abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 maart 2020 @ 16:06:31 #151
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191796218
Vanmorgen met de collega's de knoop doorgehakt.. we doen de zakelijke trip naar Brescia/Milaan toch niet.. risico's zijn gewoon onduidelijk. Kijk.. je hebt een paar dorpjes code rood, en de rest is geel, dus positief reisadvies met waarschuwingen.. Maar alle positieve gevallen van de afgelopen dagen zijn niet in dat rode gebied geweest, maar in de hele regio Lombardije.. is gewoon te groot om te kunnen zeggen die plaats wel veilig, en die niet.

Bovendien kan met passen en meten de training die we moesten doen ook hier.. dus geen leuk tripje voor de boeg, maar gezondheid boven alles
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_191824430
Vakantie van eind april aan het Gardameer maar geannuleerd, nog niet eens vanwege het virus, maar aangezien de reisverzekering niet geldig is in oranje gebied is mij het risico te hoog :(
Dit gaat een hoop geld kosten.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_191826526
Zandvoort... Mijn kaartjes wat doe je!?
pi_191826549
Lekker naar Kaapverdië juni en in september naar de Maldiven. Massahysterie vanwege een virusje :')
pi_191826777
quote:
15s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik twijfel wel of ik dit jaar überhaupt op vakantie zal gaan en niet maar een jaartje over sla.
als je t virus probeert te ontlopen, ga dan niet vliegen.
virussen verspreiden zich makkelijker in droge lucht.
[in de Alpen, Noord-Italië dus is de lucht erg droog]
en in alle vliegtuigen ook, vanwege de hoogte.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_191826790
14 maart vertrekken we voor 3 weken naar Thailand.
Mocht onderstaande berichtgeving kloppen, dan hoop ik niet dat Nederland ook nog wordt toegevoegd aan het lijstje ;(

https://thethaiger.com/ho(...)-travel-restrictions
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 12:10:59 #157
236264 crew  capricia
pi_191826813
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 12:09 schreef Doevelaer het volgende:
Mocht onderstaande berichtgeving kloppen, dan hoop ik niet dat Nederland ook nog wordt toegevoegd aan het lijstje ;(

Heb je een annuleringsverzekering?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191826824
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 12:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb je een annuleringsverzekering?
Gelukkig wel. :)
  woensdag 4 maart 2020 @ 12:31:35 #159
104963 ETA
European Travel Author
pi_191827098
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 12:11 schreef Doevelaer het volgende:

[..]

Gelukkig wel. :)
Is niet per definitie een geldige reden voor annulering, je kan het navragen bij je verzekering.

Echter lijkt het bericht weer ingetrokken te zijn en sindsdien heeft de ambassade in Singapore bevestigd dat mensen uit Singapore niet in quarantaine hoeven bij aankomst in Thailand. Ik vertrek zelf komend weekend.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_191827139
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 12:31 schreef ETA het volgende:

[..]

Is niet per definitie een geldige reden voor annulering, je kan het navragen bij je verzekering.

Echter lijkt het bericht weer ingetrokken te zijn en sindsdien heeft de ambassade in Singapore bevestigd dat mensen uit Singapore niet in quarantaine hoeven bij aankomst in Thailand. Ik vertrek zelf komend weekend.
M'n vriendin heeft het direct nagevraagd, volgens de verzekeraar zou het wel een geldige reden zijn. Maar voor nu ga ik er gewoon nog van uit dat we wel kunnen/mogen gaan.
  woensdag 4 maart 2020 @ 14:38:17 #161
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_191828947
KLM

Reisplannen of heeft u al geboekt, maar twijfelt u of uw reis door kan gaan? Dan biedt KLM u de helpende hand. U kunt nu tijdelijk zonder kosten uw ticket wijzigen; dat scheelt tot wel ¤150 per ticket. U kunt zowel de periode als de bestemming wijzigen. Deze optie geldt voor alle tickets op KLM, Air France en Delta Air Lines vluchten wereldwijd, voor boekingen tot en met 31 maart 2020 en voor reizen met vertrek tot en met 31 mei 2020. Zo bent u flexibel en bepaalt u zelf wanneer u vliegt en waarheen.

Wilt u de datum van uw reis aanpassen? Uw nieuwe vertrekdatum dient uiterlijk 31 mei 2020 te zijn. De kosten van een mogelijk tariefsverschil blijven gelden. Wijzig eenvoudig uw ticket via ‘Mijn Reis’ op klm.nl of via de KLM app.

