abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191846404
verkeerde topic :p
pi_191846467
Geen twijfels over vakantie, wel over festivals waar ik tickets voor heb die wellicht niet doorgaan.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_191846523
Ik heb dit jaar gewoon niks geboekt :@
pi_191848756
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 08:59 schreef trustychords het volgende:

[..]

Zuur. Het is wel gek dat een verzekeraar eenzijdig besluit de dekking in te trekken zonder dat er een negatief reisadvies is afgegeven (ik neem iig aan dat je de rv al hebt afgesloten vóór het een oranje gebied werd?)
over het stukje 'dit gaat een hoop geld kosten' bedoel ik niet voor mij persoonlijk, maar voor de toeristenbranche.

Reis annuleren was geen probleem, dit was nog ruim op tijd om alles terug te krijgen.
ik heb een doorlopende RV en advies gevraagd nu het oranje gebied geworden is.
het antwoord was dus, dat ik op eigen risico hierheen ga en dat de RV dan niet geldig is.

Dit was voor mij genoeg reden om het te annuleren.
Nu maar hopen dat van de zomer Spanje niet oranje is (is ook al geboekt en zelfs al betaald)
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  donderdag 5 maart 2020 @ 16:45:36 #181
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_191849163
Ik heb een vakantie geboekt naar Gran Canaria begin februari. Als het allemaal nog doorgaat, hoop ik dat we eind mei op vakantie kunnen. Maar vind het wel spannend..

Annuleren kan niet ivm corona! Hmm, dus als het kan, willen wij wel gewoon gaan.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:03:06 #182
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_191850402
Vertrek volgende week naar Valencia voor evenement met 900k mensen.. twijfels..
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_191850565
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:03 schreef revpolen het volgende:
Vertrek volgende week naar Valencia voor evenement met 900k mensen.. twijfels..
Is dat niet afgelast?
pi_191850785
Ik twijfel waar ik op vakantie ga... Noord-Italië of Griekenland.
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:03:47 #185
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_191851403
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Is dat niet afgelast?
Nog niet :)
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_191851775
Ik wil lekker gaan hiken in Wuhan, wat raden jullie me aan?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 maart 2020 @ 13:33:04 #187
426493 crew  PippenScottie
pi_191864695
Ik mag mijn vakantie naar Noord-Italië wijzigen.

Ik kan kiezen uit Spanje, Frankrijk of Kroatië. Vind het lastig, je hebt natuurlijk geen idee waar over zes weken een negatief reisadvies voor geldt.
My friends all drive horses
pi_191864852
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:33 schreef PippenScottie het volgende:
Ik mag mijn vakantie naar Noord-Italië wijzigen.

Ik kan kiezen uit Spanje, Frankrijk of Kroatië. Vind het lastig, je hebt natuurlijk geen idee waar over zes weken een negatief reisadvies voor geldt.
Kies gewoon iets, het maakt niet uit, als het rond die tijd niet weg is dan heb je denk ik wel wat anders aan je hoofd dan een vakantie :)
pi_191864865
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Ik wil lekker gaan hiken in Wuhan, wat raden jullie me aan?
In ieder geval de culinaire ontdekkingsreis

_O_

Once in a lifetime experience

:')
pi_191866589
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:46 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

In ieder geval de culinaire ontdekkingsreis

_O_

Once in a lifetime experience

:')
Ja toch, lekker een beetje cultuur opsnuiven.
pi_191866663
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 15:48 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ja toch, lekker een beetje cultuur opsnuiven.
Dat is meer de Colombia experience toch?
pi_191867158
Eind mei/begin juni rondreizen door Europa per trein, waaronder in Venetië. Lijkt me wel interessant om daar rond te lopen als het een beetje rustig is. Ik ben niet erg bang voor mezelf, maar ik zou het wel vervelend vinden als ik het in tig landen zou verspreiden, bij wijze van spreken.

Ik ben redelijk flexibel, sommige treinkaartjes kunnen niet geannuleerd worden maar zijn dan ook heel goedkoop. Andere kunnen niet van tevoren geboekt worden dus dat is ook geen issue. Heb al wel wat overnachtingen geboekt op AirBnB, maar met redelijke annuleringsvoorwaarden, dus dat kan altijd nog.

