Boeien, ga je lekker naar de veel minder grootschalige maar veel intiemere Half Moon Party, niet op het strand maar lekker knus in de jungle.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:42 schreef bitterbal het volgende:
Grote dingen worden al gecanceld zoals de fullmoon party en grote feesten voor dit event en het thais nieuw jaar

Iran is al volledig oranje of rood qua reisadvies.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:13 schreef Andromache het volgende:
Ik wilde eind mei o.a. naar Iran. Ik heb nog niet geboekt en ik weet niet wat ik ga doen. Toch boeken, met een goede dekking van mijn reis- en annuleringsverzekering?

Iran is nu misschien niet zo'n goed idee.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:13 schreef Andromache het volgende:
Ik wilde eind mei o.a. naar Iran. Ik heb nog niet geboekt en ik weet niet wat ik ga doen. Toch boeken, met een goede dekking van mijn reis- en annuleringsverzekering?

Dit is (nu nog) exclusief de UK (waar ik woon), maar de UK loopt hooguit een weekje achter met besmettingen en arriveert over een paar dagen waar de rest van Europa nu is, dus ik heb er geen twijfel over dat het vliegverbod straks ook geldt voor de UK.quote:VS stelt inreisverbod in voor Europese landen vanwege corona-uitbraak
De Verenigde Staten voeren een inreisverbod in voor 26 Europese landen, inclusief Nederland. De noodmaatregel gaat zaterdag om 04.59 uur Nederlandse tijd in en is bedoeld om de uitbraak van het coronavirus in de VS te beperken. Het verbod blijft dertig dagen van kracht, zo maakte president Trump bekend.
https://nos.nl/artikel/23(...)corona-uitbraak.html

Na ja ik wil nog wel een weekje weg (ivm 1 april nieuwe job).quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:13 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik wilde volgende week een weekje weg (last minute, weet nog niet precies waarheen) maar ben een beetje bang dat tegen die tijd heel Nederland in lockdown zit en/of geen enkel land nog Nederlandse vluchten accepteert

Vergelijkbare situatie hier, overgangsfase tussen banen zeg maar.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
Na ja ik wil nog wel een weekje weg (ivm 1 april nieuwe job).
Dus zit met hetzelfde of we echt nog willen en zo ja waar naar toe dan...

Aha, ja dus weekje verplaatsen is er niet bij.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:15 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Vergelijkbare situatie hier, overgangsfase tussen banen zeg maar.

Langer dan 3 maanden VS, als het niet voor werk is, is sowieso wel lastig met visa enzo. Benieuwd of Johnson vandaag de scholen en universiteiten dichtgooid. Het is net het term end voor de universiteiten in de UK, maar de opleiding die ik leid houdt zich niet aan de terms, en mijn studenten wonen op de universiteit.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit is (nu nog) exclusief de UK (waar ik woon), maar de UK loopt hooguit een weekje achter met besmettingen en arriveert over een paar dagen waar de rest van Europa nu is, dus ik heb er geen twijfel over dat het vliegverbod straks ook geldt voor de UK.
30 dagen, dus het vliegverbod zou eindigen midden april. Echter, ik denk dat de piek dan nog niet achter de rug is en ik kan mij daarom moeilijk voorstellen dat ze het over 30 dagen weer opengooien.
Mijn reisplan was eind april naar de VS vliegen en daar 4-5 maanden blijven, dus ik ga er vanuit dat dat nu RIP is
Sowieso twijfelde ik al sterk, omdat ik ook andere logistieke problemen voor mijzelf voorzag, ook zonder dat vliegverbod. Maar het ziet er nu naar uit dat ik de afweging niet meer zelf hoef te maken.

Portugal is een van de landen die ik ook op het oog heb, is vrij goedkoop in deze tijd van het jaar en nog relatief weinig corona daar. Waar ik vooral huiverig voor ben is dat ik Nederland niet uit mag en/of Portugal niet in omdat Nederland waarschijnlijk binnen een paar dagen officieel rampgebied is nu.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:54 schreef Cue_ het volgende:
Volgende week een paar dagen Lissabon, nog niets negatiefs erover gehoord, dus gaat mooi door(tot nu toe
)

Die kans zit er idd ook nog in. Maarja, dat is afwachten.. kan er weinig aan veranderen, dus gewoon hope and pray en fingers crossed.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:25 schreef DecoAoreste het volgende:
Portugal is een van de landen die ik ook op het oog heb, is vrij goedkoop in deze tijd van het jaar en nog relatief weinig corona daar. Waar ik vooral huiverig voor ben is dat ik Nederland niet uit mag en/of Portugal niet in omdat Nederland waarschijnlijk binnen een paar dagen officieel rampgebied is nu.

