhogen op middeninkomens.
Deze? Want die is wel heel erg van een mavo-niveau natuurlijk. Als je het al een doorrekening zou willen noemen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_191815893
Sanders heeft zijn plannen nog helemaal niet gedetailleerd genoeg bekend gemaakt om ze fatsoenlijk te kunnen doorrekenen, daar klaagt Warren (die wel gedetailleerde plannen heeft) ook steeds over.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 18:39:38 #288
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191815956
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 17:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]

https://edition.cnn.com/v(...)te-nbc-miami-vpx.nbc

Hij roept het ook gewoon in 2020, waarom een impopulaire maatregel verkondigen als het volgens jou helemaal niet nodig is?
Maar Trump liegt, bedriegt en fantaseert constant en daar hoor ik jou nooit over, waarom is dat? We hebben nog steeds niet vernomen waarvan Trump zijn infrastructuur plannen die hij nog steeds niet gepresenteerd heeft van gaat betalen, we weten nog steeds niet waar hij een triljard aan extra schulden van gaat betalen, we hebben nog steeds niets vernomen van Trumps fantastische gezondheidszorg plan.

Dan hou jij je stil. Beetje hypocriet, wel, vind je niet?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_191816000
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 18:31 schreef nostra het volgende:

[..]

Deze? Want die is wel heel erg van een mavo-niveau natuurlijk. Als je het al een doorrekening zou willen noemen.
Over het niveau kan je altijd twisten natuurlijk, maar dit is wel zijn plan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 18:43:10 #290
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191816014
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 18:02 schreef BEFEM het volgende:
Wat ze nu doen in de VS is in ieder geval niet goed
[ afbeelding ]
En dat ook nog eens met een bevolking die veel jonger is dan in Europa...
Ja, en daarbij is de gezondheidszorg in de VS middelmatig te noemen terwijl de landen die onder de VS staan goede tot zeer goede gezondheidszorg bieden.

Winstoogmerk helpt natuurlijk flink.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_191816188
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 18:42 schreef Ludachrist het volgende:
Over het niveau kan je altijd twisten natuurlijk, maar dit is wel zijn plan.
Tja goed, ik heb ook wel eens plannen. Cijfermatig is dit nog niet eens hoog over te noemen, maar gewoon een paar bullets zonder enige cohesie, laat staan met aandacht aan de neveneffecten die de voorgestelde maatregelen hebben. Daar kan je toch gewoon precies niets mee.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 3 maart 2020 @ 19:11:12 #292
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_191816512
Als iemand hier die gewoont en gewerkt heeft in zowel Nederland, Engeland als Amerika kan ik inderdaad bevestigen dat de kosten in Amerika veel hoger zijn, en dat een systeem zoals in Engeland wellicht meer belasting oplevert maar dat gratis zorg dat wel compenseert. En zelfs als je niet direct naar dat systeem wil, is een middenweg (zoals je zou kunnen zeggen dat Nederland heeft) in ieder geval hard nodig zodat je geen rekening van $80,000 krijgt voor een ambulance en daarom maar een Uber naar het ziekenhuis neemt met je hartaanval.

Maar ik denk wel dat Bernie het zwaar gaat krijgen als hij het wordt, hij mag nog niet de e-mails van Clinton en Burisma van Biden aanpak hebben gekregen, maar reken maar dat dat gaat veranderen en dat ze iets gaan zoeken.

Het enige wat ik in zijn voordeel kan zien uitpakken is als het Coronavirus in de rode staten flink huis gaat houden en Trump het nog steeds een hoax noemt terwijl mom en pop bij bosjes neervallen. Wat niet iets is om op te hopen maar dat is bijna het enige scenario dat ik nog zie waarbij MAGA volk zich misschien tegen Trump kan keren.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_191816710
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 19:11 schreef Jabberwocky het volgende:
Als iemand hier die gewoont en gewerkt heeft in zowel Nederland, Engeland als Amerika kan ik inderdaad bevestigen dat de kosten in Amerika veel hoger zijn, en dat een systeem zoals in Engeland wellicht meer belasting oplevert maar dat gratis zorg dat wel compenseert. En zelfs als je niet direct naar dat systeem wil, is een middenweg (zoals je zou kunnen zeggen dat Nederland heeft) in ieder geval hard nodig zodat je geen rekening van $80,000 krijgt voor een ambulance en daarom maar een Uber naar het ziekenhuis neemt met je hartaanval.

Maar ik denk wel dat Bernie het zwaar gaat krijgen als hij het wordt, hij mag nog niet de e-mails van Clinton en Burisma van Biden aanpak hebben gekregen, maar reken maar dat dat gaat veranderen en dat ze iets gaan zoeken.

Het enige wat ik in zijn voordeel kan zien uitpakken is als het Coronavirus in de rode staten flink huis gaat houden en Trump het nog steeds een hoax noemt terwijl mom en pop bij bosjes neervallen. Wat niet iets is om op te hopen maar dat is bijna het enige scenario dat ik nog zie waarbij MAGA volk zich misschien tegen Trump kan keren.
En de economie?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 3 maart 2020 @ 19:30:55 #294
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_191816954
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 19:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

En de economie?
Wat is er met de economie?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_191817010
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 19:30 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Wat is er met de economie?
het virus zal meer gevolgen hebben dan enkel extra sterfgevallen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 3 maart 2020 @ 19:53:50 #296
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_191817375
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 19:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

het virus zal meer gevolgen hebben dan enkel extra sterfgevallen.
Ah op die manier, ik wist niet op welk deel van mijn post je reageerde.

