als je t virus probeert te ontlopen, ga dan niet vliegen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik twijfel wel of ik dit jaar überhaupt op vakantie zal gaan en niet maar een jaartje over sla.
Heb je een annuleringsverzekering?quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:09 schreef Doevelaer het volgende:
14 maart vertrekken we voor 3 weken naar Thailand.
Mocht onderstaande berichtgeving kloppen, dan hoop ik niet dat Nederland ook nog wordt toegevoegd aan het lijstje
https://thethaiger.com/ho(...)-travel-restrictions
Is niet per definitie een geldige reden voor annulering, je kan het navragen bij je verzekering.quote:
M'n vriendin heeft het direct nagevraagd, volgens de verzekeraar zou het wel een geldige reden zijn. Maar voor nu ga ik er gewoon nog van uit dat we wel kunnen/mogen gaan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:31 schreef ETA het volgende:
[..]
Is niet per definitie een geldige reden voor annulering, je kan het navragen bij je verzekering.
Echter lijkt het bericht weer ingetrokken te zijn en sindsdien heeft de ambassade in Singapore bevestigd dat mensen uit Singapore niet in quarantaine hoeven bij aankomst in Thailand. Ik vertrek zelf komend weekend.
Enkel bij de luchthaven van Colombo stonden er een paar man met een warmtecamera, verder niks te merken hier.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 21:00 schreef Printerkabel het volgende:
Maandag naar Sri Lanka, geen twijfels.
Behalve dan dat je er niet als een bezetene onbeschermd voor op los hoeft te batsen. Just saying. (En dat je het dus ook niet kunt voorkomen door daar simpelweg mee op te houden als je nog geen besmetting had opgelopen.)quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:53 schreef HoldOnTight het volgende:
Het is een beetje vergelijkbaar met de aardschok die AIDS in de tachtiger jaren teweeg bracht in de homo-community. Homo's gingen bij bosjes dood, zelfs de rijke en beroemde en degenen die overbleven moesten hun leefstijl aanzienlijk aanpassen.
die zien natuurlijk het aantal boekingen drastisch teruglopen en hopen zo dat mensen toch weer wel durven te gaan boeken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:38 schreef matthijst het volgende:
KLM
Reisplannen of heeft u al geboekt, maar twijfelt u of uw reis door kan gaan? Dan biedt KLM u de helpende hand. U kunt nu tijdelijk zonder kosten uw ticket wijzigen; dat scheelt tot wel ¤150 per ticket. U kunt zowel de periode als de bestemming wijzigen. Deze optie geldt voor alle tickets op KLM, Air France en Delta Air Lines vluchten wereldwijd, voor boekingen tot en met 31 maart 2020 en voor reizen met vertrek tot en met 31 mei 2020. Zo bent u flexibel en bepaalt u zelf wanneer u vliegt en waarheen.
Wilt u de datum van uw reis aanpassen? Uw nieuwe vertrekdatum dient uiterlijk 31 mei 2020 te zijn. De kosten van een mogelijk tariefsverschil blijven gelden. Wijzig eenvoudig uw ticket via ‘Mijn Reis’ op klm.nl of via de KLM app.
Wilt u liever na 31 mei 2020 reizen of wilt u uw bestemming wijzigen? Ruil dan uw ticket om voor een tegoedbon. Deze bon is inwisselbaar voor een ticket van KLM, Air France of Delta Air Lines, of voor het kopen van extra opties voor KLM-vluchten.
Halloooo...mijn man en ik....quote:Op donderdag 5 maart 2020 04:05 schreef dodoria het volgende:
ik en man hebben allebei een paar korte vliegreisjes voor het werk in de komende 3 maanden. Ik ga er niet van uit dat we die gaan doen, maar wacht nog even tot dichter bij de datum, omdat ik verwacht dat er dan een negatief reisadvies zal zijn op die gebieden en dus het annuleren voor de werkgever gedekt zal zijn.
Zo fantastisch als het me lijkt om deze storm uit te zitten in Thailand, je zou wel gek zijn als je naar zo'n alien omgeving ging op dat moment. Als de hel uitbreekt wil je toch in een vertrouwde omgeving zitten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:09 schreef Doevelaer het volgende:
tis nu code oranje.. misschien helpt dit schema om te kijken of je toch dekking hebt:quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:36 schreef Fukushima het volgende:
Vakantie van eind april aan het Gardameer maar geannuleerd, nog niet eens vanwege het virus, maar aangezien de reisverzekering niet geldig is in oranje gebied is mij het risico te hoog
Dit gaat een hoop geld kosten.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:09 schreef Doevelaer het volgende:
Mocht onderstaande berichtgeving kloppen, dan hoop ik niet dat Nederland ook nog wordt toegevoegd aan het lijstje
Zuur. Het is wel gek dat een verzekeraar eenzijdig besluit de dekking in te trekken zonder dat er een negatief reisadvies is afgegeven (ik neem iig aan dat je de rv al hebt afgesloten vóór het een oranje gebied werd?)quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:36 schreef Fukushima het volgende:
Vakantie van eind april aan het Gardameer maar geannuleerd, nog niet eens vanwege het virus, maar aangezien de reisverzekering niet geldig is in oranje gebied is mij het risico te hoog
Eind april hier 😖quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:09 schreef Doevelaer het volgende:
Vaak ben je ook goed verzekerd in het buitenland met je zorgverzekering. Als je een uitgebreider pakket hebt ben je ook in het buitenland voor 100% gedekt voor medische kosten (mochten die hoger zijn dan het Nederlandse tarief).quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:36 schreef Fukushima het volgende:
over het stukje 'dit gaat een hoop geld kosten' bedoel ik niet voor mij persoonlijk, maar voor de toeristenbranche.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:59 schreef trustychords het volgende:
[..]
Zuur. Het is wel gek dat een verzekeraar eenzijdig besluit de dekking in te trekken zonder dat er een negatief reisadvies is afgegeven (ik neem iig aan dat je de rv al hebt afgesloten vóór het een oranje gebied werd?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |