abonnement Unibet Coolblue
pi_191683438
Deel hier je twijfels over je vakantie.

Of tips welke verzekeringsmaatschappijen uitkeren bij een negatief reisadvies, en welke niet.

Of ben je juist een Corona thrillseeker? Deel hier je ervaringen
pi_191683456
Ik ga begin juni naar Spanje. Maar nog niet echt twijfels of zo. Een warm voorjaar zou eigenlijk wel gunstig zijn nu.
Zonder wrijving geen glans
pi_191683506
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik ga begin juni naar Spanje. Maar nog niet echt twijfels of zo. Een warm voorjaar zou eigenlijk wel gunstig zijn nu.
Het is hier al lekker warm, graadje of 18, zon en blauwe lucht👍☀️
pi_191683510
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik ga begin juni naar Spanje. Maar nog niet echt twijfels of zo. Een warm voorjaar zou eigenlijk wel gunstig zijn nu.
Ze zeggen dat het virus niet goed tegen warmte zou kunnen. Behalve in Singapore.

Dus het zou goed kunnen komen
pi_191683527
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:45 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Het is hier al lekker warm, graadje of 18, zon en blauwe lucht👍☀️
Waar is hier?
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:45 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ze zeggen dat het virus niet goed tegen warmte zou kunnen. Behalve in Singapore.

Dus het zou goed kunnen komen
Daarom :)

Maar ben sowieso niet echt bang voor het virus zelf. Maar heb gewoon geen zin om straks in lockdown te zitten in zo'n hotel, dat je geen kut meer kan doen zeg maar. Zit ik niet op te wachten.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 25 februari 2020 @ 19:46:40 #6
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_191683535
Ik ga volgende week naar een zuid europees land met het vliegtuig. Maar volgens sommigen ben je dan een gekkie ofzo als je nu wat twijfelt. Ik ben geen paniekvogel, maar wil ook geen extra risico's lopen. En ja ik weet dat het ook naar NL komt.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_191683616
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Waar is hier?
[..]


Spanje ;)
Barcelona
pi_191683637
Eind maart naar Tenerife, 3,5km van huidige hotel met besmetting. Gaat het door? We'll see.
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
pi_191683682
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:46 schreef Revanches het volgende:
Ik ga volgende week naar een zuid europees land met het vliegtuig. Maar volgens sommigen ben je dan een gekkie ofzo als je nu wat twijfelt. Ik ben geen paniekvogel, maar wil ook geen extra risico's lopen. En ja ik weet dat het ook naar NL komt.
Vorig jaar naar Thailand twijfelde ik ook ivm de knokkelkoorts ellende daar. Maar ben wel gegaan.

Nu, met dit virus... ik wil in november, maar ik koop het vliegticket nog mooi even niet hoor.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 19:52:52 #10
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_191683703
Ik heb dit najaar een groepsreis naar Vietnam geboekt. Ik ben niet zozeer bang voor het Coronavirus, dus wil gewoon op reis gaan, maar wel voor een eventueel negatief reisadvies met annulering van de reis tot gevolg. En aangezien ik natuurlijk wel op reis wil, is dat natuurlijk onbetaalbaar op het moment dat Vietnam (last-minute) geannuleerd wordt.

Ik twijfel dus om bij de reisorganisatie te vragen of ik kan omboeken naar een andere bestemming. Maar ja, waarheen dan wel. Voor je het weet zijn ook landen in Afrika, Zuid-, Midden-, en Noord-Amerika ook besmet :{ dus de vraag is of omboeken echt zin heeft :P

En zoals men in TRV al terecht opmerkte: waar zit je liever in quarantaine? Ergens in een Europees land of in Afrika
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 25 februari 2020 @ 19:55:09 #11
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_191683747
Hmm ja over een paar maanden duurt nog even..mijn vakantie is volgende week al ;(
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_191683803
Weekend van 13 maart gepland om naar Engeland te gaan. Hopelijk mogen we nog vliegen dan.
pi_191683830
Wij vliegen 13 maart van brussel naar mexico. Het virus gaat mij net ff iets te snel in zuid europa.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 19:59:40 #14
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_191683844
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:55 schreef Revanches het volgende:
Hmm ja over een paar maanden duurt nog even..mijn vakantie is volgende week al ;(
In ieder geval niet hoesten en niezen op het vliegveld
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_191683858
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:55 schreef Revanches het volgende:
Hmm ja over een paar maanden duurt nog even..mijn vakantie is volgende week al ;(
Eigenlijk maakt het niet heel veel uit of je in Spanje of Nederland bent denk ik.

Of beter: Over 2 weken weet je waar je vorige week beter niet had kunnen zijn.
pi_191684030
Iemand tips voor een goede reisverzekering?

20 april naar Hongarije, nog niks aan de hand. In juni naar Zuidoost-Azië en in september naar het Midden-Oosten, daar maak ik me meer zorgen over. Gelukkig kan er veel (positiefs) gebeuren in een paar maanden tijd.
pi_191684147
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Waar is hier?
[..]

Daarom :)

Maar ben sowieso niet echt bang voor het virus zelf. Maar heb gewoon geen zin om straks in lockdown te zitten in zo'n hotel, dat je geen kut meer kan doen zeg maar. Zit ik niet op te wachten.
Dat heb ik ook. Of dat je ergens bent en alle restaurants, toeristische attracties etc. zijn gesloten. Ik wacht nog even met het boeken van mijn vakantie.
pi_191684180
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:11 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Of dat je ergens bent en alle restaurants, toeristische attracties etc. zijn gesloten. Ik wacht nog even met het boeken van mijn vakantie.
Snap ik. Heb tot nu toe alleen de aanbetaling gedaan en in april moet het volledige bedrag betaald worden. Hmmm
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 25 februari 2020 @ 20:17:19 #19
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_191684306
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:06 schreef Zopiclon het volgende:
Iemand tips voor een goede reisverzekering?

20 april naar Hongarije, nog niks aan de hand. In juni naar Zuidoost-Azië en in september naar het Midden-Oosten, daar maak ik me meer zorgen over. Gelukkig kan er veel (positiefs) gebeuren in een paar maanden tijd.
Het schijnt bij Interpolis mogelijk te zijn met de module annulering bij je reisverzekering. Deze keert uit indien je wilt annuleren als gevolg van een negatief reisadvies (dus niet dat het virus er heerst). De verzekering moet wel zijn afgesloten voordat er een negatief reisadvies is uitgegeven.

Ook Centraal Beheer dekt annulering als gevolg van een negatief reisadvies.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_191684538
wij zitten wel met wat lichte bezorgdheid over het virus en hoe het verspreid, mijn vrouw heeft spierziekte en heeft zwaar ondergewicht en we vliegen eerst naar dubai en een paar dagen later naar australie.
een aantal maandjes later vliegen we naar Singapore en een paar dagen later naar Londen.

maar ik vermoed ook dat je nergens meer veilig bent met die vage symptomen en incubatietijd, en in nederland test het RIVM amper.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_191684652
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:45 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ze zeggen dat het virus niet goed tegen warmte zou kunnen. Behalve in Singapore.

Dus het zou goed kunnen komen
Het lijkt dat Singapore een groot risico gebied is maar ze testen heel erg veel en overal word je temp opgemeten ....vandaar dat er ook aardig veel besmettingen worden ontdekt.

als alle landen zoveel zouden testen dan zou het aantal besmettingen heel anders zijn...inclusief nederland.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_191684726
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:32 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Het lijkt dat Singapore een groot risico gebied is maar ze testen heel erg veel en overal word je temp opgemeten ....vandaar dat er ook aardig veel besmettingen worden ontdekt.

als alle landen zoveel zouden testen dan zou het aantal besmettingen heel anders zijn...inclusief nederland.
Ja, Singapore is ook wel een land waar ik vertrouwen in heb. Wel het enige "warme" land waar het in zulke getallen aanwezig is. Vandaar dat ik het aanstipte.

Ok, Thailand overlegt waarschijnlijk niet de juiste cijfers omdat ze bang zijn dat het toerisme instort.
pi_191684861
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:35 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, Singapore is ook wel een land waar ik vertrouwen in heb. Wel het enige "warme" land waar het in zulke getallen aanwezig is. Vandaar dat ik het aanstipte.

Ok, Thailand overlegt waarschijnlijk niet de juiste cijfers omdat ze bang zijn dat het toerisme instort.
juist, dat ga je krijgen.....net zoals in nederland 0 besmettingen, ja logisch als het RIVM amper test.

en de meeste nederlanders hebben ook schijt aan een "griepje" en de huisartsen zijn ook veel te nuchter.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_191684879
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:17 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Het schijnt bij Interpolis mogelijk te zijn met de module annulering bij je reisverzekering. Deze keert uit indien je wilt annuleren als gevolg van een negatief reisadvies (dus niet dat het virus er heerst). De verzekering moet wel zijn afgesloten voordat er een negatief reisadvies is uitgegeven.

Ook Centraal Beheer dekt annulering als gevolg van een negatief reisadvies.
Dankjewel, ik zal ernaar kijken!
pi_191684890
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:40 schreef Predator40 het volgende:

[..]

juist, dat ga je krijgen.....net zoals in nederland 0 besmettingen, ja logisch als het RIVM amper test.

en de meeste nederlanders hebben ook schijt aan een "griepje" en de huisartsen zijn ook veel te nuchter.
Naja juist vandaag is het advies gedaan om iedereen met een longontsteking te testen.

Wel onbegrijpelijk dat dat niet eerder gedaan is trouwens.
pi_191684902
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:42 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Naja juist vandaag is het advies gedaan om iedereen met een longontsteking te testen.

Wel onbegrijpelijk dat dat niet eerder gedaan is trouwens.
juist NU pas.....dus volgende week lopen de besmettingen opeens hard op.....wat een amateurs
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 25 februari 2020 @ 20:43:31 #27
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_191684908
Ik blijf lekker thuis. :+
Gelieve verwijderen
pi_191684961
Ben van plan om een citytrip naar Wuhan te doen, wat denken jullie?
  Moderator dinsdag 25 februari 2020 @ 20:53:37 #29
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_191685151
Over 3 weken een lang weekend Sicilië/Palermo geboekt, daar was vandaag ook de eerst besmetting ;( .
Op zich ben ik ook (nog) niet zo bang voor t virus, maar heb weinig zin om dadelijk in quarantaine te komen zitten oid.

Ik wacht nog maar af, annuleren gaat waarschijnlijk toch niet
  dinsdag 25 februari 2020 @ 20:54:15 #30
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_191685163
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:45 schreef Harlekien het volgende:
Ben van plan om een citytrip naar Wuhan te doen, wat denken jullie?
Mag ik mee?
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 25 februari 2020 @ 20:59:28 #31
104963 ETA
European Travel Author
pi_191685292
Volgende week een reis naar India-Singapore-Thailand in de planning staan. Echter India heeft net een regel uitgevaardigd dat iedereen die na 15 januari in China is geweest, niet meer India in komt. Laat ik nu net voor werk de 17e terug zijn gekomen uit China... toen was ik nog heel blij dat mijn visum met megaspoed net op tijd binnen was (1 uur voor sluiting checkin paspoort met visum gekregen van koerier op Schiphol...).

Reisverzekering geeft aan dat ze pas uitkeren bij een negatief reisadvies of onverwachtse weigering visum. Nu is er geen negatief reisadvies voor India en e-visum had ik al ontvangen, dus ik krijg geen cent van hun.

Nu alles geprobeerd om te boeken om nog een deel van de reis te redden. Heenvlucht geschrapt, gewijzigd naar een Dubai-Thailand reis. In Dubai weekje rondkijken en in Thailand lekker een eilandje uitzoeken + Chang Mai ipv de drukke steden.

Hopelijk dat dit nog wel door kan gaan...
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_191685295
Lekker vliegen in deze tijd! Lekker allemaal saampjes in een gesloten buis met gecirculeerde lucht. Heerlijk. Er hoeft er maar 1 van de 300 man tussen te zitten die het virus draagt en het zelf nog niet weet en je loopt al risico.

En mocht je dan ziek worden, dan zit je ook nog ver van huis. Omringd door mensen die een andere taal spreken. Of je wordt in quarantaine gezet. Elke dag vreemd eten, je verstaat niet wat er precies aan de hand is. Lekker hoor. Ik weet niet of jullie ooit ziek zijn geweest in een ander land maar dat is geen pretje. Dan weet je pas wat heimwee is.

Continu gebruik maken van bussen, treinen, vliegtuigen en dan tijd spenderen op stations lijkt me nou inderdaad niet het meest slimme om te doen de aankomende tijd.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 21:00:11 #33
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_191685307
Maandag naar Sri Lanka, geen twijfels.
pi_191685349
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:59 schreef matigeuser het volgende:
Lekker vliegen in deze tijd! Lekker allemaal saampjes in een gesloten buis met gecirculeerde lucht. Heerlijk. Er hoeft er maar 1 van de 300 man tussen te zitten die het virus draagt en het zelf nog niet weet en je loopt al risico.

En mocht je dan ziek worden, dan zit je ook nog ver van huis. Omringd door mensen die een andere taal spreken. Of je wordt in quarantaine gezet. Elke dag vreemd eten, je verstaat niet wat er precies aan de hand is. Lekker hoor. Ik weet niet of jullie ooit ziek zijn geweest in een ander land maar dat is geen pretje. Dan weet je pas wat heimwee is.

Continu gebruik maken van bussen, treinen, vliegtuigen en dan tijd spenderen op stations lijkt me nou inderdaad niet het meest slimme om te doen de aankomende tijd.
ja, ff lekker cancellen gaat ook niet zomaar....er zitten 6 weken gasten in ons huis, die al in nederland zijn :(
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_191685354
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:59 schreef matigeuser het volgende:
Continu gebruik maken van bussen, treinen, vliegtuigen en dan tijd spenderen op stations lijkt me nou inderdaad niet het meest slimme om te doen de aankomende tijd.
Helaas heeft niet iedereen die keuzevrijheid.
pi_191685379
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:59 schreef matigeuser het volgende:
Lekker vliegen in deze tijd! Lekker allemaal saampjes in een gesloten buis met gecirculeerde lucht. Heerlijk. Er hoeft er maar 1 van de 300 man tussen te zitten die het virus draagt en het zelf nog niet weet en je loopt al risico.

En mocht je dan ziek worden, dan zit je ook nog ver van huis. Omringd door mensen die een andere taal spreken. Of je wordt in quarantaine gezet. Elke dag vreemd eten, je verstaat niet wat er precies aan de hand is. Lekker hoor. Ik weet niet of jullie ooit ziek zijn geweest in een ander land maar dat is geen pretje. Dan weet je pas wat heimwee is.

Continu gebruik maken van bussen, treinen, vliegtuigen en dan tijd spenderen op stations lijkt me nou inderdaad niet het meest slimme om te doen de aankomende tijd.
Nou, dat lijkt mij ook wel een dingetje voor een reis naar Thailand. Ik sta daar altijd met een airco-kuchje op Bangkok Airport. En ook een enkele keer met verhoging. Want, te veel feesten en iets verkeerds eten.

Nu ben je dan waarschijnlijk "verdacht". Mag je dan wel terug? Zo niet, waar stoppen ze je dan weg? Het visum verloopt. Er zal heel veel met de werkgever geregeld moeten worden. Kosten maken, etc etc. Je vervalt zo van het ene probleem in het andere. En dan spreek je de taal ook nog eens niet.

Niet zaligmakend allemaal.
pi_191685437
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:03 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt mij ook wel een dingetje voor een reis naar Thailand. Ik sta daar altijd met een airco-kuchje op Bangkok Airport. En ook een enkele keer met verhoging. Want, te veel feesten en iets verkeerds eten.

Nu ben je dan waarschijnlijk "verdacht". Mag je dan wel terug? Zo niet, waar stoppen ze je dan weg? Het visum verloopt. Er zal heel veel met de werkgever geregeld moeten worden. Kosten maken, etc etc. Je vervalt zo van het ene probleem in het andere. En dan spreek je de taal ook nog eens niet.

Niet zaligmakend allemaal.
Van wat ik heb begrepen staan ze op stations en vliegvelden met zon op afstandverhogingmetertje te scannen :P En denk als je verhoging hebt je mee moet naar een ruimte en ze daar echt je temp goed gaan checken.
pi_191685492
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:06 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Van wat ik heb begrepen staan ze op stations en vliegvelden met zon op afstandverhogingmetertje te scannen :P En denk als je verhoging hebt je mee moet naar een ruimte en ze daar echt je temp goed gaan checken.
Ja, en dat vind ik eng. Als je nou 37.8 hebt. of 38.0?

Ben wel eens koortsig dat vliegtuig ingegaan. Best een gokje was dat achteraf gezien :P
pi_191685502
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:03 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt mij ook wel een dingetje voor een reis naar Thailand. Ik sta daar altijd met een airco-kuchje op Bangkok Airport. En ook een enkele keer met verhoging. Want, te veel feesten en iets verkeerds eten.

Nu ben je dan waarschijnlijk "verdacht". Mag je dan wel terug? Zo niet, waar stoppen ze je dan weg? Het visum verloopt. Er zal heel veel met de werkgever geregeld moeten worden. Kosten maken, etc etc. Je vervalt zo van het ene probleem in het andere. En dan spreek je de taal ook nog eens niet.

Niet zaligmakend allemaal.
heb je verhoging dan krijg je daarna een echte test die naar een lab word gestuurd en moet je even wachten in quarantine totdat de uitslag bekend is
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_191685516
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:08 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, en dat vind ik eng. Als je nou 37.8 hebt. of 38.0?

Ben wel eens koortsig dat vliegtuig ingegaan. Best een gokje was dat achteraf gezien :P
Ja dat weet k niet :P

Heb nog geen verhalen gelezen van mensen die er uit zijn gepikt :p
pi_191685525
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:45 schreef Harlekien het volgende:
Ben van plan om een citytrip naar Wuhan te doen, wat denken jullie?
Unieke ervaring, zeker doen
pi_191685617
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:09 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ja dat weet k niet :P

Heb nog geen verhalen gelezen van mensen die er uit zijn gepikt :p
Ja, die zijn natuurlijk gelijk opgesloten en inmiddels overleden
pi_191685686
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, die zijn natuurlijk gelijk opgesloten en inmiddels overleden
:{
pi_191685729
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:15 schreef bitterbal het volgende:

[..]

:{
haha dat was een geintje hoor
pi_191685768
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

haha dat was een geintje hoor
Nou de Thai doen veel om een positief imago te houden
  dinsdag 25 februari 2020 @ 21:18:32 #46
104963 ETA
European Travel Author
pi_191685779
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:09 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ja dat weet k niet :P

Heb nog geen verhalen gelezen van mensen die er uit zijn gepikt :p
Had ergens op een officiele Thaise overheid pagina gelezen dat tot nu toe een tiental mensen op vliegvelden zijn uitgepikt voor verder onderzoek. Gezien het grote aantal mensen dat dagelijks langskomt, is het dus minimaal.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_191685798
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:18 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Nou de Thai doen veel om een positief imago te houden
Ik vrees voor Thailand hoor, dat dit echt grote gevolgen gaat krijgen als de toeristen wegblijven ;(

Ken inmiddels best wel veel mensen daar
pi_191685802
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:18 schreef ETA het volgende:

[..]

Had ergens op een officiele Thaise overheid pagina gelezen dat tot nu toe een tiental mensen op vliegvelden zijn uitgepikt voor verder onderzoek. Gezien het grote aantal mensen dat dagelijks langskomt, is het dus minimaal.
Ja thaise overheid pagina, daar ga je al :p
pi_191685863
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:19 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik vrees voor Thailand hoor, dat dit echt grote gevolgen gaat krijgen als de toeristen wegblijven ;(

Ken inmiddels best wel veel mensen daar
Dit gaat wel grote gevolgen hebben ja. En het toerisme zit al maanden in een dip vanwege de sterke Baht.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_191685899
Ik ga denk ik over een paar weken naar Thailand. Lekker veel plek in het vliegtuig _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_191685914
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:22 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Dit gaat wel grote gevolgen hebben ja. En het toerisme zit al maanden in een dip vanwege de sterke Baht.
stijgt bedoel ik
pi_191685919
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:22 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Dit gaat wel grote gevolgen hebben ja. En het toerisme zit al maanden in een dip vanwege de sterke Baht.
Ja, toen ik er was kreeg ik nog maar 33,20 bath voor een euro.

Nu is het al 34,55 bath voor een euro. Dus de munt reageert wel vrij sterk op wat er speelt.

Maar de wisselkoers jaagt mensen wel weg inderdaad. En de Thai hebben vooral ingezet op Indiërs en... Chinezen.
  † In Memoriam † dinsdag 25 februari 2020 @ 21:27:22 #53
368283 ato
pi_191686006
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:59 schreef matigeuser het volgende:
Lekker vliegen in deze tijd! Lekker allemaal saampjes in een gesloten buis met gecirculeerde lucht. Heerlijk. Er hoeft er maar 1 van de 300 man tussen te zitten die het virus draagt en het zelf nog niet weet en je loopt al risico.

En mocht je dan ziek worden, dan zit je ook nog ver van huis. Omringd door mensen die een andere taal spreken. Of je wordt in quarantaine gezet. Elke dag vreemd eten, je verstaat niet wat er precies aan de hand is. Lekker hoor. Ik weet niet of jullie ooit ziek zijn geweest in een ander land maar dat is geen pretje. Dan weet je pas wat heimwee is.

Continu gebruik maken van bussen, treinen, vliegtuigen en dan tijd spenderen op stations lijkt me nou inderdaad niet het meest slimme om te doen de aankomende tijd.
Heerlijk positief, ik weet nu bij wie ik moet zijn om troost te zoeken. :P
Life can be a bitch, so like it..
pi_191686309
Ik twijfel wel of ik eerst naar Thailand ga, of eerst naar Mexico. Als ik eerst naar Thailand ga, kan ik misschien degene zijn die het virus naar Mexico bracht :o Heb ik toch nog iets betekend in mijn leven _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_191686848
Is het nu nog wel verstandig om de Chinese muur te swaffelen zoals al jaren mijn droomwens is? Wat voor bescherming zou ik het beste kunnen dragen? Zijn er gevallen bekend van besmetting via de geslachtsdelen? Is de fecale route eenwegs of tweerichtingsverkeer? Dien ik daar ook bescherming te gebruiken, voor het geval dat?
  dinsdag 25 februari 2020 @ 22:09:09 #56
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_191687117
Eind maart Japan, zou eerst via Peking gaan, maar Peking kunnen omboeken via reisverzekering wegens negatief reisadvies (Centraal Beheer *O*).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_191687120
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Is het nu nog wel verstandig om de Chinese muur te swaffelen zoals al jaren mijn droomwens is? Wat voor bescherming zou ik het beste kunnen dragen? Zijn er gevallen bekend van besmetting via de geslachtsdelen? Is de fecale route eenwegs of tweerichtingsverkeer? Dien ik daar ook bescherming te gebruiken, voor het geval dat?
Zou hazmat pak voorstellen plus condoom
  One tough cookie dinsdag 25 februari 2020 @ 22:44:00 #58
169210 liesje1979
pi_191688052
Ik heb tickets voor Pisa volgende week dinsdag. Voor PTA / [PTA TT NYR] PTA Treinentopic Nieuwjaarsronde 2020 #3
Voorlopig weet ik nog niet wat ik ga doen. :D Ik ben wel vaker door "gele"gebieden gereisd en ben ook niet zo snel bang. Maar ik heb bijvoorbeeld weinig zin om in quarantaine te moeten.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 22:55:23 #59
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_191688367
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:45 schreef Harlekien het volgende:
Ben van plan om een citytrip naar Wuhan te doen, wat denken jullie?
Donder maar op.
pi_191688399
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 22:55 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Donder maar op.
Vanwaar die haat?
pi_191689401
Ik ga in Juli naar Bali maar moet overstappen in Zuid-Korea. Hopelijk is het dan wat beter in Korea
AFCA!
pi_191689797
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:02 schreef Zopiclon het volgende:

[..]

Helaas heeft niet iedereen die keuzevrijheid.
Dat klopt. Maar door te gaan reizen naar het buitenland maak je hoogstwaarschijnlijk alleen nog maar meer gebruik van openbaar vervoer. In de eerste plaats het vliegtuig en het vliegveld.
  woensdag 26 februari 2020 @ 05:11:33 #63
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_191690596
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 22:44 schreef liesje1979 het volgende:
Ik heb tickets voor Pisa volgende week dinsdag. Voor PTA / [PTA TT NYR] PTA Treinentopic Nieuwjaarsronde 2020 #3
Voorlopig weet ik nog niet wat ik ga doen. :D Ik ben wel vaker door "gele"gebieden gereisd en ben ook niet zo snel bang. Maar ik heb bijvoorbeeld weinig zin om in quarantaine te moeten.
Gele gebieden zijn niet heel boeiend. Zowat de halve wereld heeft een geel reisadvies
Order! Ordeeeeeeeeer!
  PR/Manusje van alles woensdag 26 februari 2020 @ 07:18:37 #64
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_191690855
30 maart 3 weken naar Zuid-Korea.....
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_191690921
Eind mei naar Indonesië, gelukkig geen tussenstop.
pi_191690946
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:31 schreef JochemSjakie het volgende:
Eind mei naar Indonesië, gelukkig geen tussenstop.
Indonesië heeft al aangekondigd beschermd te zijn door god. Vandaar dat het daar niet is. Heeft niks met het gebrek aan testkits te maken. Komt door Allah. Dus daar zit je wel goed.

Wel uitkijken voor tsunami's. Dat is de dode hoek van Allah
pi_191691049
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:36 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Indonesië heeft al aangekondigd beschermd te zijn door god. Vandaar dat het daar niet is. Heeft niks met het gebrek aan testkits te maken. Komt door Allah. Dus daar zit je wel goed.

Wel uitkijken voor tsunami's. Dat is de dode hoek van Allah
Bali is dan weer redelijk vrij van Allah, i'm fucked :'(
  woensdag 26 februari 2020 @ 07:55:52 #68
22565 asco
Los in deze tent
pi_191691086
Als je verder schijt hebt aan dit virus zijn het in elk geval gouden tijden om een deal te scoren.

Vliegtickets naar allerlei verre bestemmingen zijn echt goedkoop.
  woensdag 26 februari 2020 @ 07:58:17 #69
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191691102
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:08 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, en dat vind ik eng. Als je nou 37.8 hebt. of 38.0?

Ben wel eens koortsig dat vliegtuig ingegaan. Best een gokje was dat achteraf gezien :P
Dan pak je 2 uur voor vertrek naar de luchthaven 2 paracetamols.
pi_191691119
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:55 schreef asco het volgende:
Als je verder schijt hebt aan dit virus zijn het in elk geval gouden tijden om een deal te scoren.

Vliegtickets naar allerlei verre bestemmingen zijn echt goedkoop.
Zoals?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191691124
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:58 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dan pak je 2 uur voor vertrek naar de luchthaven 2 paracetamols.
Oh ja dat kan ook natuurlijk
pi_191691128
Ik moet nog steeds een vakantie boeken.maar twijfel waarheen. :'(

Ben geen thrillseeker, ben ook niet super bang voor het virus maar meer voor de gevolgen, dat je vast komt te staan op een of ander vliegveld en niet meer terug kan of zoiets. Thailand vertrouw ik nu echt niet.

Vorig jaar naar Colombia geweest. Nu dan maar weer naar Z-Amerika (of Centraal-Amerika)? Zuid Europa?

Ik weet het niet.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 26 februari 2020 @ 08:09:40 #73
22565 asco
Los in deze tent
pi_191691171
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:00 schreef Salina het volgende:

[..]

Zoals?
https://ticketspy.nl
👍
pi_191691177
quote:
Thanx.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 26 februari 2020 @ 08:11:52 #75
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191691186
Ik was van plan een reis naar noord Italië te boeken voor in mei. Door omstandigheden nog niks geboekt. Ik twijfel nu of ik dat gewoon moet boeken - in mei is alles weer normaal, toch?
pi_191691206
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:11 schreef Zilverberk het volgende:
Ik was van plan een reis naar noord Italië te boeken voor in mei. Door omstandigheden nog niks geboekt. Ik twijfel nu of ik dat gewoon moet boeken - in mei is alles weer normaal, toch?
Maart roert zijn staart
April doet wat ie wil
En in mei is alles virus-vrij
pi_191691221
Grappig hoe niemand hier rekening houdt met een 'andersom situatie'. Zo staat onze vakantie gepland komende september, om naar het Caribisch gebied te gaan. Maar mocht tegen die tijd het aantal infecties in de EU (en ook in NL) behoorlijk zijn toegenomen, wie zegt dan dat het land waar jij je vakantie wil doorbrengen, jou wil hebben? :P
In het Caribisch gebied is er nu nog niets aan het handje, en ik kan me voorstellen dat ze dit zo willen houden. Dan liever minder inkomsten uit toerisme, dan een Corona uitbraak binnenhalen.

Maar goed, ik ben benieuwd...
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_191691294
Ik ga 13 maart naar Mallorca, benieuwd of dat doorgaat

Reisverzekering (ABN) keert in ieder geval niks uit bij een negatief reisadvies.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 26 februari 2020 @ 08:38:55 #79
324544 Seditious
Eierkoek met paté
pi_191691401
Ik zou komende zondag vertrekken naar Hong Kong en vervolgens Taiwan, maar ik ga het verzetten naar einde jaar. Hopelijk zijn de omstandigheden dan beter.
pi_191691481
Ik vertrek vrijdag naar Oost-Europees land voor een weekend. Zelf ben ik niet zo bang, maar mijn vrouw knijpt hem wel.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_191691493
Misschien verstandig om te zoeken naar een annuleringsverzekering.

Ik heb zon beetje het gevoel dat het is azie op zijn terugweg is en het hier nu gaat beginnen?
pi_191691496
Wij willen komende zomer met de trein naar China. Binnenkort toch maar boeken denk ik, en dan hopen dat het virus tegen die tijd onder controle is. Zo niet, dan is het jammer van het geld.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_191691515
Schotland 14 maart. Ben benieuwd!
pi_191691554
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:16 schreef KillerBee4ever het volgende:
Grappig hoe niemand hier rekening houdt met een 'andersom situatie'. Zo staat onze vakantie gepland komende september, om naar het Caribisch gebied te gaan. Maar mocht tegen die tijd het aantal infecties in de EU (en ook in NL) behoorlijk zijn toegenomen, wie zegt dan dat het land waar jij je vakantie wil doorbrengen, jou wil hebben? :P
In het Caribisch gebied is er nu nog niets aan het handje, en ik kan me voorstellen dat ze dit zo willen houden. Dan liever minder inkomsten uit toerisme, dan een Corona uitbraak binnenhalen.

Maar goed, ik ben benieuwd...
Ja dat kan ook.

Of dat je daar bent en dan ineens niet meer weg kunt
pi_191691764
Kijk nu voor een verzekering.

Annulerings­verzekering
Als u niet op vakantie kunt of eerder terug moet
U heeft geen eigen risico
Ook verzekerd als een goede vriend ernstig ziek wordt of overlijdt
Geld terug bij onverwacht negatief reisadvies afgegeven door de overheid

Staat er onverwacht... Hoe moet ik dat begrijpen? Is een negatief reisadvies voor Thailand nu nog onverwacht?

https://www.centraalbehee(...)nuleringsverzekering

Zie dat Thailand al geel is :')
pi_191691805
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:11 schreef bitterbal het volgende:
Kijk nu voor een verzekering.