Wilt u liever na 31 mei 2020 reizen of wilt u uw bestemming wijzigen? Ruil dan uw ticket om voor een tegoedbon. Deze bon is inwisselbaar voor een ticket van KLM, Air France of Delta Air Lines, of voor het kopen van extra opties voor KLM-vluchten.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 4 maart 2020 @ 14:42:37 #162
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_191828998
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:00 schreef Printerkabel het volgende:
Maandag naar Sri Lanka, geen twijfels.
Enkel bij de luchthaven van Colombo stonden er een paar man met een warmtecamera, verder niks te merken hier.
pi_191840629
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 11:53 schreef HoldOnTight het volgende:
Het is een beetje vergelijkbaar met de aardschok die AIDS in de tachtiger jaren teweeg bracht in de homo-community. Homo's gingen bij bosjes dood, zelfs de rijke en beroemde en degenen die overbleven moesten hun leefstijl aanzienlijk aanpassen.
Behalve dan dat je er niet als een bezetene onbeschermd voor op los hoeft te batsen. Just saying. (En dat je het dus ook niet kunt voorkomen door daar simpelweg mee op te houden als je nog geen besmetting had opgelopen.)
pi_191840706
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 14:38 schreef matthijst het volgende:
KLM

Reisplannen of heeft u al geboekt, maar twijfelt u of uw reis door kan gaan? Dan biedt KLM u de helpende hand. U kunt nu tijdelijk zonder kosten uw ticket wijzigen; dat scheelt tot wel ¤150 per ticket. U kunt zowel de periode als de bestemming wijzigen. Deze optie geldt voor alle tickets op KLM, Air France en Delta Air Lines vluchten wereldwijd, voor boekingen tot en met 31 maart 2020 en voor reizen met vertrek tot en met 31 mei 2020. Zo bent u flexibel en bepaalt u zelf wanneer u vliegt en waarheen.

Wilt u de datum van uw reis aanpassen? Uw nieuwe vertrekdatum dient uiterlijk 31 mei 2020 te zijn. De kosten van een mogelijk tariefsverschil blijven gelden. Wijzig eenvoudig uw ticket via ‘Mijn Reis’ op klm.nl of via de KLM app.

Wilt u liever na 31 mei 2020 reizen of wilt u uw bestemming wijzigen? Ruil dan uw ticket om voor een tegoedbon. Deze bon is inwisselbaar voor een ticket van KLM, Air France of Delta Air Lines, of voor het kopen van extra opties voor KLM-vluchten.
die zien natuurlijk het aantal boekingen drastisch teruglopen en hopen zo dat mensen toch weer wel durven te gaan boeken.
pi_191840707
ik en man hebben allebei een paar korte vliegreisjes voor het werk in de komende 3 maanden. Ik ga er niet van uit dat we die gaan doen, maar wacht nog even tot dichter bij de datum, omdat ik verwacht dat er dan een negatief reisadvies zal zijn op die gebieden en dus het annuleren voor de werkgever gedekt zal zijn.
pi_191840722
Zou naar Frankrijk gaan, niet voor vakantie maar om samen te gaan wonen, dat stellen we nu even uit (evenals het heen en weer reizen - kan nog even niet met de auto dus zou via het OV/ Thalys gaan en daar rochelen er in de winter al genoeg in. Doen we toch al zo'n 4,5 jaar dus paar weken kunnen er nog wel bij). We kijken het gewoon even af, voor het geval het erger blijkt, en als het niet erger is dan helemaal prima.

Mede ook omdat ik 2 ouders heb die aan de leeftijd zijn en ik het mezelf nooit zou kunnen vergeven als ik ook maar 1 van de 2 ziek zou maken. En 1 zou komen te overlijden door zo'n stom virus.

Hopelijk vliegt het snel over als het warmer word.

Ik pik al wel de prille zonnestraaltjes mee op dit moment. Vitamine D!
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_191840803
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 04:05 schreef dodoria het volgende:
ik en man hebben allebei een paar korte vliegreisjes voor het werk in de komende 3 maanden. Ik ga er niet van uit dat we die gaan doen, maar wacht nog even tot dichter bij de datum, omdat ik verwacht dat er dan een negatief reisadvies zal zijn op die gebieden en dus het annuleren voor de werkgever gedekt zal zijn.
Halloooo...mijn man en ik....

Geboekt en betaald voor een reis naar Lissabon voordat het losbarstte.
Eens even afwachten.

En tóch vertrekken 800 studenten alsnog uit Groningen naar Noord-Italie 8)7
Hóe slim ben je dan 8)7 de toekomstige intellectuele elite van Nederland.
Een uitreisverbod opleggen...kon dat niet!