Krijg je geld terug bij een gedwongen annulering?quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:29 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Die kans zit er idd ook nog in. Maarja, dat is afwachten.. kan er weinig aan veranderen, dus gewoon hope and pray en fingers crossed.

Heb ik nog niet naar gekeken. Zal het vast niet binnen 24 uur moeten aanvragen dan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:30 schreef DecoAoreste het volgende:
Krijg je geld terug bij een gedwongen annulering?

Zou wel grappig zijn geweest als je nu voor een paar maanden op vakantie was en dat je ergens in april na maanden zonder nieuws thuis zou komenquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit is (nu nog) exclusief de UK (waar ik woon), maar de UK loopt hooguit een weekje achter met besmettingen en arriveert over een paar dagen waar de rest van Europa nu is, dus ik heb er geen twijfel over dat het vliegverbod straks ook geldt voor de UK.
30 dagen, dus het vliegverbod zou eindigen midden april. Echter, ik denk dat de piek dan nog niet achter de rug is en ik kan mij daarom moeilijk voorstellen dat ze het over 30 dagen weer opengooien.
Mijn reisplan was eind april naar de VS vliegen en daar 4-5 maanden blijven, dus ik ga er vanuit dat dat nu RIP is
Sowieso twijfelde ik al sterk, omdat ik ook andere logistieke problemen voor mijzelf voorzag, ook zonder dat vliegverbod. Maar het ziet er nu naar uit dat ik de afweging niet meer zelf hoef te maken.

Ja dat is dus bs. luister hier maar eens naarquote:Op dinsdag 25 februari 2020 19:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ze zeggen dat het virus niet goed tegen warmte zou kunnen. Behalve in Singapore.
Dus het zou goed kunnen komen

Ik heb een visum, dus ik mag elk jaar 6 maanden blijven als ik wil.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Langer dan 3 maanden VS, als het niet voor werk is, is sowieso wel lastig met visa enzo.

Dat zou inderdaad zomaar kunnen. Ik was toen ik in 2016 terugkwam uit Ecuador ook erg verbaasd dat Trump president bleek te zijn (althans gekozen). Maar op die hikes ben ik echt maandenlang van nieuws afgesneden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:57 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zou wel grappig zijn geweest als je nu voor een paar maanden op vakantie was en dat je ergens in april na maanden zonder nieuws thuis zou komen
[ afbeelding ]

2 weken verder ben ik iets somberder over Tsjechië. Inreisverbod en noodtoestand.quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:21 schreef alpeko het volgende:
In de zomer Italie. Zin in. En eind april het vooralsnog corona vrije Tsjechië.
Dat laatste zal wel goed komen. Met de auto. Eigen huisje. Italië is nog een eind weg. Wel kleinschalige accommodaties (waarvan 1 al betaald en niet annuleerbaar) maar vliegreis (ook al betaald). Auto is niet echt een reële optie.

de horror!quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:16 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vraag aan zorgverleners om niet naar het buitenland te gaan. Wat moet je daar nou weer mee

Ik ga heus wel in Nederland.quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:23 schreef BertV het volgende:
[..]
de horror!
In nederland op vakantie, zoals meer dat deden voor het groene tijdperk.

Opmaat voor intrekken verloven.quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:16 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vraag aan zorgverleners om niet naar het buitenland te gaan. Wat moet je daar nou weer mee

Ik had het met Saddam Hoessein, helemaal gemist dat die uit de weg geruimd was, en was al uit het nieuws toen ik terug uit de bush kwam.quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad zomaar kunnen. Ik was toen ik in 2016 terugkwam uit Ecuador ook erg verbaasd dat Trump president bleek te zijn (althans gekozen). Maar op die hikes ben ik echt maandenlang van nieuws afgesneden.
Mijn angst was al dat door corona de post niet meer wordt bezorgd naar die kleine plaatsjes waar ik mijn herbevoorrading doe en liften zal ook wel moeilijker worden tijdens zo'n epidemie (ik zou mijzelf zeker geen lift geven, stinkende zwerver die ik ben die 5 weken niet heeft gedoucht. Handen wassen![]()
).
Ik zat daarom te twijfelen: zal ik wel of zal ik niet gaan? Maar zo te zien is dat al voor mij beslist.

PCT heb ik in 2018 gedaan (zie link naar reisverslag in m'n fotoboek).quote:

Dat is in sommige ziekenhuizen al gebeurd weet ik.quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Opmaat voor intrekken verloven.

Dream on...quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:27 schreef MissBliss het volgende:
En trouwens ook nog een weekendje Italie eind mei, daar heb ik nog een heel klein beetje hoop voor.

Tja waarschijnlijk heb je gelijk.quote:

Azië hier, maandag vliegen. Even duimen de komende dagen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:31 schreef over_hedge het volgende:
Volgende week vrijdag naar Bonaire.
Niet bang voor het virus. Wel bang dat het niet door gaat

Ik ga over 2 weken. Laat me aub even weten of, en welke maatregelen er zijn...quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:01 schreef kalinhos het volgende:
Dit weekend richting Val Thorens. Ik zag dat de provincie Haute Savoi wellicht wel extra voorzorgsmaatregelen heeft vanwege aantal besmettingen maar dit ligt niet in die provincie. Denk dat ik wwl ga maar voor de zekerheid wel laptop meeneem. Ga met de auto.
Paasweekend Malaga, dat wordt kritischer ben ik bang.

Nou de kans dat het door gaat bij mij word wel steeds kleiner. Nu Curacao vliegtuigen uit nederland niet meer er in laatquote:Op donderdag 12 maart 2020 16:31 schreef over_hedge het volgende:

Current situation in Val Thorensquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:00 schreef NutKees het volgende:
[..]
Ik ga over 2 weken. Laat me aub even weten of, en welke maatregelen er zijn...

Ah, dat is erg nuttige info. Bedankt voor het delen. Hopelijk blijft het nog even zo.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:29 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Current situation in Val Thorens
Last update: 13/03/2020 - 17:30am
Knip...

Mijn manager zou het zelfde doen maar die heeft vandaag besloten niet te gaan en het verlies op zich te nemen. Kans om vast te komen zinnen was te hoog.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:35 schreef capricia het volgende:
Mijn man gaat komende vrijdag op vakantie naar Gran Canaria. Mountainbiken.
(Als het vliegtuig nog vertrekt)
Ik weet nog niet wat ik er precies van moet vinden. Hij wil graag toch gaan. En ik ga hem niet tegenhouden.

Oh, dan ga ik nog eens kijken bij Elizawashere wat zij zeggen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:26 schreef virl3 het volgende:
9 dagen Libanon met SRC reizen.. Ik zou as zondag vertrekken, maar 't is gisteren geannuleerd door SRC reizen. Alle bezienswaardigheden zijn gesloten in Libanon..

Ik ga volgende week dinsdag naar Gran Canaria, vrienden van mij zitten er al 2 weken. Voorlopig geen negatief reisadvies maar denk dat het tegen die tijd wel zo zal zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:35 schreef capricia het volgende:
Ik weet nog niet wat ik er precies van moet vinden. Hij wil graag toch gaan. En ik ga hem niet tegenhouden.

Ja. Is goed.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:42 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik ga volgende week dinsdag naar Gran Canaria, vrienden van mij zitten er al 2 weken. Voorlopig geen negatief reisadvies maar denk dat het tegen die tijd wel zo zal zijn.
Laat even weten of je man vrijdag nog gaat, dan ga ik er vanuit dat het een paar dagen later ook nog wel kan.

Thanks, aan het weer daar zal het niet liggen ! Prima ook voor mountainbikers daar.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Is goed.
Alvast heel veel plezier als je gaat.

Het zal nu wel heel goedkoop zijn om te boeken ga ik vanuit. Maar of het over 3 maanden over zal zijn ? Dat weet niemand.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:48 schreef Belg het volgende:
IK zou in Juli, rond de 20e naar polen vertrekken voor een huwelijk daar.
Is het verstandig om nu te boeken? (vliegtickets, hotel auto huren etc)

Vrijdag was waarschijnlijk nog op tijd?quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:31 schreef over_hedge het volgende:

wat jammer! Krijg je je reis vergoed?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:15 schreef kermit71 het volgende:
[..]
Vrijdag was waarschijnlijk nog op tijd?
[Edit: ik lees nu pas “volgende week vrijdag”
Balen!]
Ik zou vanochtend ook naar Bonaire gaan, maar kreeg voor de incheckbalie te horen dat alleen ingezetenen verder mochten. Collega’s op een andere vlucht mochten wel verder.

Nee maar dat was donderdag wel al duidelijk. Hooguit nog aankomende week maar ik denk dat de kans99% is dat het morgen schluss is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:10 schreef NutKees het volgende:
[..]
Ah, dat is erg nuttige info. Bedankt voor het delen. Hopelijk blijft het nog even zo.

Het was een reis voor het werk, dus niet door mijzelf geboekt, maar ik heb wel mijn twijfels of het vergoed wordt (begreep dat KLM zich kan beroepen op overmacht). Evengoed ook wel balen, het zou mijn eerste tripje buiten Europa worden! Maar ik begrijp de maatregelen wel.quote:[..]
wat jammer! Krijg je je reis vergoed?

Jammer! maar gelukkig scheelt het jou geen geldquote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:43 schreef kermit71 het volgende:
[..]
Het was een reis voor het werk, dus niet door mijzelf geboekt, maar ik heb wel mijn twijfels of het vergoed wordt (begreep dat KLM zich kan beroepen op overmacht). Evengoed ook wel balen, het zou mijn eerste tripje buiten Europa worden! Maar ik begrijp de maatregelen wel.