Tenzij het internationale treinverkeer wordt stilgelegd of er andere ernstige nieuwe ontwikkelingen plaatsvinden, denk ik dat ik gewoon ga. Desnoods kan ik Venetië links laten liggen, het verlies van die tickets nemen, en de rest van de reis wel gewoon als gepland doorzetten.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 18:04:54 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191868393
Wij gaan voor het eerst sinds ever een keer vliegen met het hele gezin, naar de VS, eind april.
Vooralsnog gaan we gewoon.
pi_191868568
Ik ben gewoon eind januari gegaan.

Wat een planning _O_
  vrijdag 6 maart 2020 @ 20:44:32 #195
104963 ETA
European Travel Author
pi_191870933
Nu op Schiphol om zo naar Dubai te vliegen. Een handvol mensen gezien met masker, voornamelijk Aziaten. 1 personeelslid gezien met masker.

Bij inchecken werd wel gevraagd of ik recent nog op reis was geweest. Toen ik antwoordde met “ja, China.” werd wel even opgekeken. Ze hebben toen uitvoerig mijn paspoort doorgespit om mijn reisverleden na te gaan, dat duurde even omdat mijn paspoort op 3-4 pagina’s na vol staat met stempels en visa. Ik was op 17 jan terug gekomen uit China, dat was geen probleem.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_191872215
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 20:44 schreef ETA het volgende:
Nu op Schiphol om zo naar Dubai te vliegen. Een handvol mensen gezien met masker, voornamelijk Aziaten. 1 personeelslid gezien met masker.

Bij inchecken werd wel gevraagd of ik recent nog op reis was geweest. Toen ik antwoordde met “ja, China.” werd wel even opgekeken. Ze hebben toen uitvoerig mijn paspoort doorgespit om mijn reisverleden na te gaan, dat duurde even omdat mijn paspoort op 3-4 pagina’s na vol staat met stempels en visa. Ik was op 17 jan terug gekomen uit China, dat was geen probleem.
En precies hierom wordt het Italië 2.0 hier.
pi_191873181
ik heb ticket voor bijna 2 maanden thailand vanaf 3 april.

Grote dingen worden al gecanceld zoals de fullmoon party en grote feesten voor dit event en het thais nieuw jaar
  zondag 8 maart 2020 @ 11:40:43 #198
104963 ETA
European Travel Author
pi_191898913
Update vanuit Dubai. Vliegtuig zat zo goed als vol, dus voorlopig lijkt iedereen nog gewoon te reizen. Op het vliegveld van Dubai lopen iets meer mensen met een masker, maar eenmaal buiten het vliegveld kom je ze nog maar bij handvol mensen tegen. Het leven gaat gewoon door, de toeristische plekken zijn nog steeds druk, maar wel relatief weinig Aziaten.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_191902675
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:52 schreef Schuimpjes het volgende:
[ afbeelding ]
GROOT Italia fan (land, cultuur, landschap, eten, koffie). Ben er al wel 10 keer geweest ongeveer.

Van Milaan tot Cinque Terre, Toscane (Pisa-Lucca-Siena-Florence-Pienza-Montepulciano etc.), Umbria (Assissi, Perugia, Trasimeno meer), Bolsano (meer van), Bracciano (meer van), Rome 4x, Venetie, Padua. En Sardinie natuurlijk, en Elba. Oja, en Vesuvius/Pompeii.
Maar heb nog lang niet alles gezien van dat land.

Nog steeds geen plannen gemaakt voor vakantie of stedentrips dit jaar. Heb nog superveel vakantiedagen openstaan (11 weken).

Ik zie dat het zuiden van Italia nog beschikbaar is; moet nog steeds een keer in mijn leven naar de streek Napoli/Sorrento/Capri/Amalfi. Ook regio Puglia spreekt me wel aan, de schattige huisjes van Alborello. O+

En Sicilia staat nog op mijn lijstje, en de Eolische Eilanden (Stromboli - niet vanwege Ingrid Bergman :@ :X - en o.a. Salina).

Maar ik zie dat Bologna en ook Verona (ligt net in oranje gedeelte tussen het rode Lombardije en het rode Veneto) nu nog oranje zijn, dus misschien is dat ook nog wel iets voor een stedentripje. (EDIT: nee dus, oranje is alleen noodzakelijke reizen nu).

Wat moet ik toch doen met mijn 11 openstaande weken aan vakantiedagen?! |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door Salina op 08-03-2020 15:20:15 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:13:39 #200
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_191902676
Ik wilde eind mei o.a. naar Iran. Ik heb nog niet geboekt en ik weet niet wat ik ga doen. Toch boeken, met een goede dekking van mijn reis- en annuleringsverzekering?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')