Dat ook inderdaad, hoewel als de economie begint te tanken ik het nog wel verwacht dat er een of andere conspiracy wordt bedacht dat het de schuld maakt van de Democraten. Want dat zijn nu eenmaal de tijden waar we in leven.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_191817453
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 19:11 schreef Jabberwocky het volgende:
Als iemand hier die gewoont en gewerkt heeft in zowel Nederland, Engeland als Amerika kan ik inderdaad bevestigen dat de kosten in Amerika veel hoger zijn, en dat een systeem zoals in Engeland wellicht meer belasting oplevert maar dat gratis zorg dat wel compenseert. En zelfs als je niet direct naar dat systeem wil, is een middenweg (zoals je zou kunnen zeggen dat Nederland heeft) in ieder geval hard nodig zodat je geen rekening van $80,000 krijgt voor een ambulance en daarom maar een Uber naar het ziekenhuis neemt met je hartaanval.

Maar ik denk wel dat Bernie het zwaar gaat krijgen als hij het wordt, hij mag nog niet de e-mails van Clinton en Burisma van Biden aanpak hebben gekregen, maar reken maar dat dat gaat veranderen en dat ze iets gaan zoeken.

Het enige wat ik in zijn voordeel kan zien uitpakken is als het Coronavirus in de rode staten flink huis gaat houden en Trump het nog steeds een hoax noemt terwijl mom en pop bij bosjes neervallen. Wat niet iets is om op te hopen maar dat is bijna het enige scenario dat ik nog zie waarbij MAGA volk zich misschien tegen Trump kan keren.
Ik weet niet of ze in de VS wel naar een systeem zoals wij kunnen zelf al zouden ze het willen. Er lopen daar zoveel mensen met laat ik het achterstallig onderhoud noemen. Ze hebben denk niet eens genoeg ziekenhuizen om al die mensen te helpen die waar voor hun geld willen. Het lijkt mij in elk geval een gigantische uitdaging om goed uit te voeren.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_191817821
Zo slecht als wij denken dat het in Europa en met name in NL gaat, zijn we toch hele eeuwen ,lijkt het wel, de VS vooruit qua planning, infrastructuur, en gecoördineerde aanpak. Vrijwel vanaf het prille begin hadden wij de eerste infectiegevallen door terwijl ze in de VS, grotendeels vanwege hun arrogantie en superioriteitsgevoel, helemaal niks deden en er vrijwel zeker van hun zaak waren dat het virus nog niet de VS had bereikt en dat ze nog tijd over hadden.

Terwijl het bijkbaar al zes weken in Washington en omgeving stiekem als een Trojaans paard aan het broeden was, had men het niet door. Tegen de tijd dat ze alarm sloegen en een plan van aanpak opstelden en de beurzen ten gevolge daarvan bijna capituleerden, was het reeds goed verspreid, en zelfs toen hebben ze het aantal geïnfecteerden onderschat. Dit was enkele dagen geleden dus.

Dat laat zien dat hoogmoed daadwerkelijk voor de val komt, om spreekwoordelijk te gaan.

Verder wens ik natuurlijk niemand noch geen land deze ellende en toestanden toe, maar misplaatste arrogantie helpt werkelijk niemand en dat is een wijze les voor de Ameri's.
pi_191819658
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 16:30 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Een vaststaand feit in de studie die Bernie uitgekozen heeft misschien. Er zijn ook studies die zo'n beetje exact het tegenovergestelde aantonen.
[..]

Of...
[..]

https://apnews.com/63de4fd4a89d41679de5c20eaf7b5c5b

https://www.commonwealthf(...)-aca-to-single-payer

En...

Als jij 20% tot 30% meer belasting gaat betalen vergelijkbaar met het Europese of Nederlandse systeem dan gaat dat inderdaad al gauw tienduizenden dollars kosten ja. Waarom geeft Bernie nooit antwoord op de vraag hoe hoog de belasting gaat worden voor de middenklasse ?
Die gaat omlaag of anders gaat Mexico die betalen voor de muur die niet gebouwd wordt
pi_191819955
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 20:17 schreef KI1234 het volgende:
Zo slecht als wij denken dat het in Europa en met name in NL gaat, zijn we toch hele eeuwen ,lijkt het wel, de VS vooruit qua planning, infrastructuur, en gecoördineerde aanpak. Vrijwel vanaf het prille begin hadden wij de eerste infectiegevallen door terwijl ze in de VS, grotendeels vanwege hun arrogantie en superioriteitsgevoel, helemaal niks deden en er vrijwel zeker van hun zaak waren dat het virus nog niet de VS had bereikt en dat ze nog tijd over hadden.

Terwijl het bijkbaar al zes weken in Washington en omgeving stiekem als een Trojaans paard aan het broeden was, had men het niet door. Tegen de tijd dat ze alarm sloegen en een plan van aanpak opstelden en de beurzen ten gevolge daarvan bijna capituleerden, was het reeds goed verspreid, en zelfs toen hebben ze het aantal geïnfecteerden onderschat. Dit was enkele dagen geleden dus.

Dat laat zien dat hoogmoed daadwerkelijk voor de val komt, om spreekwoordelijk te gaan.

Verder wens ik natuurlijk niemand noch geen land deze ellende en toestanden toe, maar misplaatste arrogantie helpt werkelijk niemand en dat is een wijze les voor de Ameri's.
Nederland is een klein en compact land met kortere lijnen. De strijd met het water door de eeuwen heen heeft er voor gezorgd dat de armen sneller uit de mouwen komen dan elders. Je kunt in NL nog zo rechts of links zijn, uiteindelijk dwingen bedreigingen van buitenaf het land vaak tot socialisme. In Amerika ben je al links als je roept dat men een eerlijker belastingstelsel moet invoeren. Terwijl dat wel het fundament is voor verbetering. Het rijkere individu telt daar helaas meer dan het collectief en revoluties daarin zie ik daar geen wortel schieten.
pi_191820243
Kijken jullie CNN?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')