Edit: tikvoud

[ Bericht 1% gewijzigd door AnneX op 05-03-2020 05:23:49 ]
  donderdag 5 maart 2020 @ 05:12:44 #168
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191840841
quote:
Zo fantastisch als het me lijkt om deze storm uit te zitten in Thailand, je zou wel gek zijn als je naar zo'n alien omgeving ging op dat moment. Als de hel uitbreekt wil je toch in een vertrouwde omgeving zitten.
  donderdag 5 maart 2020 @ 08:37:18 #169
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191841735
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:36 schreef Fukushima het volgende:
Vakantie van eind april aan het Gardameer maar geannuleerd, nog niet eens vanwege het virus, maar aangezien de reisverzekering niet geldig is in oranje gebied is mij het risico te hoog :(
tis nu code oranje.. misschien helpt dit schema om te kijken of je toch dekking hebt:

https://www.independer.nl(...)ekering/corona-virus
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_191841880
quote:

*O*

ik ga vandaag denk ik ticket kopen voor 6 weken of 2 maanden. Moet nog beslissen :P

Zie wel berichten dat de fullmoonpartys voorlopig gecanceld worden en sonkran ( das 13 april dacht ik) waarschijnlijk ook.
pi_191841945
quote:
Zuur. Het is wel gek dat een verzekeraar eenzijdig besluit de dekking in te trekken zonder dat er een negatief reisadvies is afgegeven (ik neem iig aan dat je de rv al hebt afgesloten vóór het een oranje gebied werd?)
  donderdag 5 maart 2020 @ 09:01:58 #172
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_191841967
quote:

Eind april hier 😖
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_191842064
Eind deze maand een week skiën in Frankrijk, Trois Vallées. Ik neem voor het gemak maar even aan dat daar geen infectie haarden zitten. Iemand een idee?

Begin januari in de Dolomieten geweest, daar zou ik me nu toch wel zorgen om maken.
pi_191843800
skiën in Frankrijk, Trois Vallées?

geen idee of daar al iemand besmet geraakt is,
maar in potentie is dit net zo riskant als Noord-Italië:
-de lucht is erg droog, corona's pik je dan makkelijker op.
-je bent tussen andere wintersporters, je kan verwachten dat wanneer er iemand luchtwegklachten krijgt, men dit probeert te verbergen, uit angst in quarantaine te moeten en niet mee terug te mogen vliegen.
-om geen extra kosten te maken keert men niet direkt terug met een beginnende besmetting, maar zal men in t hotel stilletjes ziek zitten wezen tot de dag van de geboekte terugreis.
-hotelpersoneel kan geen rekening houden met besmetting over-en-weer bij het schoonmaken en bedienen wanneer hen niks gemeld wordt.
-in vliegtuigen altijd risico op besmetting: grote kans dat zieke reizigers geen mondkapje dragen om anderen te beschermen, als ze bang zijn niet mee te mogen. treurig, het risico in vliegtuigen is groot, ook vanwege droge lucht.

dat zit zo: coronavirussen zitten in de luchtwegen in n vochtige omgeving, vocht met beetje zout. wanneer uitgeademd/uitgehoest, gaat zo'n microdruppeltje verdampen. dat gaat in droge lucht heel snel, het zout van die druppel kristaliseert dan direkt, daar heeft t virus dan geen last meer van, en blijft nog korte tijd werkzaam na uitgehoest te zijn.
maar hier in Nederland is de lucht vochtiger. uitgehoeste druppeltjes verdampen wel, maar langzamer. het zoutgehalte in de druppel loopt daardoor snel op, daar is t virus niet tegen bestand, dus minder kans hier om een nog werkzaam virusdruppeltje in te ademen.

in zuidkorea is de lucht 's winters ook heel droog, ik heb t opgezocht, t klopt precies!
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_191844411
quote:
Vaak ben je ook goed verzekerd in het buitenland met je zorgverzekering. Als je een uitgebreider pakket hebt ben je ook in het buitenland voor 100% gedekt voor medische kosten (mochten die hoger zijn dan het Nederlandse tarief).

Dan ben je enkel niet verzekerd voor je bagage, en eventuele repatrieering / annulering.
Alpha kenny one
pi_191846404
verkeerde topic :p
pi_191846467
Geen twijfels over vakantie, wel over festivals waar ik tickets voor heb die wellicht niet doorgaan.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_191846523
Ik heb dit jaar gewoon niks geboekt :@
pi_191848756
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 08:59 schreef trustychords het volgende:

[..]

Zuur. Het is wel gek dat een verzekeraar eenzijdig besluit de dekking in te trekken zonder dat er een negatief reisadvies is afgegeven (ik neem iig aan dat je de rv al hebt afgesloten vóór het een oranje gebied werd?)
over het stukje 'dit gaat een hoop geld kosten' bedoel ik niet voor mij persoonlijk, maar voor de toeristenbranche.

Reis annuleren was geen probleem, dit was nog ruim op tijd om alles terug te krijgen.
ik heb een doorlopende RV en advies gevraagd nu het oranje gebied geworden is.
het antwoord was dus, dat ik op eigen risico hierheen ga en dat de RV dan niet geldig is.

Dit was voor mij genoeg reden om het te annuleren.
Nu maar hopen dat van de zomer Spanje niet oranje is (is ook al geboekt en zelfs al betaald)
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')