Annulerings­verzekering
Als u niet op vakantie kunt of eerder terug moet
U heeft geen eigen risico
Ook verzekerd als een goede vriend ernstig ziek wordt of overlijdt
Geld terug bij onverwacht negatief reisadvies afgegeven door de overheid

Staat er onverwacht... Hoe moet ik dat begrijpen? Is een negatief reisadvies voor Thailand nu nog onverwacht?

https://www.centraalbehee(...)nuleringsverzekering

Zie dat Thailand al geel is :')
Thailand is altijd geel.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_191691818
Ik ga over 2 maanden naar de USA, en de annuleringsverzekering van FBTO dekt de kosten iig niet als er sprake is van een negatief reisadvies. Maar als je dan toch op vakantie gaat ben je niet verzekerd! https://www.fbto.nl/reisv(...)sadvies-vakantieland
Alpha kenny one
pi_191691819
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:14 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Thailand is altijd geel.
Maar als die naar oranje gaat kan ik het ticket dan claimen? Want je boekt al in geel?
  woensdag 26 februari 2020 @ 09:17:20 #89
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191691852
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:15 schreef falling_away het volgende:
Ik ga over 2 maanden naar de USA, en de annuleringsverzekering van FBTO dekt de kosten iig niet als er sprake is van een negatief reisadvies. Maar als je dan toch op vakantie gaat ben je niet verzekerd! https://www.fbto.nl/reisv(...)sadvies-vakantieland
Dat doen andere verzekeraars een stuk beter volgens mij. ook diegene die geen dekking hebben voor een negatief reisadvies

Ben voor de zekerheid ook maar aan het kijken om verzekering om te zetten van OHRA naar Centraal Beheer.
pi_191691922
In de zomer Italie. Zin in. En eind april het vooralsnog corona vrije Tsjechië.
Dat laatste zal wel goed komen. Met de auto. Eigen huisje. Italië is nog een eind weg. Wel kleinschalige accommodaties (waarvan 1 al betaald en niet annuleerbaar) maar vliegreis (ook al betaald). Auto is niet echt een reële optie.
  woensdag 26 februari 2020 @ 09:29:36 #91
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191692040
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:11 schreef bitterbal het volgende:
Kijk nu voor een verzekering.

Annulerings­verzekering
Als u niet op vakantie kunt of eerder terug moet
U heeft geen eigen risico
Ook verzekerd als een goede vriend ernstig ziek wordt of overlijdt
Geld terug bij onverwacht negatief reisadvies afgegeven door de overheid

Staat er onverwacht... Hoe moet ik dat begrijpen? Is een negatief reisadvies voor Thailand nu nog onverwacht?

https://www.centraalbehee(...)nuleringsverzekering

Zie dat Thailand al geel is :')
denk dat je het zo moet zien: Stel dat je nu naar een land wil en het is code geel of groen.. dan is het nu nog veilig om te reizen. Wordt het echter na het boeken bijgesteld naar oranje of rood, dan is dat dus onverwacht en kun je claimen.

Is het nu al oranje of rood, dan had je zelf dus kunnen bedenken dat je beter niet kunt reizen. Dan is het niet meer onverwacht en kun je niet claimen.

Overigens weet ik niet hoe reisverzekering het onderscheid maken tussen geel en oranje. Oranje lijkt mij meer zoiets van: je moet naar een begrafenis of gaat op bezoek bij een zieke. Dat zijn tripjes die je niet kunt uitstellen, vandaar alleen reizen indien noodzakelijk.

Vakantie, maar ook zakelijke reizen kun je natuurlijk altijd naar achteren schuiven
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_191692071
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:29 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

denk dat je het zo moet zien: Stel dat je nu naar een land wil en het is code geel of groen.. dan is het nu nog veilig om te reizen. Wordt het echter na het boeken bijgesteld naar oranje of rood, dan is dat dus onverwacht en kun je claimen.

Is het nu al oranje of rood, dan had je zelf dus kunnen bedenken dat je beter niet kunt reizen. Dan is het niet meer onverwacht en kun je niet claimen.

Overigens weet ik niet hoe reisverzekering het onderscheid maken tussen geel en oranje. Oranje lijkt mij meer zoiets van: je moet naar een begrafenis of gaat op bezoek bij een zieke. Dat zijn tripjes die je niet kunt uitstellen, vandaar alleen reizen indien noodzakelijk.

Vakantie, maar ook zakelijke reizen kun je natuurlijk altijd naar achteren schuiven
Ja als die tekst letterlijk volgt dan kan je dat idd zo zeggen :P

Geel is trouwens niet veilig: Let op veiligheidsrisico's
  woensdag 26 februari 2020 @ 09:35:11 #93
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_191692116
Komende vrijdag naar Milaan, vliegen. Ben benieuwd of het doorgaat.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 26 februari 2020 @ 09:36:19 #94
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191692123
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:31 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ja als die tekst letterlijk volgt dan kan je dat idd zo zeggen :P

Geel is trouwens niet veilig: Let op veiligheidsrisico's
dit staat op de europeesche.. denk dat veel verzekeraars dezelfde voorwaarden hebben:

quote:
Voorbeeld 1
Momenteel geldt er een ‘code oranje’ reisadvies voor Tunesië. Na het boeken van een reis verslechtert de situatie naar ‘code rood’. Of je vindt ‘code oranje’ toch onverantwoord. Dit is voor jou de reden voor annulering. Heb je dan dekking met een Allrisk verzekering?

‘Code oranje’ betekent dat wordt aangeraden alleen noodzakelijke reizen te maken naar deze gebieden. Een vakantie naar dit gebied is niet noodzakelijk. Wanneer de situatie verergert in deze omgeving en dus ‘code rood’ wordt, is dat niet onvoorzien. Want er was al een onveilige situatie. Er is geen dekking op de Allrisk Annuleringsverzekering.

Voorbeeld 2
Momenteel geldt er een ‘code geel’ reisadvies voor de regio in Turkije waar je op vakantie wilt. Na de boeking verslechtert de situatie naar ‘code oranje’. Dit is voor jou de reden voor annulering. Heb je dan dekking met je Allrisk Annuleringsverzekering?

‘Code geel’ betekent dat een vakantie naar dit gebied verantwoord is, zolang er wordt opgelet. Wanneer na het boeken de situatie verslechtert en het op die bestemming code oranje wordt, is dat onvoorzien. De locatie was goed begaanbaar maar is nu onveilig. Er is dekking op de Allrisk Annuleringsverzekering, tenzij het calamiteitenfonds dekking biedt.

Samenvattend
Bij een Allrisk Annuleringsverzekering geldt alleen dekking als de reden van annulering onvoorzien is. Reizen naar een gebied met ‘code oranje’ brengt risico’s met zich mee die niet onvoorzien zijn. Dan geldt er dus geen dekking, ook al heb je een Allrisk Annuleringsverzekering. Check dus voor het boeken of het land veilig is. Wij raden het, net als het ministerie van Buitenlandse Zaken, af om naar gebieden met ‘Code Oranje’ of ‘Code Rood’ te reizen. Verder wensen wij je natuurlijk een veilige vakantie toe!
Geel is trouwens; let op en bereid jezelf goed voor. Zoals gemeld.. Turkeije en Thailand zijn ook al jarenlang geel.. relatief veilig dus
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_191692142
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:36 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

dit staat op de europeesche.. denk dat veel verzekeraars dezelfde voorwaarden hebben:
[..]

Geel is trouwens; let op en bereid jezelf goed voor. Zoals gemeld.. Turkeije en Thailand zijn ook al jarenlang geel.. relatief veilig dus
Aaaah thnx
  woensdag 26 februari 2020 @ 09:38:14 #96
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_191692150
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:31 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ja als die tekst letterlijk volgt dan kan je dat idd zo zeggen :P

Geel is trouwens niet veilig: Let op veiligheidsrisico's
De term 'negatief reisadvies' gaat alleen over oranje en rood: https://www.landenkompas.nl/negatief-reisadvies. Geel is dus misschien niet veilig, maar ook niet negatief ;).
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_191692189
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:38 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

De term 'negatief reisadvies' gaat alleen over oranje en rood: https://www.landenkompas.nl/negatief-reisadvies. Geel is dus misschien niet veilig, maar ook niet negatief ;).
Dankje :P

Het is idd maar de vraag hoe je dit soort dingen moet lezen.
  woensdag 26 februari 2020 @ 09:44:08 #98
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191692206
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:38 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

De term 'negatief reisadvies' gaat alleen over oranje en rood: https://www.landenkompas.nl/negatief-reisadvies. Geel is dus misschien niet veilig, maar ook niet negatief ;).
Beter gebruik je deze site; https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen

dit is van het ministerie.
pi_191692526
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:31 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ja als die tekst letterlijk volgt dan kan je dat idd zo zeggen :P

Geel is trouwens niet veilig: Let op veiligheidsrisico's
meestal is Amsterdam gevaarlijker dan een land wat code geel heeft :D
pi_191692939
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:41 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Dankje :P

Het is idd maar de vraag hoe je dit soort dingen moet lezen.
Op facebook zie ik op de foto's van de Thaise personen totaal geen mondkapje. Ze besteden er ook geen aandacht aan. Volgens mij hebben ze geen vermoeden wat er speelt omtrent het virus.
pi_191692979
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 10:35 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Op facebook zie ik op de foto's van de Thaise personen totaal geen mondkapje. Ze besteden er ook geen aandacht aan. Volgens mij hebben ze geen vermoeden wat er speelt omtrent het virus.
Denk dat de thaise overheid het flink downplayed. En misschien kan het de thai ook niet echt schelen :P
  woensdag 26 februari 2020 @ 11:09:27 #102
34250 DaHill
Coaster Fan
pi_191693354
Begin mei, 2 weken Japan (Osaka).
Tot nu toe nog steeds code groen dus ik verwacht gewoon te kunnen gaan. Maar misschien wel extra papieren zakdoekjes mee vanwege het advies veel handen te wassen. Aangezien Japan raar genoeg in veel toiletruimten geen handdoekjes biedt, kun je zo'n Tempo'tje gebruiken en gelijk weggooien.
The material hosted on The Pirate Bay is (check all that apply):
☐Copyrighted work
☐German scheisse-porn
☑Torrent files
pi_191694269
Ik ga in mei naar Zuid Korea :')
pi_191694429
quote:
4s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:15 schreef Leonos het volgende:
Ik ga in mei naar Zuid Korea :')
kan je gelijk in quarantaine als je aankomt.
pi_191694440
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 10:37 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Denk dat de thaise overheid het flink downplayed. En misschien kan het de thai ook niet echt schelen :P
Zou goed kunnen. Die lieve mensen leven ook echt met de dag. Heerlijk als je dat kunt.
pi_191694532
Voor de Vietnamgangers

No person coming from any area that has experienced a Covid-19 outbreak will be allowed to enter Vietnam, the PM directed Tuesday.

Prime Minister Nguyen Xuan Phuc asked the Ministry of Foreign Affairs to apply the new policy to South Korea, Japan, Italy, Iran and all other countries and territories that have reported cases of Covid-19 caused by the novel coronavirus.

Vietnam has so far achieved positive results in fighting the Covid-19, but the epidemic has entered its next stage, spreading to many other parts of the world and is now developing complicatedly and unpredictably in South Korea, Japan, Italy and Iran, the PM noted.

For those who have to enter Vietnam for state affairs or exclusive matters, the government requests them to follow the nation’s health declaration procedure and stay in quarantine for 14 days.

Citizens of countries stricken by Covid-19, even from areas free of the epidemic, will have to submit a health declaration and submit to further procedures deemed necessary when entering Vietnam.

Vietnamese citizens from China’s epidemic hit areas can return home, but only via international border gates and will have to be quarantined for two weeks on entry, continuing the policy being followed for the past month.

For its part, the Ministry of Foreign Affairs has called on all Vietnamese citizens not to travel to affected areas and if such travel is unavoidable, they have to be quarantined on return.

Vietnamese expatriates in epidemic-hit areas have been told to strictly follow regulations and guidance of the local authorities; and advised not to return to Vietnam at this time.

Deputy PM Vu Duc Dam had said earlier Tuesday that in order for the country to achieve the positive results it has so far, Vietnam had been proactively implementing measures to prevent and limit the epidemic from mid-December last year, as soon as reports appeared of the Covid-19 in China's Wuhan City.

Staring February 1, Vietnam had suspended all flights to and from China and stopped granting tourist visas to Chinese from epidemic-stricken areas.

After South Korea raised its disease alert to the ‘highest level,’ the Vietnamese government has tightened controls for visitors from that country. Starting Monday, everyone coming in from South Korea has to make health declarations, and those with symptoms like high fever, coughing and breathing difficulties will be placed in quarantine for a minimum of 14 days.

Now all flights from infected areas in South Korea will be diverted to smaller airports - Van Don in the northern Quang Ninh Province, Phu Cat in the south central Binh Dinh Province and Can Tho in the Mekong Delta.

Saigon and Da Nang are currently quarantining 83 people coming on Monday from South Korea's Daegu City, where a major coronavirus outbreak has been detected. Some South Koreans who refused to be quarantined will be flown home late Tuesday night.

South Korea is making headlines internationally as one of the worst-hit countries and territories by the coronavirus epidemic, recording 977 infections by Tuesday evening, second only to China.

As of Tuesday, the last of the 16 infection novel coronavirus infections detected so far in Vietnam had fully recovered. Over the past 13 days, no new infection case has been reported in the country.

The Covid-19 is affecting 39 countries and territories. Death toll has crossed 2,700, mostly in China, followed by Iran with 15, South Korea with 11 and Italy with seven.

https://e.vnexpress.net/n(...)ODSBoR3JcD1rsUGiIrnw
pi_191694554
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:34 schreef bitterbal het volgende:
Voor de Vietnamgangers

No person coming from any area that has experienced a Covid-19 outbreak will be allowed to enter Vietnam, the PM directed Tuesday.

Prime Minister Nguyen Xuan Phuc asked the Ministry of Foreign Affairs to apply the new policy to South Korea, Japan, Italy, Iran and all other countries and territories that have reported cases of Covid-19 caused by the novel coronavirus.

Vietnam has so far achieved positive results in fighting the Covid-19, but the epidemic has entered its next stage, spreading to many other parts of the world and is now developing complicatedly and unpredictably in South Korea, Japan, Italy and Iran, the PM noted.

For those who have to enter Vietnam for state affairs or exclusive matters, the government requests them to follow the nation’s health declaration procedure and stay in quarantine for 14 days.

Citizens of countries stricken by Covid-19, even from areas free of the epidemic, will have to submit a health declaration and submit to further procedures deemed necessary when entering Vietnam.

Vietnamese citizens from China’s epidemic hit areas can return home, but only via international border gates and will have to be quarantined for two weeks on entry, continuing the policy being followed for the past month.

For its part, the Ministry of Foreign Affairs has called on all Vietnamese citizens not to travel to affected areas and if such travel is unavoidable, they have to be quarantined on return.

Vietnamese expatriates in epidemic-hit areas have been told to strictly follow regulations and guidance of the local authorities; and advised not to return to Vietnam at this time.

Deputy PM Vu Duc Dam had said earlier Tuesday that in order for the country to achieve the positive results it has so far, Vietnam had been proactively implementing measures to prevent and limit the epidemic from mid-December last year, as soon as reports appeared of the Covid-19 in China's Wuhan City.

Staring February 1, Vietnam had suspended all flights to and from China and stopped granting tourist visas to Chinese from epidemic-stricken areas.

After South Korea raised its disease alert to the ‘highest level,’ the Vietnamese government has tightened controls for visitors from that country. Starting Monday, everyone coming in from South Korea has to make health declarations, and those with symptoms like high fever, coughing and breathing difficulties will be placed in quarantine for a minimum of 14 days.

Now all flights from infected areas in South Korea will be diverted to smaller airports - Van Don in the northern Quang Ninh Province, Phu Cat in the south central Binh Dinh Province and Can Tho in the Mekong Delta.

Saigon and Da Nang are currently quarantining 83 people coming on Monday from South Korea's Daegu City, where a major coronavirus outbreak has been detected. Some South Koreans who refused to be quarantined will be flown home late Tuesday night.

South Korea is making headlines internationally as one of the worst-hit countries and territories by the coronavirus epidemic, recording 977 infections by Tuesday evening, second only to China.

As of Tuesday, the last of the 16 infection novel coronavirus infections detected so far in Vietnam had fully recovered. Over the past 13 days, no new infection case has been reported in the country.

The Covid-19 is affecting 39 countries and territories. Death toll has crossed 2,700, mostly in China, followed by Iran with 15, South Korea with 11 and Italy with seven.

https://e.vnexpress.net/n(...)ODSBoR3JcD1rsUGiIrnw
daar zijn ze tenminste wel serieus.
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:41:12 #108
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_191694620
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Waar is hier?
[..]

Zuiden van Spanje, Malaga, is het zo'n 23 graden elke dag.
pi_191694867
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:34 schreef bitterbal het volgende:
Voor de Vietnamgangers

No person coming from any area that has experienced a Covid-19 outbreak will be allowed to enter Vietnam, the PM directed Tuesday.

Hopelijk blijft NL op de groene lijst :@
Wel mooi dat ze het serieus aanpakken!
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:54:04 #110
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_191695724
Ik twijfel wel of ik dit jaar überhaupt op vakantie zal gaan en niet maar een jaartje over sla.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_191696759
quote:
15s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik twijfel wel of ik dit jaar überhaupt op vakantie zal gaan en niet maar een jaartje over sla.
ja want hier is het virus nog niet..... :D _O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_191696789
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:48 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Bali is dan weer redelijk vrij van Allah, i'm fucked :'(
Gelukkig hoef jij niet in Zuid-Korea over te stappen. Mijn vlucht naar Bali wel.
AFCA!
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:56:32 #113
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_191696810
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja want hier is het virus nog niet..... :D _O-
Om eerlijk te zijn twijfelde ik al voordat die hele uitbraak er was. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_191697074
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:55 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Gelukkig hoef jij niet in Zuid-Korea over te stappen. Mijn vlucht naar Bali wel.
Wanneer ga jij?
pi_191697643
Scholen twijfelen nu ook al - het Amsterdamse Barleusgymnasium heeft de Romereis dit jaar geschrapt. Het Spinoza en Fons Vitae lyceum gaan waarschijnlijk hetzelfde doen.
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:57:05 #116
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_191697797
Morgen naar Rome.. Twijfels, twijfels..
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_191698337
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:10 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Wanneer ga jij?
Begin juli
AFCA!
pi_191698343
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 16:33 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Begin juli
Dan ben ik al geweest, dus dan mag jij de boel daar aansteken :D
pi_191698394
Oke dit is wel kut

UAE issues travel ban to Iran and Thailand over COVID-19 outbreaks

Following a spike in COVID-19 cases in both Iran and Thailand, the UAE has issued a travel ban to the two countries.

According to sister publication Arabian Business, UAE citizens are unable to travel to the countries until further notice.

The UAE Ministry of Foreign Affairs and International Cooperation issued details on February 24, saying: "In light of the UAE's efforts to monitor and contain the spread of the new coronavirus, COVID-19, and in the interest of general public safety and health, the Ministry of Foreign Affairs and International Cooperation has issued a travel ban, calling on all UAE citizens to not travel to Iran and Thailand at present and up until further notice.”

It added: "UAE citizens currently in these countries are requested to contact the UAE Embassy or the Ministry's call centre on 800 44444, and register on the ministry's 'Tawajudi' service."

https://www.arabianindust(...)9-outbreaks-6335290/

Maar op de sites van Emirates kan ik nog steeds boeken?
pi_191698840
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:45 schreef Kassamiep het volgende:
Scholen twijfelen nu ook al - het Amsterdamse Barleusgymnasium heeft de Romereis dit jaar geschrapt.
Teleurstellend dat juist deze gymnasiasten zich laten leiden door angst/coronafobie. Begrijpen zij dan niet dat het hier slechts een griepje betreft? Geen artsen/virologen onder de pappa's en mamma's? ;(

quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 16:37 schreef bitterbal het volgende:
Oke dit is wel kut
Dat een ander meer begaan lijkt met jouw gezondheid dan jijzelf? Nogal. :P
pi_191699725
Ja alles is nu heerlijk onzeker toch? Wij hebben pas halverwege july plannen, wie weet hie het er dan voor staat..... Niemand die dat weet.
pi_191700140
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:36 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

daar zijn ze tenminste wel serieus.
Nou dat is dan race nr 2 in de F1 die waarschijnlijk niet door gaat dan. Geen Italiaanse F1 teams mogen dan naar binnen.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
  woensdag 26 februari 2020 @ 19:33:49 #123
104963 ETA
European Travel Author
pi_191700830
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:56 schreef BorTheWolf het volgende:

[..]

Nou dat is dan race nr 2 in de F1 die waarschijnlijk niet door gaat dan. Geen Italiaanse F1 teams mogen dan naar binnen.
Die geruchten gingen al eerder deze week dat F1 Vietnam niet door zou gaan, het lijkt erop dat het inderdaad niet door gaat.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  woensdag 26 februari 2020 @ 19:52:30 #124
338319 ZarB
Piña colada
pi_191701128
Juni/juli 5 weken naar Canada. Vooralsnog veilig, maar als je een dag niet het nieuws ziet dan zijn er alweer tig plekken bij gekomen :'(

Maak me momenteel meer zorgen over de marathon van Rotterdam :'( :'( :'( :'( :'( -O-
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  woensdag 26 februari 2020 @ 19:54:17 #125
338319 ZarB
Piña colada
pi_191701164
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:16 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Teleurstellend dat juist deze gymnasiasten zich laten leiden door angst/coronafobie. Begrijpen zij dan niet dat het hier slechts een griepje betreft? Geen artsen/virologen onder de pappa's en mamma's? ;(
[..]

Dat een ander meer begaan lijkt met jouw gezondheid dan jijzelf? Nogal. :P
Ja en dan ga je als school toch, want papa Hendrik de viroloog zegt dat het kan. Krijgt één van die blagen Corona en de hele school wordt bestormd door boze Frederiks en Marie-Louises. Die school kijkt wel uit.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_191701856
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:52 schreef ZarB het volgende:

Maak me momenteel meer zorgen over de marathon van Rotterdam :'( :'( :'( :'( :'( -O-
Ook zonder Corona zijn hardlopers doodlopers.
  woensdag 26 februari 2020 @ 20:38:21 #127
338319 ZarB
Piña colada
pi_191701889
quote:
16s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ook zonder Corona zijn hardlopers doodlopers.
Maar dan wel graag op de Coolsingel _O_ _O_ _O_ _O_
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_191702034
Maart naar Spanje, mei naar Milaan, juni naar Duitsland :D.
Spanje en Italie zijn al geboekt, Duitsland niet , weet niet of dat doorgaat dus ik wacht nog even met tickets (laten) boeken :P

[ Bericht 24% gewijzigd door Sport_Life op 26-02-2020 20:57:04 ]
pi_191702074
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:52 schreef ZarB het volgende:
Juni/juli 5 weken naar Canada. Vooralsnog veilig, maar als je een dag niet het nieuws ziet dan zijn er alweer tig plekken bij gekomen :'(

Maak me momenteel meer zorgen over de marathon van Rotterdam :'( :'( :'( :'( :'( -O-
Ja maak ik me ook zorgen om.
Ook wel omdat ik de marathon voluit wil lopen en dus wat vatbaarder ben voor ziektes.
  woensdag 26 februari 2020 @ 20:49:44 #130
338319 ZarB
Piña colada
pi_191702114
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:47 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ja maak ik me ook zorgen om.
Ook wel omdat ik de marathon voluit wil lopen en dus wat vatbaarder ben voor ziektes.
Het is maar de vraag of het doorgaat. Als het wel doorgaat en ik word ziek dan doe ik niet mee. Het is alles of niets op zo'n dag. Halfbakken lopen kan tijdens de trainingen zo nu en dan wel :9
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_191702213
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:49 schreef ZarB het volgende:

[..]

Het is maar de vraag of het doorgaat. Als het wel doorgaat en ik word ziek dan doe ik niet mee. Het is alles of niets op zo'n dag. Halfbakken lopen kan tijdens de trainingen zo nu en dan wel :9
Ik bedoel meer dat je achteraf na het lopen van zo'n marathon een week nodig hebt om bij te komen en aan te sterken. Zo'n virus kan dan best gevaarlijk zijn . Tenminste, dat verwacht ik als ik mijn doel haal (<3 uur) :P

Straks weer een duurloop doen van 20km :O
  woensdag 26 februari 2020 @ 20:58:11 #132
338319 ZarB
Piña colada
pi_191702321
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:53 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat je achteraf na het lopen van zo'n marathon een week nodig hebt om bij te komen en aan te sterken. Zo'n virus kan dan best gevaarlijk zijn . Tenminste, dat verwacht ik als ik mijn doel haal (<3 uur) :P

Straks weer een duurloop doen van 20km :O
Op die manier. Ja je kunt wel vatbaarder zijn, maar daar kun je in de aanloop er naar toe ook wel eea op voorbereiden. Als het goed is train je ook voor die tijd en ga je niet tijdens de marathon een tempo lopen waar je niet op getraind hebt?

Succes. Ik loop 's avonds zulke afstanden niet meer. Maar jij loopt sowieso sneller dus dat scheelt al :Y
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_191703215
Medelijden met jullie knieën
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:52:28 #134
338319 ZarB
Piña colada
pi_191703321
quote:
9s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Medelijden met jullie knieën
Hoeft niet. Echt niks mee aan de hand :N
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_191705390
quote:
9s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Medelijden met jullie knieën
Nergens last van dankzij goede beenspieren ;) :7.
pi_191705420
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:58 schreef ZarB het volgende:

[..]

Op die manier. Ja je kunt wel vatbaarder zijn, maar daar kun je in de aanloop er naar toe ook wel eea op voorbereiden. Als het goed is train je ook voor die tijd en ga je niet tijdens de marathon een tempo lopen waar je niet op getraind hebt?

Succes. Ik loop 's avonds zulke afstanden niet meer. Maar jij loopt sowieso sneller dus dat scheelt al :Y
Ik train intervallen veel sneller en duurlopen doorgaans veel langzamer, dus ben wel aan snelheid gewend :Y.

Succes jij ook met trainen hopelijk gaat t door, en anders ns kijken voor een plan b!
  donderdag 27 februari 2020 @ 06:47:42 #137
338319 ZarB
Piña colada
pi_191707226
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 23:50 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik train intervallen veel sneller en duurlopen doorgaans veel langzamer, dus ben wel aan snelheid gewend :Y.

Succes jij ook met trainen hopelijk gaat t door, en anders ns kijken voor een plan b!
Dank je! Laten we duimen *O* jij ook succes en als je <3 uur loopt, zie ik je pak 'm beet een uurtje later op de Coolsingel :s)
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_191713013
Volgende week naar Thailand!

Het was fijn jullie gekend te hebben.
^ To je nesmysl ^
  PR/Manusje van alles donderdag 27 februari 2020 @ 20:04:45 #139
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_191719438
https://www.klm.com/trave(...)ght_update/index.htm

quote:
The development of the Coronavirus outbreak in Seoul has our undivided attention. Flights to Seoul are not suspended, however, a rebook policy is in place.
Ze zijn eindelijk wakker bij KLM. :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 28 februari 2020 @ 11:19:37 #140
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191731053
Zo langzamerhand wordt het voor je besloten:

https://www.nu.nl/economi(...)afnemende-vraag.html

Nu vliegen wij over 3 weken met Ryanair naar Bergamo, maar ik denk dat ze snel volgen.. Iig zullen ze het wel (net als Brussel Airlines) twee weken aankijken
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_191731080
Gek genoeg waren de tickets voor onze zomervakantie naar Italie bijna verdubbeld in prijs tov de prijs die wij er in dec voor betaald hebben.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 11:23:50 #142
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191731138
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 11:21 schreef alpeko het volgende:
Gek genoeg waren de tickets voor onze zomervakantie naar Italie bijna verdubbeld in prijs tov de prijs die wij er in dec voor betaald hebben.
tja.. marktwerking noemen ze dat.. ze moeten ergens die geannuleerde vluchten terugverdienen.

Je kan er bijvoorbeeld vanuit gaan dat als Easyjet wel annuleert, en Ryanair niet, zij de komende tijd ook de prijzen zullen stuwen
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_191731157
We zouden van eind maart tot begin juni 10 weken rondreizen door Zuid-Oost Azië (Vietnam, Thailans, Laos, Bali) en afsluiten met Japan. Deze reis toch maar gecanceled. Niet omdat we bang zijn voor het virus maar omdat we het risico niet willen lopen om in quarantaine te worden geplaatst, of niet kunnen doorreizen omdat landen hun grenzen sluiten.

Gelukkig konden we alles nog kostenloos annuleren.

Als alternatief gaan we nu via Abu Dhabi naar Australië (camper) en Nieuw-Caledonië. :)
pi_191731190
Ik ga dit weekend met vrienden eten in Amsterdam, kan ik dat nog wel door laten gaan??
pi_191731303
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja want hier is het virus nog niet..... :D _O-
Dat is het punt niet. Hier zijn de medische faciliteiten veel beter.
Plus er is een reële kans dat je vakantie überhaupt niet doorgaat of dat je daar vast komt te zitten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator vrijdag 28 februari 2020 @ 11:34:51 #146
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_191731385
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 11:26 schreef Lafoy het volgende:
Ik ga dit weekend met vrienden eten in Amsterdam, kan ik dat nog wel door laten gaan??
Met een beetje geluk ligt die hele stad straks hoestend op bed. Ik zou lekker gaan iig.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator vrijdag 28 februari 2020 @ 11:35:07 #147
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_191731391
quote:
woke
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  vrijdag 28 februari 2020 @ 11:45:07 #148
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191731637
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 11:25 schreef Aurelius het volgende:
We zouden van eind maart tot begin juni 10 weken rondreizen door Zuid-Oost Azië (Vietnam, Thailans, Laos, Bali) en afsluiten met Japan. Deze reis toch maar gecanceled. Niet omdat we bang zijn voor het virus maar omdat we het risico niet willen lopen om in quarantaine te worden geplaatst, of niet kunnen doorreizen omdat landen hun grenzen sluiten.

Gelukkig konden we alles nog kostenloos annuleren.

Als alternatief gaan we nu via Abu Dhabi naar Australië (camper) en Nieuw-Caledonië. :)
https://www.nu.nl/coronav(...)ers-afgezonderd.html

succes en RIP :'( ;)
Bij tijd en wijle aanwezig...
  vrijdag 28 februari 2020 @ 11:53:29 #149
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191731797
Lieve schatten. Het gaat allemaal niet door. De marathon niet, het songfestival niet en de olympische spelen ook niet. Het kan niet meer.

Zo'n beetje alle virologen voorspellen dat dat virus de komende jaren bij ons blijft en on steeds weer opnieuw zal kunnen infecteren en gezien de verwachte gevolgen betekent dat waarschijnlijk dat massale evenementen niet meer mogelijk zijn in de twintiger jaren. Behalve online, natuurlijk. Als we met dit virus moeten leren leven moeten we ons sociale gedrag grondig aanpassen.

Het is een beetje vergelijkbaar met de aardschok die AIDS in de tachtiger jaren teweeg bracht in de homo-community. Homo's gingen bij bosjes dood, zelfs de rijke en beroemde en degenen die overbleven moesten hun leefstijl aanzienlijk aanpassen.

Of we moeten natuurlijk een vaccin ontwikkelen...
  maandag 2 maart 2020 @ 16:06:31 #151
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191796218
Vanmorgen met de collega's de knoop doorgehakt.. we doen de zakelijke trip naar Brescia/Milaan toch niet.. risico's zijn gewoon onduidelijk. Kijk.. je hebt een paar dorpjes code rood, en de rest is geel, dus positief reisadvies met waarschuwingen.. Maar alle positieve gevallen van de afgelopen dagen zijn niet in dat rode gebied geweest, maar in de hele regio Lombardije.. is gewoon te groot om te kunnen zeggen die plaats wel veilig, en die niet.

Bovendien kan met passen en meten de training die we moesten doen ook hier.. dus geen leuk tripje voor de boeg, maar gezondheid boven alles
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_191824430
Vakantie van eind april aan het Gardameer maar geannuleerd, nog niet eens vanwege het virus, maar aangezien de reisverzekering niet geldig is in oranje gebied is mij het risico te hoog :(
Dit gaat een hoop geld kosten.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_191826526
Zandvoort... Mijn kaartjes wat doe je!?
pi_191826549
Lekker naar Kaapverdië juni en in september naar de Maldiven. Massahysterie vanwege een virusje :')
pi_191826777
quote:
15s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik twijfel wel of ik dit jaar überhaupt op vakantie zal gaan en niet maar een jaartje over sla.
als je t virus probeert te ontlopen, ga dan niet vliegen.
virussen verspreiden zich makkelijker in droge lucht.
[in de Alpen, Noord-Italië dus is de lucht erg droog]
en in alle vliegtuigen ook, vanwege de hoogte.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_191826790
14 maart vertrekken we voor 3 weken naar Thailand.
Mocht onderstaande berichtgeving kloppen, dan hoop ik niet dat Nederland ook nog wordt toegevoegd aan het lijstje ;(

https://thethaiger.com/ho(...)-travel-restrictions
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 12:10:59 #157
236264 crew  capricia
pi_191826813
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 12:09 schreef Doevelaer het volgende:
14 maart vertrekken we voor 3 weken naar Thailand.
Mocht onderstaande berichtgeving kloppen, dan hoop ik niet dat Nederland ook nog wordt toegevoegd aan het lijstje ;(

https://thethaiger.com/ho(...)-travel-restrictions
Heb je een annuleringsverzekering?
Definitely not CIA
pi_191826824
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 12:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb je een annuleringsverzekering?
Gelukkig wel. :)
  woensdag 4 maart 2020 @ 12:31:35 #159
104963 ETA
European Travel Author
pi_191827098
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 12:11 schreef Doevelaer het volgende:

[..]

Gelukkig wel. :)
Is niet per definitie een geldige reden voor annulering, je kan het navragen bij je verzekering.

Echter lijkt het bericht weer ingetrokken te zijn en sindsdien heeft de ambassade in Singapore bevestigd dat mensen uit Singapore niet in quarantaine hoeven bij aankomst in Thailand. Ik vertrek zelf komend weekend.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_191827139
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 12:31 schreef ETA het volgende:

[..]

Is niet per definitie een geldige reden voor annulering, je kan het navragen bij je verzekering.

Echter lijkt het bericht weer ingetrokken te zijn en sindsdien heeft de ambassade in Singapore bevestigd dat mensen uit Singapore niet in quarantaine hoeven bij aankomst in Thailand. Ik vertrek zelf komend weekend.
M'n vriendin heeft het direct nagevraagd, volgens de verzekeraar zou het wel een geldige reden zijn. Maar voor nu ga ik er gewoon nog van uit dat we wel kunnen/mogen gaan.
  woensdag 4 maart 2020 @ 14:38:17 #161
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_191828947
KLM

Reisplannen of heeft u al geboekt, maar twijfelt u of uw reis door kan gaan? Dan biedt KLM u de helpende hand. U kunt nu tijdelijk zonder kosten uw ticket wijzigen; dat scheelt tot wel ¤150 per ticket. U kunt zowel de periode als de bestemming wijzigen. Deze optie geldt voor alle tickets op KLM, Air France en Delta Air Lines vluchten wereldwijd, voor boekingen tot en met 31 maart 2020 en voor reizen met vertrek tot en met 31 mei 2020. Zo bent u flexibel en bepaalt u zelf wanneer u vliegt en waarheen.

Wilt u de datum van uw reis aanpassen? Uw nieuwe vertrekdatum dient uiterlijk 31 mei 2020 te zijn. De kosten van een mogelijk tariefsverschil blijven gelden. Wijzig eenvoudig uw ticket via ‘Mijn Reis’ op klm.nl of via de KLM app.

Wilt u liever na 31 mei 2020 reizen of wilt u uw bestemming wijzigen? Ruil dan uw ticket om voor een tegoedbon. Deze bon is inwisselbaar voor een ticket van KLM, Air France of Delta Air Lines, of voor het kopen van extra opties voor KLM-vluchten.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 4 maart 2020 @ 14:42:37 #162
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_191828998
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:00 schreef Printerkabel het volgende:
Maandag naar Sri Lanka, geen twijfels.
Enkel bij de luchthaven van Colombo stonden er een paar man met een warmtecamera, verder niks te merken hier.
pi_191840629
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 11:53 schreef HoldOnTight het volgende:
Het is een beetje vergelijkbaar met de aardschok die AIDS in de tachtiger jaren teweeg bracht in de homo-community. Homo's gingen bij bosjes dood, zelfs de rijke en beroemde en degenen die overbleven moesten hun leefstijl aanzienlijk aanpassen.
Behalve dan dat je er niet als een bezetene onbeschermd voor op los hoeft te batsen. Just saying. (En dat je het dus ook niet kunt voorkomen door daar simpelweg mee op te houden als je nog geen besmetting had opgelopen.)
pi_191840706
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 14:38 schreef matthijst het volgende:
KLM

Reisplannen of heeft u al geboekt, maar twijfelt u of uw reis door kan gaan? Dan biedt KLM u de helpende hand. U kunt nu tijdelijk zonder kosten uw ticket wijzigen; dat scheelt tot wel ¤150 per ticket. U kunt zowel de periode als de bestemming wijzigen. Deze optie geldt voor alle tickets op KLM, Air France en Delta Air Lines vluchten wereldwijd, voor boekingen tot en met 31 maart 2020 en voor reizen met vertrek tot en met 31 mei 2020. Zo bent u flexibel en bepaalt u zelf wanneer u vliegt en waarheen.

Wilt u de datum van uw reis aanpassen? Uw nieuwe vertrekdatum dient uiterlijk 31 mei 2020 te zijn. De kosten van een mogelijk tariefsverschil blijven gelden. Wijzig eenvoudig uw ticket via ‘Mijn Reis’ op klm.nl of via de KLM app.

Wilt u liever na 31 mei 2020 reizen of wilt u uw bestemming wijzigen? Ruil dan uw ticket om voor een tegoedbon. Deze bon is inwisselbaar voor een ticket van KLM, Air France of Delta Air Lines, of voor het kopen van extra opties voor KLM-vluchten.
die zien natuurlijk het aantal boekingen drastisch teruglopen en hopen zo dat mensen toch weer wel durven te gaan boeken.
pi_191840707
ik en man hebben allebei een paar korte vliegreisjes voor het werk in de komende 3 maanden. Ik ga er niet van uit dat we die gaan doen, maar wacht nog even tot dichter bij de datum, omdat ik verwacht dat er dan een negatief reisadvies zal zijn op die gebieden en dus het annuleren voor de werkgever gedekt zal zijn.
pi_191840722
Zou naar Frankrijk gaan, niet voor vakantie maar om samen te gaan wonen, dat stellen we nu even uit (evenals het heen en weer reizen - kan nog even niet met de auto dus zou via het OV/ Thalys gaan en daar rochelen er in de winter al genoeg in. Doen we toch al zo'n 4,5 jaar dus paar weken kunnen er nog wel bij). We kijken het gewoon even af, voor het geval het erger blijkt, en als het niet erger is dan helemaal prima.

Mede ook omdat ik 2 ouders heb die aan de leeftijd zijn en ik het mezelf nooit zou kunnen vergeven als ik ook maar 1 van de 2 ziek zou maken. En 1 zou komen te overlijden door zo'n stom virus.

Hopelijk vliegt het snel over als het warmer word.

Ik pik al wel de prille zonnestraaltjes mee op dit moment. Vitamine D!
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_191840803
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 04:05 schreef dodoria het volgende:
ik en man hebben allebei een paar korte vliegreisjes voor het werk in de komende 3 maanden. Ik ga er niet van uit dat we die gaan doen, maar wacht nog even tot dichter bij de datum, omdat ik verwacht dat er dan een negatief reisadvies zal zijn op die gebieden en dus het annuleren voor de werkgever gedekt zal zijn.
Halloooo...mijn man en ik....

Geboekt en betaald voor een reis naar Lissabon voordat het losbarstte.
Eens even afwachten.

En tóch vertrekken 800 studenten alsnog uit Groningen naar Noord-Italie 8)7
Hóe slim ben je dan 8)7 de toekomstige intellectuele elite van Nederland.
Een uitreisverbod opleggen...kon dat niet!

Edit: tikvoud

[ Bericht 1% gewijzigd door AnneX op 05-03-2020 05:23:49 ]
  donderdag 5 maart 2020 @ 05:12:44 #168
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191840841
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 12:09 schreef Doevelaer het volgende:
14 maart vertrekken we voor 3 weken naar Thailand.
Zo fantastisch als het me lijkt om deze storm uit te zitten in Thailand, je zou wel gek zijn als je naar zo'n alien omgeving ging op dat moment. Als de hel uitbreekt wil je toch in een vertrouwde omgeving zitten.
  donderdag 5 maart 2020 @ 08:37:18 #169
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191841735
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:36 schreef Fukushima het volgende:
Vakantie van eind april aan het Gardameer maar geannuleerd, nog niet eens vanwege het virus, maar aangezien de reisverzekering niet geldig is in oranje gebied is mij het risico te hoog :(
Dit gaat een hoop geld kosten.
tis nu code oranje.. misschien helpt dit schema om te kijken of je toch dekking hebt:

https://www.independer.nl(...)ekering/corona-virus
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_191841880
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 12:09 schreef Doevelaer het volgende:
14 maart vertrekken we voor 3 weken naar Thailand.
Mocht onderstaande berichtgeving kloppen, dan hoop ik niet dat Nederland ook nog wordt toegevoegd aan het lijstje ;(

https://thethaiger.com/ho(...)-travel-restrictions
*O*

ik ga vandaag denk ik ticket kopen voor 6 weken of 2 maanden. Moet nog beslissen :P

Zie wel berichten dat de fullmoonpartys voorlopig gecanceld worden en sonkran ( das 13 april dacht ik) waarschijnlijk ook.
pi_191841945
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:36 schreef Fukushima het volgende:
Vakantie van eind april aan het Gardameer maar geannuleerd, nog niet eens vanwege het virus, maar aangezien de reisverzekering niet geldig is in oranje gebied is mij het risico te hoog :(
Dit gaat een hoop geld kosten.
Zuur. Het is wel gek dat een verzekeraar eenzijdig besluit de dekking in te trekken zonder dat er een negatief reisadvies is afgegeven (ik neem iig aan dat je de rv al hebt afgesloten vóór het een oranje gebied werd?)
  donderdag 5 maart 2020 @ 09:01:58 #172
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_191841967
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 12:09 schreef Doevelaer het volgende:
14 maart vertrekken we voor 3 weken naar Thailand.
Mocht onderstaande berichtgeving kloppen, dan hoop ik niet dat Nederland ook nog wordt toegevoegd aan het lijstje ;(

https://thethaiger.com/ho(...)-travel-restrictions
Eind april hier 😖
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_191842064
Eind deze maand een week skiën in Frankrijk, Trois Vallées. Ik neem voor het gemak maar even aan dat daar geen infectie haarden zitten. Iemand een idee?

Begin januari in de Dolomieten geweest, daar zou ik me nu toch wel zorgen om maken.
pi_191843800
skiën in Frankrijk, Trois Vallées?

geen idee of daar al iemand besmet geraakt is,
maar in potentie is dit net zo riskant als Noord-Italië:
-de lucht is erg droog, corona's pik je dan makkelijker op.
-je bent tussen andere wintersporters, je kan verwachten dat wanneer er iemand luchtwegklachten krijgt, men dit probeert te verbergen, uit angst in quarantaine te moeten en niet mee terug te mogen vliegen.
-om geen extra kosten te maken keert men niet direkt terug met een beginnende besmetting, maar zal men in t hotel stilletjes ziek zitten wezen tot de dag van de geboekte terugreis.
-hotelpersoneel kan geen rekening houden met besmetting over-en-weer bij het schoonmaken en bedienen wanneer hen niks gemeld wordt.
-in vliegtuigen altijd risico op besmetting: grote kans dat zieke reizigers geen mondkapje dragen om anderen te beschermen, als ze bang zijn niet mee te mogen. treurig, het risico in vliegtuigen is groot, ook vanwege droge lucht.

dat zit zo: coronavirussen zitten in de luchtwegen in n vochtige omgeving, vocht met beetje zout. wanneer uitgeademd/uitgehoest, gaat zo'n microdruppeltje verdampen. dat gaat in droge lucht heel snel, het zout van die druppel kristaliseert dan direkt, daar heeft t virus dan geen last meer van, en blijft nog korte tijd werkzaam na uitgehoest te zijn.
maar hier in Nederland is de lucht vochtiger. uitgehoeste druppeltjes verdampen wel, maar langzamer. het zoutgehalte in de druppel loopt daardoor snel op, daar is t virus niet tegen bestand, dus minder kans hier om een nog werkzaam virusdruppeltje in te ademen.

in zuidkorea is de lucht 's winters ook heel droog, ik heb t opgezocht, t klopt precies!
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_191844411
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:36 schreef Fukushima het volgende:
Vakantie van eind april aan het Gardameer maar geannuleerd, nog niet eens vanwege het virus, maar aangezien de reisverzekering niet geldig is in oranje gebied is mij het risico te hoog :(
Dit gaat een hoop geld kosten.
Vaak ben je ook goed verzekerd in het buitenland met je zorgverzekering. Als je een uitgebreider pakket hebt ben je ook in het buitenland voor 100% gedekt voor medische kosten (mochten die hoger zijn dan het Nederlandse tarief).

Dan ben je enkel niet verzekerd voor je bagage, en eventuele repatrieering / annulering.
Alpha kenny one
pi_191846404
verkeerde topic :p
pi_191846467
Geen twijfels over vakantie, wel over festivals waar ik tickets voor heb die wellicht niet doorgaan.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_191846523
Ik heb dit jaar gewoon niks geboekt :@
pi_191848756
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 08:59 schreef trustychords het volgende:

[..]

Zuur. Het is wel gek dat een verzekeraar eenzijdig besluit de dekking in te trekken zonder dat er een negatief reisadvies is afgegeven (ik neem iig aan dat je de rv al hebt afgesloten vóór het een oranje gebied werd?)
over het stukje 'dit gaat een hoop geld kosten' bedoel ik niet voor mij persoonlijk, maar voor de toeristenbranche.

Reis annuleren was geen probleem, dit was nog ruim op tijd om alles terug te krijgen.
ik heb een doorlopende RV en advies gevraagd nu het oranje gebied geworden is.
het antwoord was dus, dat ik op eigen risico hierheen ga en dat de RV dan niet geldig is.

Dit was voor mij genoeg reden om het te annuleren.
Nu maar hopen dat van de zomer Spanje niet oranje is (is ook al geboekt en zelfs al betaald)
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  donderdag 5 maart 2020 @ 16:45:36 #181
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_191849163
Ik heb een vakantie geboekt naar Gran Canaria begin februari. Als het allemaal nog doorgaat, hoop ik dat we eind mei op vakantie kunnen. Maar vind het wel spannend..

Annuleren kan niet ivm corona! Hmm, dus als het kan, willen wij wel gewoon gaan.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:03:06 #182
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_191850402
Vertrek volgende week naar Valencia voor evenement met 900k mensen.. twijfels..
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_191850565
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:03 schreef revpolen het volgende:
Vertrek volgende week naar Valencia voor evenement met 900k mensen.. twijfels..
Is dat niet afgelast?
pi_191850785
Ik twijfel waar ik op vakantie ga... Noord-Italië of Griekenland.
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:03:47 #185
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_191851403
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Is dat niet afgelast?
Nog niet :)
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_191851775
Ik wil lekker gaan hiken in Wuhan, wat raden jullie me aan?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 maart 2020 @ 13:33:04 #187
426493 crew  PippenScottie
pi_191864695
Ik mag mijn vakantie naar Noord-Italië wijzigen.

Ik kan kiezen uit Spanje, Frankrijk of Kroatië. Vind het lastig, je hebt natuurlijk geen idee waar over zes weken een negatief reisadvies voor geldt.
pi_191864852
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:33 schreef PippenScottie het volgende:
Ik mag mijn vakantie naar Noord-Italië wijzigen.

Ik kan kiezen uit Spanje, Frankrijk of Kroatië. Vind het lastig, je hebt natuurlijk geen idee waar over zes weken een negatief reisadvies voor geldt.
Kies gewoon iets, het maakt niet uit, als het rond die tijd niet weg is dan heb je denk ik wel wat anders aan je hoofd dan een vakantie :)
pi_191864865
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Ik wil lekker gaan hiken in Wuhan, wat raden jullie me aan?
In ieder geval de culinaire ontdekkingsreis

_O_

Once in a lifetime experience

:')
pi_191866589
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:46 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

In ieder geval de culinaire ontdekkingsreis

_O_

Once in a lifetime experience

:')
Ja toch, lekker een beetje cultuur opsnuiven.
pi_191866663
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 15:48 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ja toch, lekker een beetje cultuur opsnuiven.
Dat is meer de Colombia experience toch?
pi_191867158
Eind mei/begin juni rondreizen door Europa per trein, waaronder in Venetië. Lijkt me wel interessant om daar rond te lopen als het een beetje rustig is. Ik ben niet erg bang voor mezelf, maar ik zou het wel vervelend vinden als ik het in tig landen zou verspreiden, bij wijze van spreken.

Ik ben redelijk flexibel, sommige treinkaartjes kunnen niet geannuleerd worden maar zijn dan ook heel goedkoop. Andere kunnen niet van tevoren geboekt worden dus dat is ook geen issue. Heb al wel wat overnachtingen geboekt op AirBnB, maar met redelijke annuleringsvoorwaarden, dus dat kan altijd nog.

Tenzij het internationale treinverkeer wordt stilgelegd of er andere ernstige nieuwe ontwikkelingen plaatsvinden, denk ik dat ik gewoon ga. Desnoods kan ik Venetië links laten liggen, het verlies van die tickets nemen, en de rest van de reis wel gewoon als gepland doorzetten.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 18:04:54 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191868393
Wij gaan voor het eerst sinds ever een keer vliegen met het hele gezin, naar de VS, eind april.
Vooralsnog gaan we gewoon.
***
pi_191868568
Ik ben gewoon eind januari gegaan.

Wat een planning _O_
  vrijdag 6 maart 2020 @ 20:44:32 #195
104963 ETA
European Travel Author
pi_191870933
Nu op Schiphol om zo naar Dubai te vliegen. Een handvol mensen gezien met masker, voornamelijk Aziaten. 1 personeelslid gezien met masker.

Bij inchecken werd wel gevraagd of ik recent nog op reis was geweest. Toen ik antwoordde met “ja, China.” werd wel even opgekeken. Ze hebben toen uitvoerig mijn paspoort doorgespit om mijn reisverleden na te gaan, dat duurde even omdat mijn paspoort op 3-4 pagina’s na vol staat met stempels en visa. Ik was op 17 jan terug gekomen uit China, dat was geen probleem.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_191872215
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 20:44 schreef ETA het volgende:
Nu op Schiphol om zo naar Dubai te vliegen. Een handvol mensen gezien met masker, voornamelijk Aziaten. 1 personeelslid gezien met masker.

Bij inchecken werd wel gevraagd of ik recent nog op reis was geweest. Toen ik antwoordde met “ja, China.” werd wel even opgekeken. Ze hebben toen uitvoerig mijn paspoort doorgespit om mijn reisverleden na te gaan, dat duurde even omdat mijn paspoort op 3-4 pagina’s na vol staat met stempels en visa. Ik was op 17 jan terug gekomen uit China, dat was geen probleem.
En precies hierom wordt het Italië 2.0 hier.
pi_191873181
ik heb ticket voor bijna 2 maanden thailand vanaf 3 april.

Grote dingen worden al gecanceld zoals de fullmoon party en grote feesten voor dit event en het thais nieuw jaar
  zondag 8 maart 2020 @ 11:40:43 #198
104963 ETA
European Travel Author
pi_191898913
Update vanuit Dubai. Vliegtuig zat zo goed als vol, dus voorlopig lijkt iedereen nog gewoon te reizen. Op het vliegveld van Dubai lopen iets meer mensen met een masker, maar eenmaal buiten het vliegveld kom je ze nog maar bij handvol mensen tegen. Het leven gaat gewoon door, de toeristische plekken zijn nog steeds druk, maar wel relatief weinig Aziaten.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_191902675
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:52 schreef Schuimpjes het volgende:
[ afbeelding ]
GROOT Italia fan (land, cultuur, landschap, eten, koffie). Ben er al wel 10 keer geweest ongeveer.

Van Milaan tot Cinque Terre, Toscane (Pisa-Lucca-Siena-Florence-Pienza-Montepulciano etc.), Umbria (Assissi, Perugia, Trasimeno meer), Bolsano (meer van), Bracciano (meer van), Rome 4x, Venetie, Padua. En Sardinie natuurlijk, en Elba. Oja, en Vesuvius/Pompeii.
Maar heb nog lang niet alles gezien van dat land.

Nog steeds geen plannen gemaakt voor vakantie of stedentrips dit jaar. Heb nog superveel vakantiedagen openstaan (11 weken).

Ik zie dat het zuiden van Italia nog beschikbaar is; moet nog steeds een keer in mijn leven naar de streek Napoli/Sorrento/Capri/Amalfi. Ook regio Puglia spreekt me wel aan, de schattige huisjes van Alborello. O+

En Sicilia staat nog op mijn lijstje, en de Eolische Eilanden (Stromboli - niet vanwege Ingrid Bergman :@ :X - en o.a. Salina).

Maar ik zie dat Bologna en ook Verona (ligt net in oranje gedeelte tussen het rode Lombardije en het rode Veneto) nu nog oranje zijn, dus misschien is dat ook nog wel iets voor een stedentripje. (EDIT: nee dus, oranje is alleen noodzakelijke reizen nu).

Wat moet ik toch doen met mijn 11 openstaande weken aan vakantiedagen?! |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door Salina op 08-03-2020 15:20:15 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:13:39 #200
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_191902676
Ik wilde eind mei o.a. naar Iran. Ik heb nog niet geboekt en ik weet niet wat ik ga doen. Toch boeken, met een goede dekking van mijn reis- en annuleringsverzekering?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_191902712
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:42 schreef bitterbal het volgende:
Grote dingen worden al gecanceld zoals de fullmoon party en grote feesten voor dit event en het thais nieuw jaar
Boeien, ga je lekker naar de veel minder grootschalige maar veel intiemere Half Moon Party, niet op het strand maar lekker knus in de jungle. c_/ :P
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:15:17 #202
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_191902718
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:13 schreef Andromache het volgende:
Ik wilde eind mei o.a. naar Iran. Ik heb nog niet geboekt en ik weet niet wat ik ga doen. Toch boeken, met een goede dekking van mijn reis- en annuleringsverzekering?
Iran is al volledig oranje of rood qua reisadvies.

Geen verzekering die nog annulering dekt.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_191902748
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:13 schreef Andromache het volgende:
Ik wilde eind mei o.a. naar Iran. Ik heb nog niet geboekt en ik weet niet wat ik ga doen. Toch boeken, met een goede dekking van mijn reis- en annuleringsverzekering?
Iran is nu misschien niet zo'n goed idee. ;)

Lijkt me wel een fascinerend land hoor, ken wel mensen die er zijn geweest, maar ik zou even een jaartje overslaan denk ik.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 12 maart 2020 @ 12:02:36 #204
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191977788
quote:
VS stelt inreisverbod in voor Europese landen vanwege corona-uitbraak

De Verenigde Staten voeren een inreisverbod in voor 26 Europese landen, inclusief Nederland. De noodmaatregel gaat zaterdag om 04.59 uur Nederlandse tijd in en is bedoeld om de uitbraak van het coronavirus in de VS te beperken. Het verbod blijft dertig dagen van kracht, zo maakte president Trump bekend.

https://nos.nl/artikel/23(...)corona-uitbraak.html
Dit is (nu nog) exclusief de UK (waar ik woon), maar de UK loopt hooguit een weekje achter met besmettingen en arriveert over een paar dagen waar de rest van Europa nu is, dus ik heb er geen twijfel over dat het vliegverbod straks ook geldt voor de UK.

30 dagen, dus het vliegverbod zou eindigen midden april. Echter, ik denk dat de piek dan nog niet achter de rug is en ik kan mij daarom moeilijk voorstellen dat ze het over 30 dagen weer opengooien.

Mijn reisplan was eind april naar de VS vliegen en daar 4-5 maanden blijven, dus ik ga er vanuit dat dat nu RIP is ;(

Sowieso twijfelde ik al sterk, omdat ik ook andere logistieke problemen voor mijzelf voorzag, ook zonder dat vliegverbod. Maar het ziet er nu naar uit dat ik de afweging niet meer zelf hoef te maken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 12 maart 2020 @ 12:12:50 #205
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191977933
Daar gaat mijn vakantie (23 maart 1 weekje Florida) :(
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 12 maart 2020 @ 12:13:12 #206
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_191977945
Ik wilde volgende week een weekje weg (last minute, weet nog niet precies waarheen) maar ben een beetje bang dat tegen die tijd heel Nederland in lockdown zit en/of geen enkel land nog Nederlandse vluchten accepteert :')
  donderdag 12 maart 2020 @ 12:14:11 #207
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191977956
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:13 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik wilde volgende week een weekje weg (last minute, weet nog niet precies waarheen) maar ben een beetje bang dat tegen die tijd heel Nederland in lockdown zit en/of geen enkel land nog Nederlandse vluchten accepteert :')
Na ja ik wil nog wel een weekje weg (ivm 1 april nieuwe job).

Dus zit met hetzelfde of we echt nog willen en zo ja waar naar toe dan...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 12 maart 2020 @ 12:15:03 #208
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_191977973
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:14 schreef nils7 het volgende:

[..]

Na ja ik wil nog wel een weekje weg (ivm 1 april nieuwe job).

Dus zit met hetzelfde of we echt nog willen en zo ja waar naar toe dan...
Vergelijkbare situatie hier, overgangsfase tussen banen zeg maar.
  donderdag 12 maart 2020 @ 12:19:56 #209
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191978067
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:15 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Vergelijkbare situatie hier, overgangsfase tussen banen zeg maar.
Aha, ja dus weekje verplaatsen is er niet bij.

Wat ik wel mee neem als we gaan en we komen vast te zitten ergens is wel lullig zeg maar.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 12 maart 2020 @ 12:54:39 #210
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_191978696
Volgende week een paar dagen Lissabon, nog niets negatiefs erover gehoord, dus gaat mooi door :) (tot nu toe :+ )
pi_191978825
quote:
15s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:02 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit is (nu nog) exclusief de UK (waar ik woon), maar de UK loopt hooguit een weekje achter met besmettingen en arriveert over een paar dagen waar de rest van Europa nu is, dus ik heb er geen twijfel over dat het vliegverbod straks ook geldt voor de UK.

30 dagen, dus het vliegverbod zou eindigen midden april. Echter, ik denk dat de piek dan nog niet achter de rug is en ik kan mij daarom moeilijk voorstellen dat ze het over 30 dagen weer opengooien.

Mijn reisplan was eind april naar de VS vliegen en daar 4-5 maanden blijven, dus ik ga er vanuit dat dat nu RIP is ;(

Sowieso twijfelde ik al sterk, omdat ik ook andere logistieke problemen voor mijzelf voorzag, ook zonder dat vliegverbod. Maar het ziet er nu naar uit dat ik de afweging niet meer zelf hoef te maken.
Langer dan 3 maanden VS, als het niet voor werk is, is sowieso wel lastig met visa enzo. Benieuwd of Johnson vandaag de scholen en universiteiten dichtgooid. Het is net het term end voor de universiteiten in de UK, maar de opleiding die ik leid houdt zich niet aan de terms, en mijn studenten wonen op de universiteit.
  donderdag 12 maart 2020 @ 13:18:14 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191979157
Eind april naar de VS... ik heb er een heel hard hoofd in.
Echt k*t, maar niet helemaal compleet verrast...
***
pi_191979254
Maandag vlucht naar Schotland geboekt voor 9-20 mei. Ben benieuwd, nog heb ik wel hoop.

Zelf een auto huren en rondrijden, geen hotels maar B&Bs. Desnoods in de auto slapen. *O*
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 12 maart 2020 @ 13:25:40 #214
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_191979303
quote:
6s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:54 schreef Cue_ het volgende:
Volgende week een paar dagen Lissabon, nog niets negatiefs erover gehoord, dus gaat mooi door :) (tot nu toe :+ )
Portugal is een van de landen die ik ook op het oog heb, is vrij goedkoop in deze tijd van het jaar en nog relatief weinig corona daar. Waar ik vooral huiverig voor ben is dat ik Nederland niet uit mag en/of Portugal niet in omdat Nederland waarschijnlijk binnen een paar dagen officieel rampgebied is nu.
  donderdag 12 maart 2020 @ 13:29:17 #215
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_191979365
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:25 schreef DecoAoreste het volgende:

Portugal is een van de landen die ik ook op het oog heb, is vrij goedkoop in deze tijd van het jaar en nog relatief weinig corona daar. Waar ik vooral huiverig voor ben is dat ik Nederland niet uit mag en/of Portugal niet in omdat Nederland waarschijnlijk binnen een paar dagen officieel rampgebied is nu.
Die kans zit er idd ook nog in. Maarja, dat is afwachten.. kan er weinig aan veranderen, dus gewoon hope and pray en fingers crossed.
  donderdag 12 maart 2020 @ 13:30:20 #216
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_191979386
quote:
6s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:29 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Die kans zit er idd ook nog in. Maarja, dat is afwachten.. kan er weinig aan veranderen, dus gewoon hope and pray en fingers crossed.
Krijg je geld terug bij een gedwongen annulering?
  donderdag 12 maart 2020 @ 13:33:02 #217
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_191979425
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:30 schreef DecoAoreste het volgende:

Krijg je geld terug bij een gedwongen annulering?
Heb ik nog niet naar gekeken. Zal het vast niet binnen 24 uur moeten aanvragen dan.
pi_191979572
Volgende week Noord-Italie }:|
pi_191979939
quote:
15s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:02 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit is (nu nog) exclusief de UK (waar ik woon), maar de UK loopt hooguit een weekje achter met besmettingen en arriveert over een paar dagen waar de rest van Europa nu is, dus ik heb er geen twijfel over dat het vliegverbod straks ook geldt voor de UK.