Het is gedaan. Balen man. Succes met alles.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:28 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Nee maar dat was donderdag wel al duidelijk. Hooguit nog aankomende week maar ik denk dat de kans99% is dat het morgen schluss is.

Als je wilt helpen in Tilburg zijn nu aanmeldingen begonnen voor eenieder die iets in een ziekenhuis of verpleeghuis wil doen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:27 schreef Beathoven het volgende:
Heb na op 3 continenten te hebben gewoond best wel wat gereisd ook (al ja-ren in NL overigens, geen Corona meegebracht). Dit jaar gaat het 'gewoon' één van de waddeneilanden worden.
Met corona op dit tempo en berichten over China, Italie, Brabant en gezonde 16-jarigen die kritiek liggen denk ik toch dat vele hoofden in Nederland niet staan bij genieten op vakantie.. 'als' dat al kan.
Ik heb geen medische achtergrond maar als dit veregerd ga ik misschien wel vrijwillig voor een hulplijn werken ipv vakantie te vieren. Als mensen niet door Corona kritiek komen, dan wel door depressie en andere mentale issues omdat ze om anderen geven of bang zijn t zelf te krijgen.

Is beleid hier. Deze deze thread:quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:36 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Sinds vannochtend zit ik in Engeland. Geen controle niks kon gewoon doorlopen. Verder lijken ze hier niet echt onder de indruk van corona.
twitter:iandonald_psych twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 18:32:451. The govt strategy on #Coronavirus is more refined than those used in other countries and potentially very effective. But it is also riskier and based on a number of assumptions. They need to be correct, and the measures they introduce need to work when they are supposed to. reageer retweet

Je mannetje kan lekker thuis blijven, net een vriend aan de lijn en daar nu ook alles dicht. Geen Horeca, je mag het strand niet meer op etc. Dus dezelfde maatregelen als in Spanje denk ik.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Is goed.
Alvast heel veel plezier als je gaat.

Wij gaan drie dagen eerder naar huis. Is mij allemaal te onzeker.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:42 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Enkel bij de luchthaven van Colombo stonden er een paar man met een warmtecamera, verder niks te merken hier.

Dat kun je vergeten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:17 schreef babipangang het volgende:
Ik vlieg 11 april naar Bangkokhopelijk geen brabant lockdown of vluchtuitval waardoor ik niet kan vliegen.. Of als het virus nog veel meer besmettingen maakt een thailand ban...

Hoe is de gezondheidszorg georganiseerd in Sur?quote:Op maandag 23 maart 2020 15:49 schreef Alaianaya het volgende:
Mijn vriend zit op dit moment in Suriname. Hij zou zaterdag terug naar Nederland kunnen vliegen. Hij waant zich daar veiliger omdat het coronavirus daar niet zo heftig gaat als hier. Ik vind het echter een risico om daar te blijven aangezien hij niet weet wanneer hij dan weer naar Nederland kan komen (als hij zijn plek in het vliegtuig van volgende week afstaat). Wat lijkt jullie de beste optie?

Vliegtuig gaat toch niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:35 schreef capricia het volgende:

Gaat zijn vlucht überhaupt nog wel? KLM stopt eind deze week met vliegen op Paramaribo.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:49 schreef Alaianaya het volgende:
Mijn vriend zit op dit moment in Suriname. Hij zou zaterdag terug naar Nederland kunnen vliegen. Hij waant zich daar veiliger omdat het coronavirus daar niet zo heftig gaat als hier. Ik vind het echter een risico om daar te blijven aangezien hij niet weet wanneer hij dan weer naar Nederland kan komen (als hij zijn plek in het vliegtuig van volgende week afstaat). Wat lijkt jullie de beste optie?

Naar huis komen als het kan.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:49 schreef Alaianaya het volgende:

Is je vriend 60+ met onderliggende problemen? Zo niet dan moet ie zich niet zo aanstellen bang laten maken.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:49 schreef Alaianaya het volgende:

Als hij maandenlang in onzekerheid in Suriname wil blijven moet hij dat doen.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Is je vriend 60+ met onderliggende problemen? Zo niet dan moet ie zich niet zo aanstellen bang laten maken.

En,nog gegaan?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:35 schreef capricia het volgende:

Nee. Gelukkig niet.quote:

Als er überhaupt een vakantie komt dit jaar, kan me zo voorstellen dat als we eindelijk begin juni naar buiten mogen het schouders eronder of verzuipen is...quote:Op maandag 23 maart 2020 23:38 schreef Jojoke het volgende:
Het lijkt een vakantie in eigen land tuin te worden dit jaar

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |