abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191691206
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:11 schreef Zilverberk het volgende:
Ik was van plan een reis naar noord Italië te boeken voor in mei. Door omstandigheden nog niks geboekt. Ik twijfel nu of ik dat gewoon moet boeken - in mei is alles weer normaal, toch?
Maart roert zijn staart
April doet wat ie wil
En in mei is alles virus-vrij
pi_191691221
Grappig hoe niemand hier rekening houdt met een 'andersom situatie'. Zo staat onze vakantie gepland komende september, om naar het Caribisch gebied te gaan. Maar mocht tegen die tijd het aantal infecties in de EU (en ook in NL) behoorlijk zijn toegenomen, wie zegt dan dat het land waar jij je vakantie wil doorbrengen, jou wil hebben? :P
In het Caribisch gebied is er nu nog niets aan het handje, en ik kan me voorstellen dat ze dit zo willen houden. Dan liever minder inkomsten uit toerisme, dan een Corona uitbraak binnenhalen.

Maar goed, ik ben benieuwd...
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_191691294
Ik ga 13 maart naar Mallorca, benieuwd of dat doorgaat

Reisverzekering (ABN) keert in ieder geval niks uit bij een negatief reisadvies.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 26 februari 2020 @ 08:38:55 #79
324544 Seditious
Eierkoek met paté
pi_191691401
Ik zou komende zondag vertrekken naar Hong Kong en vervolgens Taiwan, maar ik ga het verzetten naar einde jaar. Hopelijk zijn de omstandigheden dan beter.
pi_191691481
Ik vertrek vrijdag naar Oost-Europees land voor een weekend. Zelf ben ik niet zo bang, maar mijn vrouw knijpt hem wel.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_191691493
Misschien verstandig om te zoeken naar een annuleringsverzekering.

Ik heb zon beetje het gevoel dat het is azie op zijn terugweg is en het hier nu gaat beginnen?
pi_191691496
Wij willen komende zomer met de trein naar China. Binnenkort toch maar boeken denk ik, en dan hopen dat het virus tegen die tijd onder controle is. Zo niet, dan is het jammer van het geld.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_191691515
Schotland 14 maart. Ben benieuwd!
pi_191691554
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:16 schreef KillerBee4ever het volgende:
Grappig hoe niemand hier rekening houdt met een 'andersom situatie'. Zo staat onze vakantie gepland komende september, om naar het Caribisch gebied te gaan. Maar mocht tegen die tijd het aantal infecties in de EU (en ook in NL) behoorlijk zijn toegenomen, wie zegt dan dat het land waar jij je vakantie wil doorbrengen, jou wil hebben? :P
In het Caribisch gebied is er nu nog niets aan het handje, en ik kan me voorstellen dat ze dit zo willen houden. Dan liever minder inkomsten uit toerisme, dan een Corona uitbraak binnenhalen.

Maar goed, ik ben benieuwd...
Ja dat kan ook.

Of dat je daar bent en dan ineens niet meer weg kunt
pi_191691764
Kijk nu voor een verzekering.

Annulerings­verzekering
Als u niet op vakantie kunt of eerder terug moet
U heeft geen eigen risico
Ook verzekerd als een goede vriend ernstig ziek wordt of overlijdt
Geld terug bij onverwacht negatief reisadvies afgegeven door de overheid

Staat er onverwacht... Hoe moet ik dat begrijpen? Is een negatief reisadvies voor Thailand nu nog onverwacht?

https://www.centraalbehee(...)nuleringsverzekering

Zie dat Thailand al geel is :')
pi_191691805
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:11 schreef bitterbal het volgende:

Annulerings­verzekering

Staat er onverwacht... Hoe moet ik dat begrijpen? Is een negatief reisadvies voor Thailand nu nog onverwacht?

Thailand is altijd geel.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_191691818
Ik ga over 2 maanden naar de USA, en de annuleringsverzekering van FBTO dekt de kosten iig niet als er sprake is van een negatief reisadvies. Maar als je dan toch op vakantie gaat ben je niet verzekerd! https://www.fbto.nl/reisv(...)sadvies-vakantieland
Alpha kenny one
pi_191691819
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:14 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Thailand is altijd geel.
Maar als die naar oranje gaat kan ik het ticket dan claimen? Want je boekt al in geel?
  woensdag 26 februari 2020 @ 09:17:20 #89
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191691852
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:15 schreef falling_away het volgende:
Ik ga over 2 maanden naar de USA, en de annuleringsverzekering van FBTO dekt de kosten iig niet als er sprake is van een negatief reisadvies. Maar als je dan toch op vakantie gaat ben je niet verzekerd! https://www.fbto.nl/reisv(...)sadvies-vakantieland
Dat doen andere verzekeraars een stuk beter volgens mij. ook diegene die geen dekking hebben voor een negatief reisadvies

Ben voor de zekerheid ook maar aan het kijken om verzekering om te zetten van OHRA naar Centraal Beheer.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_191691922
In de zomer Italie. Zin in. En eind april het vooralsnog corona vrije Tsjechië.
Dat laatste zal wel goed komen. Met de auto. Eigen huisje. Italië is nog een eind weg. Wel kleinschalige accommodaties (waarvan 1 al betaald en niet annuleerbaar) maar vliegreis (ook al betaald). Auto is niet echt een reële optie.
  woensdag 26 februari 2020 @ 09:29:36 #91
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191692040
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:11 schreef bitterbal het volgende:

Annulerings­verzekering

denk dat je het zo moet zien: Stel dat je nu naar een land wil en het is code geel of groen.. dan is het nu nog veilig om te reizen. Wordt het echter na het boeken bijgesteld naar oranje of rood, dan is dat dus onverwacht en kun je claimen.

Is het nu al oranje of rood, dan had je zelf dus kunnen bedenken dat je beter niet kunt reizen. Dan is het niet meer onverwacht en kun je niet claimen.

Overigens weet ik niet hoe reisverzekering het onderscheid maken tussen geel en oranje. Oranje lijkt mij meer zoiets van: je moet naar een begrafenis of gaat op bezoek bij een zieke. Dat zijn tripjes die je niet kunt uitstellen, vandaar alleen reizen indien noodzakelijk.

Vakantie, maar ook zakelijke reizen kun je natuurlijk altijd naar achteren schuiven
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_191692071
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:29 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

denk dat je het zo moet zien: Stel dat je nu naar een land wil en het is code geel of groen.. dan is het nu nog veilig om te reizen. Wordt het echter na het boeken bijgesteld naar oranje of rood, dan is dat dus onverwacht en kun je claimen.

Is het nu al oranje of rood, dan had je zelf dus kunnen bedenken dat je beter niet kunt reizen. Dan is het niet meer onverwacht en kun je niet claimen.

Overigens weet ik niet hoe reisverzekering het onderscheid maken tussen geel en oranje. Oranje lijkt mij meer zoiets van: je moet naar een begrafenis of gaat op bezoek bij een zieke. Dat zijn tripjes die je niet kunt uitstellen, vandaar alleen reizen indien noodzakelijk.

Vakantie, maar ook zakelijke reizen kun je natuurlijk altijd naar achteren schuiven
Ja als die tekst letterlijk volgt dan kan je dat idd zo zeggen :P

Geel is trouwens niet veilig: Let op veiligheidsrisico's
  woensdag 26 februari 2020 @ 09:35:11 #93
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_191692116
Komende vrijdag naar Milaan, vliegen. Ben benieuwd of het doorgaat.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 26 februari 2020 @ 09:36:19 #94
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191692123
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:31 schreef bitterbal het volgende:

[..]

dit staat op de europeesche.. denk dat veel verzekeraars dezelfde voorwaarden hebben:

quote:
Voorbeeld 1
Momenteel geldt er een ‘code oranje’ reisadvies voor Tunesië. Na het boeken van een reis verslechtert de situatie naar ‘code rood’. Of je vindt ‘code oranje’ toch onverantwoord. Dit is voor jou de reden voor annulering. Heb je dan dekking met een Allrisk verzekering?

‘Code oranje’ betekent dat wordt aangeraden alleen noodzakelijke reizen te maken naar deze gebieden. Een vakantie naar dit gebied is niet noodzakelijk. Wanneer de situatie verergert in deze omgeving en dus ‘code rood’ wordt, is dat niet onvoorzien. Want er was al een onveilige situatie. Er is geen dekking op de Allrisk Annuleringsverzekering.

Voorbeeld 2
Momenteel geldt er een ‘code geel’ reisadvies voor de regio in Turkije waar je op vakantie wilt. Na de boeking verslechtert de situatie naar ‘code oranje’. Dit is voor jou de reden voor annulering. Heb je dan dekking met je Allrisk Annuleringsverzekering?

‘Code geel’ betekent dat een vakantie naar dit gebied verantwoord is, zolang er wordt opgelet. Wanneer na het boeken de situatie verslechtert en het op die bestemming code oranje wordt, is dat onvoorzien. De locatie was goed begaanbaar maar is nu onveilig. Er is dekking op de Allrisk Annuleringsverzekering, tenzij het calamiteitenfonds dekking biedt.

Samenvattend
Bij een Allrisk Annuleringsverzekering geldt alleen dekking als de reden van annulering onvoorzien is. Reizen naar een gebied met ‘code oranje’ brengt risico’s met zich mee die niet onvoorzien zijn. Dan geldt er dus geen dekking, ook al heb je een Allrisk Annuleringsverzekering. Check dus voor het boeken of het land veilig is. Wij raden het, net als het ministerie van Buitenlandse Zaken, af om naar gebieden met ‘Code Oranje’ of ‘Code Rood’ te reizen. Verder wensen wij je natuurlijk een veilige vakantie toe!
Geel is trouwens; let op en bereid jezelf goed voor. Zoals gemeld.. Turkeije en Thailand zijn ook al jarenlang geel.. relatief veilig dus
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_191692142
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:36 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

dit staat op de europeesche.. denk dat veel verzekeraars dezelfde voorwaarden hebben:
[..]

Geel is trouwens; let op en bereid jezelf goed voor. Zoals gemeld.. Turkeije en Thailand zijn ook al jarenlang geel.. relatief veilig dus
Aaaah thnx
  woensdag 26 februari 2020 @ 09:38:14 #96
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_191692150
quote:

[..]

De term 'negatief reisadvies' gaat alleen over oranje en rood: https://www.landenkompas.nl/negatief-reisadvies. Geel is dus misschien niet veilig, maar ook niet negatief ;).
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_191692189
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:38 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

De term 'negatief reisadvies' gaat alleen over oranje en rood: https://www.landenkompas.nl/negatief-reisadvies. Geel is dus misschien niet veilig, maar ook niet negatief ;).
Dankje :P

Het is idd maar de vraag hoe je dit soort dingen moet lezen.
  woensdag 26 februari 2020 @ 09:44:08 #98
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191692206
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:38 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Beter gebruik je deze site; https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen

dit is van het ministerie.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_191692526
quote:

[..]

meestal is Amsterdam gevaarlijker dan een land wat code geel heeft :D
pi_191692939
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:41 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Dankje :P

Het is idd maar de vraag hoe je dit soort dingen moet lezen.
Op facebook zie ik op de foto's van de Thaise personen totaal geen mondkapje. Ze besteden er ook geen aandacht aan. Volgens mij hebben ze geen vermoeden wat er speelt omtrent het virus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')