30 dagen, dus het vliegverbod zou eindigen midden april. Echter, ik denk dat de piek dan nog niet achter de rug is en ik kan mij daarom moeilijk voorstellen dat ze het over 30 dagen weer opengooien.

Mijn reisplan was eind april naar de VS vliegen en daar 4-5 maanden blijven, dus ik ga er vanuit dat dat nu RIP is ;(

Sowieso twijfelde ik al sterk, omdat ik ook andere logistieke problemen voor mijzelf voorzag, ook zonder dat vliegverbod. Maar het ziet er nu naar uit dat ik de afweging niet meer zelf hoef te maken.
Zou wel grappig zijn geweest als je nu voor een paar maanden op vakantie was en dat je ergens in april na maanden zonder nieuws thuis zou komen

pi_191980174
https://www.verzekeraars.(...)-risicos/coronavirus

Volgens mij niet. Dat komt allemaal erg nauw. langer verblijf vanwege quarantaine is ook bijna nooit gedekt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191980281
Heb paar maanden geleden paar daagjes Ibiza geboekt. Daar 1 besmette van wat ik kon vinden, in Spanje over het algemeen stuk meer. Vlucht staat gepland voor maandag 23 maart. Zie het in Ibiza niet erger worden, maar schat de kans dat ze geen vluchten vanuit Nederland meer accepteren of dat Nederland grenzen sluit groter in.
Volg me op Trakt voor het bijhouden van series en films
https://trakt.tv/users/nigelwestland
  FOK!fotograaf donderdag 12 maart 2020 @ 14:25:19 #222
364681 over_hedge
pi_191980582
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:45 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ze zeggen dat het virus niet goed tegen warmte zou kunnen. Behalve in Singapore.

Dus het zou goed kunnen komen
Ja dat is dus bs. luister hier maar eens naar
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 12 maart 2020 @ 15:57:56 #223
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191983210
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Langer dan 3 maanden VS, als het niet voor werk is, is sowieso wel lastig met visa enzo.
Ik heb een visum, dus ik mag elk jaar 6 maanden blijven als ik wil.
Alleen heb ik daar nu dus niks aan :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 12 maart 2020 @ 16:07:34 #224
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191983501
quote:
10s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:57 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zou wel grappig zijn geweest als je nu voor een paar maanden op vakantie was en dat je ergens in april na maanden zonder nieuws thuis zou komen

[ afbeelding ]
Dat zou inderdaad zomaar kunnen. Ik was toen ik in 2016 terugkwam uit Ecuador ook erg verbaasd dat Trump president bleek te zijn (althans gekozen). Maar op die hikes ben ik echt maandenlang van nieuws afgesneden.

Mijn angst was al dat door corona de post niet meer wordt bezorgd naar die kleine plaatsjes waar ik mijn herbevoorrading doe en liften zal ook wel moeilijker worden tijdens zo'n epidemie (ik zou mijzelf zeker geen lift geven, stinkende zwerver die ik ben die 5 weken niet heeft gedoucht. Handen wassen _O- :')).

Ik zat daarom te twijfelen: zal ik wel of zal ik niet gaan? Maar zo te zien is dat al voor mij beslist.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191983728
Vraag aan zorgverleners om niet naar het buitenland te gaan. Wat moet je daar nou weer mee :(
  Moderator donderdag 12 maart 2020 @ 16:17:29 #226
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_191983765
Volgende maand naar Turijn maar afgelast. Kijken nu naar alternatieven op rijafstand.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_191983851
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:21 schreef alpeko het volgende:
In de zomer Italie. Zin in. En eind april het vooralsnog corona vrije Tsjechië.
Dat laatste zal wel goed komen. Met de auto. Eigen huisje. Italië is nog een eind weg. Wel kleinschalige accommodaties (waarvan 1 al betaald en niet annuleerbaar) maar vliegreis (ook al betaald). Auto is niet echt een reële optie.
2 weken verder ben ik iets somberder over Tsjechië. Inreisverbod en noodtoestand.
  donderdag 12 maart 2020 @ 16:23:27 #228
37248 BertV
Zinvol geweld
pi_191983960
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 16:16 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vraag aan zorgverleners om niet naar het buitenland te gaan. Wat moet je daar nou weer mee :(
de horror!
In nederland op vakantie, zoals meer dat deden voor het groene tijdperk.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_191984028
Ook ik ga morgen naar Lissabon, volgende week weer terug. Niet echt overwogen thuis te blijven. Neem aan dat we er morgen nog wel inkomen :) En in Portugal valt het relatief nog mee idd, als de cijfers kloppen kun je daar nu misschien nog wel beter zitten dan hier. Je bent alleen wel ff onderweg...Maar ja, de komende weken/maanden zal het ook in NL eerst nog slechter gaan voordat het beter wordt....

Ben benieuwd hoeveel ik er de komende dagen van ga merken.
...of munt?
pi_191984072
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 16:23 schreef BertV het volgende:

[..]

de horror!
In nederland op vakantie, zoals meer dat deden voor het groene tijdperk.
Ik ga heus wel in Nederland.
Maar zaterdag gaat de vlucht naar Glasgow. Toch logisch dat ik baal!
pi_191984092
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 16:16 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vraag aan zorgverleners om niet naar het buitenland te gaan. Wat moet je daar nou weer mee :(
Opmaat voor intrekken verloven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  FOK!fotograaf donderdag 12 maart 2020 @ 16:31:19 #232
364681 over_hedge
pi_191984136
Volgende week vrijdag naar Bonaire.

Niet bang voor het virus. Wel bang dat het niet door gaat :(
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_191984513
quote:
10s.gif Op donderdag 12 maart 2020 16:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad zomaar kunnen. Ik was toen ik in 2016 terugkwam uit Ecuador ook erg verbaasd dat Trump president bleek te zijn (althans gekozen). Maar op die hikes ben ik echt maandenlang van nieuws afgesneden.

Mijn angst was al dat door corona de post niet meer wordt bezorgd naar die kleine plaatsjes waar ik mijn herbevoorrading doe en liften zal ook wel moeilijker worden tijdens zo'n epidemie (ik zou mijzelf zeker geen lift geven, stinkende zwerver die ik ben die 5 weken niet heeft gedoucht. Handen wassen _O- :')).

Ik zat daarom te twijfelen: zal ik wel of zal ik niet gaan? Maar zo te zien is dat al voor mij beslist.
Ik had het met Saddam Hoessein, helemaal gemist dat die uit de weg geruimd was, en was al uit het nieuws toen ik terug uit de bush kwam.
Hikes? PCT? AT?
Het plan is (was?) om in mei een weekje naar Griekenland te gaan, maar nog niks geboekt. Wacht denk ik ook nog ff met boeken.
  donderdag 12 maart 2020 @ 16:58:59 #234
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191984771
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 16:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

Hikes? PCT? AT?
PCT heb ik in 2018 gedaan (zie link naar reisverslag in m'n fotoboek).
Voor dit jaar wou ik de eerste 2000 miles van de CDT gaan lopen, maar dat gaat hem dus niet worden dit jaar....
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 12 maart 2020 @ 17:31:55 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191985622
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 16:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Opmaat voor intrekken verloven.
Dat is in sommige ziekenhuizen al gebeurd weet ik. :Y
***
pi_191987721
Dit weekend richting Val Thorens. Ik zag dat de provincie Haute Savoi wellicht wel extra voorzorgsmaatregelen heeft vanwege aantal besmettingen maar dit ligt niet in die provincie. Denk dat ik wwl ga maar voor de zekerheid wel laptop meeneem. Ga met de auto.

Paasweekend Malaga, dat wordt kritischer ben ik bang.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 12 maart 2020 @ 19:09:38 #237
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_191987940
Weekendje Groningen (of all places) gepland laatst Maart.Benieuwd of we die ook kunnen skippen
Net efkes anges
  donderdag 12 maart 2020 @ 21:08:41 #238
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_191991010
Ik heb een week Ardennen in de planning staan voor komende zomer, twijfel ook om te boeken. Niet omdat ik bang ben voor corona, maar meer om aanscherping van de regels door de Nederlandse of Belgische overheid. De accommodatie heeft ongunstige annuleringsvoorwaarden en mijn reisverzekering voorziet hier ook niet in.
  donderdag 12 maart 2020 @ 21:27:51 #239
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_191991456
Ik heb geboekt voor half april naar Mexico, maar het zou me verbazen als dat nog doorgaat -O-

En trouwens ook nog een weekendje Italie eind mei, daar heb ik nog een heel klein beetje hoop voor.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 12 maart 2020 @ 22:19:05 #240
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191992710
quote:
9s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:27 schreef MissBliss het volgende:

En trouwens ook nog een weekendje Italie eind mei, daar heb ik nog een heel klein beetje hoop voor.
Dream on...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 13 maart 2020 @ 01:51:41 #241
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_191996282
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 22:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dream on...
Tja waarschijnlijk heb je gelijk.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 13 maart 2020 @ 02:09:41 #242
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_191996372
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 16:31 schreef over_hedge het volgende:
Volgende week vrijdag naar Bonaire.

Niet bang voor het virus. Wel bang dat het niet door gaat :(
Azië hier, maandag vliegen. Even duimen de komende dagen.
pi_191996380
Zuid Jardenië schijnt ook gevaarlijk te zijn...
&lt;a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"&gt;&lt;a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt;&lt;/a&gt;;/a&gt;
  vrijdag 13 maart 2020 @ 09:23:04 #244
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_191999133
Wij al vorig jaar begonnen met onze zomervakantie dit jaar, camperroadtrip door Canada. Ook al grootendeels aanbetaald.
Gelukkig vertrekken we pas eind juli, nu nog niet te voorspellen hoe het er dan uitziet. In 4 maanden kan er veel gebeuren...
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_192009655
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 19:01 schreef kalinhos het volgende:
Dit weekend richting Val Thorens. Ik zag dat de provincie Haute Savoi wellicht wel extra voorzorgsmaatregelen heeft vanwege aantal besmettingen maar dit ligt niet in die provincie. Denk dat ik wwl ga maar voor de zekerheid wel laptop meeneem. Ga met de auto.

Paasweekend Malaga, dat wordt kritischer ben ik bang.
Ik ga over 2 weken. Laat me aub even weten of, en welke maatregelen er zijn...
  vrijdag 13 maart 2020 @ 18:12:34 #246
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_192009871
Zal ik eind volgende week gaan.... kunnen we wel terug als we gaan vliegen
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  FOK!fotograaf vrijdag 13 maart 2020 @ 18:14:49 #247
364681 over_hedge
pi_192009926
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 16:31 schreef over_hedge het volgende:
Volgende week vrijdag naar Bonaire.

Niet bang voor het virus. Wel bang dat het niet door gaat :(
Nou de kans dat het door gaat bij mij word wel steeds kleiner. Nu Curacao vliegtuigen uit nederland niet meer er in laat
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_192011520
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 18:00 schreef NutKees het volgende:

[..]

Ik ga over 2 weken. Laat me aub even weten of, en welke maatregelen er zijn...
Current situation in Val Thorens


Last update: 13/03/2020 - 17:30am


Here is the information we have for the moment :


All the lifts in Val Thorens and the 3 Valleys are currently open and functioning normally.
The French government does not envisage the closure for the moment of the French ski areas.
However, as a preventive measure, we are planning a certain number of actions:
All the cabins of the Setam ski lifts will be disinfected twice a day.
Setam has decided to temporarily limit the capacity of the Funitels and cable cars in the Val Thorens area
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_192012571
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 19:29 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Current situation in Val Thorens

Last update: 13/03/2020 - 17:30am

Knip...

Ah, dat is erg nuttige info. Bedankt voor het delen. Hopelijk blijft het nog even zo.
pi_192012738
Ik vlieg 11 april naar Bangkok :{ hopelijk geen brabant lockdown of vluchtuitval waardoor ik niet kan vliegen.. Of als het virus nog veel meer besmettingen maakt een thailand ban...
pi_192012889
9 dagen Libanon met SRC reizen.. Ik zou as zondag vertrekken, maar 't is gisteren geannuleerd door SRC reizen. Alle bezienswaardigheden zijn gesloten in Libanon.. }:|
Dit is een Signature....
  vrijdag 13 maart 2020 @ 20:30:57 #252
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_192012996
In Denemarken gaan de grenzen op slot, zodra NL dat doet kan je niet meer op vakantie naar t buitenland
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 20:35:34 #253
236264 crew  capricia
pi_192013120
Mijn man gaat komende vrijdag op vakantie naar Gran Canaria. Mountainbiken.
(Als het vliegtuig nog vertrekt)

Ik weet nog niet wat ik er precies van moet vinden. Hij wil graag toch gaan. En ik ga hem niet tegenhouden.
Definitely not CIA
pi_192013519
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 20:35 schreef capricia het volgende:
Mijn man gaat komende vrijdag op vakantie naar Gran Canaria. Mountainbiken.
(Als het vliegtuig nog vertrekt)

Ik weet nog niet wat ik er precies van moet vinden. Hij wil graag toch gaan. En ik ga hem niet tegenhouden.
Mijn manager zou het zelfde doen maar die heeft vandaag besloten niet te gaan en het verlies op zich te nemen. Kans om vast te komen zinnen was te hoog.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192015384
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 20:26 schreef virl3 het volgende:
9 dagen Libanon met SRC reizen.. Ik zou as zondag vertrekken, maar 't is gisteren geannuleerd door SRC reizen. Alle bezienswaardigheden zijn gesloten in Libanon.. }:|
Oh, dan ga ik nog eens kijken bij Elizawashere wat zij zeggen.
Dat laatste is wel but, ja! Alles dicht.

Aanvulling: mailtje naar Eliza met de vraag wat de opties zijn: annuleren, ruilen (?) of verzetten naar najaar met meer duidelijkheid.

[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 13-03-2020 23:09:49 ]
  zaterdag 14 maart 2020 @ 16:08:56 #256
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_192027919
Nou als je met corendon ging of wilde gaan, dat gaat niet meer.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_192029906
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 20:35 schreef capricia het volgende:
Mijn man gaat komende vrijdag op vakantie naar Gran Canaria. Mountainbiken.
(Als het vliegtuig nog vertrekt)

Ik weet nog niet wat ik er precies van moet vinden. Hij wil graag toch gaan. En ik ga hem niet tegenhouden.
Ik ga volgende week dinsdag naar Gran Canaria, vrienden van mij zitten er al 2 weken. Voorlopig geen negatief reisadvies maar denk dat het tegen die tijd wel zo zal zijn.
Laat even weten of je man vrijdag nog gaat, dan ga ik er vanuit dat het een paar dagen later ook nog wel kan.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 17:46:00 #258
236264 crew  capricia
pi_192029983
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:42 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Ik ga volgende week dinsdag naar Gran Canaria, vrienden van mij zitten er al 2 weken. Voorlopig geen negatief reisadvies maar denk dat het tegen die tijd wel zo zal zijn.
Laat even weten of je man vrijdag nog gaat, dan ga ik er vanuit dat het een paar dagen later ook nog wel kan.
Ja. Is goed.
Alvast heel veel plezier als je gaat. :D
Definitely not CIA
pi_192030027
IK zou in Juli, rond de 20e naar polen vertrekken voor een huwelijk daar.

Is het verstandig om nu te boeken? (vliegtickets, hotel auto huren etc)
pi_192030035
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Is goed.
Alvast heel veel plezier als je gaat. :D
Thanks, aan het weer daar zal het niet liggen ! Prima ook voor mountainbikers daar.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_192030073
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:48 schreef Belg het volgende:
IK zou in Juli, rond de 20e naar polen vertrekken voor een huwelijk daar.

Is het verstandig om nu te boeken? (vliegtickets, hotel auto huren etc)
Het zal nu wel heel goedkoop zijn om te boeken ga ik vanuit. Maar of het over 3 maanden over zal zijn ? Dat weet niemand.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 17:56:57 #262
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192030195
Ik zou gisteren dus naar Spanje vliegen

Mazzel dat de terugvlucht wegens operationele problemen geannuleerd is

Krijg al het geld dus terug :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192031594
Eind mei een vakantie in Mallorca met annuleringsverzekering. Eind juli Egypte zonder annuleringsverzekering.

Ik maak mij er niet per se zorgen om, maar ik ben er ook niet zeker van. Opzich als een land 1/2 maanden de boel serieus aanpakt dan kan dat al een hoop verschil uitmaken.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_192034816
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 16:31 schreef over_hedge het volgende:
Volgende week vrijdag naar Bonaire.

Niet bang voor het virus. Wel bang dat het niet door gaat :(
Vrijdag was waarschijnlijk nog op tijd?
[Edit: ik lees nu pas “volgende week vrijdag”
Balen!]


Ik zou vanochtend ook naar Bonaire gaan, maar kreeg voor de incheckbalie te horen dat alleen ingezetenen verder mochten. Collega’s op een andere vlucht mochten wel verder.
pi_192034907
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:15 schreef kermit71 het volgende:

[..]

Vrijdag was waarschijnlijk nog op tijd?
[Edit: ik lees nu pas “volgende week vrijdag”
Balen!]

Ik zou vanochtend ook naar Bonaire gaan, maar kreeg voor de incheckbalie te horen dat alleen ingezetenen verder mochten. Collega’s op een andere vlucht mochten wel verder.
wat jammer! Krijg je je reis vergoed?
pi_192035099
Heb na op 3 continenten te hebben gewoond best wel wat gereisd ook (al ja-ren in NL overigens, geen Corona meegebracht). Dit jaar gaat het 'gewoon' één van de waddeneilanden worden.

Met corona op dit tempo en berichten over China, Italie, Brabant en gezonde 16-jarigen die kritiek liggen denk ik toch dat vele hoofden in Nederland niet staan bij genieten op vakantie.. 'als' dat al kan.

Ik heb geen medische achtergrond maar als dit veregerd ga ik misschien wel vrijwillig voor een hulplijn werken ipv vakantie te vieren. Als mensen niet door Corona kritiek komen, dan wel door depressie en andere mentale issues omdat ze om anderen geven of bang zijn t zelf te krijgen.
pi_192035124
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 20:10 schreef NutKees het volgende:

[..]

Ah, dat is erg nuttige info. Bedankt voor het delen. Hopelijk blijft het nog even zo.
Nee maar dat was donderdag wel al duidelijk. Hooguit nog aankomende week maar ik denk dat de kans99% is dat het morgen schluss is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_192035513
quote:
[..]

wat jammer! Krijg je je reis vergoed?
Het was een reis voor het werk, dus niet door mijzelf geboekt, maar ik heb wel mijn twijfels of het vergoed wordt (begreep dat KLM zich kan beroepen op overmacht). Evengoed ook wel balen, het zou mijn eerste tripje buiten Europa worden! Maar ik begrijp de maatregelen wel.
pi_192035692
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:43 schreef kermit71 het volgende:

[..]

Het was een reis voor het werk, dus niet door mijzelf geboekt, maar ik heb wel mijn twijfels of het vergoed wordt (begreep dat KLM zich kan beroepen op overmacht). Evengoed ook wel balen, het zou mijn eerste tripje buiten Europa worden! Maar ik begrijp de maatregelen wel.
Jammer! maar gelukkig scheelt het jou geen geld :)

Ik heb voor 3 april ticket naar thailand. ga er langzaam van uit dat dat ook niet doorgaat
pi_192036655
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:28 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Nee maar dat was donderdag wel al duidelijk. Hooguit nog aankomende week maar ik denk dat de kans99% is dat het morgen schluss is.
Het is gedaan. Balen man. Succes met alles.
pi_192036858
Sinds vannochtend zit ik in Engeland. Geen controle niks kon gewoon doorlopen. Verder lijken ze hier niet echt onder de indruk van corona.
pi_192036915
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:27 schreef Beathoven het volgende:
Heb na op 3 continenten te hebben gewoond best wel wat gereisd ook (al ja-ren in NL overigens, geen Corona meegebracht). Dit jaar gaat het 'gewoon' één van de waddeneilanden worden.

Met corona op dit tempo en berichten over China, Italie, Brabant en gezonde 16-jarigen die kritiek liggen denk ik toch dat vele hoofden in Nederland niet staan bij genieten op vakantie.. 'als' dat al kan.

Ik heb geen medische achtergrond maar als dit veregerd ga ik misschien wel vrijwillig voor een hulplijn werken ipv vakantie te vieren. Als mensen niet door Corona kritiek komen, dan wel door depressie en andere mentale issues omdat ze om anderen geven of bang zijn t zelf te krijgen.
Als je wilt helpen in Tilburg zijn nu aanmeldingen begonnen voor eenieder die iets in een ziekenhuis of verpleeghuis wil doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:38:47 #273
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192036926
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:36 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Sinds vannochtend zit ik in Engeland. Geen controle niks kon gewoon doorlopen. Verder lijken ze hier niet echt onder de indruk van corona.
Is beleid hier. Deze deze thread:

iandonald_psych twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 18:32:45 1. The govt strategy on #Coronavirus is more refined than those used in other countries and potentially very effective. But it is also riskier and based on a number of assumptions. They need to be correct, and the measures they introduce need to work when they are supposed to. reageer retweet
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_192049084
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Is goed.
Alvast heel veel plezier als je gaat. :D
Je mannetje kan lekker thuis blijven, net een vriend aan de lijn en daar nu ook alles dicht. Geen Horeca, je mag het strand niet meer op etc. Dus dezelfde maatregelen als in Spanje denk ik.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_192049982
Hier in de Franse skigebieden zijn alle horeca en skiliften dicht. Supermarkten niet. Wat je dus krijgt is dat iedereen bij de supermarkten bier koopt en vervolgens alsnog op de terrassen gaat zitten. Dan heeft die maatregel ook niet echt effect :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 15 maart 2020 @ 16:31:07 #276
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_192051247
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 14:42 schreef Printerkabel het volgende:

[..]

Enkel bij de luchthaven van Colombo stonden er een paar man met een warmtecamera, verder niks te merken hier.
Wij gaan drie dagen eerder naar huis. Is mij allemaal te onzeker.
  zondag 22 maart 2020 @ 21:22:19 #277
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_192214014
Turkish Airlines maakt nog steeds volop reclame op televisie :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
  maandag 23 maart 2020 @ 09:08:04 #278
104963 ETA
European Travel Author
pi_192219980
Emirates gooit alles plat vanaf 25e.

5 dagen geleden nog met hun gevlogen, toen was het al stampvol met mensen die hun vlucht naar voren hebben gehaald.

Ik heb geluk gehad met mijn reizen, ik lijk net steeds alles voor te zijn. Half januari in China geweest, 18e terug gekomen, paar dagen de lockdowns in China. Begin deze maand naar Dubai gevlogen, een week later alle toeristische attracties dicht, visa's ingetrokken. Vorige week dus terug uit Thailand, 5 dagen eerder teruggevlogen dan gepland. Op dag van vertrek ging meeste horeca dicht... Tijdens elk verblijf was de situatie in het land redelijk normaal en alles kunnen doen wat ik wilde doen, elke keer net op tijd het land verlaten. Voorlopig maar in NL blijven ;)
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_192220095
Ik zou deze week vliegen met Etihad, van Amsterdam via Abu Dhabi naar Melbourne.
Ze reageren (nog) niet op mijn annuleringsverzoek per mail, maar ik krijg nog wel volop spam of ik wil upgraden naar business class. :')
pi_192220876
Ik heb alles kunnen annuleren voor mijn reis naar de VS, en credits gekregen voor vluchten later dit jaar. Hopelijk kan ik dan in de zomer of het najaar alsnog gaan.
Alpha kenny one
pi_192221135
Garuda heeft mijn vlucht naar Indonesië eind mei geannuleerd, en heb hiervoor een voucher gekregen. Deze voucher kan ik gebruiken om tot eind maart 2021 dezelfde vlucht te nemen zonder bijkomende kosten.
pi_192221732
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 20:17 schreef babipangang het volgende:
Ik vlieg 11 april naar Bangkok :{ hopelijk geen brabant lockdown of vluchtuitval waardoor ik niet kan vliegen.. Of als het virus nog veel meer besmettingen maakt een thailand ban...
Dat kun je vergeten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192227234
Mijn vriend zit op dit moment in Suriname. Hij zou zaterdag terug naar Nederland kunnen vliegen. Hij waant zich daar veiliger omdat het coronavirus daar niet zo heftig gaat als hier. Ik vind het echter een risico om daar te blijven aangezien hij niet weet wanneer hij dan weer naar Nederland kan komen (als hij zijn plek in het vliegtuig van volgende week afstaat). Wat lijkt jullie de beste optie?
pi_192228921
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 15:49 schreef Alaianaya het volgende:
Mijn vriend zit op dit moment in Suriname. Hij zou zaterdag terug naar Nederland kunnen vliegen. Hij waant zich daar veiliger omdat het coronavirus daar niet zo heftig gaat als hier. Ik vind het echter een risico om daar te blijven aangezien hij niet weet wanneer hij dan weer naar Nederland kan komen (als hij zijn plek in het vliegtuig van volgende week afstaat). Wat lijkt jullie de beste optie?
Hoe is de gezondheidszorg georganiseerd in Sur?
Zijn er voldoende beademingsapp?
Houdt men zich daar aan de in Nederland geldende voorschriften van afstand etc.
Ook in Suriname gaat het gebeuren.
pi_192228951
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 20:35 schreef capricia het volgende:
Mijn man gaat komende vrijdag op vakantie naar Gran Canaria. Mountainbiken.
(Als het vliegtuig nog vertrekt)

Ik weet nog niet wat ik er precies van moet vinden. Hij wil graag toch gaan. En ik ga hem niet tegenhouden.
Vliegtuig gaat toch niet.
  maandag 23 maart 2020 @ 17:33:18 #286
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_192229423
Corendon heeft alles geschrapt tot 1 juni
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 23 maart 2020 @ 21:18:47 #287
73386 Fazz
onderweg
pi_192234752
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 15:49 schreef Alaianaya het volgende:
Mijn vriend zit op dit moment in Suriname. Hij zou zaterdag terug naar Nederland kunnen vliegen. Hij waant zich daar veiliger omdat het coronavirus daar niet zo heftig gaat als hier. Ik vind het echter een risico om daar te blijven aangezien hij niet weet wanneer hij dan weer naar Nederland kan komen (als hij zijn plek in het vliegtuig van volgende week afstaat). Wat lijkt jullie de beste optie?
Gaat zijn vlucht überhaupt nog wel? KLM stopt eind deze week met vliegen op Paramaribo.
Als we hier in NL al tot 1 juni maatregelen hebben dan betwijfel ik of die vluchten er snel weer gaan komen :{
  maandag 23 maart 2020 @ 22:15:57 #288
338319 ZarB
Piña colada
pi_192236048
Canada heeft de grenzen dicht gegooid tot 30 juni volgens de site van de Canadese overheid

https://www.canada.ca/en/(...).html?topic=tilelink

Dus ik hoef er niet over te twijfelen. -O- 5 weken toeren met de camper is bij dezen een dikke no geworden.

Ik denk dat het er pas net op staat. Reisorganisaties zullen t morgen wel bekend maken.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192236228
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 15:49 schreef Alaianaya het volgende:
Mijn vriend zit op dit moment in Suriname. Hij zou zaterdag terug naar Nederland kunnen vliegen. Hij waant zich daar veiliger omdat het coronavirus daar niet zo heftig gaat als hier. Ik vind het echter een risico om daar te blijven aangezien hij niet weet wanneer hij dan weer naar Nederland kan komen (als hij zijn plek in het vliegtuig van volgende week afstaat). Wat lijkt jullie de beste optie?
Naar huis komen als het kan.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_192236268
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 15:49 schreef Alaianaya het volgende:
Mijn vriend zit op dit moment in Suriname. Hij zou zaterdag terug naar Nederland kunnen vliegen. Hij waant zich daar veiliger omdat het coronavirus daar niet zo heftig gaat als hier. Ik vind het echter een risico om daar te blijven aangezien hij niet weet wanneer hij dan weer naar Nederland kan komen (als hij zijn plek in het vliegtuig van volgende week afstaat). Wat lijkt jullie de beste optie?
Is je vriend 60+ met onderliggende problemen? Zo niet dan moet ie zich niet zo aanstellen bang laten maken.
pi_192236287
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 17:12 schreef -river- het volgende:

[..]

Vliegtuig gaat toch niet.
Spanje is toch al locked?
pi_192236308
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 22:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Is je vriend 60+ met onderliggende problemen? Zo niet dan moet ie zich niet zo aanstellen bang laten maken.
Als hij maandenlang in onzekerheid in Suriname wil blijven moet hij dat doen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 23 maart 2020 @ 22:58:43 #293
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192237064
Een weekendje weg net voor de bewuste 6 april met een vriendengroep gecanceld door ons gezond verstand te gebruiken. Gelukkig bleek de verhuurder van de accommodatie na enig aandringen te willen omboeken naar eind dit jaar. (Alles was al betaald)

Dan staat er nog een weekendje weg beginnend op 17 april met 2 personen. Wel uit prive verhuur dus geen park en in de bossen. Vooralsnog ga ik er van uit dat dat gewoon door kan gaan. :)

De echte vakantie met de camper verplaatst van juni naar zoals het nu lijkt september. Maar dat was geen boeking alleen een planning.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192237182
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 20:35 schreef capricia het volgende:
Mijn man gaat komende vrijdag op vakantie naar Gran Canaria. Mountainbiken.
(Als het vliegtuig nog vertrekt)

Ik weet nog niet wat ik er precies van moet vinden. Hij wil graag toch gaan. En ik ga hem niet tegenhouden.
En,nog gegaan?
  Moderator maandag 23 maart 2020 @ 23:15:43 #295
236264 crew  capricia
pi_192237530
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 23:03 schreef Heph844 het volgende:

[..]

En,nog gegaan?
Nee. Gelukkig niet.
(Al heeft hij het er dagelijks over.)
Het inzinken is voor 'buitenstaanders' wat heftiger dan voor ons.
Definitely not CIA
pi_192238063
Het lijkt een vakantie in eigen land tuin te worden dit jaar w/
pi_192240451
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 23:38 schreef Jojoke het volgende:
Het lijkt een vakantie in eigen land tuin te worden dit jaar w/
Als er überhaupt een vakantie komt dit jaar, kan me zo voorstellen dat als we eindelijk begin juni naar buiten mogen het schouders eronder of verzuipen is...

Misschien is vakantie een luxe waar velen dit jaar niet aan toe gaan komen
pi_192240811
Wij hebben inmiddels het volledige bedrag voor onze treinkaartjes naar Parijs teruggestort gekregen. :)
Via de website zouden we alleen de boekingskosten terug krijgen (8 euro p.p.), maar mijn vrouw had rechtstreeks contact met hen opgenomen en toen kregen we alles terug. :)
pi_192240850
Eind april Barcelona. Gaat hem niet worden denk ik
pi_192240879
10 april Bali. In principe gaan we gewoon.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:06:53 #301
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192240903
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:05 schreef melissa_girl_1998 het volgende:
10 april Bali. In principe gaan we gewoon.
:')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')